Új hozzászólás Aktív témák

  • Lortech

    addikt

    válasz ALFA #11524 üzenetére

    Nem marketingről szól. Ha értelmesen csinálják akkor a beszállító és a megrendelő is jól jár, és a fejlesztők sem frusztrálódnak közben túlzottan.
    Mellébeszélés meg pont azért nincs, mert az agilis fejlesztés egyik fontos tulajdonsága az átláthatóság. A beszállító nem rejtegeti a terméket annak elkészültéig, hanem bizonyos időközönként bemutatja az elkészült inkrementumot. A megrendelő pedig nincs beszorítva a kezdeti, sokszor hibás, hiányos, átgondolatlan elképzeléseibe a megvalósítandó igényekről, hanem folyamatosan tudja megfelelő irányba terelni a fejlesztést, és így nagyobb az esély arra, hogy a projekt végén elérik a kitűzött célokat és közben a beszállító is pénzénél van. Jobban lehet egyensúlyozni a szkóp/minőség, a költség és a határidő között. Pl. el lehet vetni egy korábban tervezett feature-t vagy egyszerűsíteni lehet rajta, ha azt látják, hogy nem fér bele a kitűzött határidőbe, és nem hoz akkora üzleti értéket, mint amennyi idő/költség lefejleszteni.
    Ez fix szkópos, fix áras szerződésnél baromira nehézkes, jön az alkudozás, fenyegetés, jogászkodás, CR-ezés és elmérgesedik a viszony. A jó fix szerződéshez jövőbe kéne látni, vagy olyan szintű tervezést kéne előre csinálni, ami egy komplex projektnél aránytalanul időigényes és költséges, és nem is szokott sikerülni, valamint egyik résztvevő sem akarja előre megfinanszírozni, ha nem is biztos, hogy lesz belőle szerződés. A bizonytalanság miatti túl vagy aláárazási anomáliákról meg nem is beszélve.
    Alapvetően két jól működő, érett szervezet, csapat között tud jól működni az agilis módszertan "agilis" szerződéssel, de csodát nem tud tenni.

    A valóságban Itthon többségében csak kirakatban van agilis módszertan:
    -a megrendelő nem hajlandó/tud agilisen szerződni, csak fix büdzsére. Bizalmatlan, a minőséget nem hajlandó megfizetni, rövidlátó, ragaszkodik a fix, tervezhető költséghez, mert azt gondolja, hogy attól lesz kisebb a kockázata, pedig inkább attól lesz nagy, ha a fix büdzséből nem azt kapja, amit szeretett volna.
    -a beszállító meg nem implementálja rendesen az agilis módszertant, nincsenek megfelelő tapasztalattal rendelkező emberek a menedzsmentben és a csapatokban, és a fix büdzsé miatt amúgysem tud agilis szabályok szerint dolgozni, hogy megérje neki ténylegesen agilisnek lenni.
    -meg a szokásos, hát igen, x éve scrumozunk, de igazából scrum masterünk az nincs, nem is volt, meg a csapatot két hetente változtatjuk ja és 5 párhuzamos projektet visznek, ja meg hetente van standup és nincs demo és retro se, de planning is csak ímmel ámmal, és a product backlog, az mi, mi olyan agilisek vagyunk, hogy nekünk nem kell 2 hétre se előre látni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés