Na ez jó hír!
A színek elég frankók voltak, az nagyon tetszett az Atlasban, és a NEXT óta elég sok bugot jelentettem nekik az experimental branch-ben, és a színek miatt is többször reklamáltam. Az volt a magyarázat a NEXT-es butított színekre amúgy, hogy így sokkal reality-bb a játék. Érted, amikor --- hopp és majdnem lespoilereztem. Na mindegy, ha ismered a sztorit, akkor tudod miről beszélek. De ezek szerint akkor mégis megoldódott ez a szín dolog.
Ja, a Subnautica feeling volt az a pont amikor úgy éreztem, ez nem abba az irányba megy mint szeretném...
(#1821) Vesa:
"ahogy egy hajótervező sem ártana, mert jelenleg úgy működik a dolog, hogy random kell keresgélni a megfelelőt, és ha találsz egyet ami megfelel képességeiben, az nem biztos, hogy tetszeni fog formára is."
Ez szerintem nemigen fog bekövetkezni, pláne hogy a játék egyik lényege ez a technológia, hogy A-Z-ig szinte minden procedural, még a starshipek is.
Amúgy a starshipeknek, freighter és frigattoknak, multi toolnak, és még az NPC-knek is van saját seed-jük, ami egy számsor, ami alapján generálja a játék a kinézetet.
Ezt save editorral tudod megnézni. Ha pl. különböző típusú hajókhoz (explorer, hauler, fighter, shuttle) berakod ugyanazt a seed-et, akkor ugyanolyan színűek lesznek, de nyilván megtartják a típusukra jellemző tulajdonságokat.
Másrészt ott vannak a portálok, most már a hajódat is viheted magaddal vele (legalábbis 1,5 hónapja még így volt ) így, ha a valami közösségi oldalon (pl. reddit) látsz megosztva valami frankó kinézetű hajót, akkor ha elmész érte a megfelelő portal lokációra, akkor te is megszerezheted pontosan ugyanazt (max. a slotok száma meg a Class fog változni, nyilván mindig bevárjuk az S-class-t ).
Erről jut eszembe, az mondjuk frankó, hogy lehet moddolni a játékot, én is így tettem korábban a színekkel, de ha már a kritikus hibákat javították, a Save editoros dolgot be kéne dönteni, mert ezzel lehet csalni, meg túlzottan könnyűvé teszi a játékot. Mondjuk akkor így a seed váltogatásnak is annyi.
De pl. HG foghatná, és encryptelhetné a save fileokat, hogy ne lehessen csalni. Mondjuk én is használtam, amikor próbálgattam a seed-eket ami amúgy csak kinézetet változtat, statokat nem, meg azért is kellett, mert meglévő blueprintjeim elvesztek valami bug folytán – az acid meg még valami, ami kritikusan fontos lett volna a craftoláshoz. Na ezt save editorral lehetett orvosolni, bár ezt a bugot is javították.
Kicsit elkanyarodtam. Na szóval mivel procedural kb. az egész játék, nem hinném hogy egyhamar lesz ship-shop. A seed-ek alapján viszont tudod változtatni a kinézetet (save editorral), ez tényleg nem változtat semmilyen staton, csak a kinézeten. Van is egy elég nagy gyűjtemény, én is posztoltam oda: nmseeds.club
Van ott starship, multitool stb. lehet válogatni.)
Viszont én most Empyrionnal tolom, ez az a játék amit NMS-ben meg az Osirisben is kerestem és nagyon magasra tette a mércét. Survival sandbox, hard fokozat, és azon tényleg nehéz is, van ship és base building a legapróbb részletekig. Sajna még csak alfa állapotban van, de már elég sok benne a tartalom, bár nem sztori ügyileg. Steamen láttam több olyan usert, aki már beletolt 3000+ órát... Na azért ilyen elvetemült én nem leszek, max 5-10 év alatt hoznék össze ennyit, feltéve ha akkor még lesz steam
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.