Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- [Re:] [callmeakos:] Szabad e használt OLED televíziót venni?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Jaja váltó és difi olajat elég 60 ezrenként cserélni (tovább nem nagyon érdemes nyújtani mert nincs szűrője).
#nincsbennetarcsi
kitalaltnev
csendes újonc
Persze, s gondolom, neked sem fial meg az éjjel letett pénz reggelre.
Arra utaltam, hogy pont ezek a beavatkozások azok, amelyeknél gyakorta sajnos csak költségesebbek szoktak jelentkezni akár a klíma-, akár a kis- vagy nagyszervízek során.
outsiders
aktív tag
Láthattalak hétvégén (nem emlékszem már, hogy szombat vagy vasárnap) kifelé menet Szandaszőlősre? Fekete Fori, P-s rendszám.....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem.
Jaja ez még csak a költségek alja egy Subarunál. Mondjuk szerencsére nekem se kettős tömegűm nincs, se szintszabályozós teló hátul, se dpf, se turbó. Egyedül a szíjjas vezérlés ami fix költség. Szóval nem panaszkodhatom.
Ezért megyek most klímáshoz is, hogy cseréljen benne olajat (hűteni jól hűt). Különben idő előtt meghal a klímkompresszor ami 200k-s tétel alhangon...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
kitalaltnev
csendes újonc
Igen vasárnap reggel-kora délelőtt minden bizonnyal, a Foriban a családommal haladtunk ippeg arrafelé a szarvasi mini Mo. és Arborétum látnivalóit felfedezni.
Te itthon voltál? Megkukucsoltad a vasat? Nem birtad ki igaz?
outsiders
aktív tag
Jha, így már megvan, vasárnap volt tényleg Corollával voltunk itthon, szülinapozás volt édesanyámnak. Nem mentem a verdához, majd ha kész lesz
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
kitalaltnev
csendes újonc
Egy aszkéta vagy.
Qru
MODERÁTOR
kitalaltnev
csendes újonc
Ha ennyit számít a váltóolaj, én is elfogom vinni mielőbb, nem várom meg, h. leteljen a mondott újabb 100 e km. Leírod majd, h. mik a tapasztalataid a Hace-ről?
Most lett kész? Csak, mert fél órája beszéltem velük telón, és mondták, hogy telefonáljak később, mert épp egy autót csinálnak. Amúgy emailre 2 hét alatt senki sem válaszolt egyik szervizből se, úgyhogy kénytelen voltam telefont ragadni... Mondjuk nemtom, miért tüntetnek fel email címet a weboldalon, ha az oda érkező levelekkel a kutya n em foglalkozik. Mindegy, jövő hét csütörtökön viszem hozzájuk az autót a mindenféle elvégzésére.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Évek óta oda járok (Seibiko nekem vált be), rendesek és vérprofik.
mod:
Jorus: Aham.
Mondtam, hogy telefonálj, nincs idejük emailezni. Mit mondtak?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Hogy vigyem be jövő hét csütörtök hajnalban (8-ra), aztán megbeszéljük, hogy miket kell csinálni. Ha csak olaj- és szűrőcserék (motor, váltó, diffik), akkor aznap el lehet hozni, ha fék, csapágy, futóműalkatrész is cserés, akkor egyeztetünk, hogy mit milyenre, mikorra, mennyiért, stb. Mondjuk kerékcsapágy tuti gatya, nem is nagyon megyek mostanában sehova, annyira zümmög kanyarban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Kanyarban zümi:
Amíg vártam bejött egy Hawk sti, hogy kopog vmi amikor kanyarodik. Mentek egy tesztkört, tényleg kopog kanyarban. Nivót kihúzza, csont száraz. Belement 1 liter olaj. Semmi... Belement a 2. liter akkor volt minimumon. 3 liter kellett bele, hogy szinten legyen. Azaz a 4.5 literből 3 hiányzott.
Azért kopogott mert kanyarban már nem volt kenése a motornak.
#nincsbennetarcsi
Az f*sza. Még a fűnyíróban is rendszeresen csekkolom az olajszintet, nemhogy az autóban. Egyébként az STI-ben nem kellett volna erről vmi hobajelzésnek jönnie?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
istenbarmai ezek az sti-s hülyegyerekek, semmivel sem jobbak a falu golfgti-s hülyegyerekjeinél, de tényleg. két napja a hungárián álltam a dugóban, a villamosfelújítás miatt volt szar elsősorban, de nem csak azért, hanem azért is, mert egy idiótára matricázott sti-barom puszilta meg valami random családi autó fenekét az egyik kereszteződésnél. na, vajon miért...
komolyan, külön állatfaj, és nem a jobbik fajtából
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
outsiders
aktív tag
Neked a váltóolaj azért költségesebb mutatvány, de automatától aztán főleg nem sajnálnám Olyan 8.5 liter asszem amit elnyel az a négyes váltó.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
kitalaltnev
csendes újonc
Velős fogtam. A Seibiko akkor neked nem vált be. Ki fogom próbálni a Hace-t. Lehet, h. a váltó- és difi olaj cserés műveletre. Egyszer már voltam náluk, csak akkor sajna egy Tribecás figurával rengeteg időt töltött a tulaj, s rám már nem maradt csak néhány perce. Na, de majd legközelebb.
Outsiders: Igen, belekalkuláltam, s lassan el is kezdem gyűjteni is erre is.
Petester
senior tag
Csak nem jön ki belőle mind. Nekem a H6 váltójában majdnem 10 liter van, 3 jött ki belőle.
(#4563) Qru
De itt nem kellett volna ordítania az olajnyomás lámpának?
Amúgy ki az az agysebész, aki megvesz egy sti-t, de nem ellenőrzi a gépet rendszeresen? Pláne az sti esetében még az olajcsere periódus is sűrűbb... Mennyire kopott az a motor, hogy ennyi olaj eltűnik belőle?
Amúgy nem értem, hogy miért nem építenek egy ilyen motorba egy alacsony olajszint jelző pilácsot.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Petester
senior tag
Egy egészen kicsit megremegett a lábam... [link]
Ennyiért egy Spec.B Lega és még kombi is...
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Én is 8-ra mentem ma. Nem baj, legalább nem vágta félbe a napom. Közben voltam a klímásnál is.
A klíma olaj egyáltalán nem volt gáz szemre de a kenési képessége ettől még lehet gatya. Gáz az nem sok hiányzott belőle (kb 10%). Olaj meg egyáltalán nem hiányzott belőle. Nyomáspróba is rendben lezajlott.
Kérdeztem az új Subaruról is a mestert, azt mondta nem olyan tartósak mint a régiek. Katalizátor, gömbcsukló, kerékcsapágyak elköszönnek 100k km alatt.
mod:
Parci: Erre hamar rájöttem úgy a második eSTIpesti után.Csak azért másodjára mert nem ítélek elsőre.
Mondjuk polgári Subarus kör az megint más tészta!
Petester: Még volt benne 1 liter olaj az elég volt ahhoz, hogy ne jelezzen be. Mondta is a szerelő, hogy minden második tankoláskor rá kell nézni a turbósoknál. A szívónál elég havonta 1x ha nem rúgod neki.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
melyik új subaruról mondta ezt? amúgy jópofa ez a nem olyan tartósság a hengerfejek istenétől. (de az is beszédes, ha havonta kell rettegni az olajszinttől. utoljára a lancia deltámat kellett nézni állandóan, a lexus tíz év alatt nem evett meg egy liter olajat sem )
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
remek, a régi 2,5+cvt hengerfejesedik, az újabb gépek meg szarok. go choose
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Úgy merült fel a dolog, hogy nézegettem ezeket a 2-3M körüli 200k km-t futott Legákat és kérdeztem mi a véleménye. Azt mondta engedjem el, inkább drágábban egy újabb 2013 környékit nézzek. Azokra is ráverek annyit mint egy 200k km-t futott Legára (pl kerékcsapágy, katalizátor) de legalább nem egy élete végén járó öreg "tragacsban" ülök hanem egy még használható/eladható gépben.
Persze a Lega se esik össze 200k km után de kell rá költeni. Váltó, motor, difik, öregedő csövek (fék, hűtés, üzemanyag) stb. Beszarik a klímakompi mert nem cseréltek benne olajat az helyből 200k. Ha veszel bontottat az meg ugyanúgy gyatya lesz rövidesen. Ugyan ez él a hátsó difire de ott már 250-300k-s tételről beszélünk...
mod:
Az új FB25-öt dicsérte amúgy. Dízelt meg csak garisat vegyek de leginkább ne vegyek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
Nem kell qrva drága autót venni. Pár kilóért egy korosabb tucatautót, amihez az alkatrész is filléres tétel, másrészt ha durván sok dolog száll el benne, eldobni és venni másikat. Egy 2-3 millás 6 év körüli autó árán lehet venni 500K-ért 5 évente egyet. Vagyis 20-30 évre megvan oldva a közlekedés. Hol lesz és mennyibe lesz egy most 6 éves autó 20-30 év múlva?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
Drágát ha akarnék sem tudnék venni, mert nincs rá lóvém. A koros tucat autóval meg az a bajom (volt 2 is (Skoda & Fiat), tapasztalatból írom), hogy nem üzembiztos. Na most öreg vagyok én már éjszaka a trélerest várni, mert éppen eldurrant a vízpumpa vagy mert bedöglött a generátor. Ezek nekem nem férnek bele, mert nem akarok ezen streszelni.
Nálam két dolog fontos: ütközésbiztonság és üzembiztosság.
Lesz@rom, hogy kopogós a műanyag benne meg, hogy 90-es évek béli a formaterv. Elég ha nem hagy ott az autópályán mert nem vígasztal a csicsás belső mikor a trélert várom. Ezért kukáztam az E90 328i-t is anno.
Van egy 12 éves olcsón fenntartható szaladgálós meg egy 8 éves telekre járós, ezzel le van fedve nálam a paletta. Csak a család miatt jó lett volna egy picit nagyobb telekre járós a mostani helyett nullszaladósan vagy kevés befektetéssel (cserébe akár korban és/vagy km-ben is engedtem volna) de vagy veszek egy olcsó Legát ami a végén sokba fog kerülni vagy veszek egy alapból drágát.
Szóval marad ez amíg ki nem ütik alólam.
#nincsbennetarcsi
inkább a (benzines) toyota avensis, corolla táján nézelődnék ezen kritériumok alapján, jóval hamarabb, mint a legacy környékén
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
dethroner
veterán
Nekem van egy 22 éves R19-es, ami még soha nem hagyott cserben, 10 éve van nálam. Nem mondom hogy soha nem kell költeni rá, de nincs olyan hogy fosnom kéne a hengerfej, kettőstömegű, vagy bármi más félmillás tétel miatt. Se szervó, se központizár, van elől két villanyablak oszt csókolom. Kopott, nem is megy úgy mint a meszes, de melóba, boltba járni jó. Bármikor, bárhová el mertem vele indulni, volt amikor nem volt időm foglalkozni vele és egy darabig nagyjából másfél hengerrel ment, de ment. Eddig mindenhová ezzel mentünk, most a hosszabb utakra majd jön a Forester, ami remélem meghálálja a bizalmat.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
A telek miatt kell a 4x4. Tehát Rav4-Outlander ami esetleg szóbajöhetne.
Vagy egy Vitára/Scross AllGrip.
mod:
dethroner: Mert abban még volt anyag.
Petester:
A váltó milyen??
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
kitalaltnev
csendes újonc
Az nem ültetett Fori, hanem egy Sti, korántsem mindegy kérem! Bár, ahogy múltkor elnéztem, igencsak torka véres-félhalott állapotban van/volt. Mondták is ott, h. már vagy másfél éve folyik a feltámasztása. Lassan halad...
A mellette álló szürkéröl tudni v.mit, pl. h. kié? Tegnap az I. kerületben láttam egy ilyesmi rendszámosat.
Petester: Örömöd átérezzük, gratula! Minden rendben lett vele, elégedett voltál a Seibiko-s végeredménnyel? A költségét direkt nem kérdezem.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ha jól értettem akkor a benzinpumpája halt be, mert gázadásra rángatva megy.
Volt ott még egy SH Fori, annak meg a vezérlés cseréjét tolták el egy másik szervizben, az is feltámasztás alatt van.
Meg volt egy SJ Fori, de annak csak a fékjét cserélték. Kérdeztem milyen a benne lévő cvt. Azt mondta nem szokott gond lenni vele. Egy ökölszabály van ennél is: 60 ezrenként cserélj olajat benne.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
A váltó, meg úgy minden egyelőre frankó. Maradjon is így. Autókáztam vele egy nagyot, mentem vagy 150 km-t . A végén már beleordított a világba! Ejj, hogy ez hogy hiányzott már nekem, meg neki is.
Nyírő azt mondta, hogy 1500 km után javasolná az olaj cserét, erre még visszaviszem hozzájuk. Ez úgy is meglesz 2-3 hét múlva.
"Vagy egy Vitára/Scross AllGrip. " Vagy egy jó kis Duster. A melóhelyemen van 20+ belőle. Klíma már egyikben sem működik, de cserében már nem is büdösek belül, kiszellőztek.
(#4581) kitalaltnev
Köszi, a család is örült, a gyerek át is ölelte, végre itthon.
A végeredmény úgyis hosszabb távon derül ki, hogy milyen lett, de egyelőre mondjuk azt, hogy elégedett vagyok. A motor csendesebb lett, a szíj görgőinek most semmi hangja nincs, a szelepek hangjait szépen kihallani, tényleg, mint egy svájci óra, úgy ketyegnek. A váltások simábbak, a futómű kopogás megszűnt. Elsőre úgy tűnik, hogy végre összeállt a gép.
Az anyagiak nem titok, annak fényében, hogy azért sok minden elvégeztek rajta, nem is annyira vészes. 620-at hagytam ott, cserébe kaptam egy hengerfej felújítást, wandler felújítást, vezérlés cserét, új folyadékokat, gyertyákat, első két gátló cserét (anyagot én vittem), futómű beállítást, E-H lökös le és felszerelést, jobb E-H sárvédő ív le és felszerelés, ragasztással, két első lámpa le és fel, egy beállítással, jobb tükörházat is, hátsó parkradar beszerelés (radart én vittem), vezető ülést elvitték újra festetni (ez lehetett volna szebb is), kereket újra centírozták. És talán ennyi.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Nem olyan rossz az a Vitara/Scross. A Duster fos valóban de a Suzuki egyáltalán nem az. A szomszédnak az van a telken és télen simán feljött ott ahol az Octavia 4x4 nem...
#nincsbennetarcsi
kitalaltnev
csendes újonc
Mennyi mindent rendbe tettek rajta, valóban! Mindezekért tényleg nem tűnik elrugaszkodottnak ez a szervízköltség. Emlékszem, tavasszal egy nem is márkakereskedés-szervíztől kaptam egy 400-450 e ft-os ajánlatot még az Octi RS-re néhány dolog és a dpf szűrő cseréjére. Na, az sok volt, egyből tudtam is, h. annak ott a vége. Ment a piacra...
Ezt az autótokat már nem is szabad eladni. Legyen tartós vele a mostani mosolyfaktor!
Petester
senior tag
Nem is szándékozom! Amíg nem lep meg megint valamivel (nem fog!), addig marad. Amire még számítok, az a hátsó két gátló, meg talán az első kerék csapágy (bár szerintem már cserélték előttem, mert az anya a féltengely végén nem tűnik gyárinak), de minden mást már kilőttem, ami meglepetést okozhat.
Jövőre tervezek vele egy lakókocsi túrát, bár asszonyka nem túl lelkes, de szerintem ő is élvezni fogja, csak még nem tudja. Egy horvát szigetet már kinéztem ajánlás alapján.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Nem vész, Kormiban (Passat B6) csak a dpf csere volt ennyi.
Persze mondanom sem kell otthontól kb 400 km-re döglött be. Élvezet volt vele hazakecmeregni... vészmódban tempomat nélkül (letiltja) padlógázon 120, kis emelkedőn még annyival sem tudott menni. Dombon felfelé visszaelőztek a kamionok.
#foswágen
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
outsiders
aktív tag
Nem kell Neked ilyen, hidd el.... Először ki kéne inkább szigetelni az egész autót (de legalább az első ajtókat), mert a Subaru azt ki szokta hagyni teljesen, anélkül dobozhang a négyzeten. Jó komponens szett előre a gyáriak helyett, kiszigetelt első ajtók az első lépés. Utána legalább a hátsó fertály szigetelése erősítő és mélyláda hozzá ha erre van igény
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
nyomja a zsebed a sok forint a felújítás után?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
Igen, ilyesmit tervezek, mert a gyáriak minősíthetetlenek. Még nem kerestem megfelelőt, amit a gyári fej is meghajtana (nem szeretnék 2 dines fejegységet, egyrészt szeretném a gyári kinézetet megtartani, meg drága móka is lenne a klíma panel miatt). A dudorgót eddig nem is terveztem, mert ott meg a helyet sajnálom rá, de ez a felállás elgondolkoztatott.
Az ajtókat meg még szigetelném is, de a hátuljára egy jó ideig nem lesz időm (a garázst kellene végre befejeznem, utána esetleg). Pedig igényem lenne rá, mert sok zaj jön be hátulról. Lépcsős hátú autót használtunk ez előtt, az sokkal csendesebb ilyen téren. Bár már kezdem megszokni.
Parci:
Mindig kellenek a tervek, amit majd úgy is keresztül húz valami.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
kitalaltnev
csendes újonc
Megnyugodtam. De akkor sem fizetem ki. Egy a kocsi alatti "csődarab"ért? Szó se lehet(ett) róla. Pedig lelkem rajta, törődök a környezettel... egy szó, mint száz, egynéhány dolog veszett drágán volt a VW csoportnál. Ennyiért már egy komplett, nem gagyi rendszert csinálnak pl. a Fori alá is.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az enyémben is irtó doboz hangja van. Ebben (meg a váltási érzetben) jobb a Hondám pedig abban is gyári cucc van.
kitalaltnev: Szerencsére nem én fizettem (céges) de nem véletlenül nem vettem ilyet sajáthasználatra. Pedig nekem megérné dízelt vennem de nem szeretem.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Ez egész szép Fori, gyorsan el fog menni tutira
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
kitalaltnev
csendes újonc
Te is gyakorta átpörgeted a Fori hirdetéseket? Nem is volt kérdés.
Jól mutat szürkében is, nagyon illik hozzá ez a gyári felni is.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
2.5 turbó, ez nagy szopóka tud lenni.
#nincsbennetarcsi
nem is írja, hogy kovácsolt vas dugattyúk, hajtókar, anyámtyúkja. ennyi km-rel ez az igazi japán-lottó!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Csak itt a max nyereményed az, hogy ha még kibír fél évet alattad mielőtt megkotlana.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- Új! Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim Laptop 16" -AMD Ryzen 5 7530U 8/512 AMD Radeon Graphics 2GB ! FHD+
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 Evo 13,3 makulátlan állapotban
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
ingyenes kategóriában
- Asus ROG-Strix Geforce 1060 OC 6GB Gddr6 256bit Gaming Led Videokártya
- Palit GeForce RTX 3060 12GB GDDR6 Dual Led 192bit Videokártya
- Bontatlan HP EliteBook 845 G10 7L7U0ET 14,0 IPS, AMD Ryzen 5 7540U, 16GB RAM512GB SSD, Win 11pro
- Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 OSS
- Gigabyte A520M K (rev. 1.0) -- Garancia: 2026--ig