Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stellaz

    veterán

    válasz hallador #245623 üzenetére

    "A tokozás fejlődése hála a MIDO vagy a Certina technológiáinak, lehetővé tette a mérsékelt vagy teljes vízállóságot. Eleinte parafa tömítést alkalmazva a koronán (felhúzókorona). A korona mindig, a mai napig a gyenge pontja a karórák vízállóságának. Ott ázik be a legtöbb óra. A hátlaptömítés a legtöbbször szabványos, az üvegtömítés szintén, de a koronába általában gyárilag bele van építve a tömítés. Ez a vízállóság záloga, így kímélni kell. Ha minden nap felhúzunk egy órát, hamarosan a tömítést a koronában elkoptatjuk, így cserélni kell a koronát. Régen nem a tömítés miatt kellett a koronát cserélni, hanem mert az anyaga kopott el, elhasználódott. Ma már ezeket az acél koronákat sokkal nehezebb elhasználni, de a tömítést a mindennapi húzással pillanatok alatt! És ha a korona tömítése rossz, akkor jobb, ha zsebre vágjuk az órát amikor esik az eső!

    Na, ez a magyarázat, hogy miért automaták a mai mechanikus órák. A mindennapi viselet mellett az automata órákhoz egy kis igazítás, esetleg felhúzás miatt csak néhány hetente egyszer kell hozzányúlni. És az alábbi ábra mutatja, hogy tulajdonképpen a felhúzós szerkezetről csak az automata részt hagyták ki, gyakorlatilag (majdnem) ugyanaz! Mivel manapság különlegesnek tűnhet, ha egy óra felhúzós, és új, ezért eléggé magas árakon meg lehet találni néhány "nosztalgia-márkában" ezeket a szerkezeteket."

    INNEN

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés