- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Megoldások IBS/IBD-re
- Itt az új LOGOUT!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
yle_greg
tag
En a lakasban tarolom az akksit, mert tartok tole, hogy a minusz fokok kart tennenek benne. Amikor elindultam boltba, a szobameleg akksi jobban birta, de hazafele miutan a bolt elott teljesen kihult, az enelkedokon hamarabb eltuntek a picike pucukak a kijelzorol. Mondjuk nem is volt fullra toltve, direkt, mert most ritkabban megyek ki, ugyhogy sporolok az elettartammal, nagyjabol felig toltve tartom az akksikat.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
meri
aktív tag
Nekem 10-es Deore van, és nekem is "csattog" néha váltáskor, de ilyenkor nem maga a váltó ad hangot (az tk. hangtalan), hanem a lánc, ahogy hirtelen leugrik (esetleg felugrik) és ráfeszül az új sebességnek megfelelő fogaskerékre, miközben terhelve van. Sajnos nyomatékérzékelő ide vagy oda, míg egy hagyományos bicajnál érzed, hogy rendesen "levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is, és ilyenkor csattan. Ezért (is) fogy hamarabb a lánc és a sor ebike-on, hiába az odafigyelés a megfelelő (kímélőbb) fokozatra gyorsításkor, stb.
uff
-
arcitec
addikt
A fékbetét (láb/kéz függő). Amúgy meg keress másik szervízt. Mert lehet nem is kopott el, a váltó csattogásra adott válaszból. Persze kérdés mikor váltasz, ha sima úton
rázkódás mentesen és terhelés nélkül, akkor annak mint a vaj úgy kellene váltani.
Persze ha minden rendben van vele. DE azt TE is tudhatod, hogy "null" km-en, hogy
működött. És igen, ha még mindig fennáll és esetleg a rossz út az ok, akkor a kuplungot kellene bekapcsolni.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
"Az a többségnek egyáltalán nem kevés, sőt." Ez meg a TE válaszod volt.
De az élet már csak ilyen, nem mindig sikerül, mindenkinek megfelelni.
Amúgy meg egyáltalán nem voltam savazó, ha meg nagyon érzékény vagy esetleg mimóza, akkor elnézést.
#8104Sirandrish : Nyilván valóan a mindent lehet a végtelenségig fokozni de nem kéne a végletekig tolni. Itt azért az a + 200eft azért nem az az eszement összeg ám és akár hogy is az szerintem talán annyival jobb is, pláne ha az eredeti árát nézzük.
De akinek megfele persze vegye meg, használja, mivel Bosch rendszer jó is lehet, de azért az továbbra is már egy régi technika ha már 600eft-ot ad érte valaki, de ismétlem ha csak annyi van akkor nincs mit tenni.
Amúgy meg elsőre csak azt írtam, hogy 56-os ami azért az nagy méret, nem átlagos user mérete. Nem véletlen a leárazás. ( és akkor ottannak az eredendő ár).
De azt meg állítom aki annyira mellette írt az tutira nem veszi meg egyikük sem és ezért kár itt a feszkót sértődést adni.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
Kevés az akku, bár egy 100-120km talán benne lehet, nem tudom.
Tesztelni kellene, nincs súly, hatótáv megadva, nincs világítás, csomagtartó stb ..
Na meg egy régebbi konstrukció a GEN3, brutálisan nagy az a motor ott amúgy...
Próba cseresznye, nem ítélet volt a részemről, inkább első benyomás, nagyobb távokra túrákra szerintem kevés, minden másra jó lehet ...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
parandroid
félisten
-
Sirandrish
legenda
Lehet az lesz, csak majd az asszonynak beadom hogy szuperakciós volt a cucc
Tisza-tó itt is lesz...legalább 2-3at tervezek idén isEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
Most megint nagyon elkapott a flow.
Alig bírok megülni a seggemen...valamit mindig csinálnom kell.
Még csak 10 óra de már végeztem egy 1.000 kalóriás gyilkos kardió/kézisúlyzós edzéssel, de már azon filózom hogy lehet még tekerni is kéne egyet
Nah és az ebike is ezt lenne hivatott segíteni. Mert azzal sokkal inkább nekiindulnék akár minden nap amikor itthon vagyok, és nem csak a szokásos 40-45K-es Tokaji karika lenne, hanem nekivághatnék akár 2szer olyan hosszú tekerésekre isEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
Hát az alföld már csak ilyen dimbes-dombos
19-20al a végére a combom azért szépen bedurran, de siman birhato. Viszont ebike-al sokkal kevésbé megterhelő.
Ahogy írtam analóg bringával egyelőre a 40-45km amit nem veszek fel...azt gyakorlatilag minden nap le bírnám tekerni, a 65ot a 3. nap már erősen meggondolnámEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
Hát ez egy jó kérdés..
"Számokban" nem hoz sokat...kérdés hogy mi számít soknak.
Itt van 3 Tiszató karika...
Analog kecó sok pihi:
Aztán van analog kecó kevesebb pihi:
És végül Ebike:
Van idei is, de azt már Garminnal mértem és nem kapcsoltam be az autopause-t, így ilyen 12-13km/h-s átlaggal megyek
Gyakorlatilag 3km/h-t és 30perc nyeregben eltöltött időt nyertem itt az Ebike-al, csak éppen sokkal kevésb fáradtam el, és sokkal jobban élveztem a kvázi "kirándulást".
Nem haltam bele analog bringával sem, de sokkal több energiám maradt a táj kukkolására pl..
Mondjuk a seggemnek mindegy, az meghal minden bringánEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
Hát annyikat szoktam itt a környéken menni, meg évente 3-4 alkalommal körbetekerem a Tiszatavat
Nem szoktam rohanni, kb 20km/h-s átlagot megyek, az olyan párommal dumcsizós tempó
A pedálszenzort már alapba nem preferálom...elég róla olvasnom. A Tiszatavon egyszer kipróbáltam egy KTM-et ami nyomatékszenzoros, és az tuti hogy olyat vennék. Ennek a 3as fokozaton 16km/-ig segítős akárminek nem látom értelmét..
A 25ig segít, csak a mértékét variálom az jobban fekszikEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
Nah igen...én azért venném hogy nagyobb távokba is bele merjek vágni
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
-
Sirandrish
legenda
-
MODERÁTOR
Én az LD500E-t nézegettem pont (míg akcióban 520 volt, most már 600), a leírás alapján nyomatékszenzorosnak tűnik. Mindegy, hagytam elmenni, bár utólag bánom. Nem vagyok maximalista, egy használati tárgy kellett volna. Elhiszem hogy a milliós kategória jobb lett volna, de gondolom nem mindenkinek az van, és valószínűleg ezt is sokan használják elégedetten. Szerintem idénre már ráhagyom, nem hiszem hogy még egyszer lesz akcióban, a +80 ezer Ft-ot meg nem adom ki érte. Használt nem érdekel, talán jövő tavasszal meglátjuk mik lesznek akkor.
-
Hopkins_001
aktív tag
Ouxi v8 az alap. Kb 300 ezer, akár EU raktárból.Gyárilag kb 40es tempó amit elbír folyamatosan.
Egyszercsak elkezdtem ezt is azt is cserélni és a végén ott már,hogy a váz meg az ülés eredeti.
Gyári 750w motort sajna kicsit megfőztem. Nem is a tekercs éget meg hanem a mágnesek estek le. Ez a bolygó mű rendszer borzalmas. Rengeteg csapágy, fogaskerék stb....
Pár napja jött meg hozzá egy direkt hajtásos motor, teljesen más. Halkabb gyorsabb ugyanazon terhelés mellett.
Mindent is raktam rá. Saját bekötésű index, lámpák stb.
Kb 2 éve építgetem, de sosincs kész.
Már nem merem számolni mennyit költöttem rá, de valahol 700 ezer körül járhat összesen.
Lőttem most friss képet,nincs kész úgy tessék nézni 😬
[kép] [kép] [kép]Specifikáció:
52v akksi
45a sabvoton vezérlő
1500w motor -
ZolkoW
őstag
-
MODERÁTOR
Köszi a részletes választ!
Amit eddig tudok az ebike-ok alapján, az alapján nyomatékszenzorosat szeretnék. A másik követelmény, hogy magas (férfi-) vázas legyen, de egyébként nem vagyok válogatós, és az átlagost jelentősen meghaladó testsúlyommal tudjon egy 60-80km-t (a problémám az, hogy nem tudok a csapattal nagyobb körökre menni, ezért kéne a rásegítés, illetve emelkedőkhöz).
Olyat szeretnék, amit valamilyen itthoni utolérhető nagyobb áruház árul, mert a szervizre és garanciára számítanék. Ezért néztem a Decathlont. Azt az 1m-s példányt nem azért próbáltam ki, mert reálisan megvenném, hanem mert érdekelt, de az minőségre és tudásra is csalódás volt. -
Sirandrish
legenda
Nah hát akkor kezeljük pedálszenzorosként...ha már a hivatalos oldalon is pedal assistot írnak. Mondjuk így meg 500K kicsit húzós
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
De ezzel pont azt bizonyítod te is, amit az a kommentelő írt. Mármint hogy az ilyen fokozattól függ hogy MEDDIG segít téma, a pedálszenzoros bicajokra jellemző.
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Sirandrish
legenda
En is jól el vagyok vele. Egyelőre én hamarabb megadom magam mint a bringa
Mivel kezdem egyre jobban megszeretni a bringázást, ezért gondolkodtam hogy lassan uppolni kéne.
Vagyonokat nincs kedvem bicajra költeni.
Az Igényeim nem túl magasak. Egy jobb fék, jobb váltó (mostaninál). Meg a kormány magassagat is jó lenne állítani (tudom, ezt egy stucnival is megoldhatom), mert néha kényelmes lenne egyenes háttal tekerni
Nem is feltétlenül kéne ebike (kerékpáros élmény fontos), de ha 3-350k-ert már azt is kapok hasonló felszereltséggel akkor miért ne?Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
nagylaci32
tag
Gyanítom, hogy azért ennyivel olcsóbb az LD 920 E, mert ennek motorja sokkal olcsóbban gyártható, mint a Pinioné. Abban 10+ fém fogaskerék van, ebben (ha jól számolom) összesen van 5 fogaskerék, amiből 4 kompozit. Egyébként jóval olcsóbb szíjak, szíjtárcsák vannak benne és 1 helyett 2 motor.
Nekem nagyon szimpatikus ez a megoldás, szívesen kipróbálnám, hogy menni milyen vele. -
Dreamie
őstag
Közben megtaláltam.
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057549-guarantee-of-the-brands-radon-and-cube
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057554-what-warranty-do-i-have-
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000008386-how-long-is-my-revocation-right-[ Szerkesztve ]
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
-
yle_greg
tag
270 ezer forint koruli aron pedig ott van a PVY Z20 Pro, ami szinten 24 kilo cirka, de osszecsukhato, ami praktikus ha szemelyauto is szoba jon neha. Valamint 10Ah akku, 500 W motor, es 50 Nm nyomatek a 20 collos kereken, ergo kecskekent maszik a meredek uton, mikozben elol rugoval, hatul pedig csomagtartoval kenyeztet.
A "fedelzeti computer" gombjaival kivalaszthato, hogy torvenytisztelo 250 Wh es 25 km/h uzemmodban guruljon, vagy az extravaganza 500 Wh modban max 32 km/h -ig tolja a rasegitest. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
A biztositast meg nem neztem, de ha ennyi, akkor siman megeri. A nyitott bukosisak mit jelent? Az a sima lukacsos sapkaszeru, amit foleg a biciklizo gyerekekre aggatnak?
Olyat meg sosem hordtam, fiatalkoromban ezek meg nem leteztek, ergo a hulyeseg nindig jelentos fajdalommal jart. Egy alkalommal a hatarban csapattuk, haver arkot ugratott, eltaknyolt, kartores. Mig bekisertuk a korhazba, (csomor es kerepes hataratol csak nehany km a Flor Ferenc) vegig sirt, felig a fajdalomtol, vegig a felelemtol, hogy az anyja eltiltja a biciklitol, ha megtudja, mi tortent. Atyaeg, de fura volt gyereknek lenni! :-)
Viszont most mar mashogy ulok a lovon, pedagogiai okokbol siman felveszem, hogy a gyerekeimnek peldat mutasak.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Nem a teljes markolat fordul el, hanem csak egy széles gyűrű.
Ezen az oldalon: https://tweakers.net/productreview/313094/pvy-z20-pro-opvouwbare-e-bike-wit.html
Ez a kép mutatja: https://tweakers.net/i/mpEf4IP7MYuY2zOm84crmv7Capg=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/580143/1R6kkd6zAbq5lL6QkXuzLhqmRVRBbet24nzhXOkIoEtOZzE6sO.jpeg?f=620xauto
Nekem is ilyen "szárnyas" a markolatom, kényelmes, pont jól támasztja a tenyerem alját. Egy korábbi változatban még így nézett ki:A fotó lelőhelye: https://kiprobaltuk.blog.hu/2023/02/16/pvy_z20_pro_kerekpar_teszt_tapasztald_meg_500_watt_erejet
Ha jól tudom, a SMKP használatához jogsi kell és biztosított jármű. Jogsim van, biztosítás (még) nincs a biciklin. Még nem tudom, hogy fogom-e biztosítani. Ha más is kell a SMKP használatához, akkor bukta van, nem vagyok naprakész abban, hogy mennyire szegem éppen a törvényeket, de így legalább nyugodtan alszom. :-)
Szerintem, ha balesetet okozok, akkor simán elővesznek miatta, de amíg normálisan használom, nem bunkózom az utakon, és nem gyorsulom le a járőrkocsit fityiszt mutatva nekik, addig talán nem szívom meg.
Egyébként van egy cetli a vázon, hogy 250W és max 25km/h rásegítés, ez bár nem túl szép, de direkt nem vettem le róla, hogy ha a yard megállít, akkor legyen mire mutatnom, hátha nem akar velem sportolni.
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
KrAt
veterán
Erre jutottam én is, hogy a számok sokat nem mondanak, majd nézegetek review-kat.
Amire egyébként elterelődtem, az a Tongsheng nyomatékszenzoros motorja, 350 vagy 500W-ban, 48V-os feszültséggel (így jobb is, mert kisebb áramok szaladgálnak), szerintem ez marad az irány
Csak azt nem értem, miért olcsóbb, mint a Bafang pedálszenzoros ugyanilyenje. Pedig (szerintem) a nyomatékszenzor jobb. -
KrAt
veterán
Köszi a gondolatokat!
A legalitás fontos, de az út szélén félreállítva félek, teljesen mindegy, hogy 250 vagy 350W a motor (illetve van kétkerekűm, amiben 80kW lakozik )
Gázkar nem szükséges, valószínűleg fel sem rakom, nem robogót akarok csinálni belőle.
Ami jó lenne, az a 25 km/h feletti rásegítés, annyit önerőből is tekerek, nyilván nem akarok rallizni az úton a kocsik között, de jobb pillanataimban egyenes úton azért a 30-35km/h nem ártana És itt el is értünk a legalitáshoz, tudom, ez nem szabályos (ez veszélyes!!), de talán itt ébred a gondolat a 250W feletti kérdéskörben. És itt vesztem el
-
pècsimunkás
addikt
Ok, köszönöm .
Akkor nem idegeskedem ez miatt.Egyébként nagy èlmèny volt, minden hétvégén el megyek tekerni valamerre majd. Van bőven szèp hely, vár, hegy, erdő errefelé.
Berakok pár képet a mai túráról, ha nem baj:
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
yle_greg
tag
Köszönöm! Ez egy tök jó leírás (szégyellem is, hogy nem találtam meg magam), tényleg pont azt az esetet írja le, ami nálam is fellépett.
Gyakorlatom ugyan nincs a váltó finomhangolásában, de hát egyszer csak meg kell tanulni ezt is. :-)Köszönöm még egyszer!
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
Páromnak 3 szempontja volt, amikor pedelecet kerestünk neki:
1. Női vázas legyen
2. Minél kevésbé nézzen ki pedelecnek.
3. Legyen a lehető legkönnyebb.Eredetileg ugyanezt a bicajt szíjhajtással vettem volna neki, de mind a két verziót kipróbálta, és a láncos/váltós változatot jobban szerette.
Az akku gyenge benne, persze, de a csaj elég fit, minimális rásegítéssel használja, úgy simán megvan a 100 km, de akár több is, és a súlyból adódóan simán elmegy rásegítés nélkül is, ha spórolni kell, akkor csak emelkedőn kapcsolja be. Ha meg később kevésnek bizonyul a hatótáv, még mindig lehet duplázni egy gyári range extenderrel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kenand
veterán
Nálam 25 nél leveszi, gyári Bafangot nem tudom otthon meghackelni. 25 felett csak emberi erő, meg a lendület. De az eredeti 36Ts lánckerékkel nem menne, mivel mar 25 km felett is nagyon gyorsan kellene tekerni. Azért 20-30 km/h-val szoktam kerekezni, de azért időnként jó érzés egy picit száguldozni……. tény elesni nem lenne jó.50 km/h sebességnél
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
de ez s-pedelec vonatkozásban nem számít, hiszen azok "tervezési sebessége" default több, mint 25 km/h
eddig még nem láttam olyan pedelec-et, ami több, mint 300w rásegítés de 25 km/h-nál lekapcsol, bár ez nem zárja ki, hogy létezik ilyen.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
A városi rollerek? AJAJ. Ment már(Óh, suhant) rolleres - tehát suhant már rolleres- el melletted, hangtalanul szinte súrolva? Mert mellettem még az állomáson is. Hadd ne mondjam mekkora volt a frász rajtam. Na és ráadásul volt vagy ötvenes. Az idiótája.
És ugyan ez kint is. Tisztelet a kivételnek. A lényeg itt nem csak a szabályozás hiányával van bibi, de ha lenne a betartásával is. Amikor a rendőr autó a 30-as táblánál 50-60-al repeszt......(nyilván jelzés nélkül)[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Ijk
nagyúr
Hülyeségnek tartom hogy nem mehetsz s-pedeleccel kerékpárúton. Onnantól kezdve hogy betartod a sebességet semmiben nem különbözik egy kerékpártól. És szvsz pontosan ezért nem foglalkoznak e-bike-al rendőrök mert nincs épkézláb szabályozás.
Ez hogy kerékpárúton meg úton mész elméletben működik. Legtöbbször ha véget ér akkor az út amire rámész nem arra vezet amerre mennél, de min. egy jó nagy kerülőt jelent. Magyar városok abszolút alkalmatlanok nagykönyv szerinti szabályos kerékpár közlekedésre szerintem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem tudom ez a kerékpárút használat mennyire probléma gyakorlatban, erre sokszor robogókkal találkozom szembe. Bukósisak meg kellene a 32km/h-ra is, nem tudom mi az amit elfogadnak leginkább nyitottnak, én sima 25-ös bringára vettem egy Uvex sisakot, 32-re már olyat vennék ami az állkapcsom is védi, rohadt nagy különbséget érzek 25 és 32 között amikor lejtőn vagyok vagy kis hátszéllel megtekerem.
Járdán valóban nem kellene menni, de amíg itt is ilyen járdából induló, járdába vezető kerékpárút csonkok vannak a városban nem nagyon tudsz mit csinálni. Sokszor közös a kijelölt kerékpárút gyalogosokkal, ott még sokszor 20 is sok./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Jó az az S-pedelec. Azzal tudsz 32-vel menni a másikkal nem tudnál 40 felett.
Jó az a 25 limit is. Kicsit berobban itthon is az e-bike majd rájössz hogy még a 25 is sok amikor gyakorlatlnaok, mamikák repesztenek majd 25-el járdákon.
Azért ha van legalább 10km egybefüggő út vagy kerékpárút szakasz napi bejárásnál akkor bizony jó az a 40-45km/h./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Az utóbbi hetekben több hosszú túrát is mentem, és bár továbbra is teljesen elégedett vagyok az s-pedelec-kel, felmerült bennem a kérdés, hogy mennyivel lenne kevesebb a sima elektromos bringa 32-re lenne korlátozva. Továbbgondoltam a nyárom írt 6-os előnylistámat:
1. Sebesség
Ez a legkinkább meglepő tapasztalat. Ha 30-32-re korlátozom magam, akkor közel 30-as átlagot tudok menni (külterület / városon kívül), míg ha 40 fölött erőltetem folyamatosan, akkor kb. 35-öt. Azaz 20%-kal tudok gyorsabb lenni, ami nem kevés, de nem is rettentően sok - viszont ehhez már nem elég a Tour fokozat, és a fogyasztás az akkuból 60-70%-kal több lesz. Ez rövidebb utakon jó (bár pont városi közlekedésben a 35-ös átlagnak közelébe sem érek), viszont egy hosszabb túrán értelmetlen.2. Humán hatótáv
Ahogy a sebességben, itt sem igazán jelentős már az előny. Főleg, hogy egy 50-60 km-es túrán a 35-ös sebesség tartása is kihívás, miközben érezhetően több a fogyasztás (továbbra is Tour), szóval az idő nagy részében alig megyek gyorsabban, mint amit a felvázolt elméleti megoldás tudna.3. Sport
Itt az s-pedelec előnyének egy része megmaradt - hosszabb távon a 30-as tempónak is van sportértéke, de amikor csak kiugrok egy 30-40 perces körre, hogy mozogjak, akkor aktívan használom a 30-40 közötti tartományt.4. Félig SMKP
Itt továbbra is az s-pedelec a nyerő.5. Buszsáv használat
És itt is.6. Biciklizés nyári melegben
Hőmérséklettől függ, nyilván a 35-40-es tempó magasabb hőmérsékletet tesz elviselhetővé, mint a 30-as. Szóval fél pont maradt.Summázva, ha valami csoda folytán az EU-ban átvennék az USA szabványt, és 25-ről 32-re emelnék az elektromos bringák sebességhatárát, akkor az hosszabb távú túrákon gyakorlatilag lenullázná az s-pedelec előnyeit. Rövid távokon, városban és nyáron továbbra is maradna az s-pedelecnek jelentősebb előnye.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Friczy
senior tag
A BuBa eredetiként jelölt útvonal értelmetlen, ha itt a rajzon a Lidlig eljön a kerékpárút, akkor a 62-est keresztezve a vasút mellett végig lehet menni az állomásig, majd a Horvát István útra (ott járdán vezetett kerékpárút van), és onnantól már jó a pirossal jelzett rész a Hosszúsétatéren át a vasút alatt. Ez rövidebb, mint bármelyik általad rajzolt út, és - eltekintve az állomás és a Horvát István/Széchenyi út kereszteződés közti nehezen követhető szakasztól - egyszerű is.
-
Vesa
veterán
De a reggel még egyszemélyes autó, estére a munkából hazafelé már adott esetben tele van a családdal, mert összeszeded őket innen-onnan, vagy ugye a legtöbb ember munka után megy bevásárolni ami szintén rengeteg csomag tud lenni (nyilván nem az apró tételekről beszélek, de nálunk pl. ilyen sincs, mert sokan vagyunk, ennyi emberre nem lehet olyan mennyiséget bevásárolni, amit egy bringával el lehetne hozni). Szóval ez sem ilyen fekete-fehér. Azt eddig sem vontam kétségbe, hogy egyetlen magányos embernek, aki pár km-en belül egyedül jár munkába, a bringa kiváló alternatíva. Nekik természetesen az. Családdal viszont nem az.
A tudomány a valóság költészete!
-
Ijk
nagyúr
Illetve állsz a dugóban, a 2 tonnát 5-10m mozdításokkal-fékezéssel viszed előre több száz métert, kerékpárral még nem araszoltam sokszor dugóban. De dugó sem kell, városi csúcsforgalomban állandóan fékezés-gyorsítás.
E-bike fogyaszt városban 0,8kWh-t 100km-en, elektromos autó kb 15-20x ennyit (benzinben meg 80-100x).[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
pècsimunkás
addikt
"Esetleg próbálj meg a 4A-es töltő helyett 6A-est hozzáalkudni."
Köszi, ez jó ötlet !
Alapvetően jó lesz nekem ez a bringa. Megmondom őszintén, 4 ezer euró fölè nem akarok menni, pláne nem 5 fölè.
Aszfaltra jó lesz ez is ...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ezen különösebb aggódni való nincs, nehezen tudom elképzelni azt a szituációt, hogy egy max 25km/h-s, gázkaros bringával megbüntetnek. A bringa boltok sok mindent szeretnek a saját szájuk íze szerint mondani, nekem ami sokkal unszimpatikusabb, hogy eladnak több millió ft-os bringákat, de a karbantartás költségeiről, a fenntartási költségekről csak nagyon szűkszavúan nyilatkoznak. Nyilván nem akarják elijeszteni a potenciális vásárlókat, de ez így nagyon nem korrekt. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki elhozza hozzám a komolyabb bringát, aztán amikor közlöm vele a szükséges karbantartásokat, fenntartási költségeket, lesápad. Fogalmuk nincs, hogy mivel jár egy prémium bringa, azt hiszik, hogy ez azért drága, mert "bírja", nem kell vele különösebben foglalkozni.
-
Runner_fxr
Ármester
Fogalmam nincs az milyen kategória, valahol olvastam, hogy jogsi csak ahhoz kell ami 25km/h felett tud közlekedni, és a gázkaroshoz nem kell, ha 25-nél nem megy gyorsabban.
#6955Vesa
Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be.#6956DigitXT
Persze, hogy elavult. Azt sem értem, hogy akinek van B jogsija, az miért nem vezethet pl 125ccm-ig motort? Vagy legalább robogót? Egy 50-es gép sok esetben veszélyesebb mint a 125, mert letolnak vele az útról.Akkor Te egy üdítő kivétel vagy , nagyon sokan használnak úgy e-rollert, hogy közük nincs a KRESZ-hez, se jogsi, se semmi, ez a probléma. És egy komolyabb roller sokkal durvábban megy mint az SMKP.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Meg itt ugye akkor van gond, ha netán baleset részese lesz (ha okozója, az rosszabb, de elszenvedőként sem lesz rendben). Mert a kvázi illegálisan működtetett jármű rontani fog az ügyön. Engem is csak ez tart vissza egyelpre a tuningtól. Pedig nagyon idegesít már a 25-ös korlát. Kb. 35 lenne nekem ideális sebesség.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mehet, csak segédmotorkerékpárnak minősül, tehát ennek megfelelően a KRESZ szerint bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a közúti közlekedéshez. Kell rá lámpa, irányjelző, duda, sisak a vezetőnek és ha jól emlékszem, jogosítvány is. Illetve nem mehet fel vele kerákpárútra sem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Friczy
senior tag
Kíváncsiságból nézegettem átépítő kiteket, és pl. Bafang (nem nyomatékérzékelős) kit 250eFt környékén van, akku nélkül. 500W környéki akku kb. 200, plusz még dolgozol az átépítéssel, szóval együtt nagyjából 500e-ben van egy hagyományos bringa átalakítása. Szóval drágább, de nem annyival.
Az Amazon árát még korrigáld az áfával, származási hely szerint vámmal, én inkább itthoni árakat néztem. -
Friczy
senior tag
A beállt utazósebesség esetén a hajtáslánc kevesebb terhelést kell kapjon, mint a gyorsításkor. És az is nyilvánvaló, hogy egy pedelec a max. 25 km/h sebesség esetén jóvla kisebb terhelést jelent, mint egy s-pedelec a 30-40 közti tempónál (légellenállás, stb). Szóval az S-pedelec ha úgy nézzük, egy segédmotoros kerékpár, ami nagyjából kerékpár-alkatrészekkel van felszerelve, ilyen szempontból roppant módon alultervezett eszköz. Én viszont normál e-bike-kal járok, max 25-tel.
-
Friczy
senior tag
Lánc, hajtásrendszer kopása: nem szükségszerű, hogy annyival rövidebb legyen az élettartama, mint a hagyományos kerékpáron. A teljes súly a biciklissel, esetenként csomaggal együtt egy hagyományos bringán 80-90 kiló, ehhez képest 90-110 az e-bike összsúlya ugyanolyan feltételek esetén. Az már a bringáson múlik, hogy mennyire 'gyilkolja' a rendszert, ahogy a hagyományos kerékpáron is tudsz könnyebb áttételt választani, úgy az e-bike-on is, az egész csak rajtad múlik. Nekem szerencsére merevvázas az ebike-om, tehát még a teleszkóp szervizére sem lesz szükség, lévén nincs
-
Somatom
veterán
-
Kroni1
veterán
Sztem volt akkor 40C is árnyékban, a napon a hungária körúton meg jóval több.. Mondjuk hozzáteszem nem mindegy, hogy 2x3 sáv plusz villamospálya nulla árnyékkal mekkora hőt sugároz vissza az aszfalt, bringaúton és bringás sebességgel nyilván ilyenbe azért nem futunk bele..
-
Kroni1
veterán
Van nagy kánikulában amikor olyan durva a meleg, h a menetszél nem hűt ahogy gyorsabban mész, hanem egyre rosszabb lesz. Volt már pár éve h robogón lassitottam, mert égetett a meleg 50-60 felett..
Amugy ebike-ra váltásnál én is azt vettem észre mint ljk, nem izzadok le annyira nyáron mint a korábbi években sima bringával (15km-t szoktam tekerni melóba). A szezont viszont később kezdem és hamarabb vége, mert a simán már februárban sem fáztam reggel, ezen meg még áprilisban is nyakig be kell öltöznöm h ne fázzak.
-
Ijk
nagyúr
Sima kerékpárral sem volt elviselhetetlen kánikulában tekerés a menetszél miatt. A gond akkor volt amikor megálltam, elkezdett mindig szakadni rólam a víz. Elektromossal most ez teljesen megszűnt. Ha meg kell állni pl. lámpa miatt mindig keresek valami árnyékot ha lehetséges.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Hozzátennék még egy pontot (s-pedelec előnyök)
6. Biciklizés nyári melegben
Tegnap 30 fokban volt némi biciklis elintéznivalóm (kb. 20km), itt bejött a magasabb sebességnek még egy előnye - sokkal jobb a hőérzet az erősebb menetszél miatt. Gyakorlatilag a tűző napon is teljesen jó volt menni - csak amikor megálltam 1-1 lámpánál, akkor éreztem, hogy megsülök"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Lekerekítendő a fogyasztás témát, megcsináltam ugyanazt a kört Eco beállítással is. Ennek már határozottan volt sportértéke, a leghosszabb (majdnem 1.5km-es) emelkedőn nem is bírtam végig 30-cal felmenni, ez az átlagsebességen is meglátszott (lassabb lett kemény 0.4 km/h-val ). A prognosztizált hatótáv így 137km, ami azért már egész derekas - abba már egy BuBa belefér töltés nélkül
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Ijk
nagyúr
Jó lenne azért valami módosítás, varosban ugy 80%-ban nem korlatoz jelenleg a 25km/h. De ha ki kell menni autók közé útra, hosszú, üres kerékpárúton gyorsan ott a plafon, és semmilyen veszélyt nem jelentene egy dinamikusabb 32-es tempó. Most mondanám hogy akkor megchipelem, de envioloval nem működik egyik sem, márpedig az automata váltó többet ér százszor nekem mint néha a +5-7km/h.
Egyébként közepes erőfeszítésssel rövidebb távon meg lehet hajtani akár 35-ig is, pl. ha még zoldon at akarsz menni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Próbáltam egy olyan kört menni (külváros, kb. 18 km), hogy fix 30 körül tartom a sebességet - kivéve lejtőn, ott annyival, amennyivel gurult. Ez a sebességen kívül mindenben másolta a tegnapelőtti menetet - annak a körnek az alapján 82.5km volt a prognosztizált hatótáv, a mostani alapján 107.5km - szóval nincs meglepetés, alaposan megdobja a fogyasztást a 30 feletti tempó.
Ami viszont durva - tegnapelőtt 40 körüli célsebességgel mentem, és 32-es átlag jött ki belőle. Most a 30-as targetből lett 29-es átlag (köszönhetően a 2 hosszabb lejtőnek, ahol huzamosan 35 felett gurultam) - azaz a sokkal több erőbedobásból és a +30% elektromos fogyasztásból lett 10% valódi tempóelőny. Hosszabb távra megfontolandó... Az más kérdés, hogy a tegnapelőtti móka sokkal jobban esett
#6713 Ijk: ez elméletben jól hangzik, de sok a buktatója (szakadozó GPS-kapcsolat a gyenge vevő miatt, nem pontos pozícionálás miatt nem tudni, melyik úton mész, stb.), sztem a gyakorlatban nem lenne jól használható.
Sokkal inkább az kellene, hogy alaposan átgondolják a kerékpáros, rolleres és SMKP-s közlekedést, mondjuk egy olyan körben, ahol nincs jelen erős autóipari lobby...#6706 arcitec: a 99% valami nagyon ideális helyen lehet, nekem szinte minden utamon van valami hülyeség, amivel egy autós veszélyeztet (pedig igyekezni szoktam, hogy minél könnyebben el tudjanak mellettem menni), és azért nem szoktam 100 autóssal találkozni De valóban, 60-70%-uk tök intelligensen kezeli a dolgokat, csak éppen a maradék 30-40% az nagyon sok.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Somatom
veterán
Az enyém kb. 45 -ig segít. Télen 30Km alatt megette az 504 -es akkut. 625 -tel még nem teszteltem.
Mondjuk, én játszogattam is vele rendesen. Pl. a Moszkváról fel tudok-e tekerni a libegő tetejéig úgy, hogy nem megy valós 20 alá a sebességmérő.
Egy ilyennél izzad az akku gazdagon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Atos23
senior tag
-
arcitec
addikt
Szerintem ha van bringaút és ráadásul jó minőségű is, mi akadálya, hogy nem ott mentek,
mert, hogy lakott területen kívül lehet menni s-pedeleccel ott is. Ilyetén formán talán van abban valami - most tök mindegy mennyivel megy - , hogy pattognak, mert tök fölöslegesen vannak feltartva. Az is a kultúra része, ha van rá lehetőség akkor nem zavarjuk a másikat. Azt meg senki sem tudhatja, miféle, kívülről biciklinek látszik.
De ügye itt szerintem nem is ez a kérdés.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest