- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
Új hozzászólás Aktív témák
-
Imike_80
aktív tag
Nekünk is volt egy ilyen ötletünk cimborámmal. Trafót 3 helyen akartam venni, de mindenhol azt mondták, hogy vehetek, de 100%, hogy nem az lesz a baja. Még a kocsival is voltam ott! Végül egyik helyen vettem, de kiderült, hogy rosszat adtak, ezért másnap vissza is vittem. Olyan nem volt készleten, amilyen nekem kellett volna. Aztán onnantól kezdve szerelőnél volt, tehát a trafó témáról leálltunk.
-
batai15
félisten
Hát srácok most már tudom hogy nem olcsóa kocsi..
Komplett fék(tárcsa,betét) szerviz meg volt,küszöb kellesz meg 1-2apróság. Legalább az vigasztal hogy nem egy 400ezres patent tnek hirdetett suzikival van ez,meg csak kopó cuccok és más se ússza meg. Remélem ezután egy darabig másra nem kell költeni.. -
Imike_80
aktív tag
válasz
a_tesz #16346 üzenetére
Igen, a benzinpumpa új, a benzinszűrő szintén 2 éve lett cserélve. Ma, ha lesz időm megpróbálok visszamenni oda, ahol vettem az injektort, hogy kipróbáljuk. Ha nem az a baj, akkor valószínű elviszem inkább máshoz...
@pjen: gyertyát nem igazán láttam kokszosnak, 2 éve volt a nagyszerviz, akkor vettem bele. Kb. 10 ezer km ment bele azóta.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Imike_80 #16344 üzenetére
Azt nézd meg, hogy amikor melegen nem indul, leveszed a légszűrőház fedelét, kiveszed a légszűrőt, és úgy indítózol. Egy fényes, sárga, kör alakú tárgyat fogsz lent látni, amit részben kitakar egy kiálló rész, az a fojtószelep, arra nyomja a benzint a befecskendező. Ha nem látsz benzint kúp alakban ráérkezni (fogod látni, hogy van-e vagy nincs), akkor egyértelműen az injektor rossz. Mivel friss benzinszivattyúd van, gondolom benzinszűrőt is cserélt a szerelő, és mivel egyébként gond nélkül megy az autód, más nagyon nem lehet hibás, legalábbis kicsi az esély.
-
Imike_80
aktív tag
Készítettem egy iszonyúan gyatra videót az indításról. Az elején az első pár másodpercben csak az ajtó remeg, nem a motorban csörög valami! De, nagyjából látszik, hogy eléggé nehezen jár a motor. Utána kivettem a 4 gyertyát, megpucoltam őket féktisztítóval, nem történt érdemi változás. Na, nem unalmaskodom tovább. Nézzétek a meccset!
Üdv.
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #16341 üzenetére
Pont 2 decit csal lefelé
Giigz: most még nem tankolok rá, majd ha belemegy 30-35 liter.
Innen lemegyünk még szoboszlora aztán vissza Pest, jövő hét végén. -
Imike_80
aktív tag
válasz
a_tesz #16335 üzenetére
Köszönöm az ötletelést Srácok!
@pjen: A trafónál nagyon el volt oxidálódva a csatlakozó, meg amúgy is ilyen salétromos zöld por jött ki belőle, ami nem tetszett. Ki lett takarítva és a biztonság kedvéért vettem egy szilikonos gyújtáskábelt, ami a trafótól megy a gyújtáselosztóig. A 4 gyertyánál egyesével végignéztük cimborámmal, gyönyörűen szórta a szikrákat.
Elindulok vele reggel, pöcc-röff indul. Aztán elmegyek vele mondjuk 8 km-t, leállítom. Újra indítok, pöcc-röff indul. Majd eltelik egy 10-15 perc, indítózok és vagy beindul, vagy nem. De akkor is nagyon nehezen. Utána megy rendesen.
@a_tesz: Na pontosan ezért nem szeretek semmit kidobni! Mert a régi, kiszerelt Bosch injektorral, ami állítólag SZAR, hidegen tökéletesen indul és menet közben is jól működik. Csak hát melegen nem indult vele, ezért vittem szerelőhöz.
Azért vagyok ideges, mert HA véletlen nem az injektorral van probléma (bár szerintem az sem jó, pláne ez az új, kétes eredetű...), akkor nem tudom hogyan tovább. Kell kerítenem Szegeden egy normális szerelőt... -
Imike_80
aktív tag
Köszi Srácok!
Ha a 243 oldalas Suzuki manualra gondoltatok, akkor az a válaszom, hogy nézegettem, de sem szerszám, sem pedig szaktudás nem áll rendelkezésemre.
A Check Engine annak rendje és módja szerint, mint eddig is elalszik indítás után. Mint az Airbag, vagy az olajnyomás érzékelő. Említettem volna, ha ég.
@neduddki: Köszi, de 3 hetes a kislányom. Vagy dolgozom, vagy itthon vagyok és vele foglalkozom. Ezért is van nagy szükség a kocsira.
@a_tesz: nekem is javasoltak ilyen megoldást, mert azokkal állítólag nincs ennyi probléma. Csak nehéz bontóban találni, plusz át kell építeni, arról nem beszélve, hogy a 31 ezer Ft-osat nem veszik vissza. Tehát azt bebuktam mindenképp, pedig valószínű az a baja! Eddig más sosem volt, csak mióta azt bolygatjuk.
Nem tudom milyen minőségű ez a Suzuking-es, az eredeti az enyémben Bosch volt, ez amit kaptam, ez valami fos, szerintem. Nem tudom honnan rendelték. Talán innen.
2 évvel ezelőtt benzinszűrő is lett cserélve.
-
-
Doze
aktív tag
válasz
Imike_80 #16327 üzenetére
A check engine lámpa nem ég a műszerfalon?
Érdemes kipróbálni a légtömegmérőt lecserélni, vagy ha nincs cseredarab akkor kimérni (szervízkönyvben le van írva a pontos érték és hogy hogyan csináld), a lambda szondát is érdemes ilyen módszerrel megvizsgálni.
Túl sok lehetőség nincs, max még az ECU-t tudod cserélni....
-
Imike_80
aktív tag
válasz
neduddki #16326 üzenetére
Hali!
Nos, én nem vagyok szerelő, meg az előző 3 szerelőhöz is gondolhatod mennyi bizalmam van ezek után... Ettől függetlenül köszi a tippeket! Eddig 50 ezer Ft-ot, meg másfél hónapot csesztem el a kocsira úgy, hogy szarabb lett. Természetesen kopó alkatrészeket is cserélem. Fagyálló most télen lett lecserélve, vezérlés + másik szíj, gyertyák 2 éve lettek cserélve, amikor vetük, olaj és szűrők pedig évente.
Lambda: Hol van ez a kocsiban? Hogyan próbáljam ki??? Mennyibe kerül egy új? Hol lehet kapni? Be bírom én rakni? Amúgy a kovacsauto.hu oldalon szoktam vásárolni, mert elég jó áron vannak a cuccok hozzá.
Légtömegmérővel kapcsolatban ugyanezek lennének a kérdéseim.
Azt is utálják a szerelők, ha úgy állítok be, hogy ezt és azt olvastam a fórumon, ezért kérem, ezeket nézzék meg. Erre azt szokták mondani, hogy majd azt ők tudják. Ezért utálom az összes szerelőt, szakembert, mestert. Nekem ugyanígy van egy szakmám, de nem tudnám megcsinálni azt, hogy átbasszak valakit. És az is biztos, hogy ha valaki ide hozza a munkát, akkor nem egész hétvégén kell neki fórumoznia, hogy mit hogyan kellene csinálnia, mert én megcsinálom neki azt, amit kér.
Elnézést a kirohanásért, csak imádjuk az autót, városban verhetetlen, mert olcsón eljárunk vele, könnyű parkolni, stb. És nem akarunk emiatt másikat venni, de nyilván az értékének a felét sem akarjuk rákölteni. És külön köszönöm, hogy írtál, várok minden hasznos információt. Én szeretek fórumozni, informálódni, hiszek is benne. Úgy érzem a problémát is igyekeztem jól körülírni, pedig a szerelők szerintem ettől többet is tudnak a problémáról, mint én.
Üdv. -
Imike_80
aktív tag
Üdv Urak!
Autónk egy kanári sárga 2000-es évjáratú Swift GLS Sport IV. Szerintem mindenki tudja, melyik autó ez
Imádjuk, aranyos, stb.
Van azonban egy "kis" probléma a kocsival. Kb. másfél hónapja elkezdte azt csinálni, hogy üzemmelegen nehezen indult. Az a tipikus probléma, amiket itt átolvastam, nálam is hasonló tünetekkel. Szóval. Meleg motorral megyünk, leállunk, 5-10 percen belül beindult, de aztán kb. 10 perc elteltével legalább 1-másfél óráig hiába indítottam, teker, üzemanyag van, mégsem indult be. Az egyik szerelő kicserélte a benzinpumpát. Nem ez volt a baja, de most legalább hallhatóan bugyog a benzin, meg nyilván nem cserélte már vissza a régire. Másik szerelőhöz vittem, ők rendeltek egy másik injektort. Suzuking-nél lévő 31500 Ft-os alkatrész lett beépítve. Kb. 2 hétig jó volt, aztán megint úgy alakult, hogy gyakran volt ilyen 'elszaladunk, megállunk, bevásárlunk gyorsan' járat és 10 perc után egyre nehezebben indul. Azt vettem észre pluszba, hogy ha hideg a motor (hidegen amúgy pöcc-röff), s adok egy gázfröccsöt, akkor nagyon leesik a fordulatszám. Ma egyszer le is állt lámpánál egy gázfröccs után.
Még egy kis plusz info: a CO-érték baromira magas, valami 4-5 körüli volt, ami többszöröse a normálisnak. Ja és a fogyasztásom 9 liter/100km körüli. Többnyire városi fogyi ez, de akkor is rengeteg. Elváltok max 2500-nál, meg kvázi 20-25-30 fokok vannak, tehát nem sokáig jár hidegen, eddig 7 körül kijött. Ki lett mérve az injektor, az új (ami a Suzukingtől jött) 2,7-2,8 Ohm-os értéket mutat, azt hiszem hidegen is, melegen is. A régi, amikor ki lett szedve, az ilyen 1,7-1,9 körül mozgott. Megtartottam! Benn van a kesztyűtartóban az is, Bosch márkájú. Megmértük újból, de valami 167 Ohm-os értéket mutatott. Szóval azt mondták, az tuti kuka. Még azért nem dobtam ki...
Ennyit tudok. Szerintetek hogyan tovább? Olvastam itt, miként jártak a fórumtársak, de ilyen esetet, mint az enyém, konkrétan nem találtam. Van Ötlete esetleg valakinek? Megint azt érzem, hogy előbb utóbb ott fog hagyni valamelyik bolt előtt...
Köszönöm!
U.i.: Szegeden tudtok olyan szerelőt, aki lelkiismeretesen megcsinálná az autót és nem mellesleg ért is hozzá? -
Traxx
őstag
A járgány garázsban van most (tehát egyenesen), és kicsit langyos még a motor másfél óra állás, kb. 15 km megtétele után. És így kaptam ezt az értéket
De ha mindketten azt mondjátok, hogy nem kell vele foglalkozni, akkor nyugodt szívvel így teszek
És köszönöm mindkettőtöknek a választ
-
Traxx
őstag
Emberek, az mennyire jelent problémát, ha sikerült az olajat kicsit túltölteni? A kicsit alatt azt értem, hogy a nívópálcán, 1, max. 2 mm-rel a jelzés fölött van az olaj...
Egyébként Shell 5W40 ment végül bele. Eneos nem volt éppen, és úgy voltam, hogy ha az előző is Shell volt, akkor maradjon az.
-
Hego
tag
Beszállok már a fogyasztási versenybe:
Suzuki Swift Sedan 1.3 8V Manager IV. 2001-ből.
Utolsó tankolás 5,8 liter/100 km
Utolsó előtti tankolás 5,6 liter/100 kmHétköznap városban, hétvégén hazalátogatok a szüleimhez akik 27,5 km-re laknak és most volt benne egy 200 km-es túra is. Országúton 100 km/h óra szerint. Autópályán(kb 10 km-t..
) 140 km/h óra szerint.
Hőségben klímával, de tényleg csak ha muszáj, mert nem szeretek klímázni.Gyorsítás mértéke: nem túl intenzív
Fékezések: inkább kerülömKár, hogy a sokan bevágnak elém emiatt, pedig piros a lámpa...
Megjegyzés: Mindig tele tankolok, általában akkor amikor 30 liter fér bele. Legutóbb 30,08 litert tankoltam
-
pjen
félisten
Azt mondják a szerelők ha egy kicsit kopottabb a motor és meleg van az 5w30 at szereti elcsipegetni.Nekem még sosem kellett két olajcsere között rátölteni.
kornelka:10w30
Egyébként ez a decikben mérhető fogyi csökkenés nem tom hogy aránylik a 3x olyan drága olajhoz.Én elhiszem nincs ezzel semmi baj csak néha pénz kidobásnak tartom.
-
Kornel
veterán
a szervizbe sz*rnak bele.
mikor bevittem a sustina-t, hogy rakjak bele, behivtak mindenkit, hogy nezzetek mit rak bele
majmok.
nem az ovek, mit szamit nekik?
emellett kevesebbet is fogyaszt egy leichtlauf olajjal.
decikben merheto a kulonbseg, legalabb 1-2 deci. 0w20-al megint ennyi az 5w30-hoz kepest.
emellett persze egy jo gordulesi ellenallasu gumi is szamit, ha normalisan vezetnek, 5 ala hoznam a splash-t, de nem birom ki, hogy ne forgassam le egyszer ketszeramugy most mar a markaszerviz is szintetikusat rak bele default, miota atalltak eneos-ra, 10w30 asszem az akcios olajcsere olaja.
(#16319) pjen : ahhoz már nem kicsit kell kopottnak lennie egy m13a-nak. az m13a alapból nem eszi láthatóan (neduddki kedvéért)az olajat, az 5w30-at se, és ha azt raksz bele, akkor nem is fogja, mivel hidegindításokkor kisebb lesz a motor kopása, ergo kevésbe fog kopni, mivel ilyenkor kopik a motor, üzemmelegen már csak minimálisan, akkor is csak ha kínzod, normális felhasználással szinte jelentéktelen a hidegindításhoz képest.
amúgy hidd már el, hogy attól, hogy a hidegoldali viszkozitás akár 0w lenne, akkor se lenne baja még a g13bb-nek se, annál jobb, minél kisebb!
-
giigz
veterán
válasz
Kornel #16314 üzenetére
Egy ismerősöm 2007-es Swift-jében van vagy 150k km körül, 10W40 oldajat rak bele ha jól tudom mindig, Shell vagy Castrol-t, de lehet 5W30 is volt már benne nem tudom, beviszi a szervizbe, és megmondja hogy cseréljék le neki, nem érdekli mit raknak bele, és a motor szépen, finoman jár ennyi km után is, semmi probléma nincs vele
Persze én egy ilyen motorba biztos 5W30-at raknék, csak bármennyire is meglepő, a 10W40-nel is elmegy hosszútávon is...
-
Kornel
veterán
m13a motor.
ugyanez a swift2-nél már 5w30 az ajánlott.
egyébként a hidegoldali viszkozitás minél kisebb, annál jobb, hamarabb áll fel az olajnyomás, kevésbé kopik a motor.
szvsz 10w30 suzuki olaj is eneos egyébként, nincs vele semmi baj, de 10w40-es félszintetikus olajat én nem raknék ezekbe a motorokba, nem ez az ideális.egyébként a magyar manual nagy átb*szás, nekem hideg érhajlatra írja magyarul a 0w20-at, hogy ajánlott, angolul pedig minden esetben az az ajánlott, nincs hőmérsékletre való kitétel. szerintem ezekbe a motorkba legjobb az 5w30, volt már swift2-m is, és most splash-em, tapasztalat.
-
Motion_Blur
félisten
Vihettem volna 5km-re márkaszervizbe is, de inkább 50km-t elszenvedtem vele hogy oda vigyem ahova már 10+ éve hordja az egész család az autóit. Szóval olyan szempontból nyugodt vagyok hogy nem fognak átb*szni. Nagy valószínűséggel szenzorcsere megoldja, vagy vezeték kidörzsölődött, esetleg elrágta valami állat.
olaj téma: én évek óta Liqui Moly 5W40-et rakok bele
-
giigz
veterán
válasz
Motion_Blur #16305 üzenetére
Kíváncsi vagyok, mi lesz a hiba oka, Swift esetén még nem hallottam ilyen problémáról
És persze, hogy mennyibe kerül a javítása
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #16301 üzenetére
törölted, visszajött?
(#16302) Traxx: +1 a sustina-ra, csak hát 15k.
-
Traxx
őstag
Sziasztok!
2005-ös évjáratú, 1,3-as Ignisbe milyen olajat lenne ajánlott tölteni? Aktuális lett a csere, és most ha jól rémlik, Shell van benne...de hátha van olyan ember, aki jobban képben van, mint én, és ajánl egy jófélét
Nem megyek sokat a járgánnyal, de vegyesen vannak rövidebb (~4 km) és hosszabb útjaim, ha ez ad némi támpontot.
-
Motion_Blur
félisten
Orb2 ezt a hibakódot adta: http://www.obd-codes.com/p0500
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC, 168e km, fapad, Alkuképes
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- 150db DELL Universal Dock D6000 dokkoló (452-BCYH) (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Noctua NH-D15 chromax.black léghűtés garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB FSP CMT240 Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest