Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Kedves Kornél!
Valóban van ellentmondás a két ajánlás között. Egy ACEA C2-es olaj nem teljesíti a felsorolt ACEA A/B szabványokat, és elsősorban dízelmotorokhoz ajánlott. Nem tartanék attól, hogy kárt okozna a motorban a C2-es olaj egy csereperiódus alatt, de én inkább a kézikönyvnek hinnék, mert az ott leírtak állnak jobban összhangban azzal, hogy itt egy benzinmotoros autóról van szó.
Üdv,
Olajdoki
-
tboldi
nagyúr
Én vagyok vak, vagy tényleg nem használtak semmilyen rögzítést?
Így kell vezérlést cserélni egy 1.5-ös Suzuki Ignisben -
YouTube -
M_AND_Ms
veterán
Inkább témaközeli értekezés menjen kulturáltan érvekkel, ellenérvekkel, kérdésekkel, válaszokkal, mint egy egyszerű, de sűrű anyázás (ahogy, más topikokban szokott)
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Thome
veterán
válasz Motion_Blur #31685 üzenetére
Dehogyis lihegik túl, még csak 50 hsz óta megy ez.
De lehet több az, nem néztem vissza
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #31688 üzenetére
Annak idején 5+1 literes kiszerelésben vettem 12k-ert LM top tec 4300-at a bardiban maximális kedvezménnyel.
Az nem rossz ár. -
Danex
addikt
válasz Motion_Blur #31685 üzenetére
Amúgy pontosan így van, de jó az ha csamcsog az ember valamin, ha meg 10%-nyi haszna is van akkor... de a lényeg, hogy legalább viszkozitás jó legyen + 10k/1év
Jöhetnénk azzal is, hogy elvileg a tolatókamera elállítódik idővel, de mindenkinek már csak utána képe van és nem tudni, hogy csak be beszélték-e az emberek vagy gyárilag így volt
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Hm.
Liqui moly top tec 4600: [link]
Lobbanaspont magasabb, mint bármelyik ECSTAR esetén.
HTHS viszkozitast megkeresem még. -
Motion_Blur
félisten
Jók ezek, de szerintem ezt a témát már mindeki túllihegi unalmában, valszeg a valóságban az égvilágon semmi különbség nincs ezek között az olajak között, a turbós autó minden olajjal kormolni fog, a szívó meg nem.
Szerintem egy sima Shell, Castrol, Mannol budget olajjal, ha 10-12e km-ként csere van, az égvilágon semmi baj nem történhet az olaj miatt.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Danex
addikt
válasz Kornel #31682 üzenetére
Elvileg kb az összes C működhet.
Az A3/B3-nak ugyan az a HTHS megkötése mint a C3 C4-nek.
Azonban az A5/B5-nek megegyezik a C2-vel illetve a C1-el HTHS követelmény alapján, viszont a C1-nek a legkisebb a hamutartalma.
Olajos táblázatom
Amihez nincs külön kiírva az C2-es olaj.Ezt meg az olajdoki írta anno:
A C1/C2/C3/C4 előírások, leegyszerűsítve, az A5/B5 teljesítmény szint mellett alacsony SAPS- (szennyezőanyagok) tartalmú olajokat takarnak, ami a részecskeszűrők élettartam-megóvásában fontos.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kíváncsiságból megnéztem én is a szintet mindkét autónkban.
Jazz (L13A1): a max. fölött van kb. 2 mm-rel, de mivel 90%-ban városban használom, el tudom képzelni, hogy van benne egy kis benzin is, ezért magasabb. ~5000 km van az olajban, utoljára a győri Kwik-Fitnél volt januárban (még az előző tulaj által), Mobil1 5W30 került bele akkor.
WagonR (M13A): Pontosan a maximumon van a szint kb. 9000 km után. A mosonmagyaróvári Suzuki Bartánál szervizeltetjük, mióta megvettük (ugyanott), úgy látszik, tudják, mennyi kell bele. Most Ecstar 5W30 van benne (pontos típust nem tudok).[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Most néztem, langyos motornál, a min-max távolság 1/3-val a max fölött van a szint nekem is. Szóval ez a túltöltés nem egyedi eset, 1 hete voltam olajcserén
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #31670 üzenetére
Az Eneos C3 minősítésű olajat ajánl a T-be.
Én azt gondolnám, ha nem használom ki az olaj teljes élettartamát, - cserélem 10k km alatt - nem lehet gond egyik ajánlott olajjal sem. Hiszen mindegyik jó, de persze a csúcs a legjobb, de az is csak minimálisan. Még nem hallottam olyan motorról ahol ez a kevés differencia ölte volna meg. Olyanról már inkább, hogy ki-kimaradt az olajcsere, valahogy benne felejtődött 30-40 ezer km-en keresztül.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Meg kell várni amíg lecsorog -sacc 1 óra,- de az olaj nem lesz jelentősen több sem kevesebb a hőmérséklet változással. Tehát lényegében mindegy, hogy meleg-e a motor avagy nem.
Az fontosabb, hogy nagyjából vízszintesen állj.Más: Az Eneos is 3.9l-t ír. Pedig tutira a száraz motort kell ennyi olajjal feltölteni.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
nagyúr
3 ember 3 fele allaspont na most meleg, langyos vagy hideg motornal kell nezni?
[ Szerkesztve ]
-
Padre81
csendes tag
Szerk.: ez hülyeség, csak annyit írnak az okosok, hogy ne egyből leállítás után mérje az ember, kell várni egy pár percet hogy visszacsorogjon az olaj az olajteknőbe, elnézést
Hmm, én úgy tudtam hideg motornál kell nézni. Ha meleg motornál nézed és pont jónak tűnik, akkor hideg motornál lehet, hogy már túl alacsony az olajszint.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Motorolaj szintet hideg vagy meleg motornal kell nezni?
-
Motion_Blur
félisten
válasz tboldi #31661 üzenetére
El se indulna többet
Az én autóm a hét jelentős részét szervizben tölti. Márkaszervizben... de nem Suzuki, hanem Ivanics (Volvo, Ford). Ott dolgozik a szomszédom és a legjobb barátom is. Ennél jobb hátszelem nem volt máshova, reméljük minden rendben lesz. Generátorszíjat kell cserélni, kézifék kötelet, ez már fix. Teljesen átnézték az autót és azt mondták hogy alapvetően teljesen patika a műszaki állapota (is).
Viszont olajat még ott sem merek cseréltetni (mivel nem látnám), majd ha visszakapom megy bele a jó kis Sustina.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
blakey
titán
válasz M_AND_Ms #31658 üzenetére
A Vitarához van ajánlat 1.4T esetén is, szerintem az S-Crosshoz is ua.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
M_AND_Ms
veterán
Próbaképp utánanéztem volna mit mond az Eneos az SX4 Scross 1,4T-re
Az egyik oldalon nincs is ilyen Suzuki: https://www.eneos-olaj.hu/autotipus-szerinti-kereses
A másikon meg nincs konkrét ajánlat: Az http://www.eneos.eu-ról nyitva a keresést http://jx-nippon.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars%2Fsuzuki%2Fsx4_1_4t_s_cross_k14c_103kw_sx4_EFt8PnAYF
Van még Eneos oldal?
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Tarill
őstag
válasz Tomics #31652 üzenetére
Készek vagytok azért a hengerfejtömítésnél vannak gyengébb pontok is, jelentős túltöltésnél a szimeringeknél kezdi kinyomni az olajat, illetve az gond még ha a főtengely sonkák felverik az olajat mint a tojásfehérjét de ezek a jelenségek nem +3 deci olajtól jönnek elő hanem mondjuk +2L től, de amúgyis csak hülyeségből írtam az előzőt
-
Tomics
addikt
-
Padre81
csendes tag
válasz Tomics #31652 üzenetére
Szia, legutóbb azt olvastam hogy túltöltés esetén nem lesz nagyobb az olajnyomás, amit a pumpa előállít, gondolom arra utaltál, amikor a hengerfejtömítést említetted. Az egyik gond amit olvastam, hogy a vezérműtengely valamely része beleér az olajteknőben lévő magasabb olajszintbe, és légbuborékok kerülnek bele. Erre nekem a szervízvezető azt mondta, hogy valami lamellák miatt nem lehet gond. A másik eset, amikor valahogy az égéstérbe kerül az olaj komoly füstőléssel járna, de én azt sem tapasztaltam.
-
Tomics
addikt
válasz Tarill #31649 üzenetére
Azért ez a túltöltés nem annyira vicces, ugyanolyan káros mintha szint alatt lenne. Simán kinyomja a hengerfejtömítést aztán lehet vakarózni. Meg az, hogy nem tudják hogy milyen olaj való az autóba az mindennek a teteje. Hogy ha nem is tudja megjegyezni de legalább ki lenne nyomtatva egy táblicsku nekik hogy ebbe modell/évjárat/motorba ilyen és ennyi olajat tegyél. Aztán majd ha lejár a gari jönnek elő a gondok a nem megfelelő mennyiségű/típusú olaj miatt. Múltkor az enyémbe is 10W30-at akartak tenni. Mondom köszi nem, hoztam a belevaló 0W20 Eneos-t. Erre, hát azzal vigyázzak mert hamisítják, nem ajánlja...
Gondolom úgy vannak vele hogy megbízhatóságáról híres Suzuki bírja, mind1 mi van benne. Csak azt felejtik el hogy ezt a minimális törödést amit igényel tartani kellene. Egy cikkben olvastam, a Suzukik legnagyobb típushibája a tulajdonosa szokott lenni. Csak az a baj, hogy itt márkaszervízről beszélünk....
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok, gyógyszertárban kaptam 100ml-s fecskendőt, amihez van egy kisebb átmérőjű átalakító csőr is. Bauhausban pedig 3mm-s PVC csőből kértem 1 métert. Némi állás után nekiveselkedtem, és a még meleg olajból ki tudtam nyerni kb 3-4 dl-t. Ma reggel megint próbálkoztam, de mivel nem volt meleg az olaj és nem lágyult fel a cső nem sikerült letuszkolnom az olajteknőig, elakadta valahol. Szóval még mindig a felső nívó felett van az olajszint, de szerintem ez már elfogadható, kb 3-4 mm. Nekem úgy tűnik, hogy kb stimmel, hogy egy jó 5-6 decivel töltötték túl a szakbarbár szervízben. Köszönöm mindenkinek a tippeket és a segítséget!
-
AMD Power
titán
Mannol mennyire szereti a Suzuki? Opelben nagyon bevált.
-
Tarill
őstag
válasz Motion_Blur #31631 üzenetére
1. A hordós olaj azért habos mert kipumpáláskor kis levegő is jön és felhabszik, semmi jelentősége a motorba pillanatok alatt kisimul sőt hideg motorba alapból kicsit "habos" az olaj, hidegindítás után
2. Régebben az volt a tendencia hogy a jóöreg szakmunkás annyit lop amennyit csak tud épp hogy minimumra teszi az olajszintet stb... Ahhoz képest határozottan jó irányba megy a dolog még egy csomó extrát is kap a kedves ügyfél, nem is értem mi a baj
[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
válasz Motion_Blur #31628 üzenetére
Én olajwebshop.hu-ról szoktam rendelni,eredetiség garanciát adnak rá.Én bennük megbízom.Meg az Eneosban.
-
Thome
veterán
Alkatreszek.hu
Én csak innen vásárolok, ha valami kell.
-
xmad
őstag
válasz Motion_Blur #31631 üzenetére
Eneos weboldalán megnézed kik a hivatalos viszonteladók és megveszed ott
de ha irsz az eneos facebook oldalán nekik akkor biztos megmondják...én is beszéltem már velük
-
blakey
titán
SSS-be még általam vitt alkatrészt is beraktak, pesten hallani se akartak róla...
Nem állítom, hogy nem így van viszont és Bp-en szervízeltettem előző autóimat és elégedett voltam, tökéletesen szervizelték és árban sem szálltak el. (Amúgy közel a múltkori talihoz. )
Most úgy tűnik, hogy 6 évig "kötve" leszek a márkaszervizhez, remélem nem lesz velük gond.ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #31638 üzenetére
Vicces de jobban megbecsülik az embert, kedvesek, jófejek stb. Előző autómban tönkrement a jobb első központi, pesti szerviz 50k-s ajánlatot adott utángyártott alkatrésszel, otthon megcsinálták gyárival ~25ből munkadíjjal együtt, akkor miről beszélünk ..
SSS-be még általam vitt alkatrészt is beraktak, pesten hallani se akartak róla...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Megyek Miskolcra a következőre úgy döntöttem.
Legalább szombaton is vannak.dReFiX: de azt remélem nem gondolod, hogy halucináltam a habos olaj láttán
Tom: én megvárnám a gyár hivatalos állásfoglalását már az 1.4T olaj ügyében...
Több irányból is basztatva vannak (nem én, én csak várom a fejleményeket).
SS-ban a liqui moly top tec 4300 nagyon bevált, az eneos susutinat megzabalta, abból semmit sem evett.[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
Nem is azt mondom hogy márkaszervizben kell olajat venni. Én pl. unixon veszem az olajat, nyilván nem teli áron.
Más: holnap feltépek egy olajos hordót a raktárban, habzani fog ? -
őstag
-
dnelb
veterán
válasz Motion_Blur #31631 üzenetére
megkell találni a megfelelőt, megsúgom pesten én sem vittem/viszem sehova autót. vagyis de vittem 2x, tükörletörés stb miatt de csalódás volt. #vidékikell
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #31631 üzenetére
Nekem van otthon vagy 3 doboz sustina, holnap dobj egy privit es befotozom a flakonokat neked.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz dReFiX #31629 üzenetére
Mit kéne helyette? Szervizből a hordós habzó olajat 3x áron?
Kb. 7-8. alkalommal rendelem netről, eddig nem volt gond.
krisztián: ja, feljebb leírták a csodás márkaszervizes tapasztalatokat... Fél literrel túltöltik, nem is belevaló olajjal... Gratula!
Nálam nem a spórolás a cél, akkor nem a 13 ezres olajat raknám bele
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
dReFiX
senior tag
válasz Motion_Blur #31628 üzenetére
Majd kiderül
Ám nem értem hogy meritek ezeket a webshoppos dolgokat a kocsiba önteni. -
dnelb
veterán
brutális mennyivel jobban kiadja a forma 3 ajtóval
-
Padre81
csendes tag
válasz bajnokpityu #31613 üzenetére
Köszi!
-
Kornel
veterán
válasz Padre81 #31610 üzenetére
Pesti vagy?
Van fecskendőm, még hozzá csináltam UTP kábelből csövet is.
Délután a 15-ben vagyok, nekem is le kéne még szívnom 1-2 decit, ha van kedved valamelyik nap, összefuthatunk.Ezeket meg el kell akkor engedni, ez már vadbaromsag.
Ennyire nem lehet valaki elmebeteg. -
Padre81
csendes tag
Sziasztok, néztem ma olajszintet. Hát, ahogy sejtettük. túl van töltve. Ha a nívó alsó és felső szintje között kb hat deci van, akkor erre bzony rá van töltve még annyi. Szóval az lehet, hogy vakon követik a saját útmutatójukat a 3.1+0.2+0.6-os szentháromsággal, és egyszerűen ignorálják, hogy az a hat deci nem fog lejönni az olajcsere során, csak ha mittomén valamerre megdöntik az autót. Tehát a kézikönyv által diktált 3.3 litert kell betölteni, mert mindig marad bent hat deci a régi olajból az olajjáratokban meg ki tudja még hol.
Szerintetek Bauhausban lehet fecskendőt meg gumitömlőt venni, hogy le tudjam szívni a felesleget?
U.I.: igaz ha megint rátöltött 3.9 litert (amit kiszámláztak), de az "egyebek" hat decije meg bent marad, akkor már 4.5 liternek kéne bent lenni. Szóval vagy nem tudom, hogy mi van, vagy még le is húzzák az embert, mert túlszámláznak kb fél literrel
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
ja nem bocs
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #31605 üzenetére
Nem, elég sűrű volt.
Tehát nem benzinnel keveredett, inkább megkötötte a kormot.Valószínűleg ez a szelep összenyitás - az EGR helyett, és a turbó lyuk ellen - keményen kormolja az égésteret, amit az olaj megköt, meg lerakódik a kipufogón.
Remélhetőleg a kipufogó szelepek nem fognak elkormolódni.
-
Kornel
veterán
válasz Tarill #31600 üzenetére
Én is így gondolom, majd szólj már, hogy mire jutottatok.
Szívesen beszélnék erről egy illetékessel.Elvileg egyébként az ACEA A1/B1 és A5/B5 helyettesíthető az ACEA C1 és C2-vel, tehát nagyon mellé nem lehet lőni.
300 km után ilyen az olajom.
Ma reggel leszivtam 1 decit, még 1-2-t le kell majd.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest