Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5801) Jorus válasza dethroner (#5800) üzenetére


Jorus
nagyúr

Itten.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#5802) Parci válasza Petester (#5796) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

hát, remélem megoldódik/-dott minden para és balage is jól mulat rajta, mert addig azért szerintem se ő, sem én nem mosolygunk igazán őszintén :(

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5803) CB válasza Qru (#5783) üzenetére


CB
senior tag

Köszönöm. Ha nem gond, le fogjuk cserélni, ha itthon lesz az autó. Csinálok róla egy rakás fotót.

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#5804) dethroner válasza Jorus (#5801) üzenetére


dethroner
veterán

Köszi. Eddig csak azt figyeltem ki, hogy 2500-at forog 130-nál. Dízel Forester.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5805) Qru válasza CB (#5803) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Persze, beteszed ide vagy priviben elküldöd akkor kicserélem. :K

#nincsbennetarcsi

(#5806) Petester válasza Parci (#5802) üzenetére


Petester
senior tag

Mosolygás ON! :K

(ó\_!_/ó)

(#5807) Petester


Petester
senior tag

Tartottam egy kis csemegézést. :B
Ezt téli játszósnak simán bevállalnám vagy Anyának a G2 helyett, egy kis csinosítás után. :) Képek alapján tényleg szép, csak kár, hogy még honosítani is kell.
Vagy ezt! :Y Még találkozókra is el lehetne menni vele. :K
Egy őszinte hirdetés. :D
Hm?

(ó\_!_/ó)

(#5808) Qru válasza Petester (#5807) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az utolsó Blasko-é. Biztos megúnta, hogy nincs tartalék és WRX-re hajt. :D

#nincsbennetarcsi

(#5809) outsiders válasza Qru (#5808) üzenetére


outsiders
aktív tag

Tényleg :D Kell a tartalék de legyen megbízható is.... :U Nehéz eset márkán belül megoldani ezt ha nem akarsz nagyon régit.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5810) Parci válasza Petester (#5806) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

na! tudsz valamit, amit én nem?

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5811) Qru válasza outsiders (#5809) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nehéz? Inkább lehetetlen. Az ős 2.0 turbó jó de már régi, annak azért lesznek bajai. A 2,5 turbó is már öregecske plusz gyárilag sz@r, az új 2.0 turbó szintén gyárilag szar, az 1.6 turbó jó de az meg gyenge.

Az új 2.0 szívónál is voltak gondok (magas olajfogyás és hordósra kopás a szar lehúzógyűrű miatt). Szóval kb az új 2,5i (FB25) meg az 1,6 turbó (FB16 DIT) ami bátran ajánlható meg talán az újabb gyártású 2.0i (2013 utáni FB20B)...

#nincsbennetarcsi

(#5812) outsiders válasza Qru (#5811) üzenetére


outsiders
aktív tag

Én egyre inkább úgy látom, hogy ha majd csere lesz jó soká, akkor új kocsit fogok venni. Benne van, hogy Suzukit, apám S-Cross-a teljesen jó gép már, ez csak finomodni fog még az évek során.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5813) blasko92 válasza Qru (#5808) üzenetére


blasko92
őstag

Igen, az enyém :) Jött egy agyroham, hogy jó lenne wrx, úgyhogy feltettem hirdetni. Egyébként mindegy lett volna/lenne hogy milyen wrx. Bug, Blob, de még GC8 is jöhetne :) Hawkot csak a 2.5 motor miatt nem favorizálom, azért csak “napi használós” autó lenne, és motort átépíttetni se időm, se pénzem nem igazán lenne rá.
Már fent van egy ideje, de már nem izgat :) Most vannak fontosabb dolgok az életemben.

Szerk.: Ha megmarad, tél előtt megy alvázvédelemre, és fog kapni egy profi kipuff rendszert, meg megpróbálom kihozni belőle a maximumot.

Egyébként utána jártam annak is, hogy ezt átalakítani 2.0 turbós wrx-re, de a 2.0 motorral nem lehetséges hivatalosan

[ Szerkesztve ]

(#5814) Petester válasza Parci (#5810) üzenetére


Petester
senior tag

Persze, ezért mertem viccelődni vele ;)

(ó\_!_/ó)

(#5815) Petester válasza blasko92 (#5813) üzenetére


Petester
senior tag

Akkor tényleg igaz, hogy aki szívót vett, hamar vágyik egy wrx után. :D
Neked amúgy lehet jó lenne egy Lega Specb is. Benne van az sti 6 gangos váltója, meg a H6 ereje és megbízhatósága. Csak hát nehéz a Lega a 245 lóerőnek, 7 mp a 0-100. Egy ehhez hasonló, csak nem ilyen állapotban.

Ha mégis marad és alvázvédeted, akkor érdekel, hogy hol és milyen minőségben találtál szakit, én is tervezem, de még ajánlást nem kaptam. A gugli volt már barátom, de jobban szeretnék referencia alapján választani.

(ó\_!_/ó)

(#5816) outsiders válasza Petester (#5815) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nekem volt alvázvédetve nyáron a verda, 40k asszem. Elég profin megcsinálta srác, volt benne munkaóra rendesen. [link] Fényezni is nagyon szépen tud, de polírt ne kérjetek, ahhoz nem ért, látom az enyémen.....

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5817) Petester válasza outsiders (#5816) üzenetére


Petester
senior tag

Tudom, emlékeztem Rád, de Szolnok nekem nagyon kiesik.

(ó\_!_/ó)

(#5818) Qru válasza blasko92 (#5813) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor ráhibáztam. :D

Turbósítani nincs értelme, még ha kivitelezhető is akkor is soha nem kapnál rá műszakit az NKH-nál - ami még megkerülhető legálisan is de nagyon sokba kerülne maga az átépítés. Olcsóbb ha eleve turbósat veszel. EJ25 turbót ha elkerülöd az egy nagyon bölcs döntés (az átépítettek jók már de többnyire nagyon drágák).

GC8 tetszik de a nagyon gyenge ütközésvédelme miatt én már nem mernék beleülni, plusz öregek. Sok apró-cseprő de annál bosszantóbb hiba lesz a természetes öregedésükből fakadóan (főleg műanyag és gumi alkatrészek). Engem pl ezért/ezzel beszélt le Laci a BP OBK-ról. Jók de már benne vannak a korban.

mod:

Alvázvédelemre ők a legjobbak Pesten: Rusztika Bt. Csak elég hosszú a várólista...

outsiders: Ha nem találok jó áron épkézláb használt XV-t (újra nincs zsé) akkor nekem is 1.4T AllGrip-es Vitara vagy S-Cross lesz. A telken az egyik szomszédnak az 1.6i AllGrip van és azzal is boldogul fent télen.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#5819) blasko92 válasza Petester (#5815) üzenetére


blasko92
őstag

Igen. Igazából meg vagyok vele elégedve, csak nem azt a “fiatalos” lendületet adja, amire vágyom. :) Semmi gond nem lenne ezzel, ha nyomatékosabb lenne, nekem nem a végsebesség kell. Jaja, még a SpecB lega is tetszene, belülről sem az a luxury kategória, amire nekem semmi szükségem. Volt itthon egy eladó 2.5 turbós lega is, de ott is a 2.5 motor...

Az alvázvédelem meg nekem is egyelőre google szintű, konkrétumot nem találtam még. Én is normális munkát szeretnék rajta elvégeztetni.

Qru ennek a turbósításán azért gondolkoztam, mert akkor lényegében nem kellene kocsit cserélni, csak motort, és apránként meg lehetett volna csinálni. Először wrx fékrendszer, felfüggesztés, váltó maradt volna, erősebb kuplung, menet közben mehetett volna a turbós motor felújítása, aztán a csere. Ebből a szívó motorból, meg a többi alkatrészből cseppent is volna vissza valamennyi zsé.

[ Szerkesztve ]

(#5820) outsiders válasza Qru (#5818) üzenetére


outsiders
aktív tag

Facelifttel nem tudom faragtak-e a Vitarán, belül az nekem elég igénytelen volt. Az S-Cross minőségibbnek hat, ami gyengéje a fényezés, nagyon vékony és karcolódik rendesen apum sötétkékje. A motor jó karakterű, simán andalgáshoz is elég, turbó nélkül is el tudsz gurulgatni anélkül, hogy forgalmi akadály lennél. Ha megfújja a csiga akkor meg elég szépet lép. Plusz fogyasztása brutál jó, apumék nagyrészt városban használják és 7 alatt fogyaszt neki, hosszú utakon lemegy 6 körülre is.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5821) Qru válasza outsiders (#5820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kíváncsi vagyok hogy azt a szériahibát javították-e, hogy beázik. A fényezés vékony sajnos az nem változott. Belül puritánabb a FL-t miatt kapott egy puhább borítást a műszerfal teteje és kb ennyi. S-Cross felnőttebb autó csak nem tudom annak elég lenne-e a hasmagassága nekem. De ha más nem vétel előtt bérelek egyet és kipróbálom elmegy-e a bakháton.

#nincsbennetarcsi

(#5822) outsiders válasza Qru (#5821) üzenetére


outsiders
aktív tag

18 centi körül van neki, nem? Az elég azért legtöbbször, Vitara is ekörül van talán. Talán terepszögei jobbak a Vitarának.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5823) Qru válasza outsiders (#5822) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az már elég korrekt, de a tengelytáv is számít itt nem csak a hasmagasság.Jó lenne ha a meredek garázslejárón is le tudnék gurulni vele, ahhoz meg rövid tengelytáv is kell a magasság mellé. Majd ha odajutok rápróbálok. Anno a Hondánál is az volt a végső ismérv, hogy lefér-e vagy sem. Annak relatíve hiába kicsi a hasmagassága a rövid a tengelytávja is az így nem akad fel a hasa.

#nincsbennetarcsi

(#5824) Parci válasza Petester (#5814) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

Na, majd valaki nekem is írja meg :)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5825) szekka


szekka
csendes tag

Ezt 2.5 turbó motort tényleg nagyon kellene kerülni? Holnap nézek egy ilyen Forit.

(#5826) outsiders válasza szekka (#5825) üzenetére


outsiders
aktív tag

Számtalan alkalommal kitárgyaltuk már a miérteket, nem tanácsos ezt venni, vagy max úgy, hogy belekalkulálod azt, hogy rendbe kell tenni minél előbb és annak az ára elég borsos, 500k 1M között mozog tudtommal.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#5827) Qru válasza szekka (#5825) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen lényegében az a baja, hogy a szívómotorra ráraktak egy turbót ami nem lenne önmagában baj csak, hogy közben a kovácsolt alu hajtókart az olcsóbban gyártható öntöttre cserélték ami a szívóbenzines teljesítményét elbírja de a turbósét nem ezért egy idő után az összes hengerfejes lesz.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#5828) Parci válasza Qru (#5827) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

meg az a 2,5-ös szívó turbó nélkül is az lesz gyakran...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5829) dethroner


dethroner
veterán

Srácok, SOS-be kéne olajat vennem a foresterbe. Benzinkút, vagy tesco van nyitva, hol és milyen márkát vennétek? Nívó alján épp csak látszik az olaj, autó alja a motornál olajos :O Ezt majd kiderítjük hogy mi történt, csak addig mit öntsek bele? Könyv szerint 5w-30 kell bele, de castrolnál van direkt turbódízel 5w-40. Bár inkább a könyv ajánlását tartanám szem előtt. Most csak annyit akarok hogy pár napig legyen benne lötyi, utána úgyis lecserélem az egészet, szóval csak pár napra tervezek vele.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5830) Parci válasza dethroner (#5829) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

mindenképp olyat tegyél bele, amilyen már van benne (5w30, 10w40, ne most válassz valami másik fajtát).

