- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
válasz
#03969024 #7268 üzenetére
Nekem még mindig A VOLVO a 740-760 imádom, akarom évek óta keresem, egyszerűen beégett az agyamba 90 körül mikor ment a reklám hogy a tetőről ugratnak le.
Már 2x majdnem vettem, és most már szeretném nagyon megtalálni a nekem való darabot.
Mostanában leginkább egy nagypapis kombi lenne fogamra való. -
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #7268 üzenetére
Nekem ahhoz a halottas kocsihoz kötődnek a legszebb emlékeim, meg a mostani kettőhöz. Asszony is halottas kocsizott, persze csak addig amég nem kellett berakni a dupla kanapéját az ikeából, csont nélkül becuppant lehajtott hátsó sorral... Utána hirtelen praktikus pakolható kocsi volt...
A V70 MK2 ülése AZ ÜLÉS. Annál még semmi nem volt kényelmesebb nekem, az S80 MK2 van hozzá talán legközelebb, az XC90 utána, leghátul meg a V50 a sorban, persze az sem volt kényelmetlen, csak Volvo mércével
Én is vágyom néha egy V70 R-re, de nem passzol most sajnos sehova. Napinak ott az XC, azt nem cserélném semmire, hobbinak ott az S80 V8, azt meg szintén nem váltanám le semmi pénzért. kb pálya autó szerepben tudnám elképzelni, egy másik univerzumban, ahol van pénzem, időm és energiám 3. autóra
Már odáig fajultak a dolgok, hogy tavaly majdnem vettünk egyet közösen faterral, de aztán gyávák voltunk meglépni... Ő is imádta a V70 T5-öt, nála volt pár hónapig, ódákat tudnánk zengeni mind a ketten róla.
XC 60 nem jó, azt nem ajánlanám, egy szép felnis, hátsó szárnyas V70 igen is mutatós szerintem. Olyan autó meg úgy sincsen ami mindenkinek tetszik. 70-80-90 ez alá ne menj. Behuppannak a csajok egy full bőr V70-be is szerintem
-
#03969024
törölt tag
válasz
FeRRaR1 #7256 üzenetére
Köszönöm a válaszod! Nem igazán akarom ismételni önmagam, sajnos nagyon eljárt az idő a Lancer felett. Mindig is egy Volvo volt az álmom, először még a 740/760, úgy 30 évvel ezelőtt. A sors úgy hozta, hogy ez az álom még mindig beteljesületlen. Odáig eljutottam, hogy az 1gen. S80 már nem igazán tetszik, ill. sokan lebeszéltek róla. Az S60 formára sokkal jobban "bejön", de nem tudok megbékélni a hátsó sor botrányos szűkösségével. Maradt a 2gen S80. Ami még egy picit drága, s ha belegondolok, hogy a Lancert is csupán kétszer vettem elő idén, hát... A Boxer után tűnt fel, hogy már kissé macerás behuppannom az alacsony ülésbe. Tehát, magasabb kéne. Az XC60 "nemgyerebe", tehát marad az XC90. Csakhogy, semmi szükségem a négykerékhajtásra. A pakolhatósága viszont tetszik. Akkor miért nem V70? Említetted a megjelenést. Akárkivel beszéltem az ismerőseim közül, mindenki húzta a száját a "halottaskocsi" miatt. Csajozni pedig muszáj!
Persze, lenne más megoldás is, akár egy Outlander, vagy ASX, X-trail, sőt, egyik barátomnak lassan eladó lesz a Tucsonja, keveset futott, olcsó, s még jó is. Viszont, ezek akármelyikébe ülnék bele, keserű lenne a szám íze. Nem dobhatom fel anélkül a talpam, hogy ne lenne egy Volvom! Ismerős?
Mondjuk, kicsit röhej, hogy féket javítok a fiam 8gen Galantján, ami elég ritka Európában. A legdrágább féktárcsa kerül hozzá annyiba, amennyiért egy S80-hoz a legolcsóbb. Pedig szinte ugyanaz a méret, kivitel. Csakhát, Volvo...rbalint88
Ha elolvastad a fentieket, akkor már tudod, hogy miért nem nézegetem az XC70-et.Nem abban egyeztünk meg, hogy "lancertata" leszek? Valaki a másik topikban már nagyon ácsingózik a bácsira. Talán Kornél?
Atomgeszi
Az Index Volvo topikjában is érdeklődhetsz, volt már téma a kulcs "felújítása".
-
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #7262 üzenetére
Úgy látom nem egyedi a dolog mert többen írtak hogy szenvedtek vele. A tieddel együtt kaptam vagy öt verziót. Holnap elkezdem sorba és ami működik azt megosztom. Én mérgembe neki akartam esni szétbombázni és a nyitott motor állapotra összerakni a tükröt de nagyon egybe van rakva így hagynék nyomokat.
-
FeRRaR1
őstag
Két dolgot próbálnék ki, akksi ki be úgy hogy mind a kettő csukva vagy nyitva van egy 10 percre, utána ha nem segít, 3x ki és bezárni a kocsit egymás után 5-10 másodperces szünetekkel, csak a távirányítóval, ajtót nyitni nem kell hozzá. Sőt jobban belegondolva fordítva kezd a próbát, mert mocskosul el van barikádozva az akksi
Amennyiben nem akkor egy elektromos szakinak rá kell dugnia az ODB2-est, és megértetni vele hogy nem úgy van ahogyan ő gondolja.
-
Rivaul
addikt
Szűkös helyen parkolok így behajtom a tükröt az xc90-en (elektromosan behajtható). Viszont ma mikor ki akartam nyitni akkor csak a bal nyílt ki. Megint megnyomtam a gombot, erre elkedett integetni. Szóval egyiket nyitja a másikat zárja... Mondom oké, lefogom míg átugrik a motor de kattan egyet és ismét integet. Következőre levettem a kimaradt oldalinál a kárpitot és lehúztam a tükröt a rendszerről. Másikat rányitottam és visszacsatlakoztattam a lemaradó oldalt. DE! Hogy szakadjon meg amikor be akartam csukni akkor a motor egyet kihagy és utána megint integet. Tehát megjegyzi a comp hogy miként van a sorrend és csak azért is felemásba nyitja a tükröket. Ilyenkor mi van? Most nyitott állásba dugtam újra össze és így marad de marhára idegesít mert ez az egyetlen dolog ami nem megy az autón elektronikailag...
-
Pr3d4tor8
újonc
Üdv!
Múltkor kérdeztem a volvo 850-est és a 2,5-ös tdi motorját a milyen autót vegyek topikban.
Igazából ott is leírtam, hogy nekem a 850-es formája tetszik csak, és első kocsinak azt vennék.
Faternak Saab-ja van, igaz az sokkal fiatalabb mint ezek a volvok amiket nézek, de szeretem azt is vezetni.
Az s70-ben is ugyanez a motor van mint a 850-ben, vagy az már más?
Mert 850-ből nem találtam értelmes sedan-t ezzel a motorral.Illetve akkor itt is megkérdezem, hogy első autónak szerintetek mennyire lenne ajánlott?
Mire kell náluk oda figyelni vételkor? -
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #7254 üzenetére
Igazából nem tudok érdemben segíteni, teljesen azonos körülmények között biztos hogy az XC fogyaszt több gumit, féket, mindent, már csak azért is, mert vagy 400 kilóval nehezebb ez tény. Amit én tapasztaltam, hogy most cseréltem féktárcsát az S80-on, gyári 10 éves volt rajta, ugye kevés kilométeres hobbi autó. Az XC-t szinte új tárcsákkal betétekkel vettem, még mindig új szerű. így azon nem cseréltem. Gumit szintén csak a 10 éves gyárit az S80-ról, de a barázda mélység miatt még jó lett volna pár évig, de nedves vagy hideg aszfalton már ön és köz veszélyes volt, szárazon mondjuk hibátlan volt, és ugye esőbe nem megyek vele. Fater is XC-t vett, mind a ketten 1,5 éve kb, én nem cseréltem még se gumit se féket rajta, pedig szeretek tempósan menni, nem is kell a közel jövőben. Fater gumit vett, de ő bele tett már vagy 40e-t, féket még neki sem kellett, szintén újszerű volt. Szóval nem vészes a helyzet, csak ez alapján semmiképpen se dönts, azt vedd amelyik jobban megfelel az életstílusodnak, jobban tetszik, kényelmesebb stb... Az hogy 5-10%-al előbb kopik el a fék vagy gumi, ne számítson semennyit, mert minden nap benne fogsz ülni, megjelenni vele, szóval főként kényelem, és neked tetsszen. A többi másodlagos. Az XC még jóval komolyabban pakolható, szerintem kb a duplája befér a csomiba mint az S80-nak, ha ez számít, pedig az sem kicsi.
Inkább mérlegelném esetlegesen hogy kell e a magas építmény, kell e az AWD, jársz e telekre, erdőbe, télen sokat, vagy csak város autópálya, sok fontos kérdés van de a kopások nincsenek köztük, ott nem lesz nagy eltérés. A sokkal költségesebb inkább az AWD miatt lehet, ha nincs karbantartva, esetleg nagyobb súly miatt a váltó, szintén ha nem kapta meg a törődést.
Maradjunk annyiban, hogy egy első kerekes S80 D5 vagy egy AWD XC90 D5 közül biztos hogy az XC lesz a drágább fenntartású, de ez magától értetődő, rémeket nem kell bele látni. Kapja meg a törődést, meg az összes olajat amikor megveszed, működjön hibátlanul, akkor nem lesz szopó roller.
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
2000-2004-ig 2.0t és 2.4. t s60 hoz menniybe kerül egy komplett turbo? -
#03969024
törölt tag
válasz
FeRRaR1 #7249 üzenetére
Csak kíváncsiságképpen: Van már valami tapasztalatod, hogy miként viszonyul árban a két autó fenntartása, az üzemanyagot leszámítva? Mennyire kopik jobban az XC-n a fék, gumi, stb.? Mindenhol azt olvasom, hogy sokkal költségesebb az XC, mint az S80. Vacillálok a két autó között, kezdek én is "nagypapásan" nehezen beülni egy sima limuzinba.
-
#03969024
törölt tag
Nos, nem tudom, hogy mennyire lesz "okosság", de két dologra lettem figyelmes a videót nézve:
Egyrészt, két hangosabb, s egy halkabb ciripelés-sorozatot hallok, amely gyanúm szerint minden egyes szíj-fordulatonként jelentkezik. Emiatt első körben kizárnám, hogy valamely csapágy ad hangot. Vagy megsérült valahol a szíj, esetleg idegen anyag került a bordák közé, (Ez terepjárókon gyakori, hogy apró kavicsokat szeg fel a szíj. Az is lehet, hogy a szíj külső, sima felén van olyan kopás, tükrösödés, ami miatt megcsúszik a szíj az adott szakaszon.
Másrészt, feltűnt, hogy a szivattyú szíjtárcsáján kilátszik a szélső borda. Fényes, tehát valamikor ott is futott vélhetően a szíj. Nézd meg, nem kopott-e a szíj széle, ez akkor szokott előfordulni, ha lógó csapágy, vagy szíjfeszítő miatt ferdén fut a szíj, s beleér valamibe. (Sajna, konkrét típusismeretem nincs.)
WD40-et, s más olajos dolgot ne fújj a szíjra, csak óvatosan nedvesítsd be vízzel, célszerűen valami pumpás flakonból. Ha akkor megszűnik a hang, az csúszásra utal. A csapágyak hangja ilyenkor még megmarad. Ha marad a hang, vedd le a szíjat, s vizsgálj át mindent! -
FeRRaR1
őstag
Kihagytam: kapott egy VIOFO A119 dashcamet is. Csak a rendőrség kezébe ne kerüljön a memória kártya belőle
molnarpeter
Nekem is tetszik, Köszönöm
Rivaul
Semmi gond nincsen azzal, én is örülnék ha több időm, lehetőségem helyem és tudásom lenne az autóhoz, akkor sokkal több mindent én csinálnék. Most a Volvo márkaszervizbe viszem, ott szombatonként a vezető technikus privátba dolgozik, ugye adott minden szerszám és gép + tudás, összes informatikai háttér, szerviz, alkatrészek minden...
-
FeRRaR1
őstag
S80 V8 Update 2017-03-12
Ami elkészült:
- teljes szerviz
- összes olaj (értsd: motor, váltó (PowerFlush), hadex és diffi is)
- összes szűrő ami csak fellelhető, haldexen is
- összes szoftver frissítve
- hűtő folyadék
- fék folyadék
- összes féktárcsa és fékpofa
ez nemrég jött elő, fékeztem egy nagyot és rezonálni kezdett a kocsi eleje 240km/h -> 100km/h, megálltam tankolni és látható volt hogy az első tárcsafékek külső széle hullámos, elszíneződött. Persze nem komoly hullámokra kell gondolni, 1mm sem volt a különbség. Mint kiderült a gyári 10 éves tárcsák voltak rajta, mivel nagyon alacsony futású 44k, a hűtött tárcsákat belülről kezdte el enni a rozsda.
- összes fék újra kalibrálva, elektromos kézifék is
- felni felújítva, új Michelin Pilot Sport 4 gumik
- mint a képeken is látható, bekerült az első lökös aljába az egy króm csíkos ránc felvarrott betét
- voltam hivatalos Colourlock bőrösnél, javította a "nagyobb" értsd apró kopás a szélén a varrás peremeknél kopásokat a vezető ülésen
- klíma olaj és gáz újra töltve
- kapott gyári gumiszőnyeget
- kapott fényerős márkás ledeket nappali menetfénynek előre [link] & [link] megelégelve a korábbi havonta kifingó kínai gagyi fosokat, így most full gyárinak néz ki, nappal nem megy a kanyar xenon, hihetetlen szép és jó a színük, nem ilyen lakótelepi Torettósan kék gagyi
- meg pár apróság amit kifelejtettemAmi NEM készült még el:
- fék nyergek festése
- elvinni a fényezőhöz, első hátsó lököst újra fújni meg pár apróság
- teljes 3 lépcsős polír és kerámia védelem
- bár volt nálam alapozó+festék+trutyi, alkohol+féktisztító de nem védőztem még le az alját, egyrészt a sok olajozás miatt, másrészt eléggé elfáradtam, legközelebb 2 hét múlva már sokkal kevesebb dolog lesz vele, majd akkor komolyabban ránézek rozsda téren, de így elsőre kb semmit nem találtam, az is lehet hogy inkább bérlek majd pár órára egy emelős szereld magad garázst, és akkor több időm lesz szöszmötölni, takarítgatni, alaposan átnézni, pár műanyagot lekapni stb...Ami idő közben még szükségessé vált:
- Alaposan átnézték szoftveres téren a szerelések után, Haldexnél találtak egy "pending error code"-ot hogy az olaj nyomás nem egyenletesen magas a Haldexben.
A 2-es a szűrő amit cseréltek, a 4-es a pumpa ami küldi a hiba jelet. Néztük a szűrőt tele volt ilyen szilikon zsír szerű trutyival. Valószínűleg a pumpa is telement, és részben eltömődött. Ami fura hogy a kocsi tud róla, de nem szólna ám hogy hé te barom, még max egy évig így mész, és integethetsz a haldexnek... A konkrét származását nem tudjuk, csak tippelünk hogy vagy a sok állás miatt a korábbi tulajnál, vagy egyszerűen mert 10 éves az "élettartam" pfejj olaj benne, kivált belőle ez a trutyi. Ezért rendeltünk egy újat, biztos ami biztos, és 2 hét múlva neki esünk még egyszer, pumpa le, alaposan kitisztít, ha eltűnik a kód öröm és pumpa vissza, ha nem akkor csere.
- Az egyik felniről levált egy helyen a festés, ott nem tapadt meg valamiért, ami hatalmas csalódottság számomra, de jövő héten jön a srác, viszi és újra csinálja...
Mindezt úgy, hogy a kocsi csont nélkül ment át a műszakin, semmit nem találtak, meg csak ajánlás szinten sem, hogy ezt majd nemsokára kéne stb... Úgy hogy semmi hibát nem írt a fedélzeti. Persze nem panaszkodás, de kicsit csalódott vagyok, meg nem lehet teljes az öröm a két plusz munka miatt, de ez van, mit lehet tenni. Ami biztos hogy a polír és a kerámia lesz az utolsó lépcső, amikor már minden más elkészült.
Remélem legközelebb már úgy tudok jelentkezni, hogy minden csillog villog és gondtalanul elkocsikázok a naplementébe
-
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #7247 üzenetére
Köszi szépen. Eddig a papírok szerint 15ekm-nél volt mindig cserélve az olaj én is ilyesmit tartanék bár most 13 volt benne és lehet a 10 sem tragédia de a max az 15 lesz, annál több nem. A hideg indításra és időben folyadék cserékre mindig is kényes voltam benzinesnél is, ezért voltak sztem nagyon pöpec gépeim tizenöt+ évesen is motorikusan. Ma ez meg volt és jöv hét végén folytatom a többit amit írtatok
-
FeRRaR1
őstag
Annyira kell, hogy cserélj időben vagy előbb, főleg a sok a rövid táv, akkor akár 10 havonta olajat. Ez a legfontosabb. Amennyiben ez megvan nagy hidegben járathatod picit, max 2-3 percet, de 6-8 fok felett nem kell, 30 sec és mehetsz. Leállítás helyzet függő, egy autópályás csapatás után hírtelen megálsz egy pihenőbe, igen 1-2 perc vissza hűléssel sokat tettél a gépért. Ugyan úgy igaz országúti csapatásra. Viszont ha városban csordogáltál, csak cammogtál, nem pörgetted, nem siettél, nem volt erőltetett hegymenet stb... akkor nem kell várni, egyből leállíthatod. Ezt még megfűszerezem annyival, hogy a Volvo elektronikája okos, még a régebbiek is, ha melege van a motornak, nem állítja le a hűtőkört, tovább járatja a ventit és keringeti a folyadékot. Pl régebbi S80 D5-öm egy erőltetett hegymenet után, hagytam 2-3 percet alapjáraton, leállítottam becsuktam, de még 2 percig járatta a hűtő rendszert. Szóval ezek ki vannak találva
Még annyival lehet fűszerezni, hogy maxra csavarod a fűtést, gyorsabban hűti a hűtővizet. De ezt tényleg csak speckó esetekben érdemes.
lolal
Az a baj, hogy ez 1001 dolog lehet, ott a szíj, a feszítők, a csapágyak a magasnyomású a generátor... Bár mikor generátor hibám volt, nekem teljesen más hangot adott a V70, de még így sem lehet kizárni, mert több dolog elmehetett ott is. Amit megnézhetsz esetleg, hogy nem e ér bele semmibe valamelyik tárcsa, vagy a szíj, a burkolatot leszedve is csinálja e, vagy pl görgőket úgy is ki lehet szúrni, hogy nedvesíted valamival, akár sima vízzel, és amelyik elhallgat, az a ludas. Nekem ez vízzel működött, de lehet hogy most már inkább WD40-el csinálnám... Persze nem nyakon önteni egy vödörrel ha víz is, csak enyhén csorgatni, vagy kulacsból becélozni a kiszemeltet.
-
Rivaul
addikt
Az első közös szerviz meg is volt. A kellemetlen idő miatt kicsit megcsúszva de olaj lecserélve. Hát volt már egyszerűbb autóm is
Kérdés. Turbóval mennyit kell foglalkoznom? Régen volt, és megmaradt bennem hogy olajnyomásra melegen is hagyok pár mp-et, leállítás előtt meg egy percet bár hogy mentem az autóval. Ezek az idők jók?
-
lolal
senior tag
Üdv Mindenkinek !
Mai napon indítás után ciripelő hangra lettem figyelmes a generátor felől. Kapva az alkalmon hogy ne csak találgassunk meg is örökítettem a telefonommal. Gondoltam feltöltöm ide , hátha tudtok valami okosságot mi és pontosan mitől adhatja ki ezt a hangot. Eddig sosem csinált ilyet. ( S60 2.4D 93kw ) A Válaszokat előre is köszönöm
! A videó itt tekinthető meg : [Mi ez a hang ?]
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #7239 üzenetére
Powerflush az S80-at így csinálták idén, de az XC-t sajnos nem tavaly, na sebaj majd legközelebb
Ez kiszed mindent, ahogy kell, egyik legjobb módszernek mondják.
-
molnarpeter
nagyúr
Így van
Én megpróbálnék gyári Volvo olajat szerezni, de mintha írtak volna korábban DX-III minősítést is a topikban. A Castrol ajánlója szerinti szabványok:
-váltó: Aisin Warner JWS 3309
-diff: API GL-5 80W90
-fékfolyadék: DOT4lolal: én is visszavinném a szerviznek, aztán bizonyítsák, hogy előtte nem volt jó
-
lolal
senior tag
válasz
Stylewars_kp #7207 üzenetére
Kellene egy teljes software reset utána ha megint produkálja már a szervizt kellene okolni. Habár valszeg itt is ők basztak el valamit. Hibakód van ?
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7239 üzenetére
Akkor ha jól értem ez most egy jó alap ami benne van mert szép tiszta és jó állagú de azért engedjem le azt a cca 4 litert amit olvastam hogy a csavaron keresztül snged, és töltsem föl. Akkor megint 60ekm körül rendben lesz vagy a frissítés rövidebb intervallumra szól? És mit tegyek bele? Már mint ugyebár foggalmam sincs milyen márka stb van benne. A keveréssel nem ártok neki?
-
molnarpeter
nagyúr
Váltónál pont ez lenne a lényeg, hogy viszonylag gyakran engedsz le belőle valamennyit és frissíted fel a öltetet friss olajjal, mert sajna az összes kenőanyag eltávolításához le- és szétszedés volna szükséges
rbalint88: véletlenül pont tudok
6már csak 5 eladó XC60-at, csak kár, hogy pont jött ki az újabb -
Stylewars_kp
őstag
válasz
Stylewars_kp #7207 üzenetére
Sziasztok. Tudtok segíteni? Kérdés az eredeti szövegbe. Köszi.
-
-
Rivaul
addikt
Megvettem mindent. Feltettem a volvot emelvényre, leszedtem a hasi tálcát és még jó hogy nem csavartam ki a leeresztő csavart. Nézem merre a szűrő? Megtaláltam de basszus! Ki találta ki hogy 36-os fej kell leszedni??? A proxxon készletem is csak 34-ig van... Rakhattam össze és vehetek egy fejet. Perrsze készleten sehol nincs emberi közelbe... Viszont melegen sebességbe megnéztem a váltó olaját. Szép tiszta, híg és arany sárga a nívó megfelelő részén. Elvileg két éve lett felújítva a váltó, azt most sztem nem bazgatom meg.
-
rbalint88
addikt
válasz
FeRRaR1 #7234 üzenetére
D5 awd aut inscription kifullozva. B&W hifi, napteto, minden kutyafule. Barna bor, fabetet, denim blue metal. Anyanak jo lesz
Amugy egy 5-6mp kozotti 0-100-at tudo autonal huznam meg a hatart, ami meg kezelheto utcan. Erted, beulsz egy 500 lovas autoba, tusszentesz egyet, lepadlozod veletlenul es csukott szemmel katapultaltal ket haztombot... a 300 lovassal legalabb csak egy haztombot
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rbalint88 #7229 üzenetére
Figyeld meg hogy nemsokára begurulok az S80 V8-al az Alfához, és kipróbálok egy QV-t
Nem ide tartozik, más márka de majd beszámolok róla, mert a mostani új autó kínálatból nagyon kevés mozgat meg, egy kezemen meg tudnám számolni, de a Giulia Quadrifoglio köztük van. Ami bőrnek tűnik az bőr, ami fémnek az fém, a The Grand Tour-ba Clarkson is el volt ájulva tőle, Ferrari származék motor, karbon kardán, hátul hajt... [link] soha nem volt alfám, soha nem vágytam egyikre se, de ahogy Clarkson mondta, "úgy hiszem minden autó buzinak kell hogy legyen egy Alfája, a probléma ezzel az volt hogy egy sem volt amire bárki vágyott volna, de most már IGEN, most már van"
Az igen, hogyan konfiguráltad össze annyiért?
Nekem az R Design prémium kék színnel kéne, de Inscription Pro felszereltséggel, de nem volt ilyen drága amit össze raktam, egyébként meg remélem lesz más hajtáslánc is, pl T6 AWD, mert ez így kevés, egy első kerekes benzines aztán ennyi...
Vissza az előző gondolat menethez, miért a 315 lovat hol autózod ki, annyira viszket sokszor a talpam a gázon, hogy szenvedek, néha üres ország úton, vagy pályán le lehet padlózni, de ott is csak rövid időre, mert rohadt gyorsan beéred az előtted haladókat
vagy egy egy előzés erejéig, de az maga a mennyország, nem csak egy előzés, hanem át katapultálsz egy másik dimenzióba, és nagyon gyorsan eltűnik még a tükörből is az áldozat. [link] persze ez lenne az ideális fegyver
a most bejelentett 911 GT3 4 literes szívó boxer, újra van manuál váltó opció, ugyan az szinte mint a limitált szériás 911 R csak nem több száz ezer fontért, hanem 100k környéke. Na majd 10 év múlva, ha nem felfele indul meg az ára...
-
aneda
senior tag
Használtam én is Total Quartz 9000-et a '02 D5-be, végülis nem volt rossz.
Aztán áttértem az említett Castrol-ra, igaz az elvileg nem bele való (csak' 05-től), gyakorlatilag meg a márkaszerviz is azt használja.
Az egyik 2,3k/L a másik meg 2,9/L, úgyhogy igazából tökmindegy. -
rbalint88
addikt
válasz
FeRRaR1 #7228 üzenetére
Nálam csak használt autó játszik, mert sajnálom az idegemet arra, hogy a vadicsillivili 20+ millás autónak nekimegy a paraszt, rányitja az autót, stb. Ha lenne rá pénzem, akkor se. Inkább veszek két ilyen autó 5 éves értékvesztéséből egy lakást, azt kiadom és tíz év alatt a bérleti díjból ott vagyok, hogy van egy kvázi ingyen lakásom a gyereknek.
5-6 évesen, jó állapotban, töredék áron pont jó lesz nekem más ember levetett autója, ha műszakilag rendben van. Kívül pár ez-az elfér, belül legyen patent. Arra tudok vigyázni. 10 más által elkövetett külsérelmi nyomra jut egy, amit én okozok az autónak (az is a kapkodás miatt, bp belvárosi parkolásnál)Amúgy Giuliából csak Veloce-t vennék, az én habitusommal egy QV olyan lenne, mint bekokszolt csimpinek a kezébe adni az AK47-est
A Veloce-vel csak egy sima stuki lenne csimpinél
és ugye 510 lovat utcán hol autózol ki? hétvégi autónak inkább valami roadster vagy kabrió kellene, hétköznapi járósnak meg sajnálnék ilyen csúcstechnikát koptatni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rbalint88 #7227 üzenetére
Több nemzet honlapját nem néztem végig, az Angolba tuti
A mostani XC60 az a nagyon nem kategória, majd teszek vele egy próbát ha lesz kipróbálható a szalonba. Egyébként ja a 21" kicsit over kill, gumi vagyon lesz, hozzá ér az asszony a padkához vele, és beadom a váló keresetet
A csak 4 hengeres platform még mindig fújjjj de kívülről jobban tetszik mint az XC90 és bentről is.
Ha most az S80 V8-amat cserélném, tuti Alfa Giulia QV lenne, azért az árért amit nyújt, az példa nélküli. Veri az összes németet... Persze nincs rá keret, csak elméleti síkon, egyébként meg szerelmes vagyok a V8-ba, így marad
Ezen filóztam én is az asszonnyal, egyrészt nincs alternatíva a mostani XC90 V8-ra, ami minden téren ennyire jó, másrészt hogy tennéd be a sáros gyereket egy zsír új kocsiba, vagy hogy dobálnám be a bicajokat, zsák követ, stb. a csomagtartóba, még cipőbe beszállni sem mernék
Anyagilag is hatalmas bukta amit esik az ára az első 2-3-4 évben... Nem sok érvet lehet felhozni mellette szerintem.
-
rbalint88
addikt
válasz
FeRRaR1 #7226 üzenetére
csak az angolban? nagyon tetszik egyébként, de egy dolgot nem értek. miért van minden képen ilyen ormótlan szekérkerék rajta? ez egy kicseszett suv, nem donk car és nem sportautó, legyen komfortos...
nagyon kíváncsi vagyok a valós fogyasztási adataira, ha 12-ből el lehet járni egy T5-tel, akkor valószínű az lenne a befutó. de szerintem még inkább 10, mint 5 évig nincs realitása egy ilyen XC60-nak a költségvetésben
meg akkor mi lesz a Giuliámmal?!arra, hogy a gyerek összehányja, jó egy régebbi Volvo is, nem kell hozzá új
-
FeRRaR1
őstag
MODEL: S60, V70, XC70, S80, XC90
YEAR: From 2005>
ENGINE: 5 Cylinder Diesel Engines.
SERVICE INTERVAL: 12,000 Miles; 12,500 Miles
OPTIMUM Protection (2) Castrol SLX Professional Longtec 0w-30[ACEA A3/B3/B4]
STANDARD Protection (3) Castrol SLX Professional 5w-30 [ACEA A5/B5]Ez a kettő mehet 2005 előtti 5 hengeres diesel XC-be.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #7220 üzenetére
Igen ezt találtam én is mindenhol. Most kauffernél van total quartz 9000 de csak a3/b4 a b4 úgy olvastam b5-nél fogyasztásbeli tényezőkkel van jobban kihegyezve. Viszont a castrol 8l legalább 23-4e lenne a total meg 7l 13200. A külsönbségből már megveszem az olaj és levegő szűrőt.
-
haxxika
senior tag
válasz
#89874944 #7216 üzenetére
2005-től az ÖSSZES kapott DPF-et. Ha DPF nélkülit szeretnél, akkor max 2005 elejéig nézelődj (Facelift előtti modellek, szerintem felismerhetőek). De ha tényleg megjáratod párszor pályán, kihúzatod, akkor nem lesz semmi problémája. Már a második DPF-es D5-el szerelt Volvonk van, de egyiknek se volt még ilyen jellegű problémája.
-
FeRRaR1
őstag
[link] Én is ezt használom.
Kérdeztem a szerelőmet 5W30-ról, nem ajánlotta. Minél vékonyabb annál jobban és előbb jön meg a kenés, a legapróbb helyeken is. Nem azt mondta hogy az 5W egyáltalán nem jó, de rosszabb lenne ezért ne tegyek bele azt.
És ha a márkaszervizben a mester technikus ezt mondja, akkor e szerint cselekedtem
-
Rivaul
addikt
Ti milyen motorolajat használtok d5-be? Ez a 0w30 a5/b5 kb csak castrolt találtam 21e környékén van csak az olaj. Jó persze nem összeg az autóhoz mérten de nincs más alternatíva? 5w30 vagy kisebb acea szabvány is jó? Nem szeretem ha le vagyok korlátozva. Totalnak volt 9000-e ami tudta ezt de sehol nem találok már pedig eddig azt használtam mindenbe.
-
#89874944
törölt tag
-
Rivaul
addikt
Ma apósnak kigyomláltam a szépen befüvesített ház előtti emelkedőjét. Olyan 1,50 szintkülömbség és 40 fok körüli dőlés. Ilyen magasabban van az utca mint a házak és a ház elé be lehet gurulni parkolni ha nem akarsz bejönni. A rovival szépen legurulok mindig és kitolatok a lankán. Gondoltam ha terepjáró akkor még se hátráljunk. Jah. Én nem vettem észre de felszedtem két sávba a pázsitozást és még 3 centi földet 😅 Holnap füvesíthetek de 3. kerék a levegőbe és úgy is lazán felment. Sztem megére 😁
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#89874944 #7210 üzenetére
Nekem volt mind a kettő, igaz nem XC-be de szíjas volt mindegyik.
A V8 ami láncos.Angol kézikönyvbe 96k mérföld vagy 10 év, amelyik előbb jön a dízelnél, és a benzinesnél ugyan ez csak 108k. Lefordítva a mi nyelvünkre, 4 év vagy 60k km a tuti, én is mindig így csináltam, mármint amég szíjas verdáim voltak
Azóta csak megvételkor cseréltettem összes feszítőt és görgőt.
-
#89874944
törölt tag
XC90 2,4D illetve a 2.5T vezérlés szíjas vagy láncos? Mik a csereperiódusok?
Gondolom a dízel láncos, kb 300 ezres cserével, a benyás meg szíjas 120 ezerrel, de jó lenne pontos infó -
jozsi021
újonc
Köszönöm mindenkinek a véleményét a V60-ashoz.
Nekem nagyon tetszik. Volvosként kezdek, és ha nem lesz különösebben problémás, akkor az is maradok :-)
-
Stylewars_kp
őstag
Sziasztok.
Barátomnak van egy 2010-es Volvo V50 2010-es 1.6d autója. Egy éve van meg neki. Belga import.
Elvitte olajcsere+szűrő stb általános karbantartásra. Pár napra rá ment Bpestre. Navi be (felnyílós verzió van neki) minden betöltődött, de nem talál jelet. 0 satelitet jelez az eddigi 3-16 helyett. Szerintetek mi a gond? 2010-es a navi frissítése.
Valamit megbojgattak szereléskor? Lejárt a program? Antenna tönkrement?Köszi!!!
-
Rivaul
addikt
válasz
molnarpeter #7204 üzenetére
Semmi nincs a könyvbe. Annyi derült ki belőle hogy 2007-ig német volt az autó. Semmi más. A dvd-t holnap megnézem ma már a garázs be van zárva. A gyári fejegység lehalt ahelyett is vanami szörnyű sony van de a dvd az külön eszköz.
-
Rivaul
addikt
A hátsó fejtámlákba épített dvd kijelzője mi alapján kapcsol be? Valami utólagos dvd van bent és működik is elvileg (fim is volt benne) de az ég szerelméért nem tudom playre tenni és a kijelzők is sötétek. Van valami tiltás hogy csak menetbe engedi? Állva, ygújtáson és állva de járó motornál is atom sötét. A gyerek szeme már kiesik hogy mikor nézheti
És még egy. Az hogy milyen felszereltségű az autó azt hol találom? Nem tudták megmondani de engem érdekel azért. Bőr belső, 2 zónás klíma, awd, 7szem, tempomat, xenon, dvd fejtámla stb.
-
rbalint88
addikt
egyrészt a dízel azért megy "alul" (2e-től) is, szóval okvetlen nem kell szétforgatni, viszont kurva jó érces hangja van 3000 felett és ha üzemmeleg, semmi baja nem lesz tőle
sőt, néha azért érdemes is tolni neki, hogy ne lustuljon el.
ja, ha automata és nagyot kell gyorsítani, akkor kickdown és kész, nem kell szórakozni
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Vicces képek
- Fűnyíró topik
- Eredeti játékok OFF topik
- VoLTE/VoWiFi
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- ARC Raiders - Új előzetesen a hamarosan induló tech teszt
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell latitude E5430 eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest