Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Wiz Khalifa:] Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [callmeakos:] Szabad e használt OLED televíziót venni?
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Így-e. Motoros a napfénytető, 4 fokozata van, plusz van alatta árnyékoló, amit végállásból visszahúz.
Amit linkeltél, az Parcinak van, FL utáni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Petester
senior tag
Ez már régóta foglalkoztat, mi a szösz az a motorháztető elején?
CB:
Ahogy Jorus írta és linkelte, teljesen kinyílik. Annyival egészíteném ki, hogy a 4 állason túl bármikor meg lehet állítani.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Petester
senior tag
Ja, hogy ez csak a motorház tetőt védi. Nem tudom miért, de azt hittem, hogy olyan légáramlást kelt, amitől kevesebb bogár lesz a szélvédőn.
(ó\_!_/ó)
kitalaltnev
csendes újonc
Nagyon szép fénye van, gratula!
Elégedett vagy maximálisan?
Alig bírtam normális működésre bírni az oldalt, mióta volt ez az átállás, a fényképeket pl. csak most éjjelre jelenítette meg, eh.
Mindenkinek minden ok, vagy csak nálam bénázik az android?
[ Szerkesztve ]
outsiders
aktív tag
Nálam jó az oldal teljesen. Maximálisan elégedett vagyok a munkával, képzeld még nyugtát is adott a srác, ez azért a mai világban nem kis szó.... Corollát is viszem majd hozzá políroztatni szerintem.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
kitalaltnev
csendes újonc
Nálam sajnos az elmúlt órában is összeomlott az oldal, nem t'om, mi van...
Remek! Örülök, h. elégedett vagy. Az adott elemek fényezését követően teljes átpolírozás is volt?
Ha lesz időd körbefotózod még a Forit? Jó lenne még nekünk is gyönyörködni benne.
[ Szerkesztve ]
outsiders
aktív tag
Mai eső azért sokat rontott a políron, de szegény autón 12 év sérülései voltak.... Feldobtam oldalra délelőtt a védőcsíkot meg hátulra a csomagtérajtó és a hátsó lökös találkozásához a gumi védőt,tiszta gyáriasan néz ki
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
dethroner
veterán
Hamár V8 szóba került. Volt szerencsém utasként ülni a bnőm unokotesójának 5,5 literes AMG kompresszos merdzsójában. Na basszus, az odaver
Ja, és kombi jószág, családi autóként használja. Azt hiszem 2db van ilyen az országban.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
outsiders
aktív tag
Azok király gépek, viszonylag modern autó ami nem amcsi és V8 alig van sajnos....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
kitalaltnev
csendes újonc
Köszi a újabb képeket!
Remekül csillog a fényezés, ill. oldalt valóban jól mutatnak ezek a védőcsíkok , persze sztem az agyhalottak sajna nem ebben a magasságban fogják rányitni az ajtót. De tényleg jó.
lexus ls460
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
CB
senior tag
Az off kocsiról fotó? Vagy még semmi?
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
tudok betenni, amit kaptam, de még csak foglalózva van külhonban, szóval kicsit korai, nem?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
kitalaltnev
csendes újonc
ez nem rx, hanem valamelyik sedan. szóval nem, primitívebb. meg nem bézs+fa, hanem fekete+kamualu. can't have everything
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
CB
senior tag
jó, hát ez akkor tényleg korai még, főként a babona miatt.
Azért majd várjuk az a fotót.
Céges behozatal, vagy magánúton intéződik?
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
kitalaltnev
csendes újonc
Ez egy ls460. Ezt írtad, nem? Na, de mindegy, mea culpa...
Qru
MODERÁTOR
Jó ez a kép! Cserélem.
Rendszámot lehet újra gyártatni de még nem olyan vészes szvsz.
#nincsbennetarcsi
magán
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
ja, az csak példa volt korszerű és v8-as, nem amcsi kocsira (írtátok, hogy alig van ilyen), de sajnos olyan nem lesz itthon, pedig sunáznám
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
Az R4 seggén meggyűrtem, élőben nem szép, sőt randa, nekem nagyon bántja a szemem.
Egyszer már voltam okmány irodában miatta, de akkor nem volt nálam a szélvédő matricán lévő azonosító szám. Ennek már vagy 2 hónapja. Azóta lusta voltam vissza menni.
De a matricám is rossz helyen van, pont beárnyékolja a klíma érzékelőjét. Csak mikor felragasztottam, még nem tudtam mi az a púp a szélvédő tövénél. Ezzel már megvárom a szélvédő cserét. Vagy kérek egy igazolást valamelyik márkaszerviztől, hogy befolyásolja a működést. Máshogy gondolom nem megy a csere.
