Én is azt gondoltam, hogy ilyen igénytelen és olcsó megoldás lesz
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
PRDZsolesz
aktív tag
t1
addikt
Nekem ő szervizeli a kocsimat
Reaper
őstag
Kis érdekesség, estefelé fáradtan Vilmos körte után hajlamos vagyok hülyeségeket beírni a keresőbe, most azt hiszem megtaláltam milyen motort is szeretnék a kicsi szedánomba. GTi? 1.6? Ugyanmár!
[link]
AMD Power
titán
az auto gyári km 55000 amuto apro fényezésre szorul, a gép ház tettö, 100 lékos téligumival kiválo esztétajilag nem csörög nem csatog 13-éve 1 tulajdonosé volt
Ettől ki a halál venne meg bármit is.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Mercutio_
félisten
Egy magyartanár?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Kornel
veterán
tudtok jó suzuki szerelőt?
újabbakhoz is ért? (splash)
mert jó lenne már végre megállapodni egy olyan embernél, aki ért is hozzá és mondjuk diag-ja is van hozzá pl.
Kornel
veterán
már láttam amúgy, de ez másodszorra is üt
trassher
addikt
Még mindig a legjobb. Akárhányszor látom nevetek megállás nélkül
Redmi Note 7
Kornel
veterán
Tegnap este tankoltam, mindig nullázom az átlagfogyit, és a napi km számlálót. Ma mentem dolgozni, gondoltam visszafogom magam, és normálisan fogok vezetni, lakott terület 50, országút 80-90, nem előzgetek feleslegesen, kigurolom a piros lámpát, stb. (mondjuk nehéz volt megállni )
átlagfogyi:
megett km:
hatótáv:
pjen
félisten
Hát..Gratula!Én az 1.3 SWIFT 2.vel5,5 alá még sosem tudtam menni,igaz benzin.Tied:benzin,gázolaj?
Kornel
veterán
benzin... 1.2 K12B.
M13A swift2-vel én se tudtam 5,5 alá vinni... ennél a legkisebb fogyasztásom tele tankra 4,67 volt.
szerintem a gyári 165-ös ecocontact gumikon meglehetne csinálni a 4,5-et is nyáron, klíma nélkül országúton.
pályán kell neki a 6,5 sajnos, bár lehet az ültetés majd segít neki (kisebb légellenállás, illetve légörvények a kocsi alatt)
de ezt amúgy hosszú távon nem lehet tartani szerintem, ma hétvége van, nincs forgalom se, csak úgy érdekesség képen lőttem a képeket
[ Szerkesztve ]
Viktoár
addikt
Sziasztok
Az autónk (2006 Suzuki Swift 1.3 GLX) olajcsere előtt áll és ilyen olajat vettem.Mielőtt beleönteném megkérdezem hogy jó lesz bele?Ez lesz a második olajcseréje, ~30.000km van benne.
Üdv:Viktor
pjen
félisten
igen.
Kornel
veterán
jó lesz, bár én 5w30-at raktam volna bele.
ellenben az olajcsere intervallum 15.000 km VAGY 1 év, tehát 2006 óta nem a 2. olajcserének kellene megtörténnie, hanem kb. a hetediknek. főleg ha jellemzően városba van használva, gondolom ez az oka a kevés km-nek...
[ Szerkesztve ]
Viktoár
addikt
A kevés használat oka hogy én ha lehet mindenhova gyalog megyek mert szeretek sétálni.Az assony meg mozgáskorlátozott így nem sokat autókázik.Ha használjuk is akkor csak hosszabb utakra.Itt vidéken nem szokás a sarki boltba is autóval menni.
Üdv:Viktor
Siriusb
veterán
WagonR+-ra rámegy az 53cm-es ablaktörlő? Bosoko szettet 53/45 lapátokkal találtam elvileg WagonR-hez.
hcs57
őstag
Tudom, hogy az előírás 15000km vagy 1 év... de ha nem ment csak 1-2000 km-t, akkor miért is kell cserélni 1 év után? Talán megavasodik a szintetikus olaj?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Kornel
veterán
itt is felmerült egy hasonló kérdés, választ is láthatsz rá.
szerinted az, hogy szintetikus egy olaj, az azt jelenti, hogy sz*rni kell a gyári előírásra (ami a suzuki esetében amúgy is elég megengedő) és 4 évente kell olajat cserélni?
remélem azért ha egyszer eladásra kerül majd az autó, akkor a hirdetésben leírja ezt is majd. gondolom sok érdeklődő lesz
Viktoár
addikt
Nyugalom urak,nem kell pánikolni az autónk miatt. Nem lesz eladva mert mint írtam az asszony mozgáskorlátozott és kell az autó.Egyébiránt nincs elhanyagolva az autó,de legyen kivétel az olajcsere mert szúrja a szemeteket.
Soha nem volt semmi gondja,nem kellett hiba miatt szervizelni,sőt még a gyári (7éves) akksi van benne és tökéletesen működik.Természetesen nem kötelező elhinni amit írok,de mi okom lenne hazudni?
Az egyetlen amit felróhatok hogy az ablaktörlő gumit már cserélni kellett. Kb 2,5 hónapja lett műszakiztatva,semmi kivetnivalót nem találtak rajta.
Üdv:Viktor
Kornel
veterán
én azt mondom, hogy egy ilyen precíz szerkezet, mint az m13a megérdemli az évenkénti olajcserét. inkább vegyél bele egy félszintetikus 10w40-es olajat (amit a gépkönyv simán megenged), és cseréld le évente, hogy még vagy 10-20 évig megelégedettséggel, és hibamentesen használhasd
(a műszakin nem fogják megállapítani, hogy az "elöregedett" olaj miatt jobban kopik a motor, mint egy új olajjal)
ja és van egy másik rossz hírem is, gondolom még a gyári gumival közlekedsz, azt is illik 7 évesen lecserélni, hiába szinte újnak néz ki, mivel a gumi is elöregszik idővel. ilyen extrém kevés éves km futás mellett javaslom egy jó 4 évszakos gumi beszerzését, és nem kell cserélgetni télen nyáron.
[ Szerkesztve ]
hossszú
őstag
Az enyém is ugyanennyi idős de napi használatban van 130eKm-el, gumin és fékbetéten kívül még semmit nem kellett cserélni, na persze a rendszeres olajcsere mind a motorban mind a váltóban meg volt.
Egy Suzukinak ennyit hiba nélkül azért lazán tudnia kell.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
Viktoár
addikt
Rendben,köszi szépen igyekszem megfogadni a tanácsod. Gumi,már be van készítve egy új garnitúra,tavaszra halogatom a cseréjét.
Amúgy én nem vagyok egy "autóbolond",nem is igazán értek hozzájuk.Az autós sportokat sem bírom végignézni mert számomra unalmasak,egyszerűen nem kötnek le.
Üdv:Viktor
Doze
aktív tag
Ha nem is félévente, de évente legalább nézesd meg valami szakival, mert ha Műszakin bukik, ott már nagy a baj. Annyit szerintem megérdemel a járgány, meg azért az állagmegőrzés is számít
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Ha 30000km van benne7 év alatt mi baja lehet,azért felesleges pénzt adni,hogy valaki esetleg bele piszkáljon feleslegesen.
hcs57
őstag
Egy kicsit vitatom a cikk állításait, ami általánosságban beszél, s nem konkrétumokat ír.
Ez talán konkrétabb magyarázat lenne:
Teljes bázisszám (TBN)
A használatba vett olaj savasító hatásoknak van kitéve, a levegő és az üzemanyag által. A TBN mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére. A TBN az olaj csereperiódusa során folyamatosan csökken, ahogy a bázisok elhasználódnak a savak semlegesítésre. A nagyon savas hatások (pl. üzemanyag magas kéntartalma), akár a töredékére is csökkenthetik az olajcsere-periódust! Logikus lenne a TBN emelése, a hogy az olaj tovább legyen ellenálló, de ez csak egy bizonyos mértékig lehetséges. Ugyanis a szükséges adalékok megemelik az olaj szulfáthamu tartalmát, ami lerakódás-képződéshez vezethet.
forrás: [link]
A baj az, hogy az álló motor esetén az olaj levegővel és üzemanyaggal való érintkezése összehasonlíthatatlanul kevesebb az üzemelő motorhoz képest.
Akkor ez is egy urbanlegend lenne?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Kornel
veterán
azert levegovel csak erintkezik....
en ilyen esetben, amikor extrem keveset fut az auto eneos sustina 5w30-at raknek bele, es 2 evente cserelnem... igaz 15k az olaj, de nem sok jobb van nala.
de azert 3-4 ev valljuk be barmilyen olajjal sok...
Siriusb
veterán
Mindenhol azt hallani, hogy a Suzukinál egy valamire kell nagyon odafigyelni, az olajcserére, s akkor sokáig örömmel fogod használni. Nem megyek 1 év alatt 10.000 km-t, mégis inkább minden évben lecseréltetem. Már váltóolajat is cseréltettem, pedig minden autószerelő azt mondja, az "örökéletű". Könyvben 45.000 km-t írnak váltóolaj cserére egyébként. S észrevettem javulást a váltóolajcsere után.
Kornel
veterán
nagyon helyes, pozitiv hozzallas, toled szivesen vennek kocsit
amugy az ilyen szereloknek felkellenne hagynia a szakmaval, mivel a suzuki kifejezetten erzekeny a valtoolajcserere, mivel a valto a legrosszabbul sikerult reszegysege.
pjen
félisten
Azért ezt a váltó olaj cserét nem kell misztifikalni.Az előző Swift n 9 ezernel elment az 5 dik.Megjavitva utána több mint 100000 ugyanazzal a váltó olajjal.
hcs57
őstag
Ha már 6-8000 km-t ment, akkor azt mondom én is, hogy cserélje.. de 1000 km után? Az az olaj minimum 2 évet kibír és jobb állapotban lesz, mint egy városi 10000 km-s olaj.
Ezért írtam, hogy maga az 1 év még nem indok a cserére.
Az pedig, hogy egy olaj a teknő alján pihen, az nem ugyanaz a "levegővel érintkezik", mint a motor üzem közbeni érintkezése.. az az olaj mozog, felcsapódik a blokk falára, forró gázokkal érintkezik.. szóval nem ugyanaz.
Egy jó olajat, ha nagyon keveset futnak vele, én minimum 4000 km vagy 2 évente cserélnék.
Gondold el, ez az autó 10 éves korára csupán 20000 km -t fut.. szerinted elkopik?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Kornel
veterán
swift 1 volt?
hcs57: van benne igazsag, de 2 evente akkor is megerdemel egy long life olajat.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Igen.
Kornel
veterán
az azért más kategória ebben a tekintetben, szinte elpusztíthatatlan a váltója, pedig ott is elő van írva a váltóolaj csere, de anélkül is bírja.
ellenben a swift2-ben lévő váltó nem nagyon sikerült. én mindenképpen betartanám a gyári olajcsereperiódust.
Viktoár
addikt
Nagy eszmecsere folyik itt. Ha már itt tartunk akkor váltóolajból milyet érdemes,hol/mennyit venni?
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
Kornel
veterán
3 litert kell venni, azt hiszem 2,6 megy bele, tehat marad meg egy kicsi.
75w90 GL4 vagy GL4/GL5 kell bele, valahol GL4+ a neve, de fontos, hogy ,GL4 minositese mindenkepp legyen.
Viktoár
addikt
Okés,köszi ezt felírom és utána érdeklődöm. A márkája mindegy?
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
Kornel
veterán
én ezt raktam bele, sokan ajánlották.
PRDZsolesz
aktív tag
Üdv!
Használ valaki utólag beépített központi zárat? Bármilyen univerzális típust beköthetek? Milyet ajánlotok?
Siriusb
veterán
Kíváncsiságból felhívtam a suzuki ügyfélszolgálatot, gondoltam egy ablaktörlő méretet kapásból be tudnak mondani. Hát nem. Még a rendszámot, évjáratot is elkérték, s ígértek egy visszahívást. Remélem valami osztályvezető mérnöknek kell ennek az adatnak utána járnia.
Szeretem ezt az országot, de ami itt megy...
AMD Power
titán
III. kerületben tud valaki esetleg egy megbízható szerelőt? Aki aránylag olcsón dolgozik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Kornel
veterán
én már nem szeretem, ami itt megy, az nevetséges.
minden téren, nincs kivétel.
pjen
félisten
Nekik az az üzlet ha Ők cserélik.
PRDZsolesz
aktív tag
Elég baba lett
Mercutio_
félisten
Hehe, a kis gyösz tipikus hazai kátyus úton milyen vele közlekedni a korábbihoz képest?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Doze
aktív tag
elfér még vagy -50 mili
Vélemény, élmények?
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
nekem tetszik, sok már nem fér el.
egyébként meglepő, rövid hazaút során (10. keren keresztül, sok kátyú, úthiba) egész autózható, kisebb úthibákat sokkal kevésbé érezni, egyedül a nagyobb lyukakon meg úthiányokon csattan nagyobbat, de szerintem ezt egy 30%-al keményebb koni str.t gátló megoldaná, az lesz a következő bele, ha ez tönkremegy, max. 1 év.
kanyarban a kocsi atomstabil, nem dől, nem libeg mint eddig, ez is volt a cél.
viszont nyári kerekek végképp nem tudom mik lesznek, az biztos, hogy gyári felin lesz, de már magam sem tudom mi. 185/60 r15 szerintem alá se férne, 185/55 r15 az pont váltóméret, valószínű az lesz, mert a srácok a műhelybe azt mondták, hogy 5,5 col széles felnin elég buggyos lenne a 195/50 r15, na meg ugye peresebb is, lehet visszasírnám a ballonos 175/65 r14-et
Kornel
veterán
majd szerintem meghajtom pályán is, hogy milyen, mert ugye eddig eléggé billegett, illetve instabil volt nagy sebességnél... remélem javul az is.
egyébként nem volt olcsó, 67k volt a progresszív H&R szett, de legalább ingyen betették
az is lett volna 10-20k... attól függ hogy maszek, vagy márkaszerviz csinálja.
(#14149) PRDZsolesz: én szereznék egy gyári bontottat, azzal szerintem többre mész, mint a gagyi kínai sz*rokkal.
[ Szerkesztve ]