Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2751) kalmanchris válasza zzola (#2750) üzenetére


kalmanchris
tag

Duma van meg átverés. Km óra állás semmitmondó, nem szabad rá alapozni.

(#2752) zzola válasza kalmanchris (#2751) üzenetére


zzola
félisten

Tisztában vagyok vele. De úgy műszakilag nehéz karban tartani egy autót, ha nem tudod, hogy mennyi van benne...

Gondoltam rá, hogy leallok alkudni az eladóval...

(#2753) kalmanchris válasza zzola (#2752) üzenetére


kalmanchris
tag

Vezérlés, olaj, szűrők, fagyálló, fékolaj csere vásárlás után, aztán tudod mikor kell megint.

(#2754) LilProphet90


LilProphet90
senior tag

Sziasztok! Adott egy 2004-es Partner, amivel sajnos az elmúlt 3 évben elég sok probléma volt, egy váltóprobléma óta (elfolyt egy hosszú út közben az olaj). Sajnos már idén 120e körül költöttem rá, ráadásul 2010-ben megsérült a kormánymű is, akkor valahogy megjavítgatták, de most egy szervizes feltehetőleg buherált rajta, és állandóan folyik a váltóolaj, na most annak a javítása is minimum 40.000 lenne még.

Amúgy a kocsi hibái ellenére SOHA nem hagyott az út szélén, ami azért nagy dolog, viszont a sok költekezés miatt megfordult a fejünkben egy új autó vásárlása, főleg amiatt, mert egy-egy javítás után nem sok idő telik bele, hogy megint valami probléma előjöjjön. Viszont egyelőre nem találtam meg az igazit, ráadásul ez elég prémium felszereltségű (napfénytetős, tetőboxos változat), de lehet, hogy csak szervizest kéne váltanom.

Ti még foglalkoznátok a kocsival, és mondjuk elvinni egy tényleg jó szervizeshez (a kormányművesen felül), hogy mindent alaposan nézzen át és csináltasson meg, vagy már ilyen összegeknél nem érdemes tovább foglalkozni vele? Amúgy elsősorban egy C3 Aircross-on gondolkodom, mint potenciális új autó, csak már elmúlt a kezdeti lelkesedés a váltás iránt. Ráadásul a büdzsébe csak az 1.2-es 80LE-s változat férne be, ami azért gondolom visszalépés lenne a 2.0 HDI-hez képest, de még nem próbáltam.

Köszi előre is a segítséget!

[ Szerkesztve ]

Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic

(#2755) Feketelaszlo válasza LilProphet90 (#2754) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ha bizonyíthatóan a szervizes rontotta el, akkor ők kötelesek jótállni a javításért - anyagi értelemben is
Arra azért számíts, hogy ha megtartod idővel csak nagyobb és nagyobb fenntartási költségeid lesznek, de azért évi ~150-200 ezer forintos szervízdíjtól még nem hőkölnék vissza, ha az autó használva is van. Ha a költözködés alatt azt érted, hogy a csomagtér méretére teljes egészében szükségetek is van, akkor addig meg pláne nem gondolkoznék lecseréléseben, amíg egy hasonló kategóriás autóra nem futja. A C3 Aircross biztos jó kocsi, de a 208-asra épül, egy kis gyösz, köze sincs a Berlingo/Partner pakolhatóságához. De azért az új autókon túl is van élet, ezen típus 2008-tól gyártott szériája is nagyon strapabíró.

(#2756) LilProphet90


LilProphet90
senior tag

Nem bizonyítottan ő rontotta el, előtte is mondta már minden szervizes, hogy folyik a szervóolaj, csak érdekes módon egyszer se folyt el 8 év alatt, most meg ugye havonta kell várhatóan tölteni, amíg nem lesz megjavítva. A motorolaj is csöpögött, azt csinálta meg, és mintha azóta kezdett volna neki a szervó.

Az autó nincs agyonhasználva, kb. havi szinten 300km-t, ahhoz képest magasnak tartom a fenntartási költségeket. Ez a jövőben növekedni fog (új munkahely, stb.)

Költekezést említettem, nem költözködést. :) Igazából már nem lenne szükség ekkora járgányra, régen sokat szállítottunk vele, most már nem, ezért jött szóba egy crossover vásárlása.

Köszi a választ!

[ Szerkesztve ]

Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic

(#2757) Feketelaszlo válasza LilProphet90 (#2756) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Elnézést, nem tudok olvasni. Ebben az esetben nagyon egyszerű a döntési folyamat: kockás füzetbe vagy valamilyen táblázatkezelőbe (Excel) össze kell szedni a várható költségeket és számolni kell egy elkövetkezendő ~5 évre várható teljes költséget a Partnerre meg egy új autóra. Ezzel ugye az a baj, hogy új autót tartani szinte mindig drágább, mint régit, hiszen hiába minimálisak a szervizköltségeid, de ~2 millió forint az értékvesztésed az első néhány évben (ekkora az ára az újautózásnak), tehát teljesen sosem fog pénztárcabarát képet mutatni, de legalább megalapozza a hajlamot arra, hogy keményen alkudj az értékesítőkkel :DDD . Vannak erre a számításra viszonylag megbízható, előre programozott kalkulátorok a neten.
Ui.: Egyébként mentetek a Partnerrel gázlóban vagy vízmosásban? Az is okozhatja ilyen problémákat, ha a víz nem tud megfelelően távozni a sebességváltó házból. Hónapokkal vagy évekkel korábbi víz is megmaradhat úgy, hogy csak most jöjjön elő a tünete.

(#2758) LilProphet90 válasza Feketelaszlo (#2757) üzenetére


LilProphet90
senior tag

Köszi a tippet, nézegetem a használt autókat is, van pár jó ajánlat, de szívem szerint még elhasználnám a Partnert pár évig, majd alszom rá párat.

Nem jártunk vele ilyen helyeken. A kormánymű megsérülése után egy szervizes valamit csinált vele, így nyolc évre eltudta tolni a szervóolaj folyásának kezdetét, a mostani mesteremberek meg valószínűleg megbolygatták. Sajnos nem emlékszem, kihez vittük anno, de azóta mindegyik szerelő a kormányművest szajkózza, szóval nem tudnak vele mit kezdeni.

A váltó más téma volt, Szekszárd felé félúton a szimmering miatt elfolyt az olaj, így a kocsi nem igazán szeretett volna elindulni, ezt furcsa és ijesztő hangokkal adta tudtomra. :) Valahogy mégis sikerült működésre bírni az utolsó 100 km-re, a helyszínen pedig az ismerős megtudta csináltatni instant, de itthon kiderült, hogy a váltó kuka, így bontottat voltam kénytelen szerezni.

Volt még pár kalandos történet a kocsival, pl. amikor csak hármasba és négyesbe lehetett betenni egyik pillanatról a másikra, a Blaháról élmény volt hazajutni Szentendrére, de néhány lefulladás ellenére is sikerült. :)

Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic

(#2759) mateo91


mateo91
tag

sziasztok, adott egy 2005-os 1.6 benzines c4 coupe.
Problemam az hogy 3000-es fordulaton megtorpan.
Valakinek otlet?
Diag nem hoz hibat es elviekben az ertekek is jok
Uj az elso lambdaszonda a katalizator a gyertya es a trafo valamint a map szenzor.

(#2760) erik365 válasza mateo91 (#2759) üzenetére


erik365
aktív tag

Milyen diaggal néztétek? Szerintem élőadatot kellene nézni, abból kiderül minden.

[ Szerkesztve ]

1.4 T-jet M32

(#2761) mateo91 válasza erik365 (#2760) üzenetére


mateo91
tag

Lexia-val. Egyebkent ugy egy honapja kitakaritottam a felsoholpont jeladot valamint a map szenzort meg eszrevettem hogy a kartergaz csovem el van repedve az szigszalaggal korbetekertam akkor es egy jo honapig teljesen jol ment az auto.

(#2762) LilProphet90


LilProphet90
senior tag

3008-as hybrid-kivitellel mik a tapasztalatok?

Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic

(#2763) Tav-Csoves


Tav-Csoves
őstag

Sziasztok! Citroen C4 van a családban, és a fedélzeti GPS térképek erősen elavultak...
Hogy tudom frissíteni őket?
Köszönöm szépen a segítséget!

(#2764) Feketelaszlo válasza Tav-Csoves (#2763) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Újabb modellekhez már általában ingyen jár a frissítés - a Citroen magyar oldalán le tudod ellenőrizni, hogy jogosult vagy-e rá. Bár gondolom itt nem erről van szó, ha régi típus, akkor ezért fizetni kell. Alternatív lehetőségként fél-legális internetes oldalakon elérhetőek pár éves .iso fájlok, amik CD-re/DVD-re írva használhatóak, de általában ezek sem napra készek.

(#2765) A214


A214
aktív tag

Sziasztok,
Peugeot 207 1.4 Vti 70kw hol találhato az üzemanyag szürö?
Motortip: 8fs

(#2766) Bozso68


Bozso68
senior tag

Sziasztok!

2005-ös facelift előtti Peugeot 307 1.6 benzin Break Riviera III-ba szeretnék tempomatot rakatni.
Esetleg foglalkozik valaki ilyesmivel, vagy tud rá költséghatékony megoldást?

Köszi: Zsolt

(#2767) Tigi válasza A214 (#2765) üzenetére


Tigi
őstag

Hali

Youtube videók között nem találtál megfelelőt?

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#2768) echterion válasza Bozso68 (#2766) üzenetére


echterion
nagyúr

Emlékeim szerint csak facelift utáni modellekbe tehető be, de keres meg a 307-es facebook-os csoportból Lipták Zolit, ő foglalkozik ezzel komolyabban.

**********

(#2769) Bozso68 válasza echterion (#2768) üzenetére


Bozso68
senior tag

Köszi a segítséget!
Ott már jött is a válasz tőle :) .

(#2770) A214 válasza Tigi (#2767) üzenetére


A214
aktív tag

Sajnos nem.
Kerestük de nem találtuk.
Elkepzelhető ,hogy a tankban van?
Tehát benzines 207 peugeot 1.4 Vti 70kw.
Motortipus:8fs

(#2771) Bozso68 válasza echterion (#2768) üzenetére


Bozso68
senior tag

Lipták Zoli ma be is szerelte a tempomatot. Kiderült, hogy a 307 Break külseje facelift előtti, de az elektronikája már új.

(#2772) dew28 válasza echterion (#2768) üzenetére


dew28
aktív tag

bemegy rancosba is, a lenyeg hogy elektromos gazpedal es 4 vezetekes feklampakapcsolo legyen.

[ Szerkesztve ]

(#2773) Doki42 válasza Bozso68 (#2771) üzenetére


Doki42
őstag

Csak peugeot hoz ért? Elektronikát kellene átnézni citroen, messze mennék... 🙄

[ Szerkesztve ]

Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés

(#2774) echterion válasza Bozso68 (#2771) üzenetére


echterion
nagyúr

Remek hír, örülök, hogy segítettem.

**********

(#2775) Bozso68 válasza echterion (#2774) üzenetére


Bozso68
senior tag

Hát még az asszony! 😀 Köszi még egyszer!

(#2776) Bozso68 válasza Doki42 (#2773) üzenetére


Bozso68
senior tag

PÜ ment.

(#2777) Doki42 válasza Bozso68 (#2776) üzenetére


Doki42
őstag

🤗✌️

Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés

(#2778) mpireb


mpireb
csendes tag

Sziasztok!

Érd, Diósd környékén keresek megbízható szervizt, ahol értenek a HDI motorokhoz. Panaszom nincs, csak szeretném rendesen átnézetni, egy megbízható helyet, ahol tudják, hogy kell karbantartani rendesen.

Köszönöm!

(#2779) zzola


zzola
félisten

Újra üdv!

Kiszemelt jármű a következő:
PEUGEOT 308 SW 2.0 BlueHDi Allure EAT6

Tiptronic váltónak van szériahibája illetve úgy motorikusan előforduló hibája a 2 l-es motornak?
Kösz.

(#2780) molnarpeter válasza zzola (#2779) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Motor ezer éves, jó választás. Váltó túl új, _elvileg_ elég kell legyen 60 ezrenként az olajcsere. Alternatívák?

[ Szerkesztve ]

(#2781) zzola válasza molnarpeter (#2780) üzenetére


zzola
félisten

Nagyon tetszik feleségemnek is a 308-as. 1.6 eHDI motorral vannak még játékosok, de nagyon nehéz a választás. Legtöbb külföldről érkezett, megkérdőjelezhető előélettel.
Sosem volt még automata autóm, költségben a 60k-s váltó olajcsere mit kóstál?
Kösz.

[ Szerkesztve ]

(#2782) echterion válasza zzola (#2781) üzenetére


echterion
nagyúr

Ha az első 150-160ezer km alatt nem volt cserélve egyszer sem, akkor sokat azzal már nem fogsz nyerni.

**********

(#2783) zzola válasza echterion (#2782) üzenetére


zzola
félisten

Ezt hogy tudja leellenőrizni az ember? kb. sehogy?
Egyébként totál bizalmatlan vagyok a kereskedőkkel szemben...

(#2784) kicsi83 válasza zzola (#2783) üzenetére


kicsi83
tag

Ha van alvázszám, tudok neked szervíztörténetet nézni.

(#2785) molnarpeter válasza zzola (#2783) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Leengedtek pár csepp olajat zsepire. Ha szép piros, minden ok. Ha fekete, hagyd ott. Pályán kibírja, ha többet ment, de akkor teljes öblítés kellhet (v60service.hu rendelkezik például ilyen powerflush szerű géppel, kinyomja az összes olajat az automatából).

(#2786) zzola


zzola
félisten

Köszi srácok!
Ezek az automata 2 literesek mennyit esznek városban/közúton?

(#2787) molnarpeter válasza zzola (#2786) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Spritmonitor ;)

(#2788) zzola válasza molnarpeter (#2787) üzenetére


zzola
félisten

Kösz.

(#2789) zzola


zzola
félisten

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI
@73 kW
@88 kW

között mi a különbség a teljesítményen kívül?
Tényleg nincsen kettős tömegű lendkerék a kisebb teljesítményűben?

Elég a 99 lőerő egy ekkora kasztnihoz?

[ Szerkesztve ]

(#2790) Feketelaszlo válasza zzola (#2789) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

DV6FCTED - 88 kW, 6-os váltó manuálisan vagy automatizálva, változtatható geometriájú turbó, magasabb kompresszióviszony
DV6FDTED - 73 kW, 5-ös váltó csak manuális kivitelben, fix geometriájú turbó, picit alacsonyabb kompresszió

Az tény, hogy az alkatrész-adatbázisokban nem létezik a DV6FDxxx-hez kettős tömegű lendkerék, de ennél biztosabbat nem tudok mondani (szerintem kéne, hogy legyen benne, bár még nem találkoztam a típussal és a katalógusok sem írnak semmi relevánsat e téren). Mondjuk az, hogy van-e kedved végigkapcsolgatni 6 áttételt valószínűleg sokkal feltűnőbb különbséget jelent a hétköznapokban - én biztos halálra unnám magam, de el tudom képzelni, hogy egyesek élvezik a sok rövid fokozatot. Viszont magasabb felszereltségi szintnél értelemszerűen csak azzal fogsz találkozni vagy a 2 literes motorral.

(#2791) zzola válasza Feketelaszlo (#2790) üzenetére


zzola
félisten

Egy hirdetésben olvastam, hogy a kisebb teljesítményűben nincsen.

Egyébként kiábrándító a használtpiaci felhozatal, eddig nem találtam magyarországon üzembe helyezett 308-as 3 millió körüli áron. A külföldiek előélete meg ismeretlen...

(#2792) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Sziasztok!

Van itt valakinek 307cc-je (1.6, 2.0), vagy 207cc-je (1.6)?
Koszonom

I humbly and respectfully decline™

(#2793) dew28 válasza Magnum_ (#2792) üzenetére


dew28
aktív tag

307cc, 2.0 rfn jelen

[ Szerkesztve ]

(#2794) echterion


echterion
nagyúr

307 1.6 B, 2003-as. Antipollution fault, de hibajelenség az üzeneten kívül nincs. Ötlet? Diagra leghamarabb hétvégén tudom vinni. Benne van kb. 3 napja. Pár éve volt már ilyenem, de halványak az emlékeim, hogy akkor mi lett csinálva rajta, talán a gyújtás körül valami.

**********

(#2795) proof88 válasza echterion (#2794) üzenetére


proof88
addikt

erre fészbukon mindig azt írják, hogy diag kell, mert nagyon sokféle hiba állhat az üzenet mögött

szerk.: mondjuk a C4-es topikba írják ezt, de a 307 végül is ~ C4. :D

[ Szerkesztve ]

(#2796) dew28 válasza echterion (#2794) üzenetére


dew28
aktív tag

uzemanyag szivattyutol kezdve az also lambdaszondaig terjedo utvonalon gyakorlatilag barmi, akar szekunderlevego-szivattyu, vagy EGR. szoval tenyleg diag.

[ Szerkesztve ]

(#2797) echterion


echterion
nagyúr

Várunk akkor hétvégéig...és ez nem C4, a C4 egy 307-es. :D

**********

(#2798) proof88 válasza echterion (#2797) üzenetére


proof88
addikt

sry :DDD

(#2799) AXisBOLD


AXisBOLD
addikt

Sziasztok,

2005-ös Peugeot 206, 1,4 benzin, 75hp, 187k futott km --> pár napja indításnál elkezdett rázni, aztán tegnap óta sűrű szürkésfehér füst a kipufogóból, hűtőcső meg van dagadva mint a kelt tészta...ergo hengerfej.

Mennyi a reális ára egy tömítés cserének, hengerfej síkolásnak, illetve ennél a motortípusnál mennyire tartós ez a beavatkozás, érdemes megcsináltatni, vagy esetleg innen már csak a bajok jönnek?

Aurea mediocritas

(#2800) Feketelaszlo válasza AXisBOLD (#2799) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Megcsináltatni szerintem mindenképp érdemes, mert ez azért még nem gtk.-s probléma. Viszont azt nem érdemes elfogadni, hogy csak úgy a bokorból kiugrott egy tömítési hiba, mindenképp jó lenne mélyebben elmerülni abban, hogy volt-e valami rendellenes kiváltó ok. Az is lehet, hogy a síkolás és gépi munka tök felesleges volna. Ezek kellő merevségűek ahhoz, hogy ne kelljen minden levételnél deformációt javítani - a gyártók sem írnak elő ilyen követelményt. Senki nem ad látatlanban árajánlatot - amíg a hengerfej le nem kerül szerintem a szerviz sem fog, de amit te írtál mint lehetséges forgatókönyv a síkolással együtt olyan 100 ezer forint körül van, mire újra járóképes a motor. Ennél lehet jóval kevesebb meg több is attól függően, hogy mit találnak és mi rá a megoldás. Ha a síkolás kikerül a képletből és más egyéb probléma sincs, akkor fele ennyi a reális.
Egyébként kifejezetten 1.4 motorspecifikus hibáról nem tudok, bár a gyári tömítés sokszor elég gagyi még a TU széria esetében.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.