Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
válasz
molnarpeter #1999 üzenetére
Az a baj az olaj cseréjét nehéz bemondásra elhinni - illetve leellenőrizni. Ha jól tudom, ez a 2.2 nem az a fordos 2.2.
-
molnarpeter
nagyúr
Elvileg sima tiptronic, 60 ezrenként olajcsere (nagyon sok méterrel nem merném megvenni, ha nem cserélték soha). 2.0 HDI annyival elterjedtebb és bevált, hogy én annál maradnék, azonos váltó esetén a kisebb nyomaték is kíméletesebb. 2.2-t a furgonokban annyira nem szeretik (az Ford eredetű, ez nem tudom konkrétan ugyanaz-e).
Clain: hetente ki tudod vinni a városból? Őszintén szólva lehet jobb lenne egy Prius+. Városban EGR, ott a hagyományos kuplung a váltóban, és az egyéb dízel kockázatok hosszú távon, valamint a fogyasztás sem lenne túl kedvező rövid utakkal.
-
TayRol
nagyúr
2011 és azutáni C5 automata kombi esetében a 2.2 hdi rosszabb (dragabb javítású) választás a 2.0 hdi-nél?
-
Clain
tag
válasz
molnarpeter #1995 üzenetére
50-50%
Varos es autopalya -
TayRol
nagyúr
válasz
molnarpeter #1993 üzenetére
És a 2011-12-es 2.0 hdi c5 kombi automata váltója mennyire kényes szerkezet?
-
Clain
tag
válasz
molnarpeter #1993 üzenetére
Hasznalt
2012 gyàrtàsù
Korrekt, gondos maganszemelytol -
Ez szerintem ahhoz hasonló, mint ami az enyémben van.
Én szeretem, nem is zavar a bólogatása. Sport mód kell neki előzésekhez, mert különben elváltogat felfele hiába taposod, ami azért tud necces lenni.Ha próbakörre mész, azt nézd meg, hogy simán kapcsol-e fel-le, ne gondolkozzon sokat, működjön a kick-down (padlózásra visszakapcsoljon 1-2 fokozatot), meg nézz rá a sport módra, ott a fordulatot tovább engedi.
De reméljük ír ide nálam hozzáértőbb is, én csak mezei user vagyok Citroen beütéssel. -
Szia,
Automata, mint EGS6/EGT6/MCP6?
Vagy EAT6? Utóbbi ha jól rémlik már nem a manuálisra ráaggatott aktuátoros dolog.Nekem egy C4 van MCP6-tal, az első 3 amennyire sikerült a vásárláskor utánakérdeznem kb. ugyan az.
Ha nem zavar, hogy némileg bólogatós a váltás, cserébe nem vesz le a teljesítményből, nem növeli a fogyasztást, akkor jó lehet.
A váltási tempó átlagos, nem egy DSG szint, de nem szokott összezavarodni. 200ezer kilométernéként kettős tömegű + kuplungcsere bejátszhat.
9 évig Sensodrive-oztam, így nem merem azt mondani hogy jók az automatáik, az MCP6-tal még csak 30ezer km-n vagyunk túl, eddig szeretem. Főleg mert ha a sensodrive elment 30ezret nagy hiba nélkül, akkor örülhettem -
Clain
tag
Sziasztok!
Használ valaki Peugoet 1.6HDI motort 112Le /2012-es évjárat/ automata váltóval? Van esetleg valakinek tapasztalat/véleménye erről a konstrukcióról? Pro/kontra
Jók a franciák automata váltói, illetve motorja? Van esetleg valami gyakori hiba?Köszönöm
-
TayRol
nagyúr
Üdv!
Szemezek 2011 utáni automata C5 kombival. Milyen motorral érdemes venni évi 35e km-re (40% város, 60% autópálya) 2 felnőtt 2 gyerek sok csomag kombóval? Esetleg ha valakinek van eladó (minél kevesebb km-rel) szóljon nyugodtan.
Most 1.6 dCi 2011-es Grand Scenic 3-asunk van.
-
válasz
Predator2 #1985 üzenetére
Nekem még egy 2006-os C4-ben van, igaz ez részecskeszűrő mentes még.
Eddig főleg a szenzorok szivattak, a hőgomba pl. pénteken mondta be az unalmast.
Egy EGR csere volt vétel után (173ezer km), hűtőventilátor jeladó, most meg a hőgomba lesz.
Azt nézzétek meg izzitógyertya volt-e benne cserélve, mert mint kiderült az enyémben nem, az meg ha beleszakad akkor nem olcsó buli.
Továbbá 200ezer km környékén már a kettőstömegű jelzi a csere igényét nálam, némi adott fordulaton fellépő rezonancia formájában, ami még nem halálos, de rohadt idegesítő, hogy pont 130-nál rázza a leginkább. -
Predator2
addikt
válasz
molnarpeter #1984 üzenetére
80km-es távokat menne vele gyakrabban!
Milyen motorikus gondok jellemzők a kocsira? (2011-es)
-
Predator2
addikt
Helló
Egyik kollégám autót szeretne vásárolni. A kiszemelt egy Citroen Grand C4 Picasso, 2011-es évjárat 153.000Km van a kocsiban.
Összességben mi a véleményetek a kocsiról? Milyen betegségei vannak+lehetnek a 1.6HDi motornak?
Ebben a kocsiban van már kettős tömegű és részecske szűrő is?
Bosch befecskendezős?THX
-
válasz
kalmanchris #1979 üzenetére
Tompítottnak nem használnék LED-es izzót, de helyzetjelzőnek eddig praktikusabb:
- nem ég ki 2 havonta
- mivel egy tejüveg szerű sávot világít be, nem tud vakítani ennél a típusnál (C4 fényszóró felső sávot világítja meg)Ha beadják a kulcsot nézek bele valami jobb w5w-t, de eddig a normál kategóriásokkal PSA vonalon nem volt jó tapasztalatom, ették őket rendszeresen (C3 1. gen, C4 1. gen, P 206 több évjárat).
-
kalmanchris
tag
Miért kell ledes izzó? Fiatalság-bolondság? Azt megérteném.
-
echterion
nagyúr
válasz
kalmanchris #1975 üzenetére
Tényleg?
Nem akarok bele olyat. Ha nincs más, akkor hadd nyafizzon, nem vészes a dolog, csak jó lenne kiütni belőle valahogy ezt a csekkolást, ha lehet. Na, majd még olvasgatok kicsit más fórumokon is. -
válasz
echterion #1974 üzenetére
C4 (1. gen) ilyet vettem helyzetjelzőbe, nem picsog be rá, viszont egy ideje azt játssza, hogy levett gyújtással is halványan világít. A kérdés az, hogy az izzók gagyik (ár alapján simán lehet), vagy az elektronika hülyült meg tőlük.
Ha lezárom központival, amikor átvált eco módba lekapcsolja őket. -
echterion
nagyúr
Sziasztok! 607-esem helyzetjelzője kiégett, kicseréltem mkmdkettőt ledesre. A lekapcsolt állapotban hibás izzót jelző hibaüzit el lehet valahogy tüntetni? Minden induláskor dobja, akkor hagyja el, ha felkapcsolom a világítást.
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
gyorsan érdeklődnék, hogy egy régi - 2001-es - 206-os, 1.4-es mennyire vehető?
Mik az ismert típushibái?
Köszönöm, üdv! -
Feketelaszlo
senior tag
Ebben igazad van, de azért a 206, a Xsara Picasso vagy a már említett C4 azért idehaza is sikeres tudott lenni - az meg hogy most jó autók ellenére sem tudnak eladni szerintem a gazdasági környezet mellett kicsit az elcseszett hazai üzletpolitika számlájára is írható.
Persze nem akarok ebben nagyon elmélyülni (a hazai forgalmazónak viszont kéne), mert tényleg elég zűrös ügy, hogy az átlag új autóvásárló milyen preferencia-rendszer alapján költi el a millióit, de míg a nyugati piacok "telítettek", addig itthon már évek óta két számjegyű %-al növekszik a piac. Itt lehet bankot robbantani - nem ott. Ahogy nézem ez pl. a Toyotának meg a koreaiaknak be is jön, mert ha bár nem ők a legnépszerűbbek, de sokadrangú szereplőkből eléggé előre léptek értékesítésben - kb. oda, ahol régen a Peugeot-Citroen volt. -
tresh
veterán
válasz
Feketelaszlo #1969 üzenetére
PSA forgalma eladott autók tekintetében eddig is inkább az anyaországba generálódott. A másik oldal a motor értékesítések és a rengeteg fúzió az olaszokkal, németekkel. Pl fordok dízel motorjai mind psa fejlesztés. De akár a rönyó is remekelhet ebbe a pl a mercedesnek szállított dízel motorjaival (1.5dci). Tehát a piacon jelen vannak és idehaza is rengeteg francia psa, rönyő szívű technika rohangál csak a csomagolás más. Illetve azt gondolom idehaza is inkább a tgk terén hasítanak. Személyautók terén mindig is karcsú volt a felhozatal, részben a sok "pék" autószerlelőnek köszönhetően, részben a sok francia rom "olcsó húsnak híg a leve" autóknak. Az opel-el való "összeolvadás" szerintem pont a személyautók terén hozhat nekik nagy előre lépést.
-
Feketelaszlo
senior tag
A piac már kevésbé, mert míg az előző C4-ből csúcs években elkelt 200.000 darab is Európában, addig ez sajnos 50.000/év eladási darabszámmal vegetál, azt is inkább a frankofón országokban hozza össze közbeszerzésekből meg céges eladásokból. A tesó új 308-as szintén - hiába lett év autója, itthon nagyítóval kell keresni a forgalomban. Persze lehet magyarázni a válsággal, az SUV-k térnyerésével meg mindennel, de sajnos a kategóriatársakhoz képest is kevés fogy belőlük. Kíváncsi vagyok, hogy szervezik át a marketinget az Opel-fúzió után, de ha az eddigi trend folytatódik, akkor lehet, hogy a következő C4-et Magyarországra már be se vezeti a vezérképviselet (ahogy a 108/C1 kombót is kihagyták, pedig Szlovákiában és Romániában is elérhető, sőt a Toyota is importálja a sajátját).
-
tresh
veterán
Persze , nagyba függ a használattól. De egy szopó benga dinamikusan vezetve 50-50 arányba ha eljár 8 liter körül az szerintem hibátlan. Pl a Xasarákba lévő 1.6 16v nálam a psa szopóbenga csúcsát képviseli, mert ha jó a lábad 6,5-el lazán el kolbászolsz és nem vagy vele forgalmi akadály. Gombokból fenntartható, van egy két "típushibája" pl hátsó híd, de ma már az se jelent akkora kiadást. Alapból nem vagyok hasra esve a citrom autóktól de a xsara, és a 2011-től gyártott c4 -et nagyon tudom ajánlani utóbbit 1.6 hdivel.
-
Virág et.
senior tag
válasz
echterion #1958 üzenetére
Tizenpáréve dízellel (is) járok, de egyik se francia volt. Volt, hogy beleborult 50-150e forint, de hosszú távon még így is megérte.
Amit nem tudok, hogy 200e futásteljesítmény felett ezek a modernebb francia dízelek mennyire érzékenyek/problémásak.
Nyilván egy alap karbantartás be van tervezve, de nagyon nem szeretnék pld. egy befecskendező-cserével szembesülni fél év múlva. Ha ilyesmi csak a széthajtott példányoknál fordul elő akkor érdemes keresgélnem, de ha 300e kilométer körül az esetek nagy részében szükséges, akkor inkább nézek mást. -
Studi
veterán
Én 8,5-ből elvagyok a 407-essel, igaz főleg a nullás környékén, és a város szélén járok, az igazi budapesti városozást kerülni tudom.
De ez két literes, és szerintem két mázsával nehezebb is.
Asszony 1.4-es benyás Golfját ugyanilyen körülmények mellett hat alatt tartom simán, igaz cserébe nem is nagyon megy. 7,5-nél többet beletaposni viszont művészet, ahhoz lámpától lámpáig gyorsulni kell, vagy pályán 150 végig.
Anyám ősi 1.6-os 306-osa evett 8.5-9-et, de azt még nem rajzolták, hanem baltával faragták tervezés közben.Szóval a 8 vegyesben nem kevés manapság egy kompakttól. Persze vállalható, ha más területeken kompenzálni tudja az előnyét.
-
-
Vigneau
félisten
válasz
Virág et. #1940 üzenetére
Nekem még nem a Black Prince 120LE-s volt, hanem a 2005-ös 110LE-s 1.6 VTR ebből a Coupe-ból. Kicsit torkos az 1.6-os, meg kell hagyni. Volt vele elektromos gondom, 2x is elment benne a féklámpakapcsoló. Zabálta az izzókat is. Ettől függetlenül szerettem, mert ment, mint a meszes, no meg igen remek, időtálló volt a formája.
-
zorg
csendes tag
válasz
Feketelaszlo #1952 üzenetére
Köszi. Én is ennyinek gondoltam.
-
Feketelaszlo
senior tag
-
zorg
csendes tag
válasz
Feketelaszlo #1950 üzenetére
Köszönöm szépen. Milyen árba dolgozhatnak? Honlapon nem találok róla infót. vagy csak felületesen néztem...
-
Feketelaszlo
senior tag
Én őket ajánlom: Bagaméri üléshuzat.
-
Virág et.
senior tag
(#1945) Studi: jaja, a dci-nek kicsit magasabb az indulóköltsége (hajtókarcsapágy-csere).
(#1946) addamka : Köszönöm a tapasztalatokat
(#1947) kalmanchris: Köszi. A TU5 benzinesre, vagy a DV6 dízelre gondolsz?
Lehet, hogy túlgondolom ezt a kérdést és csak simán egy szép zöld kocsit kellene keresnem világos belsővel.
-
válasz
Virág et. #1940 üzenetére
Szia,
Februárban vettem egy 2006-os 1.6 HDi C4-est, 5 ajtóst, 178ezer km volt benne.
Amit cserélni kellett és nem tipikus kopó dolog: EGR szelep, klímahűtő, pár fényszóró tartó fül, két relé, ami a hűtőventilátort vezérli (leszívta az aksit, mert bekapcsolva maradt).A 110 lőerps 1.6 HDi-ben nincs turbó előtt szűrő, ki akartam cseréltetni, de nem volt mit. Ez még a FAP nélküli verzió, 2006 végétől amennyire jól tudom már van rajta részecskeszűrő. Persze emiatt euro4 nem euro5 a besorolása.
Fogyasztás 5.5-5.7 között dinamikusan, napi 2x35km, 60% vidék, 40% Budapest, hazafele dugókkal.
Ha odafigyelnék, 5 körülre le lehetne vinni.Lassan 200ezer lesz benne, érik a kettős tömegű + kuplung csere, terveztem vele. Az izzítással van baja még, az lehet drága lesz, ha beleszakad valamelyik gyertya, ezzel nem számoltam, de így jártam (mármint azt nem tudtam, hogy egy dízelnél a gyertyacsere rossz esetben hengerfej le móka, amit aranyárban mérnek).
Azt meg tudom mondani melyik márkaszervizbe ne vidd átvizsgálásra (Óbudától északra lévő város, ahova megy HÉV is...), konkrétan 0 hibát vettek észre, ezzel szemben ahova az ez előtti C3-asomat vittem, sorolták mik várhatóak.
Ha lett volna 2.0 HDi MCP6 automatával, azt vettem volna, de a sima automatát nem szeretem, a bológatós meg csak 1.6 110 lovashoz volt
Nem egy sportkocsi, kb. úgy megy, mint az 1.6 benzines C3-asom, ami 200 kilóval kevesebb volt, nyomatékban viszont a fele.
Olajcsere gyári totalra 10ezer km-nként, meg általában csak prémium dízelt tankolok. Lehet utóbbi csak placebo jellegű, de mivel keveset fogyaszt, belefér.
-
Studi
veterán
válasz
Virág et. #1944 üzenetére
Az a baj, hogy nincs a használtautón ráírva egyik kocsira se, hogy az szopóroller lesz-e.
Alapvető konstrukciós hiba nincs se a két lityós, se az egyhatos HDI-nél (ellenben az 1.5 Dci-nek érdemes utánanézni, ha a Mégane szóbakerült). De kényes alkatrészekkel minden modern dízel tele van sajnos, amik karbantartást igényelnek, és ha eldobják magukat, akkor zsebbenyúlósak. -
Virág et.
senior tag
válasz
Feketelaszlo #1941 üzenetére
Köszi a választ.
Rohangászós: úgy alakult az életem, hogy ki kell váltanom a céges kocsit valamivel, tehát jellemzően bejárásra használnám. Általában ketten, de néha hárman megyünk, így nem lenne baj, ha hátul is emberi méretű lenne.
Először én is valami kis gyöszön gondolkodtam (Mini, Swift), de aztán rájöttem, hogy azok hátul eléggé szűkek. Plusz a csomagtartó is jelképes, tehát egy hazafelé megejtett bevásárlás is problémákat okozhat.A dízel üzemanyagköltsége nálam kb. 120e megtakarítást eredményezne évente, de ha ezt elvinné a javítás/karbantartás, akkor nyilván nem érdemes ebbe az irányba menni (pld. FAP-nak nem elég a napi 2x 5 perc pályázás).
Valószínűleg ezek után sem fognak elkerülni a parkolásból eredő harci sérülések, már csak ezért sem akarok különösebben drága járgányt. Vonzóak ezek az olcsó franciák (nézegettem a Megane-t is), de kissé tartok attól, hogy rápattanok a szopórollerre és nehéz lesz leszállni róla...
(#1942) Studi : igen, ez a bajom, hogy a benzinesekkel is bőven lehet mellényúlni. Az alapfelállás az volt, hogy veszek egy fapad egyszerűségű alap benzines kocsit, de tartok tőle ilyen már lassan nem is lesz...
-
zorg
csendes tag
Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne, hogy hol érdemes szerintetek peugeot partner (2007) - be előre és hátra üléshuzatot venni. Egyenlőre csak olyat láttam ami előre való.
Van e bevett hely, vagy google és ebay? Köszönöm szépen! -
Studi
veterán
válasz
Virág et. #1940 üzenetére
1.6 VTIvel óvatosan, problémás lehet.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Virág et. #1940 üzenetére
Szép autó a C4 Coupé, de pont e miatt elég sok hanyag-gazdás példány szaladgál az utakon, tehát minden diesellel óvatosan - ha jobban nem is járnál e miatt a benzinessel, de biztonságosabb vétel. Meg talán a 4 ajtós változat is (urambocsá a csufi Pallas verzió). Ha feltétlenül diesel, keresd a 2.0 HDi-t, az nem csak megbízható, de erős is. FAP már mindegyiken volt, az legyen rendben - de egyébként nem tipikus taxis autó, tehát valószínűtlen, hogy "megokosították" vagy hasonló komiszságot műveltek velük, inkább csak kitapossák a lelküket. Mondjuk nem tudom mit értesz "rohangászós" autó alatt, de erre a célra egy C2-es vagy C3-as szerintem alkalmasabb - egy fokkal egyszerűbbek meg az "olcsó" kritériumnak is jobban megfelelnek.
-
Virág et.
senior tag
Sziasztok!
Kellene egy olcsó rohangászós autót vennem havi kb. 1500 kilométerre (napi 2x15km autópálya, a többi városi közlekedés).
Nézegettem a 10 év körüli Citroen C4 Coupékat, ezekből egy HDIi elég csábító lenne.
Az alap dolgokat (turbó szűrőszitája, vezérlés) nyilván cserélni kell egyből ezeken, de más csontváz kieshet a szekrényből (pld rozsdásodás, részecskeszűrő)?
Esetleg érdemes ebből inkább benzinest venni, mivel a kb 2 l/100km fogyasztáskülönbséget úgyis rá fogom költeni a motorra?Előre is köszönöm!
-
válasz
SPeti1984 #1936 üzenetére
A motorról nem tudok nyilatkozni, nekem 1.6 benzin volt első generációs C3-ból, most meg C4 1.6 Hdi van.
Viszont ezekre figyelj:
első rugó gyakran törik, nálam 3x megvolt. Az első szériás C3-asokon nem volt még biztonsági rugótányér, ez ha nincs benne, ajánlott felszereltetni, különben törött rugó esetén a kerék beleér a doblemezbe. Kb. 20-25ezer a tényér darabja, de életet menthet.Fényszórók párásodásra hajlamosak, az izzócsere fedlap tömítése a ludas ilyen esetben. Némi gumiápolóval vissza lehet hozni az életbe általában. Ha az nem segít, utángyártott fényszóró van 20ezer körül per darab.
Az enyém a kerékjárati íveken elkezdett rozsdásodni elöl hátul, érdemes mielőbb kezelni, minél tovább vársz vele annál drágább lesz javítani.
Volt egy szélvédőcsere, mert a hővédő réteg levált, és nem lehetett tőle kilátni, kb. 40ezres tétel volt (esőérzékelős, hővédős).
Klímavezérlő pusztult meg, kb. 20ezer volt az új.
Futómű a jó magyar utakon évente szétesett, ez olyan 50-100ezres költség / év volt nekem, mióta kiköltöztünk az agglomerációba (napi 80km kb).
Más baja a sensodrive váltón és kopó dolgokon kívül nem volt.
Anno nekem azt mondták az egyik vidéki szervizben, hogy benzinből meg dízelből is inkább az 1.6-os ami ajánlott, de nem vagyok szakértő, nem tudom ebből mi igaz.
-
SPeti1984
senior tag
Mennyire megbízhatóak a régi 2003 környéki Citroen C3 1.4 HDI-k? Ebből a 8 (68le) vagy a 16 (92le) szelepeset érdemesebb megvenni? Ezek kettős tömegűek? Turbón kívül mi az ami itt még húzós ha baj lenen vele?
-
tresh
veterán
Olaj+szűrők 10k ként(30k km ként üzemanyagszűrő csere javasolt) , vezérlés +szíjak100 k km vagy max 4-5év, +normális gázolajat kell tankolni bele. Ez már FAP-os így havonta nem árt megkergetni a sok városi araszolás megöli a szűrőt. A részecskeszűrő állapotát gyári diaggal lehet ellenőrizni, ha cserélni kell akkor felejtős az autó kb 200-300 ezer ft az új szűrő bele. Elektromos kütyüket vásárlás előtt mindent le kell tesztelni. Aksi tuti cserés lesz ha még a gyári van benne. Többi dolog szokásos semmi extra. Vásárlás előtt vidd el egy másik márkaszervizbe a szerelő srácoknak adj egy kis "kávé" pénzt és akkor megmondják a tutit. A legfontosabb a porlasztók és a magasnyomású szivattyú állapota.
-
wwhy
veterán
Srácok, 2011/12-es C4-el kapcsolatban kérnék vásárlási segítséget: szabad-e venni (1.6 HDI, 112 LE), milyen gyakorisággal kell cserélni a vezérlést? A részecskeszűrő is cserélhető/kell cserélni? Márkaszervizbe hordott példányról van szó, de még sose volt dízelem/C-em
-
Repsol600
addikt
Sziasztok!
Unblock Diesel Filter + Antipolution fault hibaüzenet mitől lehet? Gázolajszűrőt vagy a részecskeszűrőt jelzi? Utánanéztem de valahol ezt valahol azt írják nem lehet eligazodni.
-
szoke12
őstag
Szia! Köszi a visszajelzést!
Automata a klíma, és mivel mindig a beállítható fok felett van a hőmérséklet, meg bent is 40 fok van, így még fűtést nem próbáltam. Bár nekem a klímát egyfolytánan járatja, gondolom hogy ne párásodjon a belső közeg. Viszont a belső hőmérőre azért nem gondolok, mert az csak akkor jön képbe, amikor automatában van a rendszer. De ha kiveszem kézibe, a venti akkor is leáll. De ugyanakkor annyira ritmikus és következetes, hogy csak vezérlőre tudok gondolni. Ugye a legalacsonyabb fokozatban meg se áll. Utána felfele egyre gyakrabban, egyre későbbi visszakapcsolással. Feles állásban 3-4 perc után leáll majd 20-mp után hajlandó elindulni. Maxon szinte pár mp és leáll, vár, még egyet felpörög és ismét leáll. Utána sokat kell várni, hogy újra beindulhasson akár felesbe is. Olyan nekem, mintha egy alkatrész túlmelegedne, és mindig várni kell, hogy visszahűjlön. Nem tudom, az előtét ellenállás hogy van megoldva. De olyan, mintha a motor előtt lenne közvetlen vmi védelem, ami azonnal tilt, főleg nagyobb áramfelvételnél. Holnap szétkapom... -
nesa
veterán
válasz
szoke12 #1928 üzenetére
Fűtés üzemmódba is ezt csinálja,nekem akkor szokott hullámozni a venti fordulatszáma ha árnyékból napra megyek ugye a napfény szenzor miatt, de nem al le soha, a belső hőmérő nem lehet ludas?
Gondolom lehet itt még vezérlő panel hiba is, meg más egyéb kontakt hiba , nekem egyszer meglát a jobb oldali venti minden megvolt csak a +12v tűnt el ez típushiba lehet mert mindenki új 12v húz ki neki lehet nálad is ilyesmi lesz nálam úgy van hogy 0-5v ig kap jelet hogy mennyi legyen fordulatszám érdemes lehet menet közben ezeket megmérni valahogy hogy amikor megáll a venti melyik jel szűnik meg, ill a klima kompresszor ilyenkor mit csinál, a hűtő ventik mennek?
Nekem nem 406 van hanem evasion (806)
-
szoke12
őstag
Sziasztok!
Ban egy 406-os peugeot-m. 2.0 hdi 110le.
Nemrég töltettem a klímát és egy darabig minden jó is volt.
De pár hete amikor igazán nagy a forróság, a szellőzőmotort maga kikapcsolja. Ha automatába teszem, akkor kb 10 mp és le is áll. Ha manuálisba, akkor lejjebb kapcsolom a venti fokozatát és akkor tovább bírja, de akkor is le-le ál. Azután egyszer csak visszakapcsolja magát. Utána ismét le. De van hogy percekig nem hajlandó elindulni.
Nem szénkefe az tuti, megnéztem. Állítólag a túltöltött klíma is okozhat ilyet.
Mit gondoltok, mi okozhatja? Volt már valakinek ilyen? -
totoya76
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy Citroen C4 Picasso 2013-as autó, 1560 Hdi.
Hól indúl,hól nem.
Jelenség:
Ha elindúl,akkor egy idő útán ki-irja,hogy nincs töltés,s utánna mindenféle hibákat is ki-ir.
Leállitom,akkor sokszor olyan,mintha lemerült volna az akumulátor,csak kattog,s vibrál belül a müszerfal,majd gondol egyet,s simán pöc-röf.
Nem generátor hiba.
De viszont idáig senki sem tudta megmondani mi baja lehet.
De ezzel dolgoznék,ha tudnák.
-
atosan
veterán
Sziasztok,
Após kinézett magának egy 2002-es 206-os masinát 1,6-os motorral. Ezzel mik a tapasztalatok? Legfőképp a motor érdekel. Ezres, 1,1 és 1,4-es tapasztalataim vannak, szinte elnyűhetetlen, remélem ez is az. Annyit mondott 260 ezer km van benne, szerviz könyves. Mire kell figyelni tesztvezetésnél motor részről? -
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy Peugeot 407-esem ami 2006/11-es kiadás. 2.0 HDi motor van benne és 136 lovas változat. Szóval egy ideje olyat csinál az autó, hogy csak hideg indításkor az egyik henger kb 5 másodperccel később indul be, mint a többi. Egy hónapot állt egy Peugot szervizben (igaz nem szakszerviz), de semmire nem jutottak. Volt már kicserélve benne porlasztó és minden ilyesmi amire gondoltak de még mindig ugyan az. Valakinek bármilyen tipp, hogy mi lehet a baja?
Csak hidegen jön elő, első indításkor vagy amikor teljesen kihűl....
-
aero.
veterán
A hengerfejes autó beindul, illetve nincs kapcsolatban az ECU-val, tehát az alapján nem állhat fel vészmód. A melegen nem indulás már egy jó támpont, főtengely jeladó szokott ilyenkor a képbe jönni. Mivel vészmódod állt fent, egy diagra van szükség mindenképpen, mert azt okozhatja turbó geo, rossz lambda értékek és még nagyon sok más dolog. Rendes szervizbe vele. Egy profit tudok, de sajnos eléggé drágák.
-
m4tyo
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Peugeot 206 1.6 HDI (109LE) tipusu 2006os évjáratú autóm. Történt nem rég, hogy egy előzés következtében a motor csörgő hangot adott ki majd letiltott az egész. Egy ujrainditás után a kipufogón fehér szinű égett szagú füst ömlött kifele. Másnap elvontattuk szervízbe mert így nem igazán mertem vele lábon elmenni addig. Ott feltették műszerre és azt mondták hogy 98%-ban a légtömeg mérő okozza a problémát. Ki is cserélték, de egy nagyobb gázadás után ismét letiltott és amíg a motor vissza nem hűlt addig el sem indult. Most ott tartok, hogy sehol most már egyátalan be sem indul az autó. Nem tudom járt-e már igy valaki, de minden tippet szívesen fogadok! -
parkasz
senior tag
válasz
Feketelaszlo #1913 üzenetére
Szia!
Nagyon köszönöm a kimerítő választ!
Nem száguldozáshoz kell, hanem ingázáshoz, munkába járni be Bp-re Biatorbágyról, azaz a km fele pálya, fele város. A belső tér tágassága az ami megtetszett, plusz nagyon megszerettük a Multiplában is a magasabb vezetési pozíciót. Az ajtó mint szempont nem sokat nyom a latban, de ha könnyebb belőle kiszállni az csak jó, persze ha cserébe nincs vele állandó szívás.
Első körben mi is az 1,6-os motorokkal szerelteket néztük mind a dízel mind a benzines vonalon.És közsi a tanácsot, meglesem azokat az autókat is.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
parkasz #1912 üzenetére
Üdv!
Gyakori az ajtó valamilyen jellegű hibája - van, hogy egy WD40-el megoldható, ha csak egy érzékelő koszolódik el, de akad szervízigényesebb probléma is vele. Mivel az ajtók plusz súlya jelentős, annyira nem lesz visszafogott a fogyasztása a kocsinak, mint amit egy ilyen kisautótól várna az ember - éppen ezért szerintem mindegy melyik motort választjátok - nem biztos, hogy kevsebb üzemanyaggal beéri, mint a Multipla. Ha már lúd, legyen kövér alapon én 1.6 benzint néznék 2Tronic váltóval és panorámatetővel. Ha idősebb embernek szánjátok akit nem szeretnétek, hogy száguldozzon vele, akkor bármelyik 1.4-es motor (tényleg tetű lassú lesz). Egyébként motorikus, futómű vagy más hibák nem jellemzőek az autóra - talán még a robotizált váltó lehet - amit írtam - de annak a meghibásodása is megelőzhető egy kis utánajárással.
Azt gondolom tudod, hogy ezeknek az autóknak új korukban óriási értékvesztésük volt - de "sajnos" úgy látom, hogy ez mostanában kezd mérséklődni, s így már nem biztos, hogy tuti vétel. Ha PSA-n belül kéne mondani rá alternatívát, én a Citroen C2/C3-t vagy a Peugeot 206 (SW)-t biztos előbb nézegetném, máskülönben meg Renault Modus, Hyundai Matrix, de még Lancia Musa vagy Honda Jazz is néha kedvezőbb áron kapható azonos évjárattal. Hogy miért vannak ennyire elárazva azt nem tudom - lehet, hogy sok tulaj még mindig a földön keresi az állát, hogy az ő kocsijának milyen fain ajtajai vannak, de amúgy szerintem kicsit "túlértékelik" a típust. Nem lehúzni akarom, mert lehet, hogy azoknál egy kicsit élet-telibb meg színesebb autó, de egyéb tulajdonságai finoman szólva sem kimagaslóak. -
parkasz
senior tag
Sziasztok!
Ősszel a családunkank egy második kocsi vásárlása válik időszerűvé. Agglomerációból Bp-re való bejárás lenne a cél, napi 45km. Ezzel 1 fő, max 1 gyerek utazna, a család többi része a meglévő csapatszállító Multiplát használná.
Amit első körben kinéztünk az a Peugeot 1007-es lenne. Erről szeretnék egy kicsit többet megtudni, mert eddig csak japán és olasz kocsik voltak a családba.
Mennyire megbízhatóak, mire kell figyelni a vásárlásnál? Van-e valami típushibájuk? Meilyik motorral érdemes választani.
Előre is köszönöm a segítséget. -
andrás47
senior tag
válasz
Feketelaszlo #1909 üzenetére
Köszönöm szépen részletes válaszod .
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
andrás47 #1908 üzenetére
1.6 HDI 75 lóerő - 8 szelep, buta turbó
1.6 HDI 90 lóerő - 16 szelep, buta turbó
1.6 HDI 110 lóerő - 16 szelep, változtatható geometriájú turbó
1.6 VTI - Prince benzinmotorAttól függetlenül, hogy ez elvileg a normálisabb (nem THP-s) Prince, szerintem valamelyik diesel - abból amúgyis többet adtak el, nagyobb a használtpiaci kínálat. Hogy melyik, az egyéni preferencia kérdése, szerintem a 90 lóerős az arany középút. Kokszosodás jellemző lehet rá, mint kb. minden modern benzinre - megelőzés gyanánt érdemes olyan helyen szervizeltetni, ahol már a kezdeti tüneteket is felismerik, s nem csak utólag közlik, hogy ennyi forint lesz a javítás.
Amúgy maga az autó strapabíró doboz - talán mintha lenne valami olyasmi, hogy a személyautó verziónak kisebb a terhelhetősége, mint a kisteherautó változatnak (szerintem ez is kategóriajellemző), de ha nem építési vállalkozó vagy aligha futsz bele abba a problémába, hogy 8+ zsák cementet kelljen szállítanod. -
andrás47
senior tag
Üdv !
Most szeretnék majd vásárolni egy Peugeot Partner Tepee , vagy valami ehhez hasonló járművet 2008-as évjárattól, esetleg Berlingot hasonló kivitelben 5, vagy 7 személyes változatban, van-e esetleg itt valakinek ilyen járműve, ha igen mik a tapasztalatok vele, nem volt még ilyen márka nekem soha.
Valamint mire kell odafigyelni vásárlásnál, és milyen motorral érdemesebb inkább megvenni ?
Köszönöm szépen előre is a segítséget. -
kokoaliga
tag
Sziasztok.
Van egy 3008-as Peugeot-om és recsegő hang jön amikor lassan kormányzok jobbra-balra.
Torony csapágy,stab pálca,axiál cserélve és jók a gömbfejek is.
Arra gondolok,hogy a stabilizátor szilentje kezd meghalni.
Találtam egy videót és kb ilyen hangot ad ki.
Találkozott valaki ilyen problémával? -
applause
aktív tag
Pug307 1,4 16V KFU.
Az utóbbi időben kétszer is előfordult, hogy nem indul el, minden lámpa világít. Azt gyanítom, hogy elfelejti az indítókulcsot, pótkulcsal sem indul.. Úgy indult el, hogy levettem az akkusarkot kb. 15 MP-re. Ezután indult normálisan.
Kérdésem, mi okozhatja? -
dew28
aktív tag
Es akkor kerdeznek is, sziasztok!
Xsara Mk2 1.6b NFU:
antipollution fault (szokasos)
gyari diaggal nezve "Low fuel level ( misfires )"
illetve
gyujtaskimaradas 1-2-4-es hengerekben, de csak amig nem uzemmeleg a motor. utana tunet es hibamentes.
gyujtotrafo, gyertyek, uzemanyagszuro cserelve, uzemanyag nyomas rendben. nyilvan benzin is van benne.esetleg valakinek valami otlet?
-
Patrick
addikt
Az új 301-es van valakinek?
-
gainwardgs
veterán
válasz
molnarpeter #1897 üzenetére
Gondolom ilyen Spuri meg társai nem ajánlott bele? ?
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 128 - Lenovo Legion 5 (16IRX9) - Intel Core i7-14650HX, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest