Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Disney + újra három hónapos promócióban.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Nagy chili topic. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Végül maradtam a svéd vonalnál egy MY2009 (2008-as forgalombahelyezés) automata SAAB 9-3 Aero TTID (1.9 biturbo dízel) személyében.
Átmeneti autóként vettem, de nagyon tetszik, így ha minden OK lesz vele, akkor örömmel megtartom középtávon is. Kényelmes, jó az útfekvése, jól megy, egyedi. A fényezése elég karcos, viszont egy csepp rozsda sincs az autón (kipufogón van, de az normális).Van valakinek itt hasonló? Aero fórumtársat és 9-5-ősét (9000?) ismerem , valakinek esetleg 9-3?
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
Én még nem gratuláltam hozzá!
9-5 az enyém, és legközelebb érik neki egy teli polír, az a tiédnek sem árt szerintem.
Barátomnak van 9-3 SS, a tiedből a facelift előtti, 2.0 turbó. Nála már beszart egyszer az első ablakemelő, 25-30k javítani, nem tudom faceliftnél megoldódott-e már. Párszor vezettem, a kényelemmel nincs gond, néhol zörög azért. A gumírozott részek kopnak, az ajtóbehúzó pl., de acetonnal le kell szedni és csókolom.Tiednél a szívósor a közös 1.9 cdti, ttid, jtd stb. probléma. Illetve reméljük a turbód még jó sokáig bírja, otthon 230-280k, uk-ból tudok 150-ért újat. Sajna egyben van mindkét feltöltő, nem szétszedhető. Mennyi benne a méter? Amúgy képről jól néz ki.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Nem para. Kormin is 215/55R16 a gyári méret de télre 205/55R16-ot kapott mert jóval olcsóbb. Picit többet csal az óra vele mert nem váltóméret de más gond nincs. BC-ben átállíthatnám de nem foglalkozom ilyesmikkel úgyis gps alapján megyek nem az óra alapján.
Ha sokat mész nem jó a CC mert azért elég gyorsan kopik. Kb 60k km van benne ahogy számolgattam.
Gyári persze ez nálam is alap. Aluból is is azt vettem most a gépre. Újonnan horror de használtan emészthető áron mennek.
#nincsbennetarcsi
-
Rivaul
addikt
Szerencsére ezek a suv méretek nem kelendőek használtba csak ha tényleg fiatal és újszerű. Ezt már több gumis is mondta. Inkább megveszik az újat és ez meg ott ragad a gumison. Így is sztem csak melóba volt nekik mert ott lettek hagyva. Arra meg jó a 20 ropi. 12k szerelésre kemény. A Roveremen acélon van a teli és alun a nyári, ha lesz egy kis plussz akkor a télik itt is mennek másik felnire sztem.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Chal
addikt
válasz focvis #10803 üzenetére
A resetre sajnos nincs ötletem, viszont ha még nem tetted meg, akkor nagyon ajánlom, hogy lépj be a hazai V60-PHEV csoportba FB-n, rengetegen vagyunk már, és hatalmas mennyiségű infót halmoztunk fel
A klímakompresszor típushibájáról tudsz amúgy? Ha nem, írj, és dobok róla egy összefoglalót. A szervíz pedig remélem, hogy a V60Service, máshova itthon én ezt az autót nem vinném (kivétel a márkaszervizek, de velük is csak óvatosan).
-
Chal
addikt
válasz focvis #10805 üzenetére
Na, a lényeg hogy képben vagy klíma ügyben, sokan nem tudják, és nagyon meglepődnek, mert nem túl intenzív használat mellett is megeszik évente 1-2db klímát az autó (ha nem érvényes rá a visszahívás, akkor darabonként 500eFt körüli összeg, ha nincs kezelve, akkor pedig viszi az invertert is magával, ami 1-1.5m). Nem is értem, hogy a Volvo ezt hogy gondolta, illetve miért cserélgeti úgy ezeket a kompresszorokat, mintha nem lenne holnap. Az enyém esetén az Ivanics 2018-ig lát vissza, azóta 3db kompresszort kapott, az utolsót én intéztem már, aztán egyből mosattam a csere után, remélhetőleg ezzel végleg meg van oldva a probléma.
A tiédre érvényes amúgy a visszahívás? Ha igen, akkor érdemes élni vele, és az új cserekompresszort mosatni, de azt egyből a berakás után.
V60Services úr autójavítása érdekes, ő nem csak a klímával foglalkozik, Volvora ráállt szerviz, a klímás dolgot csak ráfűzte utólag, miután rájött a megoldásra. Nekem ő fog vezérlést cserélni jövő héten. Illetve javította már a generátorom csapágyát is, ezt is mindenki egyben akarta cserélni. Ez is típushiba amúgy, sok autónál előjön.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz focvis #10807 üzenetére
Én sem aggódok, csak szeretek előre gondolkodni. Az anyagi része egy dolog, de ha otthagy a pályán gyerekkel, cuccokkal, mert éppen leégette az invertert a zárlatos klíma, az annyira nem frankó, pláne ha olcsón kezelhető a dolog időben. Sajnos ha nem új kompresszort mosatsz át, akkor nem garantált a siker, de ha jól tudom, akkor megnézik majd neked, hogy a jelenleg benne levőt mennyire marta már szét a fos töltőgáz.
Mátrai Zoli (V60Service) nem tudom hova hordja az autóját, cáfolni én sem tudom azt, hogy nem maga szervizeli, de ezen a fotón éppen motort cserél egy V60 D6-ban, és találsz ugyanilyen fotót ERAD cseréről is (az hátul lakik ). Szóval azért kicsi esélyt látok rá, hogy segítségre szorulna ha valami gondja van a sajátjával Max szoftver ügyben megy a VDash-hoz, ha jól tudom erősen összedolgoznak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #10807 üzenetére
A 3. verzió működik, azzal a kiegészítéssel, hogy közben a biztonsági övet bekapcsolva kell tartani.
PROCEDURE TO RESET MAINTENANCE LIGHT ON 2014 XC60
1. Set the vehicle to ignition position I.
2. Press and hold in the reset button for the trip meter.
3. Press and hold in the OK-button on the left steering wheel stalk
4. Ignition switch position II.
5. Wait 10 seconds.
6. Release the reset button when the information light starts to flash.
7. Set the ignition to the OFF position for at least 3 minutes.The instrument beeps when resetting has been successful.
És az olajcseréhez se kell woodoo, 5,9 literig töltöttük fel - műszer nélkül - mára beállt az optimális szintre.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #10809 üzenetére
Hogy teljesen egyértelmű legyen:
1. Set the vehicle to ignition position I.
2. Press and hold in the reset button for the trip meter. (utána elengeded)
3. Press and hold in the OK-button on the left steering wheel stalk
4. Ignition switch position II. (csak hosszan megnyomod, utána elengeded)
5. Wait 10 seconds.
6. Release theresetOK button when the information light starts to flash. (ilyenkor már rég elengedted a reset gombot, tehát az OK gombot kell elengedni!)
7. Set the ignition to the OFF position for at least 3 minutes. (csak megnyomod röviden a start / stop gombot, hogy kikapcsold a gyújtást és vársz 3 percet)The instrument beeps when resetting has been successful.
A művelet közben végig bekapcsolva a biztonsági öv!
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz focvis #10826 üzenetére
Ez nem Start Stopos. Vagy annak nincs jelentősége?
Ha elfogyott, akkor hol érdemes venni még?fekmester.hu Eddig mindent itt vettem. De ők nem hologramos olajat adtak.
Vegyek két négy literest? Vagy centizzem ki egy négy literes és kétszer egy liter?
Akkor te is a 0w30-at ajánlod?[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz focvis #10830 üzenetére
Rendben.
A rövid nívópálca van benne, a motorter alján.
Már csak azt nem tudom, hogy hol vegyem az olajat. Fekmester jó drágán adja.
Most nézem, hogy Edge olaj is van többféle: Edge Titanium Professional és Edge Titanium Fst. Te az Fst-t linkelted, nem tudom, hogy mi a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz focvis #10834 üzenetére
Ezek számomra ismeretlen webshopok. A filterabc-t néztem, azt elég sokan szokták itt ajánlani a Prohardveren, csak jókat hallottam róla, ugyanez elmondható a Kaufferől is, de ott elfogyott sajnos.
Itt a Filterabc-ben kinézett olaj. Ugyanannak tűnik, mint amit Te linkeltél.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz focvis #10837 üzenetére
Köszi.
7 litert veszek inkább, ha megyek nyaralni, legyen egy liter a csomagtartóban. Nem valószínű, hogy enne az olajból, de a biztonság kedvéért inkább viszek pluszban több ezer km-es útra. Én is nemrégen vettem az autót, így még ki kell tapasztalnom, hogy például eszik-e az olajból.
A Castrol webshopját ajánlották jobban, de ott 1000 Ft-tal több egy liter. Az össze többi shopban kb. 3000 alatt van, ott 4000 csak.
-
Chal
addikt
válasz focvis #10843 üzenetére
Szerintem semmit Vagy szoftvert, esetleg elektornikát, de ez utóbbit is nehezen hiszem. Varsányi Péterrel együtt csinálják a Volvok elektromos dolgait, kifejezetten a hibrideket. Most pl. olyan csomagot terveznek V60-PHEV-hez, amivel 200km-re tudják növelni a hatótávot. Egyelőre CAD és tervdoksi szinten készen vannak, az árra azt mondták, hogy nem merik leírni egyelőre, próbálnak rajta optimalizálni
-
rayoliviero
veterán
válasz focvis #10902 üzenetére
A D5-re írták, hogy érzékeny a túltöltésre, ott csak 3/4-ig szabad feltölteni elvileg, mert a DPF ha regenerál, nőhet az olajszint, ha jól értettem.
Most, hogy a D4 mennyire érzékeny rá, azt nem tudom. Öcsém szerint az én kocsimban nincs DPF, szervizvezető, megnézte a gépben. Mondjuk ez hihetetlen kicsit, hogy egy 2013-as modellben ne lenne, Euro 5 amúgy.Kénytelen leszek megnézni ma indulás előtt az olajszintet hidegen, remélhetőleg hozzá tudok férni. Az elektromos olajszint mérőnek annyira azért nem hiszek.
De majd mutat maxot vagy felette, akkor se tudok tenni sok mindent. A szerviz azt mondta, hogy jó így, így ők leengedni nem fognak.[ Szerkesztve ]
-
daninet
veterán
válasz focvis #10913 üzenetére
Elvittem olajcserére nemrég a kocsit, vettem szűrőket is. 9 éves végig volvo galériában javíttatta az elsőző tulaj. Gyári szűrő volt benne fekete trutymóval borítva amin semmi levegő nem ment át. Nehéz ahhoz a szarhoz hozzáférni, sosem cserélték ki. Gondolom minden alkalommal kiszámlázták
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
-
Chal
addikt
válasz focvis #10926 üzenetére
Van sajnos! És jó a tipped Keress rá a hsz-emire, éppen pár hete volt nálam ugyanez. Ha terhelés alatt kapod, majd másnapra eltűnik, akkor 90%, hogy ez a gondja.
Azóta nálam megoldódott: e hét szerdán voltam vezérléscserén, cserélték a turbószelepet is. Érezhetően jobban húz az autó magasabb fordulaton, illetve végre 150 fölött is van ereje.
Nekem 35eFt-ért cserélte Mátrai V60Service Zoltán
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz focvis #10939 üzenetére
Szinte biztos hogy ez lesz
Egyébként ha ez infó, akkor én a következőkért összesen 334eFt-t fizettem szerdán:
- vezérléscsere
- olajcsere
- turbószelep csereAmi előtte volt:
- klímakompresszor csere
- klímakompresszor átmosás
- nagyfesz. generátor csapágycsere
- váltó átmosás + olajcsereEbből a komp. csere persze ingyenes volt (visszahívás), a többi összesen 270eFt.
Úgy gondolom, hogy most lett kész teljesen (kopp-kopp ), és ennek így kb. 600 lett a vége. Ha a váltó nálad már rendbe lett rakva mostanában, és nincs gond a generátoroddal sem, akkor ok lesz a 400 körüli terv.
Amúgy most jött el az a pont, hogy tervezem elvinni egy padra, szimplán csak kíváncsiságból. Tudtok esetleg ajánlani ehhez korrekt céget, ahol a hibrid hajtás sajátosságait is képes a mérés abszolválni?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #10943 üzenetére
[link] elvileg igen Ott leállítás után morgó/szellentő hang, illetve ingadozó teljesítmény/megtorpanás volt a panasz. Elvileg lehet mókolni vele, szűrőt tisztítani és tömítést olajozni, de nem biztos a siker.
Csipsz: V60service csinál volvotune okosításokat
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz focvis #10943 üzenetére
A generátorral nincs probléma, vagy nem tudok róla.
Nekem vásárlás előtti átnézetés alatt mutatta a v60service, hogy hol és mit kéne hallani (ez aztán alku tárgya is lett, mert a kereskedő is jelen volt, és elfogadta a diagnózist), akkor nem hallottam, de vétel után pár hétig még nem volt javítva, és hidegen néha lehetett hallani oda nem illő halk kerepelést, kattogást. Ha nem tudok a problémáról, valószínűleg soha nem veszem észre, csak akkor amikor széthullik. Save módban kapja amúgy a legnagyobb terhelést a generátort, próbáld meg, hogy meghallgatod hidegen, lemerülve, save bekapcs előtt/után, és ha bármilyen gyanús kopogást/kerregést hallasz a generátor környékéről, akkor esélyes hogy csapágyas. A Volvo csak kompletten cseréli amúgy, ha jól rémlik 500kHUF körül, Zoliék szétkaptak párat, és tudják már cserélni csak a csapágyat. Ha széttörik, akkor is tudják menteni, de drágább, és egyáltalán nem biztos (attól függ hogy a törés után mit/mennyire ver szét belül). A csapágycsere még időben amúgy 90kHUF náluk.
Neked mi a tapasztalatod a váltó mosással?
Nálam előtte sem volt semmi gond, de 168e volt az autóban, és nulla infó volt róla, hogy lett e benne valaha cserélve a váltóolaj, így elébe mentem bármilyen problémának, és cseréltettem (+átmosattam).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #10946 üzenetére
Vannak konkrét számaim; sajnos a fényezés betegség miatt elmaradt, így csak a vezérlés szett és az ékszíj szett cseréje történt meg:
- vezérlés szett, vízpumpa (INA) 49 K,
- a generátor ékszíj szettből csak gyári létezik 93 K,
- munkadíj, diagnosztika, spray 51 K,
Szumma, kerekítve: 193 ezer Ft.Vettem még pár apró, gyári csetreszt, azok nem kerültek horror pénzekbe. Egyedül az ékszíj szett ára veszélyes.
A hétvégi hibakód elég vegyes felvágott volt, bizonyos részük töltéssel kapcsolatos; ezek vagy a halódó 12 voltos akksira, vagy a nagyteljesítményű töltőn (villámtöltő) való töltésre (természetesen csak 16 A-t vesz fel ott is) vezethetők vissza, hétfőn törölve lettek.
A vezérléscsere után ismét volt ma diagnosztika, ott jelentkezett a turbószelep, de még nem dob check engine-t. Előbb-utóbb cserés lesz - ez az egyetlen, amire szívesen adok ki pénzt. -
Chal
addikt
válasz focvis #10973 üzenetére
Gondolom még nincs baja a "kisakksinak", de ha vannak vele kapcsolatos hibakódok már, akkor lassan elkezd döglődni. Majd ne lepődj meg, olyan hibákat tud generálni, hogy az hihetetlen Ha elkezd furcsán viselkedni az autó, nem mennek funkciók, mindenféle egymással összefüggésben nem álló rendszerektől jönnek hibaüzenetek, akkor tudd, hogy a kisakksit kell kicserélni
-
Chal
addikt
válasz focvis #11096 üzenetére
Aham, jól hangzik. Én nem mertem 0-100-azni nagyon, mert vezérléscsere előtt nem akartam, és úgy jött ki a lépés, hogy a szelep is ugyanazon alkalommal lett cserélve amikor a vezérlés, szóval itt nincs előtte/utána értékem. Viszont érzésre nekem is határozottan jobban megy magasabb fordulaton
-
Weareus
addikt
válasz focvis #11091 üzenetére
Szíjból Ina tényleg jó, Mann filter szűrő is prémium minőség.
Grat, a verdához, jó kis hibrid ez.Szerk.: közben kicseréltem a kabinfiltert, pontosabban az aktív szenest rossz helyre akartam berakni, a sima helyére, így eltörtem .
Később vettem észre, hogy a sima szűrő mögött van egy vastagabb slot, oda fért volna bele.
Így a régi szűrőt kiporszívóztam és lefertőtlenítettem kézfertőtlenítővel. Majd legközelebb belekerül a rendes szűrő, mindenesetre a probléma (este bepárált a szélvédő) orvosolódott, mondjuk az egész szellőzőjárat ki lett takkerolva. Szélvédő lapátszárak leszedése volt a legnehezebb, de egy kis WD 40 meg egy jó fogó csodákra képes.(Fogyasztás 12.8-nál tart.)
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
FeRRaR1
őstag
válasz focvis #11130 üzenetére
Húzd le a spricniről a csövet, ha úgy sem jön akkor nem dugulás, esetleg utána meg tudod nézni a biztosítékot, ad e hangot a pumpa ha húzod neki... Egyenként zárd ki amit tudsz, és meg fogod találni a hiba forrását, nekem ha ilyen gondom volt azt mindig dugulás okozta. Csak akkor fordult elő amikor vettem, használatom alatt soha. Gondolom hanyagul valami retket öntöttek bele...
-
rayoliviero
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fűnyíró topik
- Assetto Corsa
- Milyen processzort vegyek?
- Xbox Series X|S
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- iPhone topik
- Egy vagy két tápkonnektor lesz az új csúcs-GeForce-on?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest