Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [magmakocka:] PSX/PS2 CD/DVD tokhoz jó minőségű borító elkészítése
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [kovbandi82:] E61/E91 blog 1. rész
- [Re:] Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Retro Kocka Kuckó 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ha 5w-30-as vagy 5w-40-es olajjal megvan 1000 fordulatonként a 0,7bar (10 psi) nyomás, akkor nem kell vastagabb olaj. (2000 rpm 1,4 bar vagy 20psi és így tovább 6000rpm 4,2 bar vagy 60psi)
Mivel folyadékokat nem lehet összenyomni, így egy 0w-20-as olajtól sem kopik el a motor, mert nem érhetnek össze a fém alkatrészek, amíg a motor megy és megfelelő olajnyomás van.
Vékonyabb olaj jobb hűtést, nagyobb teljesítményt, jobb kopásálóságot, stb bízásit.
Például ugyanazon a fordulaton az olaj hőmérséklet:
15W50 oil = 5,6 bar = 135°C olaj hőmérséklet
5W20 oil = 4,5 bar= 115°C olaj hőmérséklet
A viszkozitás NEM határozza meg az olaj kopásvédő képességét. A kopásvédelmet az olaj adalékcsomagja határozza meg, amely nagy nyomású kopásgátló összetevőket tartalmaz. Ezért az 5W30 olajok sokkal jobban teljesítenek, mint vastagabb olajok a kopásvédelmi tesztelések során.
Múlt heti 0w-20 -as videon, alig tudta megmérni a kopást.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa