- Szólánc.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Megoldások IBS/IBD-re
- Itt az új LOGOUT!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
Felraktam tölteni a bringám aksiját 76 km után, ami csak turbó fokozatban ment bele.
Azt hiszem jó lesz ez így. Mondjuk most hegy menet nem volt túl sok, de azèrt volt benne pár km hegy is.
Jobbára országúton mentem vele, viszont akkor tiportam neki.
Alapvetően 26-27 km/h- val megyek vele, ha van rá lehetőség.Van viszont 1-2 "apróság": a furcsa váltás- amit múltkor írtam jobb lett. Ledobattam a láncot, majd vissza a helyère, a gyorsszárat áthajtottam más pozicióba.
Jobb lett, de mèg nem 100- as.
Mindegy, marad így....
Az első lánccserèig biztosan.A másik- a hajtás, fogaskerek miatt lehet-e, hogy a hátsó kerék nehezebben pörgethető mint az első?
Megpörgettem többször is a hátsó kereket, sokkal nehezebb megpörgetni, ès sokkal hamarabb megáll mint az első.
Lehet, hogy láma kèrdès, megmondom őszintén nem tudom hogy normális -e ez.Meg van mèg ez: Szègyen, hogy egy 1milliós bringára, ilyen "valamit" raknak !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
bmwkiraly
csendes tag
Sziasztok! Totál amatőrként (mármint ebikeok terén) nekiálltam szemezni velük. Végül GIANT trance/reign maradt ami tetszik Yamaha motorral illetve a cube stereo hybrid Bosch motorral. Megéri hosszabb távon (nem szoktam kb sose eladni meg lecserélni a cuccaimat, amíg jók) a cube, mert ahogy néztem azért egy fokkal drágább?
-
lacos001
senior tag
válasz lacos001 #7667 üzenetére
Ohhhh, ide az új lánc kevés lesz, most reggel vettem észre.
Megfáradt az alsó 2, szépen néznek ki. [kép] [kép] [kép]
6K km, megtéptem pár hete ha jól rémlik...Gondolom nem fogok mellé, ha a leirásban lévő kazettát rendelem.
(Shimano Deore CS-M4100, 11-42 Zähne, 10-fach)
A lánc holnap itt van, a KMC e10, aztán felfrissül....[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7693 üzenetére
Azért ez a gép is megér egy misét:
Propain Sresh CF 160/150mm
Miért nem lehet ebben a gyönyörűségben egy Bosch CX?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7693 üzenetére
SX-el még el is gondolkodnék rajta. De jelenleg leginkább a wild tetszik cx race-el. Csak hát az ára borzasztó. 😀
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7693 üzenetére
Köszi, de ez csak részben az én érdemem! Szerintem leginkább annak köszönhető, h baromi jó a bringa fogyasztása.
Szivárognak az infók a 25-ös Rise-ról, úgy tűnik, h marad a Shimano motor (EP801 RS Gen2). Ha minden igaz egy kicsit nőni fog az akkukapacitás (420Wh és 630Wh). Érdekes ez a vázgeometria, így szerintem nem lesz további súlycsökkenés. Plusz nem látom azt sem, h erre a vázra hova férne fel a Range Extender?!
etrop01: Ajándékba kaptam a bringa mellé! Tőlük rendeltem.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
etrop01
tag
válasz bulikavagyok #7690 üzenetére
Szia, a range extendert megkérdezthetem honnan rendelted?
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7684 üzenetére
Így viszont még egyszer minden elismerésem, hogy mennyit hajlandó vagy a rendszer mellé beletenni!
Mondhatni a te teljesítményeddel lehetne ezeket a bringákat promózni, hogy attól, hogy kisebb a rásegítés azt kompenzálva nem csak a turbo mód létezik rajtuk.Új Rise... hmm lehet, hogy vált az Obea és a bosch sx motort rakja bele?
-
nagyúr
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #7690 üzenetére
Pont most egy órája vettem át végre a futártól. Köszi az infókat!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
A 24-es modellek ugyanazok mint a 23-asok, csak felszereltségben van pár apró eltérés. Most szerintem a 25-ös modell lesz bemutatva.
Már akartam írni neked privátot, de így leírom ide. A Range Extenderről van szó. Lehet, h nektek feltűnt már: a rendszer trükkösen jelzi a töltöttségét! Én fullra töltve kaptam meg, csak azért kezdtem el használni, h ne így legyen tárolva hónapokig. Gondoltam, hogyha lemerítem 60%-ig, úgy már OK lesz. Így is tettem, de kiderült, h a 60% a teljes rendszerre vonatkozott. Így sikerült 0%-osan magammal cipelnem a hétvégi tekerésre. Azóta már teszteltem, ha a bringa nullán van, és a kiegészítő akku százon, akkor 41%-ot mutat a rendszer. Legalábbis az órámon. De emlékezetem szerint a telefonos alkalmazás nem így mutatja - engem szerintem ez zavart össze.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
kezdő
senior tag
válasz janakbacsi #7685 üzenetére
Pár hete vettem egy Kellys Tygon R10-es ebike-ot, nekem eddig nagyon bejön.
Próbáltam tesztnapokon Bosch bringákat is, felhasználói szempontból nem érzek különbséget.
A szervíz javíthatóság nagy kérdés lesz, de bizakodom, Szlovákia közel, illetve több magyar kereskedőtől is hallottam, hogy Panasonic képzésen voltak az elmúlt időszakban, tehát nyomul a gyártó. -
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #7684 üzenetére
Érdekes, hogy Vansprint árul 2024-es Rise-ot, de nézem, leírásban meg az van, hogy a váz 2023-as
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
DigitXT
nagyúr
Én kérek elnézést, hogy hozzá mertem szólni akku témában. Nekem nem
normális egy 48V akkun az 5-7V esés, s senkit nem buzdítanék gyengébb
cellák vásárlására, hogy 15% kapacitást nyer (bár még jobban melegszik).
Nem egy elektromos roller gyulladt már ki. Ki tudja miért. Nyilván durvább
az akku terhelése, mint egy eBike-on, ahol még teker is a pilóta hozzá... -
nagyúr
válasz janakbacsi #7683 üzenetére
Alkatrészekre gondoltam, nem komplett bringára. Pl. a Shimano Deore váltórendszert ismerem, az én bringámon is olyan van, nincsen vele gond, de nem az jut eszembe róla, hogy soha semmire nem cserélném le
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
janakbacsi
őstag
a kellys-ekben lévő panasonic motor a bosch-hoz képest milyen szintet képvisel? szervizelhetőség, stb.?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Szombaton újra megcsináltam ezt a távot, de ezúttal 39%-os akkuval indultam neki. Sajnos igazatok volt, ezúttal nem jöttem ki 30%-ból, 36% lett a vége. Biztos ami biztos alapon magammal vittem a külső akkut is, de kiderült, h teljesen le volt merülve, így hazafelé már rásegítés nélkül jöttem. A statok alapján minimálisan kevesebb rásegítéssel tekertem, a menetidő is rosszabb lett valamennyivel. Azt figyeltem meg, h 15%-ig teljesen lineáris volt a fogyasztás, útközben azt hittem, h újra megcsinálom 30%-ból, de kiderült, h "nemúgyvanaz".
Egyébként ez az út még ugyanabból a töltésből ment, összesítettem az adatokat: 79 kilométer és 1820 méter szint jött ki egy feltöltésből. Ebben mondjuk volt egy kevés "bohóckodás", illetve rásegítés nélküli emelkedőn tekerés is. De ha egy kicsit javul a formám szerintem simán meglehet a 2000-es szint. Ettől többet szerintem soha nem fogok menni egy nap alatt, szóval elleszek ezzel az akkuval.Más: pár nap múlva jön az új Rise!
Élni és élni hagyni
-
nagyúr
válasz janakbacsi #7681 üzenetére
Igen, amit linkeltél, az a friss modell - nagyobb akksi, újabb generációs Bosch motor, Kiox kijelző a Purion helyett, meg gondolom kisebb-nagyobb finomhangolások. s-pedelec-ekből nem olyan gyakori a modellfrissítés.
Benyomás annyi volt, hogy nagyon szép bringa, a Cube ebben igen erős Felülni fel tudtam rá, kényelmes volt és minden kézre állt, de menni nem tudtam vele. A műszaki tartalma rendben van, normális minőségű cuccok vannak benne, de semmi prémium / high-end, hacsak a motort nem tekinted annak."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz janakbacsi #7679 üzenetére
Az első kérdésre értelemszerűen igen a válasz, ha egyszer linkelted az árucikket
Az akku eltávolítható, igen.
Amúgy ilyet itthon is lehet kapni, tavaly ilyenkor néztem meg közelebbről."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
janakbacsi
őstag
ilyet is forgalmaznak, ami 45 km/h sebességre képes? ennek eltávolítható vajon az akkuja?
[link][ Szerkesztve ]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz DigitXT #7673 üzenetére
Tudom hogy nem tudjuk hogy hany P meg ilyesmik, %-os aranyban mondom hogy mekkora eses a normalis 48v akksi es 5v eses = 0.38v cellankent elmegy. 5v eses 52v-nal jo, 72v-nal pedig istenes. Azert irtam hogy 5-7v, meg "a nyari 2v telen 3v", mert telen nyaron ez valtozik. A 7v-ot teli indulasra ertettem, bar lattam olyan rollert ahol ez a gyari helyzet alapbol.
Szoval ha valaki ezt olvassa es hidegben epit, nem kell megijedni ha lerantja a krafot 5C-ban, majd bemelegszik az akksi aztan jo lesz"nos baromi gyorsan kész a baj"
Ha a jol megnezed akkor latod hogy a 3ah-s cellabol kivettek 2ah-t amire felmelegedett. Egy huzamban max teljesitmenyen te tudtak venni a nevleges kapacitas 67%-at."Mi ez, ha nem túlterhelés?"
Ez nem krosszverseny vagy autopalyan biciklizos topik hanem hanem elektromos kerekpar topik.
Mi most akksikrol beszelunk nem cellakrol. De ha ide hoztad a tulterhelest:
48v akksi eseten, ha 30Q-val van szerelve, 48v*15ah = 720wh
15/3 = 5 parhuzamos. Ez egy 48*100= 4800w csucsteljesitmenyu akksi. 4800w-al mehetsz 100kph-ot sik terepen, es 10 perc alatt lemerulsz.Neked ez a felhasznalasi teruleted?
Altalaban nem szunet nelkul max sebesseggel 100kph korul jarunk.
Igy mertem feltelezni hogy nem nyelgazzal nyomjuk a kozlekedest, ebbol kifolyonan szinten nem nyel amperrel.
A tesla autonak is felhevul az akksija ha versenypalyan megy meg kb minden amit a boltba megvehetsz.
Ha te egy olyan rendszert teverzel, ami sosem melegszik maximalis teljesitmeny eseten sem (ami alapjaba veve nem eletszeru felhasznalas), abban olyan szintu pazarlas lesz, hogy a pazarlas hatranyai miatt a versenytarsaid megesznek reggelire.
[ Szerkesztve ]
-
Dreamie
őstag
Közben megtaláltam.
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057549-guarantee-of-the-brands-radon-and-cube
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057554-what-warranty-do-i-have-
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000008386-how-long-is-my-revocation-right-[ Szerkesztve ]
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
-
nagyúr
válasz Dreamie #7674 üzenetére
Ezekre nincs univerzális szabály, alapvetően a bike-discount tud erre okosat mondani. Ráadásul lehet, hogy gyártónként sem ugyanúgy működik náluk (sőt, az is lehet, hogy most másképp működik, mint pár éve). Ha valaki itt vásárolt már tőlük, akkor lehet, hogy tud segíteni, de én a helyedben egyből bekérdeznék az e-tailerhez is.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
pècsimunkás
addikt
válasz nagylaci32 #7671 üzenetére
Szerintem a rázkódástól.
Megnèztem a gyorsszárat kèpen, nem eredeti állásba zártam le.Szerk.: fènykèpen nèztem meg. Május1, újra megyek a bicóval, akkor vissza állítom a gyosszárat eredeti pozicióba.
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Dreamie
őstag
Üdvözletem!
Bike-discountról rendelnék egy cube E-bikeot. Arra lennék kíváncsi, hogy a garanciát tudom -e esetleg itthon érvényesíteni, vagy ki kell majd nekik küldeni, ha bármi probléma lenne vele? Itthon ugye 3 év Gari van 250000ft felett, ez ha kintről venném mennyi lenne? 2 év?
Köszönöm a segítséget előre is.
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
-
DigitXT
nagyúr
Rajta van a kepen hogy 48v-s akku.
Amiből annyit tudunk, hogy 13s. Hogy hány p, és milyen cellák, azt véletlenül sem. Azt állítod, hogy 5-7V esés normális: vegyünk akkor 6.5V-ot, ami 13s-nél 0.5V/cella. Én azt állítom, hogy ez SOK, és amin ez a feszültség esik (belső ellenállás), az bizony veszteség, és nem a pár % kapacitás veszteségre gondolok, hogy baj...Az igazi probléma, hogy a cella ettől melegszik, de nagyon: ha már lygte, nézd hozzá, hogy a 30Q mennyire nem 20A cella. Csak 15A folyamatos terhelhetőség, ami "elvisel" 20A-t, de csak rövid ideig, és kegyetlenül melegszik (az korlátoz).
Vegyük hozzá, hogy ez magában, szabad levegőn mért eredmény: 75 fok, és meg kell állítani a tesztet... Ugyanezt bezsúfolod egy kicsi helyre, egymást melegítik, nem szellőznek, nos baromi gyorsan kész a baj... Mi ez, ha nem túlterhelés?Ui: a várható feszültség esést egy magányos cella esetében a belső ellenállás ismeretében a legegyszerűbb megbecsülni: 30 mOhm belső ellenállású cellán akkor esik 0.5V, ha a terhelő áram 16.6A. Mivel ez már túl van a folyamatos terhelhetőségén, én nem lennék teljesen nyugodt, ha így kéne hajtanom. Szóval továbbra is fenntartom, hogy nem erre találták ki ezeket a cellákat, és sajnos egy random kínai pakkban messze nem egy 30Q minőségű cella lesz, szóval DIY eBike esetén szerintem elkerülhetetlen, hogy az ember az akku belső lelki világával is megismerkedjen.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz nagylaci32 #7671 üzenetére
Nagyobb ütéstől kinyílhat magától. Nekem is nyjlt már ki esésnél, meg másnál is láttam már. Az persze lehet, hogy ezekben az esetekben nem volt rendesen meghúzva, vagy már kilazult. A váltásra legit a tipp, ha odébb kerül, elállítódhat a váltás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagylaci32
tag
válasz pècsimunkás #7670 üzenetére
Pedig a hátsó agy pozíciója kihatással van a váltásra is. Biztos, hogy ugyanabban a pozícióba lett visszaszorítva a kerék? Nem lehet, hogy valami elgörbült? (pl. a tengely vagy a váltótartó fül)
Egyébként hogy lazult ki az a gyorszár? valami beleakadt és kinyitotta? -
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Mi lehet a gond, hogy ma elkezdte azt csinálni a bringa váltója, hogy kattintok egyet lefelè, nèha megy lefelè a lánc, de marad kerregő hang, ès miután finoman megnyomom a váltókart, elhallgat a kerregès.
Vagy nem indul meg lefelè a lán a kattintás után, viszont ha finoman megnyomom a váltókart megint, akkor szèpen a helyère megy a lánc.Ahogy írtam, ezt ma kezdte el.
Viszont tegnap volt egy èrdekes sztori:
Terepeztünk tegnap kollègámmal, földes füves úton. Egy darabig nem volt baj, de hirtelen nagy sebességgel rámentünk nagyobb kövekre. Mindjárt le is lassítottam, de hallottam furcsa hangokat aszfalton. 3-4km múlva megálltam, a hatsó kerèk gyorcsatlakozója kinyílott, ès mozgott a hátsó kerèk.
Vissza zártam, utánna minden rendben volt, ezèrt nem gondolnám, hogy köze lenne a váltó mai kinlódásához...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
big-J
őstag
válasz DigitXT #7663 üzenetére
"Ez azért erősen függ attól, hogy mekkora akku,"
Rajta van a kepen hogy 48v-s akku.
"Ha valami komolyabb eBike, oda nem normális az 5-7V esés, hanem meg
kell erősíteni a pakkot, mert a feszültségesés feleslegesen elfűtött energia."Komoly ebike-on kihasznalod a cellat, ha 20A-s cellad van, es 3-5A-t huzol beloluk (2v ossz eses), akkor vehettel volna 10A-s cellat is, es 15%-al messzebre tudnal menni.
Amugy a varhato esest ki lehet szamitani, akksibol felvett amper/parhozamos cellak szamaval. Meg egy ilyen tablazattal arra amilyen cellad van.
"a feszültségesés feleslegesen elfűtött energia."
Nagyon nem. 3 es 7A kozott a kinyerheto energia kulonbseg kb 4%. Viszont ha kissebb amper kepes cellakat hasznalsz, joval tobb kapacitast nyerhetsz, inkabb 15%.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Mivel a 15A a motorvezérlő korlátja, ezért normál ügymenetben nem lesz több.
Ha viszont meghibásodik a vezérlő, és jóval nagyobb áramot akar kivenni (ám
még nem zárlatról beszélünk), esetleg előállhat, hogy rövid időre folyik 20-30A
csak hát nem valószínű... Milyen vezeték keresztmetszet van? 12AWG? Csati
valami XT60, vagy kisebb? Csak mert az XT60 már 60A-t simán elvisz. Ahogy
a 12AWG is elegendő erre: idővel melegedne, de szilikon kábelnél nem gázos.
(Ha már 90A környékére lő az ember, jobb a 10AWG. És az XT90... Építettem
ilyen akkut olyan rollerbe, ami amúgy csak 35A körül vett fel, de amikor vissza
került hozzám, akkor bizony megterheltem 100A fölött is és rendesen bírta.)Ui: mindig célszerű az adott cellák terhelhetőségéhez méretezni mindent: BMS
maga, a cellák kötései, a kábelkeresztmetszetek, csatlakozók... Utána nem baj,
ha kevésbé van terhelve, sőt, fordítva baj, ha alul van méretezve, és nem bírja:
nagyon beszakad a fesz, stb. (Általában ott kezdődnek a bajok, hogy a random
kínai pakkban a random kínai cellák nagy belső ellenállással + a legvékonyabb
0.1-es nikkelezett acél szalaggal (nem tiszta nikkel véletlenül sem), aztán ez jó,
ha 15A-t le tud adni különösebb probléma nélkül (amíg el nem pattan a szalag):
utóbbi simán mechanikai behatásra is bekövetkezik idővel. Időzített bombák.
Csak abban bízhatsz, amiben tudod mi van, esetleg "nagy nevű" gyártó, rendes
minőségbiztosítással: egy random kínai pakk ilyet nem tud, ezért elég lutri.Szerk: ha összefossa magát a motorvezérlő két MOSFET-je, és rövidre zárja az
akkut a motoron keresztül, akkor ott nem ilyen 15 vs. 50A a kérdés: zárlati áram
több 100A, és azonnal elpukkan a szűk keresztmetszet. Jó esetben a biztosíték.
De ez is csak akkor, ha a BMS nem tiltott, márpedig a BMS, ha jól működik, egy
ilyen hibát simán megfog, letiltja az akkut tüzijáték nélkül. Még a csati sem sérül.
Akkor van baj, ha az ember ilyenkor naivan szétszedi, s egy idő után ha az akku
életjelet mutat, újra összedugja a zárlatos verzérlővel. Na akkor a kontaktok már
ívhegesztés élményben részesülnek. Gyorsabban, mint a BMS reakcióideje...
Ne kérdezd honnan tudom. Sajnos láttam már eltűnni csatlakozó tűt kompletten.
(Elfröccsen a fém a francba, a másodperc tört része alatt... A biztosíték akkor jó,
ha a BMS maga murdel meg, nem tilt le zárlat esetén: kezdene égni az egész...)[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #7663 üzenetére
Tudom, azert akartam kisebbet tenni, mert egy hiba eseten feleslegesen folyna rajta az 50A is akar, ha 15A felett soha nem fogyasztana a fogyaszto, hiaba tud tobbet az akksi Meghat a vezetek sem arra van meretezve. A lakas kismegszakitok elven gondoltam ra.
Az olvadashatar ténylegesen jogos, arra nem gondoltam. Azt nem tudom, allhat-e elo olyan helyzet, amikor az aram mondjuk mar meghaladja a 15A "uzemi" aramerosseget, de meg nem uti az 50A-s limitet.Oke, az autista mernok enem szereti tul bonyolítani es tulgondolni a helyzetet..
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Ez azért erősen függ attól, hogy mekkora akku, és hogyan van megépítve.
Ha valami komolyabb eBike, oda nem normális az 5-7V esés, hanem meg
kell erősíteni a pakkot, mert a feszültségesés feleslegesen elfűtött energia.Persze, ha a cellák belső ellenállása olyan vacak, azon nem segít semmi,
de ha csak szimplán vékonyak a nikkel(ezett acél) szalagok, a vezetékek,
esetleg gagyi a csatlakozó, ezeken mind lehet segíteni. Nem mindegy, ez
a feszültségesés hol mért: ha a kábelezés után, ott minden beleszámít.
De ha okos BMS méri, akkor viszont csak a cellák, olyankor beszélhetünk
a pakk alulméretezettségéről, adott felhasználásnál a túlterheléséről.KrAt: a biztosíték nem arra van, az a kábelt védené egy rövidzárlat esetén
HA és amennyiben a BMS nem gyorsabb nála (általában gyorsabb). NEM
ahhoz kell méretezni, hogy mekkora az átlagos terhelés, hanem, hogy mit
kell tudnia az adott pakknak csúcsban. Azalatt nem szabad avatkoznia.
Gondolj arra hogy egy 15A biztosíték mekkora ellenállást jelent, és ha azt
folyton az olvadási határa mellett hajtod, de pláne mekkorát... Értelmetlen.
Ha valami rövidzárba megy, ott nem 20A lesz hirtelen, hanem sokkal több.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Egy smart BMS-sel szerelt akku mindezeket az adatokat kiírná neked telefonra,
anélkül, hogy bármiféle plusz kábelezést kellene beiktatni. (Más kérdés, hogy a
smart BMS-ek általában valamivel nagyobbak, mint a sima, és lehet nem fér be
az akkutartó dobozodba, vagy nem is saját akku, és nem akarod megbontani...) -
KrAt
veterán
Tongsheng TSDZ2B upgrade2: gondoltam, jó lenne látni, mit csinál az akksi, hát már látom
Pro: soksok egész realtime adat, tetszik
Kontra: még nem vízálló, felfogatás gyorskötegelővel rulez, és mivel nem áramváltós/söntös, el kellett a tápot vezetnem körbe, így a vastag gumikábel egészen szarul néz kiAmi a gyors teszt alatt kiderül: tényleg tudja a peak 700 Wattot, akkor esik az idle-hez képest 1,5-2V-ot a fesz, induláskor szépen ott is marad, utána képtelenség síkon annyira terhelni. Mászásnál leszek majd kíváncsi.
Videó (félkézzel.. ): [link]
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Íme 2 jónak tűnő ajánlat viszonylag jó és nem túl drága, mondhatni a kategóriában olcsó és nem kínai bringákra, akit érdekel mert, hogy keresték.
1.) [link] [link]
2.) [link] [link] (Bringás topikban van aki vett és állítólag jó is.)Annyi hátrányuk van, hogy itthon közvetlen boltban nem elérhető rendelni kell.
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
trialboj
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Az apple airtag pont belefér a tapered bringanyak alsó részébe, 3d nyomtatott feszítőt lehet kapni hozzá, szerintem egy jó dolog, de ettől függetlenül még sosem hagytam a bringámat sehol, amivel meg munkába járok, nem akkora érték hogy megérje ellopni. Persze én is szívesebben hajtanék szuper könnyű szíjhajtást a melóba mert milyen fasza már az, de az biztos hogy nem maradna ott sokáig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #7645 üzenetére
Így már más a helyzet.
Körbe kérdezek erre felé. -
addikt
válasz asdasdasd #7647 üzenetére
ez nem tudom mire utalhat a te olvasatodban, de a nyomatékszenzoros és a pedálszenzoros bringát is pedálozni kell, tehát "pedal electric cycle" lesz
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz vtechun #7644 üzenetére
az, hogy a rendszer (display) képes kijelezni a hibát, még nem jelenti azt, hogy úgy szerelték össze a kerékpárt (olyan alkatrészekből), hogy ez a hiba meg tud valósulni
mivel hátsó agymotoros, olyan középrészre van szükség, ami nyomaték szenzoros. alapjában nem nagy tétel, tehát még akár lehetne is az, de ennyi leírásból ez nem derül ki.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
A fékolaj állapota csak akkor derül ki ha megnyitod a rendszert és légteleníted. A nyomáspont akkor is lehet jó ha az olaj már koszos. 1200km amúgy nem olyan sok, de egy új bringa esetén az első szerviz jobb ha hamarabb történik, illetve egy E-MTB azért nagyobb terhelést ad az alkatrészeknek mint egy hagyományos kerékpár. A váltótartó fül is csak célszerszámmal ellenőrizhető, bár ha pontosan vált a bringa, valószínűleg azzal nincs gond. A teleszkópok is általános használat mellett 2000-2500km-t elmennek egy szervizzel, de az új telókba sajnos sokszor kevés a kenőanyag, így ezt is jobb hamarabb szervizelni. A teleszkópok működésé utalhat a kenéshiányra, pl amikor kicsit tapadós, nehezen indul meg, de ezt megvárni nem célszerű. Az a biztos ha le van szervizelve és akkor tudod, hogy 2000-2500km-ig nincs vele gond. Nagyjából úgy lehet számolni, hogy évenként 1 teló szerviz és egy fékolajcsere szokott kelleni ezeknek a bringáknak. Igen, garanciális idő alatt fontos, hogy szakszerviz nyúljon a géphez, amit számlával is tudsz igazolni.
Szerviz csomagokat mint kis generál nagy generál, általában egyszerűbb bringákhoz szoktak kínálni, az összetettebb, modernebb gépek esetében minden munkát külön szoktak árazni. Ehhez mindenkinek van egy árlistája, ezt az adott szerviz oldalán általában meg is találod. Amit kérsz azt csinálják meg és mindennek van egy munkadíj és egy alkatrész vonzata.
Természetesen tudom vállalni, viszont számítógépes diagnosztikám csak Shimano és Bosch rendszerhez van. Így az elektromos rendszerek diagnosztikáját egyéb rendszerek esetében nem tudom elvégezni. De azon kívül minden részét tudom vállalni. A munkák átfutási ideje kb 2-3 nap, de előfordulnak 1-2 hetes határidők is, ez abszolút leterheltség függő.
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
500 ezerért van az Aldiban ez a Grundig kerékpár.
Szerintetek ez pedál vagy nyomatékszenzoros?
A leírásban van magyar szekció, úgy a dokumentum 3/5 részénél kezdődik. pl. ilyesmik vannak benne:
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz yle_greg #7635 üzenetére
mondtam, hogy 30 ezer alatt nem lesz olyan lakat, aminek ne lenne 10-20mp-en belül vége
a legbiztonságosabb lakatok Sold Secure Diamond jelöléssel vannak ellátva, de azok közül se áll minden ellen az akkus flexnek
ami emberi idő alatt nem bontható:
- Hiplock D1000
- Litelok X3 (és X1)
- Altor SAF
- valamint a legtöbb komoly lánc (a láncszemet nagyon nehéz egy helyben tartani ahhoz, hogy a koronggal hozzáférj)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ijk
nagyúr
Bosch Performance Line gen 3-as motorom van és már 2-3x tapasztaltam hogy sport módban amikor hirtelen meg akartam indulni akkor kattant egy nagyobbat és ugrott a pedál. Képes a balső fogaskeréklánc ugrani? Mert egyébként mindig vajsimán megy a rásegítés, nincs zaj, furcsa viselkedés. A hajtáslánc szíj + enviolo, nem tudom hogy esetleg szíjnál ugrik, majd rácsekkolok feszességre.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #7640 üzenetére
A telók kivételével mind tudom magam is ellenőrizni és nagyobb túra után meg is teszem. De gondolom, hogy a garancia érvényes legyen és tovább menjen kell szervizes papír is az egészről...
A telókat szét szedik vagy csak "felületesen" vizsgálják?
Ezek a szervizek fix árazásuak, vagy csak amit kérsz hogy nézzenek meg azt nézik?
Lehet május elején felnézek BP-re, te is le tudod bonyolítani? -
Runner_fxr
Ármester
-
big-J
őstag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Rejtett riaszto kell, ami sipol ha rezeg a bringa. Meg akkor is ha csak 1 perc levagni a lakatot, nem fogjak akarni a sipolas kozepen csinalni. Mellesleg meghallod es ott termesz a bringa mellett te is. Draga brinyot felejtsd el hogy olyan messzire hagyod hogy ne halld a sipolast.
Ezek fole meg egy bringa takaro is jo otlet.[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
Hello,
teljesen kimenet a fejemből...1200 km tettem bele, most múlt egy éves nemrég. 🫣
Van itt a környéken (Vas megye) megbízható E-MTB szerviz?
Mit néznek egyáltalán rajta? Mármint mit foglal magába egy szerviz? Teljes szétszedés? -
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7635 üzenetére
Minden zár nyitható, tökéletes védelem nem létezik. Viszont a legtöbb tolvajnak nincs olyan felkészültsége, szerszámkészlete, hogy egy jobb lakatot könnyen kinyisson, főleg forgalmas helyen. Én sokszor hagyom magára a biciklit hosszabb-rövidebb időre egy jó Abus lakattal lezárva (az e-bike lakatja egyébként riasztós, a többi bringámé csak sima), és eddig még nem volt belőle gondom (kopp-kopp) több, mint húsz év alatt.
-
-
yle_greg
tag
válasz pècsimunkás #7634 üzenetére
Én nem használok spéci alsót, de most körbenézve a lakatbiztonság terén egy kicsit becsináltam. :-)
Közönséges tömblakat nyitás pár másodperc, minőségi és kínai detto
https://www.youtube.com/watch?v=eOJc9OiRN5ABelső vájatos "biztonsági" kulcsos lakat nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=MYS-45bbu_IMaster lock szevasz
https://www.youtube.com/watch?v=uHxEIukrBusNagy U lakat szevasz
https://www.youtube.com/watch?v=1M0cu5fqGMgA "spéci" kulcs típus sem gond
https://www.youtube.com/watch?v=WWvyx6d27yw50 ezer forintos Abus Granite nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=HrV86GqlY8oSzámzáras Abus nyitása
https://www.youtube.com/watch?v=LqOzb0fdNQYEgy közvetlenül nem törhető zár típus
https://www.youtube.com/watch?v=D6vioIPVzM4De a brute force pár másodperc alatt bármivel végez
https://www.youtube.com/watch?v=Wimo09WV-rYDurva, hogy ezek szerint milyen "biztonságtalan" az összes lakat. Ami már egy kicsit is komolyabb, az horribilis áron van.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Használ valaki biciklis alsógatyát: [link]
Van bőven választèk. Èrdemes vajon venni?Èn konkrétan ezt nèztem ki: [link]
A helyi Cube boltban láttam ilyesmit, de ott 60 euró...
Nem tűnik az Amazon átlag sokkal rosszabbnak mint a 60 eurós Cube bringás alsógatya .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
yle_greg
tag
Hmm... Szoval a kozepkategorias zaraknal nem az anyaghasznalat, hanem a kulcs variaciok szama a keves? Ez vegul is hiheto, hiszen a tomegtermelesben leginkabb az elteresek okoznak koltsegnovekedest.
Ami azt illeti, a Hermes lakatomnak is eleg egyszeru a kulcsa, lehet, hogy ez is par szazas variacioval keszult. Bakker.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
addikt
válasz yle_greg #7631 üzenetére
youtube tele van lakat tesztekkel
ha olyat akarsz, amin az akkus flex sem fog (vagy csak 2-3 korong elhasználása után) az nem lesz aliexpressen, és jellemzően 30+ ezer kategória
az olcsó lakat azért is olcsó, mert minden századiknak ugyan az a kulcsa
Abus-nál minden 100.000-edinek ugyan az a kulcsa“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
yle_greg
tag
Tud valaki lakat marcangolós teszt oldalt? :-)
A kérdésem apropója az, hogy lebontottam a bicaj zárására jelenleg használt lakatomról a burkolatot, és nem tetszik amit látok.
Anno utánajártam, hogy mégis mivel érdemes kikötni a bicajt, hogy lehetőleg ne vigyék el. A válasz az volt, hogy célzott támadás esetén (értsd, ha nagyon el akarják vinni) nincs esélyem, mert a különböző sodronyok, láncok, lakatok, stb csak nehezítik a tolvaj dolgát.
Oké, akkor nézzük meg, hogy mi az ami már elég jó védelem, de még megfizethető. Innen-onnan, fórumokról tájékozódva úgy véltem, hogy a https://www.mall.hu/lakat/richter-czech-82200-biztonsagi-lanc lánc jó lesz (és tényleg hasznos, hogy 2 méteres) és hozzá egy ilyen lakat: https://www.mall.hu/lakat/richter-bezpecnostni-visaci-zamek-hermesNa, most ez utóbbi lakatban rendült meg a bizalmam, mert ahogy nézem, a műanyag alatt ez egy sima lemezlakat. Ami plusz felbaszott, hogy az a világos szürke kengyelvédő konkrétan alumínium öntvényből van. Vagyis a biztonsági lakatom nagy térfogatszázalékban műanyag és alumínium...
Vajon ez a lakat mennyire jó, ha elkezdik ütni? Mennyire mítosz lapú a védelme? Attól félek, hogy csak az olyan tudatlanok gondolják erős lakatnak, mint én, akik hisznek a hype -olt márkákban, mert nincs más információjuk.
Ott vannak a kínai lakatok. De a kínai és lakat szó egy mondatban állítólag azt jelenti, hogy gagyi. De miért is? Ez a mítosz valóban így van? Lakatot gyártani nem egy rakétatudomány, mondjuk a mars roverük óta a rakétatudományban sincs szégyenkeznivalójuk. A lakatok szerkezete pár száz éve ugyan olyan, egyedül a felhasznált anyagokon múlik, hogy mi ellen véd. A sárgaréz jó az eső ellen, de a fűrész könnyen viszi. A vas olcsó, cserébe rozsdásodik. A rozsdamentes cucc drága, a hőkezelt még drágább, de azért annyira nem drága.
Mi a helyzet a kínai védett pántos, meg a tömblakatokkal?
Ilyenekre gondolok:
https://www.aliexpress.com/item/4000889053858.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/1005005909136921.html
Utóbbi kengyelvédős lakatom van, 3000 forint volt cirka, de full metal. De mégis kínai, szóval fene tudja. A Hermes lakatnak neve van, a kínainak meg súlya. Lehet, hogy nem edzett acél a tok, de legalább nem műanyag és alumínium.Szerintetek mi alapján lehet bizalmat szavazni az egyik, vagy a másik iránt? Zavaró, hogy tök hasonló (kínai) lakatot lehet találni az Alin 1800 és 10.000 forintért is. De van hasonló "hardened solid steel body" lakat 6500 forintért is. Az olcsóbbaknak más a kulcsa, ezeken ilyen ferde beköszörülések vannak. Vajon a biciklitolvajlásban ennek mennyi szerepe van? Hogyan támadják ezeket a lakatokat? Lockpick, vagy brute force?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
KrAt
veterán
Egykis Tongsheng TSDZ2B upgrade, ezt meg ugy ereztem, meg kell csinalni
Mivel tavol van a csapagyazas gyarilag, pont odaillik meg egy (vagy ketto, porvedo nelkul), igy kapott egyet. Elvileg igy jobb lesz a nagykonyv szerint -
kovacs65
senior tag
válasz yle_greg #7624 üzenetére
1000000000*igazad van, és jól csinálod. Mondja egy hatvan éves, aki a székre felállva a lámpa körül keringett egy labdával a holdfázisokat bemutatva. És a gyerek normális felnőtt lett. Annak ellenére, hogy informatikus szereti a természetet, kirándul.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7623 üzenetére
Futni nem futok, csak ha kergetnek. :-)
Seta, kirandulas, ezek mennek.
A biciklit tobbek kozt azert is vettem, mert van egy 7 es egy 9 eves gyerekem, es veluk (meg az asszonnyal) szeretnek elmenni biciklis turara abban a rovid intervallumban amikor mar poen kempingezni de meg velunk akarnak jonni, es nem a sajat barati korukkel.Most kicsit offtopic leszek.
Digitalis vilagban elunk. Ez nem baj, hanem korulmeny. Ezen nem lehet es nem is celszeru valtoztatni. A gyereket szerintem nem szabad tulfelteni es nem szabad megprobalni elszakitani a digitalis vilagtol. Ehelyett megmutatni kell neki a digitalis vilag korul huzodo analog vilagot. En beszelek nekik a bolygokrol, a meretaranyokrol, es kozben sima tavcsovel nezzuk az eget. Tized annyira sem latvanyos mint egy youtube video, de az egy teljesen mas elmeny, amikor a jupitert a sajat szemeddel latod, hogy tenyleg ott van.Beszelek nekik a szivarvanyrol, es az infravoros meg az ultraviola "szinekrol", es racsodalkoznak, hogy a fenykepezogep kameraja latja a TV taviranyitojabol kijovo infravoros fenyt, es megertik, hogy hogy mukodik a taviranyito.
El akaroj veluk menni satorozni egy erdo kozepere, ahol nincs ember, hogy tapasztaljak meg mi mindent hallanak. Nyaranta a kertben sokat satoroztunk, pont emiatt, a kislanyom teljesen magan kivul volt az oromtol amikor egy osszel valami "szusszant, poffent" a sator mellett, es ovatosan meglesve ott volt a suni...
A digitalis vilag kenyelmes, es kielegiti azokat a vagyakat, amiket analog modon nem olyan konnyu megoldani, teszem azt konnyebb egy forumon, vagy a FB oldalan beszelgetni mint egy IRL osszejovetelt megszervezni. De szerintem kellenek, vagy legalabbis hasznosak lehetnek azok az analog tapasztalatok, amelyek ismeretben mas szemszogbol nezunk a digitalis vilag adta javakra. Fontos, hogy legyen kontraszt. De ez nem tanulhato, csak "raeszmelheto".
A gyerekeim, mint a legtobb gyerek el van zarva a vilagtol, mert a biztonsagos es erzelmileg is steril kornyezet divik manapsag. A felesegem nem volt boldog amikor a 6 es 8 eves gyerekeket elvittem a hely falusi kocsmaba, ami finoman szolva nem egy csicsas angol pub. Lattak a reszeg bacsit aki mar fel sem tudott allni, hallottak ahogy ott beszelgetnek, es bovult a szokincsuk... Beszelgettunk italrol, beszelgettunk szegenysegrol, csalodottsagrol, persze ezeket nem tudtak teljesen aterezni, megerteni, de akkor is sokat jelentett szamukra, hogy lattak a rogvalosagot.
A bicikliturakkal is ez a szandekom, hogy tapasztaljak meg azokat a dolgokat, amikrol sokan csak azt ismerik, ami a youtube -on van. Legyen egy szeles passziv tudasbazisuk, hogy kesobb akarmirol hallanak, azt kepesek legyenek helyen kezelni, es elhelyezni azt a sajat rendszerukben. Hogy kepesek legyenek osszekotni az infokat, hogy ne csak halmazokat tanuljanak.
Most 9 eves a fiam. 14 evesen szerintem mar nem velunk akar majd logni, ugyhogy osszesen van szuk 5 evem erre.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
félisten
válasz yle_greg #7622 üzenetére
Yep, ahogy sejtettem. Ebben az esetben a magas fordulat, kis terehlés a megoldás. Tessék használni azt a váltót. Bicikli amúgy jobb a térdnek, mint a seta (futás). Már ha ésszel csinálod, és. em nagy ellenállással, erőből akarod tekerni. De ennek semmi köze a pedelechez, sőt a rásegítés ebből a szempontból éppen kontaproduktív (önkéntelenül lassabban tekersz, és hagyod a technikát dolgozni, ahelyett, hogy emelnéd a fordulatszámot).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7615 üzenetére
Kell a mozgás a térdemnek, muszáj (lenne) minden nap legalább sétálnom egy kicsit. Ha nem cipekedek, akkor a séta nem okoz gondot. 90+ kilóról sikeresen lefogytam 80 kiló alá, ez így már jó.
Ha egy kicsit kimozogja magát a térdem az jó, csak nem szabad már úgy viselkednem, mint egy egészséges 20 évesnek amikor az szoknyát lát. :-)
Hülye dolog, hogy belül nem öregszünk, csak az ízületek sztrájkolnak! :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
addikt
válasz kovacs65 #7618 üzenetére
nekem is van ilyen NTA sisakom (Lazer Anverz) de szemre nagyrészt csak a fejtetőnél levő narancssárga "Do not remove" szivacsban különbözik egy hagyományos sisaktól
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Így világos, köszi!
-
kovacs65
senior tag
Van EU szabványos s-pedelec sisak is. NTA-8776
What is an NTA-8776 (speed pedelec) helmet?
A speed pedelec is a two-wheeled vehicle with auxiliary propulsion power, assisting the rider with pedalling up to a maximum of 45 km/h. According to the new EU directive (No 168/2013) on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles, the S-EPAC is classified as a moped.[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
parandroid
félisten
válasz yle_greg #7612 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
yle_greg
tag
válasz Runner_fxr #7613 üzenetére
Nem ertek hozza, csak kibicelek!
De szerintem ami meg hasznos lehet, ha minel melegebb az olaj a csere kozben, mert akkor folyosabb, ergo a levegobuborekok konnyebben tavoznak a rendszerbol. Legalabbis en igy gondolom. :-)Nyaron biztosan kiraknam a napra delben, hogy melegedjen fel a csoben levo folyadek, es a csere olaj kannajat is megnapoztatnam.
Rossz idoben persze mikroba is be lehet tenni, bar erdemes elore egyeztetni a tuzoltokkal, hogy raerjenek. Ja, es nem tolem hallotta senki! :-)
(A mikro csak vicc, nehogy kiprobalja valaki!)Mennyire viszkozus a valtoba valo olaj? Van ertelme melegiteni?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7600 üzenetére
A kosz a féknyeregnél elkezd összegyűlni, mert a dugattyúk szépen bedolgozzák, aztán halad felfelé a fékkarig. Előfordul, hogy az olajban úszkálhatnak olyan szennyeződések is amik dugulást is tudnak okozni, de ehhez azért nagyon el kell hanyagolni a karbantartást. A vizet inkább a DOT olaj gyűjti össze, ásványi erre kevésbé érzékeny.
A nagyon koszos olaj, főleg a fékkarnál, bárhol okozhat gondot, teljesen mindegy, hogy mit írnak a service manual-ban, vagy mint mutatnak a gyári videókban. A Nagyon koszos olajat ki kell engedni a nyeregnél, az a biztos.
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz parandroid #7607 üzenetére
Hiaba van pedal, ha nem tudom tekerni. :-(
Serult a terdem. Ez annyit jelent, hogy guggolasbol ha kapaszkodas nelkul kell felallnom, akkor az arcomon meglatszik a fajdalom, nem tudom elkendozni.Lapos uton tudom tekerni, tartani a sebesseget, de ha szembeszel van, akkor elkezd sajogni. Rovid emelkedo megfelelo fokozatban oke, de hosszabban mar nem megy. Mindig rabaszok amikor onerzetbol "Ez meg menni fog!" felkialtassal tuleroltetem.
En olyan ember vagyok, aki mindent is tulbiztosit. Vettem egy pot akkut, es amikor felmerult, hogy esetleg kifogyhat, akkor beraktam a bicaj csomagtartojaba, hogy elijesszem Murphyt. (Ha nem vittem volna, biztosan kellett volna, hehe)
Ha megpukkad az elektronika vagy a motor, akkor az osszes emelkedon tolnom kell, ezt a rizikot vallalom, de ahol csak lehet, ott csokkentem az arokparton maradas eselyet. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
senior tag
Köszönöm a megerősítést!
A kerékpárutas használat jó lenne ha nem lenne tiltva.. mikor (vidéki) városunkban az újabb jelenség már nem is az, hogy száguldoznak elektromos rollerral minden nélkül, hanem már a szülők azzal viszik a gyereket is és ketten mennek egy rollerral...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Jogosítványból elég az AM, de persze az A és a B is jó.
Ha teljesen szabályos akarsz lenni, akkor:
- először le kell vizsgáztatnod a járművet, mint SMKP-t
- rendes motoros bukó kell (a nyitott elég)
- városban kerékpárúton nem mehetsz, városon kívül igen, max. 30-calZárójel: a fentiekkel nem jellemző, hogy bukik az ember, ha a többi rendben van.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
senior tag
Sziasztok!
'jogszabályi' kérdésem lenne. Ha 300+ wattos e-bike-ot 'varázsolok' a kerékpáromból akkor a szabályos használati minimumhoz elégséges az alábbi tételek?
- kell egy segédmotoros biztosítás
- legalább egy kerékpáros sisak 'bukósisak' -ként
- vezetési jogosítvány - megfeleltetve ennek meglévő A vagy B kategóriás jogosítványés ennyi.
Ami még kérdés, hogy városi kerékpárutat használhatok-e? (illetve hogy kerékpárút használatánál be kell tartani 20 Km/h sebesség korlátozást)
-
-
nagyúr
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7604 üzenetére
egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
Tökéletesen írtad le, pont így viselkednek a gyakorlatban.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton.
A bringán nekem is az 5 pálcika van a bluetooth rákapcsolt óra alapján látom a százalékokat. Az utolsó pálcikára (20% vagy attól kisebb) valóban érdemes úgy tekinteni, hogy vége, mert onnan max egy utolsó mászást vagy a vész visszafordulást bírja ki, ha parkolóból megyek, akkor bepróbálkozok vele hátha felérek vele a pálya tetejére, akkor még van egy ajándék köröm, mondjuk olyan 100-150m szintet még elvisz az utolsó 20% (ha nincs nagyon hideg), síkon viszont ilyenkor már jobb analógban tekerni és az emelkedőkre spórolni az elektronokkal.
A lényeg, hogy akkor ez nem shimano specifikus téma. Csak azért gondoltam ezt, mert annak idején a shimano talán 2 fw frissítése is az utolsó 20% energia managementjének javításáról szólt. -
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Csak tippelek, de szerintem itt is a kapocsfeszultsegbol kovezkeztet az elektronika a meg tarolt energia mennyisegete, ami a li-ion cellak eseteben nem trivialis szamitas.
Egyreszt a feszultseg nagyon nem linearisan csokken, masreszt siman van olyan, hogy egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.
A cellak az akksiban mind kulonbozoek egy kicsit, mas a belso ellenallasuk mas a fajlagos "josaguk", ugyhogy nem lehet veluk pontosan elore tervezni, marpedig az egyszeri elektrinonika ezt teszi, szamol egy maximum es egy minimum kapocsfeszultseggel, meg egy gorbevel, hogy a ketto kozott egy egysegnyi feszultseg csokkenes az hany szazaleknak felel meg.
Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
Köszi az infót! Ez nem túl jó hír... Tesztelni fogom, megnézem mennyit megy el ezzel a töltéssel.
Egyébként ettől függetlenül később meglehet a 2000 méter, mert közel sem vagyok még "csúcsformában".gbors: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7601 üzenetére
A Giantem hatótávja is "erodálódik", először minimálisan, a végén durván, kb. így fest (Tour, városi / külvárosi terep, nyár, 35 körüli tempó):
- 100%->99%: 3 km / % ( )
- 99% -> 60%: 0.9 km / %
- 59% -> 20%: 0.8 km / %
- 20% -> 0%: kb. 6-8 km összesen. 14-15% körül rájön, hogy nem jól számolt, és onnantól kezdve 8-10%-ot ledob párszáz méter alatt. Az úgy elsőre elég pislogós volt, de aztán megszoktam"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7599 üzenetére
Ez nagyon szép hatótáv, amiben szerintem neked komoly érdemed van, mert hajlandó vagy a motor mellé tenni a saját erődből.
A 2000m szinttel azért nem biztos, hogy tudsz kacérkodni legfeljebb, ha egy idő után az elektronok kiszállnak a buliból és rásegítés nélkül is mászol tovább.
Az oka pedig egyszerű: a shimano ahogy az akkut monitorozza, enyhén szólva nem azonos kapacitást/hatótávot jelent a gyakorlatban a 100-70% és a 30-0% közötti akkutöltés a gyakorlatban. A feltöltött akku látszatra nagyon sokáig brutálisan jól bírja, alig merül, viszont ez a kitartás nem alkalmazható egy lineáris extrapolációval lefelé. A végén az utolsó 30% már látványosabban gyorsabban kopik, az utolsó 20%-ra pedig alig lehet hagyatkozni az már egy utolsó vész mászás kb és pillanatok alatt elkopik. Tehát ha az első 30%-od itt 628m-t tudott, akkor az utolsónál 30-0% közötti tartományból kb 250m szintet lehet kihozni.Azt nem tudom, hogy minden rendszernél ennyire látványos-e a különbség, azt viszont láttam másnál is, hogy a vége az mindig rövidebb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest