- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke
Új hozzászólás Aktív témák
-
6120
tag
válasz Runner_fxr #4095 üzenetére
Azért majd próbáld meg a kerekpar+szép kartya+vásárlás szavakra guglizni... Nem egy találat lesz.
Egyébként inkább készpénzben veszem fel a kafetriat, így nem kell mindenféle kártyát magammal hordani ( illetve a kpt nem csak Lölő szállodáiban tudom elkölteni). -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4095 üzenetére
Nem tartom nagy kunsztnak legalizálni. Annyira megtetszik neki a kölcsönzött jármű, hogy megtartja, a boltos pedig kedvezményt ad, ami véletlenül megegyezik a kölcsönzési díj összegével.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6120
tag
Én is a pályázat adta keretek között szeretnék bringát magamnak. Egy cube reaction hybridet néztem ki.
Szerintetek van olyan hely, ahol a vásárlást mondjuk össze lehetne vonni még a SZÉP-kártyás fizetéssel is?
#fillerb@szaslvl99Adná magát, mert épp most kellene felosztani a '21-es keretet...
[ Szerkesztve ]
-
szuleg
csendes tag
Szeretnék vásárolni a pályázat keretein belül egy pedelec mtb-t.Eredetileg 4. generácios mtb-kot szerettem volna,de az sajnos nincs.
http://ronabike.hu/bianchi/e-mtb-fully/2021-bianchi-t-tronik-sport-9-1-deore-10sp-rendelheto.html a másik amit kinéztem,de sajnos nem tudok róla sokat.
Milyen a motor,mennyire megbízható,mikori fejlesztésü?
köszönöm. -
Runner_fxr
Ármester
A Decathlon leírása alapján ugyan az a 42Nm-es motor van mindkét bringában.
#4089 huszar90
1 év alatt sok minden változott, döcögősebb gyártás és megnövekedett igények. Inkább annak örülj ha hozzájutsz a kiszemelt bringához, idén lesznek itt még érdekes dolgok a kerékpár piacon. Mire beköszönt a kerékpárszezon, alig lesz értékelhető készlet. Ami elérhető lesz, az pedig még magasabb áron.[ Szerkesztve ]
-
huszar90
aktív tag
válasz Runner_fxr #4082 üzenetére
Köszi szépen! Én ezt találtam, keresgélésim alapján. Viszont dühítő, hogy 1 éve ez a bicaj 300-ért volt akcióban, konkréten a 150 ezres támogatásból marad így 40 ezer
-
addikt
válasz sompetike #4087 üzenetére
Ugyanazt mint a badass meg a többi ilyen. Ami extra lesz benne, az az, hogy a motornál levő ledes világítás 6V-os kimenete fogja vezérelni a frekiosztást (ugye ezek úgy működnek, hogy minden második mágneses impulzust eldobják ami a speed szenzorra érkezne a küllőn levő mágnestől), azaz a kormányon levő gyári világításkapcsolóval lehet ki/be kapcsolni majd.
Amúgy én találtam ki magamnak, de később láttam, hogy spanyolviasz, mert valamelyik tuningbox gyártó már rég forgalmaz ugyanilyen featurevel terméket (csehek, most nem ugrik be a nevük hirtelen).
Szerk.: megtaláltam közben, a PearTune-osok csinálnak hasonlót.
[ Szerkesztve ]
-
sompetike
aktív tag
-
addikt
Sajna csak annyi tapasztalatom van amit fent írtam.Az időjárás nem kedvez, és megfelelő ruházatom sincs, valamint hatalmas a sár erre. Persze nyilván pont jó lenne erre is, de egyelőre a bringa sincs felkészítve rá, az 1 órás erdei csapatás után úgy nézett ki mintha a tenger fenekéről hozták volna fel, és ehhez pl. bejöttek ilyen problémák is, hogy téliesítve van a kerti csap... Meg aztán annyira nem volt vicces pl. csúszni a sárban a szakadék felé Úgyhogy az első 1 hét után elengedtem kicsit a dolgot. Majd ha jobb idő lesz, közben szép lassan megveszem a dolgokat is (megfelelő ruha, cipő, sisak, sárvédő, stb..)
Most amúgy saját tuning elektronikát tervezek/építek, egyik se tetszik ami a piacon van (nem csak az áruk miatt), ez jókis téli program
-
addikt
Azt kellene megtudni, hogy ha amúgy megfelel a rendelet szerinti műszaki feltételeknek (azért van pár, nem csak a hajtáson múlik), akkor támogatják e úgy, hogy nincs rajta a listán. Én elengedtem az egészet, amikor kiderült, hogy az E-ST 900 nem felel meg, szóval azóta nem követem, de akkor még csak kereskedői lista volta, terméklista nem. Az azóta született, és nem tudom, hogy ez most egy ajánlást jelent e csak a kereskedők részéről, vagy netán ezek kifejezetten "auditált" bringák (azaz a kereskedő leadta róla az adatlapot/igazolásokat, az ITM elfogadta), és mást nem lehet választani.
Én megkérdezném az ITM-et, az a biztos.
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #4081 üzenetére
A riverside 500E véletlenül nem ugyanazt a 42Nm-es hátsó agymotort kapta mint az E-ST 500? A Listában furcsa módon csak az E-ST 500 szerepel a pályázható bringák közt, a riverside valamiért nem..
-
Runner_fxr
Ármester
Tudtommal nyomatékszenzorosból a legolcsóbb a Decathlonos Riverside 500 E [link] 399 ezer ft-ért.
És a szintén Decathlonos E-ST 500 [link] 409 ezer ft-ért.
Pedálszenzorsból talán a Neuzer az alja 265 ezerért [link]abw6291: Erre így nem lehet válaszolni, mert ahhoz ismerni kéne az igényeidet is, gondolok itt a felhasználás módjára. Milyen terepen szeretnéd használni, aszfalt, jó minőségű föld utak, esetleg erdei terep? És milyen távokat illetve szinteket mennél vele? Véleményem szerint ha normális minőséget szeretnél, akkor a pedálszenzorosakat elfelejted, és nyomatékszenzorosból is inkább a középmotorost ajánlanám. Ami a motort illeti, Shimano vagy Bosch rendszer közül választanék, ezek megbízhatóak és van rendes szerviz hátterük is. Egy példa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
abw6291
tag
Sziasztok!
Melyik a legolcsóbb támogatott modell amit érdemes megvenni és honnan?
-
Xtomi
tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni abban hogy optimálisan kihasználjam a PEDELEC-2020 pályázati pénzt.
Arra gondolok hogy pedálszenzoros kerékpárok esetében 90 ezer, nyomatékszenzoros kerékpároknál 150 ezer forint lehet a max támogatás, ezért nem nagyon szeretném átlépni a 180 vagy 300 Ft-os határt.
Ezek a felajánlott lehetőségek: https://kerekpar2020.elektromobilitas.ifka.hu/hu/page/merchants
182 cm és 95 kiló vagyok, trekkingben gondolkoznék.
Előre is kösz Tamás -
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4075 üzenetére
En csak akkor vennek kinai karbont ha tudom, melyik gyartonak csinalnak ugyanazzal a minoseg ellenorzessel (bar ettol meg lehet a selejtet neked talicskazzak), inkabb alut/acelt.
-
addikt
válasz Runner_fxr #4073 üzenetére
Az engem is teljesen levett a lábamról (hivatalos RAL kódja: nokia 6110 ) , sőt annyira megfogott az egész, hogy kezdem sajnálni, hogy nem egy ilyenbe vágtam bele inkább. Na de majd...
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4070 üzenetére
410 font a h1700 hybrid kerek szettert igen jo ar, meg a hub is a megerositett hybrid (24 fogas pontrol lehet felismerni). En azert a elso es hatso telot megprobaltam volna ujszeru hasznaltan szerezni, es akkor kb egy 500-al olcsobb lett volna.
A deore m6000 10s valto meg az olcso kazetta jo valasztas, nekem is a kedvencem, de lehet annal sokkal szebb fogasokat venni mar kinaiba, akar teljesen feketet is.
A deore 4 potos fek az jo, de ha van fek szenzor kivezetes akkor a magura mt5e darabja 100euro EU-bol , nem sok arban a kulonbseg mar.Hatranynak emlitette hogy emailen keresztul kell kommunikalni, es nem csak kattintani mint amazonon. Szerintem vannak elonyei is, pl a kesz cangakrol amiket arulnak, kedvedre lehet "lopkodni" a kompatibilis es olcso alkatreszeket, pl headset vagy nyeregcso, kormany, stucni, esetleg rotor. Ez a kinai vasarlo kultura resze, ha az alaptermekbol nem alkudtal es rakerdezel, vagy ajandekkent adjak, vagy kozel beszerzesi aron. Igy meg lehet sporolni megint egy 100-200at.
En kihoztam volna 3500-bol kb, de irrelevans. Elso kinai ebike epitesnek jo donteseket hozott.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz Runner_fxr #4070 üzenetére
[link] olcsó kinai full karbon vázrol ez a videó tört elő az emlékeimből.
-
Runner_fxr
Ármester
Na de elég a sok hülyeségből, itt egy érdekes videó. Épített, prémiumnak kinéző E-MTB! Páran már kifogásolták, hogy miért nem lehet legózni, összerakni prémium pedelec-et. Hát itt az első értelmesnek tűnő építés. Igaz bafang-al és kínai full karbon vázzal. 4490 Euro a végösszeg, de 95Nm és 840Wh akkuval! Részletes videó az építésről: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4068 üzenetére
Persze, hogy túlzás, de azt azért senki ne gondolja komolyan, hogy bárkit is lecsuknak azért mert 25 helyett 35-el vagy 40-el megy a pedelec-el. 30 ezer euro-s büntetést sem fog ezért senki sem fizetni. Ilyen maximum akkor lenne lehetséges ha mondjuk balesetet okozol, meghal egy ember mert elütöd, majd még ott is hagyod, de ez esetben már nem azért kapod a szigorú büntetést, mert tuningolt volt a pedelec-ed, hanem mert halálos kimenetelű, cserbenhagyásos balesetet okoztál! Ne vicceljünk már, börtön a tuningolt pedelec-ért csak úgy önmagában, lósz@rt. Nyugat Európára meg aztán pont az jellemző, hogy olyan könnyen börtönöznek, gyilkolászó, erőszakoló migránsok ússzák meg alig pár évvel vagy ejnye bejnyével, majd pont a pedelecesek mennek a börtönbe.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #4067 üzenetére
A pedelec-el részben én is egyetértek, de azért a börtönbüntetés szerintem túlzás!
KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4065 üzenetére
Ez mondjuk igaz, az autós résszel nagyjából egyetértek. Én sem értek azért mindennel egyet, főleg nem Németország kapcsán. Elkaszálták az atomot, cserébe jön vissza a szén, és ők a zöldek, nevetséges. Viszont pedelec kapcsán nagyjából egyetértek a szabályozásokkal.
Somatom: Magyarországon nyilván senki nem foglalkozik vele, de ott ahol már rendszám kell az 50-es motorokra és S-Pedelec-re is, más a szitu.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4064 üzenetére
A Simsonom elejét kevésnek találtam. Kiszereltem és betoltam a helyére egy komplett MZ elejét. Ugyan ki és mi alapján vonna ezért felelősségre? Nincs rendszám, nincs vizsga, forgalmi sincs, ami tartalmazná a gyári adatokat és egy SMKP átalakítása nem engedélyköteles. Egy S-Pedelec -re ugyanez vonatkozik.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
válasz szitaati #4054 üzenetére
Sajnos az EU, élén Németországgal túlzásba viszi már a szabályozást lassan az élet minden területén, de főleg a közlekedés terén.
Betarthatatlanok lassan az előírások, az emissziós normák miatt szar autókat kénytelenek gyártani a gyártók, amiknek jóval kevesebb lesz a futásteljesítményük (kis lökettérfogatú feltöltött motorok, DPF, stb..).
Bizonyos motor gyártók inkább nem is forgalmaznak egy-két típust az EU - ban, mert horrorisztikus összegbe kerülne kifejeszteni az előírásoknak megfelelő motort amit ezek az agyhalott idióták kitalálnak.KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Runner_fxr
Ármester
Igen ezt jól látod, az S-pedelec kínálat valóban nagyon szűkös. És ez is inkább csak trekkingre korlátozódik. Ha én akarnék egy sportos geo-val megáldott Enduro-t vagy Trail MTB-ot, elég nehéz vagy lehetetlen lenne találnom S-Pedelec verzióban. És ez pontosan azért van így, mert az embereknek nem volt igényük az S-Pedelec-re olyan formában, hogy biztosítás, jogsi, motoros bukó (Nyugat-Európában még rendszám is) kell rá. És mivel igény nem volt, így a gyártók kivezették a kínálatból. Én montisként megszoktam a 25-öt, már különösebben nem is zavar, mert lefelé úgy is kikapcsolom és gurulok 50-60-al akár, síkon spórolok, nem megyek 25-nél gyorsabban amúgy se, fölfelé bőven elég, kevés az a szituáció ahova egy montira kéne a 25 feletti rásegítés. De ha mondjuk melóba járásra használnám, városban, akkor már zavarna a 25 és tényleg ideálisabb lenne legalább a 32 vagy több.Meg ugye az S-Pedelec még abból a szempontból is macera, hogy nem cserélgethetsz rajta alkatrészeket úgy mint egy 25-ös sima pedelec-en, mert ha az S-Pedelec-et módosítod, akár egy másik fékkel vagy villával, már nem lesz gyári és onnantól nem tudod legálisan használni, persze azt nem tudom, hogy ezt pl mennyire veszik szigorúan.
-
addikt
A vita azért feloldhatatlan, mert mindenkinek igaza van. A probléma abból adódik, hogy a kínálat nem követi le a két verziót, ahogy az egyéb járműveknél.
Pl. ha megfeszülök se tudok venni a kinézett gépből korlátozás nélkülit, hiába vállalnám be a biztosítást, jogsit, megfelelő sisakot. Egyetlen lehetőségem, hogy S-Pedelecet nézek, de a kínálat miatt abból nem lesz ugyanolyan. A másik lehetőség a tuning, ahol meg a garanciát bukom, ráadásul gányolással, mert gyártói oldalról nincs normális támogatás, pénzért sem. Ez ugye egy robogónál nem gond, minden kategóriában olyan kínálat van, hogy csak az nem tud választani aki nem akar.
Persze azon is érdemes elgondolkodni, hogy hülye e a piac... Vélhetően nem, a kereslet szabályozza mint mindig, szóval rohadtul nem fontos ez, ha az lenne, lenne kínálat is. Persze ez sovány vigasz annak a szűk rétegnek akik pont X,Y,Z stb... paraméterekkel keresnek bringát, de nincs belőle s-pedelec változat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4061 üzenetére
Igen, sajnos a gyárilag 25-ös pedelec-ből sehogy sem tudsz legálisan s-pedelec-et csinálni, hiába bírná amúgy a tempót. Ezt sajnos a vásárlás előtt kell eldöntened, hogy melyiket szeretnéd. Mondjuk Magyarországon pedelec tuningolásért nem mostanában lesz bírságolás, itt azért ezzel nem igazán foglalkoznak. Nincs még annyi belőlük. Persze ha véletlenül elütsz egy gyalogost és kijönnek a rendőrök, elképzelhető, hogy meg lehet szívni a tuningolt pedelec-el.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4060 üzenetére
Ott sántít a dolog, hogy a bringám technikailag, gyárilag alkalmas a 32Km/h -ra. Ha nem lenne az, akkor az USA -ban sem engedélyeznék vele ezt a tempót. A jogsim szerint ettől sokkal nagyobb tempóra vagyok alkalmas két keréken. Ha felteszek a fejemre egy olyan bilit, amiben a KRESZ szerint akár 130 -cal is repeszthetek, a rendőr szerint akkor sincs rendben a dolog. Pedig a jármű, én és a felszerelésem is alkalmas a 25Km/h feletti közlekedésre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4056 üzenetére
Azzal értesz egyet ami jólesik, de szerencsére azért vannak jogszabályok, amik valamilyen szinten meghatározzák a normális életet és próbálják biztonságossá tenni. Ezt nem is igazán tudom értelmezni, hogy mi az, hogy senki nem tekerhet 40-el? Hát tekerjél, akár 60-al is. Senki nem fog benne megakadályozni. De vannak járművek amik vezetői engedély kötelesek. Persze megteheted, hogy engedély nélkül használod, de akkor viseld a következményeket ha elkap a rendőr. Szerintem Te lebecsülöd ezeknek a korlátozás nélküli pedelec kerékpárok a teljesítményét, ezért nem igazán érted, hogy miért nem lehet velük korlátlanul száguldozni. De akkor ilyen erővel robogóra, kismotorra, esetleg 125 köbcentisre se kéne jogsi meg KRESZ ismeret? Az 50 köbcentis motor is elvileg 45-nél korlátozva van, miben más az mint a 45-ös pedelec? Ezek már nem biciklik. Nem tudom ezt a logikát megérteni, ne haragudj. A közlekedés nem játék. Én különösképpen üdvözölném ha akár már az általános iskolai tananyag része lenne a KRESZ oktatás. Pláne úgy, hogy egyre többen bicikliznek. Nem tudom ez miért lenne probléma? És igen, a gyalogosnak sem ártana ha ismerne pár alap közlekedési szabály, épp ezért kéne már az oktatási rendszernek is tartalmaznia. Abban igazad van, hogy parttalan vita, mert olyan szinten eltérően gondolkodunk ebben a kérdésben, hogy kár is ezt ragozni. Meg amúgy sem mi döntjük el ezt a kérdést. Viszont az senkinek sem lenne jó, ha a túl sok szabályszegés miatt a 25-ös pedelec-et is kiveszik a kerékpár kategóriából.
/PepsiBéla/: Köszi!
Megöli a sportélményt? Ezt csak úgy gondolod, feltételezed vagy alapos tesztelés után mondod? A sport élményt abban az esetben tudná megölni, ha nem lehetne rajta állítani a rásegítést és állandóan túl sokat segítene. De ezek nem így működnek, akár ki is kapcsolhatod, sík úton hosszabb túrán ajánlott is, illetve több fokozatban állíthatod és . Néhány rendszer esetében, mint pl a Shimano is, mobiltelefonról tudod beállítani az adott a motor karakterét, be tudod úgy is állítani, hogy alig észrevehetően épp csak egy kicsit segítsen, pont amennyit kell az útviszonyoknak és az edzettségednek megfelelően. Nagyjából 20 évet montiztam, biztos lehetsz benne, hogy nem akarnék magamnak olyan bringát ami megöli a sportélményt. És nem is lehetne ezeknek akkora sikere, ha megölné. A valóság az, hogy pont az ellenkezője igaz, növeli az élményt, és sokkal többször veszed elő a bringát is, mert annyira élvezetes. Nyilván én most itt nem foglak tudni meggyőzni 1-2 kommentben, hogy ez mennyire másképp van a valóságban mint gondolod, nem is célom, de ha teheted próbáld ki egy nagyobb túrán.
Lehet kölcsönözni. -
Somatom
veterán
-
csendes tag
Remek olvasmány!
Én nagy bringás vagyok, de számomra teljesen megöli a sportélményt ez az egész elektromos rendszer!
Hiába lassan minden elektromos lesz!
„Barátság és pénz… Tűz és víz!”
-
szitaati
aktív tag
válasz Runner_fxr #4055 üzenetére
Nem értek egyet vele, hogy minden szart szabályozni kelljen.
Papi mami persze ne tekerjen 40-el. De erre tényleg az a megoldás, hogy akkor senki se tekerjen 40-el? Papi maminak piacra járni nem kell eladni a milliós pedelecet, nekik tényleg jó a 25 km/ó limit, aláírom. De nem csak ők léteznek.
Kresz vizsga bringára? Akkor már a gyalogosokat se hagyjuk ki!
Nálam pont ez a túlbürokratizáltság, ez a mindent szabályozzunk világkép veri ki a biztosítékot. Ez a jogászoknak, ügyvédeknek meg a normális munkát sose látott bürokratáknak jó egyedül.
A biztosítás kötés pl. rengeteg dolgot megoldana.
Az, hogy volt pár halálos áldozat, ne haragudj, de gyalogost is elütnek rengeteget egy évben, akkor alkossunk rájuk is szigorú szabályokat, lehetne pl. légpárnás kabátot hordatni velük, vagy mittudomén. Úgy szokás ez, hogy hoznak egy EU rendeletet, hogy két év múlva az autók 50%-al kevesebb CO2-t eregetnek és kész. A valóság majd idomul.Na, parttalan vita, elnézést, hogy témába hoztam.
BUÉK!"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4054 üzenetére
"Komolyan mondom, csak 36 vagyok, de nem gondoltam volna, hogy ide fajul a világ"
Azért irigylem a problémáid, hogy a pedelec tuning a legnagyobb gondod. Bár igazad lenne, sajnos a világ elfajulásának egészen más okai vannak, de ebbe most inkább ne menjünk bele.Ami a pedelec-et illeti van igazság abban amit mondasz, de azért számos ponton nem értek vele egyet. Kezdjük azzal, hogy azt mondod az emberek fele bőven képes akár 25-nél gyorsabban is haladni, önerőből, ráadásul tartósan. Ez teljesen abszurd állítás, ennek annyi a valóság alapja, hogy egy egészséges ember valóban képes akár 30-35-re is felgyorsítani egy átlagos kerékpárt síkon, csak éppen nem tartósan, esetleg egy utca végéig, aztán lóg a bele és levegőért kapkod. Meg az a gyorsítás sem olyan mértékű, egy izmos pedelec pillanatok alatt éri el azt a sebességet. Az emberek hajlamosak túlértékelni a saját teljesítményüket, a valóságban az átlag bringások, tehát nem a nagyon edzettek és versenyzők, hanem a nagy többség, az átlag bringások, nagyjából a 20km/h-ás átlag sebességeket nem szokták elérni hosszabb távon, de még közepes távon sem. 15-16-18 km/h átlagokat tekernek. Esetleg 20 mondjuk, de akkor már a sportosabban tekerők közé tartozik. Egy stabil 25-ös átlaggal már gyorsabb vagy mint a bringások legnagyobb része. Főleg ha emelkedők is vannak. Akkor ha csak ezt nézzük mire nem elég a 25? Annyiban persze igazad van, hogy egy egészséges és biztonságban kerékpározni tudó embernek kicsit zavaró lehet a 25-ös korlát pl hosszabb sík utakon, városban, de ez is főleg azért, mert a pedelec-el könnyedén gyorsít és feltűnő amikor vége a segítségnek. Rengeteg olyan ember ült pedelec-re, akiknek közük nincs a kerékpározáshoz, nincs stabil, biztonságos kerékpár kezelési tudás, esetleg idősebbek, gyengébb reflexekkel. Majd ráülnek egy olyan bringára, amivel pár pedálcsapásra 35-el meg 40-el mennek. Ez valóban jelenthet veszélyt, erre ezek az emberek nincsenek felkészülve. Külföldön ahol milliós nagyságrendben adtak el pedelec-et, számos halálos baleset volt ebből! Már eleve az is kifogásolható, hogy a hagyományos kerékpárokra nem kötelező legalább egy KRESZ vizsga, most akkor abszolút bárkinek a kezébe adjunk segédmotoros kerékpár teljesítményeket? Azért nem értem a problémád, mert ha erre van igény, hogy egy ember 40-el tekerjen a pedelec-el, akkor arra is van lehetősége. Ezt nem vették el az emberektől, csak jogszabályokhoz kötik, legalább segédmotoros jogsi, biztosítás és motoros bukó. Mi ezzel a probléma? Szerintem az is üdvözlendő, hogy egyáltalán a sima pedelec kerékpárnak minősül és semmihez nem kötik, bárki használhatja! Persze jobb lenne egy US régiós 32km/h, igen ideálisabb lenne, akik biztonságban tudnak használni 25-ös pedelec-et, meg úgy általában kerékpárt, azoknak nyilván a 32-vel sem lesz gondjuk. De full kezdőknek, mamiknak, papiknak, gyerekeknek stb kapásból 45-ös S-Pedelec kissé túlzás, ezt azért szabályozni kell.
BUÉK mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
szitaati
aktív tag
Sziasztok!
Franciaországban akár le is csukhatják aki pedelecet tuningol/tuningot árul/tuningolásra bátorít. A biciklist is büntethetik akár 30000 Euroig. [link]
Ugyanez készül a spanyoloknál és még számos országban. Ami nekem döbbenetes, az az, hogy pl. a Bosch ebbe aktívan beleáll és helyesnek tartja. (Ahogy kivettem a szavaikból, nekik az a legfontosabb, hogy a motorjaikkal szerelt gépek még kerékpárnak minősüljenek a jövőben is, vagyis félnek a bürokratáktól.)Komolyan mondom, csak 36 vagyok, de nem gondoltam volna, hogy ide fajul a világ, és kérlek ne vegyétek ezt károgásnak.
Csak egyszerűen nem értem, hogy ha egyszer az emberek minimum fele önerőből is képes 25-nél gyorsabban haladni akár tartósan is, akkor miért az a legnagyobb problémája a bürokráciának, hogy egy hamvában holt, idióta szabályozást ráerőltessenek az emberekre?
Nem tűnik fel, hogy az EU-n kívül gyakorlatilag bárhol lehet erősebb gépeket magasabb sebességlimittel kapni? Vagy mi? Az európaiak annyival ügyetlenebbek, hogy mindenképp kell a felsőbb hatalom aki megóvja őket, különben szegénykék rommá törnék egymást a 30-40-nel haladó kerékpárjaikkal.
USA-ban a 750W-os motor simán legális. Gondolom ők annyival profibbak a bringán, valószínűlag az anyatejjel szívják magukba az egyensúlyérzéket meg a különböző geo-jú bringák irányíthatóságának csínját-bínját.Az autóknál 2022-től csak olyat lehet forgalomba helyezni EU-ban (volt energia kidolgozni/elfogadni a vírus alatt), ami automatikusan felismeri a sebességkorlátozó táblákat + GPS alapon is tudja hol mennyivel mehet és a sebességlimitet be is tartatja a sofőrrel! Eleinte kikapcsolhatod még...
Vicc az egész, cirkuszi majmok leszünk mind, vagy tengerimalacok a kis pörgettyűben.
Dolgozz, lapátold a GDP-t oszt kussoljál, ne akarjál már emberként létezni, hiszen szabályok vannak vazze! Kotródj haza a 60 MFt-os 50 nm-es kis lyukadba a kaptárba a többi dolgozóhoz, jól van, büfi! Nézzél meccset, az a dolgod meló után, kikapott a Barca! Ja, és véletlenül se legyen más véleményed, mert akkor esetleg kirekesztőnek/homofóbnak/nácinak bélyegzünk és neked annyi.Na jó, ez tényleg füstölgés lett, elnézést.
Boldog Új Évet mindenkinek!
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
sompetike
aktív tag
[Ergon] innen is rendeltem...
[ Szerkesztve ]
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
sompetike
aktív tag
Ma megvolt a tesztje az nyeregnek.45km után úgy fejeztem be a bicózást mintha csak 1km gurultam volna. Nem hittem, hogy ekkora különbség van.Sokkal hamarabb vehetem volna ilyen nyerget.
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz csaba12242 #4048 üzenetére
Boldog karácsonyt mindenkinek!
-
addikt
Nem sajnos, túl széles a gumija. Felhívtam az ITM-et, azt mondták be fogják kérni az adatlapot a Decathlontól, ha nem felel meg a feltételeknek, visszadobják. Felhívtam a Decathlont, ők meg azt közölték, hogy fix adatlapok vannak, ezeket leadják. Ennek már kb. 1 hónapja, most újra ránéztem, úgy látom be is zárult a kör teljesen, már fix terméklista van leadva az egyes kereskedőknél, a Decathlon egyedül az Rockrider E-ST500 -at adta le.
Mondjuk valahol jogos, ez a pályázat a munkába járásos pedelecezést támogatná, a 900-as Decathlonos gép pedig nem annyira ingázóbringa Hogy az 500-as mitől az, azt ne kérdezd viszont...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát, ezek nem vicceltek, tényleg megjött az E-ST 900 ma Az viszont elég vicces volt, hogy a futárnak csak kp-vel lehetett fizetni (ismerve(?) az akadozó gyártást, direkt utánvéttel kértem, ha netán hónapokat kell várni, nem akartam volna banknak használni a Decathlont).
A gép remek, olyan mint vártam. Ez kivetélesen nem volt sáros, és 0km volt benne Miután az egész hazai és külföldi internetet is elolvastam róla, nagy meglepetés nem ért, a sok commentből és tesztből tűpontos képet kaptam. A fékek nagyon gyengék, azokat cserélni kell, de ezt a fentiek miatt tudtam. Ezt leszámítva minden oké, a nyáron bérelt Haibike-hoz képest nem igen éreztem benne annak a közel 800eFt-nek a hiányát mint amennyibe az került volna (persze nehéz ezt a helyén kezelni, az egy Fullnine 5.0 volt, szóval össztelós, de próbáltam elvonatkoztatni és részleteiben figyelni a dolgokra). Mivel ma viszonylag jó idő volt, és 2 percre lakok néhány remek hegyi útvonaltól, így az 1 órás teszt alatt volt a tökig érő sártól kezdve a szikláig minden, nagyon élveztem.
Kicsit lenyugszok, aztán leveszem a deknit, nagyon izgat, hogy hogy tudnék rá saját 6V-os világítást varázsolni, ami a Brose kontrollerrel vezérelhető. Sajnos a Decathlon kerek-perec leírja a doksiban, hogy náluk nincs ilyen kiegészítőre support, nem rendelhető (azaz se kábel, se lámpa, se dokumentáció). Mindeközben ott vírit a böszme nagy világításkapcsoló a vezérlőn...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Dehogy... Feljebb ment 70-el. Sajnos az "erős" forint odavágott itt is. Akkor lesz ez olcsóbb szerintem, ha lesz utódmodell, és ezeket kiszórják akcióban.
Amúgy ennek az emelésnek a fényében jól jártam volna a sáros/40km-es példánnyal is 590-ért akkor, de azért elvek is vannak a világon, meg hát ki tudta..
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha jól számolom, 7 hónap vajúdás után (akkor írtam ide először) végre megrendeltem a Decathlonos E-ST 900-at Igazából már nyáron is nekifutottam egyszer, csak 2 hónap után annyit tudtak produkálni, hogy kitoltak nekem a raktárból egy sáros gépet, 40km-el a Brose controller szerint. Mindezt listaáron. Kis szóváltás után 10eFt-t akartak engedni, és lemosásról szó se volt. Akkor azt otthagytam, és elengedtem a témát.
Pár napja elhangzott fentebb, hogy ha tavaszra kell bringa, akkor most meg kell rendelni. Magamra vettem..., amúgy is régóta húzom, és úgysem lesz most belőle semmi, de most nem is sürgős. Szóval megnyomtam, majd megjön.
Ez volt szombaton. A visszaigazolásban január 16-ot írtak (ezen jót röhögtem), a weboldalon a profilban "feldolgozás" státusz, ami hétfőn átváltott "előkészítés"-re, aztán úgy maradt. Jó, láttunk már ilyet, kár is ezt figyelgetni, majd jövőre ránézek.
Erre ma este hátkor kaptam egy e-mailt, hogy a szállítónál van a bringa, és holnap hozzák[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz szitaati #4037 üzenetére
Nem neked kell a pincebe osszerakni annyiert.
Ha kínaiakkal rakatod ossze, csak 30% profit + arra ra 30% vam es posta megy ra. Ok tobb tizezresevel kapjak a cellakat, alapanyagot. Nekem csak ~400 dodo volt iden 1.15kw ajtonal.Amugy amit cellat megveszel nkon-tol azt mar elszallitotta nekik valaki, ok levamoltak, es profital rajt az nkon, disztributor, es a gyarto is.
[ Szerkesztve ]
-
szitaati
aktív tag
Hát ezekhez a számokhoz szerintem havi többezres darabszámú cellarendelés kell. Első ránézésre teljesen irreális.
Gondolj bele: 1000 Wh 48V-on az kb. 21 Ah. Az 6*13 db 3500 mAh-s (legdrágább féle...) cella, összesen 78 db.
A táblázatod szerint 102 Dollárba kerül 1000 Wh-nyi cella. Ez 310 Ft-tal számolva a dollárt 405 Ft/cella.
Na most a használható kínai cellák vannak 2,2-2,5 dollár körül, és hozzáteszem, hogy ezek között 3000 mAh-nál nagyobb kapacitású nincs (csak olyan, amit annak hazudnak).
A 3500 mAh-s Sanyo/Samsung cellák meg 3-4 Euro/ db áron elérhetőek földi halandóknak.Szóval szép és jó ez a táblázat, de sztem kb. a milliós nagyságrendben rendelő autógyártókra nézve lehet releváns, akik akkora mennyiségi kedvezményt kapnak.
No offense, csak én így látom.
A 35 Dolláros munkadíj is erősen optimista szerintem. Ez tőlünk balra lévő országokban kb. 2 minimálbéres óradíj. Nekem kevésnek tűnik összeszerelésre, minőségellenőrzésre, tesztelésre.
[ Szerkesztve ]
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sompetike #4034 üzenetére
És még az sem biztos! Mondjuk már eddig is jó pár éve úgy működött a kerékpár kereskedelem, hogy ha egy bolt nem rendelt elő, akkor gyakorlatilag teljesen bizonytalan volt, hogy milyen kerékpárokat tud majd rendelni. Most már ott tartunk, hogy ha elő is rendelsz, még akkor is nagyon nagy csúszásokkal érkezik a bringa a boltba. Az e-bike-ra az igények hatalmasak, ugyanakkor a gyártási kapacitás csökkent a covid helyzet miatt. Szóval ja, nem könnyű, én azt javaslom mindenkinek, aki tavaszra akar bringát, hogy mostanában vegye meg, mert tavasszal már semmi se lesz, vagy legalább is nagyon foghíjas lesz a választék.
-
big-J
őstag
1000wh-nyi lithuim cellak es akkuk aranak alakulasa (nagy pakkok es nagy mennyiseg eseten)
Sotet a cella, vilagoskek szerelve, alapanyaggal egyutt. Amire osszeszerelo profital rajt es atmegy vamon postan, bo 2-vel meg lehet szorozni. A tobbi a forgalamzoe (ha van).
-
sompetike
aktív tag
Mai tapasztalat: E-Bike vásárlása támogatással történe a feleségem részére.A boltban mondták:ha nem a készletböl választunk akkor kb Május-Június lehet a szállítási határidő....
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Runner_fxr
Ármester
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #4030 üzenetére
Komplett canga behúzás vagy csak ott ahova a cucc felverődik?
-
bszg@
tag
válasz Runner_fxr #4030 üzenetére
El is bírnám.
Sőt, el is bírnám viselni hosszú távon. -
bszg@
tag
válasz Runner_fxr #4019 üzenetére
Kivitted ölben fotózni?
-
hroberto
veterán
Egy haverom most szeretné megvenni első elektromos gépét.
Amiket kinézett, mind a kettőben Bosch második generációs Performance Line motor van. Kell ezektől félni?
Valamint az egyikben már több mint 10 000 km van. Meg szabad még venni ennyivel?KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4026 üzenetére
Áhhh, csak mantrázom, hogy nem vagyok irigy. Ha lett volna rá lehetőségem, akkor narancs/fekete bringát választottam volna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4025 üzenetére
Az biztos, hogy jelentős különbség nincs erőben az E8000 és EP8 között. Persze vannak még beállítások, amiket ki kell próbálni, elképzelhető, hogy a következő nagyobb tekerésem alkalmával már kicsit más lesz a véleményem és nagyobb különbséget is fogok érezni bizonyos szituációkban. Amire viszont nagyon kíváncsi leszek, hogy vajon nyáron lesz e teljesítmény csökkenés? Az E8000 érezhetően gyengült egy kb 30%-ot amikor nagy meleg volt és sokat ment boost-on. Elméletileg az EP8 ilyet nem fog csinálni. Meglátjuk.
Hát nem egy Harley az igaz, de nekem megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4024 üzenetére
Áhhh...
A motor ereje a régiben is bőven elég.
Nem hekkelhető.
A 12 -es váltó kényes.
Az akku integrált.
De, ami a legrosszabb, hogy a narancssárga világosabb az ideálisnál (RGB: 255,103,31).
Úgyhogy nem jó ez, nem vágyok rá .... nem jó ez, nem vágyok rá ... nem jó ez, nem vágyok rá ...Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Leginkább a hangban érződik a különbség. EP8 nagyon csendes, E8000 sokkal hangosabb volt. Ezt a lefelé zörgést alig hallottam, jelen van, de abszolút nem zavaróan. Teljesítményre szerintem hasonló, de még a szoftvert átnyálazom, nagyon sokmindent lehet állítani.
Normál időben, nem 0 fok környékén, én egy 2000m szintre számítok. Meglátjuk. Tegnap főleg boost módban mentem egy óra alatt az 5-ből egyet merült.[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #4022 üzenetére
Motorban érződik valami különbség az előzőhöz képest?
Hangra ugyan az?
Kíváncsi leszek ezzel mennyit tudsz majd menni, 630Wh az már köszi -
Runner_fxr
Ármester
Nem tűnik olyan rossznak, de ez persze hosszabb távon derül ki. Ha nem jó akkor nézek valami ergont.
jilian: Merida eONE-sIXTY 8000
630Wh akku. -
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #4019 üzenetére
Melyik akkud van? Nagyobbik?
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4019 üzenetére
Kenyelmetlennek kinezo nyereg
-
Runner_fxr
Ármester
Leginkább az nem tetszett, hogy kicsit hosszúnak ítéltem meg a nyeregvázcsövet, amúgy annyira nem rossz a geo, nagyon jó bringa, csak féltem ettől a 47 centis nyeregvázcsőtől. Tartottam attól, hogy egy hosszabb dropperrel nem lesz ideális a tekerési pozíció, esetleg nem tudok kellőképpen súlyt hátra terhelni alacsony nyeregnél. Most egy kényelmes és hosszú bringát szerettem volna, és egyéb gyártóknál az L-es váz rövidebb nyeregvázcsővel rendelkezik, ezért nem voltam biztos a döntésemben. M-es Merida meg nekem sajnos rövid. Hiába nem vagyok magas, 178cm, de hosszúak a végtagjaim. Orbea, Santa Cruz, YT, Specialized voltak még a listán, de vagy az ár volt túl magas, vagy egyéb kivetni valóm volt. Aztán végül is visszatértem a Meridához, újra elolvastam a teszteket, és tulajdonképpen rosszat senki nem mondott róla, sőt az egyik legjobb! Árban is jó volt, bár még így is nagyon sok pénz, de még belefért a költségvetésbe.
Ma mentem egy kis karikát, tulajdonképpen pont jó rajta minden, droppert is pont be tudtam állítani jóra. -
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #4002 üzenetére
Nem azt írtad korábban, hogy az új Merida - knak nem olyan jó a geoja számodra?
Hogyhogy mégis ez lett?
... nagyon jó áron juthattál akkor hozzá.... ez melyik pontosan?
A színe nagyon odab@sz. -
fungi
aktív tag
-
thompherkins
tag
Apache kerékpárt nem használ senki? Túrom a netet, de kb. semmi információt, tesztet, reviewt nem találok. Azonkívül, hogy cseh meg szinpatikus, meg számomra elérhető áru bicajaik vannak (400-500 ezres kategória) nincs más infó.
Vagy 400-500 között tudtok valami normálisat ajánlani (városban, csak aszfalton, síkon, női váz, minél nagyobb akku)? Csak napi 20 km-re kellene, de nagyon gáz, hogy csatakosra izzadva érek minden nap a melóhelyre
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #4008 üzenetére
Meseszép az új géped, nagy-nagy gratula hozzá, minél több hibamentes km-t kívánok!
Egy valamit azért hadd kritizáljak egy kicsit: szvsz a töltőcsatlakozó nagyon hülye helyre került, egy saras terepen való csapatás után lesz mit onnan eltávolítani, persze értem én hogy van ott egy jól záró/tömítő sapka, de eleve ennek felemeléséhez is meg kell majd pucolni rendesen a környékét, egy esedékes mosás után szárazra törölni... Ez főleg akkar jelenthet gondot ha egy egész napos túra felénél megállsz egy töltőhelyen tölteni...
-
Bib
őstag
válasz Runner_fxr #4008 üzenetére
Igen, én is erre a lámpára tettem le a voksom anno: [link]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4008 üzenetére
Sztem ugyanilyen lámpám van, csak az enyém külön akkus.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4002 üzenetére
Nagyon jól néz ki grat a bringához. Ha szabad kérdezni mennyiért vetted?
-
matt22
tag
válasz Runner_fxr #4002 üzenetére
Eszméletlen jó ez a szín!
-
Bib
őstag
válasz Runner_fxr #4002 üzenetére
Hú de komoly gépállat! Ez igen!
-
Somatom
veterán
-
motown5l
senior tag
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- iPhone-t használók OFF topikja
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest