Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7101) Dluinet válasza Dluinet (#7100) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Sok értelmét nem látom, mert ha valamiben jobb, akkor másban rosszabb.
A fémdobozos szűrőknél lehetett játszani, hogy a gyárinál nagyobbat rakott rá az ember.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7102) Rocky975 válasza Dluinet (#7101) üzenetére


Rocky975
senior tag

Köszi!
Nekem betétszűrő van és purfluxot használok.
A teszt alapján elég jó,maradok annál.
:)

Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+

(#7103) szimi57 válasza Rocky975 (#7099) üzenetére


szimi57
őstag

A szűrő áteresztő képessége két okból lehet jó, és nem mindegy, hogy melyik dominál. 1. nagy szűrő felület. 2. kis szűrési hatékonyság.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#7104) moddingR


moddingR
aktív tag

Milyén néven fut ez a műanyag "nyomható" palack, valaki tudja? :))

(#7105) molnarpeter válasza moddingR (#7104) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mi decis fecskendőt használunk ilyesmi célokra, plusz rá van tolva egy kis darab cső.

(#7106) raziel01 válasza molnarpeter (#7105) üzenetére


raziel01
veterán

1-2 videóban én is olyat láttam. Fecskendő+gumicső. Így a motorból is kijön még kb 2 deci régi olaj a leeresztőn leszívva.

[ Szerkesztve ]

(#7107) bul07


bul07
nagyúr

Hűtőfolyadék-összehasonlító vizsgálat | AUTODOC tippek

Nem gondoltam volna hogy a mannol meg a total majd egy szinten van, és a total-ra nézve ez nem ép jó értelembe

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7108) TommyY2 válasza bul07 (#7107) üzenetére


TommyY2
tag

Azt nem írták, hogy hány fokosra higították fel őket (vagy csak én nem láttam). Én szeretem a minimum -40 fokosat, biztonságosabb és talán jobban is ken.

Mi történik velük 4-5 év után? Csak a kenés csökken? Mert fagymérővel mérve még 10 év után is jó (vagy csak a refraktométer szerint, mélyhűtőben meg lehet, hogy megfagyna)? Na, ezt mindjárt ki is próbálom.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#7109) troll81


troll81
addikt

Sziasztok motor öblítő mosó adalékokkal valakinek tapasztalata van e?

(#7110) Dluinet válasza TommyY2 (#7108) üzenetére


Dluinet
nagyúr

elöregedik benne az inhibitor

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7111) Dluinet válasza troll81 (#7109) üzenetére


Dluinet
nagyúr

xado vitaflush
vagy liqui moly motoröblítő

Ha másfajta olajra váltasz, akkor érdemes használni, vagy minimum 2 -3 olajcserénként.
Nem érdemes minden olajcserénél használni, inkább a gyakori olajcsere a jobb megoldás.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7112) Qru válasza troll81 (#7109) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vmi nevesebbet LiquiMoly, STP. A Mannol-t inkabb ne rizikozd be. :D

#nincsbennetarcsi

(#7113) TommyY2 válasza Dluinet (#7110) üzenetére


TommyY2
tag

Köszönöm, most utána olvastam (lehet, hogy a cirkó fűtésnél is pótolni kell néha az inhibitort?).

Az a felháborító számomra, hogy ezt az autószerelők nem tudják (tisztelet a kivételnek), pedig előfordulhat, hogy tanulják is?

Az előző szerelőmnek évekig könyörögtem, hogy cserélje ki a hűtő és fékfolyadékot, de mindig azt mondta, hogy jó az még (be is állt a Suzukin az ABS kocka).

Idei évtől kezembe vettem az irányítást, minden autónkra karbantartási ütemtervet készítettem (nem reklám: Simply Auto app), és oda viszem, ahol azt normálisan elvégzik.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#7114) Qru válasza TommyY2 (#7113) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hutovizre van gyari csereperiodus, nekem legalabbis manualban benne van.

Fekolajra meg 2 ev az ajanlas.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#7115) Dluinet válasza TommyY2 (#7113) üzenetére


Dluinet
nagyúr

gyári csereperiodus
nem olyan bonyolult, hogy magyarázni kéne

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7116) troll81 válasza Dluinet (#7111) üzenetére


troll81
addikt

csak most mert régi az olaj benne.
utána azonos olajat kap meg új hajtókarcsapácssort.
meg egy nagyobb olaj hűtőt.

(#7117) bul07 válasza TommyY2 (#7108) üzenetére


bul07
nagyúr

Annyit írta hogy hígított mintákat használtak, ugye a mannol meg a total készre kevert volt és gondolom a töményeket hígították ugyan arra a szintre
Castrol meglepet hogy ilyen jól szerepelt

-40 felé ne nagyon menj mert az nagyon tömény megehet dolgokat, persze ha nem indokolt

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7118) TommyY2 válasza bul07 (#7117) üzenetére


TommyY2
tag

Csak azért gondoltam a -40-re, mivel a gyári Suzuki szuperkék előre kevert is -36 fokos papíron, egyébként megmérve -40 alatti.

Épp most néztem meg a -30 fokra bekevert (le akarom még vinni -35 alá) kék fagyállót (ami bekeveres után zöldes színűre változott), amit délelőtt tettem be a fagyasztóba. -20 fokon nincs még megfagyva, ez jó hír.

TommyY

(#7119) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Találtam egy érdekes szűrőt: CR dízel magasnyomású pumpa és rail/porlasztók _közé_ :Y
Spec sheet
Előny, hogy akár 2500 bar-t is bír, hátrány, hogy vagy 15 kg :B Van hozzá mindenféle (mosható) szűrőbetét 10-200 mikron között. Az árát nem is akarom tudni, olcsóbb a porlasztó valószínű :D Jó lehet viszont nagyobb gépekhez, ahol kellően drága komponenseket védhet, akár hidraulikában.

(#7120) forceberg válasza bul07 (#7117) üzenetére


forceberg
veterán

Nekem nem úgy tűnik, hogy szakszerűen járhattak el. A Mannolt tudom, hogy nem szeretik itt, de, hogy még a Total is xar? A Total elég sok autó beszállítója lehet. A forrás és fagyáspont is rohamléptékben változik víz hozzáadásával!
Mindből töménnyel kellett volna kísérletezni, nem tartom kizártnak, hogy a bekeverthez is öntöttek még vizet.
Total TDS: [link] Szépen le is van írva, hogy -38°°C-ra keverve 110°C a forráspont.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7121) bul07 válasza forceberg (#7120) üzenetére


bul07
nagyúr

Nem hinném hogy az Autodoc-nak érdekében állna bármit is befolyásolni, főleg hogy elég nagy cég ahhoz hogy megérje beperelni hitelrontás címen
Egy egyszerű kis videós esetén nem sok mindent tudnak perelni de egy nagy cégtől igen, egyszerűen nem hiszem hogy direkt manipulálták volna bármit is

A 3:39nél lévő teszten is látszik ott mind egyforma, a Castrol meg a Hepu még nem rotyog de a többi már mint a veszedelem

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7122) szimi57


szimi57
őstag

Forráspont 180° fölött. Cserélni nem kell.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#7123) Asbee válasza bul07 (#7121) üzenetére


Asbee
veterán

Ettől függetlenül, minden csak nem egy hiteles összehasonlítás. Legalapvetőbb információkat sem mondanak meg benne. Eleve vicces, hogy koncentrátumot hasonlít, készrekeverthez és lehetne sorolni. Sok mindent nem érdemes levonni belőle. Pl az általad említett 3:39, forrás. Ha csak oda tekerek, ki sem derül, hogy van ami koncentrátum van ami higított...

[ Szerkesztve ]

(#7124) bul07 válasza Asbee (#7123) üzenetére


bul07
nagyúr

3:39 eleje
mindegyik készre kevert folyadékból [kép]

Igen a koncentrátumokat hígítaniuk kellet volna minden teszthez,

A végén a fagyasztós is készre van keverve mind [kép]

Nem tisztem védeni őket

De jó lenne egy ilyen tesztet a hazai kínálatból is csinálni, mármint a felkapottabbakat, unix, bárdi saját vagy legolcsóbb úgyis azt veszik a szerelők és úgy mindenki

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#7125) Dluinet válasza bul07 (#7107) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ez a teszt megmutat, hogy az előírás szerinti készre kevert (a többi márka is) fagyálló hűtőfolyadékok forráspontja alacsony és -26°C vagy az alatt fagynak meg.

A Castrol-hoz miért nem volt hőfok írva?

Mannol és a Total készre kevert folyadékokon láthattuk, hogy a gyártok addig hígítják a redy to use fagyállókat, amit még a szabvány megenged.

Tanulság: koncentrátumot kell venni.
Koncentrátumot ne öntsünk a hűtőrendszerbe feltöltéskor. Előbb hígítani kell!

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7126) TommyY2 válasza Dluinet (#7125) üzenetére


TommyY2
tag

Koncentrátumot ne öntsünk a hűtőrendszerbe feltöltéskor. Előbb hígítani kell!

A mostani szerelőm először töményet önt bele (azt mondja, hogy feloldja az esetleges lerakódásokat), majd utána önti bele a hozzá való vízmennyiséget.

TommyY

(#7127) Dluinet válasza TommyY2 (#7126) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Gondolom beletölti a koncentrátumot és néhány perc járatás után leengedi az egész szennyezett folyadékot.

Vannak hűtő tisztító és öblítő (hűtőrendszer öblítők) adalékok.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7128) janakbacsi


janakbacsi
őstag

20 éves vw bora 1.4 benzines autóba milyen motorolaj javasolt? 5w-40 jó lesz? ha igen, melyik gyártótól? vagy ez lényegében mindegy, mivel a gyártói specifikációkat úgyis teljesíti mindegyik?

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#7129) tibbike01 válasza janakbacsi (#7128) üzenetére


tibbike01
őstag

5w40, Motul, Castrol, Mobil vagy Total kb ebben a sorrendben. :K

[ Szerkesztve ]

(#7130) Asbee válasza janakbacsi (#7128) üzenetére


Asbee
veterán

Total Quartz 5-40 mehet bele. Jó olaj, olcsó, szeretik ezek a motrok.

(#7131) Qru válasza janakbacsi (#7128) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total 5W40 jó, olcsó és korrekt minőségű.

#nincsbennetarcsi

(#7132) janakbacsi


janakbacsi
őstag

köszönöm a válaszokat mindenkinek. meg is rendeltem innen: [link]

[ Szerkesztve ]

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#7133) maximuss

Erről valaki tud valamit? A TC mai videójában láttam először, de pontos adatlapot nem találtam hozzá sehol a neten.

SHELL HELIX HYBRID 0W-20

(#7134) Dluinet válasza maximuss (#7133) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Szintetikus GTL
Nagyon hőstabil (lobbanáspont 253C)
Alacsony savszám (nem savas)
Közepes TBN (kevés adalék)
Kevés szulfáthamu (nagyon kevés lerakódást hagy maga után)
Infineum adalék csomag (a olajgyártók a legjobb olajaikhoz ezt a csomagot szokták megvenni)
Molibdén tartalom, a súrlódás csökkentésére.

Olyan turbó benzinesbe, amiben megengedett a 0W20, de nyáron autópályázni szeretnél.

Nagyon stabil alapolaj, ahogy a GTL általában, egy drága, de nagyon jó adalékkal.
A vastagabb 0W20-as olajaikhoz tartozik, az Eneos Sustina 5w30 nem sokkal vastagabb nála. (Sustina 5w30 a vékony 5w30-as olajokhoz tartozik, 0w30-as olajoknál is vékonyabb)

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7135) tboldi válasza Dluinet (#7134) üzenetére


tboldi
nagyúr

Májusban tegyek vele egy próbát a Jazz-ben? 🤔

(#7136) Dluinet válasza tboldi (#7135) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Ow-20 megengedett?

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7137) tboldi válasza Dluinet (#7136) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, az a gyári az európai modelleknél. Meg még az van előírva, hogy API SL legyen, de ez a Shell bőven túlteljesíti.

Most amúgy Helix Ultra ECT 0W30 van benne.

[ Szerkesztve ]

(#7138) Dluinet válasza tboldi (#7137) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Jó olaj az a Helix Ultra ECT 0W30.
Ha fél évente cserélnél olajat, akkor télen a lassabb bemelegedésnél lenne előnye a 0w20-nak kopás terén. Nagyobb tapadást elősegítő adalék van benne.
Shell Hybrid 0w20-as olaj elsősorban olyan turbó benzines autókhoz készült, amikbe maximum 0w-20 kerülhet.
Itt most nem a viszkozitásról van szó, hanem a fémhez való tapadás a lényeg. Az olajlehúzó gyűrűnek ezt az erősen tapadó olajat le kell tudnia húzni a hengerfalról, különben a maradék folyamatosan elég.

A mai technologiával az "5w-30 közeli alapolajok" (ezt most nagyon idézőjelbe tettem, ez olyan konyhanyelvi megfogalmazás) a legerősebbek, ezeket viszkozitás módosító adalékok segítségével alakítják 0-30-ra, 0w-40-re, 5w-20-ra, 0w-50-re, néha 5w40-re.

Most egy jó 0W-30-as olajjal jobban jársz, főleg ha az nagyrészt GTL alapú.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7139) tboldi válasza Dluinet (#7138) üzenetére


tboldi
nagyúr

Félévente cserélek amúgy is, sok a rövidtáv és hidegindítás. :R

(#7140) maximuss válasza Dluinet (#7134) üzenetére

Köszönöm, igen jól hangzik. Gajdán Miki hybrideket tesztelve ajánlotta, de akár beleönthető minden olyan motorba, aminél 0w-20 a gyári ajánlás? Most voltam olajcserén, de ősszel ezt ki kéne próbálni az 1.8 szívó Civic-ben...

[ Szerkesztve ]

(#7141) Dluinet válasza maximuss (#7140) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Inkább olyan, kizárólag benzines autóba, amikhez 0w-20-nál sűrűbb olajat nem ajánlanak.
Gajdán Miki is kihangsúlyozta a videóban, hogy csak gyári ajánlás esetén használható.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7142) TommyY2


TommyY2
tag

Egy kis érdekesség az olaj áramlásáról az autóban (szakembereknek hátha mond valamit).

https://youtu.be/gxw3rLFlsTc

TommyY

(#7143) Dluinet válasza TommyY2 (#7142) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Megdöbbentő nagyságú az olaj habosodása.
A karterből ahogy elfogyott az olaj és levegőt szívott mellé, egyből elkezdődik a habzás. Ilyenkor felvillan az olajnyomás jelző. A videón helyesen, azonnal leállítják a motort és utánatöltenek.
Amíg a habzás nem szűnik meg, addig a motort nem szabad terhelni a legkisebb mértékben sem, mert a habos olaj összenyomható. Egy kisebb terheléstől is már jelentős károsodást szenved el a motor.

Ez nem a víztől (páralecsapódástól) képződő a kávéhabszerű megjelenés, ez annál 100× rosszabb, félszáraz súrlódás.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7144) Zizmand válasza Dluinet (#7138) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Shell Helix olajat én is szívesen kipróbálnám, de sajnos 5w-40-es, 505.01-es szabvánnyal nincs. :(
Csak 5w-30.

(#7145) Dluinet válasza Zizmand (#7144) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Motor kódot tudod?
De legalább az autó évjáratát kell tudni.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7146) Zizmand válasza Dluinet (#7145) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Persze, 2002-es B5.5 Passat, 1.9 PDTDI AVF motorkód.

(#7147) Dluinet válasza Zizmand (#7146) üzenetére


Dluinet
nagyúr

100% szintetikus 505.01-es szabvánnyal, rohadt drágán:
AMSOIL European Car Formula 5w40 AFL
Itt az AFL jelölés a fontos.

De valójában minden olyan C3-as olaj jó bele, ami VW 502.00 minősítéssel is rendelkezik és a viszkozitása 5w-40-es.
A kettő határértékeinek a metszete 505.01-es szabvány, de azokat túlteljesítve.
Ha ezekhez még a dexos2-es minősítés is megvan, akkor tökéletesebb olajat nem találsz hozzá.

505.01-es szabvány 5w-40-es viszkozitásban egy olcsón előállítható olaj, ráadásul európai szabvány, amit nem licencelnek minden olajukra a gyártók.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7148) polonic válasza Dluinet (#7147) üzenetére


polonic
félisten

Amsoil-nak esetleg van RN0720-as olaja?

(#7149) Dluinet válasza polonic (#7148) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nincs nekik.

RN0720 = C4-16 -os olaj, a 16 szám a szabvány 2016-os revízióját jelenti. Ezeket a számokat gyakran lefelejtik, sajnos C4-07 már nem jó bele.

Renault gyári RN0720 olaj között van a SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W-30

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#7150) polonic válasza Dluinet (#7149) üzenetére


polonic
félisten

Igen, a Shellt az ismerem. Köszi!
Most Motult használok benne. De lehet a következő ez a Shell lesz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.