Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [TheLázs:] Mintázatok és kihívások
- [Re:] [Divinity:] Google Pay használata Magyarországon
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
hát, remélem megoldódik/-dott minden para és balage is jól mulat rajta, mert addig azért szerintem se ő, sem én nem mosolygunk igazán őszintén
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
CB
senior tag
Köszönöm. Ha nem gond, le fogjuk cserélni, ha itthon lesz az autó. Csinálok róla egy rakás fotót.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
dethroner
veterán
Köszi. Eddig csak azt figyeltem ki, hogy 2500-at forog 130-nál. Dízel Forester.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
Persze, beteszed ide vagy priviben elküldöd akkor kicserélem.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Mosolygás ON!
(ó\_!_/ó)
Petester
senior tag
Qru
MODERÁTOR
Az utolsó Blasko-é. Biztos megúnta, hogy nincs tartalék és WRX-re hajt.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Tényleg Kell a tartalék de legyen megbízható is.... Nehéz eset márkán belül megoldani ezt ha nem akarsz nagyon régit.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
na! tudsz valamit, amit én nem?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nehéz? Inkább lehetetlen. Az ős 2.0 turbó jó de már régi, annak azért lesznek bajai. A 2,5 turbó is már öregecske plusz gyárilag sz@r, az új 2.0 turbó szintén gyárilag szar, az 1.6 turbó jó de az meg gyenge.
Az új 2.0 szívónál is voltak gondok (magas olajfogyás és hordósra kopás a szar lehúzógyűrű miatt). Szóval kb az új 2,5i (FB25) meg az 1,6 turbó (FB16 DIT) ami bátran ajánlható meg talán az újabb gyártású 2.0i (2013 utáni FB20B)...
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Én egyre inkább úgy látom, hogy ha majd csere lesz jó soká, akkor új kocsit fogok venni. Benne van, hogy Suzukit, apám S-Cross-a teljesen jó gép már, ez csak finomodni fog még az évek során.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
blasko92
őstag
Igen, az enyém Jött egy agyroham, hogy jó lenne wrx, úgyhogy feltettem hirdetni. Egyébként mindegy lett volna/lenne hogy milyen wrx. Bug, Blob, de még GC8 is jöhetne Hawkot csak a 2.5 motor miatt nem favorizálom, azért csak “napi használós” autó lenne, és motort átépíttetni se időm, se pénzem nem igazán lenne rá.
Már fent van egy ideje, de már nem izgat Most vannak fontosabb dolgok az életemben.
Szerk.: Ha megmarad, tél előtt megy alvázvédelemre, és fog kapni egy profi kipuff rendszert, meg megpróbálom kihozni belőle a maximumot.
Egyébként utána jártam annak is, hogy ezt átalakítani 2.0 turbós wrx-re, de a 2.0 motorral nem lehetséges hivatalosan
[ Szerkesztve ]
Petester
senior tag
Persze, ezért mertem viccelődni vele
(ó\_!_/ó)
Petester
senior tag
Akkor tényleg igaz, hogy aki szívót vett, hamar vágyik egy wrx után.
Neked amúgy lehet jó lenne egy Lega Specb is. Benne van az sti 6 gangos váltója, meg a H6 ereje és megbízhatósága. Csak hát nehéz a Lega a 245 lóerőnek, 7 mp a 0-100. Egy ehhez hasonló, csak nem ilyen állapotban.
Ha mégis marad és alvázvédeted, akkor érdekel, hogy hol és milyen minőségben találtál szakit, én is tervezem, de még ajánlást nem kaptam. A gugli volt már barátom, de jobban szeretnék referencia alapján választani.
(ó\_!_/ó)
outsiders
aktív tag
Nekem volt alvázvédetve nyáron a verda, 40k asszem. Elég profin megcsinálta srác, volt benne munkaóra rendesen. [link] Fényezni is nagyon szépen tud, de polírt ne kérjetek, ahhoz nem ért, látom az enyémen.....
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Petester
senior tag
Tudom, emlékeztem Rád, de Szolnok nekem nagyon kiesik.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Akkor ráhibáztam.
Turbósítani nincs értelme, még ha kivitelezhető is akkor is soha nem kapnál rá műszakit az NKH-nál - ami még megkerülhető legálisan is de nagyon sokba kerülne maga az átépítés. Olcsóbb ha eleve turbósat veszel. EJ25 turbót ha elkerülöd az egy nagyon bölcs döntés (az átépítettek jók már de többnyire nagyon drágák).
GC8 tetszik de a nagyon gyenge ütközésvédelme miatt én már nem mernék beleülni, plusz öregek. Sok apró-cseprő de annál bosszantóbb hiba lesz a természetes öregedésükből fakadóan (főleg műanyag és gumi alkatrészek). Engem pl ezért/ezzel beszélt le Laci a BP OBK-ról. Jók de már benne vannak a korban.
mod:
Alvázvédelemre ők a legjobbak Pesten: Rusztika Bt. Csak elég hosszú a várólista...
outsiders: Ha nem találok jó áron épkézláb használt XV-t (újra nincs zsé) akkor nekem is 1.4T AllGrip-es Vitara vagy S-Cross lesz. A telken az egyik szomszédnak az 1.6i AllGrip van és azzal is boldogul fent télen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
blasko92
őstag
Igen. Igazából meg vagyok vele elégedve, csak nem azt a “fiatalos” lendületet adja, amire vágyom. Semmi gond nem lenne ezzel, ha nyomatékosabb lenne, nekem nem a végsebesség kell. Jaja, még a SpecB lega is tetszene, belülről sem az a luxury kategória, amire nekem semmi szükségem. Volt itthon egy eladó 2.5 turbós lega is, de ott is a 2.5 motor...
Az alvázvédelem meg nekem is egyelőre google szintű, konkrétumot nem találtam még. Én is normális munkát szeretnék rajta elvégeztetni.
Qru ennek a turbósításán azért gondolkoztam, mert akkor lényegében nem kellene kocsit cserélni, csak motort, és apránként meg lehetett volna csinálni. Először wrx fékrendszer, felfüggesztés, váltó maradt volna, erősebb kuplung, menet közben mehetett volna a turbós motor felújítása, aztán a csere. Ebből a szívó motorból, meg a többi alkatrészből cseppent is volna vissza valamennyi zsé.
[ Szerkesztve ]
outsiders
aktív tag
Facelifttel nem tudom faragtak-e a Vitarán, belül az nekem elég igénytelen volt. Az S-Cross minőségibbnek hat, ami gyengéje a fényezés, nagyon vékony és karcolódik rendesen apum sötétkékje. A motor jó karakterű, simán andalgáshoz is elég, turbó nélkül is el tudsz gurulgatni anélkül, hogy forgalmi akadály lennél. Ha megfújja a csiga akkor meg elég szépet lép. Plusz fogyasztása brutál jó, apumék nagyrészt városban használják és 7 alatt fogyaszt neki, hosszú utakon lemegy 6 körülre is.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Kíváncsi vagyok hogy azt a szériahibát javították-e, hogy beázik. A fényezés vékony sajnos az nem változott. Belül puritánabb a FL-t miatt kapott egy puhább borítást a műszerfal teteje és kb ennyi. S-Cross felnőttebb autó csak nem tudom annak elég lenne-e a hasmagassága nekem. De ha más nem vétel előtt bérelek egyet és kipróbálom elmegy-e a bakháton.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
18 centi körül van neki, nem? Az elég azért legtöbbször, Vitara is ekörül van talán. Talán terepszögei jobbak a Vitarának.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Az már elég korrekt, de a tengelytáv is számít itt nem csak a hasmagasság.Jó lenne ha a meredek garázslejárón is le tudnék gurulni vele, ahhoz meg rövid tengelytáv is kell a magasság mellé. Majd ha odajutok rápróbálok. Anno a Hondánál is az volt a végső ismérv, hogy lefér-e vagy sem. Annak relatíve hiába kicsi a hasmagassága a rövid a tengelytávja is az így nem akad fel a hasa.
#nincsbennetarcsi
Na, majd valaki nekem is írja meg
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
szekka
csendes tag
Ezt 2.5 turbó motort tényleg nagyon kellene kerülni? Holnap nézek egy ilyen Forit.
outsiders
aktív tag
Számtalan alkalommal kitárgyaltuk már a miérteket, nem tanácsos ezt venni, vagy max úgy, hogy belekalkulálod azt, hogy rendbe kell tenni minél előbb és annak az ára elég borsos, 500k 1M között mozog tudtommal.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Igen lényegében az a baja, hogy a szívómotorra ráraktak egy turbót ami nem lenne önmagában baj csak, hogy közben a kovácsolt alu hajtókart az olcsóbban gyártható öntöttre cserélték ami a szívóbenzines teljesítményét elbírja de a turbósét nem ezért egy idő után az összes hengerfejes lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
meg az a 2,5-ös szívó turbó nélkül is az lesz gyakran...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
dethroner
veterán
Srácok, SOS-be kéne olajat vennem a foresterbe. Benzinkút, vagy tesco van nyitva, hol és milyen márkát vennétek? Nívó alján épp csak látszik az olaj, autó alja a motornál olajos Ezt majd kiderítjük hogy mi történt, csak addig mit öntsek bele? Könyv szerint 5w-30 kell bele, de castrolnál van direkt turbódízel 5w-40. Bár inkább a könyv ajánlását tartanám szem előtt. Most csak annyit akarok hogy pár napig legyen benne lötyi, utána úgyis lecserélem az egészet, szóval csak pár napra tervezek vele.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
mindenképp olyat tegyél bele, amilyen már van benne (5w30, 10w40, ne most válassz valami másik fajtát).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
dethroner
veterán
Nem tudom mi van most benne, januárban kapott új fűzött blokkot, minálunk április vége óta van. Azt olvastam hogy ha nagyon kell, rövid időre bármi mehet bele (kis túlzással), csak adjon kenést.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
akkor a gyári ajánlottat tegyed, hátha ugyanezen logika mentén most is az van benne. jó esetben azért azt szoktak rakni. az rx400h-nál amúgy konkrétan a motor betöltőnyílás mellé oda is van faragva fémbű, hogy 5w30
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
blasko92
őstag
Akiknek az van, azt mondják semmi baj nincs vele. Imprezáknál szokták cserélni benne: hajtókarok, dugók, hengerfej tömítés és tőcsavarok. Utána mondják, hogy megbízhatóbb, és a tuningot is jobban bírják.
Ezért lenne neked is jó tudni az előéletéről.
szekka
csendes tag
Ok átolvasgattam, lényeg az ha az eszemre hallgatnék nem vennék 2.5 turbó motoros Subarut.
Sajnos nem jellemző rám...
szekka
csendes tag
Holnap megmondom 200e alatti km vez szervizkönyv 1 gazdás.
dethroner
veterán
5w30 castrol ment bele, 6 deci és most van a nívó két jele között félúton. Hétfőn elviszem szerelőhöz. Remélem nem lesz drága,, bár, a lakatos aki alatta volt és észrevette az olajfolyást, azt mondta szerinte a turbóból jön.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
A turbót nem cserélték az maradt az régi, szóval simán lehet az kotlott meg.
Parci: Azokra azért kevéssé jellemző de a Phase 1-2-es motoroknál előfordul ha nem tartják be az intervallumot az olajcserénél. A phase 3-as már már más HF-et kapott azokkal nincs ilyen gond.
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
F@sza Jó drága, mi?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
Ha leadod a régi turbód akkor olyan 100-120k körül kapsz egy felújítottat.
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Az már nem is tragikus... Néhány éve még 300+ körüli árakról szóltak a mesék turbócsere okán.
Még a végén visszakívánkozok valami turbós csodába
Btw, mivel nemsokára esedékes: a 135e -es szerviz, mit takarhat ez az OBK -nél, a gépkönyvben nem emlékszem, hogy láttam volna részletezve a karbantartási tervet. Van esetleg linketek hozzá, mi a gyári előírás? Szeretem előre tudni, mit kérjek számon a szervizen... Köszönöm előre is
dethroner
veterán
Basszus, annyiból autót veszek.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Petester
senior tag
Naja, egy Marutit... Messzire nem mész vele.
Nekem egy db hátsó gátló többe fog kerülni, ha megkotlik...
(#5840) Acheron Még mehet az OBK-be is egy turbó, lazán meglenne vele a 300+ LE. Mondjuk Neked még lehet, hogy egy program módosítás is elég lenne Neked ehhez, nagyobb mechanikai beavatkozás nélkül is.
(ó\_!_/ó)
Acheron
őstag
Lehet a 400+ is (youtube!) De aránytalanul sokba kerülne, és Qru írta korábban az egyéb buktatókat is. Külhoni oldalakon is olvasgattam utána, általában az a vélekedés, hogy ha erősebb kell, vegyél gyárilag erősebbet.
De ritka az a helyzet, amikor kevés lenne ez az erő, az esetek többségében inkább kihasználhatatlanul sok.
A turbós karakterisztika azért hiányzik néha picit.
Btw, itt Miskolcon is időről időre belefutok valami rokon verdába, ma épp egy Tribeca bóklászott előttem. Jó nagy nyúl
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az a gyári új ami 300k+ áron megy.
Nincs a manual-ban ilyen (legalábbis nekem), szóval magamnak kellett összeállítanom egyet.
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
Kimondottan nem Marutira gondoltam, valami más, jól bejáratott, öreg darabra, de a Maruti is autó. Csak a csajom boldog arcát néztem amikor megkapta ezt az autót, de szívem szerint soha nem vennék ilyen drága és ilyen drágán javítható autót.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
szekka
csendes tag
Forestert megnéztem, jelentem.
Kívülről eleje fújva volt hátulja még festés előtt a bal hátulja is javított, hajtáslánc motor kb oké hátul két új csillapító itt ott karc leverődés két tükör háza összetörve viszont a belseje szép.
Elengedtem.
Petester
senior tag
100-130k-ért nem tudsz autót venni, csak valami gyöszt, vagy lerúgott öreg nagyobb szekeret, amire legalábba vételárat rálocsolod, mire valamennyire üzembiztos lesz.
Van két bejáratott öreg vasunk , ebből a Golf 2 volt olcsó vásárlás, 8 éve vettük 120k Ft-ért, 1 év műszakival. Tanulós autónak lett Anyának, hogy ha bajság van, olcsón lehessen javítani. Hát bajságot nem okozott, de barátok lettek, így lett az olcsó bontó szökevényből több mint 1 milliós hobbi autó. Ők azok.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Acheron
őstag
Ejj, beh szép csapat! Csak gratulálni tudok hozzájuk! Én hiszem, hogy a tárgyaknak is van lelkük - és ők igen hálásak lehetnek neked!
Petester
senior tag
Köszönöm! Én is ebben bízok.
A Bogár a szívem csücske, első autó is és még sosem hagyott cserben. Az elmúlt 15 közös évünkben mindig ő volt a biztos pont. Bár jó 10 éve B vágányon van (értsd nem napi használós) mindig elvitt mindenhova, ahova kellett. Ha az A autó nem ment valami miatt, az öreglány mindig hadrendbe fogható volt és boldogan vitt el minket mindenhova és hozott haza még Belgiumból is minket. Spai F1-es pályán is körbe mentem vele és nem vallott szégyent!
Ja, és biztos hogy lelke van, feleségemet kapcsolatunk elején nem szerette. Ha benne ült, mindig volt valami nyűgje. Hol a rádió nem akart rendesen működni, hol dadogott vagy kanyarodáskor dudált. Utóbbi bajára rájöttem mi okozta, de mindezek csak akkor jöttek elő, ha a jobb 1 foglalt volt...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)