Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- [Re:] [callmeakos:] Szabad e használt OLED televíziót venni?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Áá, csak barátkozik a gondolattal.
mod:
Ez ilyen, ha üzemmeleg a gép akkor nem kell félni forgatni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Ez nem is rossz OBK ennyiért.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Hát ez biztos nem állt olyan sokat mint a 73 ezres Spec B.
#nincsbennetarcsi
ez tényleg jó áron van, ritka (bár a 250e km nálam már fájdalomküszöb fölötti, de két sörrel elmegy)
Qru: jaja, hangolom magam, hogy ha jön a fekete kaszás, ne legyen nagy a döbbenet. amúgy elvileg nincs para, most kap új fékeket elöl, lengéscsillapítót hátul (kiderül hamarosan, hogy légrugós-e), de a motor pöpec a szerelő szerint (kop-kop).
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Kicsit rápörögtem erre a Forira. Nincs benne tempomat (wtf?!) de a bőr ülést berendelte.
A lényeg, hogy rákerestem külföldi oldalakon ([link] és [link]) erre az FB20-as motorra ami benne van, ugye ez az EJ20 utóda. Azt írják, hogy gazdaságosságra lett tervezve felesleges chippelni. Max egy szolid kidörrentőt javasolnak alá. Ez nem új.
A fekete leves inkább az, hogy a gyűrűzése ennek sem sikerült túl jóra, jellemző az olajfogyás rosszabb esetben hengerfejes lesz ami főleg a 2013 előttiekre jellemző. Plusz a katalizátor is kényes pontja a konstrukciónak...
Szóval elengedtem a dolgot inkább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ez komoly, hogy a 2498 cm3-is is ilyen?!
(ja, hülye vagyok, ez a két lityis...)
kezdem elengedni a subaru témát egy életre, de tényleg. pedig azt gondoltam, hogy az outbacket már csak egy újabb outbackre cserélem, gondolkodnom sem kell más típusokon.
érted, most az a villamosságis, akit a szépvölgyi úti szerviz javasolt mondja, hogy "hááát, a subaru elég speciális, nyakatekert ügy, nem biztos, hogy tudnak mit kezdeni egy xenonnal, de megnézik azért". nem szeretem ezt, a csajszi legyen egzotikus , ne a kocsi...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Ezt a 1995 ccm-es FB20 motorról írták. Az FB25 nem tudom milyen! Annak nem néztem utána.
Ezek után én is ott vagyok, hogy előbb vennék egy 200 ezret futott EJ20-at mint egy 80-at futott FB20-at az olvasottak alapján. A linkelt Fori meg 2014 márciusi azaz még 2013-as gyártás, tehát a problémásabb verzió... Ez így offos.
mod:
"hááát, a subaru elég speciális, nyakatekert ügy"
Hányszor hallottam ezt. A legtöbb szerelő ezt mondja azzal a kitétellel, hogy max olajat tud cserélni rajta.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Olyan OBK kell mindenkinek a csopiban, mint Acheronnak van és kész Problem solved. Vagy max ha a most kijött új Foriból lesz valami turbós akkor az.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
az "én szerelőm" nem nyafogott sosem, mondta, hogy ez is csak egy autó. de a xenonra azt mondta, hogy nem kommunikál vele a szoftvere, pedig a legfrissebb, szóval majd próbáljuk meg legközelebb újra.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Nekem is csak az akihez a Hondát hordom, nincs boxeres tapasztalata. Szóval más szerelő után kellett néznem.
#nincsbennetarcsi
zoszt
tag
Sziasztok!
Klíma nem hűti le a belteret, csak az utasoldalon fúj hideget, vezetőoldalon semmi hűs nem jön, akárhová tekerem. Volt már ilyen valakinek, mi lehet a gond?
Nem rég csinált egy olyat, hogy indítás után a klíma kijelzője sötét maradt, gombokra reagált, csak nem mutatott semmit. Következő indításnál rendbe jött.
Tíz éves dízel Lega, négy éve volt klíma feltöltve színezett gázzal, ha tehetem kerülöm a klíma használatát vagy csak rövid időre járatom, a kenés miatt. Mi lehet az oka, hogy csak az egyik oldalon hűt?
[ Szerkesztve ]
"Egyszerű életet élek: ami üres, megtöltöm, ami tele van, kiürítem."
outsiders
aktív tag
Belül valami állítómotor elcsesződött? Hívj fel egy Subaru szakit, valószínű csípőből megmondja neked a választ.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Ha féloldalasan hűt akkor az állítómechanizmus romlott el sztem is.
#nincsbennetarcsi
zoszt
tag
Köszi a válaszokat, akkor nem a klímás felé kanyarodok először, hanem kicsit játszok a gombokkal, hogy hol mit fúj, majd útba ejtek egy subaru specifikus műhelyt.
"Egyszerű életet élek: ami üres, megtöltöm, ami tele van, kiürítem."
Qru
MODERÁTOR
Az összefoglalóban benne vannak az ajánlott szervizek, onnan tudsz választani könnyen.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Ejj de hiányzik már az OBK... Jorus, Parci, nem autókáztatnátok meg egy kicsit?
Már vágom a centiket, de sajnos a fényező is csúszik, csak vasárnap kapom vissza az elemeket, hétfő reggel viszem csak el a Seibikoba.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Ha már OBK, ez eléggé egyben van képek alapján: [link]
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Igen, már láttam, Parci dobta be talán múlt héten. Ez volt a Subaru klubos Petko ex autója, ezért írják, hogy új kora óta ismert.
Egy kis furaság van, szerintem az A oszlop takaró teteje eláll, legalább is kis képen ennyit látok. Jobb lenne, ha ingyenesen lehetne nagyítani a képeken... Minden más tényleg szépnek tűnik.
Ha most keresnék, akkor már facelifteseket néznék, annyit finomítottak rajta, hogy szerintem sokkal jobban megéri várni egy ilyenre.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Azt hittem az SI-Drive az FL-el jött. De akkor mi a difi a kettő között?
mod:
Most nézem van eladó 3.6R OBK, igaz ez UDM.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Ez a FL-es, arra gondoltam, hogy ha valaki vár a jó vételre, akkor ez az lehet. Így 30k km-rel a hengerfejesedés előtt...
Az SI drive-on kívül amúgy ott a memóriás vezető ülés, a fényre sötétedő belső tükör, könyöklő alatt hátulra is megy levegő, ezekben talán mindbe lehet már tolató kamerát kötni, jobb a rádió (mp3), van xenon (bár állítólag nem túl tartósak, újra kell foncsorozni őket). De lehet kihagytam még sok mindent. Meg nekem hátulról jobban is tetszik, de elölről a húzott cicaszemek helyett jobban tetszik a régi.
Szerk: Már jó fél éve hirdetik, esett is már az ára 1 milliót. Mióta hirdetik, legalább kettő 3,6R talált gazdára a hahuról, köztük Archeroné. Nagyon drágán hirdetik még most is, ennyiért senki nem fogja megvenni.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Főleg, hogy (ok nélkül) félnek az usa verziótól. Jó mondjuk pont ez kellett ahhoz, hogy jó olcsón jussak hozzá a sajátomhoz.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Nem biztos, hogy ok nélkül, romokat is hoznak be és állítanak talpra, ki tudja milyen minőségben. Parci kérdezett le nemrég egy Forit vagy OBK-et, amit a litvánok lapátoltak össze. Persze vannak jó UDM vételek is, mint hengerfejprobléma mentes H6-ok is...
De Archeron is mennyiért vette a H6-ot? 1 millióval olcsóbban, ha jól rémlik, mint ez, ami meg EU-s piacra szántak, így nem kell semmire se átszokni. A másik is, amire emlékszek, szintén ekörül ment el. Ebben az esetben nem az UDM származással van a gond.
(ó\_!_/ó)
nem ok nélkül, a szállítás, vám, áfa mellett ritkán éri meg korrekt autót hozni, általában salvage title-lel érkezik, aztán hamar első tulajos, vidéki orvosos, garázsos megkímélt lesz belőle. szerencsére az amcsik szépen dokumentálnak, tehát ad egy alvázszámot (or else...), lekéred és megnézed, hogy mi a rajz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
A vízkárosak a legrosszabbak meg a kettőből összetákoltak de jönnek onnan épkézláb darabok is, még ha ritka is. Én is alaposan megnéztem/nézettem az enyémet, meg +2 szerelővel is megnézettem. Aztán alkudtam egy nagyot és öröm.
mod:
Amúgy egy fossá rohadt svájci import verzió sem sokkal biztosabb vétel. Sőt...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
persze, le kell informálni és értő szemmel átnézetni. egy vízkár sunyi ügy és nehéz is észrevenni, de akinek van rutinja, azért megfejti. és igen, utána húzni kell a szád, hogy amerikai és alkudni
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Acheron
őstag
A piac áraz. Az enyém csak cirka három hónappal idősebb, és bár másfélszer annyi a km, de az leellenőrizhető futás - mégsem kapkodtak annyira utána, egy - két hónapig fent volt a hirdetés, ha jól emlékszem. Szóval a piac azt mondja, ott körül van a reális ár, ahol én vettem. A fentebb linkelt OBK már akkor is fent volt, de ennyiért nehéz lesz eladni, a tengeren túli eredet pedig nem könnyít ezen - szerintem.
Azok között talán van egy pár olyan modell, amire rárepülnék (pl egy az én évjáratombeli Lega sedan egy ugyanilyen motorral, haj, hajj), de alapvetően attól félnék, amit Parci is talált, amikor jobban utánanézett. 4M+ autónál én már nemigen (inkább nem) vállalnám a kockázatot, nem gondolom, hogy egyedül vagyok ezzel.
Szerencsés vételek persze akadhatnak - van, aki direkt magának hozat be egy- egy jó állapotú egzotikus példányt.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Mázli is kell hozzá, ha nem magának hozza az ember akkor 99%, hogy van vmi sus-kus.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
outsiders
aktív tag
Nekem csak a felni kéne róla, jól mutat a Forin, sok amcsi cserélte rá
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Qru
MODERÁTOR
Láttam itthon egy OBK-t ilyen felnivel, azon nem állt olyan jól szvsz.
mod:
Amúgy a Seibikoban volt egy eladó garnitúra (gyorsan el is vitték).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
CB
senior tag
Nekem tetszik. Szerintem jól mutat. El kell vonatkoztatni az XV-től, hogy "csak" egy XV felni, rögtön dögös lesz.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
outsiders
aktív tag
Ezen csúnya valóban, SG Forin kimondottan csinos.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Petester
senior tag
Agyalok még az első gátlók cseréjén, de nem jutok dűlőre, hogy mi lenne a jó megoldás. Kárászy féle felújítás (38k Ft párban), mondjuk egy Kayaba, mint utángyártott (56k Ft párban) vagy maradjak a gyári új gátlónál(130k körül van ha jól rémlik, szintén párban)?
A felújítás ellen annyi szól, hogy külsőre eléggé megviselt a gátló, eléggé beleharapott a rozsda, viszont inkább egy felújított gyári, mint egy spórolósabban legyártott utángyártott, nem?
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
+1 a felújításra.
#nincsbennetarcsi
Acheron
őstag
Ejj, mennyivel dögösebb ez a forma, mint a FL utáni.
Igaz ott kárpótol a nagyobb tér és az egyéb újítások, de azért meg kell hagyni, formára az előd viszi a prímet
+1 a Belgára
A "Milyen autót vegyek" topikban linkelték, érdekesség, 2018 -as használt autó árak.
[ Szerkesztve ]
CB
senior tag
Én mindig az eredeti (új) híve voltam. Hosszútávon meghálálja a kocsi, mert oda van tervezve, és hiszem, hogy többet is bírnak.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Petester
senior tag
Beszéltem a Nyírőékkel, az ő tapasztalataik alapján a felújított bírja legkevésbé, utána az utángyártott (ő is a Kayabát ajánlotta, mint gyári beszállító vagy Sachs, ha kicsit sportosabbat szeretnék), a gyárit meg akkor, ha hosszú távra tervezek (10+ év). Igazából nem számottevő a különbség az ugy. és a felújított között. Egy teletank benya... Ha ezt évekre és szerelési költségre lebontom, akkor nem takarítok meg semmit, csak nem egyszerre adom ki érte a pénzt.
Úgyhogy talán már csak annyi kérdésem maradt, hogy Kayaba vagy Sachs. Előbbi felé hajlok, pattogni ott a Bogár.
A hengerfejek meg csak nem akarnak megérkezni, most már péntek az új hétfő, így jövő hét hétfőnél hamarabb nem fogják tudni elkezdeni összepakolni a motort. Viszont kész a wandlerem, a lamellák egy része el volt vetemedve, így legalább egy dologgal megint beljebb vagyok.
Ülésekről még nem tudott mit mondani.
Lökösöket és íveket holnap fújják, a lámpák már készen is vannak. Vasárnap elhozom, szerdán viszem vissza, akkorra talán állnak úgy, hogy fel tudják dobni.
Ejj, de messze van a jövő hét vége...
(#4134) Jorus
Sebaj, majd belopózok az autókámba és brümmögok majd ott magamnak.
Ejj, irigykedve olvasom, jól is esne nekem is egy kis pihenés, de nekem majd csak júliusban jut egy (azaz 1) hét! Jó pihit, meg szórakozást Nektek!
(#4137) CB
Én most inkább oda jutottam, hogy inkább cserélek kétszer utángyártottat, ha megkotlik. Ha a Kyb a gyári beszállító, annyival rosszabbat csak nem adnak utcára, kipróbálom milyen.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Aham, így már más a leányzó fekvése. Én is a lágyabbra voksolnék, a pattogás amúgy sem illik egy OBK-hoz.
#nincsbennetarcsi
outsiders
aktív tag
Jó döntés a Kayaba, csak a hátsód ne kakilja össze magát, az drága lesz......
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Acheron
őstag
Csatlakozva Qru -hoz én is a lágyabbra tenném a voksot. Szerintem elég kemény a gyári is, érzésem szerint ennél keményebb már a komfortot rontaná.
Petester
senior tag
Tudom, kérdeztem én is az OBK hátsó gátlóját, zsebbe nyúlós. Na abból tuti, hogy a gyárit tenném bele, már csak azért is, mert tényleg jó, hogy mindig szintben áll! Egyszer mentem nagyon megpakolt futóval, meg se kottyant neki, csak a futó rogyott meg...
Most viszont nagyon sok megy bele az autóba, kértem egy "hogyállokmost" összesítőt, ha mindent beleveszek, az utángyártott gátlókkal maradok 850 környékén. Ha gyári gátlót tennék bele, az egy százassal megdobja a cechet. Most nagyon fájna egyszerre ennyit kiadni... És basszus, ebből vehetnék egy megroggyant GT turbót is...
(ó\_!_/ó)
dethroner
veterán
850 egy felújítás? Baszki, annyiból nem is egy autót, flottát veszek.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Qru
MODERÁTOR
Én mondjuk majd a keményebbet fogom választani de ugye az Imprezához jobban is illik a pattogós karakter.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Nem, dehogy, ebben nagyon sok minden benne van: hengerfej felújítás, vezérlés csere, wandler felújítás, elemek fényezése, lámpák felújítása, vezető ülés újra festése, parkradar és szerelése, lengés csillapító csere...
(ó\_!_/ó)
pedig nálam most az következik, legalábbis valami nem oké a hátsó futóműben, szépen üt rosszabb utakon.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor feltörheted a malacperselyt.
#nincsbennetarcsi
elvileg ezek a légrugók, ha egyáltalán az, nem olyan drágák. ha meg mégis egybe van építve a gátlóval, akkor felújítás lesz a herczfinél, ő biztos nem ijed meg tőle (ha még javít).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Elvileg olajos a rendszer. Plusz van hozzá nem szintállítós kit direkt a gazdaságosabb megoldás érdekében - ahogy DMF helyett is betehetsz szimplát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Petester
senior tag
Nem csak elvileg, gyakorlatilag is. És nem is tudják felújítani.
A nem szintszabályozóssal nem ül meg a segge? Nem emiatt írt valaki a klubos fórumba, hogy pórul járt vele?
A gyári, ha jól emlékszek 140k/db.
(ó\_!_/ó)
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- Új! Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim Laptop 16" -AMD Ryzen 5 7530U 8/512 AMD Radeon Graphics 2GB ! FHD+
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 Evo 13,3 makulátlan állapotban
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA