Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rossi
addikt
válasz ArthurShelby #73557 üzenetére
Ezzel nem is tudnék jobban egyetérteni.
Engem ez hajt friss diplomás korom óta, igyekszem azoktól tanulni, akikre irigy vagyok.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #73557 üzenetére
Az irigység soha nem pozitív. És nem is normális.
És nincs is meg mindenkiben.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
FIREBLADE78
addikt
válasz ArthurShelby #73557 üzenetére
Én az asszonyéra. Bárcsak fele annyira lennék
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #73286 üzenetére
Elvileg a gyarilag ajanlottak kozt van a 0W-30 az 5W-30 es az 5W-40. Illetve ACEA A3/B3 spec. illetve LL98 es LL01 amik bele valok. Hozzateszem anno, jo 10-en eve, mikor meg nem birtam a labammal, jartam egy csereperiodust 10W-60-al is de felesleges penz kidobas. S54, S62-be valo olajak ezek plane ha egyvegben nyelen megy az ember.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #73286 üzenetére
Mindegyikre a 5W-30 a gyári. M54B30, M52B28 és M52TU28 is van. Az M54 dugattyút esztergálni kell az M52 gyűrűhöz, nem olyan sima, hogy átrakod. A B30-as alul nyomatékosabb, B28 pörgősebb karakter, bár teljesen gyári körülmények között egyiket sem ismerem.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #73067 üzenetére
a DSG az egy robotizált automata, nem klasszikus olajos, mint az 5-6-8HP
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #72771 üzenetére
nekem pl sohasem volt manuális BMW-m....
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #72771 üzenetére
Igen, szokták volt mondani, csak automatával 1 ilyen autó ízlésesebb, szerintem.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Na, akkor Vol. 2
Hogyan szerez tudomast a BMW a meghibasodasokrol? Egyszeru: a szakszervizeken keresztul. A szakszervizek MINDEN javitast dokumentalnak es lejelentenek a BMW erre rendszeresitett szamitogepes rendszereben. A BMW koveti az osszes meghibasodast, amennyiben indokolt bekeri a kiszerelt alkatreszt analizisre. Egy meglehetosen komplex szervezet felel a beerkezett informaciok feldolgozasaert, osztalyozasaert, az alapveto informaciok elokesziteseert, es a felelos fejlesztoi osztalyok iranyaba torteno kommunikaciojaert. Nagyon komplex es kiterjedt valos ideju statisztikak keszulnek, ezek segitsegevel monitorozzak a meghibasodasokat. Alapvetoen minden meghibasodas szamit, de egy hiba nem hiba, azzal sajnos nem tud senki sem kezdeni semmit. A szaporodo hibak viszont megjelennek a statisztikakban, es elobb-utobb a fejlesztok asztalara kerulnek. Pontosan hova? Bizony, oda, az SE-Team ele. Aki ugyanis felelos a szeriatamogatasert is. (Ezert is baromsag az hogy "neked fogalmad sincs a valo vilagrol, csak ulsz a gep elott es kattingatsz az egerrel, bezzeg en tokig olajosan atlatom az egeszet. Egy nagy lof*szt kerlek alasan). Az SE-Team felelos a szeriaban torteno valtoztatasokert. Amennyiben indokolt, akkor megvaltoztatjak az alkatreszt (folyamatot, szoftvert, funkciot, stb) a szeriagyartas kozben, hogy elkeruljek a jovobeni hibakat. Akkor is ha ez penzbe kerul, mert az ugyfel elegedettseg fontosabb. Az SE-Team pontosan tudja (illetve tudja kit kell megkerdezni aki ki tudja banyaszni az adatokat) hogy milyen tipusok, milyen futasteljesitmeny utan, milyen aranyban hibasodnak meg, milyen hibajelenseget mutatnak.
Persze a valtoztatas nem hasrautesszeruen tortenik. Eloszor is meg kell erteni, mi okozza a hibat es miert. Talan ez a legnehezebb feladat. Utana reprodukalni kell tudni, valamilyen tesztben vagy kiserletben, esetleg szimulacioban, bar ez utobbi inkabb kiseri a valos teszteket. (A szimulacio szereperol a fejlesztesben gyakorlatilag tankonyveket lehetne irni, nem reszletezem). Aztan a javitott alkatresszel ugyanabban a tesztben igazolni kell hogy a javitas hatekony, a valtozast be kell vezetni a szeriagyartasba (az sem ket nap jellemzoen) majd kesobb statisztikailag is igazolni kell a hatekonysagot.Ez az alapeset, amikor olyan hiba tortenik, ami nem okoz veszelyt, illetve nem okoz komolyabb problemat, illetve nem lep fel nagy aranyban. Szerencsere a tobbseg ilyen. Abban az esetben amikor eletveszely all fenn, a fenti folyamat sokkal gyorsabb, a fent bemutatott szervezetnek peldaul csak egy munkanapja van arra hogy kategorizalja es jelelentse a hibat, es a fejlesztoi osztalyoknal is teljesen mas csengok szolalnak meg ilyenkor.
Mi a fenti folyamatnak a legnagyobb problemaja? Az hogy ertelemszeruen csak azokat az autokat latja, amik szakszervizbe jarnak. Az autok viszont a garancia lejarta utan tomegesen kezdenek kiesni a rendszerbol. 5-6 evesnel idosebb kocsiknal mar egyre kevesbe megbizhato statisztikak keszulnek, mert szimplan lehetetlen olyan adatokrol statisztikat kesziteni, aminek nem vagyunk a birtokaban. Masreszt ilyen korban az autok jellemzoen mar nem az elso tulajdonosnal vannak, es az autogyarakat vajmi kevesse erdekli a masodik-harmadik tulaj elegedettsege. Ok nem fizeto ugyfelek.
Es vegul nezzuk meg egy olyan jellegu hiba elvi feldolgozasat, mint amilyen az AGR sztori. Figyelem: csak altalanossagban beszelek a folyamatokrol mint lehetseges esemenyekrol.
Tegyuk fel hogy van egy alkatresz, aminek a meghibasodasa utan szerencsetlen esetben leeg az auto. Teljesen kulonbozo futasteljesitmenynel, eletkorban, hasznalati profillal, orszagban, stb. Ha egy ilyen eset tortenik, akkor elso korben a BMW arrol nem tud, vagy ha igen, akkor sem tud vele mit kezdeni. Miert? Mert ha leeg egy auto az autopalyan, akkor abbol nem sok marad, amit analizalgatni lehet. Ahogy szaporodnak az esetek, ugy lesznek mar olyan peldanyok, ahol mar a meghibasodas megtortent, de tuzet meg nem okozott, es ebben az allapotban kerul szervizbe. Ekkor kerul be a sztori a BMW rendszerebe, de meg mindig nem feltetlenul ugy hogy potencialis tuz. (Az AGR tomitetlenseg is csak akkor okoz tuzet, ha parosul megfelelo merteku es minosegu lerakodassal). Ha eleri az azonosan ertekelt meghibasodasok szama a megfelelo kuszobertekeket, akkor kerul az SE-Team ele. De siman elofordulhat, hogy nincs elegendo szamu hibas alkatresz ahhoz hogy ez megtortenjen, viszont tuzek meg mar vannak, de ez a ket informacio nem kapcsolodik ossze. Aztan egyszer csak valami oknal fogva megtortenik, a ceg tudomast szerez rola, a malmok elkezdenek orolni.
Es itt kezdodik a problema. A megfelelo osztalyok megprobaljak behatarolni a hibat. De ha a hiba jellege olyan, akkor ez nem lehetseges, akkor minden eladott jarmu potencialisan erintett. Tegyuk fel hogy a fejlesztesi osztaly megtalalta a hiba okat, es elkedzik gyartani a jo alkatreszt. Ha kint van mondjuk felmillio erintett auto, de a beszallito csak 50e darabot tud gyartani havonta, de abbol kell kiszolgalni a futo gyartast is, csak par ezer jo alkatresz kerul ki havonta ugy hogy abbol lehet visszahivast csinalni, akkor mit csinalsz? Varsz egy evet amig meglesz a szukseges mennyiseg? De kint van felmillio potencialisan erintett auto, amik barmikor kigyulladhatnak...
Na itt kezdodik a sakkozas. Akkor jon az hogy megnezik az erintett autokat, es amelyiknel latjak hogy erintett (mert mar megjelent a hiba peldaul), csak azt cserelik elso korben. Aztan majd ha lesz eleg alkatresz es lesz eleg tapasztalat a hiba lefutasanak a modjarol, akkor cserelik a tobbit is, amennyiben szukseges. Gyakran nincs mas mod. Ez nem arrol szol hogy a BMW hulye aztan nem tudja hogy mit kellene csinalnia, ez a logisztikarol, a termelesi kapacitasokrol, a muszaki lehetosegekrol szol. Persze neha ez sem lehetseges, akkor mast kell kitalalni.
Nyilvan a BMW alapos megfontolas alapjan donti el hogy tovabb lehet-e engedni hasznalni a potencialisan erintett alkatresszel az autokat. Erre is vannak megfelelo szervezetek, akik ezeket a veszelyeket ertekelik, es meghozzak a megfelelo donteseket. Neha tevednek ok is. De van olyan is amikror a kockazat akkora hogy nem lehet hasznalni az autokat, ilyenkor a ceg arra keri az ugyfelet hogy ne hasznalja, volt mar ilyen is.
Meg egy dolog: ez ilyenkor mar nem a koltsegekrol szol, azt ebben az esetben nem nezi senki, amikor meghozzak a donteseket. Kerul amibe kerul (es sokba kerul).Na, ebbol is eleg volt ennyi. Le fogom menteni a ket hozzaszolas linkjet, aztan csak ezt fogom beszurogatni a jovoben, ha valaki szakerteni kivan.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
(akkor most ekezet nelkul, mert telefonrol nem fogok ennyit gepelni).
Ket nagy temat kellene kifejteni. Az egyik az, hogy egy alkatreszt hogyan fejlesztenek, milyen folyamatban, milyen keretfeltetelek menten, milyen celokkal. A masik meg az hogy ha van valami gond a gyartasban levo alkatresszel, akkor arrol hogyan szerez tudomast a gyar, es hogyan reagal ra.
A tervezesnel a kovetkezo fo szempontok vannak (amik igy hirtelen az eszembe jutnak, a teljesseg igenye nelkul):
- funkciok (mit is csinal az az alkatresz)
- mukodesi peremfeltetelek : nyomas, homerseklet, elettartam, szerelhetoseg (gyarban es szervizben), beepitesi kornyezet, gyartastechnologia, torvenyi eloirasok, stb
- projektparameterek: darabszam, hataridok, eletciklus, gyartasi helyszinek, beruhazasi-, fejlesztesi-, gyartasi-, logisztikai-, minosegbiztositasi koltsegek, projekt es termekbüdzsé, stb.Amikor a mernok leul megtervezni egy alkatreszt, akkor a fenti sokfele szempont mind-mind hatassal van a munkajara. Ezeket nem lehet egy pillantassal felmerni, itt nem segit a "jozan paraszti esz" (ami egy baromsag btw.). A cel nem egyszeruen az, hogy "legyen jo" ami egyebkent is definialhatatlan fogalom, hanem az hogy a fenti, sokszor egymasnak teljesen ellentmondo szempontoknak az alkatresz a megfelelo/elvart sulyozas szerint megfeleljen. A legtobb alkatreszt amugy sem egy mernok fejleszti, hanem az adott alkatreszert/alkatreszcsoportert/funkcioert felelos, un. SE-Team-ek vannak, (Simultaneus Engineering) ezekben az SE-Teamekben bent ul a konstruktor, a kiserleti mernok, a szimulaciokert felelos mernok, a gyartastechnologus, a beszerzo, a logisztikus, a minosegbiztosito mernok, es igy tovabb, az adott alkatresztol fuggoen. Ok egyutt felelosek az alkatresz megtervezeseert, teszteleseert, szeriagyartasba viteleert. Az SE-Team-Leader a szakmai koordinator ebben a felallasban, de jellemzoen neki is van sajat feladata. (En mellesleg az eddigi 24 eves autoipari palyafutasom soran tobb mint 10 evig vezettem ilyen Teameket, mindenfele temaban).
Beszeljunk egy kicsit arrol, hogy mikor jo az alkatresz. Az atlag felhasznalo nyilvan azt szeretne, ha sose romlana el semmi, meg a 10 eves, logo belu autojaban sem, legyen mindig minden jo. Nade ez nyilvanvaloan nem lehet tervezesi parameter. Ezert a fejlesztok kenytelenek valami standardizalt kovetelmenygyujtemenyt kitalalni, ami alapjan jonak nyilvanitanak valamit. Szimplan nem az van elvarva, hogy az alkatresz tudjon X kilometert/uzemorat, hanem a korulmenyek is pontosan elo vannak irva. Utcai tesztek, versenypalyas tesztek, fekpadi tesztek fix ciklusokkal, komponenstesztek. Ha ezeket az elvart teszteket az alkatresz teljesiti meghibasodas nelkul, akkor mondjuk ra hogy jo.
A gyakorlatban viszont megis van meghibasodas. Miert van ez? Mindig minden esetben a fejlesztok basztak el, mert nem ertenek hozza? Konstrukcios hiba, ahogy azt mondani szoktak?
Hat, nem. A gyakorlati meghibasodasok kevesebb mint 10%-at okozzak konstrukcios hibak. A hibak tobbsege minosegbiztositasi jellegu. Egyszeruen az adott alkatresz nem a specifikaciok szerint kerul legyartasra, (nem stimmel a meret, a gyartasi parameter, az anyagminoseg, a hokezeles, a szallitas, a falvastagsag, a hegesztes, a forrasztas, a beszereles, a meghuzasi nyomatek,) ezer es egy ok lehet, es az ember meg evtizedek utan is lat ujat. A minosegbiztositas feladata a gyartast es az ellenorzest ugy felepiteni, hogy minden kritikus parameter ellenorzott legyen, de ez olyan mint a nulla hiba strategia: torekszunk ra, de soha nem fogjuk elerni.Na, eleget rizsaztam, a kovetkezo reszben arrol lesz szo, hogyan szerez tudomast a gyar egy meghibasodasrol es hogyan reagal ra.
Ha van kerdes, megjegyzes, kifogas, akkor hajra.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #71822 üzenetére
Őszintén, már tök nem emlékszem de a legközelebbi sörözésem kifaggatom újra
-
windlord
őstag
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Hidd el, nagyon regi storyba tapostal bele. Keress vissza. Van popcorn elo
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #71809 üzenetére
Ő is csak a saját szintjét látja, valószínű, hogy M57-ról még nem is hallott, de egy fórumon nagyon nehéz megírni bármilyen komoly érvelést, nem arra való, véleménye meg mindenkinek lehet...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #71796 üzenetére
En rendszeresen, bicikliszallitas egyik legjobb modja, de utanfutot is "fillerekert" lehet berelni, azt is szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
vedini
őstag
válasz ArthurShelby #71621 üzenetére
de gyártanak, egy bizonyos típusnak szűnt meg a gyártása
michelin pilot sport 3 ZP MOE GRNX
[link][ Szerkesztve ]
workworkwork...
-
őstag
-
őstag
válasz ArthurShelby #71499 üzenetére
köszi szépen mindenkinek aki válaszolt
ez is tetszik: BMW LA wheel, M parallel spoke 66
és ez rendelhető a bmwnél 140 brutto ujonnan/db
már csak valami kedvezményt kell kerítenem rácryptot minden termékemért elfogadom
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #71466 üzenetére
Csak akkor lehetne utána tényleg az mondani, ha száguldozni akarsz, akkor fáradj el a versenypályára és ha akkor is valaki közúton szabálytalan, akkor lehetne szigorítani a büntin (kocsielvétel, komoly pénzbünti, stb.)
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #69855 üzenetére
Evek ota kovetem az oldalat. Sokat el lehet lesni tole ha az ember maga is szerel. A regi bmw meg felnott lego.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #69855 üzenetére
Az E39 szerelés konkrétan annyit igényel, hogy legyen szerszám és tudja az ember, mi mire való, ja meg egy csápos emelő, onnantól kezdve bármit meg lehet otthon javítani, kivéve talán a motort, de még az automata váltó se egy rakétatudomány a leírás alapján.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #69553 üzenetére
Ja, meg fogok nézni egyet a tesztek szerint magasabban van az ülése is.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #69545 üzenetére
Csak mutattam, hogy nálunk van ilyen műsor ahol egy tulaj őszintén beszél a kocsiról és annak bajairól.
Közben reagáltam arra amit Ezredes írt, hogy minden használt kocsira költeni kell, egy E60 sima 530d estén ennyit. Főleg, ha valaki hosszú távon gondolkodik az autója mellett.cOxeR: Ideje lenne olyan EV csinálni, ami 3-6M ársávban jön. Nincs senkinek 10-20M kocsira.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #69544 üzenetére
Gran Turismo?
Talán BMW-sebbNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #69342 üzenetére
Meglátom ezt és PTSD-m van egyébként kissé helytelenül van fogalmazva, mert a szintézisgázból készítik a képletben látható akármiket. A kőolajat szokták megint másféleképp 2l épésben krakkolni, a gázt bontani szokták. Hiába ugyan azt jelenti angol-magyarul, de más a 2 folyamat.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
cOxeR
Ármester
válasz ArthurShelby #69342 üzenetére
Ez de jó, mi a könyv címe? - hátha úgy ismerősebb
Szervetlen és szerves?[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz ArthurShelby #69247 üzenetére
"tényleg fura, hogy a kovid óta nem állt vissza az autógyártás"
Valóban az, de azért ez egy sokrétegű probléma.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
-
nincsnév007
őstag
válasz ArthurShelby #69030 üzenetére
ez is bekapcsolta a móka gombot
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #69030 üzenetére
jaja. matrai hulyegyerek leven csak tolattam.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
windlord
őstag
válasz ArthurShelby #68911 üzenetére
Pl. Számla. Onnan referencia.
-
Almos
aktív tag
válasz ArthurShelby #68865 üzenetére
Ok, lekaptam a rendszámtáblát, és mentem vele egy kört, és egyelőre nem jött elő a hiba, pedig próbáltam még összevizezni is...
Akkor holnap megpróbálom még igazgatni, bár ahogyan látom nem nagyon lehet feljebb állítani, mert akkor meg belelógna a hűtőrácsba...[ Szerkesztve ]
-
Almos
aktív tag
válasz ArthurShelby #68865 üzenetére
-
Puma K
nagyúr
válasz ArthurShelby #68701 üzenetére
A használati módtól és a karbantartások betartásától is függ szerintem.
A BMW-t használók többsége rúgja-tapossa az autónak.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Newlachka
őstag
válasz ArthurShelby #68701 üzenetére
Amit vettem Márciusban N47D20C- ami a "problémás" 219ekm-rel jött MO-ra és az előttem lévő gazdája nem volt olyan "autó bzi" mint én.
Így Ezredesnél akkor volt átvizsgáláson amikor megvettem (~248 ekm-nél) gyári vezérléssel,gyári EGR-rel.
Persze rizikó volt rendesen,de nem volt fogalmuk róla,hogy ez a "problémás" motor mert átlagos felhasználók voltak.
Nálam megkapta amit kellett.(vezérlés,kuplung,csapágy,diózás,összes olaj+ kellett egy új rezoncső mert kifújt) Polcra lett feltéve 4 gátló,mert "könnyezik",de mérésen 70+%.
Szóval,minden motor lehet jó,és rossz is függően az előéletétől.
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #68701 üzenetére
S kódúakat igen, használattól függően 60-100e kmenként, a többit 200e kmenként nem árt állítólag. Szerintem ez teljesen rendben van.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #68701 üzenetére
A dizelekrol nem tudok nyilatkozni (nincs munkagepem ), de a benzineseknel felhoznam ellenpeldanak a B48-at/B58-at. Utobbi mar piacon van 6-7 eve es nem igazan vannak szeles korben elterjedt problemak, plane nem kell oket "állandóan csapágyazni meg vezérlésezni". A ket TSI-mmel ~70-70k km alatt joval tobb problemam volt, mint a B48-cal 60k alatt (B58-rol 12k km alapjan nem tudok nyilatkozni), pedig ujkoratol nalam voltak, es figyeltem rajuk. Elsonel lancnyulas kokszosodas kezdodo jelei, illetve ujkoratol ette mindketto az olajat es a vizet.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #68672 üzenetére
Lassan 20 éve nekem is volt ilyen. Én se vagyok rá büszke de ugyanez.
Jöttünk haza a Pannóniaringről, jól kiautókáztam magam, volt vagy 30 kör versenypálya épp a lábamban. Jöttünk haza nyugisan, betartva a sebességhatárokat. Már a Sárvárt Győrrel összekötő úton is volt vagy 3-4 vendégmunkás paraszt akik majdnem balesetet okoztak az előzéseikkel.
Felkanyarodtunk Győrnél az autópályára, majd Tata környékén ment a sor 130-al, utolér a gyökér és villog mint az állat. Senki nem tudott menni, akkoriban egy Integra Type-R-em volt, amiről messziről látszott, hogy tudna menni gyorsabban, láthatta a sort is előttem, de csak villogott a paraszt. Ok, elengedtem, lerúgott dízel Audi, német rendszámmal, tipikus román vendégmunkás autó.
Bementem mögé és felkapcsoltam a reflektort majd vagy 5-6 kilométeren keresztül követtem. Próbálkozott sok mindennel, de a Honda "picit" erősebb autó volt. -
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #68670 üzenetére
Ez azért van, mert neked nincs rossz tapasztalatod.
-
nagyúr
válasz ArthurShelby #68658 üzenetére
A tekintélyt az úton döntő többségében nem tudod máshogy megszerezni, csak ha valami olyannal közlekedsz, amibe nem szívesen köt bele az átlagjózsi/manci.
Én baromi korrekt tudok lenni azokkal, akik normálisan vezetnek! Amíg engem nem tart fel, nem vezet hülyeidióta módra, tőlem lehet robogóval is, nem érdekel. Amint "geciskedni" próbál, cikázik, ügyeskedik, el is fogy a türelmem és nem leszek vele előzékeny csak ha nagyon muszáj.
Sokkal egyszerűbb elengedni az ilyeneket, de annyi más negatív inger is éri az embert, hogy sajnos van ahol szakad a cérna, és az gyakran az autó...A Road Presence azt kellene jelentse, hogy komolyan vesznek az úton. Ezt, akármilyen korrektül is vezetsz egy papír swiftet, elég ritkán fogod megtapasztalni.
A péló méret nem releváns, összeméregetni csak azok szokták, akiknek alapból komplexusuk van.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz ArthurShelby #68654 üzenetére
Aranyos, vagyis nem, inkább kicsit szomorú, mikor valaki többet lát bele dolgokba mint kellene és előveszi a személyes előítéleteit is
Amúgy Road Presence.Van az úgy, hogy ha kiciócó autóval közlekedsz akkor mindenki el akar taposni, nem vesznek komolyan, ha meg nagy böhömmel, mindenki be akar tartani, mert biztos bunkó BMW-s.
Jobb lenne inkább egy helikopter a városba.
A mentalitást hagyjuk, ennyiből nem lehet leszűrni, hogy ott-akkor ki mit csinált és miért.
Pár autós valóban megérdemelné, hogy átmenjenek rajta valami nagy böhöm csodával...[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz ArthurShelby #68379 üzenetére
Vegyél elektromost. Ott nem kell várni egy másodpercet sem.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #68373 üzenetére
""30i egy 5-ös ZF automatával nem lesz egy fürge jószág"
Ettől félek,"Ha nem versenyezni akarsz ne félj.
Nekem e36 23i-be volt 5HP ZF, tökéletesen jó volt menni vele, egy e90 20i-vel (ami szintén 170 ló) simán pariban voltam..."De kézivel elő tudsz készülni. Berakod sebességbe, de még nem engeded rá a kuplungot, csak a megfelelő időpontban"
Ez csak rajtnál igaz. Ott meg S-ben hagyod és gyk üres+sebességgel egyenlő.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68379 üzenetére
visszaváltasz kézzel automatán is, csak aztán felfele ne felejts el
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #68376 üzenetére
szerk: az smg-nél más is az óracsoport kijelzője (szóval lehet benne valami, hogy ott az óracsoport a fej/szerver és hozzá csatlakoznak a kliensek)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68376 üzenetére
Ugyan eddig tart visszaváltani kézivel
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68373 üzenetére
Most kinek mit jelent a fürgébb és mihez képest?
Nagy dolog olajat cserélni 60.000km-ként.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68373 üzenetére
"az m54b30 volt e60-okban is, abból az automata váltót át lehetne tenni e39-be?"
Megcáfolnak ha nem így van, de elméletileg azért nem lehet csak úgy átdobálni, mert teljesen máshogy van a 2 autó vezérlője. Ugyan ez a kérdésem pl nekem a 256d1 163 lovas e60 esetében, mert ott is 6HP van, ami jobb, mint az 5ös gm/zf. De más a váltó és a motor közötti kommunikáció.
Olyasmit mesélt az egyik fószer, aki diagolta az autóm, hogy az e39 esetében minden az óracsoportba(???) van kötve, azon keresztül megy a comm. E60 esetében ez szöges ellentéte.
Persze megoldható, ha 39be e60 óracsoportot akarszBoldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68364 üzenetére
Kormányváltót úgy csinálta meg az emberke, hogy a 2 kábelt behúzta a karokról a karba, szóval ez utólagos, a kormány pedig e46 smg kormányváltóval van, azelött pedig merci kormányváltót rakott rá az 1 indjtós kormányra. Nem akarok belegondolni, hogy mennyi pénz ölt bele, hogy egy leharcolt 35i-ből 40i lett és full alcantara, meg felújított motor, stb
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #68364 üzenetére
A szürke meg a fekete E39 között van kb. 2 misi különség extrákban, nem csoda, hogy a fekete jobban tetszik. 30i egy 5-ös ZF automatával nem lesz egy fürge jószág, de legalább nem szedi szét, mint egy 30d.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68359 üzenetére
A pre facelift e39 meg klasszikus kulseju, mint az e38, e34, a facelift pedig egy sokkal modernebb kulsot ad neki.
Ha van az embernek egy facelift, legyen az, ha pre, legyen pre. De ne keverjuk. Attol meg rendesen hulyet kapok, amikor a 25TDS-en M kit virit. Koze sincs hozzaBoldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #68357 üzenetére
hjah. De az e34 után és az e38 mellett… nekem nem szép
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68357 üzenetére
Rohadt jól néz ki, de a facelift pilácsok a pre-facelift autón...
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #68324 üzenetére
Nem hiszem, hogy valaki elkezd BMW logókat önteni a felnibe ami pont úgy néz ki mint a gyári, esetleg még a gyári gumikkal is van szerelve.
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #68305 üzenetére
Nem tudom, hogy extra volt-e, de a funkcionalitasat tekintve hasonlo volt a celja.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #68302 üzenetére
Milyen ertelemben sokara? Mar az E60-nal is jelen volt.
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68172 üzenetére
Használt piacra nem lesz semmilyen hatással. Továbbra is a legtöbben jó zsíros haszonnal akarnal túladni a kocsin.
Majd átgondolják az emberek, hogy célzottan fognak kocsikázni.chess001: A szomszédod szomorú ember lehet, ha be van tojva hogy 1.23€ helyett 1.53€ kell tankolni. 30 cent agyonvágja őt
cOxeR: Bizony a termékek áremelkedése a legnagyobb gond.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
98bja
senior tag
válasz ArthurShelby #68172 üzenetére
Nem gondolnám hogy lesz érzékelhető változás a piacon.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz ArthurShelby #68172 üzenetére
Engem inkább a tovább gördülő áremelkedés érdekel, mert megint lesz, hiába “csak” a lakosságot érinti ez a döntés. Taxisok is megint vinnyognak majd.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #68172 üzenetére
Jó lenne. Jöhetne valami V8
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
-
szőröscica
addikt
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Csak ez a matricazas ne lenne. Meg a legterelok. Meg a sotetites. Meg a belsebe takolt mobiltarto.
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
Tudom, 2019 óta használok M-es futóművű autót. Alapjában véve valamennyire jó úton használom de egy irányba nagyon rossz az út, ott csak lassan megyek. De egyébként eljárok vele csak a szűk utcákat kerülöm mert nem szeretek vele lemenni a fűre ismeretlen terepen. Autópályán teljesen jó, plusz nem fog annyira leülni ha többen vagy sok csomaggal mentek. Autómata váltóst én biztos nem vennék, de ez saját vélemény.
tasiadam: Nekem cserélni kell majd a lengőkart és sógorom aki autószerelő azt mondta más a aima és az M-es.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68116 üzenetére
2.6M egy 20 éves kocsiért sok, legyen akárhogyan megcsinálva, meg kicserélve benne ez az amaz.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Puma K
nagyúr
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
A futómű babrálás helyett lehet egy kisebb colos kerékkel és ballonos gumikkal megoldanád a kényelmet.
Mikor váltom a nyári kerekeket a télire, akkor kb mintha-szinte egy másik autóban ülnék... az autónak ugye alapból az egyik ha nem a legjobb mechanikus futóműve van (igen, olvastam hogy a kinézett autóban M-es futómű van). Ballonos kerekekkel-gumikkal meg szépen kimozogja az úthibákat. Sokkalta komfortosabb és kényelmesebb lesz.
Nálam a nyári kerekek Style 32-es felnit jelentenek 235/45R17-es gumikkal (Hankook Ventus Prime4). A téli Style 83-as felnin 205/65R15-ös gumik vannak (Continental WinterContact TS 860).
Amúgy az hogy alánéztél és nem láttál semmit mert burkolva van az alja az is jó. Mert úgy legalább lehet tudni hogy nem hagyták el vagy felejtették visszatenni a burkolatot... és az is megvan.
Én mivel a sajátomat városban használom és kézi váltóval így néha napján nagyon tudnék örülni egy automatának...
Korábban céges autóként kaptam egy 2017-es akkor pár száz km-es Renault Captur-t amiben automata váltó volt.
Az egyik kollégám említette akinek az S8-as Audija volt, hogy vannak olyan automata váltók amik jobban reagálnak a váltásra, ha nem padlózod le teljesen azaz nyomod le a kick down kapcsolóig. Hanem csak a végállásához nagyon közel nyomod. És akkor jobban veszi a lapot."Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
chess001
aktív tag
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Miért lenne kevesebb az üzemanyag? Csak a hatósági áras nincs, amit a kiskereskedőknek kell zsebből kifizetni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ArthurShelby #68102 üzenetére
" Sok a rossz út bp-en..." - amikor én vettem az autóm akkor a Budapest Motors sok M csomagos autót rendelt be úgy, hogy az M futóművet kihagyta belőle. Szóval van benne valami
-
Chris0321
addikt
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Az én e46-om is pesti volt, szintén M futóművel. Igen, kicsit kényelmetlenebb, de a jó úton nagyon jó én nem sajnálom, hogy megvettem. Ha csak ennyi az autóval a problémád akkor miért nem teszel alá puhább felfüggesztést? Az M-est eltennéd és ha eladod az autót adnád mellé.
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68098 üzenetére
Nemtom az M-es futúmű árát fenntartásra való tekintettel, a simánál tudom, ami nem v8, hogy a bilstein kb 40, a sachs kb 50e ft per darab. Csak ha BP-i úton akarod használni, akkor milyen, mennyire bírja, stb.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #68096 üzenetére
Gyárilag M a futúmű, vagy csak aláraktak egy ültetétst? Mert pl a mezei e39 alá is megy a Bilstein b12, ami egy b8+rugó, amitől alacsonyabb lesz.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Puma K
nagyúr
válasz ArthurShelby #68028 üzenetére
Az általános szerelő nem biztos hogy elég lesz egy E39-hez.
Ebben már van elektronika amit tudni kell olvasáson felül adott esetben írni is. Az én szerelőm mechanikus dolgokat meg tud csinálni, de az elektronikába ő nem nyúl bele. Ő is ki szokott hívni egy általa ismert villanyászt aki nem kókler. Összegyűjt x mennyiségű autót, aminek ilyen jellegű gondja van és az elektromos és szoftveres munkákat vele csináltatja.
A nyilakkal lépteted a rádió esetén az elmentett állomásokat. CD-t még nem raktam az enyémbe, de gondolom annál meg a számokat lépteted.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
p0lip
tag
válasz ArthurShelby #68028 üzenetére
Szia! Nincs köze a váltóhoz. A rádió, a CD és ha van benne, a telefon vezérlésére szolgál az egész baloldali gombsor.
-
CharlieDrop
veterán
válasz ArthurShelby #68019 üzenetére
Békebeli 30i
most sajnálom, hogy anno az e46 18d helyett nem valami e39-et vettem…
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Puma K
nagyúr
válasz ArthurShelby #68022 üzenetére
Lenne műhely-szerelő aki megvétel után karban fogja tartani az autót?
Mert ha van, akkor vele elmehetnél megnézni. Vagy hozzá el lehetne gurulni közösen.Én is úgy vettem az enyémet 2020. január első felében, hogy az eladóval először találkoztam. Mivel már megvolt neki az utódja az E60 535D így az E39 520i meg előző év októbere óta állt a családi ház garázsában. 2-3 hetente az eladó öccse mozgatta hétvégente az autót, de hogy ne legyen baja-törje össze így keveset ment vele a környéken.
Volt a motortérben egy hivatalos Merci szerviz lapocska amin rajta volt az utolsó olajcsere időpontja és az olaj viszkozitása. Mert az öccs meg hivatalos Merci szervizben dolgozott.
Ilyen eltett állapotában hallottam az első beindítást hideg motorral majd ahogy beállt alapfordulatra. Minden szép és jó volt füstmentesen.
Majd elmentünk egy próbakörre, hogy bemelegedjen a motor és meg tudja taposni egy kicsit. Visszafele vezethettem az autót.
Utána az autóban álló helyzetében véginyomkodtam-tekergettem mindent és megnéztem amit én laikusként (autót használó emberként) meg tudtam nézni. Olajszínt meg olajszínét és ilyen alap dolgokat.
Első megtekintéskor megbeszéltem az eladóval, hogy jónak tűnik az autó, de még egy szerelőhöz elvinném, hogy ott is nézzék át és emeljék meg. Ebbe beleegyezett, majd pár nappal később megint találkoztunk elmentünk az autóval a műhelybe és ott is megnézték belül-kívül-alul mindenhol. A műhelyvezető ismerős azt mondta, hogy neki jónak tűnik, vannak részei amikkel foglalkozni kell majd, de ez egy egyben lévő autó amivel eddig is foglalkoztak.
Ezek után vettem meg az én E39-emet.
Az eladó megbeszélte a műhellyel ahol 99%-ban BMW-t szervizelnek, hogy az autónak új tulaja lesz, de ha akarom akkor én is hordhatom továbbra is oda az autót.
Az eladó mesélte és mint kiderült van több közös ismerősünk csak mi eddig nem találkoztunk (kicsi a világ), hogy 2013-ban mikor a német ismerősétől Németországból megvette ezt az autót és lepapíroztatta meg mindent elintézett akkor abban az évben volt kettő BMW-t szervizelő műhelyben az autóval.
De azokkal nem volt megelégedve.
Ez a mostani (2013-tól kezdve a mai napig) azt mondja, hogy korrekt és ha gond van akkor nem cseréltetik ki a fél autót... hanem tudják mit kell csinálni, hogy jó legyen. Az alkatrészekből-márkákból is tudják mi az amit lehet és nem lehet választani és miből opció a bontott.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68019 üzenetére
Ezek alapján okés is, ha tényleg törődött vele.
2.7M kicsit sok, de mivel kevés ilyen jól karbantartott kocsi van ezért magasabb árat is kérhet érte.
Automata legjobb. Nem kell kuplungozni meg botkormányozni.
Várd meg milyen élőben aztán dönts.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #68017 üzenetére
Mennyiért adja?
Menj el nézd neg alulról, nem e rohad valahol.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67804 üzenetére
"Csomóan ezzel a szöveggel jönnek, akik el akarják adni a kocsit, hogy ennek lesz értéke pár év múlva,"
Nem sok prémiumról mondható el ugyan ez. Audikról pl biztos, hogy nem, E39, E38ról igen, a merciknél meg a w210-et csak a motorja miatt szeretik, w220 meg le van élve, abból is naaaagyon ritka az, ami jó is. Abszolúte nem vagyok elfogult, sőt, személy szerint jobb szeretem a mercedeseket, ha tehetném, azzal szaladgálnék, de ebben az ezrefordulóban a BMW volt a jobb.Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67804 üzenetére
Van ezek kívül még jó pár motor, aminek a konstrukciója katasztrófa. Kínlódni lehet velük.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Belső:
Egy fullos takaításért 80 ezret fizettem.
"Ez a csavar sem tudom mennyire gyári ott"
Gyári.
Motortér:
Ablakmosó csöve kő kemény, az törni si fog, de nem nehéz a csere. Nálam szét volt esve több ponton, 2 új fúvóka megoldotta. Viszont ebben van xenon mosó is. Kicsit beletoldasz és jó, a teljes javítás/csere sem egy érvágás.
Olajsár: Ennek kéne jobban utána nézni.
Tárcsák: Ez a legkevésbé probléma, amúgy is instant cserélném.
Élmény:
"akkor recsegne, mikor elfordítom."
Toronycsapágy? A szervót akkor tudod tesztelni, ha álló helyben tekered, és ha van kicsi ellenállása, de mozog, akkor jó. Jártam már úgy merciben, hogy menet közben állt el a szervó, eldurrant a csöve.
"A futómű talán jó, de nem nagyon tudtam kipróbálni."
Felhúzza az ember a gumikat a csillapítón, ha olajos, akkor csere mind. Nálam elöl kiment a gumi, első 2 cserés volt, a hátsó 2 csillapítóm 22 évesen a gyári sachs. Valszeg semmit sem tart, de röhögve átment a műszakin. Szerelő szintén azt mondta, hogy nem cseréli, mert még jók (2 új van egyébként nálam tartlékban)
A e39 futóműnél a gyenge pontok a lengőkarok, amik hamar tönkremennek, plusz az állító csavarok, meg szeret rohadni a stabrúd és kikopni a pálca. 250e ft volt nekem MINDEN cseréje, ami ide tartozik, és nem lemförder. Akkor valszeg 2x ennyi lenne. Van, aki csak azt cseréli, ami rossz, van aki párban, van aki tojik rá. Ha nagy sebességről fékezik az ember és ráz, akkor a tárcsa félrekopása is lehet, plusz az első alsó lengőkarok hibája is. Ilyenkor érdemes inkább mind a kettőt cserélni.Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
KAMELOT
titán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Még jó, hogy elmentél megnézni.
Ilyen régi kocsit csak az vegyen akinek van fölös pénze rálocsolni. Itt sok mindent kéne cserélni. Inkább nézz egy fiatalabb, de jobb állapotú kocsit. Ez még 1.5M sem ér meg.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy nem volt 3 kulcs, csak 2, és abból is csak a szervizkulccsal indult...
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
https://www.youtube.com/shorts/h2uellFUvTo
Ilyen, amikor recseg a váltó?Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óvodások homokozója
- Anime filmek és sorozatok
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest