- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Szólánc.
- MárkaLánc
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Amarth #88902 üzenetére
Ebből a minél egyszerűbb, annál kevesebb a hibalehetőség.
Ez amúgy laguna 2es, vagy még az 1es dti széria?
Nekem 99es 1,9dti laguna 1esem volt, motorikusan nem rossz, mondjuk olajteknőt sosem tudtam rajta letömíteni, mindig csepegett belőle az olaj, villamos probléma nem volt vele, igaz manuális klímás, egyszerű felszereltség volt, viszont a hátsó ívek és az alja hajlamos rohadni.
Laguna 2esben már 1,9 dci van, az nem annyira golyóálló konstrukció mint az adagolós dti, az elektronikája rizikós, nem gyenge lutri tud lenni, viszont ha nem törték, akkor nem rohad. -
-
#89309696
törölt tag
válasz Amarth #70259 üzenetére
De meleget tud csinalni az utastérben? Amugy valoszunu szar az új termosztát is. A feluk újonnan is átenged. Nekem is az új átenged, Ugyanez a baja neki, nem fűtök megyek 40 Km-t es masfellel lejjeb van a mutató vegig. Nyáron jo. En mar leszarom, letakarom a hűtőt felig műanyag lappal telre aztán oldja meg.
-
#89309696
törölt tag
válasz Amarth #67467 üzenetére
Euro2-es motor, nincs klíma, full fapad. Pont annyival olcsóbb, mint amennyivel butább is a társaihoz vagy a Meganehoz képest, szerintem reális.
Ha megnézed alaposan meg kell vizsgálni az állásból és rövidtávokból eredő hibákat, mert ez még az én autómnál is kevesebbet futott a fél életén keresztül.
Ha valami üthető-vágható autó kell gyorsba aminek mindegy már akkor jó lehet, ha hosszabb távra tervezel fő autónak vele inkább néznék azért valami komfortosabbat.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #67465 üzenetére
75 LE ha együtt tudsz vele élni akkor jó, én 16 szelepeset keresnék a helyedben, abban már van klíma.
Azért ennyi az ára, mert nincs érvényes forgalmi. MErt nincs kljma és mert öreg autó.
Én is tervezem eladni az enyémet, lehet hogy 1 hónapon belül.
Azért se fogok kapni 300e-t se.
Pedig klímás, csak 2000es évjárat, renault, ennyit ér.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #67433 üzenetére
Ha fogsz rá költeni akkor jó vétel lehet.
De a hátsóhíd, és a motor a sarkalatos pont mert ezekben már 200ezer felett van mindben, és ilyenkor azért egy motorgenerál már beugorhat, főleg mert nagyon sokat melós kocsinak használtak az enyűhetetlensége miatt.
Van közöttük megkjmélt példány, de azt az árán látni fogod.
A hátsó hídra ha nincs szerelőd, akkor olyan 110e körül számolj legolcsóbban.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #51773 üzenetére
Mérd meg az FHP-t sajnos az olcsóbbak között egyre több a gyári hibás.
Másik ok a lendítőkerék lehet ha el van koszolódva nem tudja levenni a jelet.
Illetve vezérlő egység vagy kábel szakadás hiba is lehet.Mindenképpen abba az irányba indulj el, hogy a vezérlőbe bemegy-e a jel.
Mert ha nem akkor továbbra is az fhp körül kell kutatni.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #51002 üzenetére
Hm....
Densoval én még nem jártam így, én nem használok NGK-t, pedig azt mondják, az is nagyon jó márka.
Sőt én is ezt mondom, de nagyon sok helyen hamisítják, ettől persze ez még lehetett sima anyag elfáradás.Bízzunk benne, hogy kitart a menet "felújítód".
Közben megtaláltam amit már tegnap is kerestem neked.
Ezért kell levenni a hengerfejet egy ilyen mutatványhoz.
[link][ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #50990 üzenetére
Nem, határozottan nem.
Típus azonos hengerfejet tudsz csak feltenni.De heggesztesd fel jobban jársz, esetleg egy teljes felújítás, ha már úgy is le van véve és akkor hosszú időre levan a gond.
Használtba nem látsz bele, azt felrakás előtt nyomáspróbáztatni kell.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #50986 üzenetére
Ideig óráig.
Sajnos hallottam már olyanról amiből autópályán terhelésre kilőtte a betétet. (Gyertyástúl)
Az eljárás, ugyanis az, hogy felfúrják a gyertya helyét és beletesznek egy betétnek nevezett "perselyt".Jobb helyeken ezt felheggesztik és újra fúrják a gyertya helyét.
A hengerfejet így is úgy is le kell venni, és egy rendes gépműhelyi munkához képest ez csak taknyolás.De mitől szakad át a menet?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Amarth #39646 üzenetére
ezen is a kupak csere megvolt mielőtt megvettem, de nem segített rajta!
most azt az infót kaptam a szerelőmtől, hogy kezdődő hengerfej tömítés hiba(még nem kever vizet, olajat, csak beleszuszog a vízbe....) is tud így viselkedni, meg lehet próbálni, hogy a hengerfej csavarokon húzni még egy kicsit, hátha megjavul és akkor még 1 évet kibír(csinált már ilyet és bevállt), ha nem, akkor hengerfej le és megnézni, hogy mizu van odabennt!
jövő héten elviszem hozzá, a turbó tömítését is kicseréli(neki van szóló tömítése, nem csak szett), utána lehet nem ártana egy blokkmosás, mert tiszta olaj a blokk hátulja a turbó olajcső miatt(önindító is, ami meg csapágyas és fel kellene újítani...), majd utána kiderül, hogy megoldja-e a gondjaimat!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Amarth #38875 üzenetére
Amit minden autónál plussz a " típushibákat"
A hátsó lámpák alá folyik össze a víz érdemes ott nagyon megnézni, hogy ne rohadjon.
A torony doblemez csatlakozás is kritikus pont.
A váltót nagyon próbáld ki minden sebességet vegyen szépen. (ha kicsit szokatlan lesz az nem gond az olyan, csak ne recsegjen meg szoruljon)
Alá kell menni megnézni, hogy a váltó és rudazata csatlakozásánál ne szivárogjon az olaj.
Könnyezni mindegyik könnyezik, tehát nedves lehet, csak ne csepegjen.
Az összes elektromos berendezést ki kell próbálni menet közben és álló helyzetben is.
(nem vicc!)Illetve azt nézd meg, hogy a hátulja mennyire van ki?
Érdemes beleülni a csomagtartóba, abból látszik mennyit süllyed a hátulja mennyire van ki a torziós rúd.A kipufogó szeret szétrohadni főleg a hátsó dob, de az filléres tétel és könnyen cserélhető.
Ennyi ha rendben van meg kell venni használni örülni, mert amúgy elnyűhetetlen a motorja és az 1.6 90 le már egész autózható is.
Renault power
-
szőröscica
addikt
válasz Amarth #37166 üzenetére
Miért ne lenne értelme? Attól hogy régi, még nem kell szar olajat tenni bele. Az Elf 5W40-esek kellemes középkategóriás olajak, nagyon jó ár/érték aránnyal. Egyébként a Totalé az Elf, szóval azonos árkategóriában kb. ugyanazt az olajat kapod Total és Elf néven is. Azért mert régi autód van, nem kell fost önteni bele. Nem összeg egy ilyen Elf olaj, nyugodtan vedd meg.
-
feco6512
tag
válasz Amarth #35224 üzenetére
De igen nincs hidegjárati alapjárat sem és érdekes modon hidegen 800as melegen 1100-1200 as alapjárat van.cseréltem már lambda szondát új az alapjárati motor is.Állitolag a km oránál is belül a müszerfalban is van valami sebesség jeladó állitólag az csinálhatja nem tudom nem tudják itt Fehérvár környékén sem gépre rakni
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35206 üzenetére
Nem. Az a csavar csak egy határoló. Mikor elengeded a gázpedált, annak egy nyúlványa megnyomja az ütközőt, ami egy csavar is egyben. ezt annyira kell kitekerni, hogy stabilan és teljesen megnyomja ezt az ütközőt. Ez az ütköző egy mikrokapcsolót működtet, ami bekapcsolja az ECU alapjárati mechanizmusát, azaz a motor fordulatának függvényében nyit vagy zár a pillangó szelepen és szabályozza a benzin mennyiségét. Az alapjáraton nem tudsz állítani, az teljesen elektronikus.
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35177 üzenetére
Tehát ha nem tudod, hogy ki lett cserélve a katalizátor, akkor az is okozhat összetört állapota miatt nagy fojtást, ami miatt minden baja van a motornak és sokat eszik. Ellenőrizd azt is, hogy a hátsó tag gyári, vagy valami kókány, az is lehet gond, ha egy sufni tuning zajtompítót kapott.
PHenis: FHP-t hagyhatod későbbre. Az sem ilyen jelenséget okoz (egy ellenőrzés nem árt, de nem valószínű, hogy az a rossz). -
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35174 üzenetére
Húzd le a lamdaszonda vezetékét. Ha nem változik a motor járása, akkor valami baj van. Fel kell mennie az alapjáratnak, mert azt a jelet kapja az ECU, hogy magas az O2 szint, azaz alacsony a CO szint (mert a CO értéket méri a szonda, és ahhoz viszonyít az ECU), így több benzint ad be.
Amiket írta, azokat ne egyszerüsítsd le, a gyújtás kihagyása nem ellenőrizhető le azzal, hogy van itt gyújtás, hisz meg...szott, a szikra minősége sem ellenőrizhető le annyival, hogy szikrít ez, hisz látni, ellenőrizni kell a kiülő áram erősségét! Magas hőfokon nem úgy viselkedik nyomás alatt nedves közegben a gyertya, mint hidegen, szabad levegőn, ezért kell műszeresen ellenőrizni! Lángkép vizsgálata is ezért fontos, alap tájékoztatást ad, hogy hogyan viselkedik a motor különböző fordulat számokon. A teljes kipuf rendszer lett cserélve? KATALIZÁTOR is? Ha igen, mennyibe került? (érdekel,mert hasonlón gondolkozom én is), bár a katalizátort előbb megvizsgálom majd tavasszal, ki kell vágni, mert ugye hegesztett a csőrendszer, s meg akarom vizsgálni az elhasználtságát.
Értelmezd kérlek szó szerint, amiket írunk, a Te érdeked. Amiket írtam, azokat szinte egytől egyig csak szakember segítségével ellenőrizheted le, otthon esélytelen érdemben megállapítani. -
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35151 üzenetére
Üveg gyertyával nézesd meg a hengereket. A rossz fogyasztás oka lehet pl egy alacsony nyomás is az üzem anyagnál. Az üveg gyertyánál azt kell megnézni, hogy milyen a lángkép egy-egy hengerben, illetve ciklikusan nem e változik, azaz sötétül el. Ha igen, az jelentheti azt hogy egy egy ütemben több benzint kap, mint kéne, ami az injektor, azaz porlasztás elégtelensége miatt össze gyűlő üzem anyag bejutására utal, más felöl lehet a gyújtás hibád is, trafó, gyertya kábelek, gyújtásfedél elosztó, ezt műszerrel lehet kimérni, hogy megfelelő e a gyújtás erőssége, illetve állandó e a szikra megléte. Nem jut eszembe a neve a műszernek, a gyújtókábelen átfutó jelet méri és jelzi egy kis monitoron. Tehát nézni kéne egy üzemanyag nyomást (1.2, 1.3 bar között kell lennie), illetve gyújtást is nézni kell. Ha már az üveg gyertyát használja valamelyik szerelő, akkor a kompressziót is érdemes megnézetni, lehet, hogy kopott a motor (bár ennek azt hiszem más jele is lenne, pl magas kartergáz illetve esetenként olajfogyás). Alapjárati motor dolgozik? Az is okozhat túlzott fogyasztást.
A barna gyertya pedig nem nagyon hó, az a szerencsés, ha a pólusok között szinte fehérre ki van égve mindegyik gyertya, és a környéke világos, őz barna. Az ettől eltér eltérő már problémát okoz.
Lehet még ok az össze szakadt katalizátor. Megvan az üzemi kipufogó nyomás, amivel dolgoznia kell a kipufogó rendszernek. Szerelő ki tudja ezt is deríteni. Ha a motor túl magas fordulaton volt nagyon sokat használva, a katalizátor szétéghetett. Ilyenkor a kerámia ötvözet okoz részleges dugulás, ami szintén magas fogyasztáshoz vezet.
Azt hiszem egyenlőre ennyi elegendő, sajnos ezek kiderítése , ellenőrzése már autó szerelőt igényel, próbálj találni egy olcsóbbat. Sok sikert.
A benzin szivárgás is lehet kis mértékű plusz fogyasztás okozója, bár annak valóban szaga szokott lenni, de ekkora többlet fogyást nem okoz, mint ahogy fekete kipuffot és barna gyertyát sem produkál.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
-
-
giigz
veterán
válasz Amarth #33827 üzenetére
Ha jol tudom 89 foknal nyit.
benvolio: Szambol vetted ki a szot, pont irni akartam Regen tankoltam mar a MOL-nal, manapsag OMV-ztem, de voltam Lukoil-nal, Shell-nel is, es vagy 2-3 napja ugy voltam vele, regen voltam mar a MOL-nal, hat legyen. Pontosan azt vettem eszre amit te, sima 95-ost tankoltam, de gyorsabban indul be, finomabban jar a motor, finomabban huz, es ha leesik a fordulat egy kicsit, a finom rangatas helyett siman pici gazzal rangatas nelkul felveszi a nagyobb fordulatatot pl. egy lassabb kanyarbol kijovetelkor. Nem tudom mit csinalhattak a MOL-nal most, vagy a szallitasban mit kaptunk, de ezt a jo naftat megtarthatnak, ez mar tetszik, korabban a sima MOL 95-tel nem voltam ennyire megelegedve, ezt az EVO tudta, de tetszik igy ez
Új hozzászólás Aktív témák
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Milyen routert?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OpenWRT topic
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Óra topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mostantól Tajvanon kívülre is viheti 2 nm-es node-ját a TSMC
- Diablo IV
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...