Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fandango
veterán
válasz Gabor1123 #14610 üzenetére
Attol meg hogy a raw feldolgozo szoftvereket nem ismered attol meg nyugodtan fotozz raw-ban, abbol is tudsz csinalni jpget a szoftveren belul 1 kattintassal. Aztan ha kesobb akarsz visszatersz a raw fileokhoz, ha mar egy kicsit ismered az utomunka minkentjet.
Egyebkent nem kell felni mondjuk a Lightroomtol attol, hogy sok beallitasi lehetoseg van benne, en is csak nagyon alap szinten ismerem, de mar azzal is szinte csodat lehet muvelni egy-egy keppel, es ugy mar szivesebben nezegetem a sajat kepeimet is. -
imyourfriend
őstag
válasz Gabor1123 #14604 üzenetére
Mármint jpeg-ben fotózol, f/5,6 - f/9 környékén és nem látod a különbséget? Ne csodálkozz, igaz 55mm-eren kezdődik 5.6-ról a 18-55 viszont f/9-en már közel jár a legjobb minőséghez. [link] Persze nem tesztekből kiindulva hanem alapvetően ne rekeszelve akard összehasonlítani az objektíveket, meg ne jpeg-ben. Bár olyan eset, nem tanultál meg fotózni a kitobival és vettél egy másik objektívet bízván azzal jobb képeket lősz? Jobban jártál volna ha már 18-55nél megtanulod a raw feldolgozás alapjait, pl az élesítést. Mikor megvettem első tükrös gépem kapásból raw-ban kezdtem el fotózni ami mostanra raw+jpeg lett a kapacitás jóvoltából. F/9-en fotózhatsz szinte bármelyik objektívvel, ott már nem veszel észre sok különbséget, viszont ha fényerős darabod van akkor gondolom azért vetted hogy kihasználd a fényerejét elsősorban, vagy mert kinőtted a 18-55öt? De gondolom utóbbi nem áll fenn.
(#14607) Fandango: Koncerten, diszkóban vagy sporteseményen ahol le kell adni az elkészült képeket másnap ott jpeg-et használnék én is.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Gabor1123 #14620 üzenetére
2-3000 képet akkor lősz ha egész végig az expó gombon van a kezed. Lődd meg szépen raw+jpeg-ben. Aztán időd engedi kiválogatod azt a 100-150 képet ami neked megfelelő és utómunkázod .
17-50 18-55 17 illetve canonnál 18mm-eren kb ugyanazokat az értékeket lehet látni, mint 50 és 55mm-eren, valahol a Tamron lencséje gyengébb mert már "agyon" van rekeszelve ott, pl F/8-nál. Nem vagyok egy tesztvadász viszont csak ebből kiindulva f/5.6 és felette nem lehet fogsz sok különbséget látni. Viszont azt tudom tanácsolni hogy hozd ki ami a lencsédben van és meglátod mennyi a különbség (én nem tudom nem próbáltam ezeket a darabokat). -
imyourfriend
őstag
válasz Gabor1123 #14622 üzenetére
Éppen erre jó a jpeg+raw. Nem kell megnyitni minden képet LR-ben hanem jpegben kiválogatod kitörlöd ami ránézésre szemét. Egy lencse pedig annyira jó amennyire kitudja használni a gazdája. De ha te megveszel egy fényerős darabot és f/2.8-on használod, akkor biza többet jelent a 18-55ös kitobinál, de f/8 környékén szerintem ugyanúgy használható mindkettő.
-
zolka78
senior tag
válasz Gabor1123 #14622 üzenetére
Rossz a linked. Itt a DC II obit hasonlítod a Tami. 17-50 obival. Válaszd ki az IS II obit, és mindkettőhöz az 50D vázat. Így már reálisabb lesz a teszt. Ugyan a 18-55 IS II tesztelve van a 60D-vel is(ugyan az a szenzor mint a 600D), de a tami nincs. Egyébként én is 18-55IS obit cseréltem az említett tamira. Nállam az előnye leginkább beltéri használatkor jön elő, jobban érezni a különbséget a kitobihoz képest.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
AttyVin
aktív tag
válasz Gabor1123 #14631 üzenetére
Elnézést, hogy beleszólok.
Nekem a linkelt képeken egyértelműen látszik a különbség. Persze nem olyan számottevő, de van.
A Tamron valamivel élesebb (azért nem "tűéles") és kontrasztosabb, határozottabb színekkel, míg a Canon-nál a részletek egy kicsit összemosottabbak, a színek erőtlenebbek.
Nekem is volt/van 18-55 IS I-II és ez a "fakóság" és egy bizonyos lágyság nálam is mindig jellemezte ezeket a lencséket. Ez van, ezek mégis csak kit-objektívek.
Persze, ahogyan a fórumtársak írták, a képkezelő szoftverek néha "csodát" tehetnek.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
zolka78
senior tag
válasz Gabor1123 #14631 üzenetére
A képszéleken látni jobban a különbséget. Képközépen már nem igazán jelentős szerintem se, ezeknél a képeknél. De hát f8-ra vannak rekeszelve. Viszont próbáld meg a két üveget beltéren használni és összehasonlítani, ahol kell a tág blende és a magas iso. Ordítani fog a különbség. Használj f3-4,5 rekesz értékeket, max f5,6-ig, esetleg vakus rásegítést is. Igaz ezt a kitobival csak egy bizonyos látószögig tudod megtenni, de rögtön érezni fogod a tami. előnyét, még a képek minőségével is.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Zozzer888
addikt
válasz Gabor1123 #14646 üzenetére
Az 50est azt szidja aki munkára akarja használni.A nagy iramot nem bírja, a "miénk" is széthullott (de összerakták a srácok).De magán kézbe, hobbizni simán bevállalnám én is.A 40-es nekem nem kéne, mert ott a Tami. Szerintem nem elég fényerős, olcsóbb az 1.8as 50es. Viszont videózni király lehet, mert ugye STM-es.
Teléből Canon 55-250 IS, de ha van több rá akkor Canon 70-200 F4 (utóbbi nekem is fent van a "listámon")
szerk.: Ha olcsón akarsz fényerős fixet, akkor Helios 44M + chipes adapter. Így 5ezer forintból megvagy
[ Szerkesztve ]
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Zozzer888
addikt
válasz Gabor1123 #14654 üzenetére
Hát azt csak Te tudhatod, hogy mit és hogy szoktál/akarsz fotózni.Képminőségben nincs nagy difi köztük, úgy tudom szinte elhanyagolható,de majd megírja valaki akinek már volt mind a három.(Vagy találkozott velük)
Ha kell az IS, vagy a nagyobb fényerő akkor várj...HA kell...ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
őstag
válasz Gabor1123 #14656 üzenetére
Hali!
"Kicsit" több mint 300k-ból, a 70-200 IS valóban jól rajzol.
De ha jól értelmezlek még ismerkedsz a fényképezéssel, legalábbis a DSLR-el ezért semmiképp nem ajánlok ilyen drága üveget.Viszont ha gondolod, csinálok egy tesztet a következő obikkal:
EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS
EF-S 55-250mm f4-5.6 ISEF-S 15-85mm f3.5-5.6 IS USM
EF 70-200mm f4 L IS USMValamennyi gyutávon, élesség/rajzolat szempontjából. Láthatod majd a kromát is.
JPG-ről annyit hogy haladéktalanul állj át RAW-ra, a JPG 1etlen előnye talán hogy "helyszínen" elmossa a képet, így a legtöbb esetben a zajt is elmossa. De ezzel valamennyit romlik a rajzolat is tehát ez nem nyerő kompromisszum. Nem beszélve arról hogy RAW esetén a LightRoom ami egyszerű ha belejössz, tetszés szerint állíthatsz a zajon, és gyakorlatilag mindenen. De részemről nekem a legfontosabb: kiszedhető a kromatikus aberráció miatti színhibák, és a lencse torzításai miatt görbülő vonalak. Utána pár katt és jön ki a JPG.
üdv!
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
őstag
válasz Gabor1123 #14674 üzenetére
Akkor a "nagy" érdeklődésre való tekintettel hamarosan nekilátok.
1ső körben új tesztábrát dolgozok ki mert a régi nem igazán válik be. Utána megcsinálgatom. A héten bízok benne hogy kész lesz, mert 1éb esetben 1hónap, mivel nyaralni fogok Düdv!
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
-
-
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20823 üzenetére
- Canon 24-70 L nem stabis, képe nagyon jó, de iszonyú nagy a focus shift-je, lepipálva mindent, amit eddig láttam. Ez nagy mélységélességnél még mindig nem akkora gáz, de azért jó lenne azt az üveget gondolom általános célokra is úgy használni, hogy telibe találjon a fókusz..
- Tamron 24-70 stabis, képe nagyon jó (f4-re rekeszelve még jobb is, mint az alapból f4-es Canon), focus shift pedig f/4-től már szinte elhanyagolhatóan kicsi, cserébe totál a Canon élességét hozza, CA is hasonlóan kevés..
- Sigma 24-105 elég gyengus üvegMeg is jelöltem, mit vennék a helyedben. Csak nagyon teszteld le a Tamit boltban.
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz Gabor1123 #20823 üzenetére
Túl jó a 70-200 F4 IS képminősége...nem egyszerű hasonlót találni alapzoom tartományban.
Nekem hasonló konfigom van 6D, 70-200 F4 IS, van mellette egy Canon 24-105 obi ezt a közös 70-105mm tartományban bucira veri a teleobi, viszont a 24-105 nagylátó tartományban azért erősebb mint tele tartományban, csak az nem tudom összehasonlítani. Van egy fix 100L makroobim és azt is rekeszelnem kell f4-re hogy azt az eredmény hozza mint a 70-200 F4 Is
sok teszt van a Canon 24-105 F4 vs. Sigma 24-105 F4-ről ugye, az az eredmény, hogy képminőségben egy kicsit erősebb a sigma mint a canon (de nem annyival hogy utolérje a 70-200 F4 IS-t).
Canon 24-70 F4: nem túl elterjedt főleg, relatíve új plusz az ára miatt, viszont a makrózási képessége nem rossz a többihez képest.
Tamron 24-70 F2,8: Ez nagy kedvenc FF vázon, aki olcsóbban akar 2,8-al alap zoomtartományban fotózni.
Élességben ez fog a legközelebb lenni a 70-200 F4 IS-hez...Én e mellé tenném le a voksomat. -
Alx.Mercer
aktív tag
válasz Gabor1123 #20827 üzenetére
Igaz hogy egyiket sem használtam még, de a Canon pénzvisszafizetési akció miatt elég jó vétel lehet a 24-70 F4 IS. Elég szép összeget visszakapsz utánna...
A Tamronnal már én is szemezek elég rég óta... Nagyon jó objektívnek tartják, mind képminőségben, mind felépítésben. Egyszer próbáltam APSC-n, de akkor elég felemás volt a fókusza, de az eltérés sokkal konstansabbnak tűnt, mint pl az általam kipróbált Sigmáknál... Ha elég időm lett vola, akkor lehet hogy mikrofókusz kalibrálással kiküszöbölhettem volna. Sajnos elég gyors volt az ismerkedésünk... A fókuszmizéria ellenére sem ment el a kedvem tőle. -
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20827 üzenetére
Bocs, nem Neked, mindenkinek: a 24-70 f/4 IS-t én nem tudom, miért ajánlgatják innen. A jövő egyre inkább tendál a nagyobb megapixelek irányába (bár Canon elég konzervatív e téren), olyan obit akartok ajánlani "Canonra Canon a legjobb" alapon, ami hiába jó makrós, iradtlant ugrik rekeszelésre a fókuszsíkja ?
Ez egy f/4-es üveg. Szépen belövi f4-en (tehát tágon) a fókuszt, finomhangolja is ha kell, lövögeti a képeket, minden szép és csodás. Aztán rekeszel az ember f/5.6-ra egy kis plussz élességért, vagy bármi egyéb ok miatt, esetleg f8-ra stúdióban (bár én nyitva is stúdiózok) és a fókuszsík akkorát tolódik hátra a kalibrált értékről, hogy utána jön a pislogás, mi történik a képpel.
Egy Sony fullframe milc-re (A7 széria) Novoflex adapterrel bármikor fel merném csavarni, mert a kontraszt alapú, behúzott rekeszen mérő fókuszt ez nem érinti, de Canon tükrösre soha nem venném. Nem lehúzni akarom, de irdatlant driftel az üveg hátrafele fókuszban, rekeszelve, amit nem lehet korrigálni, csak tudomásul venni (vagy arra kalibrálni és akkor f4-en gyenge).
Objektív tesztelése vétel előtt: már 2x írtam erről egy-egy kisregényt 1-1 topic-ba, de nyilván ezek süllyednek, ahogy teremnek a hozzászólások. Lehet nyitok neki nemsokára egy külön topic-ot, amit aztán ha a nagyérdemű fixre rögzít vagy kiemel, sokaknak segíthet.
-
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20831 üzenetére
Nézd meg, ha ráállsz merőlegesen egy homogén felületre, aminek van némi mintája (fal, padló, akármi, csak a merőleges fontos):
- ráfókuszál-e egyből szépen a középponttal.
- ha igen, katt, az elkészült képet nézd meg:- középen éles-e (obifüggő persze),
- illetve ezután nézd, hogy decenter van-e:
- függőlegesen, majd vízszintesen kiindulva a középpontból, csekkold, hogy egyenlő mértékben "homályosul"-e a kép teljesen tág rekesznél, ahogy haladsz kifele a középponttól. Úgy képzeld, mint egy koordináta rendszert, y tengely mentén nézed, hogy a nullától távolodva +1 és -1 egyenlő mértékben éles-e, majd +2 vs -2, +3 vs -3, stb. míg el nem éred a kép két szélét felül és alul. Utána ugyanez az x tengelyen, a nullától egyenlő mértékben távolodva, a két oldalnak egyenlő mértékben kell "homályosodnia", ahogy haladsz az üveg széle felé (hacsak nem valami brutál üveged van, mert akkor tűéles marad minden és az is jó). A lényeg nem a homály vagy az élesség, hanem a szimmetria: egyforma legyen. Ha egyik oldal kicsit szoftos, a másik is annyira legyen szoftos. Ne jobban, ne kevésbé, mert akkor ott valami már nem oké.
- ezt a kéttengelyes gyakorlatot eljátszhatod még az átlók mentén is távolodva, azaz jobbfel versus balle, illetve balfent versus jobblent.
- ha mindenhol egyenlő mértékű az élesség (vagy felpuhulása a képnek), az jót jelent, ott nincs gond. Ha valamelyik oldal az ellentétes oldali párjához képest mást mutat, köszönd meg és tedd vissza a polcra és/vagy kérj másik példányt és gyakorlat elölről.
- ultrahangos motor ne sípoljon, töknéma legyen, stabi dettó, semmi cicergés, ezek tök némák Tamronnál.
- stabi ne rángassa a képet mikor beindul, ennek szép nyugisan kell indulnia. Az, hogy megfogja a képet azonnal és bestabilizálja, nem rántás.
- fókuszgyűrű szép finom egyenletes járása..
- zoom dettó..
- lencsék épsége, első, hátsó
- f/2.8-ról lefele rekeszelve f/3.2 a következő érték (vagy 3.5, nem emlékszem), szóval erre állítva a rekeszt, a mélységélesség ellenőrző gombbal csekkold szemből belenézve az obiba, hogy moccintja-e bentebb a rekeszt az obi, vagy csak kattan, de a rekesz marad ugyanolyan tág
- 45 fokban fotózd le a homogén, de érdes felületű (tehát mintás) padlót 70 milin, tágon, és nézd, hogy hova esik a fókuszsík: a középső pont vonalába (ami a lehető legjobb), vagy hátrébb, vagy előrébb. A vázad ha tud korrekciót, ki kell, hogy tudja korrigálni ezt AF micro adjust alatt, értelmes határon, mondjuk pluszminusz 10-es értéken belül. Utána megnézni, hogy 24 milin mennyit téved és annak is a pluszminusz 10-es korrekciós határba illene sztem esnie. Ha nem így van, add vissza, később alig tudsz majd korrigálni, ha elmászna esetleg (bár nem szokott).
- 220volt.hu készésges, én náluk próbálgattam 1 órán át, de fotós srác volt az eladó is, még az üzlet gépén is megmutatta az SD kártyára kimentett jpeg-et, hogy megnézhessem (bár kijelzőn is látszik a lényeg).Sok sikert
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Apple notebookok
- Star Wars Outlaws teszt
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gumi és felni topik
- Xbox Series X|S
- Politika
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Leica DG Vario Elmarit 1:2.8-4.0 12-60mm ASPH
- OM System TG-7 Piros színű, pár alkalommal használt, szép állapotban, 1,5 garanciával, eladó!
- Eladó GoPro Hero 11 + rengeteg kiegeszítő + 4 akkumulátor + telesin akku töltő
- Sony SEL 35mm F/1,8 OSS APSC Objektív Újszerű Hibátlan állapotban
- Sony a6000 + E50mm F/1.8 OSS objektív
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen