Hirdetés

2024. május 30., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3751) Acheron válasza Qru (#3750) üzenetére


Acheron
őstag

Nekem nincsenek ilyen ábrándjaim, a katalógus adat 7,5 sem lesz megközelíthető (ámbár ahogy anno írtam, a vásárlás utáni 130 tempomatos "hazapályázás" után 8,6 -ot mutatott a BC, 80 - 120 között biztosan tudna még lejjebb menni) Mindegy is, nem vagyok fogyasztáshuszár, csak már régóta vezetem a statisztikát. Pl Ave 78, Auris 71 mért tankolás (az elsők, ahol még nincs mért átlag, nem számítanak bele), megszokásból ís viszem tovább. (Subi még csak 4 :D ).
Érdekes egyébként ez az óvatos vezetés, a minap gondolkodtam épp ezen az "Economy" mutatóra pillantva. A motornak van optimális fordulatszáma a különböző sebességekhez, nem biztos, hogy a túlzott óvatoskodással éppen ebben sikerül tartani (alacsony fordulaton csak kínlódik a motor, ugye) - ergo nem egyértelmű, hogy mindig a nagyon lassú haladással lehet üzemanyagot megtakarítani.
De legalább az élményt megöli, úgyhogy én inkább tempósan spórolok ;]

(#3752) dethroner


dethroner
veterán

Turbós autót tényleg érdemes alapjáraton ketyegtetni leállítás előtt?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#3753) Acheron válasza dethroner (#3752) üzenetére


Acheron
őstag

A legtöbb esetben igen. A használat során a turbó igen magas fordulaton és hőmérsékleten dolgozik, de a csapágyak kenéséről gondoskodó olajat járó motornál a rendszer keringeti. Erős terhelés után hirtelen leállítva a turbó még magas fordulaton forog, de az olajkeringetés megszűnik, az olaj beég, kokszosodik. Ezért szokták (és érdemes) 0,5 - 2 percig járatni a motort huzamosabb vagy erőltetett menet után.
Érdemes hozzátenni, hogy vannak típusok, amiknél a motor leállítása után külön villanymotor / szivattyú gondoskodik az olaj keringetéséről és a turbó kenéséről, éppen a fenti esetet elkerülendő. Ezeknél nem kötelező a leállítás előtti járatás - de ártani itt sem fog (főleg, ha esetleg a szivattyú megmakkan és erről nincs visszajelzés.)

[ Szerkesztve ]

(#3754) Parci válasza dethroner (#3752) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

sőt, elindulás előtt is

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#3755) Qru válasza dethroner (#3752) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, indulás előtt is és leállítás előtt is érdemes 1 percet járatni (ha autópályáztál akkor 2-3 percet is). A turbó nagyon kényes a kenésre és a hűtésre.

Archeron: Nekem a gyári érték városra 11,7 liter, autópályára 8,7 liter és vegyesre meg 10,6 liter. Ezeket tudja is hozni simán de ugye ezek a valós értékek nem a hazug EU-s mérés alapján mért kamu értékek.

Szívó benyóst nem érdemes 2000 rpm alatt tartani tartósan, mert ott még nincs rendes olajnyomás. De a kézikönyvben megvan a minimum sebesség (sík talajon mérve) az egyes sebesség fokozatokhoz, ebből látható a hozzá társult minimum rpm is. Nekem pl az 5. fokozat 68 km/h-tól kapcsolható a manual szerint, ez olyan 1800-1900 rpm kb.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#3756) Petester válasza Acheron (#3749) üzenetére


Petester
senior tag

Mikor múlt héten voltam a Seibikoban, ott volt egy hátulról lenullázott dízel Legacy, bontásra vették meg, a motorja miatt. Az eleje ép volt, de már nem emlékszek, hogy xenonos volt e. Egy telefont esetleg megér, hogy milyen és van e már gazdája. Ha jó, el is tudom vinni Neked, néhány héten belül megyek Szerencsre. ;)

(ó\_!_/ó)

(#3757) dethroner


dethroner
veterán

Köszönöm, akkor ezentúl erre is figyelve lesz.
Nem tudom mennyire vagytok lusták fényszórót sikálni, egy kis motiváció :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#3758) Acheron válasza Qru (#3755) üzenetére


Acheron
őstag

14,4 / 7,5 / 10. A kombinált biztosan hozható.
Az automatát lakott területen belül nehéz 2000 fölé vinni, az óra szerinti 60 inkább 1500 körül van, de jövő héten összeírom, milyen sebességnél mennyit forog, és melyik fokozatot használja az adott szituban.
(#3756) Petester: :R
Felhívom őket, megvan -e még. No meg jó -e az enyémbe, találtam szép balost másikat is, de az '14 Legáé volt, formára pont úgy néz ki (talán még méretre is jó lehet), de a belső felépítés, projektor lencse, foncsor, stb. teljesen más. 2010 - 14 között elvileg ugyan az, cikkszám szerint is.

(#3759) Qru válasza Acheron (#3758) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ja igen, automata. :D Ott nincs varia, a gyárban kitalálták hol kell vissza váltania a programnak.

#nincsbennetarcsi

(#3760) outsiders


outsiders
aktív tag

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3761) Jorus


Jorus
nagyúr

Megnyugtató, hogy nem csak az enyém tigricsíkos. :)

Ez meg oszt fíling már a javából. :K

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3762) outsiders válasza Jorus (#3761) üzenetére


outsiders
aktív tag

Forinak jól áll az emelés még mindig :B

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3763) Qru


Qru
MODERÁTOR

Parkolóparádén is volt pár csinos Subi. :K

#nincsbennetarcsi

(#3764) Jorus


Jorus
nagyúr

Sikeresen levizsgázott a kisautó, 2020-ig rendben vagyunk. Nem volt jó érzés otthagyni a szerelőnél, aki vizsgázni vitte. Nem jó érzés a tudat, hogy vki beleül, elállítja az ülést, a tükröket, ki tudja hogy vezet, ejj... :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3765) carr válasza Petester (#3756) üzenetére


carr
őstag

Hogy áll a rebuild?

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#3766) outsiders válasza Jorus (#3764) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nekem hálisten csak az ülést meg a belső tükröt piszkálták el múlt héten.... Ismerem az érzést, ha néha asszony vezeti morgok utána, hogy elállított mindent.... :DDD

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3767) Qru válasza Jorus (#3764) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Visszaállítom nekem nem az a gondom, inkább az hogy nem vigyáz rá.

#nincsbennetarcsi

(#3768) Petester válasza Jorus (#3764) üzenetére


Petester
senior tag

Miért nem magad viszed vizsgára? A Riminyáki elején voltam legutóbb a PDF-fel, nem kellett várni és ott lehettem az autó mellett. :)

Carr: Nem mentem még, majd jövő hét hétfőn viszem. Addig azért csordogál még bele a km. :)

Kicsit sem állandó a fogyasztásom. :D

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#3769) Qru válasza Petester (#3768) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azt a 8.47-et még én is megirigylem a kis varrógép mocimmal… :K

#nincsbennetarcsi

(#3770) Petester válasza Qru (#3769) üzenetére


Petester
senior tag

Az szinte csak közút és kímélős autópálya volt Érd-Szerencs útvonalon. :K

(ó\_!_/ó)

(#3771) Qru válasza Petester (#3770) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennyit kb az enyém is bekér vegyesben. A nagy átlagom most 8,36-on áll de ugye ebben kb 0 városozás van.

#nincsbennetarcsi

(#3772) outsiders válasza Qru (#3771) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nekem most 5300km van vezetve fogyasztás szempontjából, 8.91 az átlag. Végigfutottam mennyit evett 100-as nyál tankolása után. Többet mindig :DDD

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3773) Jorus


Jorus
nagyúr

Fékek terén merre érdemes elindulni, ha az ember kicsit fejlesztené? Első körön más pofa/tárcsa? Másodikban tárcsaméret/nyereg portolás? Harmadikban STI fék kompletten? Úgyis most megy hamarosan az autó szervizre, akkor gondoltam már vmi mokányabb (hőtűrőbb) tárcsa/pofa kombót tennék rá.

Normál körülmények között a rendszer teljesen oké. Sőt, amikor voltunk pályanapozni, ott is teljesen rendben működött, bár nyilván limiten. :) De ugye pályán a lomha utcai autók nem mozognak túl nagy sebsesség-tartományban, mert a kanyarok miatt nem nagyon tudnak felgyorsulni, ahhoz kevés a 270+ ló a négykerékkel, szal ott nem okoz gondot a fék gyengesége, mert Kakucson nem gyorsulunk fel túlzottan, így manuálban visszaváltással a fékezés nagy része kiváltható, nem is melegedett túl a fék egyik pályázáskor sem.
Ellenben ha zsúfoltabb kicsit az autópálya, akkor van, hogy többször kell egymás után 200+-ról 130 környékére fékezni, és ott már a 2-3. alkalom után darál szegény, és taposni kell neki a szemét, arra meg nem mindig van idő, hogy áthúzza az ember manuálba és fék, visszavált, fék, visszavált.

Szal, hogy akkor merre érdemes elindulni minimális féktuning terén szentetek?

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3774) Petester válasza Jorus (#3773) üzenetére


Petester
senior tag

Ha a fékhatással elégedett voltál, akkor a hűtés esetleges hiánya miatt elég lehet a lyuggatott, mart tárcsa, és akkor semmi átalakítás nem kell.
De ha átmérőben, nyeregben növelsz, akkor már kellhet a nagyobb főfékhenger és akár a nagyobb devander is a jobb rásegítés miatt?
A lyuggatott tárcsákat néztem, Zimmermann és Brembo-ban találtam az Unix áruházában.
Én a sima tárcsás Ate cuccokkal meg vagyok elégedve, bár a betét nagyon hamar koszol, amiatt vagyok csak bosszús néha.

(ó\_!_/ó)

(#3775) outsiders válasza Jorus (#3773) üzenetére


outsiders
aktív tag

Vegyél rá EBC szettet előre tárcsából és betétből is valami komolyabbat, az elvileg hoz azért a fékerő fogyás esetén plusz tartalékot :K

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3776) Jorus válasza Petester (#3774) üzenetére


Jorus
nagyúr

Fékhatással nincs gond, simán elmelegszik a tárcsa/pofa nagyobb fékezésekkor. Jaja, első körön egy jobban szellőző tárcsa lehet megoldás, meg vmi más betét talán.

outsiders: júliusban megyek majd Nyírőékhez, megkérdem mit ajánlanak.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3777) Acheron válasza Petester (#3756) üzenetére


Acheron
őstag

Beszéltem velük, a Legacy fényszórók már nincsenek meg, de van Outback bontott pár 100k áron, esetleg felújítva (újrafoncsorozva, polírozva) 120k. A korábban említett két fényszóró 75 - 80k között jönne ki szállítással.
Amin elgondolkodtam most, az az, hogy ha foncsorozható, akkor szétszedhető a "búra" és a foncsorozott rész. Ha szétszedhető, akkor a plexi belülről is tisztítható, valószínűleg ragasztható is. Ergo fel lehet újítani a jelenlegi fényszórókat. Ezt még körbejárom, beszélek a helyi Subaru szervizzel is, mire van náluk lehetőség?

(#3778) Parci válasza Jorus (#3773) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

"Ellenben ha zsúfoltabb kicsit az autópálya, akkor van, hogy többször kell egymás után 200+-ról 130 környékére fékezni"

tudom, semmi közöm hozzá, de :Y

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#3779) Jorus válasza Parci (#3778) üzenetére


Jorus
nagyúr

Jó-jó, ne egy péntek délutáni M7-es etapot képzelj el, arra nem nagyon járok, ellenben a kihalt M6-on a VÉDA-k között simán lehet jó tempóban autózni, és bár nem nagyon van arra forgalom, azért van, amikor vki kijön eléd, oszt akkor le kell lassítani. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3780) Qru válasza Jorus (#3773) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Első körben EBC tárcsa (szvsz inkább USR mert az halkabb mit a TG) és hozzá egy zöld (650 fokig jó) vagy piros (750 fokig jó) betét elég előre hátra meg egy zöld. Szvsz a sárga felesleges (900 fokig jó). Ebbe a műszakin sem kötnek bele.
Ha ez nem elég akkor néznék csak ilyen STi szetteket hozzá de az már engedélyköteles dolog...

outsiders: Bubira nekem 15,7k km-es átlag van (8.36), Kormira meg 29k km-es (7,98). Mind a kettő elég jó támpont már.

100-asból azért eszik többet mert jobban nyomod miközben keresed az erőtöbbletet. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#3781) outsiders válasza Qru (#3780) üzenetére


outsiders
aktív tag

Nem is :DDD Nem szoktam jobban nyomni amúgy tényleg. Japcsiknál belpiacos EJ204 blokk közel 200 lovat tud, vajon mit kéne cserélni benne azért a teljesítményért? :U ;] Szerelési könyvet is megnéztem, az enyém komázza a jobb benyát, tudja állítani magát hozzá. Így is nagyrészt 98as Auchant kap, 100-asnak nagy értelmét nem látom már a komoly felára mellett.

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3782) Qru válasza outsiders (#3781) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

És vettél észre bármi különbséget a 95 és a 98 között? Akár erőben, kár hangban, akár fogyiban...

mod:

Valószínűleg elég sok mindent. Más a HF, benzin pumpa, injektor, stb.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#3783) Parci válasza Jorus (#3779) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

az m6 mondjuk tényleg kihalt (meg az m85-m86) :B

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#3784) outsiders válasza Qru (#3782) üzenetére


outsiders
aktív tag

Számottevő különbséget nem szúrtam ki semmit igazából. 98-as Auchan, illetve 95-ös MOL és OMW szokott bele menni, plusz időnként 100-as benya (OMW vagy MOL szintén).

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3785) Qru válasza outsiders (#3784) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Thx, akkor el is engedtem ezt a 98-ast tankoljak kérdést.

#nincsbennetarcsi

(#3786) outsiders válasza Qru (#3785) üzenetére


outsiders
aktív tag

Tied amúgy sem ismeri, akkor főleg mindegy :DDD Ha Auchant tankolok akkor 98, olyan árban van, mint nagy kúthálózatnál a 95-ös.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3787) Qru válasza outsiders (#3786) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen egyedül a WRX és az STI ismeri a 98-at az enyémből.

#nincsbennetarcsi

(#3788) outsiders válasza Qru (#3787) üzenetére


outsiders
aktív tag

Chippet neki...... :D 15 ló 20nm körül dobna neki kb, nem? 2 lityis 150 pacis motort szépen meg lehet húzni viszonylag szívóhoz képest, tiédbe nem tudom mennyit tudnak hozni, csak nagy blokk azért.

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3789) Qru válasza outsiders (#3788) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Autokolber-nél (ez a TC erőmérős csapat) kb +15 ló és +20 Nm-t mondanak amit írsz is de ők konzerv programot használnak. Egy komolyabb egyénre írottal (mint pl Jorusé), azzal meglenne a 190 ló a gyári hw-el is.

mod:

Mondjuk akkor már beleíratnám a 98-as meg 100-as nyálat is biztos ami biztos, meg kiütettném a Vmax-ot is meg a tpms-t. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#3790) outsiders válasza Qru (#3789) üzenetére


outsiders
aktív tag

Sounds like a plan......... ;] Nyomassad, aztán én is megyek csippeltetni, hátha adnak csoportos kedvezményt. Fóliáztatást megcsináltad már? Fényszórókat én is bevédetem majd szerintem még pluszban.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3791) Qru válasza outsiders (#3790) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát ez inkább csak gondolat kísérlet. Ilyen kis ccm-es szívót nem igen éri meg tuningolni, mert nem nagyon van benne tartalék és az EJ25 amúgy is hajlamos a hengerfejesedésre. Neked az EJ20-al nagyobb szerencséd van ilyen téren, mert az egy jóval tartósabb konstrukció és ugyan a gyári 196 Nm-e nem sok de ha azon hoznak egy +20-30 Nm-t akkor már ott vagy a 2,5i gyári szintjén ami már tök jó.

Még nem, fórumtárs most újít be autót aztán majd együtt elmegyünk.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#3792) Petester


Petester
senior tag

Mi van, mindenki kidőlt? Én szedek egyedül béres cseppet? :))

Nézegetem a mostani kínálatot akár a hazai vagy német, akár a svájci oldalról, de azt kell mondjam, nem mennek lefele az árak tavaly májusi árakhoz viszonyítva... :F 6500 €-ért kaptam meg a Frau Spitz Wagent, ezen az áron nézve, ill. a 7000€ +/- 500€-n nincs olyan ajánlat, amiért érdemes lenne megindulni.
Most igazából nyugtatom magam, de ez a hengerfejes kiadás 1 év és 25e km megtétele után nem az a "világlegnagyobbproblémája" eset. 8000€ környékén se lenne jobb autó, mint amit elhoztam. Egyedül egy svájci, kék, bézs belsős faceliftes mozgat meg. :U Ez.

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#3793) Qru válasza Petester (#3792) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Svájciakkal az a baj, hogy ott még rájön a vám is pluszban úgy meg sok esetben már nem éri meg behozni...

#nincsbennetarcsi

(#3794) outsiders válasza Petester (#3792) üzenetére


outsiders
aktív tag

Eléggé fix áruk van, kicsi a kínálat is általában a populárisabb márkákhoz képest. Amik hahun is fenn vannak, nagy részük ott van már hónapok óta, a jobb vételek meg eltűnnek pár nap alatt. Enyémet anno én hívtam először hirdetés felrakása után pár órával, vittem is másnap el.
Más: Lengéscsillapítóm egy hét alatt nem jött meg, csak jövő héten kopasztanak meg majd a Seibikoban...... :(((

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3795) Qru válasza outsiders (#3794) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gyári lesz, ugye?

#nincsbennetarcsi

(#3796) outsiders válasza Qru (#3795) üzenetére


outsiders
aktív tag

Jaja, más értelmes megoldás nem volt úgy, ha akarom a gyári hasmagasságot. Ültetve 6 centivel lett volna még Tein futómű kompletten, de az meg már marhaság, max 3 amit elfogadtam volna esetleg.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#3797) Qru válasza outsiders (#3796) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nézegettem én is de nem tudom a gyári rugóhoz mennyire lenne jó párosítás a sárga Koni Sport csillapító. Van szettben is H&R rugóval de az hasmagasság csökkenéssel járna ami nem járható út mert így is elég alacsony a hasmagasságom.

Ráérek kitalálni még a gyári még elég jó kondiban van de ha elkopik akkor mindenféleképpen szeretnék egy kicsit feszesebbet.

#nincsbennetarcsi

(#3798) Petester válasza Qru (#3793) üzenetére


Petester
senior tag

Igen, de nagyjából úgy számoltam, hogy a CHF/EUR árfolyam különbségből adódóan a CHF összeg ojrósítható és az kb tartalmazza a vám és áfa költséget.

(#3794) outsiders
Akkor láthatod a szétkapott PDF-et, majd lőhetsz róla pár képet, hadd szörnyülködjek. :N Ott fog majd árválkodni motor, első lámpák, sárvédő ívek és lökhárítók nélkül. :(

(ó\_!_/ó)

(#3799) Qru válasza Petester (#3798) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó az akkor nem olyan vészes.

#nincsbennetarcsi

(#3800) Petester


Petester
senior tag

Láttátok? Ejj, bárcsak kombi lenne... :Y

(ó\_!_/ó)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.