(ó\_!_/ó)
Nah, most beszéltem Hárival a következő szerelgetnivalókról.
Jövő héten viszem a másik kerékcsapágyat cseréltetni, meg valszeg az egyik toronycsapágy is kukaérett, meg a lengéscsillapítókra is rá kell nézni (oké, nálam kap rendesen a felfüggesztés a dombokon ). Plusz cserélve lesznek a féktárcsák és betétek is, mert azok is a végüket járják. Azt mondja, hogy van egy elképzelése, ami alapján egy kis féknyereg-felfogatás módosítással felmegy az OBK-ra a Tribeca komplett féke, és ha gondolom, akkor kipróbálhatjuk. Így a kis 294 mm-es tárcsák helyett a Tribeca 315-ös tárcsái mennének fel, meg a Tribeca féknyerge nyilván. Aszongya ez elviekben sokkal többet hoz fékerőben, mint más anyagú tárcsa+pofa, és nem sokkal drágább, mint a gyári OBK szett. Mondtam, hogy próbáljuk ki, aztán majd szabadalmaztatja. A kövekező lépcső az a négydugattyús komplett STI rendszer felpakolása a 330-as tárcsákkal, ott tudja mit hogy kell módosítani ahhoz, hogy felmenjen, mert olyat már csinált, de az egy 4-500k-s mutatvány, szal azt inkább kihagyom.
Úgyhogy jövőhéten megy majd hozzá vissza, kerék- és toronycsapágy cserére, fékcserére, ez olyan 200k lesz szumma.
Aszongya HF-fel nincs semmi gond szerencsére, váltó teljesen okés, a motor elején néhány tömítésen van némi olajpára, de minimális, így azokkal egyelőre nem kell foglalkozni, majd a vezérlés cseréjekor azok is cserélve lesznek, addig ezzel így el lehet járni. Katalizátor rendben van egyelőre, lengéscsillapítókra kell még ránézni elöl pluszban.
Merthogy említette, hogy lassan 200k-nál jár majd az autó, amikor is javasolja a vezérlés cseréjét, tömítések, feszítők, görgők, tőkék cseréjét, stb., az egy 400-500k-s művelet mindent egybevéve, de utána jó ideig nem nagyon kell majd vele foglalkozni. A 200-at jövő nyárra érem el kb., szal ez egy jövő évi sztori lesz. Utána viszont patika lesz az autó rendesen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
outsiders
aktív tag
Fékes macera baromi jól hangzik, lehet én is megkérdezem majd róla, hátha tudná kicsit bikábbra cserélni az elsőt, vagy a dobféket hátul száműzni..... Fékekkel nem vagyok kibékülve egyedül, elég masszívan taposni kell ha szitu van, jobban szeretem ha harap rendesen.
Vezérlés után örökélet, nekem is annyi van már csak rajta, 20k km addig még. Most fogja jövő héten átlépni a 180-at
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Petester
senior tag
"egy kis féknyereg-felfogatás módosítással felmegy az OBK-ra a Tribeca komplett féke"
És mit kell faragni? A Tribeca nyergét vagy az OBK csonkállványát? Mennyire könnyen lehet majd visszaalakítani?
Ilyenkor a hátsó fékkel nem kell lekövetni az első tuningot? Vagy ilyenkor nem lesz rosszabb, hogy elől jobban harap a fék, a hátsó meg elengedi az autó farát?
Én meg csütörtök reggel megyek vissza a Seibikoba olaj cserére, meglett az 1500 km, amit javasoltak. 40e Ft az olaj+szűrő+mdíj.
A vezérlés cseréhez meg az anyag 145e Ft volt.
A tőkéket majd megkérdezem, hogy cseréltek e nekem, szerintem nem. Amíg csendben van, addig nem kell velük foglalkozni, nem?
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Bejelentettem, hogy elveszett és újragyártották 6k-ért. Kaptam egy igazolást amivel 30 napig első rendszám nélkül járhattam legálisan (veszélyes mert gyorshajtásra csábít). Aztán amikor megjött bementem érte, felpattintottam és go.
A matricát áthelyezheted, szélvédő cserénél is csak átragasztják többnyire (igényelhetsz abból is újat de az plusz költség). Érdemes megmelegíteni előtte (pl hajszárítóval) akkor meglágyul a ragasztó és óvatosan lehúzható.
mod:
Jorus: Ez a fékes dolog jól hangzik. Műszakin úgy sem szúrják ki az ilyesmit ha nem ordít, hogy nem gyári. Ha igen akkor viszont 100%, hogy leveszik a rendszámod és jöhet a szigorított NKH műszaki. De ennek az esélye kb 1%. Annyira hozzáértők, hogy az 5 ajtós hatchback-em pl kombiként vizsgázott le full legálisan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Szó szerint "faragni" szerencsére nem kell semmit, csak adapter kell hozzá. Ha engem kérdezel, szerintem a féknyereg egyik felfogatását kell kijebb tenni, legalábbis hasonló esetben bringánál így csinálnám. De majd jövő héten elmondja mi lesz a művelet, és akkor megosztom. Visszalakítani annyi, hogy kiveszed az adaptert, és visszarakod a gyári tárcsát/nyerget.
Normál esetben a fékerő ~75%-át az első fékek biztosítják, a maradék 25% jut hátra, nincs sok jelentősége a hátsó fékerőnek, amikor fékezel, az autó hátulja teljesen elkönnyül. Hátulra azért nem tesznek nagy féket, mert azt úgyis folyamatosan szabályozná az ABS, hogy az autó elkönnyülő hátulja ellenére se fékezze egyből állóra a kerekeket, mert akkor kitörne az autó hátulja, így hátulra sokkal kisebb teljesítményű fékek is elegendőek.
Tőkékre aszonta, hogy amikor szét lesz szedve, akkor megnézik, kell-e cserélni őket, ha igen, melyikeket. Mondta, hogy egy ilyen vezérlés meg tőke móka a gázos autóknál simán a duplája szokott lenni, plusz ott szinte mindig cserélni is kell a tőkéket. Az karaj lehet, biztos hamar megtérül a gázosítás...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
A fék az enyémen is olyan, hogy taposni kell rendesen (bár a fékerővel nincs bajom). Főleg a túlszervózott fékű céges után fura átülni.
Dobot tárcsára cserélni macerásabb dolog. De alá kell tenni az XT fékeket és akkor le van a gond.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Jaja nekem is ez ötlött be. Szeretem ha jobban harap a fék, de persze nem a túlszervózott hozzáérsz és fejeled a kormányt effektust vágyom
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Petester
senior tag
Értem, köszi!
És a 16-os sarazós felnid alá be fog férni? Vagy az már nincs meg?
(#4776) Qru
Akkor lehet jobban járok, ha azt mondom, hogy elhagytam, mert 12e Ft rémlik a legutóbbi látogatásomkor.
Szélvédő matricát meg nekem legutóbb a Toyotánál ingyen cseréltek. Vagy mivel biztosításra ment, lehet nem tudok róla, hogy forintba került.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Szentem kizárt sajnos, de majd rámérünk, ha sikerül a művelet, és fent lesz a fék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Jó sok évvel ezelőtt volt, az ár tekintetében lehet már nem up to date az infóm.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Akkor igen.
Rendszámtábla utángyártásának és/vagy típusváltásának engedélyezése 12 300.-
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Vastagon fog a cerka.... Akkor maradjon. Belül ülve úgy sem látod.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Így van..... Nekem a Corollán az előző tulaj gyűrte meg kicsit az elsőt, megcseréltem a hátsóval és kész, szépen látja a traffipax.....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Petester
senior tag
Naja, minek a smink is a nőkre, csak tükörbe látják, ha elkenődik rajtuk.
Amúgy az a szép, hogy ha új rendszámot kérek, akkor is kb ennyire jön ki (6e rendszám + 6e forgalmi). De a PDF-et megszerettem, így marad.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Nem kell, azt a lóvét inkább tankold bele és have fun.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Az a baj, hogy jobban zavar annál... Az autó legtöbb része most már karcmentes, a rendszámról viszont ordít, hogy valami történt az elejével. De még a lököst is le fogom szedni egyszer, mert a bal első lámpa körül nekem nem tetszik, ahogy áll. Bogaras vagyok na, ez látszik az aláírásomban is...
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Jó hogy bogaras vagy, ott áll a garázsodban.
#nincsbennetarcsi
tomtrial
tag
Sziasztok,
Örököltem egy Subaru Forester 2.0 TD gépsárkányt fateromtól aki 2010 év végén vette és azóta szinte hibamentesen használta (egy szervízbe hordta folyamatosan, totálisan megvan az előélete 2010-2018 ezidáig). Jelenleg 247000 km (90% autópálya) van a kecskében és 235000 km-nél volt benne részecskeszűrő cserélve. Viszont nem gyári ment bele hanem egy utángyártott amit sokan nem is ajánlottak de fater mégis berakatta. Most az a jelenségem van, hogy sokszor regenerál a motor és kékes füstben pompázok elég gyakran az autóval ami nem olyan rajos
Egyik ismerősöm azt ajánlotta, hogy iktassam ki a részecskeszűrőt egy olyan szervízben ahol ilyet csinálnak és ajánlott is egyet akiknél találtam is ilyen típust, szóval van referencia.
Őket ajánlotta: http://protechnic.hu/
Itt pedig egy Subarus DPF eltávolítás: http://protechnic.hu/chiptuning/Subaru_ ... kapcsolas/
Kérdésem, hogy valaki szedette már ki? Mik a tapasztalatok, mire kell figyelni ezek után hogy nem lesz benne. Esetleg valaki ismeri a fenti szervízt?
Köszönöm
T
Először is gratula az autóhoz! Másodszor, itt, a topicban nincs dízel autó, így DPF-fel szerelt sem. Amit tudni kell a kiiktatásról, hogy ugyebár illegális. A lebukás esélye csekély, de ha valahogy kiderül, akkor relatíve komoly következményei is lehetnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
nem csak illegális, hanem ultragáz
azért van, mert irgalmatlanul mérgező, ami a seggén kijön egyébként. nem jófejség szándékosan mérgezni a népet.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nincs velük tapasztalatom de általánosságban egyáltalán nem javasolt a dpf kiütése.
Regeneráláskor normális, hogy füstöl. Ez a megváltozott befecskendezési kép miatt van (ez általános jelenség, nem típus specifikus). Ilyenkor akár több elő és utóbefecskendezés is lehetséges, mert a szűrőt fel kell hevítenie, hogy ki tudjon égni a korom belőle.
Amíg nem dob hibakódot én nem vetetném ki semmiféle képpen, mert ha kiveszik akkor állandóan füstölni fog nagyobb gázadásra (egyébként a gyakori regenerálás általában az eltömődött szűrő jele amit savfürdővel lehet tisztíttatni).
Nem mellékesen onnantól nem megy át műszakin legálisan. Mi több ha esetleg akár itthon akár külföldön beleszaladsz egy KPM-es ellenőrzésbe azonnal ugrik a forgalmid és még meg is büntetnek.
Ha mégis kiütteted fontos, hogy azt az ECU-ban is lekövessék szoftveresen, mert nem elég fizikailag kivenni a szűrőt. A DPF szűrőhöz kapcsolódóan számos plusz beavatkozót és érzékelőt is rendszerbe állít a szoftver amik extrém üzemállapotokat is létrehozhat az égéstérben a szűrő regenerálása érdekében (korábban írt megváltozó befecskendezési kép). Ebbe az összetett szisztémába külsősként beavatkozni elég merész.
Az állandóan világító hibajelző a legenyhébb következmény, súlyosabb az pl gyújtás kimaradás ami motorleállást is eredményezhet.
Ha mégis kiüttetnéd akkor olyanhoz kell menni aki már csinált ilyet és remélni, hogy kiírta rendesen az ECU-ból és nem halsz meg egy előzés közben a leálló motor miatt vagy pl nem ragadsz egy vasúti átjáróban miközben 100-al jön feléd egy több száz tonnás szerelvény aminek a fékútja kb 1 km.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Nem lehet, hogy azért regenerál olyan sokat, mert az ECU-nak nem mondták meg, hogy új DPF egységet kapott? Vagy ez csak a VAG esetében van így?
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Sztem mindnél fel kell tanítani az újat, hogy pontosabban tudjon telítettséget mérni. De ennek azért nem ártana utána nézni valóban.
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
Jelentem a kijelentés téves, van dízel autó, egész pontosan olyan talicska, mint a fórumtársnak, 2010-es Forester. De javaslattal nem tudnék előállni, mindössze alig 3 hónapja van nálunk.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
dethroner
veterán
Ugyan már, te sem gondolod komolyan hogy a dízel a gyilkos, a benyás meg hegyilevegőt fingik a nagyvilágba
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Akkot tessék vele bejelentkezni TIR-be!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
ahogy te sem gondolod komolyan, hogy kiforgatod a szavaimat és eltereled a mondandómat, ugye? benzinesből sem vesszük ki a katalizátort, mert az is a gyárilag tervezetthez képest sokkal szennyezőbb lesz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
CB
senior tag
Ha már örökölted, nyilván "ingyen" volt. Örülni kell ennek, és nem szabad azt a kevés pénzt sajnálni a szervizre. Épp a napokban volt az egyik szerviz magasztalva sokak által itt a fórumban.
Mindenkinek (az autónak is) jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- 8 gen i3 as MP ProDesk 400 G5 MT(Hibás)
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, garancia, ezüst (77)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke