Na ezeket a stúdiókat pont nem kell megvenni, mert csak aprópénz van bennük. Hibás tévképzet az ma az emberek fejében, hogy a felvásárlás az egyetlen módja a gyártó stúdiók exkluzivitásának, a Bungie, Activision azért lettek felvásárolva, mert olyan pénzt termelnek a GaaS játékaik, amit átlag ember ép ésszel fel se tud fogni, a Bethesdánál pedig egy óriási IP mennyiség és ígéretes technológiák vannak, amiket a Microsoft is tud hasznosítani, legjobb példa jelenleg a cég Orion fejlesztése és a MS által nemrég bemutatott latency update.
Az Apple azért nem valószínű belépő, mert az elmúlt 15-20 évben gyökeret vert náluk cégen belül egy sikerkultúra, bármilyen eszközt mutattak be vagy fejlesztettek, instant siker lett a vevők körében, ennek egyik pillére pedig az volt, hogy piacvezetőként és innovátorként tudták diktálni az irányokat (vagy úgy kommunikálni, mintha ők szarták volna a spanyolviaszt ), na ez nem lenne meg a játékkonzoloknál.
A Microsoft azért tudta megvetni a lábát a szegmensben 20 éve, mert volt egy pokolian jó, korszakalkotó launch címük a Halo személyében (fun fact: az Apple-től halászták el a játékot) és akkori mércével giga összegeket költöttek exkluzív konzol megjelenésekre, úgy mint Project Gotham Racing, BioWare megjelenések (KotOR 1-2, Jade Empire), Shenmue 2, Morrowind, Ninja Gaiden Black és még így is alig adtak el a konzolból többet, mint a bukásnak számító GameCube-ból, pedig akkoriban ez egy aránylag könnyebben megközelíthető piac volt és még így is folyamatosan hullottak el az új belépők, többek közt az Apple meg az Atari is.
A jelenlegi játékipar meg minden új belépő számára halálos lehet, a MS, Sony lefedi a teljes otthoni szegmenst, a Nintendo uralja a kézikonzolokat, az általa hagyott, amúgy óriási réseket a számtalan kis kínai cég és most már a Valve próbálja betölteni. Gabenék ötlete amúgy nagyon jó, a Steam Deck egy átgondolt, jól összerakott eszköz remek szoftveres támogatottsággal, korrekt árral és jelenleg precedens nélküli rugalmassággal, mókolhatósággal.
Szóval jól átgondolva a jelenlegi helyzetet, nem igazán látni, mit is tudna az Apple nyújtani, amivel nagyobb vásárlóbázist tudna szerezni. Jelenleg minden eszköze több, mint alkalmas játékok futtatására, jó a támogatásuk, egyre több program M csip kompatibilis, szóval nincs is nagyon okuk belépni egy új piacra. Meg őszintén szólva az látszik az elmúlt két évtizedből, hogy nulláról felépíteni egy platformot még a világ összes pénzével se lehet nagyon, legalábbis úgy, hogy belátható időn belül profitábilis legyen.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.