Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yager01
senior tag
Egy 60 éves férfinek keresek bringát aki napi szinten jár télen/nyáron műszakolni. Nem egyszerű, nem részletezem.
A Neuzer oldalán ezt nézegettem: [link] Ezt meg a MarketPlaceen találtam [link] . Ezekre érted, hogy 30km/h-t tudnak? Azt azért sokallom egy kicsit.
Mindjárt megnézem a Đusty féle gépeket is rendesen
-
-
sebgutkopf
őstag
pl az új canyon spectral: ON
900Wh akksival és elől hátul 150mm rugóút, igazi terepre való gép, mindene sokkal strapabíróbb kerekek, gumi stb...
Felhasználásban nagyon más cél és más világ mint a kontrasztba állított merci bringa.
Kisebb akksi és motor vonalon pedig kis és közepes rásegítésű gépek 17-19kg tartományban mozognak a jobb összteleszkópos hegyi gépek.Viszont én tényleg a montikat ismerem, így nem biztos, hogy neked releváns, ha én eMtb-ket ajánlgatok.
Túrázós ebike-nak lehet más is venni, ellenben ott a súly jóval nagyobb, egyúttal annyira nem is számít, lehet nehezebb, olcsóbb anyagokból, nagy akksival, nagy hatótávval. -
Yager01
senior tag
Kicsit visszatérnék a 60éves ffi-nek Neuzer Zagon E-trekking témára
Van jelentősége, hogy Bafang vagy MXUS XF06 első motors gépet nézek? Gyári katalógus szerint mindkettővel szerelték de van aki a Bafang 2022-est 400ért árulja, ezen a linken első telős új van 350-ért... [link]
Sikerült kicsit össze zavarni magam. -
sebgutkopf
őstag
Egy trekking meg egy trail, vagy enduro eMTB azért nagyon más kávéház. A jól felszerelt eMTB-k jó súllyal igen komoly áron érhető el és olyan alkatrészek vannak rajta, amik egy túra felhasználáshoz fölöslegesen sok vonalat képviselnek: drágák, könnyűek és ha nincs terep, akkor fölöslegesen erősek.
Egy trekking gépnél az se gond, ha 27 kg, mert a hajtás megoldja a többit, nem érzed a súlyát (max pakolásnál), ott nem kell a legmodernebb karbon technológias váz se. Az emtb-k geometriája is terepre van kitalálva, már egy trail gép is úgy van kitalálva, hogy az ülő póz mászás közben kényelmes és lefelé meg a nyeregből kiállva mész egész végig. Nem arra valók, és nem arra optimalizálták őket, hogy órákat a nyeregben ülve vízszintesen tekerj, arra nem lesz kényelmes.A lényeg, hogy a jó bringa nem egyetemes igazság, a felhasználás tekintetében az adott személy számára kell jónak lennie. Hiába mondanám, hogy nekem milyen 22,5 kg-os 170mm rugóutas enduro emtb-m van, ami nekem a legjobbjáték, de neked lehet csak egy szép tárgy.
Persze vannak rövidebb rugóutas kevesbé aggresszív geometriájú emtb-k is, akár hátul merev verziók. Ezektől se várd el a 20-23kg súlyt, mert ebben a kategóriában senki se fizetne meg egy 4-5 millás gépet, ezért ésszerűen a cél felhasználás szükségleteihez olcsósítják a gyártók.
Ha nem tetszenek a trekking gépek a rövidebb rugóutas, akár merev emtb-k még érdekesek lehetnek neked. A súlyt viszont tényleg ne misztifikáld túl. -
sebgutkopf
őstag
A bérlés és kipróbálás egy remek ötlet. Egyre több helyen van rá lehetőség, ráadásul így lehetőséged van arra, hogy különböző stílust és felhasználásra alkalmas gépeket kipróbálhass anélkül, hogy milliókat tolnál bele. Itthon is egyre több a lehetőség, Ausztriában meg…. egészen hétköznapi.
Ha már akciók. Kirándulós, túrázós merev emtb: [link] 2500 € alatt, 625 Wh-s akksi, bosch és 22,5 kg. A márkát meg ismerjük. Szórják ki a 2022-es modelleket. -
sirarcheer
senior tag
Köszi a választ. Mindenképpen ki akarom próbálni a bringát a vásárlás előtt, melyik a kényelmes. Bergusont néztem ami közel lenne.
Hosszú túra a Balaton kör lenne.
Nézegetve a kínálatot, a Cube Touring Hybrid One 625 [link] harmadik generációs Bosch motorral van szerelve. Ez már elég jó kezdésnek vagy már érdemes a negyedik generációs motorokat venni, persze ráfizetéssel?PSN: sirarcheer
-
Warzoz
senior tag
Az én esetemben 5 fokozat van: Az Off (itt nincs rásegítés). Az Echo (ez kb. semmire sem jó, pár km/h-s sebességnél érezni, hogy van némi rásegítés). A Tour (ezt használjuk általában kisebb emelkedőknél, szembe szélben, ezzel tudjuk tartani az átlag 20-24km/h-s sebességet). A Sport (ezt a meredekebb emelkedőknél kapcsoljuk be, vagy ha sietünk, mert ezzel már a 30-35km/h-s sebességet is tudjuk tartani). Végül a Turbo (ezt csak akkor kapcsoljuk be ha túl meredek és/vagy túl hosszú az emelkedő, de nagyon ritkán használjuk mert zabálja az elektronokat).
Százalékot nem tudok mondani. Sajnos még az akkupakkok állapotát sem tudom ellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
-
sirarcheer
senior tag
-
andrisbandi
őstag
A gyíkban pl lakat minimumokról írnak. Riasztós, meg GPS-es a drágábbhoz való. Érthető elvárás.
A lakat típusát a kerékpár értéke határozza meg az alábbiak szerint:
- legfeljebb 200.000 Ft értékű jármű esetén lánc-lakat kombinációjú, U-lakat vagy ezeknél magasabb biztonságú lakat szükséges,
- ha a jármű értéke 200.000 Ft-nál több, de legfeljebb 1.000.000 Ft, akkor a jármű lezárásához riasztós lakat, vagy Abus 15-ös vagy Kryptonite 10-es fokozatú (vagy azzal egyenértékű, más gyártmányú) U-lakat, vagy Abus 15-ös fokozatú (vagy azzal egyenértékű, más gyártmányú) hajtogatható lakat, illetve min. 16-os fokozatú motor láncos lakat szükséges;
- amennyiben a jármű értéke 1.000.000 Ft-nál több, de legfeljebb 2.500.000 Ft, akkor a jármű lezárásához riasztós zár, vagy a jármű utolsó helyét megjegyző applikációval ellátott lakat szükséges.Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7_akku_5o/friss.html
-
big-J
őstag
250w nevleges teljesitmeny. Meg evekkel ezelott ratettek egy teljesitmeny merot specialized turbo levo-ra es 670w korul volt. Azt hittem lattam ilyen szabalyzast talan EU-s orszagoknal hogy a max teljeseitmeny a nevleges 2.5x-e lehet, de lattam mar eltero szamokat is. Ha nincs ilyen szam, akkor pedig mindenki addig sunnyog, amig meg nem vagjak oket.
A tenyleges nyomatek gorbe mas motornal/vezerlo parositasnal mas, de a maximalis nyomatek gorbe egy elektromos motornal 0rpm-nel maximum, max rpm-nel 0nm.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
A valóságban az történik, hogy a motor nyomatéka a ráadott árammal arányos.
Tehát leginkább a vezérlő, és annak beállítása korlátozza... A 250W érték meg
hatalmas kamu, hogy megfeleljen a jogszabálynak. (Annyit szabad feltételezni,
hogy ekkora teljesítményt folyamatosan le tud adni túlmelegedés nélkül. Pont.)Ui: elektromos motoroknál a ráírt teljesítmény sosem a max., hanem névleges,
és pont emiatt a melegedés dolog miatt fontos. Ez tiszta. Ellenberger ahogyan
az elektromos kerékpároknál/rollereknél alkalmazásra került, az egy vicc.
(És emiatt felhasználói, és szabályozói oldalról is félreértésekhez vezethet.)A motor csúcs nyomatéka is egy névleges paraméter: rövid ideig többszörösét
is ki lehet csikarni. Egyetlen korlátja, hogy ne égjen szét a kábelezés.
Megfordítva viszont, ha a vezérlő korlátozza az áramot, azzal korlátozza ezt a
max. nyomatékot is. Ad absurdum a "40 Nm" és a "85 Nm" motor pontosan
ugyanúgy fog viselkedni, amíg a vezérlő áramkorlátjába ütköznek... Ha viszont
már ereszd el a hajam szakaszban vagyunk, akkor az a motor ami éppen több
áramot rángat ki az akkuból, jellemzően "erősebb" is lesz, feltételezve, hogy a
mágnesek is egyformák bennünk, és a tekercselésük sem tér el jelentősen.Apropó tekercselés: a motor maximális fordulatszáma többé-kevésbé egyenes
arányosságban áll az akku feszültségével, ez a Kv érték, ennek reciproka meg
a nyomatékát adja meg egységnyi fázisáram mellett... Akku/vezérlő/motor, így
triumvirátusként tudhat bizonyos paramétereket. Ha nem programozható, fixen.
(Programozható = semmi nem fix: áramkorlát, szoftveres sebességkorlát, stb.)Szerk: ha érdekelnek a motorok paraméterei, ajánlom ezt a szimulátort...
Mérési eredményekkel lett feltöltve, de egyedi motorok is jól becsülhetők vele![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Friczy
senior tag
50/min az nagyjából a nagymama pedálozása, 70-80/min már reálisabb. Nekem van a kijelzőmön olyan üzemmód, ami kijelzi a fordulatot. és a leadott teljesítményt is, azon azt látom, hogy amikor elindulok, gyorsítok, akkor értelemszerűen nagyobb a teljesítmény (az enyém és a motoré is), és nagyjából 70-es fordulat környékén lesz alacsonyabb. Ez alapján az 50-es fordulat jobban is terheli a motort,
-
sebgutkopf
őstag
Amit tudunk az a bringás pedálfordulata és jól látod az nem 1:1 áttétellel egyezik a motor valós furdulatszámával.
Sajnos a motor valós fordulatszámát nem ismerjük csak a gyártók, vagy aki valós technikai specifikációt ismer, mert belül mind áttételezve van és a gyártó ilyen adatot nem ad ki.
Magának a hajtásnak (lánc és a külső hajtás) az 50-es pedálfordulat nagyon nem tesz jót és persze a bringás térdének sem. A megjelölt 70-80 közötti tartomány a pedál fordulatra vonatkozik és a motorok teljesítmény görbéi is úgy vannak hangolva, hogy erejük legjavát ebben a 70-80-as pedálfordulati tartományban adják, akármilyen motor fordulat is áll az egész hátterében.
Abban viszont nagyon eltérnek a motorok, hogy milyen széles tartományban képesek a névleges legnagyobb nyomatékot, vagy teljesítményt leadni és ezt érezni is, amikor tartományra kívül kerül a rider (túl alacsony, vagy túl magas pedálfordulattal), akkor bizony a motor nem lesz olyan lehengerlő. -
Friczy
senior tag
Egy jobb és egy bal tekerés együtt pont egy pedálfordulat. Nem igazán látom a különbséget, feltéve, hogy a motor a pedáltengelyen van, vagy pedig 1:1 az áttétel a pedáltengelyhez viszonyítva. Erről persze nem tudok, hogy így lenne vagy sem, ráadásul ez amúgy is csak középmotorosnál igaz.
-
sebgutkopf
őstag
Teljesítmény = fordulat x nyomaték.
Tehát alacsony pedálfordulattal egy adott teljesítmény leadásához nagyobb nyomatékra van szükség mint magasabb pedálforuldat esetében. Ezért alacsony fordulaton jóval nagyobb terhelést kap a lánc, a hátsó kazetta és az első lánctányér is, amitől ezek mind gyorsabban kopnak. Ez ugyanúgy igaz a térdre is, térdfájdalomhoz vezet, ha nagyobb nyomatékkal tekerés, b verzóként a nagyobb izomerő kifejtés nyomán hamarabb elkezd a comb savasodni szemben azzal, ha pörgeti az ember és a teste kardio rendszerét használja.
A vidéki triálozó nénik nem számítanak, ők nem adnak le érdemi Wattokat.
-
DigitXT
nagyúr
Nem akarok belevau, de ezt a részét én sem értem: ki mondta, hogy valaki azonos teljesítményt akar leadni? Ez egy teljesen fals előfeltétel szerintem. Eleve azért teker lassabban, mert lassabban megy, ergo kevesebb munkát végez egységnyi idő alatt, tehát definíció szerint kisebb teljesítményt ad le. És mivel lassabban megy, ezért kevesebb a közegellenállás is (ami mint közismert négyzetesen változik a sebességgel, így jelentős lehet a különbség), azaz nem csak, hogy eleve kevesebb teljesítmény kell, de még összességében is kevesebb munkát kell végeznie, hogy eljusson A-ból B-be. Ezek amúgy remekül modellezhetők a szimulátoron. Kicsit az a vicc jut eszembe erről, amikor a tevehajcsár elkezdi azért hajtani a tevét, hogy a menetszél majd jobban hűtse... Amikor meg szegény teve ettől megdöglik, akkor kérdezi: "Mi van, kis tevém? Megfagytál?"
A viccet konkrétan arra értem, hogy sajnos nekem is fáj a térdem, ha biciklizek... De biztos nem azzal gyógykezelném, hogy elkezdek hajtani, mint az őrült. Egyszer sikerült csúnyán begyulladnia (monoton tekerés, gyors tempóval, edzőteremben), és azóta se lett 100%-os: eltekergek én alacsony fordulaton (~60), de az kurvaélet, hogy nem tudok úgy pörgetni, mint a versenyzők, illetve ha közlekedés/kirándulás a cél, akkor én bizony nem is akarok. Pedelecnél meg pont hogy nem kell akkora nyomaték térdből, nem? Elkalimpál az ember "térdkímélően", a többit a motor hozzárakja... Ja, hogy gyorsabban nyírja a láncot, tányért, mindent? Zag schon: én vagyok a bringáért, vagy a bringa van értem? Szerintem az a nem mindegy, hogy sporteszköz, vagy közlekedési/rekreációs. Párom sporteszközként használja, de ő olyan emelkedőkön teker fel ahol én meg se próbálnék... 30 éves MTB-k, semmi elektronika. De erősen gondolkodtam a motorizáláson, mert akkor legalább tudnék vele tartani én is: nem azért, mert ne tudnék beledögleni
egyszer. Csak nem akarok. Hiszen én se leszek fiatalabb.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
sebgutkopf
őstag
Ez edzettség kérdése is, hogy kinek hol működik jól a szervezete, izomzata, hol teker és milyen teljesítményt kell leadnia.
Sima matek szerint mondjuk egy síkon tekerés 100W-al 50-es pedálfordulaton 19Nm nyomatékot igényel a hajtástól és a lábadtól, míg 80-as pedálfordulattal csupán 11,9Nm. Egy emelkedőn ha 300W a cél (átlag ember számára is elérhető teljesítményeket írod direkt), akkor egyre jobban számít, hogy 57Nm vagy 36Nm nyomaték kell és ahogy nő a teljesítmény egy versenyzőnél ezek egyre erősebb különbségek.
Aki nem tud pörgetni (országútisok 90 rpm-ig is felmennek) annak a gyengébb, edzettlen keringési rendszer az oka, amit kompenzálni lehet izomerővel egy bizonyos ideig. Viszont egy jelentősebb teljesítmény leadásnál már nem fog működni.
Alacsony teljesítmény leadás mellett (sík úton könnyed gurulászó túrázás) ennek a pörgetésnek már nincs jelentősége, ahogy Digit is írja.
Valószínűleg ekkor érzed, hogy kényelmesebb hosszabb távon.Viszont ez egy ebike topic, tehát számoljuk hozzá, hogy a saját teljesítményedet a motor megszorozza még 2-3x-al és máris nagyobb Wattok és nyomaték jön ki. A te térdednek nem fog fájni, neked kényelmes és érzésre fenntartható lesz. Viszont ezzel együtt észrevételnül jobban megterheled a hajtást és annak nyomán a pénztárcádnak.
Ha ezzel tisztában vagy és elfogadod onnantól már egy tudatos döntésről van szó.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
"Amit nem értek, hogy az 50 miért számít alacsony fordulatnak"
Mert a versenysportra van kitalálva a 80 vagy a fölötti pedálfordulat, hogy az hatékony a haladásra. Azon túl, hogy ahhoz edzettség és kondi is szükséges.
És a "hozzáértők" ezt tolják, ha kell, ha nem. A "mugliknak" is.
Mindenki úgy és annyi pedálfordulattal teker, ami jólesik neki. Szerintem....
U.I: Persze nem ebike-ra írtam, hanem analógra, de hát ügye a pedálfordulat ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Friczy
senior tag
Mindenképpen az, még ha szerinted az is a természetes. Az elektromos bringa nyilván lustít, hagyományos biciklin sokkal hamarabb fáradsz el 50-es fordulatnál, mint 70-80-nál ugyanazon az úton (elsősorban síkot és enyhe emelkedőket feltételezve). Persze attól is függ, hogy alkalmanként mekkora távot mész, ha csak a legközelebbi fagyizóhoz 5-10 km-re, akkor szinte mindegy, de már egy 50 km-es kör esetén már számít, hosszabb útnál meg főleg.
De ahogy írtam korábban, a villany becsapós. Én kétlaki vagyok, tehát hagyományos és elektromos bringát egyaránt használok, és persze a hagyományoson 'szocializálódtam'. -
DigitXT
nagyúr
Ezek az (első) agymotoros gépek hogyan viszonyulnak a pedálozáshoz?
Egyszer kipróbáltam valami kínai csodát a PH-nál, de annyira fos volt az
érzés, ahogy "rásegített", hogy inkább nyomta neki az ember a gázt...Ui: mi a különbség aközött, hogy pedálozva megyek 25 km/h-val a bicikli
úton, vagy gázkar nyomvatartásával. Miért balesetveszélyesebb az egyik,
mint a másik? Illetve a klasszikus SMKP miért ne mehetne a bicikliúton?
(Nem az 50 ccm motorokra gondolok! Azok nagyok, azért... Ilyen Dongó
kategória: szerintem egy "gázkaros" villanybringa is pont ugyanez, nem?)Benzines, mondjuk büdös, zavarja a sportolókat. De az elektromos?https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
yahagyma
tag
Előző évben és eddig idén sem volt probléma, hogy másra kellett várjak a töltőn, de ez lassan megváltozhat, olyan elosztó fog kelleni ami vízszintesen "terjeszkedik" mert a vízvédelmi csapóajtó útban lesz, mindez képen:
[ Szerkesztve ]
Sokan akarnak örökké élni, miközben azt sem tudják, mit kezdjenek magukkal a következő hétvégén...
-
sz_gabor
tag
Gondolom gyártják 350w-s amerikai piacra is, a weblapra meg rámásoltak a leírást, de nem figyeltek hogy 250w európai piacost árulják. Az OEM gyártó meg gondolom olyat motort, váltót tesz bele amit a viszonteladó kér.
Nem védeni akarom Őket, ezért is hezitálok és keresgetek még más típusok között, de eddig ez nyerte el legjobban a tetszésemet. De természetesen a megvásárlásába van rizikó, de nekem már pár online magyar vásárlásomnál volt minőségi és garanciális probléma. Volt hogy fogyasztóvédelemhez kellett fordulnom, volt hogy megszűnt a bolt és nem tudtam a garanciát érvényesíteni (vásárláskor küldték az Európai garancialevelet, de kiderült csak bolti garancia volt rajt). A kíniakkal eddig egy garanciális ügyem volt (elég sokat vásárolok onnan) ingyen küldték a hibás alkatrészt.
Kb. 500000Ft lenne a kerékpár, amiért nem találok ilyen paraméterekkel ismertebb márkából, de ha te tudsz köszönettel elfogadom a segítségedet. -
Ijk
nagyúr
Nem ragaszkodom foggal-korommel a márkához, csak nekem a Gustav modelljük (1. verzió hagyományos változata) nagyon bejött. Kényelmes, külsőre is beleszerettem, a vazra erősített első csomagtartó nélkül már nem is kellene kerékpár. Szijrol sem mondanék már le. Ha van hasonló bringa olcsóbban akkor ha van valakinek kedve bedobhatja.
Igazából meg sem valnek a mostanitol, leginkább az izzadtan beérni melóba zavaró, nyáron legkondis irodaba különösen./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Gondoltam rá, de nagy macera. Kellene egy új alu váz, ha agymotort teszek akkor egy pinion váltó (szvsz nem is lehet kapni alkatrészkénz), ha középmotort akkor ahhoz való váz. Maga a motor+akku, ill. váltó önmagában nem kis tétel, + kompatibilis aluváz. Majd nézelődök azért.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mindenképp ki akarok majd egy bosch középmotoros gépet próbálni mostmár. Inkább vágynak nevezném ezt mint racionális döntésnek, Porsche-ra soha nem lesz pénzem (meg autók nem is hoznak lázba), ebbe a márkába nagyon beleszerettem (a minőségi építés mellett nekem fontos a külső), ill. a technikai része is érdekel. Gyakorlatra visszavezetve nem vagyok kerékpár megszállott, mármint a tekerést illetően, városban jelenleg a legpraktikusabb eszköz azért használom. Motorok sem különösebben érdekelnek, még a robogót is kizártam régebben tárolás, olaj+benzin miatt).
Persze sebességre ott van némi kockázattal a chipelés, de 30-35-nél gyorsabban még a legjobb útszakaszokat sem vállalnám be, anniyt lehetne nyerni, de 1-2 percekről beszélünk 5km-en.
Most a 15% akció miatt pörögtem be, de nem szeretem az ilyen vásárlási nyomást, kivárok, gyűjtögetek, tesztelgetek, addig meg használom az analógot. Persze 10+ km-es bejárással már behúztam volna, 5km nekem pont a kényelmi határeset.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Robogót már nem tudom elhelyezni a tárolóban, és máshol nincs hely. Előnye hogy mehetsz 40-45-el (ami hátrány is mert az úton te leszel a leglassabb), viszont szerintem hosszútávon drágább. Mozgás nem igazán szempont, heti 3x járok kondizni, 1x úszni, lassan futni is kellene, teljesen elválik nálam a közlekedéstől (külön beöltözök, nem érdekel akkor hogy leizzadok). 120 ezres városban még mindig a kerékpár a legjobb szerintem, bárhova, bármilyen úton gyaloglás mobilitásával vetekszik.
Chipeléssel kapcsolatban egyetértek./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Akkor kész, falba utkoztem, a 22km/h leszabalyozast 25-tol magam tekerem a 25 kilos dogot nem tudom elviselni hosszútávon, főleg nem millió feletti járművel. S-pedelecet a sisaknal és a kerékpárút letiltasnal vesztettem most el. Marad a chipeles, sajnos vszeg enviolonal automatiqnal nem megy, meg azért ott a félsz a letiltassal gari vesztessel.
Egyelőre marad a normal bringan izzadas munkaba jarasnal./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Közben még arra gondoltam megtartom a rendelést, kipróbálom az automatiq rendszert 25-ös limittel, később ha zavar a limit átépítem manuálisra az enviolot, lehet kapni nem túl drágán alkatrészt [link] [link], ill. beépítek egy Volspeed V4-et.
Esetleg azt tudja valaki ha megpróbálnám az automatiq rendszerbe beépíteni a volspeedet akkor hazavágná ha mégsem kompatibilis vagy csak hibát dobna ki és ha kiveszem akkor visszaáll?[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Viszont a tuningoltat nehezebb kiszűrni, le kell szedni a burkolatot, ahhoz meg pedál lehúzó szerszám kell. Kizártnak tartom hogy ezzel itt valaha is foglalkoznak, hacsak nem 35+ -al száguldozol városon belüli bicikliúton és balesetet okozol. S-Pedelecet szintén nem fognak bicikliútról leszedni ha 30-35-el mész max, de járdáról lazán leszed egy gyalogos rendőr hogy segédmotorozol, márpedig egy átlag magyar városban bizony járdára is rá vagy szorulva ha nem az autók között akarsz lavírozni, mert kerékpárút az kevés.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
- Új Asus Rog Strix G15 Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% Brutál Ryzen 7 6800HS 16/512 RTX 3050 FHD 300Hz
- HP OMEN Transcend 14-fb0796ng - ÚJ 14" OLED GAMER notebook - Intel Core Ultra 9 185H, 32GB, RTX 4070
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 4 akksi, sok extra, garancia, Care Refresh
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest