Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Petester #3600 üzenetére
Mik voltak a tünetek egyébként? - bocs, ha volt már róla szó, lehet átsiklottam felette. A tágulási tartály feltöltődését értem, de gondolom volt vmi egyéb jel, mert azt azért úgy alapvetően nem nézegeti az ember. Mennyit mondtak rá?
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Tervezi valaki jönni az országos XV. Subaru találkozóra? Június 15-17. Velence.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
A motortérben láttam a víznek a nyomát, ahogy a tágulási tartályból kitolta a vizet és a menetszél szétterítette. Fehér foltos volt a motor burkolat oldala is, meg a biztosíték vagy relé doboz, meg a környező csövek, vezetékek. Onnantól fogva figyeltem a szintet.
350-400e Ft körül állítólag megáll.Parci: Elvileg annyi, első tulajtól vettem, karbantartási számlákat megkaptam, meg néhány műszakis vizsgalap is volt a pakkban, amit kaptam, mindegyiken volt rögzített km, nincs okom kételkedni. Az utóbbi 5 évben a nő használta, akitől vettem, legtöbbször munkába járáshoz, napi összesen 20 km-re. Meg időnként a fia a hajtotta, hogy hogy nem tudom, de nem hiszem, hogy ő(k) okozták a bajt.
Nyírő úr azt mondta, hogy talán amiatt alakulhatott ki, mert egy hengerben az égés nem volt megfelelő és a nagyobb hő terhelés miatt vetemedhetett a hengerfej.Amúgy pont ma van 1 éve, hogy átvettem az autót, akkor 164012 km volt benne. 1 év alatt 24e km-t toltam bele.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3605 üzenetére
Nem olcsó de ha azt nézem, hogy Kormiban csak a DPF-EGR csere volt ennyi akkor nem is olyan sok. És még előttünk a DMF csere. Szóval még mindig inkább egy ilyen, mert megcsináltatod és újabb 300-400k km-t elgurul vidáman (ha vigyázol rá akkor többet is).
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #3606 üzenetére
Teljes hengerfej felújítás lesz, síkolás, bemarják a szelep fészkeket, rendesen be is állítják a szelepeket, kap új szimeringeket is.
Viszont most nagyon agyalok, hogy mi mindent lehetne még érdemes megcsinálni, ha már kint a motor.
A wandlert is lehet érdemes lenne felújíttatni, voltam már korábban a váltó rángatás miatt a Seibikóban vele, legutóbb az egyik fordulatszám érzékelő volt hibás, aminek a cseréje után sokat javult a váltó működése, de még mindig érzek egy kis bizonytalanságot. Elvileg minden mért értéke jó a váltónak, szóval ha van is valami, akkor az már csak a citromban lehet. Itt is spórolnék munkadíjat.
Meg a vezető ülés bőrjét is ekkor lenne érdemes megcsináltatni, hisz nem fáj jobban az autó hiánya.(#3607) Qru
Vigasztal is, meg nem is. Most csak vakarom a fejem, hogy ez miért velem történik meg, hisz nem most kellene ennek megtörténnie, sőt, ennek nem is kellene megtörténnie!Most még valami eszembe jutott. Mi lenne, ha elvinném egy fékpadra leméretni, hogy mit jelent egy hengerfej felújítás. Jorus, nem megyünk el? Legalább megtudod, mit jelent a program, amit kaptál az autóra.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #3608 üzenetére
Szétnéztem gyorsan a motortérben én is mindenfelé, de szerencsére nem találtam semmi érdekeset, ami vízfolyásra, vagy rászáradt permetre utalna. Ha viszem nyáron olajcserére meg mindenfélére, majd megkérem őket, erre is nézzenek rá - mondjuk már így is durván hosszú a lista, mit szeretnék csekkoltatni, talán nem sértődnek meg, ha kinyomtatott listát adok nekik checkboxokkal.
Ha már szét van borítva, akkor vezérlést meg lehet ejteni, ja, mivel ott inkább a munkadíj és a rezsióradíj ami sok, nem is annyira az alkatrészek. Bőrözés dettó. Kormány neked hogy áll egyébként ilyen szempontból?
Enyim mérve lett ECU mod előtt/után, meg közben is többször, amikor pöcögtették az egyes beállításokat, értékeket. Elvileg 243 volt "gyári" állapotban, abból lett 272 a teljesítmény és 297-ről 331 a nyúlmókus, de ugye ez ilyen korrekciós tényezőktől, meg hőmérséklettől, meg minden izétől függ.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Petester #3611 üzenetére
Főtevékenységként rali autókat építenek és programoznak Szal természetesen padon lett mérve.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Majd átmatricázod.
Én csak Bogárral tudok menni a kényszerpihenő miatt - de az is boxer motoros , ha sikerül kijutni egyáltalán, bár Érd-Velence nem nagy táv, még keróval is át tudok gurulni.
Ha mentek, erősen elgondolkodok rajta, jó lenne személyesen is megismerkedni Veletek!(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #3605 üzenetére
az egyébként tényleg "nem olyan sok". azért ezek 12-13m ft-os kocsik újonnan, mi mindannyian 3m alatt ültünk bele. inkább dühítő, hogy 180e km-nél ilyen van, nem szabadna, de ha már így alakult, csináltass meg mindent, aztán tényleg 200e km-ig semmit sem kell. a vezérléscsere is drága subaruéknál, szóval fogd fel úgy, hogy ha végül mégis bevállaltad volna, akkor ennek az összegnek minimum a harmada ott lett volna elköltve pluszban.
hát, nem örülök, a 3.0r azért elvileg a subaru legtartósabb cucca, szóval jobb lett volna nem hallani ilyesmit. viszont megéri megcsinálni, mégiscsak ott van a többi hirdetett, ilyen-olyan gép, 280-450e km-ekkel.
Jorus: rx400h a kiszemelt, de lehet, hogy egy 3,6-os tribecát is bevállalnék, bár szép lassan azért csak olyan gépet kéne lőni, ami legalább nem többet fogyaszt, mint az előző. de egyébként nincs semmi normális, nem lelakott rom, ami árában lenne, szóval lehet, hogy még tíz évig "rajtam marad" (belepusztulni azért nem fogok, pár nagyon idegesítő dolgát leszámítva irgalmatlan jó kocsi és imádom).
bár most felkerült egy 2012-es, 2,5-ös, bi-fuel outback, az nagyon tetszik, 3-ért vinném
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
válasz Petester #3613 üzenetére
Főként szlovák rally csapatoknak dolgoznak (Icari, Rufa), de besegítenek Szalayéknak is a Dakar autóba, ha úgy van. Videóm nincs, amíg haver az autót bütykölte, én a neje CRM rendszere alatt takarítottam az SQL táblákat.
Qru: ja, haver is aszonta, hogy jellemzően szívó benyából egy ilyen 5-10% szokott kijönni pluszban csak ECU remappinggal, és macerás, mert egy sor értéket módosítani kell. Mondjuk egy 100 lovas autónak az lópikola ugye. Ezzel szemben egy 100 lovas TDI-t bármelyik sarkon megírnak 140 lóra minimális szoftver módosításokkal.
Parci: Rx400h nálam is listás volt, amikor 16-ban nézegettem az autókat. Amivel nagyon nem voltam kibékülve, az a beltere volt. Nagyon "teherautós" a kialakítás, az üléspozíció, és az a pisszoár-forma középrész az nagyon taszított. Vezetési élményre, dinamikára egyébként teljesen rendben volt, sőt!
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
nekem papíron nem tetszett az rx, meg hát kinézetre most sem. én lepődtem meg a legjobban, amikor beleülve meg nagyon. a pisszoáros középrész nekem sem a kedvencem, de nem zavar, cserébe az ülések végre kényelmesek, az egészben jó volt ülni. az üléspozíció nekem bejött, de tudod, hogy én szeretem a magasan ülést (mondjuk az is igaz, hogy utazóautónak jobb egy alacsonyabb, nagyon fura az xtrail az outback után).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Turbósoknál könnyű, csak megemeli a töltőnyomást és kész. Szívónál nemigen van mozgástér (kivéve a gyárilag butított verziókat). De ebből ez a legerősebb gyári verzió (EJ), ettől csak a legújabb verzió erősebb (FB), igaz az is csak jelképesen (+2 lóerő). Annak ellenére hogy majdnem 50 ccm-el nagyobb is a hengerűrtartalma lepkefing.
mod:
Parci: Nem hagyott nyugodni ez a BiFuel téma sikerült kikutatnom, hogy a gyárilag benzin-lpg-s verziók eleve más motorkódot is kaptak: EJ20F
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Most már jönnek a hibrid Subaruk. Bekkeld ki azt a kis időt szvsz..
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
sajnos nem bírok ilyen 8-10-13m ft-okért autót venni. nem is akarnék. 3m és azt is 10 évre...
sprintmonitoron 10,90 liter lpg/100 km a fogyasztás ezekre az outbackekre összátlagban, az elég penge! jó, ehhez még hozzájön kb. egy liter benya is, de még úgy is 8 liter alatti benzinnek felel meg forintban.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
Írtam a totalcarnak, hogy nem akarnak e meghajtani egy hengerfejes autót az erőmérőn felújítás előtt és után, hátha érdekes nekik...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
210 Ft körül láttam legutóbb a gázt, a benya meg mennyi lett most? 380 fölött van, nem? 11 l gáz az 23,1 Ft/km, ez benya esetében inkább olyan 6 literes fogyasztásnak felelne meg.
Ezért gondolkodtam a gázosításon, mert kevesebb, mint 20 ezer km alatt megtérül a bekerülési költsége, utána már csak spórol. De most jó is, hogy eddig nem tettem meg, mert most lehetne a gázt hibáztatni a hengerfejesedésre, így viszont csak simán szar volt valami. De kíváncsi is vagyok piszkosul, hogy mi lett a hiba forrása, remélem kiderül és nagyon bízok benne, hogy nem tüneti kezelésre locsolok bele egy valag pénzt.
Mi okozhat ilyet? Ha befecskendezés hiba, akkor azt az ecu észreveszi, nem? Ha gyújtás hiba, akkor megint, ugye?
Szar üzemanyagot tankoltak valamikor? Vagy olyan üzemben használhatták egyszer, ami elindított egy folyamatot és nálam csúcsosodott ki? Anyagfáradás?(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3630 üzenetére
Anyaghiba és/vagy hidegen is hajtották, esetleg elkummantották az olajcserét. Általában ezek okozzák.
Ha szar a benya akkor az ecu hibát dob és rángatva megy, ha szar a gyujtás megint csak hibát dob és rángatva megy tehát észreveszi még egy laikus is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
balage.
tag
válasz Petester #3630 üzenetére
Hengerfejesedést általában a megfőzött/túlmelegedett motor, vagy detonációs égés okoz (szívó motoroknál, túrbósoknál a túl nagy töltési nyomás is bejátszhat), tervezési/szerelési malőrök mellett. Majd kiderül nálad mi adta meg magát, ha lekerül a teteje, mennyire dobta el a síkját a hengerfej, tömítés átégett-e.
-
Petester
senior tag
Köszi az infókat! Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a feltárt ok, egyáltalán megmondható e teljes bizonyossággal. Hamarosan kiderül, 2 hét és viszem.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #3634 üzenetére
Szerintem mindenki kíváncsi, a hasonló motorizáltságú tulajok főleg. A magam részéről mindenképp megköszönőm, ha elmondod majd, hogy mi volt, hogy volt
A hengerfejes Avén másfél misit buktam, ilyesmitől mentes motort kerestem, nem mondom, hogy nyugodtan olvasgatom az utóbbi bejegyzéseket.
Még a végén paranoiás leszek[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Háát, irodalmi szörnyszüleménnyel élve, ha jön a bubi, megy a Subi
De most komolyan. Ha időben el szeretnék kapni egy ilyen problémát, elég a korábbi teszteket elvégezni? Jelenleg nem mutattak semmi gondot, de pl ha a hűtőfolyadékban buborék jönne fel (gázadásra vagy anélkül), akkor az egyértelmű jel, hogy bontassam meg a motort? (Más nem okozhat ilyesmit Feleslegesen azért luxus lenne szétboríttatni. )
Máris paranoiás lettem, ez gyorsan ment
Remélem bocsánatos, ha az előzmények után kissé túlérzékeny vagyok a témában -
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3637 üzenetére
Túlparázod, amíg nem fogy a víz / olaj nagy mértékben én nem foglalkoznék vele. Igaz a 2.5i, 3.0i és a 3.6i is opendeck motor de azért nem olyan vacakok.
mod:
A megbontatás nagyon költséges, mivel ahhoz, hogy bele kukkants ki kell emelni a motort. Ez nem egy soros motor amiről lekapod a deknit aztán belekukkantasz felülről...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #3637 üzenetére
Én nagyon szívesen beszámolom a 3.0R-be, ha kész a felújítás, de mivel nagyon kockázatos a H6, sajnos csak baráti áron, olyan 3,5 millióért. Na jó, legyen 3,55, mert vettél gumikat is rá.
Nem para amúgy, Nyírő úr is csípőből azzal a válasszal jött - mikor kérdeztem tőle párás tekintettel, hogy ez most miért, mi okozhatta - hogy a gáz az oka. Viszont mikor közöltem vele, hogy nincs gáz, akkor csak vállat vont. Nem jellemző.
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
Szerintem is túlpara De azért nem veszem ennyire véresen komolyan. Bízom a technikában, ha korábban nem volt széthajtva, biztosan nem én leszek, aki széttapossa / elhanyagolja.
Btw, (#3539) balage.: A résolajcső remek ötlet volt, sokkal gyorsabb, mint a szelepgumi (nem kell ki - be pakolni a nívócsőbe). Kb 1l olaj jött le, most melegen a meleg szint felső jelölésénél áll. Az viszont érdekes, hogy a hideg jelöléssel nem köszön òssze, hideg motorral a hideg felső pötty fölött áll a szint 5 - 8 mm -el. De többet már nem akarok kivenni belőle.
(#3639) Petester: Alakul ez, máris rátromfoltál Parci féláras ajánlatára
De egy biztos, a te autód igen rendben lesz ez után - a részleteket várjuk.[ Szerkesztve ]
-
outsiders
aktív tag
Ez egész pofás darab, árban is rendben van. Parci?
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #3647 üzenetére
volt már jobb ajánlat b9-re, ezt is elég régóta hirdetik. ez tuti kényelmes lenne, de azt hiszem, 17 litert zabáló cirkálót azért már mégsem akarok. illetve tribecából a 3,6-osra rámennék talán ennek ellenére is, de ez meg úgy eszik 17 litert, hogy még gyenge is.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs