Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2399) konyi79 válasza konyi79 (#2397) üzenetére


konyi79
addikt

Na- lóf@sz, jó kaotikus lett*:
EURO5 - benzin: megjelennek az alsó szegmensben is a kényes alu blokkok; dízel: részecskeszűrő
EURO6b- benzin: oda a tartós öntöttvas blokk szinte mindenhol, elterjed a kokszosodó közvetlen befecskendezés; dízel: személyautóba is egyre elterjedtebb az AdBlue
EURO6D-Temp- benzin: szívómotorok lelke kinyírva, közvetlen befecskendezésre kötelező a részecskeszűrő; dízel: kötelező AdBlue
EURO6D-Full- szívócső becskendezést is utoléri a részecskeszűrő, dízelekre kettős SCR katalizátor

A lényege, a jármű előállítási költségének a kipufogórendszer néhol közelíti a 30%-át.
Lényegében ez is oka, 10 év alatt megduplázódtak az újautó árak, meg az olcsó kisautókat teljesen kinyírták.
Városi minik totál kidöglöttek.

update:
igen a D bármelyik szerint már nemigen van hidegüzem, szóval amikor beindítod és egyből pörög egészséges 1500-2000-et úgy fél percet, az nem azért van, hogy szeresse a motor és tartós legyen, hanem hogy felfűtse a részecskeszűrőt.

*nagyolva, tévedés jogát tartva

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.