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5831) dethroner válasza Parci (#5830) üzenetére


dethroner
veterán

Nem tudom mi van most benne, januárban kapott új fűzött blokkot, minálunk április vége óta van. Azt olvastam hogy ha nagyon kell, rövid időre bármi mehet bele (kis túlzással), csak adjon kenést.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5832) Parci válasza dethroner (#5831) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

akkor a gyári ajánlottat tegyed, hátha ugyanezen logika mentén most is az van benne. jó esetben azért azt szoktak rakni. az rx400h-nál amúgy konkrétan a motor betöltőnyílás mellé oda is van faragva fémbű, hogy 5w30 :)

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#5833) blasko92 válasza szekka (#5825) üzenetére


blasko92
őstag

Akiknek az van, azt mondják semmi baj nincs vele. Imprezáknál szokták cserélni benne: hajtókarok, dugók, hengerfej tömítés és tőcsavarok. Utána mondják, hogy megbízhatóbb, és a tuningot is jobban bírják.

Ezért lenne neked is jó tudni az előéletéről. :)

(#5834) szekka válasza outsiders (#5826) üzenetére


szekka
csendes tag

Ok átolvasgattam, lényeg az ha az eszemre hallgatnék nem vennék 2.5 turbó motoros Subarut.
Sajnos nem jellemző rám... :DD

(#5835) szekka válasza blasko92 (#5833) üzenetére


szekka
csendes tag

Holnap megmondom 200e alatti km vez szervizkönyv 1 gazdás.

(#5836) dethroner válasza Parci (#5832) üzenetére


dethroner
veterán

5w30 castrol ment bele, 6 deci és most van a nívó két jele között félúton. Hétfőn elviszem szerelőhöz. Remélem nem lesz drága,, bár, a lakatos aki alatta volt és észrevette az olajfolyást, azt mondta szerinte a turbóból jön.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5837) Qru válasza dethroner (#5836) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A turbót nem cserélték az maradt az régi, szóval simán lehet az kotlott meg.

Parci: Azokra azért kevéssé jellemző de a Phase 1-2-es motoroknál előfordul ha nem tartják be az intervallumot az olajcserénél. A phase 3-as már már más HF-et kapott azokkal nincs ilyen gond.

#nincsbennetarcsi

(#5838) dethroner válasza Qru (#5837) üzenetére


dethroner
veterán

F@sza :(( Jó drága, mi?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5839) Qru válasza dethroner (#5838) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha leadod a régi turbód akkor olyan 100-120k körül kapsz egy felújítottat.

#nincsbennetarcsi

(#5840) Acheron válasza Qru (#5839) üzenetére


Acheron
őstag

Az már nem is tragikus... Néhány éve még 300+ körüli árakról szóltak a mesék turbócsere okán.
Még a végén visszakívánkozok valami turbós csodába ;]
Btw, mivel nemsokára esedékes: a 135e -es szerviz, mit takarhat ez az OBK -nél, a gépkönyvben nem emlékszem, hogy láttam volna részletezve a karbantartási tervet. Van esetleg linketek hozzá, mi a gyári előírás? Szeretem előre tudni, mit kérjek számon a szervizen... Köszönöm előre is :)

(#5841) dethroner válasza Qru (#5839) üzenetére


dethroner
veterán

Basszus, annyiból autót veszek.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5842) Petester válasza dethroner (#5841) üzenetére


Petester
senior tag

Naja, egy Marutit... :DDD Messzire nem mész vele.
Nekem egy db hátsó gátló többe fog kerülni, ha megkotlik... :U

(#5840) Acheron Még mehet az OBK-be is egy turbó, lazán meglenne vele a 300+ LE. :K Mondjuk Neked még lehet, hogy egy program módosítás is elég lenne Neked ehhez, nagyobb mechanikai beavatkozás nélkül is.

(ó\_!_/ó)

(#5843) Acheron válasza Petester (#5842) üzenetére


Acheron
őstag

Lehet a 400+ is ;] (youtube!) De aránytalanul sokba kerülne, és Qru írta korábban az egyéb buktatókat is. Külhoni oldalakon is olvasgattam utána, általában az a vélekedés, hogy ha erősebb kell, vegyél gyárilag erősebbet.
De ritka az a helyzet, amikor kevés lenne ez az erő, az esetek többségében inkább kihasználhatatlanul sok.
A turbós karakterisztika azért hiányzik néha picit.

Btw, itt Miskolcon is időről időre belefutok valami rokon verdába, ma épp egy Tribeca bóklászott előttem. Jó nagy nyúl :DDD

[ Szerkesztve ]

(#5844) Qru válasza Acheron (#5840) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a gyári új ami 300k+ áron megy.

Nincs a manual-ban ilyen (legalábbis nekem), szóval magamnak kellett összeállítanom egyet.

#nincsbennetarcsi

(#5845) dethroner válasza Petester (#5842) üzenetére


dethroner
veterán

Kimondottan nem Marutira gondoltam, valami más, jól bejáratott, öreg darabra, de a Maruti is autó. Csak a csajom boldog arcát néztem amikor megkapta ezt az autót, de szívem szerint soha nem vennék ilyen drága és ilyen drágán javítható autót.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#5846) szekka


szekka
csendes tag

Forestert megnéztem, jelentem.
Kívülről eleje fújva volt hátulja még festés előtt a bal hátulja is javított, hajtáslánc motor kb oké hátul két új csillapító itt ott karc leverődés két tükör háza összetörve viszont a belseje szép.
Elengedtem.

(#5847) Petester válasza dethroner (#5845) üzenetére


Petester
senior tag

100-130k-ért nem tudsz autót venni, csak valami gyöszt, vagy lerúgott öreg nagyobb szekeret, amire legalábba vételárat rálocsolod, mire valamennyire üzembiztos lesz.
Van két bejáratott öreg vasunk :), ebből a Golf 2 volt olcsó vásárlás, 8 éve vettük 120k Ft-ért, 1 év műszakival. Tanulós autónak lett Anyának, hogy ha bajság van, olcsón lehessen javítani. Hát bajságot nem okozott, de barátok lettek, így lett az olcsó bontó szökevényből több mint 1 milliós hobbi autó. :)Ők azok.

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#5848) Acheron válasza Petester (#5847) üzenetére


Acheron
őstag

Ejj, beh szép csapat! :K Csak gratulálni tudok hozzájuk! Én hiszem, hogy a tárgyaknak is van lelkük - és ők igen hálásak lehetnek neked! :K

(#5849) Petester válasza Acheron (#5848) üzenetére


Petester
senior tag

Köszönöm! :) Én is ebben bízok. :))
A Bogár a szívem csücske, első autó is és még sosem hagyott cserben. :D Az elmúlt 15 közös évünkben mindig ő volt a biztos pont. Bár jó 10 éve B vágányon van (értsd nem napi használós) mindig elvitt mindenhova, ahova kellett. Ha az A autó nem ment valami miatt, az öreglány mindig hadrendbe fogható volt és boldogan vitt el minket mindenhova és hozott haza még Belgiumból is minket. :) Spai F1-es pályán is körbe mentem vele és nem vallott szégyent! :D
Ja, és biztos hogy lelke van, feleségemet kapcsolatunk elején nem szerette. Ha benne ült, mindig volt valami nyűgje. Hol a rádió nem akart rendesen működni, hol dadogott vagy kanyarodáskor dudált. Utóbbi bajára rájöttem mi okozta, de mindezek csak akkor jöttek elő, ha a jobb 1 foglalt volt... :DDD

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#5850) Qru válasza Petester (#5849) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Feltekeny volt. :D

Am hany lo a Bogar?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.