- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
dussy
őstag
Sziasztok!
Hol találhatok infókat motorkód vagy alvázszám alapján?
Pl, hogy egy típus kettős tömegűvel van-e szerelve, vagy hogy ha nincs benne valami extra utólag megoldható-e?
Bocsi, ha láma a kérdés... -
Sziasztok!
Kicsit OFF , de autóbuzulás és PH így remélem megfér itt is!Idén is lesz márkafüggetlen ph autós tali Balatonon - minden érdeklődőt szeretettel várunk!
-
orosziem81
tag
Sziasztok.
Van itt egy video:
https://youtu.be/_5x2dVqyglQ3:32- nel kiszerel egy vezermu szenzort. Az fordatszam erzekelo?
-
orosziem81
tag
Sziasztok. Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI vezerles beallitashoz a lendkereket hogy tudom rogziteni?
-
MC Pite
veterán
Nincs választás, C4 Picassoból az EW 1.8 volt az elején, aztán az 1.6 VTI (EP6) váltotta; nem tudok róla hogy mekapta volna a TU5JP4-et vagy a TU alapú 115 lovas VTi-t (EC5, pl C Elyséeben).
PSA bontósok nem szeretik a bmw-vel közös benzineseket (89[himba/veztengely kopik, szelepdekli tömítés és vezzengelybszimering közepesen tartós]/95/120[valvetroni]/15x+[fent említett prince motor hibák]) motorokat, de szerintem nem problémás normális olajjal (nyugati import mondjuk előny ilyen autónál), illetve a thp alapos talarítás után. Mondjuk a turbós csak robotizált váltóval volt mk1-ből, azt kihagynám inkább. -
MC Pite
veterán
1.6 THP: Kokszosodás, részben emiatt láncnyúlás jellemező.
Fő kiváltó oka itthon hogy f*s olajat töltenek bel az előírt helyett, sokszor még márkaszervizben is.
1.6VTI: Nem jellemző a lánc nyúlás, és mivel ez nem közvetlen befecskendezéses, nem jellemzőbb rá a kokszosodás mint más MPI motorokra.Változószelepvezérlés is szereti a normális olajat (ha kinti autó volt akkor nincs miről beszélni, ha magyar akkor mint sok egyéb típusnál is esetleg egy vezérlésmódosító kerék/szelep cseréje lehet a jövőben, nem nagy dráma). Én inkább venném az 1.6 szívót mint a régi EW motort, kevesebbet eszik, moderben, jobb.
A mezei acélrugós változatoknál kb ennyiről tudok; az Exclusive hátul légrugósoknál tizenévesen várható azok cseréje.
-
nrvn
csendes tag
Sziasztok
Kis segítség/tanács kellene!
2006-2013 között gyártott benzines c4 grand Picasso-kat nézegettünk 2 millió forintig kb.Sokat olvasni az 1.6 vti/thp gondjairól, ezek mennyire komolyak a valóságban? Érdemes inkább az 1.8/2.0 motorokat keresni? A net mint tudjuk sok mindent elbír, ezért lennék kiváncsi használói véleményéről.
Rozsda, elektromos gondok mennyire bántják az autót?
Család bővülés miatt nézünk nagyobb autót így kell valami amibe befér a 3 gyerekülés!
Előre is köszönöm!
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Sziasztok!
Beszálltam én is a csoportba egy 2003-as, 2 literes HDi 307 Break kombival.
Egyelőre még jogsim nincs, így nem vezetem, de legalább addig is olvasgatok, megfigyelek. Hátha okosodom addig is.További szép napot!
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Adott egy 2001-es Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI. A tulaj elmondása szerint állt a kocsi alapjáraton pöfögött, mikor hallottak 3-4 másodpercen keresztül kattogó hangot majd megállt a motor. Azóta nem indul.
Kérdés, merre indul a keresés? Magasnyomású szivattyú? Nyomásszabályzó szelep?
-
MC Pite
veterán
válasz
erik365 #3285 üzenetére
Arra érdemes figyelni hogy A3/B4 és A3 nem ugyanaz/ugyanolyan, hiába dízel szabvány a B-s jelölés!
Én köztes megodásnak (olajfogyasztástól nagyon tartva) 0/5W30-as A3/B4 raknék bele, ez sűrűbb az A5nél, de mégis jobb alapolajból van, stabilabb, kevésbé sűrű mint a 40esek.
Nem tudom mi volt benne mikor megvettük októberben, de szintén KFV, és halkabb vele mint az előzővel. Még az EW motoros régi Picassomba pl sokkal kevesebb olajat evett a jobbik 5W40-ből mint a (sima A3-as) 10W40-ből.Eneosból is érdemes lehet megnézni aki ezt töltené a TU1/3/5-be, általában abból vesszük az A5/B5 olajat, jó áron van és korrekt.
AXisBOLD: Ha megmérné inkább, vagy fentről szívná ki a fékolajat, inkább ragaszkodnék a rendes, légtelenítőnél való leengedéshez (a mérés meg sajnos hatalmasat szór, nemrég néztem yt-on is asszem tv2es műsort ahol tök mást mértek ugyanarra a fékolajra ezekel az olcsóbb, pár ledes műszerekkel).
-
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3284 üzenetére
megvolt a váltóolajcsere a tavalyi nagyszerviznél, tavaly év végén a hűtőfolyadék a motorfelújításnál.
fékolajról viszont nem találtam semmit, arra még rámegyek.
2 hét múlva lesz szerelő, viszem vissza és cseréltetem a féltengely szimeringet.váltó rendben van, semmi problémám vele.
köszi a tippeket
(#3285) erik365:
köszönöm, bízom a szerelőmben, csak szeretek magam is utánajárni a dolgoknak.
az olajtippet köszi neked is.
egyébként Gy-M-S, elég messze vagyunk egymástól -
erik365
senior tag
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3283 üzenetére
Igen, gondolom nem akarsz így járni vele. De ezekszerint a váltóolajcserét is beikszelheted ha régóta nincs nyoma (hűtővíz és fékolaj dettó, 2-3 évente írja elő a gyár a cseréjét).
Sőt, ha picit akadozik, legtöbbször érezhetően javít pl a wynns váltóolaj adalék. Ne kérdezd hogy hogyan, de javít - már az olajcsere is. Ha finoman mozog, akkor nem kell bele.
Igen, mehet bel az A5-ös is, de ha sok éve ... olaj után nem a leghígabbat próbánád egyből, akkor C2-es 0/5W30 menjen bele. -
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3282 üzenetére
köszi az olajtippet, nem voltam ezzel képben, akkor azt mondod, hogy mehet bele 5W30 is?
Még a főtengely szimering csere előtti csepegésnél ajánlotta a szerelő az 5W40-et, de itt lehurrogtak, hogy ez meg milyen megoldás...
Visszatérve a csepegésre:
a főtengelyé teljesen száraz.
kuplungozás 125k km körül volt, de főtengely szimering cserénél megnézték, teljesen rendben van, használat során is tökéletes és puha.A hajtóműolajat visszanézem a szerviz papírok között, nem emlékszem, hogy lett volna cserélve.
A "magában" alatt a féltengely szimering cserét érted?
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3281 üzenetére
Az a gyárilag megengedett legszarabb, hogy pontosak legyün;, úgy, hogy a TU motoroknak az egyik legjobb A5/B5 a gyári ajánlása (15 évnél újabb források szerint): [link] Több kategóriányi különbség van köztük, érdemes a normálisabbat beletölteni.
Akkor a főtengelyé az most nem is csöpög? Kuplungozás volt/van kilátásban? ha igen, várd össze (hajtóműolajcserét is hozzácsapnám). Ha nincs, akkor magában csere (és hajtóműolaj ha az elmúlt 5év/60.000km alatt nem volt).
-
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3280 üzenetére
Szia,
gyári előírt 10W40 van benne,
hogy melegen csepeg-e abban nem vagyok biztos, de állás után (hidegen) szép foltokat hagy maga után.Szóval főtengely szimering csere megvolt pár hete, most alánéztem.
Féltengely szimering lehet?Nem túlzottan értek a motorokhoz, autókhoz, de jó a következtetésem?
(a képen csak azt jelöltem hogy hol/honnan csepeghet, nem az alkatrészeket, természetesen...)
Főtengely szimering cserénél/visszahelyezésnél a féltengely szimering sérülhet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest