- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
válasz
Motion_Blur #23699 üzenetére
Ahogy én tudom,logikus.amíg nem nyit a termosztát csak a rövidrezáró csövön megy a viz+ ha fűtesz a radiátoron is.Addig nem is lesz meleg a visszatérő amig a termó nem nyit.
-
máyköl
veterán
válasz
Ace Ventura #23697 üzenetére
A kopogás teljesen elmúlt?
-
Ace Ventura
addikt
válasz
roberto211 #23659 üzenetére
Kész lett a kocsi. Bal oldali féltengely csukló csere volt, plusz egy gumiharang. 19K lett a vége.
Köszönöm a segítséget! -
pjen
félisten
válasz
Motion_Blur #23694 üzenetére
Hűtési rendszer leeresztése
H5RS0B1606004
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Lazítsa meg a leeresztőcsavart (1) a hűtőn, hogy
leereszthesse a hűtőfolyadékot.
3) A hűtőfolyadék leeresztése után erősen húzza meg
a leeresztőcsavart.
A hűtési rendszer feltöltése
H5RS0B1606005
1) Használjon jó minőségű etilén-glikol fagyálló és víz
50/50 százalékos keverékét a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartály feltöltésére (1).
A FULL jelzésig (3) töltse fel.
2) Járassa a motort levett hűtőfolyadék-tartály sapkával
(2), amíg a hűtő felső tömlője forró nem lesz.
3) Alapjáraton töltsön be hűtőfolyadékot a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartályba (1), amíg a folyadékszint eléri a
FULL jelzést.
Helyezze vissza a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (2)
az óramutató járásával megegyező irányba
elfordítva.
A hűtési rendszer átöblítése és feltöltése
H5RS0B1606006
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (1) az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Levett hűtősapka mellett járassa addig a motort,
amíg a hűtő felső tömlője fel nem melegszik (ez azt
mutatja, hogy a termosztát kinyitott, és a
hűtőfolyadék átfolyik a rendszeren).
3) Állítsa le a motort, és eressze le a hűtőfolyadékot.
4) Szorosan csavarja be a hűtő leeresztőcsavart (1).
Töltse tele a rendszert vízzel, és járassa a motort,
amíg a hűtő felső tömlője ismét fel nem melegszik.
5) Ismételje meg néhányszor a 3. és 4. lépést, amíg a
leeresztett folyadék csaknem teljesen színtelen nem
lesz.
6) Eressze le a rendszert, majd zárja szorosan a hűtő
leeresztőcsavarját (1).
1
2
I5RS0B160004-01
3
4
1
2
Szia.Ezt most másoltam ki a suzuki szervíz CD ről. -
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Autó: 2000, 1.0 Swift GLS (antennám még megvan)
A cél: tényleg olcsón, de normálisan rádiót hallgatni ha többen megyünk, illetve a saját agyament zenéimet ha soloMit tudnátok ajánlani >>>Budget<<< kategóriában ami normális usb-s fejegység? Illetve maximum műszerfalba beépítettni két hangszórót. Nem, nem kell 4 meg sok hangfal, meg mélynyomó sem. Csak valami szóljon(zörögjön) kulturáltan az autóban, mert már unom a csendet
Köszi!
-
Motion_Blur
félisten
Mintha valami 6.3 liter rémlene nekem.
Most végeztem amúgy.
Nagy bajt csak nem csináltam, de persze igazad van abban amit írsz.
Maradt másfél liter bekevert fagyálló, abból felet bekér majd az első pár tucat km-en az biztos ahogy még légtelenedik. A maradék mellé meg keverek még egy 2 litert és pár hét/hónap múlva ha már teljesen megfordult a cucc még csinálok egy utolsó cserét hogy ne legyen nagy a keveredés.
domojko: köszönöm a segítséget
-
domojko
senior tag
Csak Ennyire kell szétkapni a swiftet ahhoz h kikapja a termosztátot. Ügyesen eldugták a japik. Blokk mögött rácuppantva a vízpumpára. Légszűrőház, szívósort ki kell venni h hozzáférj. Sajna én pont megszoptam azzal h nem mostam át a hűtőt leengedés után, mondván h szép tiszta víz jött le belőle. Az új fagyálló szépen leoldotta a rendszerből a korróziót és lerakódást. Persze nem azonnal. Kb 5 hónap után. Egyszer csak arra lettem figyelmes h pirosban van a hőfokjelzőm. Még a kiegyenlítőtartályban is sötétbarna lett a rózsaszin-piros fagyálló. Szépen elhalt a termosztát. -
Doze
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23691 üzenetére
Találkoznak azok hamarabb is, csak ugye nem 1 bites az a termosztát, hogy vagy nyitott, vagy zárt
Az a baj, hogy max 4 litert lehet belőle leereszteni, mert hiába melegíted 90 fok fölé mire leállítod, leengeded a termosztát bezár, és több az istennek sem jön ki. Az öblítést hanyagolnám, mert olyasmi mint a motorolaj, ha 36 havonta le van/volt cserélve, akkor neki is megvan azon képessége hogy lebegteti a koszt, mikor meg cseréled kijön vele együtt. Öblítés azért rossz, mert ha pl így csinálod:
1. leengeded kijön 7,6 liter vízből 4... marad benn 3,6
2. ráöltöd a tisztítót löttyöt 3,6 liter+4 tisztító lötty.
3. leengedsz megint 4 litert... marad benn 3,6 liter 50-50 tisztító+régi víz
4. beletöltöd tisztitó+régi víz mellé+4 liter új vizet
====
ergó kapsz egy bizonytalan összetételű legalább 3 féle összetételű hűtőfolyadékot, amiről refraktométer nélkül még a fagyáspontját sem tudod megállapítani.A jobb megoldás az hogy 2x legalább leenged a hűtővizet... és rátöltöd az ujjat. Második leengedésre az elegy 50%-ban új, de ha másodikra is rátöltesz akkor már csak 20% marad benn a régiből, ha neked ez sem elég akkor harmadjára is megismételheted....
Egyébként nem szoktak ezzel túl sokat szórakozni, vagy kiveszed a termosztátot.
-
-
Doze
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23689 üzenetére
Nincs baj a verdaval, nekem is ilyen sok idő kell hozza, ha gebasz lenne mar tudnád... 90 fokos akkor lesz a hutovized ha 30 percig nyáron 50 fokban araszolsz, autópályán olyan 92 fokra áll be, ha hirtelen kiveszed üresbe es ugy gurulsz akkor felnyomja 95-96 fokra es kapcsol a venti. Ha melegíteni akarod a gépet akkor csak is alapjarat mert ha turaztadod akkor jobban nyomja a vizet radiatorba, es az istennek nem melegszik....
Ja es 90 fokos viznel ha letekered a hutosapkat arconver a forrovíz, nem hogy meg újjal nyulkalsz bele
-
gerii
addikt
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
Én ezért sem szórakozok már otthon az ilyen modernebb kocsikkal, szervizben rádugták a gépet, azzal szórakoztak valamit (lehet csak hőfokot néztek, de jó sokáig kellett ott is járatni).
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #23686 üzenetére
Obd-n nezz ra, hogy pontosan mikor hany fokos, a mitato kb. 80-100 fokig egyenesen all, minden mai autoban...
-
-
domojko
senior tag
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
Nincs azzal baj ha a hőfokmérő szerint rendben van a víz. Már 60 fokos vizet sem simogatsz igazán kellemesen. A termosztát meg kb 85 foknál kezd el fokozatosan nyitni. Pörgesd 3000-en és ki fog az nyitni. Persze közben figyeled a hőfokmérőt. Ha felmegy pirosig akkor van gebasz. Akkor nem nyit időben a termosztát.
Vagy a másik lehetőség hogy nyitott állapotban van behalva a termosztátod. De ebben az esetben meg nagyon lassan melegedne a víz. Fűtésed is báró soká lenne. Nyugodj meg, biztosan jo az csak türelem. -
negroo
aktív tag
válasz
Motion_Blur #23683 üzenetére
zárd el a fütés csapot. alapjárat járasd, ha nem kapcsol be, akkor nem tom, hogy hol van a direktbe kötése. ladán samara jobb oldalt a hütö ventilátoron van 2 dröt azt dugóba össze köttöttem azt bódógság vót.xD
-
Motion_Blur
félisten
Én azért szerettem volna magam mert 3-4x át kell mosni a rendszert, az meg idő... azt a szerviben úgyse csinálják meg.
Valami gáz van szerintem mert a radiátor aljából a blokk felé tartó cső teljesen hideg miközben a felső cső annyira forró hogy érinteni se nagyon lehet. Nem fordul meg a víz, nem nyit a termosztát. A visszajelző szerint rendben van a vízhőfok, pedig 30 percet járattam + mentem is vele, fordulattal rendesen. De az alsó cső még mindig hideg... szar a termosztát?
Ja és első leengedésre majdnem 5 liter folyadék jött ki, másodszorra már csak 4,5. Most beleraktam a hűtőtisztítót + feltöltöttem de továbbra is hideg az alsó cső, akármit csinálok.
-
gerii
addikt
válasz
Motion_Blur #23681 üzenetére
Olcsó szakszervizben nekem egy ilyen csere 10k volt. Abból talán 6k volt a víz, néztem is hogy wtf, de egy darabig nem cserélem le az tuti.
-
Motion_Blur
félisten
Most cserélem a hűtővizet, leengedtem a cuccot, feltöltöttem desztvízzel 5 liter bele is ment. Viszont én 40 percig járattam, túráztattam a kocsit, akkor se kapcsolt be a ventilátor
a blokkot a hűtővel összekötő cső is lassan melegedett fel, de valami csak megindult mert ahogy felülről belenyúltam a radiátor betöltő nyílásán a vízbe, meleg volt. Szóval a cirkuláció megvolt, vízhőfok rendben de a venti szerintem egy óra múlva se kapcsolt volna be. Kb. ezt vártam mert én néha nyáron 40 fokban a dugóval hallom hogy bekapcsol, egyébként sohasenem
Most hagyom hűlni, leeresztem, megy bele a hűtőtisztító lötty desztvizzel és azzal már megyek pár karikát. Utána csak desztvíz, majd jöhet a fagyálló.
Estére talán meg is leszek
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE H110M i5 6500 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Deepcool D-Shield V2 500W
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest