- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megoldások IBS/IBD-re
- Internet fejlesztés országosan!
- Asszociációs játék. :)
- INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- A KOReader ebook olvasó program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szólánc.
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
Új hozzászólás Aktív témák
-
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Kereső nem dobott ki találatot erről a bringáról, de szívesen venném hozzáértők véleményét: Neuzer LLobe Utah 2.1 E-trekking
Relatív olcsónak gondolom, ahhoz képest, hogy e-bike, gyerekkel való túrázáshoz pedig nagyon hasznos lenne néha egy kis rásegítés -
erzol
őstag
Sziasztok!
Nagyon láma vagyok a témában.
Páromnak szeretnék egy olyan kerékpárt, amivel a faluból fel tudna jönni a hegyoldalba, ahol lakunk anélkül, hogy tolnia kellene. Akad felénk úgy 10-12%-os emelkedő, de nem hosszú távon. Kb. úgy 1 km-t kellene megtennie felfelé.
Ez jó lehet neki?Segítségeteket előre is köszönöm!
-
sebgutkopf
őstag
A motorra vonatkozó garanciának nincs sok köze ahhoz, hogy a többi szervizt hol végezteted el, vagy saját magad tartod karban a bringát.
A csavarok rendszeres ellenőrzése alapvetően a te saját feladatod (váltókar, fékkar, pedál - azt is illik évente 2x szétszedni) és a felhasználás intenzitásától függ, hogy mennyi időnként ellenőrzöd őket. Intenzív terepezésnél akár minden 2. bringázás után is esedékes és van értelme a csavarok ellenőrzésének.
A csapágyak, forgáspontok, felfüggesztés szervizelésére pedig előírt üzemórák és időintervallumok vannak meghatározva. Ezeket el kell végezni a bringán, ha kifogástalan teljesítményt vársz el és persze nem szetetnéd, hogy javíthatatlanul kopjon meg. Ezen szervizeléseknek semmi közük a motorhoz és annak a garanciájához. Az éves villa szervizek (márkától függően) 35-45eFt-ba kerülnek, a tag esetében szintén hasonló összegről beszélünk. Viszont ezek elvégzését nem szabad akárkire rábízni, nem mindegy mit csinál, mindent valóban kicserél-e rajta, milyen folyadékokat használ... szóval erősen bizalmi kérdés.
Kedvencem, amikor valahol csak "szükség" szerint cserélik a tömítéseket, amikor teljes nagyszervizt kér az ember. Pont az a lényege a nagyszerviznek, hogy utána a felfüggesztés úgy működik mint új korában és hibátlan teljesítményt nyújt garantáltan 1 évig a köztes kis szervizek elvégzése mellett. -
LanyUs
senior tag
Giant Trance X E+ 2 esetében mennyi lehet az esélye, hogy meghibásodik a motor garancia időn ( 3 év ) belül? Évi 2000 km-ert megyek csak vele ha épp időm engedi. Aktuális hamarosan az 1 éves szerviz, aminek díja 30e Ft. A fél éves szerviz után pár héttel majdnem leesett a váltókar és ki volt lazulva a pedál is, feltettek egy hulladék láncot, de nem volt alkatrész a sorhoz. Egy szó, mint száz nem voltam elégedett. A második évben 45e lenne ugyanez. Szállítással együtt megspórolnám ezt a 100e Ft-ot és vennék helyette egy DT Swiss kereket maxxis assegai maxxgrip gumival + tárcsa és cserélném felhasználási céltól függően.
-
arcitec
addikt
Nem értek egyet, mert a nyomatékszenzoros pláne ha úgy érzékeli nem kell rásegíteni nem hajt, még ha tekersz is, szóval egy jobb gép nem úgy működik, mint ahogy írjátok.
Miféle szerkezetek, amit hajtotok? Terhelés alatt nem váltunk, ha a tiétek hajt erővel, akkor talán vagy nem csúcs gép, vagy nem jól használjátok. szvsz.
Bár ha monti és terepen dobálja az út egyenetlenség, akkor semmit nem kell csodálkozni.
De ezen a hajtási motor működést, azt semmiképp nem gondolnám úgy, ahogy írjátok, az ott nem OK ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nagyúr
Köszi a kommenteket (mindenkinek), igen valószínűleg nem maga a váltó adja a hangot, hanem a lánc átugráskor. Nejem Alivioja nem csinál ilyet, de akkor eszerint a Deore-val nem vagyok egyedül.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
meri
aktív tag
válasz nagylaci32 #8588 üzenetére
Így van, hiszen váltáskor nem állsz le a tekeréssel teljesen te sem arcitec, ugye? Biztosan van kicsit jobb és rosszabb megoldás erre, de tk. magára a váltóra / -karra kéne egy szenzor, hogy érzékelje az elektronika a fokozatváltást. Aztán nem is mindig sík terepen megy az ember; egy emelkedőn pl. még hagyományos rendszernél is kicsit jobban oda kell figyelni ilyenkor...
[ Szerkesztve ]
uff
-
nagylaci32
tag
válasz arcitec #8587 üzenetére
Normál biciklin, ha nem nyomod a pedált, akkor nincs terhelés a láncon. Aki sokat bringázik és odafigyel a gépre is, az váltás előtt automatikusan tehermentesítve hajtja a pedált a váltás erejéig, hogy kímélje a hajtást.
Ugyanez segédmotoros kerékpáron nem ilyen egyszerű, mert az nem azonnal veszi el a rásegítést, miután tehermentesíted a pedált, hanem kis késleltetéssel. Ami jó, amikor segít a lassú technikás emelkedőknél a pedál holtpontján túljutni, de váltáskor épp zavaró tud lenni, szokni kell. -
arcitec
addikt
"levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is"
No ezt nem igazán értem, mert ha nem hajtod - már ha nem markolat gázos - és
ha nem tekersz a motor még hajt, akkor ott nem stimmel valami. Ez tuti.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
meri
aktív tag
Nekem 10-es Deore van, és nekem is "csattog" néha váltáskor, de ilyenkor nem maga a váltó ad hangot (az tk. hangtalan), hanem a lánc, ahogy hirtelen leugrik (esetleg felugrik) és ráfeszül az új sebességnek megfelelő fogaskerékre, miközben terhelve van. Sajnos nyomatékérzékelő ide vagy oda, míg egy hagyományos bicajnál érzed, hogy rendesen "levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is, és ilyenkor csattan. Ezért (is) fogy hamarabb a lánc és a sor ebike-on, hiába az odafigyelés a megfelelő (kímélőbb) fokozatra gyorsításkor, stb.
uff
-
nagyúr
válasz arcitec #8583 üzenetére
Elkopni elkopott a fékbetét, abban nem kételkedem. A váltó biztosan nem vaj, sima úton sem, de váltani rendesen vált, csak (időnként) hangos. Én is azt várnám egy középső polcos Shimanotól, hogy csendben tegye a dolgát, de kellene info olyasvalakitől, akinek szintén ilyenje van.
#8584 Ijk: köszi, cserélni éppenséggel kellett, csak nekem is kicsit szűknek tűnik a 3000. Meglátom a következő párt
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
arcitec
addikt
A fékbetét (láb/kéz függő). Amúgy meg keress másik szervízt. Mert lehet nem is kopott el, a váltó csattogásra adott válaszból. Persze kérdés mikor váltasz, ha sima úton
rázkódás mentesen és terhelés nélkül, akkor annak mint a vaj úgy kellene váltani.
Persze ha minden rendben van vele. DE azt TE is tudhatod, hogy "null" km-en, hogy
működött. És igen, ha még mindig fennáll és esetleg a rossz út az ok, akkor a kuplungot kellene bekapcsolni.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nagyúr
Sziasztok, két gyors kérdés.
Most voltam a bringával 3000km-es szervízen, és a fékbetéteket cserélni kellett. Számítottam is rá, csak kíváncsi vagyok más tapasztalatkora - nem megyek sok szintet, viszont 45 km/h-s a bringa, úgyhogy különösen városban azért nagyobb terhelést kapnak a fékek, mint egy átlagos e-bike esetében. Ennek tükrében normálisnak számít, hogy ennyit bírnak? Magura CMe5, 180mm-es.
A másik a hátsó váltó. Van valakinek Shimano Deore M5120 Shadow+ (11 sebességes) váltója? Kezdettől fogva irritál, hogy időnként hangos csattanó hangot ad váltáskor. A szerzvízes srác szerint ennél a váltónál ez normális, és hajlok is rá, hogy nagy duzzogva higyjek neki, de jó lenne másoktól is hallani tapasztalatot. A lánc rendben van.Köszi!
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
yle_greg
tag
Köszönöm!
Távolabbi terveim között van, hogy a két gyerekkel (és három bicajjal) felülünk valami vonatra, elmegyünk egy olyan helyre ahol még sosem voltunk, onnan elindulva esetleg egy éjszaka vadkemping, majd másnap tovább és a végén felülünk egy tök más állomáson a hazafelé tartó vasparipára.
Bár így jobban belegondolva ha már úgyis felmegy a két gyerekbicaj a vonatra,akkor elég szánalmas lenne azon fillérb4szódni, hogy apa nem akar fizetni a sajátjáért... Ehh, át kell számolni az árat fagyibombóc egyenértékre, hogy kiderüljön, megéri-e a pofátlanság! :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #8579 üzenetére
MÁV esetén a 20" kerekű összecsukható kerékpárok összecsukott állapotban díjmentesen szállíthatók.
[link] BKV esetében 16" a felső határ összecsukható kerékpároknál, vannak olyan járatok, ahol kerékpárszállítás korlátozott mértékben megengedett (fizetni kell érte) Volánbuszon ha becsomagolod, akkor poggyászként viheted magaddal. -
yle_greg
tag
Hát, igen. A kis 20 collos kerekeivel nem egy csajmágnes, de cserébe rendkívül praktikus.
Tényleg, véletlenül nem tudja valaki, hogy BKV / vasút / busz /akármi járművön a félbehajtható bicajokat tényleg lehet szállítani jegy nélkül, ha össze vannak hajtva? Ha félbehajtom, majd berakom egy nagy zsákba, akkor már nagyon nem bicikli, csak egy dög nehéz csomag, nem?
Van erről tapasztalat, hogy belekötnek-e?A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
nimfas
addikt
Nekem jelenleg "Merida Big Nine 950 XT" bicajom van, szép neonződ'. Tény, hogy mire hazaértünk a hátsó felemen kívül a tenyerem zsibbadt, és a combom is pár napig.
Kell egy normális "támaszték" a kormányra, mert ez a túlzott előre dőlés azért megterhelte a kezem rendesen.
A Mátrát hagyjuk, legalább 25 éve unokatsómék akik Nagyfügeden laktak rávettek hogy menjünk el bicajozni, persze akkor is nulla készüléssel, a vége egy laza 80 km lett, Nagyfüged-Gyöngyös-Kékestető és vissza. Akkor konkrétan belázasodtam éjjel.#8570yle_greg: Köszönöm, szétnézek ennek megfelelően. Megnéztem a Kecskédet, amúgy mi is kecskének hívtuk 35 éve a bicajt.
Ekkora kerekű biciklim a Camping volt kb. -
pècsimunkás
addikt
-
GalaHU
őstag
válasz pècsimunkás #8573 üzenetére
Köszi, erre nehezen veszem rá magam, kicsit éppen becsúszott a maci-jellege van. Persze tudom, hogy ez a legjobb megoldás...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
parandroid
félisten
válasz pècsimunkás #8573 üzenetére
Basszus, most csak 30 eur a gore c3, ennyiért best buy. Némelyik noname kínai fos is majdnem ennyibe kerül… Nejem amúgy a (nem a legolcsóbb) decathlonos bcajos nadrágot szereti a legjobban, nekem az annyira nem jött be (nyilván férfi-női modell teljesen más).
Amúgy egyetértek, biciklis alsó nélkül sehova!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #8570 üzenetére
Nekem kb 12Wh/km-t eszik gép, sík terepen városban, 25km/h átlag, 32-35 max sebességgel, sport módban (230%). Túrában (150%), 25km/h limittel ennek kb. fele, 6-7Wh/km. Hosszú túrára valószínűleg ECO-ba tenném és 20-as tempóval simán 100km felett lennék (3--4Wh/km).
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
GalaHU
őstag
Mi most vágunk neki a közeljövőben a "rendes" balatoni körnek a feleségemmel Crusiss bringákkal, majd megírom a tapasztalatokat, én is Merida Crossway XT-ről váltottam. Eddig egy nagyobb mátrai karikát csináltunk (Mátraszentistvánról le az erdei bringaúton Mátrafüred határáig, onnan Mátraházán keresztül az úton vissza) cca 70km volt az is, és gond és különösebb fáradság nélkül letekertük. Taposni ezt is kell, csak ugye nem mindegy mellette a sebesség. Az mindenesetre már most látszik, hogy a tomporok jelentik majd a szűk keresztmetszetet...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
yle_greg
tag
A bringa ara a beszerelt nagyobb akku kapacitassal nem linearisan novekszik, hanem a boltvezeto pofatlansaganak abszolutertekenek a negyzetevel.
Ha a hatovav a lenyeg, akkor olyan bicajt vegyel, amelyiknek siman cserelheto az akksija, es vigyel magaddal egy vagy ket pot akksit, igy csak linearisan novekszik az ar, ami jot tesz a penztarcanak.
Engem hegyes-volgyes terepen 40-50 km hosszan vitt egy akksi (360Wh) vagyis a Balaton partjan futo relativ lapos 100km -nek en neki menek menni ket akksival. Igaz, 80kg vagyok, de volt nalam cirka 20 kilo rakomany, es rohadt sok volt a hegy, szoval hiaba alma versus korte, nagysagrendileg jo lehet a dolog.
De nekem csak egy olcso, 270 ezer forintos bicajjal van tapasztalatom (meg hozza egy 85 ezer forintos plusz akksival) meg persze hozza aprosagokkal (lanc, lakat, sisak, cucc tartok, stb) szoval az egesz kerult 400 ezer forintba cirka.Ez egy osszecsukhato, de felnottnek is jo meretu PVY Z20 Pro. A neve Kecske, mert meglepoen furgen kepes felvinni a seggemet a kornyekbeli dombokra. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nimfas
addikt
Sziasztok!
Jelenleg egy hagyományos, használtan vásárolt Merida 29"-es bringám van, eddig sokat nem használtam. Tavaly többet mentem vele a gyerekkel bicajozni itt a Balatonparton, idén viszont haverék rávettek, hogy menjek velük egy Balaton kiskörre, ami lássuk be így 0 előkészülettel utólag "öngyilkosságnak" tűnt. 83 Km azért sok volt. Fele banda elektromos kerékpárral jött.
Rákerestem a neten.... erre a FB meg minden is ezeket dobálja fel...
Kérdésem hogy van-e 125-130 kg teherbírású (182cm), valós 80-100 km-es hatótávolságú elektromos bicaj, akár kínából akár itthonról ami megbízható? Főleg aszfalton lenne használva, néha murvás rész, de minimál.
Itt Siófokon ilyenkor szezon után a használtakat állítólag elég jó "akcós" áron árulják.
Még nem voltam felmérni a terepet, gondoltam megkérdezem a nagyérdeműt itt a topicban. -
parandroid
félisten
válasz Dr.FantastiK #8566 üzenetére
[ ... butthurt illegal pedelec user detected ... ]
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
roseben
junior tag
Sziasztok!
Cserélném a bringámat de előtte megkérdezném mit gondoltok:
Ez menne: 9 sebességes láncváltós monti Bosch Perfofmance CX 75Nm motorral
Ez jönne: 8 sebességes Alfine agyváltós trekking Bosch Active Line Plus 50Nm motorral
A kérdés, hogy a mínusz 20Nm mennyire lenne visszalépés? -
addikt
válasz parandroid #8558 üzenetére
ilyenek itthon is vannak szép számmal, mégsem foglalkozik az állam vele... a holland emberek élete biztos többet ér
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #8556 üzenetére
Köszi, most utánakerestem, egy MTB-t találtam amiről teszt van. Dicsérik, a tesztben 5-6000 eurót mondtak, így igazából engem mind a MTB jelleg, mind az ár miatt csak mint technikai érdekesség érdekel innentől fogva. Azt hiszem én valami teljesen mást keresek.
De ha jól látom, akkor valami technikai újítás a hajtás (csak felületesen néztem meg a fentiek ismeretében). -
MODERÁTOR
válasz parandroid #8558 üzenetére
Ez lejött nekem is, utánaolvastam. Még olyan képet is mutattak, hogy egy padon mérik az utcán a biciklik teljesítményét (sebességét?).
-
motown5l
senior tag
válasz sebgutkopf #8538 üzenetére
Utána nézek majd a cues cuccoknak.itt a városban,nem nagyon vannak emelkedők, fold utak is csak szántóföld mellett van. Erdőbe nem szoktam vele járni.Inkabb munkába járok vele
-
DoItYourself
addikt
válasz parandroid #8558 üzenetére
Jogos, de az elborult duplamotoros 1500-2000 W teljesítményű kínai gépek jellemzően fatbike kivitelben készülnek, tehát annyira nem lőttek mellé a fogalmazásban, vagy inkább a fordításban.
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #8557 üzenetére
GPS szerint.
A 20 kmh az 20, a 25 az 25, a 27 az 27.Ráadásul mentem többször kollègámmal vagy a főnökömmel túrázni, szintèn mèrtük GPS- el a biciklijüket. Ott 25- nèl leszabályozott.
Ès sík úton mindig elmentem tőlük, vagy èppen utolèrtem őket.
Szóval a bicó 27kmh- ja az valóban 27kmh![ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
parandroid
félisten
Ez egy abszolút félrevezető hír egyébként, és mindenki így vette át, de nem a kerék szélességével van a probléma (azaz azzal, hogy fatbike), hanem a motor teljesítményével. Meg hogy 40-50 kmph sebességgel száguldoznak vele, és a jó részén még a pedál is csak dísznek van, mert gázkaros, vagy egyszerűen átalakítható gázkarosra. És ez még mindig nem lenne gond, mert egyszerűen segédmotoros kerékpárként kéne árusítani, illetve üzemeltetni őket, az azokra vonatkozó szabályok betartásával.
Szóval a hírnek helyesen úgy kéne szólnia, hogy elektromos rásegítésű kerékpárként árult elektromos robogókat foglaltak le a hatóságok. Egyetlen site-on sem láttam így a hírt, mindenhol ez a faszság jött, hogy fatbike-okat foglalnak le. Mert manapság minden retardált majom azt hiszi magáról, hogy újságíró, meg influenszer, a többi milliónyi retardált majom meg leborulva imádja őket, és százmilliószám nyomogatja a lájkokat, pluszokat, meg megosztásokat a szocmédián, aminek eleve nem szabadna híreket közvetítenie.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #8556 üzenetére
[link]
“Viszont amikor megláttam, beleszerettem, és van egy olyan előnye is, hogy 27km/h- val lehet vele tekerni.”[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
"Egyébként melyik gyártónak volt egy meglepő piacra lépése idén? DJI? Abból lett valami durranás?"
Specifikációk jók.
Tapasztalt szerintem itt mèg nincs vele.Mondjuk nekem 4-5 èvig nem is lesz ...
Nèha kibasszott mèrges vagyok a bringám apróbb hibáira, de 4-5 èvig nem cserèlek mèg.
Jobb lett volna így utólag összteleszkópos bringa, meg kicsit nagyobb akkumulátor.
Viszont amikor megláttam, beleszerettem, és van egy olyan előnye is, hogy 27km/h- val lehet vele tekerni.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
MODERÁTOR
válasz DoItYourself #8549 üzenetére
Olvastam én is, hogy a hollandoknál most ráfeküdtek a fatbike-ok ellenőrzésére, ha jól olvastam sok volt a baleset (meg gondolom, a hazai gyártók is pömpögtek, hogy a fiatalok nem viszik a cuccaikat). Egyébként az tényleg valahol megoldandó kérdés, hogy a kínai webshopokból megrendeled az EU-konformnak látszó ebike-ot, amit 4 gombnyomással utána visszavarázsolsz 1500 wattosra, és gázkarosra.
Én, ha tippelni kellene, azt mondanám, hogy jövőre nagyobb teret kapnak a nyomatékszenzoros és középmotoros biciklik, még a kínai modelleknél is. Jövő április-májusra hátha lesznek izgalmas, új modellek.
Egyébként melyik gyártónak volt egy meglepő piacra lépése idén? DJI? Abból lett valami durranás?
-
yle_greg
tag
válasz Steady74 #8552 üzenetére
Nem tudom, milyen rendeles volt, de a sima webes rendelesnel van 14 (vagy 8?) napos elallasi jog, amit nem kell indokolnod. Max a postakoltseget bukod. Nem tudom, hogy ez relevans-e a szamodra.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Steady74
addikt
válasz parandroid #8551 üzenetére
Nem ez a bajom tegnap hoztam haza (hosszas tanakodás után) két Merida Crossway-t, amit 2 hete rendeltem meg. Ezek az akciós ebike árak akkor még sehol nem voltak. Ha ma rendelnék bicót, nem valószínű, hogy a Merida lenne.
-
parandroid
félisten
válasz Steady74 #8550 üzenetére
Alakulnak az árak, most nézegetem az országúti bicikliket, amit 2020 végén vettem, az most ugyanannyiba kerül bovdenes helyett elektromos váltással - és közben az a váltószett is fejlődött, már 2x12 sebességes, az enyém még 2x11. Hogy az inflációról ne is beszéljünk... Nem szabad ezen fennakadni, annyiért vetted, amennyiért akkor jó vétel volt, senki nem látja előre, mi lesz a piacon, akár pár hét múlva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Steady74
addikt
válasz DoItYourself #8549 üzenetére
De gyanús, hogy több gyártó is közel 50%os akcióval jött ki. Lehet mar jönnek az új modellek, lehet tényleg a Te elemzésed is jó, minden esetre engem bosszant, hogy most ilyen árak vannak.
-
DoItYourself
addikt
Nagyon akciós az ár, 1 éve még 1500-1600 euró környékén volt. Tele vannak a kereskedők eladatlan gépekkel nyugaton, a covidos hiányt sikerült behozni, egyben túl is teljesíteni a gyártóknak, amihez hozzáadódott egy recesszió közeli gazdasági helyzet Európában, és a gagyi kínai bringák dömpingje.
Bár úgy hallom Hollandiában már tömegesen foglalják le a kínai e-fatbike gépeket.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
MODERÁTOR
válasz parandroid #8544 üzenetére
Ez mondjuk ennyiért az én laikus meglátásom szerint nagyon jó árban van.
-
parandroid
félisten
válasz DoItYourself #8546 üzenetére
Ezt nem próbáltam még, de kurva nagy első tányér, kicsi hátsó fogaskerék, miért ne lehetne.A gond inkább akkor kesz, ha valamiért elmegy a rásegítés, ekkora első tányérral az munkás lesz. Nokoból próbaltam anno a szijhajtásos verziót, az kb ugyanez volt, egesz kellemes karakter, de nem véletlen, hogy még nejem, abszolút laikusként is azt mondta, hogy inkább a láncváltó, amikor mindkettőt kipróbálta.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
DoItYourself
addikt
válasz parandroid #8544 üzenetére
Tetszetős járgány, de milyen lehet az áttétele? Lehet vele pl. 30-al is tekerni?
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
Steady74
addikt
válasz parandroid #8544 üzenetére
meg van fiido is
mondjuk verem kicsit a fejem a falba, tegnap hoztam el két Merida crossway végül, mert 1800 eur/bicó környékét nem akartam fizetni egy noko-ért pl (kettővel számolva az már 3600+kieg, majdem 2 M lett volna), erre ez meg itt van féláron.
-
parandroid
félisten
Tenways akciók: [link] .
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
LanyUs
senior tag
válasz motown5l #8536 üzenetére
1 hónapja én is cseréltem Shimano CS-M8100/7100/6100 lánckereket [14] + Shimano XTR (CS-M9100) lánckereket [16]. A kettő együtt 3e Ft volt. Vettem egy egész sort is 26e-ért, de amíg a többi jó, addig cserélgetem. Épp itt kérdeztem, hogy bontható-e a hátsó és szerencsére igen, így fillérekből újra tökéletes a vas ( Trance X E+ 2 )
Láncból jelenleg a a legolcsóbbat Shimano Deore (CN-M6100) 12 sebességest használom ( 7e ). 200 km és 4500m szintkülönbség után 0%-os nyúlás
A 20e körül kapható BBB BCH-12E és a szintén hasonló árban levő KMC E12 TURBO ugyanennyi km esetében már 0,25%-nál járt...Kaptam kölcsön egy Maxxis Assegai MaxxTerra gumival szerelt első kereket. Érezhetően jobban tapad a poros földesen és a köveken, gyökereken, mint a Maxxis Assegai EXO. Ha csere lesz, akkor a még lágyabbat veszem majd MaxxGrip.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Így van, a hajtást és váltást le kell cserélnie, úgyis már az egész elkopott. A HG kazi test meg kompatibilis. Érdemes lecserélnie, ha nem akar 400km-enként új láncot és sort feltenni.
Viszont a cues legalább olcsó, csak nem fogok neki AXS T-type-ot ajánlani, ami igazán jó dolog ebike-on -
DoItYourself
addikt
válasz DoItYourself #8539 üzenetére
Találtam valamit: a comp. guide szerint az RD-M592 / 772 jó lehet, ha a váltókar SL-M4000.
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
addikt
válasz sebgutkopf #8538 üzenetére
a Cues csak magával kompatibilis: ha lánckeréksort cserélsz, akkor váltót is, meg váltókart is kell
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
DoItYourself
addikt
válasz DoItYourself #8468 üzenetére
Végül CN-LG500 lánc került fel, de a problémát nem oldotta meg, továbbra se lehet beállítani a váltót, hogy ne kettesével váltson. Mások is panaszkodnak a neten erre az Alivio váltóra, tehát lehet, hogy nem beállítási probléma.
Mi az amire cserélni lehetne? Használtat is érdemes nézni? Kicsit elvesztem a sok Shimano típusszámban.
Ez egy Bosch középmotoros használt gép, 1x9 sebesség, CS-HG201-9 lánckeréksor, Alivio RD-M4000 hátsó váltó.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
sebgutkopf
őstag
válasz motown5l #8536 üzenetére
Ha már shimano váltás és sor van rajta, akkor vegyél rá cues sorozatú sort, láncot stb… az tartósabb lesz. Az alsóbb polcos sorok és láncok, amiket gyárilag tesznek erre a bringára azok nem ebike felhasználásra lettek tervezve, ami miatt pár 100 km alatt az ebike szó szerint megeszi (elkoptatja) őket, egyszerűen a nem elég erős anyagból és felületkezelés nélküli sorok, láncok és lánctányérok ennyit bírnak.
Tehát egy 11s-es cues sor, lánc és lánctányér a megoldás, ami ebike kompatibilis és hg kazettatestre megy fel. Ráadásul a cues nem űrtechnika, így az ára se beteg.Egy mtb terepre lett kitalálva ahol van emelkedő, így az áttételezése is tartalmaz hegymeneti fokozatokat, amik síkon használva hasztalanok. Így kérdés, hogy biztosan megfelelő eszközt választottál, nem egy trekking vagy túra emtb lett volna jobb neked, ha sose mész emelkedőn? Ezt magadban kell lerendezni.
-
StLui
veterán
válasz motown5l #8536 üzenetére
7-8-9 alatt nagyon könnyű, tehát 1-6-ig? Hát nem annyira értem, mert ez a dolga, az terepre való, gondolom nem mész olyan meredekre ahol ez szükséges, illetve túl nagy rásegítést használsz a motor részéről
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
motown5l
senior tag
Szia nekem is Orbea van csak nekem Keram .Agybajt kapok az áttéttol. KB 7,8 9 et tudom használni. Mert az alatt nagyon könnyű tekeri. Az 1 rol nem is beszélek. Általában 8 ba van .de már a második fogaskerék sort kel rá vennem,mert mar ugrik a lánc rajta.Lancot is cserélem mindig,és a váltót is.eloszor szervizbe cserélték.akkor azt mondták, hogy az első tányér még jó.de már azt is fogom cserélni.
-
jlaci74
aktív tag
válasz pècsimunkás #8530 üzenetére
Az egyik végét beakasztod mint a képen és a másik végét kell nézni melyik jelölésig esik bele a láncba.
Kép és leírás. -
pècsimunkás
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek a választ!
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Friczy
senior tag
válasz pècsimunkás #8527 üzenetére
Láncnyúlás mérésére van külön szerszám dögivel.
-
parandroid
félisten
válasz pècsimunkás #8527 üzenetére
Mögé kell tartani egy darab rongyot, ha ennyire szór. Én wd40 speckó lánckenő sprayt használok, előtte átfújom (szintén wd40) zsírtalanító sprayvel, gépronggyal tisztára törlöm, aztán befújom kenővel. Van rajta egy hosszú, vékony, piros 'szívószál', igazából nem megy sehova máshova, csak ahova fújom. 1-2e km-enként elég, vagy ha kap valami extra szennyeződést (vizes útról felvert sár, apró homok, sok por, ilyesmi), akkor amikor hallom/érzem, hogy kezd darálni. Persze aki egy szezonban összesen megy ennyit, ott érhető, ha évente csak egyszer van átkenve.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
pècsimunkás
addikt
-
jlaci74
aktív tag
válasz pècsimunkás #8527 üzenetére
kb hány km- t bírnak a fèkek?
- ez annyira használat függő hogy erre még megközelítő választ sem lehet adni ...lánc nyúlást, hogy lehet èszre venni?
- egyre zajosabb lesz és pontatlan lesz a váltás,
filléres tétel egy láncnyúlás mérő kaliber, ezzel érdemes időnként ellenőrizni, illetve cserélni a láncot mielőtt megeszi a lánckerék sort. Van aki két láncot cserélget felváltva így tolja ki a sor élettartamát.Megnéztem a fèkeket is- úgy tűnik, hogy nem sokat koptak a fèkbetètek.
- erre különösen érdemes figyelni mert a fékbetét anyaga nedvszívó, akár kukázni is lehet egy ilyen művelet után ... azonnal zsírtalanítani kell valami féktisztító spray-el .[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz jlaci74 #8523 üzenetére
Valóban össze fújtam vele mindent, pedig óvatosan csináltam.
Kapott a gumi is, motor is ...Egyébként van mèg egy profi spraym, azzal adtam kicsit a kerekeknek meg a pedáloknak.
Megnéztem a fèkeket is- úgy tűnik, hogy nem sokat koptak a fèkbetètek. Majd figyelem őket, mert ha ereszkedek le hegyről, erdőben, azèrt használom őket rendesen, nem hagyom nagyon belendülni.
Egyébként kb hány km- t bírnak a fèkek?
Meg van mèg egy: lánc nyúlást, hogy lehet èszre venni?[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
jlaci74
aktív tag
válasz pècsimunkás #8520 üzenetére
Csak a wax, nem gyűjti a koszt-port, ellenben minden féle olajjal.
Olajat csak országúti bringákra steril körülmények közé...
Én ezt használom évek óta.
A spray már csak azért sem jó mert mindent összefújsz majd vele...
Persze ettől még lehet jó anyag ez a LM, csak csepegtetve kellene felhordani. -
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #8520 üzenetére
Kiváncsi vagyok rá, majd írd be a tapasztalatokat ha kipróbáltad.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #8520 üzenetére
Igen, én évente megolajozom mindkét bringát (meg a többit is a családban, csak azokat ritkábban). Az elektromosnál az évi 1 csak úgy elég, hogy a szervíz során is kap olajat, ezen felül is érdemes 1200-1300 km után.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
pècsimunkás
addikt
Használ valaki olajat a láncra?
Nèzegettem a sprayket, megmondom őszintén, nem akarom olajozni a láncot. Akkor csak ráragad minden dzsuva.Rendeltem egy ilyet: [link]
Elvileg holnap megèrkezik, kíváncsi vagyok rá, milyen cucc ez.
A Liqui Moly mondjuk jó dolgokat, jó minőségű termèkeket gyárt.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
StLui
veterán
válasz jlaci74 #8502 üzenetére
Nemrég estem az Orbea Wild 2023-as bringámmal,minek már ott mennek be a fékcsöve, és a bowden, tört mint a ropi, annyi elég, hogy leérjen a kormány, és el akarjon fordulni jobban mint a határoló engedné, spéci alkatrész így 500Ft helyett majd 20000Ft, helyszínen nem tudod javítani, mert egy zárt gyűrűn nem tudod átfűzni a cuccokat, meg persze ehhez kellen pótalkatrész legyen nálad a váltófül mellett. Soha többet ilyen kormánynyakba bevezetett bowdenes bringát nem szeretnék
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
yle_greg
tag
Mint a forum hivatalos Olcsojanosa, javaslom nezz korul a kinai elektromos bringak korul. Ami 80-150 ezer kornyeken van az mind kamu, soha nem fog megerkezni az aru.
Nekem PVY Z20 Pro van, ez 270 ezer volt, szoval itt a forumon szerintem en vettem legolcsobban bringat - es ezzel egyutt azt is kimondhatjuk, hogy felszereles, minoseg, es hatotav tekinteteben is en vagyok itt az utolso. Viszont az en bicajomnak van a legmenobb neve: Kecske! :-)
Ha nincs legalabb 300 ezred ra, akkor ne vagj bele, ez alatt uj cucc szerintem nincs. Max a hasznaltpiacon tudsz kifogni valamit, de az ottani arakkal nem vagyok tisztaban.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Egy Giant Explore E+ 1 GTS 2021 készülődik nálam hadrendbe állni (Giant / Yamaha SyncDrive Sport motorral). A bicaj maga itt van már nálam, és mind vizuális, mind technikai szempontból - egy-két szállításból adódó apró karctól eltekintve - tökéletesnek tűnik, majdnem-új állapotú. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor még a héten le tudom ellenőrizni, hogy valóban csak 130 (!) km van-e benne, ugyanis akku nincs benne (de úton van már egy 11 ciklust megélt, 625 Wh-s EnergyPak); a 6A-es töltő pedig vadonat új.
A következő upgrade-eket tervezem rajta elvégezni rövid időn belül: fékek és -karok (MT200 -> Deore 6100/6210), váltókarok (Deore -> XT), hátsó váltó (Deore M4120 -> M8000 - elvileg 11s mivolta ellenére megy 10-es karral is), és talán később az első villát NEX-ről NCX-D-re vagy Paragonra kéne cserélni, de csak ha jön szembe akciósan majd valami ezek közül. Van nálam egy Speedbox 2.1 is Giant-hoz, erre is kíváncsi vagyok... 6 hó gari van még rá, ill. adott esetben vissza is vihetem, ha valami nem stimmel.
A féket a "súlyunk" miatt tartom fontosnak: a városi szaladgálós agyváltósomon is MT200 van, teljesen korrekt, de itt még +10 kiló befigyel. Az XT váltókar nem tudom, jó ötlet-e, mert olvastam, hogy az egyszerre felfelé (is) többet váltani képes karok nem biztos, hogy jók e-bike-ra a láncszakadás nagyobb kockázata miatt - meglátjuk. A hátsó váltóra meg lenne vevőm, akkor mert miért ne - ha működik. Aztán irány a környék, immár pedelec-kel!
uff
-
roseben
junior tag
Bosch középmotoros bringa hátsó 9 sebességes láncváltója lecserélhető agyváltóra? Ha igen a szíjhajtás is megvalósítható?
-
Ijk
nagyúr
Konkrétat nem, kerékpáros topik. Van FB-on szíjhajtásos adok-veszek csoport pl. ott vannak szíjas bringák, agyváltóval. De sima láncost is vehetsz, én a szíjat a gondozásmentessége miatt szerettem meg. A nehéz tekerni elég tág fogalom. Egy karbantartás nélküli, nehéz acélvázat nehezebb tekerni mint egy olajozott könnyűvázast, de sokszor az áttéttel van a gond, 40-60 pedélrfordulat között mennek amatőrök, közben meg 70-80 ami pl. nekem ideális, még elektromossal is. Nyilván a kívánt sebesség sem mindegy, elektromos 25-ig segít rá, az már nem egy laza, kényelmes tempó hagyományossal, de 15-20-at szinte bárki tud tartani 2-3km-en.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Lebeszélnélek róla, erre a használatra nem érdemes elektromos kerékpárt venni, inkább egy szar kínai árában egy normális bringát, azoknak a hulladékoknak az árából már aluvázas, szíjhajtásos bringát kapsz. De gondolom nem ilyen 300-400 ezerért keresel még így sem ha legolcsóbb kell.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
pruzsi
őstag
Üdv.
Tudnátok ajánlani elektromos kerékpárt nekem.
193cm,102kg vagyok. Női vázas érdekelne egészségügyi problema miatt.
Ritka hasznalatra , heti 2-3 alkalom 2-3km max táv .
hegyre dombra nem megyek , max földút
Árban a lehető legolcsóbbat keresem -
yle_greg
tag
Kicsit ciki, de meg sosem szereltem lancot, soha nem hasznaltam meg bontot. Bar ha ugy veszem, akkor ez lehet mazli is. :-)
Akkor utana kell neznem, hogy hogy kell hasznalni, hogy ne az arokparton kelljen rajonnom a szunyogfelhoben.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Friczy
senior tag
válasz jlaci74 #8500 üzenetére
Köszönöm a képet. Nem mondanám csapágyon kívülinek. Abból a szempontból semmiképpen, hogy ha pl. szeretnél a kormány magasságán állítani, és a távtartó gyűrűket kivenni a stucni alól, ahhoz meg kell bontani a bowdenezést. Hacsak ezek a távtartó gyűrűk nem rugalmasak annyira, hogy szét lehet nyitni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- Autós topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megoldások IBS/IBD-re
- Internet fejlesztés országosan!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Proxmox VE
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest