- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Peugeot / Citroën / DS topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
G.sysko
csendes tag
válasz
molnarpeter #3215 üzenetére
A mostani: RGX
-
G.sysko
csendes tag
Sziasztok!
Belefáradtam az Evasionom 2.0 l-es turbós benzinmotorjához a turbófeltöltő keresésébe! ( bontottan nem találok,a felújítók meg olyan árakkal dobálóznak amik a kocsi értékével vetekszenek!)
Olyan kérdésem lenne,hogy lehetséges-e esetleg egy szívó benzinmotor beépítése? Le lehet a KF-nél papírozni a dolgot?
Előre is köszi!
Üdv!
-
98bja
senior tag
válasz
BigBlackDog #3211 üzenetére
Sziasztok!
Van egy 98-as Peugeot 306 sedan. 1.4-es, 75 lovas motorral. Nagyon gyenge sajnos, ezért eljátszottam a motorcsere gondolatával. Nézegettem, van pár bontott 1.6-os 98 lovas motor. Érdemes lehet esetleg kicserélni? Mivel én egyáltalán nem értek hozzá, szerelővel csináltatnám meg (nem tudom egyelőre hogy hol lehetne).
Ilyen esetben váltót is érdemes cserélni? -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
2008 utánni Citroen Berlingo - Peugeot Partner valamelyikével van valakinek tapasztalata? Ahogy láttam, utóbbi időben már érdeklődtek páran, de érdemi választ nem találtam.
Milyen típushibák fordulnak elő, mennyire igénytelen vagy nyűgös ez a konstrukció? Elsősorban 1.6 benzin lenne a kiszemelt, de 1.4 is szóba jöhet, ha elegendő ahhoz a bodéhoz.
Előre is köszönöm a válaszakot és kellemes tojásos napokat kívánok!
-
Rick4
félisten
válasz
bazsimano #3208 üzenetére
Az 1.6 HDI-t nyugodtan választhatod, mivel az újabb benzinesek direkt befecskendezésesek mennek, ugyanúgy megkapja a kokszolódást a szívó oldalon, mivel turbósak, ugyanúgy ott a "kockázat" a turbo- egr meghibásodásra, ráadásul a 165 lovas 1.6 THP egy kifejezetten rosszul sikerült konstrukció, a 20 legrosszabb motor között van, kokszolódik a szívósora, nyúlik a vezérműlánca, és kuka az egész. Ehhez képest nekem a 2.0 HDI-n vezérműszíj van,a gyári van még fent, mert 10 év, vagy 180-240 ezer km a csereintervalluma, 175-nél járok... Ha megcsináltatom 180-nál, az kemény 60 ezrembe fog kerülni alkatrésszel, munkadíjjal együtt. Sok pénz lesz a korszerű benzinest is rendben tartani, és mellé ugye jóval többet eszik minden benzines, mint a hasonló teljesítményű dízel társa, + 2 litert nyugodtan számolhatsz 100 km-en, vagyis 100-on 800Ft, 1000-en 8000Ft, 10 ezren 80000Ft, egy sima 15 ezres olajcsere periódus alatt 120 ezer forintot nem tankolsz bele a dízelbe, és nehogymár 15 ezrenként 120 ezret kelljen rákölteni....
Az 1.6 HDI egy nagyon jól eltalált motor, ugyanaz a blokk sokmillió autóban benne van már 10-12 éve, és nincsen rossz tapasztalat, van aki több éve ovijáratban használja, és semmi baja sincs.
És akkor jövök azzal, hogy ezt vétek lenne kézi váltóval venni, az újnak mondható EAT6-os vagy EAT8-as váltó igen jó szerkezet, előbbi, ami nekem is van, rengeteg autóban benne van, hosszabb távon is szépen mennek, és nincs kettőstömegű+ kuplung, amit 250 ezrenként a kézi váltósban cserélned kell. Ott tartunk, hogy hosszabb távon kényelmesebb és egyben olcsóbb is az automata.
Ebben az esetben ez ugyanaz a szitu, mint amikor vw golfot akar az ember venni 2005 körülit, az akkori dízelt nagyon eltalálták, jól ment, keveset evett, jól bírta, míg a testvér benzinesek erőtlenek, zabálósak, és sok esetben motorfelújítással végződő történetek voltak.
-
Rick4
félisten
válasz
Feketelaszlo #3205 üzenetére
Szakértő, aki ért hozzá, hogy az most miért olyan, és persze szakértő, aki szakvéleményt ad. Nyilván ha ilyen autóm van, és márkaszervizben javíttatom, ki tudom fizetni. Nem ezen múlik, mert a végén ez úgyis más sara lesz.
bazsimano: a kamera és a beparkolás nagyon jó dolog, az enyém exclusive plus, és ezen kívül minden benne van, de nem csak ennyi, ebben dupla hő és hangszigeteltek az oldalablakok, vastagabb a kárpit alatti szigetelés, motoros- memóriás, masszázsolós az ülés, lyuggatott bőr, és ugye így az ajtókárpit se szövet, automata távfényszóró magától kapcsolgatja az országútit, ha szembe jönnek, leveszi, ha elment visszateszi, motoros hátsó ajtó, és még kismillió dolog van, ami az alapmodellben nincs.
Hogy érdemes-e benzinest venni? Pl egy 1.6 HDI helyett, ami elmegy majd 5-6 literrel, és euro6-os motorja van, egész biztosan nem érdemes.
-
bazsimano
őstag
sziasztok!
szemezek a grand spacetourer autoval!
erdeklodni szeretnek, hogy akinek van, milyen tapasztalatai vannak?
felesegem miatt mindenkepp kellene kamera, es akar automataparkolas...ez gondolom csak a legnagyaobb felszereltsegu modelleknel van.
ha 0 kmest veszunk mennyit lehet alkudni? midnenkepp benzinesben gondolkodunk.
udv
b. -
Feketelaszlo
senior tag
Mármint szakértőt aki megcsinálja normálisan vagy szakértőt, aki igazolja, hogy neked van igazad? Karosszéria ügyekben nem vagyok járatos, de utóbbi esetben nyilván a helyi igazságügyi szakértőre lenne szükséged, de készülj fel, hogy nem olcsó mulatság.
-
Rick4
félisten
Na urak, így figyeljetek, hova viszitek javíttatni az autótokat: Citroen Meszlényi Békéscsaba, nemrég hoztuk el a kocsit, a casco 1.7M Ft -ot kifizetett erre a munkára. volt a jobb hátsó sárvédőn pici törés, A 211 ezresért kiszámlázott elem cseréje helyett lemezdarab odakókányolás történt, aznap este már sötétben nem volt értelme nézegetni, de rétegvastagság mérővel másnap reggel mértem, több helyen 1.4-1.5mm mérhető, ráadásul a kókányolás következtében a bal oldal fél centivel lejjebbre sikerült, a sárvédő és a lökhárító találkozásánál a csík továbbfut a hátsó ajtón, ezt nem tudják síkba hozni, ehhez nem tudják odaállítani a hátsó ajtót, már csak fél teti a diffi, de felül lejjebb van az ajtó, ezért is áll úgy, mint a festő létra, nem lehet lecsukni. Mindenről fotó, telefonbeszélgetések felvétele, stb megvan. Az már csak hab a tortán, hogy úgy vittem oda az autót, hogy a véletlen sávátlépés figyelő tökéletesen működött, 4 nap helyett kitolták a javítást 8-ra, majd végül 11 nap után kaptam vissza a kocsit, ezzel a munkával, és a sávátlépés figyelő nem működik, nem is tudják megjavítani. Kérdés, mennyi egy új alkatrész? 180 ezer! Mennyi idő a csere? 1 óra. Hja, akkor akárki akármikor csereberélhette amíg a kocsi ott pihent, annak aki ezt a munkát kiadta a kezéből, nyilván nem hiszek...... Tegnap még akart jönni a műszaki vezető, ma már sajnos nem tudja a programjával összeegyeztetni, és neki szakértő kell... Urak, SZAKÉRTŐT keresek. Egy kis galéria... https://drive.google.com/open?id=1VBKXgrna9ZT9cVCEuzyX81qvUbsdPsoo
-
Rick4
félisten
Amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, arrafelé is van pár problémásabb típus, sűrűn találkozom ilyesmivel. Ez a vezérlés szerintem ugyanúgy épül fel, mint minden más ilyen beteg láncos vezérlés, a fő probléma, hogy a lánc is nyúlik, a fogaskerék árkai is kopnak, tehát maga a lánc is lötyög a keréken, plusz a hossza is nyúlik, ergo a feszítőnek egyre többet kell dolgoznia, de a normál működési tartományban nincs benne az, hogy egy bizonyos pontnál többet tudjon feszíteni, tehát a végén már nem tud majd tovább feszíteni, vagyis egyszer meg fog történni, hogy a nyúlt lánc egy terhelésváltás miatt a tehetetlenségéből adódóan fel fog ugrani a kerékre, elpattan, és kakukk... Ezt tetézi az, hogy a láncvezetőkön egy műanyag réteg van, ami zajcsillapító hatású, amennyiben ez a réteg egy rosszabb olajzás miatt elkopik, és az acél lánc az alu ötvözet feszítő anyagát kezdni nyaldosni, nem csak csörgő hang lesz hidegen ( amikor a feszítő még nem tud feszíteni) hanem azzal a ledarált alu ötvözet anyaggal tolja tele a motort is. A csapágyak, hengerek annyira nem szeretik, az olajpumpa sincs különösebben oda érte...
Én azt mondom, cserélj mindent, ez a motor sajnos ilyen. Be kell vállalni.
-
Peugeot 308 II. THP motor. Tudom, hogy típushibás a vezérműlánc.
Mostanság hidegen indítva csörög, ha gázt adok (már 9 fok is hideg). 53 200 km van most benne. 30kkm-nél volt cserélve gariban a teljes lánc+fogaskerekek (gyári papírok szerint). A szakszerviz szerint csak 60k-nál kellene.
Találtam egy oldalt ahol (angolul) szépen felsorolják mi bánata lehet ennek a motornak. Ott azt írja, hogy a hideg csörgés esetén ezt kell cserélni de azonnal: Hydraulic chain tensioner. Gondolom ez a láncfeszítő.
Szakértő tanácsa kellene, hogy ezt lehet-e, érdemes-e külön cserélni vagy csak a komplett lánc + fogaskerekek? Gondolom az első verzió ára kisebb.
Esetleg Szegeden melyik szerviz hozzáértő, hová kellene vinnem?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Yettel topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
- Új Apple iPhone 16e 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged