A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Gaben92
őstag
Fönökömnek 2016-os Mazda 3-ja van, abban ilyen. [link]
Cancel es reset egy gombon van ami szerintem nem gaz mert az egyik csak bekapcsolt, a masik csak kikapcsolt tempomat mellett muködik.
Egyszer vezettem, kb csak a +- gombokat hasznaltam de azok tökeletesen keznel voltak. Ezzel szemben nekem a kormany jobb oldalan ott a 3 dedikalt gomb a telefon felvesz/lerak es voice control harmasra amiket viszont sose hasznalok. Nagyon el tudnam kepzelni oda ugyanezt a layout-ot, az ON/OFF meg total felesleges...
No.01: Pontosan erröl beszelek. Egyszeruen nem ertem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
zoltan.bagi
csendes tag
Feltehetőleg biztonsági okokból. Nekem volt már, hogy véletlenül "belenyúltam".
Akula
őstag
Megyek a pályán. tempomat beállítva 130-ra. Látom, hogy beérek valakit és nem tudok előzni, akkor
1. ha előrelátó vagyok és jól tudok saccolni, elkezdem lefelé csökkenteni a sebességet (tempomat kar lefelé mondjuk 2-szer)
2. ha ez nem lesz elégséges, akkor kikapcsolom a tempomatot (magam felé húzom) de a memóriában benne marad a 130
3. ha akkor térek magamhoz, mikor már el tudom olvasni az előttem lévő rendszámkeretén lévő reklámcsíkot is, beleállok a fékbe és a tempomat kikapcsol magától.
Vesézzük ki ezt a 2. esetet, mert erre vonatkozott a kérdés. Amint megoldottam a manővert és újra haladhatok a kívánt 130-as tempóval, a tempomat kart felfelé billentem és visszaáll a 130-ra. Ha olyan szitu van, hogy nem fogom tudni használni a tempomatot, mert annyira vad a forgalom, vagy dugóban araszolgatok, vagy nem kell, mert csak, akkor kikapcsolom teljesen (benyomom a kar végén a kapcsolót) és akkor ez a modul nem melegít, nem fogyaszt áramot, nem jelez semmit a műszerfalon és nem azt nézem, hogy ott mi világít. Amire nincs szükségem, az nem megy, ki van kapcsolva. Pl. radar, automata klíma.
Ennyi.
"Akula Sub, ready for the deep!"
Gaben92
őstag
Az automata klima az egyetlen amivel egyetertek.
Vegyuk alapul az emlitett Mazda 3-at.
1. ha előrelátó vagyok és jól tudok saccolni, elkezdem lefelé csökkenteni a sebességet (tempomat kar lefelé mondjuk 2-szer)
Megnyomod a - gombot ugyanugy ketszer. Semmivel nem masabb mint a kart pöccinteni.
2. ha ez nem lesz elégséges, akkor kikapcsolom a tempomatot (magam felé húzom) de a memóriában benne marad a 130
Megnyomod a Reset/Cancel gombot ami ugyanezt csinalja
3. ha akkor térek magamhoz, mikor már el tudom olvasni az előttem lévő rendszámkeretén lévő reklámcsíkot is, beleállok a fékbe és a tempomat kikapcsol magától.
Ugyanez
Amint megoldottam a manővert és újra haladhatok a kívánt 130-as tempóval, a tempomat kart felfelé billentem és visszaáll a 130-ra.
Megnyomod a Reset/Cancel gombot ami ugyanezt csinalja
és akkor ez a modul nem melegít, nem fogyaszt áramot, nem jelez semmit a műszerfalon és nem azt nézem, hogy ott mi világít.
Az a modul akkor is melegit es fogyaszt aramot, ha ki van kapcsolva. Szoftveresen tiltja a szamitogep csak. A muszerfal visszajelzönek (szerintem) pedig csak akkor kene vilagitania alapbol ha tempomattal közlekedsz.
(Amugy a radart ha van az autoban akkor hasznalja az automata veszfekezö rendszer is, szoval szinten nem tudod kikapcsolni)
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Akula
őstag
már megint ezek a szoftverek
"Akula Sub, ready for the deep!"
KTTech
veterán
Nálam a reset azt jelenti, h nem tárolja a korábbi értéket (a cancel szintén)... és off márkánál pont így is történik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Gaben92
őstag
Az úgy érdekes. Elvileg a cancel pont ugyanúgy kellene, hogy működjön mint ha beletaposnál a fékbe. Deaktiválja a tempomatot de tárolva marad a beállított érték. A reset meg aktiválja a tempomatot a legutolsó tárolt érték szerinti értékre.
Kicsit csalóka ez a reset mert sokan egyből valamilyen törléssel azonosítják, de igazából inkább "ReSet"-ként kéne értelmezni. Némelyik autóban emiatt is hívják "continue" gombnak reset helyett.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Szoszo94
őstag
Nem Resume a gomb jelentése véletlenül? Nálam csak rövidítve van (RES), de én egyértelműen a "folytatás"-t értettem alatta, nem pedig a reset-et (visszaállítás alapértékre).
Így magától értetődő volt egyből a kar használata:
ON/OFF értelemszerű
- SET beállítja az aktuális sebességet, illetve csökkenti a beállítottat
+ RES folytatja a tempomatot fék/cancel után, ill. növeli a tempót
CANCEL ennek a neve lehetne pause is, szünetelteted a tempomatot
Egyébként érdekes, mert ha szétbontod a reset szót, akkor igazából RE (újra) és SET (beállítás), szóval így is lehetne értelme, de nem ily módon szokták ezt alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Csabroncka
addikt
Szóval alapvetően meg fogsz lepődni mennyi minden "szärt" lehet programozni, állítani a műszerfalon keresztül...
Mivel egy valamire való hifista vagy, ezért ahogy ott is igaz - olvasd el a használati utasítást - itt is ez nagyon igaz
(Egyébként megjegyzem, ugyan így jártam én is februárban amikor Békéscsabáról hoztam haza a gépet a nagyvárosba
Na volt a parkolóban levegő állítgatás, meg ablaktörlő basztatás és morgolódás. Esett, párásodott, meg a négyes út egy élmény volt)
"in medias res"
Dorian
félisten
Először mindig kipróbálok egy új cuccot, aztán ha vmi nem megy, elolvasom az arra vonatkozó részt. Indulás előtt kicsit furcsán is néztek volna rám a kereskedésben, ha elkezdem a Háború és béke vastagságú használati utasítást
Nagyjából beállítottam, nulláztam, telefonnal párosítottam, stb... mindent, kidobtam a korábbi német tulaj orvosi beutalóját, meg régi napszemcsijét, még a középkonzolos képernyő usb-s médialejátszása kérdéses. Specben van mp4. Tehát lejátszhatok a gyereknek mese-videót?
Csomagtér kárpitot felszedve újabb meglepi: bzz, még ez alatt, meg az alatt is van hely, ez k nagy. Sose' lesz tele
A defekt-folyadék és kompresszor (ekkor találtam rá) működését majd megintcsak el kell olvasnom.
Amúgy tényleg nagyon impulz-vásárlás volt. Foglaló után jöttem rá, h ugyanennyiért lehetett volna venni Mazda 6-ot is, az főleg belül sokkal jobban tetszik, modernebb, fiatalosabb. Kicsit mérges is voltam. De már kezdem megszeretni. Felveszem vele a középkorú családapa-életérzést
Max majd 55 évesen kapuzárási pánikban veszek egy mx5-öt
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
nyalifali
aktív tag
Sziasztok, véleményetekre lenne szükségem, ma felültem arra a bizonyos rollere...
Auris HSD 2012.04
Nyári abroncs: 215/45/r17
Megnéztem a téli gyári váltóméretet, és egy német Toyota fórumon találtam kifogástalan 15" alut, ugyanazzal a küllőkkel, így megvettem, és persze felgumiztam.
Na ma jött a cucli a szerelésnél.
Beleér a féknyereg, hiába Aurisról érkezett, nem gondoltam rá a hibrid nyerge nagyobb.
Nyomtáv szélesítéssel megoldható szerintetek?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
VaNmIT
Doki16
addikt
Hybridnél már sokan rászaladtak erre sajnos . Semmiképpen se trükköz. Add el a felniket gumival együtt vagy ahogy tudod és cserélj a másik gyári méretre. 205/55 R16. Ez biztosan jó és el is fér.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Gaben92
őstag
Ez valami HSD dolog lehet... CT 200h csoportban is van aki így járt, másnak meg simán felment ugyanaz a felni...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Doki16
addikt
Igen az. De még HSD-n belül is van különbség, mert pl. a panorámatetős változatokra egyáltalán nem megy fel a 15-ös kerék. Míg egy 5 ajtós lemeztetős példányra jó, pedig az is HSD. Kétféle fékkel szerelték össze vissza a hibrideket. Vásárlás előtt mindenképpen próbálni vagy mérni kell.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
KTTech
veterán
Ezt jó tudni, a Yarisra néztem volna 15"-os felniket, a 16-ost elég drága gumizni, meg több a fogyasztás is... de panorámatetős és még hibrid is, szóval lehet, inkább hagyom. Felénk a tél az max esőről szokott úgyis szólni... meg néha pár fok mínuszról (bár tavaly kemény tél volt, majdnem 1 napig volt hó is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Dare2Live
nagyúr
pont azon filozok, hogy évi max 1hét hóra nem veszek télit akkor lesz HO, gyaloglás, egy nappal késöbb megyünk.
140k a 4gumi + felni + 6év alatt 120 a szerelés meg a tárolás =260k/6= évi 43.000Ft
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Akula
őstag
+1
"Akula Sub, ready for the deep!"
molnarpeter
nagyúr
Jóformán oda van kitalálva a nyárias négyévszakos
gboszi
senior tag
Azt ugye vágjátok, hogy a téli gumi nem a hó miatt kell...
"If you're good at something, never do it for free!"
tudjuk, ezért váltunk sokan négyévszakos gumira
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
No.01
őstag
bokarcsi71
aktív tag
Most vettem egy Toyota Avensist,(2009) A szervízben érdemes kérni egy szoftver frissítést? Van értelme? Nyerek vele valamit?
Doki16
addikt
A Yaris más lehet, azt annyira nem ismerem. Amiről konkrétan beszéltem azok az Aurisok. Érdemes megpróbálni kölcsönkérni egy 15-ös kereket és rárakni. Lehet a Yarisra rámegy simán a 15 is.
Az Aurist hivatalosan 15-től 17-ig szerelték, de vannak példányok amik magasabb felszereltséggel/súllyal vannak és nem megy alájuk a 15.
Amúgy neked tökéletes egy négy évszakos CC+.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
No.01
őstag
Az attol fugg, h volt-e korabban markaszervizben. Itt a korabban ugy ertem, h nem 6-7 eve.
Mellesleg artani biztosan nem art, de en ugytudom, h jobb helyeken ha esetleg elviszed atnezetni (mar megvetted igy ez buko) vasarlas elott akkor ra szoktak kerdezni, szervizlatogatasnal meg frissitik ha van ujabb.
Dorian
félisten
Én is nemrég vettem Avensist, navigáció nincs rá telepítve, tegnap ezen agyaltam, de nem tudom mi többet tudna egy bármely telefonra telepítettnél.
Ill. még első-hátsó parkolóradaron agyalok (kamera van) a zasszony miatt.
Chip-tuningoltatni dízel autót van értelme? Vajon úgy jobban igénybeveszi a részecskeszűrőt?
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
No.01
őstag
A navi felejtos, Sokszor meg ugyis, ha van az autoban CP vagy AA mert a kijelzo nem az igazi. (Lasd legujabb Corolla)
Parkradar mindenkeppen ajanlatos extra. A kamera max besegit (Plugin Prius kamera van, radar nincs. Forditva jobb lenne) Arra figyelj, h ne vegyel gagyio kinait. Kollegam rakatott be elore v.mi olcsositottat. megtanulta hasznalni (ami mar onmagaban egy nonsense) majd bo 1 ev utan beazott. Az erzekelo es a fejen levo lakk koze beszivargott a viz. Dobas lett a vege, holott tisztaban volt vele, h a hatulra beszerelt minosegi milyen jol szolgal mar 6+ eve.
A chip tuningot inkabb hanyagold. Az esetek 95%-ban tobbet artasz, mint hasznalsz/nyersz.
Gaben92
őstag
Ezek a telepitett navigaciok kb arra jok, hogy akkor hasznald ha lemerult a telefonod es nincs nalad töltö....
Android Auto vagy Apple Carplay kellene csak minden autoba, a gyartoknak meg teljesen el kellene felejteni ezt az offline navi dolgot.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
KTTech
veterán
Azért az onlineok is keményen bugzanak. Holnap reggel indulok vissza Disneylandből, de nem hajlandó a Waze csak fizetős úton vinni - nem szeretnék pályázni, mert hosszabb az út, bár időben rövidebb, de nem szeretem hajtani ennyire a Yarist (a fogyinak se jó). A Maps jól tervez, de nincs benne sebességkorlát jelzés, ami sokszor jól jön (de legalább van benne junction view)... marad a jó öreg iGO, az legalább működik, ahogy kell.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
No.01
őstag
Nem vagyok a Waze nagy rajongoja, de a tobbihez kepest meg mindig a legjobb navi.
Inkabb csekkold a beallitasokat mert ott lesz elrejtve amit keresel
Az, h nem szereted hajtani a Yarist az meg mar egy masik vitatema targya is lehetne. En baromira vigyazok minden holmimra, de azt azert szogezzuk le, h az auto van ertem es nem forditva. No offense ertem amit irsz, de azert ez mar elegge szelsoseges.
U.i.: Az iGO-t meg addig erolteted csak amig bele nem futsz egy "spontan" traffiba vagy egy balesetbe. En elkovettem mind2 amikor meg nem volt EU-s roaming. Inkabb fizettem tobbszor is meg ugyis lenyegesen jobban jartam.
U.i. 2.0: tenyleg no offense!
[ Szerkesztve ]
KTTech
veterán
A beállítások rendben, UK-ban működik is (jórészt...). Nem ez az első esete nálam a Waze-nak, volt már, hogy földútra vitt a főút helyett, mert azt is 97-es útnak vette. Jelentgetem a hibákat, de a support értelmi képessége elég limitált. Amikor minden adattal feladom a hibajegyet (screenshotokkal, permalinkekkel, ahogy kell) még 3 emailben rákérdeznek ugyanarra.
A Waze-val is futottam már bele trafiba, 45EURba került (1km/h-val léptem túl).
Azért nem szeretem hajtani, mert baromi hangos a motor (a 2.0 PDTDi-m suttogó volt hozzá képest, pedig az is hangosabb, mint az 1.9TDi-m), és ez pályatempónál már igen zavaró. UKban még nem annyira a 110, de a 130 már az.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
No.01
őstag
En csak rovid ideig probaltam a Yaris hybridet. Volt benne ~30km palya meg sok orszagut.
Nem volt gazos, de nyilvanvaloan nem a palya a terepe.
Ebbol a szempontbol az uj Prius nagyon-nagyot lepett elore. Ott nemcsak a hangszigeteles jobb vagy 2 szinttel, de v.hogy a motor hangolasa is. Cserebe meg az en eltorzult izlesemnek is sok. Foleg hatulrol.
En is szivtam mar meg 2x is Waze mellett a traffit, de ha azt veszem, h hanyszor mentett meg akkor az igencsak 4 szamjegyu osszeg lenne mostanra amit nelkule kifizettem volna buntire.
A hulyesegeit sem szeretem illetve sokszor ereztem azt korabban, h en vagyok a "tesztnyul"
Ez mar jo egy eve volt, de mindig szentsegeltem ettol fuggetlenul a dugofigyelo es kerulo funkcioja meg tovabbra is jobb barminel szvsz monom ezt ugy h nem olyan reg egy 1400km-es koron 3 kellett tesztelnem es meg igyis sikerult 10oerces pontossaggal elernem a celba. Sygic es trasai ezt baromira nem tudjak meg mindig a tobbi bosszanto aprogatrol mar nem is beszelve.
bokarcsi71
aktív tag
Voltam már szervízben vele, de erről nem kérdeztek.
KTTech
veterán
A CC+ jó lenne, de nem találtam 195/50r16 méretben (végignyálaztam már jópár webshopot). 195/55r16-ban már van... sajnos a 195/50r16 nem a legelterjedtebb méret (márkás 4 season nem nagyon van rá, BFgoodrich vagy Hankook a legjobb, amit fel szokott dobni, de ezek meg a tesztekben nem erősek.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Ear001
addikt
Vredestein Quatrac igen jó gumi
vbbb
őstag
Üdv!
TRC-OFF & Check Engine & VSC hármas hibaüzenet mire utalhat (Avensis 1.8 vvti)? Ma reggel melóba menet egy lendületesebb gyorsulás után jöttek elő és azóta is ott vannak. A kocsival minden okés egyébként menetügyileg. Rá lesz kötve kompúterre a héten, csak hátha addig is valakinek volt már valami hasonlóba része.
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
Én valami ABS hibára gyanakodnék, TRC és VSC miatt.
Szerk.: rákerestem, hirtelen ezt találtam.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
KTTech
veterán
Az lenne, ha gyártana a méretemben de ez már a gumis topic témája
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
KTTech
veterán
ABS jeladó csinált nálam ilyet. De simán csinálhatja egy beragadó féknyereg is (ami ABS hibát okoz - nálam az OSF jeladó és az OSR fékpofa volt a ludas, egyszerre adták fel). Igaz OFF járgányon, de a rendszer alapelve ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Elsőnek az akkumulátort nézd meg.
Ha rossz, akkor tud ilyen furcsaságokat is okozni.
Egy kollégám szívott egyszer vele. Az autó egymás után dobta a hibákat, a végen még a légzsákot is rossznak mutatta. Pedig indult szépen az autó.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
vbbb
őstag
1 éves aksi már simán lehet cellazárlatos.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Ear001
addikt
Bocs, tényleg, elnéztem.
Ragadozó
Ármester
Motor hiba esetén a TRC-t és a VSC-t is lekapcsolja. Legtöbbször katalizátor hatásfok szokott lenni a bajuk
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Akula
őstag
nem került csapadék vagy páralecsapódás a biztosítékokhoz?
"Akula Sub, ready for the deep!"
vbbb
őstag
Majd visszajelzek, hogy mit írt ki a komputer!
vbbb
őstag
dh66e
veterán
Akkor téged kérdezlek.
Ezek a filléres OBD2-es kütyük érnek valamit?
Volt már nekem is olyan hogy felvillant egy visszajelző.Szerelő mondja ne foglalkozz vele, pár hónap után már nem is jelzet vissza.
Azóta sem tudom minek volt nyígja ,de a kocsival nincs gond nemrég volt átnézve az egész.
KTTech
veterán
Nem minden hibát tudnak kiolvasni, de az alap dolgokat általában igen (függetlenül, hogy olcsó vagy drága a BT-s OBD olvasó, feltéve, ha rendesen kezeli a protokolokat). Irányadónak jók, de fenntartásokkal.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
ingyenes kategóriában
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis