- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LordAthis: AI (és másra is használt) Cluster építése - Második Cikk
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sikoly
tag
Nálunk tavaly volt egy nagyon aranyos kis házifeladat a ZH-hoz:
aknakereső programot kellett írni!
Bemásolom ide az egész szöveget, hátha segít:
a) A játék egy MxN-es pályán játszódik. Az oszlopok jelölése betűvel (A..Z), a soroké számmal (1..26) történik. A pálya egyes mezőin bombák lehetnek. A pálya méretét (M és N) és a bombák sűrűségét (%) a játék kezdetén kell megadni. A bombák helye természetesen játékról játéra véletlenszerűen változik.
Az adatok megadása után a program kirajzolja a pályát, majd várakozik a játékos parancsára. Kezdetben minden mező helyén ? karaktert láthatunk. A játékos ezután a következő alakú parancsokat adhatja ki:
<oszlop><sor>
<oszlop><sor>!
Az első alakú parancs a mezőt „felderíti”. Amennyiben a mezőn bomba volt, a játék sikertelenül befejeződik. Ellenkező esetben a az adott mező helyén a ? helyett a szomszédos nyolc mezőn található bombák száma jelenik meg, illetve szóköz, amennyiben ez a szám 0. A második alakú paranccsal olyan mezőt jelölhetünk meg, amelyen bombát sejtünk.
A játékos egy lépésben több parancsot is megadhat, vesszővel elválasztva. Az érvénytelen parancs megadását a program hibaüzenettel jelzi. A program minden lépés után kirajzolja a módosult pályát, és újra várakozik a játékos parancsaira.
A játék akkor ér véget, ha a játékos aknát rejtő mezőre lép (veszít), vagy az összes nem aknát rejtő mezőt felderíti (nyer). Utóbbi esetben a program kiírja a játékos lépéseinek számát. Amennyiben veszít a játékos, a játék kiírja az összes mező tartalmát. A bombák helyét b betű jelzi.
b) Fejleszd tovább a játékot úgy, hogy amennyiben egy „felderített” cellának egyik szomszédján sincsen bomba, úgy a program automatikusan derítse fel az összes szomszédját is, egészen addig, amíg így nulla szomszédú cellára bukkan. A megjelölt (!) mezők nem vesznek részt az előbb említett „automatikus felderítésben”.
c) Egészítsd ki az aknakereső játékot a következő parancsokkal:
elment <állománynév>
betölt <állománynév>
Az első parancs a játék aktuális állását az adott állományba írja, ahonnan az később a betölt parancssal visszaolvasható kell, hogy legyen. Az állomány formátuma tetszőleges, de természetesen minden adatot tartalmaznia kell, ami a játék folytatásához szükséges (bombák helye, felderített mezők, megtett lépések száma). Az elment parancs természetesen csak játék közben adható ki, a betölt parancs játék közbeni kiadásakor viszont a játékostól megerősítést kell kérni.
sztem eléggé ötletes & talán még egyedi is
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Crypto Trade
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Villanyszerelés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magyarországra jött az ultravékony S25 Edge
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- Linux kezdőknek
- Hobby elektronika
- Részesedést vásárolhat az USA az Intelben
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3095, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest