A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Dißnäëß
veterán
Középen sokminden kirajzolja (persze sok nem is), de ahogy mész kifele, pfűh, vágóhíd, ömlik a vér Nagyon meg kell nézni.
Felhasználás függő is persze ez az egész, attól függ, mi kell az embernek egy üvegben.
A Voigtlander jó, de az MF bekorlátoz. Fél évig portrézgattam és modellfotóztam 90-es és 105-ös makrókkal, de ott volt AF, amúgy marhajó. Persze ők célzottan macro üvegek, szóval amit most korlátnak írok, nem is az igazán... mea culpa.
Szerintem meglepően nem zajos. Vagy el vagyok szokva a "csendtől". Fullframe-en mindig is nagy megapixel vonalon voltam, m4/3-nál meg default van egy kis "szmötyi", mondjuk életem legjobb képei közül a kis tücsökpöccsel is lőttem párat, de azért az NR ment post-ban.
Ami engem meglepett, hogy mennyire nagyon bírja, ha tolom neki az iso-t, 12800-ig simán elengedem auto-ban. És bár nem volt ismeretlen tapasztalat, de nem gondoltam, hogy ennyire kijön... a bemoccanás. A sima reciprok faktor AUTO iso mellett nem elég, hamarabb dobnia kell fel az ISO-t szerintem, hogy rövidebb záridő-szinten legyen a gyutávtól függően, hálistennek ezt lehet szabályozni.
Ami érdekes, a dual-gain, itt ISO320 a másik jó szint, úgyhogy ennek érdemes utánanézned. + Silent mikor mehet és mikor nem... bár a zár 500.000-re mondott és nincsenek gyári anomáliák, bug-ok, szériahibák, jó lett hálistennek.
Ami még szintén érdekes - bár triviális amúgy - hogy bármennyire is legyen kevesebb a zajtűrése kevesebb megapixeles társaihoz képest, a nap végén ugyanannyi fény ömlik be az obin keresztül.
Ergo, amíg az ember mondjuk web-re dolgoz ki (én régen FHD-ra, mostanság 4K-ra), amint lehozol egy zajos raw-t, tűnik el a zaj, nem kell explicit zajszűrés hozzá. És nem úgy, mint egy 12 MP-s vázon, hanem fátyolosabban, kicsit máshogy.. hiszen pixel az van mint állat, így vagy úgy átlagolnia kell őket, sok zaj pedig nem buktatja be totál az algoritmust, hanem finomabban tudja ezt is tenni, más 4 pixelt összevonnia és más 16 pixelt összevonnia. Kicsit mint audio-ban a hi-res ... (hogy értelme van-e, az más kérdés). Ha pedig tényleg ilyen 4K/FHD szintre vagy akár még kisebbre lehozod, úgy kisimul-kiselymesedik minden, mm. Egyszóval, nagyon használható a mindennapokban és ilyenkor nyilván a gyengébb obik is elmennek rajta, mert nem a 61MP-be kukkolsz bele pixelszintre, hanem kevesebbe. Ilyenkor szokás mondani, hogy akkor miért R-t vett az ember, ha úgysem kell neki belőle mind. Nos, ez a váz tud jönni lentebb felbontásban, a többiek viszont nem tudnak menni fentebb, míg a zajt csak akkor lehet értelmezni, amikor a végeredményt látjuk és általában nem 61 megapixelt szokás megosztani az Instán sem , de még fotóalbumban sem.
Persze, a többieket máshova is pozicionálják, más a hardver, video-ban jobbak, melyik merre van elhúzva paraméterek terén.. szerintem ez is változni fog, éspedig szoftver oldalon... az AI zajszűrés és a felskálázás világában lassan amúgy mindegy lesz, milyen gépe lesz az embernek, átlépjük nem csak 1 (felbontás), de több területen is a piros vonalat, ami felett gyakorlatilag nem lesz értelme megkülönböztetni őket.
Ha most kéne vennem, lehet A1-re mentem volna, az A1 II árnyékában biztosan lesz árerés, és az 50MP inszignifikánsan kevesebb, mint a 61, cserébe vázon belüli pixel-shift multi shoot-ot egyik sem tud, úgyhogy mégsem kell. (Sem az RV).
A következő R-ben villantani kell valamit majd in-body processing téren is, meg üveget is adni alá, még még még. A mainstream is nőni fog, A7IV is elhagyta a 24MP-t, A7V.. A7VI ... előbb-utóbb meglesz az a váz, hogy "dunsztig elég mindenre is", nem lesz már értelme nyomatni a speckókat fentebb, lesz brutál alap iso, lesz brutál fps, lesz global shutter, lesz brutál duál memókártya kombó slot, lesz 100+ megapixel, lesz brutál dinamika.. minden lesz, 1 vázban, mert verseny van, ezek csak tolják felfele a számokat észnélkül, miközben szép csendben nem 1, de több kritikus paraméter átlépi a "bőven jó" határát és bajban lesz a marketing. (Majd jön a hülyítés 200 megapixellel meg 500 fps-el, az 500 fps-es váz lesz 60 MP-n, a 200MP-s váz meg lesz 50 fps-en, na bumm , most sarkítok, de kb. mindkettő halál elég mindenre is, kivéve NAGYON EXTRÉM felhasználás).
Üveg üveg üveg, amire fókuszálniuk kellene jobban, a Sigma 24-70 2.8 ART is bejött a GM II-es alá (elég szorosan), Tamiék is alkotnak mikor mit, fel van adva a lecke.
Na mindegy is, elfilóztam itt magamnak, grat grat grat
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá