Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1801) TheProb válasza morfondőr (#1800) üzenetére


TheProb
veterán

Én is valami ilyesmire tippeltem.

Más:Optimalizálni sikerült már valakinek a játékot? 1070-nel kabaré, hogy átlag 40FPS-em van... (2K, high és medium beállításokon, VSync Off)

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#1802) Vesa válasza TheProb (#1801) üzenetére


Vesa
veterán

Az optimalizáció nincs a helyzet magaslatán még mindig, bár nekem szintén 1070-nel jön a 60FPS, igaz, "csak" FHD-ban játszom...

A tudomány a valóság költészete!

(#1803) Dlite


Dlite
tag

Megvettem a black friday keretében. Azt hiszem 28eurót megér :)

RTX2060 I5-9500

(#1804) Vesa válasza Dlite (#1803) üzenetére


Vesa
veterán

Simán, főleg a NeXT óta bele pakolt tartalmakkal már nagyon jó kis game lett.

A tudomány a valóság költészete!

(#1805) Dlite válasza Vesa (#1804) üzenetére


Dlite
tag

Egyelőre csak 3 órát sikerült beletenni. De nagyon tetszik, jó vételnek tűnik.

RTX2060 I5-9500

(#1806) Dlite


Dlite
tag

Van egy vicces kis gondom. A hátizsákomban azokat a cuccokat ami felesleges az egér 3-as gombjával tudom "destroy" eltüntetni.....Na de nekem csilli-villi "nyócezer" gombos gamer egerem van, na ná hogy pont ott nincs gomb....Sajnos a menüben nem találok olyan opciót ahol a "destroy"-t át tudom tenni másik gombra. Valakinek valmi ötlet hogy tudom a nálam lévő felesleges cuccot eltüntetni? Köszönöm....

RTX2060 I5-9500

(#1807) freddirty válasza Dlite (#1806) üzenetére


freddirty
senior tag

csak van görgő az egereden? Nyomd le :)

fred

(#1808) Dlite válasza freddirty (#1807) üzenetére


Dlite
tag

Igen az történt csak ahhoz át kellet az egér egyik elmentett gombkiosztását - hármat lehet menteni - tüntetni. Így alapon már érzékeli :) Azért köszi! :)

RTX2060 I5-9500

(#1809) Vesa válasza Dlite (#1808) üzenetére


Vesa
veterán

Érdemes végigmenni a kvázi tutorialon az elején. Vagyis mész, amerre visz a küldetés. Abból szinte mindent meg lehet érteni, tervrajzokat, gyártást, mérnököket, fejlesztéseket stb.

Magam részéről, ha kapna a game egy rendes joy támogatást (Hotas), én már absolute ellennék vele. Így is benne van már párszáz órám, de az irányítás arcade jellegével nem tudok kibékülni. Egyebekben egyre jobb ez a cím!

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1810) Dlite válasza Vesa (#1809) üzenetére


Dlite
tag

Köszi, tolom a "tutoriált" :) Kérdés. Ha fejlesztek valamit. pl Jet Pack. Azt elég a "hátizsákban" hagyni, vagy valamit csinálni kell vele. Fejlesztettem,legyártottam ami +20% sebességet ad..de én nem veszem észre, hogy hú de megnövekedett volna az ugrálásom.....

RTX2060 I5-9500

(#1811) Vesa válasza Dlite (#1810) üzenetére


Vesa
veterán

Installálni kell (E)-vel. Arra figyelj, hogy a vonatkozó tech mellé/alá/fölé tedd, mert akkor + bónuszt is ad (onnan látod, hogy jól tetted le, hogy a bónusszal érintett slotok kerete vastagabb lesz és színes). egy főrendszerhez maximum 3db upgrade bónuszt lehet "fűzni", a többi már nem ad bónuszt.

A tudomány a valóság költészete!

(#1812) Dlite válasza Vesa (#1811) üzenetére


Dlite
tag

Köszönöm!

RTX2060 I5-9500

(#1813) Dlite


Dlite
tag

Régen toltam bele játékba pár nap alatt +20órát (munka, család, betegség...meg hát öregszünk is :DD ) Talán a Witcher3 volt az utolsó - jó ne számítsuk a 10 év WoW-ot - de ebbe gyorsan sikerült. És rohadtul tetszik!! Nekem 10/10 most a játék. Kíváncsi vagyok meddig tart a lendület.....

RTX2060 I5-9500

(#1814) Apollyon válasza Dlite (#1813) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Nekem ~600 órát tartott ~ 1 év alatt. Igaz, volt amikor csak magában futott, bár az nem olyan sok.
De én még olyan fázisában szálltam bele (Atlas Rises 1.38), ami teljesen más volt és nehezebb is valamivel. Aztán egy bő hónapja letöröltem.

A next update eleinte nagyon tetszett, de aztán olyan irányba ment a fejlesztés (illetve amit a next előtti verzióból kivettek, nem rakták vissza) ami nekem már sajnos nem pálya, így elkezdtem empyrionozni.

Sajnos túl könnyű lett az NMS, még survival/permadeath módban is könnyebb lett mint a NEXT előtt volt normal módban. A széles, egyébként szintén procedural színpaletta ami volt Atlas Rises-ben, a NEXT után gyakorlatilag eltűnt, és kb. 2-4 színre redukálódott per biome.

Majdnem az összes bolygó vizes, régen úgy kellett vadászni az ilyen bolygót, és ezáltal sokkal nagyobb értéke volt.

Ugyan van jópár klassz fícsör a NEXT update-tel, ami bizonyos dolgokban jobbá teszi a játékot, csak éppen az Atlas Rises-ig bezárólag nem ezt az irányvonalat demózta. Nem csak ennél a játéknál, sok másiknál is azt lehetett észrevenni, hogy elmegy a játékmenet abba az irányba, ami a kiszolgálja a játékost, nem kell küzdeni az eredményért, maximum csak pepecselős, de egyáltalán nem nehéz, nincs benne semmilyen kihívás. Eleve a NEXT óta is még butították az enemyket, főleg a pirate-eket. Gyakorlatilag lehetetlen meghalni a játékban, vagy hát tenni kell érte. A legnagyobb tömeg viszont pont ezt akarja, ez a csak mész előre és nyersz style, azaz garantált win – nekem nem jön be.

Sorry, hogy ilyen lehúzós a véleményem, csak én másra számítottam. Lehet azóta már más, akkor ez van, de nem hiszem, hogy már valaha is nehezebbé tennék a játékmenetet, ezzel sok playert veszítenének.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1815) Dlite válasza Apollyon (#1814) üzenetére


Dlite
tag

600+ óra játékkal biztos jobban látod a játékot, mint én 20+-szal. Kizártnak tartom, hogy a 600 órát megközelítsem, ha az én szintemet vesszük ha 100+ óra lesz benne az is szép teljesítmény :)

RTX2060 I5-9500

(#1816) Apollyon válasza Dlite (#1815) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Hát, kiszolgálta a pénzét, az biztos. :D
Amúgy még mindig nagyon nagy a potenciál a dologban, Hello Games feladta a leckét a többi dev csapatnak, most kb. mindenki procedural meg sandbox game-t akar. :D

Mindenesetre én most jó ideig nem fogom elővenni a játékot, bár azért a steam mappámban nyilván ottmarad.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1817) Vesa válasza Apollyon (#1814) üzenetére


Vesa
veterán

Én is többszáz óránál tartok, de nekem nincs bajom a NEXT-el sőt. Így is sok idő, mire mindent összeszed az ember, főleg most, az Abyss/Vision uptate óta, mert bekerült egy csomó új cucc.

A biome-k most nagyot fejlődtek, erről szólt a Vision update pár napja. Visszakerültek a színek (bár erre létezik egy mod is, ami nem csak a régi palettát tette vissza, hanem ki is bővítette azt) és rengeteg új variáns került bele, most már tényleg változatosnak mondható a világ, nem sűrűn ismétlődnek a tájak.

Van pár idegesítő dolog, de együtt lehet élni velük. Végre kijavították a fregatt storage containert is.
Vizes bolygó több van valóban, ennek szerintem az Abyss az oka, ami egy butított Subnautica féleség lett.

Összességében, én egyre jobban szeretem, rengeteg tartalom került bele.

A tudomány a valóság költészete!

(#1818) Dlite


Dlite
tag

Én egyelőre azzal elvagyok, hogy a kezdő helyen és a környező bolygókon mászkálok nézelődök :D (persze a tutorialt is követem, éppen most készítettem híperhajtóművet). Szinte érzem a tapintható magányt a bolygón...rohadt jó :D

RTX2060 I5-9500

(#1819) Vesa válasza Dlite (#1818) üzenetére


Vesa
veterán

És még tonnányi dolgot tehetsz majd. Építhetsz bázist, földön, fregatton, vagy víz alatt. Lehet saját parancsnoki hajód, ezt mobil bázisként is lehet használni, lehet saját flottád amiket küldetésekre lehet küldeni, építhetsz farmot, ahol a bolygókon talált ritka növényeket lehet termeszteni (ez saját nyersanyag utánpótlásra is jó, illetve pénzt is lehet keresni a "termény" eladásával), lehet csinálni küldetéseket ami egyrészt pénz kereseti lehetőség, másrészt növeli a reputációdat az adott guild-nél/fajnál. Most került bele a "régészet", lehet találni csontokat a talajban, amit kiásva el lehet adni jópénzért. Hajóroncsokból techniológiák és tervrajzok nyerhetők ki, de akár új hajót is lehet így szerezni. Fejleszteni lehet a hajókat, a ruhát, a mutitoolt, s fregattot, és ha már később lesz, akkor a földi járműveket is, amiből többféle is van. Plusz most jött be a víz alatti építés, amihez immár egy saját tengeralattjáró is gyártható, és persze fejleszthető. És persze a rengeteg felfedezés, vagy a főküldetések teljesítése is ad jópár órányi teendőt. És még ezer dolgot lehet csinálni, pl. építhetsz bányagépeket, melyek automatikusan termelik ki a nyersanyagot akár a talajnól, akár az atmoszférából, etetheted az állatokat, hogy barátokká váljanak, aminek az az előnye, hogy néha elvezetnek ritka relikviákhoz vagy egyéb anyagokhoz.

A küldetéseket érdemes csinálni, mert az kvázi tutorialként is működik, tehát nagyon sok dolgot meg lehet tudni általa. Néhány tervrajzot valami új eszközhöz is csak akkor ad a játék, ha megcsinálsz egy küldetést.

A tudomány a valóság költészete!

(#1820) Dlite válasza Vesa (#1819) üzenetére


Dlite
tag

Kell ennél több? :)

RTX2060 I5-9500

(#1821) Vesa válasza Dlite (#1820) üzenetére


Vesa
veterán

Háát... :D Mondjuk a városokat, településeket hiányolom a játékból, ahogy egy hajótervező sem ártana, mert jelenleg úgy működik a dolog, hogy random kell keresgélni a megfelelőt, és ha találsz egyet ami megfelel képességeiben, az nem biztos, hogy tetszeni fog formára is. Lenne még mit beletenni, hatalmas benne a potenciál de már így is megéri az árát, főleg akcióban.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1822) Dlite válasza Vesa (#1821) üzenetére


Dlite
tag

Persze, végtelenségig lehetne a lehetőségeket sorolni. Arra gondoltam, hogy kell ennél több, hogy 100+ órát beletegyen az ember? :)
Város, település csak nagyon kevés esetleg pici kolóniák. Szerintem pont a természet érintetlensége adja a legnagyobb feelinget...

RTX2060 I5-9500

(#1823) Apollyon válasza Vesa (#1817) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Na ez jó hír!

A színek elég frankók voltak, az nagyon tetszett az Atlasban, és a NEXT óta elég sok bugot jelentettem nekik az experimental branch-ben, és a színek miatt is többször reklamáltam. Az volt a magyarázat a NEXT-es butított színekre amúgy, hogy így sokkal reality-bb a játék. Érted, amikor --- hopp és majdnem lespoilereztem. :D Na mindegy, ha ismered a sztorit, akkor tudod miről beszélek. :D De ezek szerint akkor mégis megoldódott ez a szín dolog.

Ja, a Subnautica feeling volt az a pont amikor úgy éreztem, ez nem abba az irányba megy mint szeretném...

(#1821) Vesa:
"ahogy egy hajótervező sem ártana, mert jelenleg úgy működik a dolog, hogy random kell keresgélni a megfelelőt, és ha találsz egyet ami megfelel képességeiben, az nem biztos, hogy tetszeni fog formára is."

Ez szerintem nemigen fog bekövetkezni, pláne hogy a játék egyik lényege ez a technológia, hogy A-Z-ig szinte minden procedural, még a starshipek is.
Amúgy a starshipeknek, freighter és frigattoknak, multi toolnak, és még az NPC-knek is van saját seed-jük, ami egy számsor, ami alapján generálja a játék a kinézetet.
Ezt save editorral tudod megnézni. Ha pl. különböző típusú hajókhoz (explorer, hauler, fighter, shuttle) berakod ugyanazt a seed-et, akkor ugyanolyan színűek lesznek, de nyilván megtartják a típusukra jellemző tulajdonságokat.

Másrészt ott vannak a portálok, most már a hajódat is viheted magaddal vele (legalábbis 1,5 hónapja még így volt :D) így, ha a valami közösségi oldalon (pl. reddit) látsz megosztva valami frankó kinézetű hajót, akkor ha elmész érte a megfelelő portal lokációra, akkor te is megszerezheted pontosan ugyanazt (max. a slotok száma meg a Class fog változni, nyilván mindig bevárjuk az S-class-t :D).

Erről jut eszembe, az mondjuk frankó, hogy lehet moddolni a játékot, én is így tettem korábban a színekkel, de ha már a kritikus hibákat javították, a Save editoros dolgot be kéne dönteni, mert ezzel lehet csalni, meg túlzottan könnyűvé teszi a játékot. Mondjuk akkor így a seed váltogatásnak is annyi.
De pl. HG foghatná, és encryptelhetné a save fileokat, hogy ne lehessen csalni. Mondjuk én is használtam, amikor próbálgattam a seed-eket ami amúgy csak kinézetet változtat, statokat nem, meg azért is kellett, mert meglévő blueprintjeim elvesztek valami bug folytán – az acid meg még valami, ami kritikusan fontos lett volna a craftoláshoz. Na ezt save editorral lehetett orvosolni, bár ezt a bugot is javították.

Kicsit elkanyarodtam. :D Na szóval mivel procedural kb. az egész játék, nem hinném hogy egyhamar lesz ship-shop. :D A seed-ek alapján viszont tudod változtatni a kinézetet (save editorral), ez tényleg nem változtat semmilyen staton, csak a kinézeten. Van is egy elég nagy gyűjtemény, én is posztoltam oda: nmseeds.club
Van ott starship, multitool stb. lehet válogatni.)

Viszont én most Empyrionnal tolom, ez az a játék amit NMS-ben meg az Osirisben is kerestem és nagyon magasra tette a mércét. Survival sandbox, hard fokozat, és azon tényleg nehéz is, van ship és base building a legapróbb részletekig. Sajna még csak alfa állapotban van, de már elég sok benne a tartalom, bár nem sztori ügyileg. Steamen láttam több olyan usert, aki már beletolt 3000+ órát... Na azért ilyen elvetemült én nem leszek, max 5-10 év alatt hoznék össze ennyit, feltéve ha akkor még lesz steam :D

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1824) Brett001 válasza Apollyon (#1823) üzenetére


Brett001
aktív tag

Ahogy olvasom azért lett a Vision, mert hozzád hasonlóan sokan hiányolták a színpalettát. :) Illetve a biome is változatosabb lett, kerültek bele új növények, ásványok, állatok. És újabbakat igérnek. Szóval nem ülnek a babérjaikon a HG-s srácok. :)

Viszont még mindig nagy bajom, hogy ha már felszerelted a hajód, megvan minden kiegészítő a multi-toolodra, megvan minden tervrajz a bázisépítéshez stb. már nincs mozgatórugó, hogy pénzt, nanitot, salvage techt keressél. Persze lehet gyűjteni újabb fregattra pénzt, de minek? Van egy újabb fregatod, elküldöd küldetésre, azt annyi. Hoznak vissza ezt-azt, jelentést tesznek, néha megkérdezik, hogy a megsérült hajóval tovább menjenek vagy térjenek vissza. Hát ez engem nem nagyon mozgat meg. :( Ez az egész annyira üres és érdektelen. Nincsenek csaták, nem kell komoly döntéseket hozni. De ha már ilyen kraftolós célú a játék én pl. a következőket szeretném benne látni:

1. Számítson a légkör összetétele. Belélegezhető levegőjű bolygón le lehetne venni a sisakot, nem használnád a létfenntartást. Ugyan ez igaz lenne, akkor is ha belépsz a bázisodba.
2. Ha mérgező, vagy légkör nélküli bolygón építesz bázist, zsiliprendszert kell építened.
3. A bázis energiaellátásról gondoskodni kelljen. Áramellátás generátor, oxygen generátor (nem belélegezhető levegőjű bolygókon) víztisztító, körforgató rendszer építése, ezek rendszeres üzemanyaggal való feltöltése (magyarán mindig keresni kell hozzájuk forrásokat)
4. Alvás szükséglet (ha nem alszol időnként, csökken a teljesítményed, nem tudsz sokáig futni, akár el is ájulhatsz, ugyan így táplálkozni is kelljen.
5. Még mindig életlenek az űrállomások. A karakterek csak álldogálnak, meg integetnek. Jöjjenek-menjenek, az űrállomáson leszálló hajókból szálljon ki a pilóta menjen a dolgára. A fregattokon a legénység járjon-keljen a folyosókon, legyenek épp javítással foglalatoskodó személyek; egyszóval éljen, lelegezzen a játék mert ez igy halott, üres. :(
6. A bázis felszereléshez bizonyos dolgokat csak pénzért lehessen venni, ne legyen kraftolható. Tehát legyen értelme pl. régészkedni, eladni a talált cuccot, hogy azon a pénzen a bázishoz szükséges dolgot lehessen venni.
7. Alkudozás más fajokkal.

[ Szerkesztve ]

"Felkészültség és fegyelem a sorsunk urává tesz." Farell főtörzsőrmester

(#1825) Dlite válasza Brett001 (#1824) üzenetére


Dlite
tag

Én úgy gondolom - elnézve az elmúlt 2 évet - hogy folyamatosan tolják bele az új dolgokat. Most is jön valami nagyobb tartalom. Nincs elengedve a játék, nem egy évre terveznek.
Lehet az általad felsorold dolgok is hamarosan elérhetőek lesznek :)

RTX2060 I5-9500

(#1826) Vesa válasza Apollyon (#1823) üzenetére


Vesa
veterán

Szerintem implementálható lenne a ship designer, mert itt csak arról van szó, hogy a játékos hajóhoz jutását kell átalakítani, a játékban az egyéb NPC hajók maradhatnának proc.gen alapon ettől függetlenül. A mostani megoldás nem jó, nagyon macera egy rendes hajóhoz jutás, és egy végtelenített kockadobás lesz tőle a játék, ami nem igazán jelent játékélményt. Azt viszont sokan szeretik, ha olyan hajó van alattuk, ami tetszik is nekik, de annak esélye, hogy valaki találjon egy olyat, ami minden szempontból megfelel, annyira kicsi, hogy ha nincs szerencséje, akkor akár hetekig, hónapokig is keresgélheti egy alapvetően unalmas metódus ismételgetésével. Inkább azt kéne megoldani, hogy ezt az energiát egy olyan hajó építésébe ölhesse a játékos, amit ő maga akar megépíteni a saját igényei szerint. Ez vonatkozik a külsőre, és a hajó képességeire is. Például úgy, hogy kereskedőknél szintén reandom generálva lennének hajóelemek, de akár lezuhant hajókból is ki lehetne szerelni, persze a megfelelő nehezítéssel, pl. spéci technológiával amit előbb meg kell szerezni.

Én is használom a save editort, de csak egyetlen dologra, ez pedig a WarpCell utánpótlás. Teljesen feleslegesnek érzem az állandó grindelést emiatt, mert rengeteg kell, rengeteget ugrál az ember (éppen az előbb tárgyalt hajó keresgélés miatt is), és ez már túl sok grind nekem. Úgyhogy a warpcell gyártást kivettem az egyenletből, de máshoz dierkt nem nyúlok, különben értelmét vesztené az egész játék.

HG nem igazán tudja még, mit is akar a programmal szerintem. Alapvetően egy kis vicces akármit akartak, de akkora lett a hype és olyan sokan látnak bele -jogosan-, komolyabb lehetőségeket is, hogy az eredeti koncepciótól kicsit távolodnak. Számos kérés érkezik a fórumokon, redditen, ahol más space játékokhoz hasonlítják -pl. Elite, pedig az egy másik liga-, és hogy mekkora potenciál lenne benne, ha nem úgy nézne ki az egész, mint valami Lego fantázia. A hajók is Lego-szerűen, a fajok is amolyan Disney figurák, stb. De érdekes módon, a fregattoknál már sokkal több egészen vállalható forma van, az kevéssé gyermekded.
A színekkel is ez volt, mert sokaknak meg az volt a baja, hogy irreális amikor minden bugyirózsaszín és egyéb rikító színek vannak, mert az eddigi csillagásazti megfigyeléseink nem engednek arra következtetni, hogy ilyesmi sűsűn előfordul az univerzumban. Szóval kapkodnak össze-vissza, de rengeteg tartalmat tettek bele, és véleményem szerint, ez nem tett rosszat a játéknak.

Azzal viszont egyetértek, hogy hiányoznak a hosszabb távú célok a játékból. És az is igaz, hogy rendkívül statikus minden egyelőre, remélem ezen változtatnak. Ha mást nem, majd az NMS 2.0-ban. :-)

Empyriont ismerem, de utoljára akkor próbáltam, amikor az NMS bebukott a startnál, tehát nem ma volt. Akkor nem igazán fogott meg, sem a grafika, sem a kezelőfelület, de lehet, hogy teszek vele még egy próbát, talán azóta már jobb lett.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1827) MrDrake válasza Vesa (#1826) üzenetére


MrDrake
tag

"Azzal viszont egyetértek, hogy hiányoznak a hosszabb távú célok a játékból." Mert az Elite-ben ugye vannak... :U

(#1828) Apollyon válasza Brett001 (#1824) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Igen, sajna NMS-ben az van, hogy ha megvan már minden, akkor nincs tovább mit csinálni... Nekem is ez volt a bajom, aztán elmentem a sűrűn lakott rendszerekbe, hogy hátha ott lesz valami izgalom, de semmi... Legalábbis survival módban, kihalt, üres volt az egész a nagy New Lennonban is.
A Normal mód nekem meg nem volt pálya, igaz már nem is volt túl sok különbség a kettő között.

De amúgy a community event pont erre volt jó, hogy lekötött ha már meg is van mindened.

A 7 pontodból amúgy 3 és fél teljesül az Empyrion Galactic Survivalban, igaz az egy teljesen más játék, szóval nem mindenkinek ajánlom. De ott aztán van survival ezerrel, oxigént előállítani kritikus, különben pár mp és halál. Kajára is kell figyelni, viszont vízre nem, az csak az Osirisben van. Osiris is amúgy survival, de ott még nagyon kevés a tartalom, és az extrém nehéz fokozatot még jobban nehezítve is legyőztem a játékot :D Pedig ha huszadát se játszottam vele annyit időben, mint NMS-sel.
Empyben is mindenre kell figyelni, de ott is van creative mód, és survival módban is ki lehet mindent kapcsolni. Ahol vannak NPC-k, azok járkálnak, bár ott nem lehet velük interakcióba lépni, és gesztikulálni sem szoktak. Csak a trade-elős formákkal lehet. Viszont elég sok mindent lehet nyomni, egyes bolygókon ha bázist építesz, akkor folyamatosan (időközönként) támadják drónok, amiket turretekkel lehet kivédeni. Időjárás is kritikus, különféle állatok is támadnak, de elég keményen, hármat odaharap azt vége. Van olyan alien bug, ami olyan savat köp ami követ, tehát rideg. :D Na mindegy, szal elég fun, Unity enginere épül, és egyes dolgokban olyan részletes, hogy huhh :D, szal elég nagy kihívás. Az AI nem olyan acélos, de jó lesz majd az is valszeg. Ezért se fogok egyhamar NMS-hez de még Osirishez sem visszatérni.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1829) Apollyon válasza Vesa (#1826) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Értem én, hogy technikailag meg lehetne oldani a ship shopot, de azt akartam mondani, hogy a HG portfóliója pont az, hogy szinte majdnem tényleg minden procedural a játékban. Ha a playerek alá tennék a shipek építésének lehetőségét, akkor eléggé kivennék a procedural tech alól az egyik táptalajt.

Amúgy ha annyira kell egy klassz hajó, akkor meg tudod oldani. Egyrészt van portal, biztos van olyan user aki posztolt már olyan koordinátát ahol találsz neked tetsző starshipet. Másrészt én mindig csak gazdag rendszereket látogattam (prosperous, wealthy, advanced, high supply stb.) mert ott biztosan találni max slotos S class hajókat.

Persze amit írtál nem lenne rossz valóban. De ezt mind leprogramozni a jelenlegi játékba nem kis meló lenne. Viszont ajánlatos az ilyen tippeket Zendesken megírni (angolul), mert azt figyelik és még tényleg lehet belőle valami.

A warp celles dolgodat nem értem. Mármint, no offense. De NEXT óta könnyebb craftolni, mint előtte. Még a refinerben is elő lehet állítani tök más cuccokból.
Ráadásul ha beépítesz 6 S class warp drive upgrade-et, akkor töredékére esik a fogyasztás.
Nekem az egyik mentésemben van egy S class Explorerem, 60+ %-os hyperdrive-val és 6 upgrade module-lal. Ha jól rémlik, akkor egy fullra feltöltött warp drive-val elég sokáig elvoltam, 2%-ot csökkentett a 100-ból egy ugrás. Arról nem beszélve, hogy kb 2500 fényévre ment a hatótáv / ugrás.

Hűű az elite dangerous biztos egy klassz játék, csak nem nekem :D Én azt hittem, hogy nagyon jó lenne kipróbálni, mert hogy szimulátor, és akkor tényleg valami realisztikus élményt kapsz. De aztán amikor leesett, hogy ez csak repülgetős, és nem lehet kiszállni a starshipből, maximum egy roverbe át és ennyi, akkor ez nálam instant felejtős game lett :D Szal az elite-nek nem sok köze van nms, osiris meg empyhez, max annyiban hogy űrben játszódik.)))

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1830) Brett001


Brett001
aktív tag

Nekem igazán az volna a fun, ha a Star Citizen grafikáját, repülési rendszerét, FPS akció kalandjait összefésülnék az NMS procedurális sok milliónyi felfedezhető naprendszerével, világával. :R

A játékmenet ötleteimhez még annyit, hogy "kell enni, aludni" módokban is lehessen nehézséget állítani, nem kell mindenkinek, hogy esetleg bosszantóan nehéz legyen, de már hangulatban, életszerűségben sokat ad egy játékhoz. A Skyrimhez is volt mod, hogy muszáj volt enni időnként, meg ha esett a hó akkor bundát kellett felvenned, meg tábortűznél melegedni és ez a valóságban is így van... ;) Tudja adni a hangulatot nagyon.

Bizony nagyon dobná a hangulatot, hogy mérgező bolygón bizony zsilipelni kell, nem csak úgy becaplatok a bázisra, beengedve a mérgező levegőt. Azért építettem, hogy megvédjen. Meg ha bent vagyok minek mászkáljak sisakban? :D

[ Szerkesztve ]

"Felkészültség és fegyelem a sorsunk urává tesz." Farell főtörzsőrmester

(#1831) Vesa válasza MrDrake (#1827) üzenetére


Vesa
veterán

öööö...Hol állítottam én ezt? Az Elite-nél üresebb játék nem létezik...

A tudomány a valóság költészete!

(#1832) Vesa válasza Apollyon (#1829) üzenetére


Vesa
veterán

"Ha a playerek alá tennék a shipek építésének lehetőségét, akkor eléggé kivennék a procedural tech alól az egyik táptalajt."

A player hajónál nem érzem, hogy ez bármiféle kárt okozna a koncepcióra nézve. Gyakorlatilag a procedural rész abban az értelemben megmaradna, hogy üzeltenként eltérő lenne a kínálat, tehát így is össze kéne vadászni a megfelelő alkatrészeket az univerzumban, de így meglenne rá a lehetőség, hogy olyat építsen a játékos ami az igényeinek megfelel. Meglátjuk, beteszik-e. Sokan kérik, de ez mondjuk nem jelent semmit.

"Másrészt én mindig csak gazdag rendszereket látogattam (prosperous, wealthy, advanced, high supply stb.) mert ott biztosan találni max slotos S class hajókat."

Az a baj, hogy a játék osztályonként generál slotokat, tehát hiába tetszik nekem egy hajó, ha az nem Hauler, vagy Exotic Hauler, akkor soha nem fogok belőle 48slotosat találni! És innentől megette a fene az egészet, mert pont a Haulerek többsége ormótlan, aránytalan rondaság. A szép hajókra meg nem lehet slotot bővíteni. Na ezért nem jó ez így.
Megírtam már nekik, nem is egyszer! :-) A Hotas vagy legalább joystick támogatással együtt, mert az a másik bajom, hogy rettenetesen arcade az irányítás. Nyilván, soha nem lesz ebből szimulátor, de azért az,hogy a hajóval nem tudok lebegni, se finom gázvezérlésre nincs lehetőség (vagyis nem tudok egy általam kívánt sebességet tartani), az gáz. Vagy rohan, vagy cammog a hajó, a kettő között gyakorlatilag nincs semmi. sajnos ez a konzolos irányítás miatt van, de PC-n az ember ennél többet várna.

Az Elite más kategória, az dedikáltam szimulátor, a galaxis ott valós csillagászati adatokra építkezve épül fel, tehát alapvetően egy sokkal komolyabb játék...LENNE, ha nem szarnának rá évek óta, és nem hagyták volna magára. Mert gyakorlatilag semmi tartalom nincs benne, minden cél kimerül abban, hogy nagyobb és táposabb hajód legyen, és bár van planetarty landing, de értelme az nincs, mert tök üres minden, sziklákon kívül sehol semmi, azt a néhány scriptelt alien bázist vagy roncsot, meg pár monotith-ot leszámítva.

Egyébként most X4-ezek. :D X3-ban van 3000+ órám, remélem ebben is lesz. Más kérdés, hogy szokásos Egosoft termék, tehát zero day bugos rendesen. De ha kipofozzák, jó lesz.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1833) MrDrake válasza Vesa (#1831) üzenetére


MrDrake
tag

Csak a fentebb említett Elite miatt írtam. Főleg, mivel úgy tűnt, hogy azt mint egy pozitív példaként említed (más liga).

ON: Én amúgy arra leszek kíváncsi, hogy ezt az ingyen toljuk a tartalmat hozzáállást meddig tudják majd csinálni. Mert azért itt nem merül ki annyiban, mint pl. az Elite, ahol szarják kifelé a skineket aztán annyi, ráadásul azt is egy valag pénzért.

(#1834) Vesa válasza MrDrake (#1833) üzenetére


Vesa
veterán

A másik ligát arra értettem, hoy bár space game mindkettő, de valójában semmi közük egymáshoz. Az Elite alapvetően szimulátor, az NMS meg egy Arcade játék.

Rengeteget adtak el a játékból, ahhoz képest pedig mai napig egy kis stúdióról van szó. Eleve ezért lehetséges az is, hogy továbbra is dolgozni tudnak rajta, annyi pénzből sokáig lehet finanszírozni azt a pár embert (még mindig elég szép eladásaik vannak, ha nem is teljes áron). Az más kérdés, hogy ül rajtuk egy kiadó is.
Szerintem még pár nagyobb update, és jön valami fizetős DLC. De ahhoz, hogy azt el tudják adni, a játékot előbb vissza kell hozni a sírból, mert különben senki nem fogja megvenni. Ezt eddig jól csinálják...fordult a megítélésük a jelek szerint.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1835) Dlite


Dlite
tag

Sziasztok!

Kérdés. Tegnap vettem egy 'expoer' hajót. Nagyon megtetszett, rohadt jó alakja volt stb. De nem csréltem be a másik hajóm, (öt slottal nagyobb a cargo). Ott ált a bázison. Ma meg sehol nem találom. Ugye nem tünik el, megvan valahol?? :D

RTX2060 I5-9500

(#1836) Vesa válasza Dlite (#1835) üzenetére


Vesa
veterán

X-et nyomd meg és kérd oda magadhoz a másik hajót...Elvileg meg kell legyen!
Van már Freightered? Mert akkor esélyes, hogy azon van a hajód is. Ha van már ilyened, akkor maximum 5db hajód lehet egyszerre (+ még egy, amivel éppen repülsz).

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#1837) Dlite válasza Vesa (#1836) üzenetére


Dlite
tag

Köszi a "hívást" kipróbálom. Nincs még Freighter, még nem adta be a megvédését. Még csak most ugrottam először másik rendszerben, idáig csak a tájat élveztem a bolygókon :D

RTX2060 I5-9500

(#1838) Vesa válasza Dlite (#1837) üzenetére


Vesa
veterán

Nem is kell rohanni, ez egy igazi chill out játék. :D

A tudomány a valóság költészete!

(#1839) Hauptmann


Hauptmann
addikt

Sziasztok,

Mi a helyzet mostanában a játékkal, érdemes megvenni féláron, ha majd akciós lesz a Steam-en? Az ígért tartalom bekerült már nagyjából?

(#1840) Vesa válasza Hauptmann (#1839) üzenetére


Vesa
veterán

Rengeteget fejlődött a játék, a NEXT óta rengeteg tartalom került bele, de még mindig nem tökéletes. Féláron szerintem érdemes megvenni, de ezt neked kell eldönteni. Nekem megérte, kb. 150-200 órám ment bele, minre kvázi "meguntam" és már nincs célom a játékban, de vannak akiknek még most sem igazán jön be. Júniusban érkezik egy újabb MEGA patch, Beyond néven, abban már támogatva lesz a VR és a multis részt is továbbfejlesztik, illetve egyéb tartalombővítések is várhatók.

Nézz meg pár videót esetleg, v1.77-nél tart a játék, tehát ezt a verziót nézegesd!

A tudomány a valóság költészete!

(#1841) Hauptmann válasza Vesa (#1840) üzenetére


Hauptmann
addikt

Megnázek majd róla pár videót. Nagyon vártam a megjelenését, de aztán el is engedtem a témát. Majd talán most megveszem, amint lesz féláras akció rá.

(#1842) Hauptmann


Hauptmann
addikt

A galaxis mindem egyes játékban más, vagy megegyezik?

(#1843) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Elővettem a játékot, október óta először. Azóta volt egy abyss és egy visions update. Utóbbi után azt hittem olyan lesz, mint volt, de még mindig csalódás: ugyanazok a fakó színek, mint ami a "next" update-tel jött. Egy atlas rises szintű látványvilágot szeretnék, de még bevárom a Beyond-ot, hátha az elhozza amit szeretnék. :)

Tudni valami morzsát egyébként a Beyondról? A VR része nem izgat...

Bár a game mostani állapota sem rossz úgymond, tetszenek az új funkciók, mechanikák stb. Pl. tök jó, hogy a naniteok nem foglalnak helyet, van némi multiplayer nem csak gömbök, jobb a teljesítmény stb., és stabil a játék – nálam legalábbis, most nem experimental branchezek. :)

Na, szóval sokat várok az új update-től. Ha azután sem lesz olyan változatos a látvány, mint régen, akkor visszarakom az Atlas rises-t, szerintem az az egész eddigi játék legjobb állapota. :)

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1844) 3.Aragorn


3.Aragorn
addikt

Sziasztok, már nekem is megvan a játék, de még csak ismerkedünk.
Első kérdés: lehet benne nevet választani valahogy, vagy mindenképpen a steam acc nevét húzza be?
Bosszantó, mert a steam accom neve sem az amit szerettem volna, az account kreálási első kísérletem kudarcba fulladt, majd mikor újat akartam csinálni az eredeti név foglalt volt, a support nem tudott segíteni, így csináltam egy újat és megadtam mást, mondván ez úgyis csak a steam fióknév nem kell ez majd sehova. Erre tessék. Baromira irritál... :(((

Nem minden vándorút céltalan...

(#1845) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Sziasztok.

Megvettem PS-re a játékot, mert állítólag már elég jó. Játszottam vele egy kicsit, de eddig nem kapott el a hangulat. Nem tudom mennyire random a játékmenet, de megjavítottam a hajót, és elrepültem egy bizonyos rádiójel után. Ott tartok most.

Jó indulatból kérdezem, hogy mit kell/érdemes ebbe a játékba csinálni? Merre induljak? Úgy értem, hogy itt az elején a küldetéseket kell csinálni? Vagy menjek csak random amerre látok? Adjatok kezdő tippeket légyszi. :)

Gondolom nem ma kezdtétek, és lehet, hogy a játék eleje is teljesen más már mint a megjelenéskor, ezért nem tudom tudtok e tippeket adni a játék elejére vonatkozóan. Remélem.

Kicsit utánanéztem a játéknak (ma/tegnap). És látom, hogy azért jóval több van benne, mint, hogy egy kis lézerrel bányászom a köveket.

Eléggé "tudatlanul" vettem meg a játékot. Nem sok mindent tudok róla. Gondoltam, szeretem a sci-fi-t, és majd felfedezem a galaxisokat mint Brand doctor a kedvenc filmemben. De nem úgy indult ez a kaland mint vártam.

Előre is köszi ha segítetek.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1846) Apollyon válasza .LnB (#1845) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Szerintem a legegyszerűbb módja a tanulásnak, ha bázist építesz.

Az az Awakenings küldisorozat amit most követsz az kicsit más jellegű, az elején csak az van azt hiszem, de amint eljutsz a bázisépítéshez, inkább az legyen a prioritás.

A bázisépítés ott kezdődik, amikor eljutsz oda, hogy le kell rakni egy base computert. De elég mindig csak az instrukciókat követni, amíg megtanulod mit hogy merre.) Mivel még új vagy a játékban, mindig olvass el minden szöveget / párbeszédet.

A multiplayer opciókban vagy hol, nézd meg a beállításokat, ahol lehet állítani, hogy ha csatlakozik hozzád egy játékos, akkor az mit tudjon csinálni. Lehet állítani, hogy tudjon-e téged sebezni, a bázisodhoz hozzáadni, elvenni, törölni stb.
Én ezeket kikapcsolnám, főleg permadeath módban. :D

Amúgy ez egy chill game, ha bejön az ilyesmi akkor nem fogsz benne csalódni.)

(#1844) 3.Aragorn: nem lehet nevet változtatni, csak steameden keresztül. Most nem tudom megnézni, de szerintem ott lehet valahogy nicket változtatni, és akkor a játékban is változik.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1847) .LnB válasza Apollyon (#1846) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Köszi.

Most, hogy említetted az Awakenings küldi nevét, rákerestem (YT-on). És igen, azt nyomom. Viszont én miután felszálltam a hajóval, valami jelet követtem egy másik bolygóra. És ott lelőtt egy olyan repülő scanner robot amikor bányászni akartam. :D Szóval én nem Space Station-re mentem.

Ezeket a multiplayer opciókat is átnézem majd köszi.

"Chill game", igen azt látom, hogy rá kell hangolódni.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1848) Apollyon válasza .LnB (#1847) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Pont még hozzá akartam tenni, hogy mivel a chill mellett ez egy exploration game is, szerintem ne olvass játékon kívüli leírásokat, meg youtube videókat, mert lespoilerezi a dolgokat.
Az ingame guide az teljesen rendben van.

Azok a repülő robotok sentinelek, de erre is minden fény derül a játékban a sztori folyamán.

Én még az 1.38-as patch idején vettem meg, akkor még szerintem nehezebb is volt a játék, és nem néztem leírásokat, sokkal nagyobb fun, amikor magadtól jössz rá mit-hogy kell operálni.)

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#1849) .LnB válasza Apollyon (#1848) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Okés, megfogadom. :) De kb mennyi idő után nyílnak ki a lehetőségek?

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1850) Apollyon válasza .LnB (#1849) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ez nagyban user függő is, meg mivel a játékban szinte majdnem minden procedural meg RNG, nem lehet megmondani.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.