Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Ázsia Expressz 5
- Asszociációs játék. :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Itt az új LOGOUT!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Készíts képet az igazi nevedből!
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
Sziasztok!
Régi autónk elhalálozott, megy a temetőbe, szert tettünk egy R19-esre. 1.4 43 Kilowatt, '992-es évjárat. Majd teszek fel képeket.
Van egy gond az autóval: ingadozik hidegen melegen az alapjárat, autó szerelő ismerős azt mondta, ez az alapjárat szabályzó szelep hibája. Újként eddig nem találtam ilyet, tudnátok segíteni új vgy bontott alkatrész ügyében? Képeket majd este teszek fel.
Köszöntem előre ! -
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33356 üzenetére
C3J. Karburátoros. Az a hiba jelenség, hogy hidegen hajlamos nem menni-berángat, melegen pedig elerőtlenedik. De aztán magához tér, s újra teszi a dolgát...nem tudom, mennyire kéne húznia, aránylag egészségesen tud menni, de sokszor érezni a gyengeséget. Simán 10 litert megeszi most, dől bele a benzin magyarán. Kipufogó feketén kormos, de nem füstöl sem kéken sem sehogy. Terhelés alkatt biztos jön belőle valami. Motor olajat nem eszi, vizet nem forral, kicsit ciripelős hangja van, szelepkopásra utaló, de 241 ezer km után szimplán belefér.Olaj, ami van benne, korom fekete, vettem hozzá már olajat és szűrőt is, (shell 15W40 fél szintetikus). Hűtővíz nem fogy.
Amikre gondoltam: kihagy az egyik henger. Van másik gyújtáselosztó, kábelek, gyertyák (4 pólusú Beru és 3 pólusú Bosch), majd kipróbálom a cserét, illetve megnézem a gyertyák kiégettségét, hogy egyforma e.
A karburátor alapjárat szabályzójára utaló hibáját a szerelő ismerősöm mondta, szerinte ez a baja (eléggé sokat javít autókat, dolgozott is szerelőnél pár évet, ismeri ezeket a típusokat állítólag).
Képeket hamarosan teszek fel. 85 ezerért vettük meg, beszámított autó. Van rajta egy csúnya rohadás a bal hátsó íven, több kicsi is van mellette, orvosolva lesznek. Emellett zúg a bal első kerékcsapágy, már meg van véve. 5400 forint volt. Működik benne minden kijelző, nem dohányzóé volt az autó (érezném, ha nem így lenne, nincs semmi szaga, s nyoma sem). Működik a fent említett hibával a motor, kuplung fék váltó teszi a dolgát, fék rendben, hatékonyak, el ablakok vannak elől, működnek a központi zárral együtt. Fűtés is kiváló, első hátsó ablaktörlők szintén, hátsó ablak fűtés is jó. 2003-tól egy tulajnál volt a kocsi. Belterén egyetlen helyen van a vezető ülésen egy kis foszlás, de egyébként gyári állapotban van az autó. Két hét műszaki van rajta. Két hátsó lengés csillapító oda van, két első még tart. Kb ennyi duóhéjban: ezt a karburátor (vagy egyéb) hibát, vezérmű szíj csere lesz, kerékcsapágy, motor olaj szűrővel, hűtővízcsere s ablakmosó tartály téliesítés. Megvan a gyári kerék kulcsa és az emelője is. Kipufogó nem lyukas, alvázon nincs látható hiba, festése gyárinak tűnik. Ablaktörlő lapátokat már lecseréltem, fejegységet megkapja a négykarikásból. Kap friss műszakit, és így két évet a bizonyításra
Képek a köv hsz-ben. -
#10726912
törölt tag
Halló mindenkinek!
'), 1.4 KATALIZÁTOROS, KÖZPONTI INJEKTOROS 43 KWattos 92-es évjáratú 19-esről van szó.
Hiba jelenség az volt, hogy rengeteget fogyasztott az autó.kicseréltem a lambdaszondát, mert ha széthúztam a vezetékét, akkor is ugyanúgy járt a motor. Most viszont állandóvá vált üzem meleg motornál az a hiba, hogy 1300 és 700 között ingadozik a fordulat. Van valakinek erre valami ötlete? Mi okozhat ilyet? -
-
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33479 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Univerzális lambda szondát vettem, amióta az van fent, azóta csinálja ezt az alapjárat ingadozást. Megnézem a léptető motort, világosban átellenőrzök minden vákum csövet, akarok majd egy gyertya szikra ellenőrzést is csinálni, (kiveszem mindegyiket, testet adok neki, és indítózás közben figyelem, hogy minden gyertya gyújt e), le akarom venni a keverék képzőt is a helyéről. Emellett délután leveszem az akku kábelt és alapra állíttatom.
A 700-1300-as ingadozás üzem meleg motornál van. A régi O2 szondánál ez nem volt. Ha lehúztam a régi szondáról a kábelt, akkor sem változott semmi. Tehát RÉGI LAMBDASZONDA NEM SZABÁLYZOTT SEMMIT.
Ebben egyszálas, fűtetlen szonda van. Nem lett forrasztva, szorító csővel és zsugor csővel (rá kell melegíteni a szigetelést a vezetékre) lett a vezeték össze kötve. Az új szondánál jött elő ez a hiba, gondolom, ez ad jelet, de vagy az ECU van már kiakadva, vagy falsot szív...végig ellenőrzök mindent. Az alapjárat Állítót is. Köszönöm mindenkinek a tippeket. Délután vissza jelzek. Egyébként már a nevemre van íratva, és kapott is két év műszakit, megmentem a bontótól
U.i: Lenne még egy apróság: a távirányítós központi zár nagyon ritkán működik. Hol van a kocsiban a jel vevő? A kulcsban cseréltem gombelemeket, nagyon ritkán működteti a zárat, szeretném ezt is rendbe rakni.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Annyit kérnék segítséget, hogy ha tudtok, segítsetek már, mely más autó tipussal egyezik meg ennek a hűtője (Clio, Megane? ). Motorhűtőről van szó. (lyukas, hál istennek).
-
#10726912
törölt tag
Köszönöm a válaszokat.
Giigz: Ez nem az a kategória, amit maximálisan megbízhatóan hivatalosan jó megoldásokkal fogok javítani. Nem tákolás szint, hanem megoldás keresés szint minél olcsóbban. Hűtőjavítás ok, majd érdeklődök és számolok, mennyi az annyi, 3 ezer is pénz számomra. Ne feledd: 21 éves autó.
Most lehúztam az akku sarukat, kb fél órája, kaja után vissza teszem. Szívó csonkba tett érzékelőt kivettem, tisztítottam, vissza tettem.
Folyt köv. -
#10726912
törölt tag
17 ezerért van új hűtő Totál új. átszerelem, és mehet, nekem ettől olcsóbb kell. Bontóban biztosan találok, Kovácsnál 10 ezer alatt van (Kovács autó alkatrész). Kész a videó. Hamarosan nézhető, csak feltöltöm valahová.Szerintem youtube-ra.
U.i: hőgombát majd cserélek, ha bedöglik, hűtőtömítőt nem teszek bele, a motor hőfokát stabilan tartja, ezért nem fogom teledzsuvázni, így mosni sem kell. Kiegyenlítőm nem repedt, innentől minden csak a hűtőre korlátozódik.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
[Renault 19 alapjárat hiba]
Üzem meleg a motor. A kötést pedig ne báncssátok a fejemen, ez a legújabb divat -
#10726912
törölt tag
Majd csinálok arról is. Megvan egy újabb hiba. Az alapjárat állító motor nem működik, most szedtem szét, el volt benne törve a tolattyús rúdon a rugó, meg be volt keményedve a zsír. Remélem sikerült a javítás. Ennek az alkarésznek a hibája pontosan azt csinálja, amit a videón is látni, a leírás ezt mutatja:
Az alapjárati motor hibája okozhat egyenletlen alapjáratot. A hibajelenség, hogy az alapjárat nem stabil, ciklikusan nő-, majd visszaesik, mint egy versenyautó a bemelegítési üzemben. Az ok, hogy az alapjárati motor nem képes finomszabályzásra. Így egyszer elszegényedik a keverék, mire az elektronika rádúsít, felszökik az alapjárat, erre az elektronika elveszi az üzemanyagot, esik a fordulatszám, mindeközben az alapjárati motor nem képes annyi levegőt juttatni a hengerekbe, hogy ideális legyen a keverési arány, csak kullog az események után. Jellemző, hogy hidegüzemben a hiba nem jelentkezik, hiszen ilyenkor emelt alapjárati fordulatszámon, dús keverékkel üzemel a motor.
[link] -
#10726912
törölt tag
Jelentem ki lett szerelve a léptető motor, kitisztítva, a motor tekercse megforrasztva, beállítva, mérés alapján most működik. Holnap lesz beszerelve, mert most végeztem, s rám sötétedett.
Giigz: veszekért minden van, ha erről szólna a kocsi tartás, akkor könnyű lenne a magyarok élete. De itt nincs semmi, ha bontóban érdeklődsz, telefonon vagy nincs, vagy azt mondja, van, de mire oda érsz, akkor ja, nem ilyet mondtál, ilyenhez niiincs, és leutaztál 80 Km-et potyára 8 liter benzinnel, mert még zabál a sárkány. s csak töltöd a telefonod meg a tankot. Próbálj az enyémhez Tiszaúj környékén találni ilyet. Együtt adják mindennel, mert ha megbontja, a többi a nyakán marad. Van küzdelmem már elég. Most úgy látszik, sikerül megcsinálni pár óra munkával. Jah, ha 5 ezerért van az a valami akárhol, akkor mire leküldi, az hatezer, mire letelefonálod, addigra a telefonszámlával 7 ezer. S 9 ezer az új, plusz posta. -
#10726912
törölt tag
Még nem biztos a siker, holnap kiderül. Ha nem lesz jó, hétfőn felhívom őket, hátha van hűtőjük is, meg aztán az injektort még most akarom megnézni, simán lehet gond a porlasztás is, meg az injektornál is kéne nyomásokat nézni, belépő ágon kéne tudnia 1.2 bart...ha ez nincs meg, akkor csak csepegtet..szóval lesz mit tenni. A pillangó szelepen normális a benzin jelenléte? hogyan lehet az injektor helyss működését megnézni?
A szívó csonkba az egyik henger elé milyen szonda van beépítve, mit mér és mit okoz, ha már nem működik???
Berágat, ráreszelek egy lada karbit kézi szivatóval, az ECU meg mehet az ..nyjába a csiga zabáló kitalálójukkal együtt...[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek.
Megvan a mai eredmény:
Az alapjárat léptető motor egyelőre nem csinál semmit. beszerelés előtt le kellett volna ellenőrizni 12 voltról a léptető motort, nem tettem meg. A mikrokapcsoló biztosan jó. Annyit tettem , hogy üzem meleg motornál adtam neki stabil 800-as értéket, egészen szépen,egyenletesen dolgozik,. ezzel a megoldással az a baj, hogy a hideg járathoz kijjebb kéne jönnie, ez adná akkor is az emelt alapjáratot, ez nincs meg. Tehát alkatrész nyomozás következik.
Van egy másik hiba is. A gyújtás elosztó. Az egyik hengernél nem volt a pólusok közt kiszürkülve a felület. A gyújtás elosztó volt a hibás: valami nagymester a szénkefét a bejövő ágon betolta, ezért az nem ért a rotor lemezéhez, hanem ívet húzott szerencsétlen Pesze hogy gyenge volt a szikra a gyertyáknál. Kibűvölni nem tudtam, meg van szorulva, tettem be szénkefét, most van kontakt, majd kicserélem kábelekkel együtt.
Elég csúnya hangja volt a kocsinak, hangos és zörgő a kipufogónál. Végig ellenőriztem, a hátsó dob előtt vagy lyukas, vagy az illesztésnél ment szét, ennek is után kell járni.
Holnap megyek vele kb 150 km-et, kíváncsi leszek, hogy hogyan alakul a fogyasztás. A lambdaszonda működik, ha le van húzva üzem meleg motornál, megemelkedik a motor alapjárata.Van még teendő bőven, ki akarok rajta méretni pár dolgot, hogy működnek e, aztán elvileg a motor térben végzek lassan. Kapott egy gyors műanyag-gumi tisztítást, ápolást, meg kiporszívóztam, illetve ablakok lepucolva...kellemesebb így utazni benne, csak nincs elég időm rá. De majd lassan a végére jutok.
-
#10726912
törölt tag
válasz Toobee #33525 üzenetére
Korom van a kipufogón? Mérni kéne egy CO értéket. Az kiadja, ha sokat iszik. Ezernyi ok lehet, nem érdemes találgatni, légtömeg mérő, lambdaszonda a leggyakoribb hibák, de ebből lehet első hátsó, azaz van választék, a tiéd ha jól sejtem, már nézi a kilépő értéket is. Szerelő kell, aki talán ki tudja olvasni a hibát a kocsi agyából.
-
#10726912
törölt tag
Jelentem, 160 Km-et tettem meg 9 liter benzinnel. Ennek nagy része hosszú táv volt, de kb 40 Km vegyes, városi, meg lakott terület, sebesség határokat betartva, 95 Km.-es utazóval, ahol csak lehetett. Tehát sikerült a nagy fogyasztást orvosolnom. Hibák a lambda szonda és a gyújtás elosztóban kitört szénkefe voltak. Eddig mást érdemben nem sikerült cserélni, javítani.
Nemrégiben 140 Km-et tettem meg 13 literrel, ugyanezen távon. Még jöhetne visszább, de egy 21 éves technika nem biztos, hogy fogja termelni a benzint -
#10726912
törölt tag
Gondolom, nem az. De szépen töröl, s nem kellett bárhova mennem,ott volt az orrom előtt, kényelmes ember vagyok
Közben jelezném az előre lépéseket, fejleményeket az R19-el kapcsolatban:
Kicseréltem az olaj leeresztő alatti tömítést, mert csepegett, töltöttem fagyállót a rendszerbe, hűtő tömítő adalékkal együtt, a hűtő cserére most nincs pénz, s előbbre való a léptető motor. Nem folyik most hűtő, a kiegyenlítő tartály tele volt trutyival, azt is kipucoltam. Nagy taps a francia mérnököknek a briliáns és egyszerű használhatóságú hűtő rendszer miatt, minden magas pontra tettek légtelenítő csavart, így kényelmesen és gyorsan végeztem vele Kapott téli szélvédő mosót, meg 14 collos téli gumikat, zúgnak, hangosak, de olcsók voltak felnistűl együtt. 50 Km felett nem hallani. Letömítettem a csomagtér ajtó zsanérjai körül a réseket, beázás ellen. Be lett szerelve egy Alpine fejegység, ezzel még lesz dolog, kell neki állandó 12 volt, mert a gyári csatlakozón nincs. Bekerült a helyére a szélvédő alatti hangszóró, hátsók bekötése még folyamatban. A vákum jeladó jó, le ellenőrizve. Elölre bekerültek az Oscram super light izzók, és be lettek állítva, hogy ne az eget pásztázzák (ez régebben meg kett csinálva)
Ami hátra maradt: kipufogó rendszer tömítetlen a hátsó dob előtt, kéne a katalizátorral kezdenem valamit (idegesít a korom felhalmozódás lehetőségének tudata), a gyújtás elosztó fedelet ROB20 fórumtárs küldi , Jobb első lengőkarnál csúnya kopás van a szilentnél, bal első keréknél meg a kormánygömb van kikopva egy kicsit, azt is cserélni akarom. Van még tenni való, de haladok lassan -
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33897 üzenetére
Meg az injektorokat kicseréltette...jó kis benzines az a diesel (mielőtt megkövezne valaki, a dízelnél porlasztócsúcsokat illik emlegetni, az injektor kicsit más )
Tegnap is volt előre lépés a kocsinál. Megint volt egy kis időm, neki estem a kipufogónak, felemeltem a kocsit és alábújtam. A hátsó dob előtti illesztést rosszul rakták össze, eleve szárazon rakta bele a tömítést, s emellett el is volt csúszva, jó hogy röfögött szegény Sikerült tömítést csinálnom bele, hőálló szerelő pasztával ragasztottam, jó lett, oda a Ladás hang nagy része Majd akarok egy jobbféle hátsó dobot rá, de olyat, ami tompítja a hangot, semmi zörgés, meg hangoskodás. A felniket is lepucoltam, lekentem rozsda maróval, aztán le lett fújva matt feketére. Sikerült úgy megcsinálnom, hogy a gumikra nem ment semmi. Lefújtam az ajtó zsanérokat is, meg a zárakat, kulcsnyílásokat (jó öreg WD-40, nem működne a világ nélküle ) -
#10726912
törölt tag
Jelentem, vannak fejlemények, a Renault 19-elkapcsolatban
Rob20 segítségének köszönhetően, sikeresen megjavítottam a gyújtás elosztó hibáját. Gyári állapot, pipa. Ma beszereltem a kormány gömb csuklókat. Holnap a jobb oldalon lesz cserélve a keresztlengőkar szilent, mindkettő. Aztán megy futóműveshez beállításra.
A kipufogó zörgött. Hozzá ért a hátsó kereszt merevítőhöz a kipufogó csöve. kicseréltem a gumi bakokat, ez is pipálva. Kap majd télre még egy kis rádió kötözgetést, egy alapjárati motort, meg egy normális antennát. Leszedegetem majd az ajtó kárpitokat, mert a hátsó ajtóknál nem mindig megy a központi zár, bejáratom, olajzom. 21 év kopását plussz az elhanyagoltságot kell eltüntetni. De már egyre szerethetőbb az autó -
#10726912
törölt tag
válasz Toobee #34089 üzenetére
Elsavasodik az olajtérbe jutó benzintől a motorolaj, s nagy mértékű kárt tud okozni az elégtelen kenés miatt. Ha hidegen járatod egy helyben alapjáraton, akkor túl lassan melegszik a motor, túl sok benzin kerül a henger falára és az bejut a motor olajba. Pár másodpercig járjon a motor magától, 5-10 másodperc, s indulj, 1000-2000 között váltogass el. Az olaj nem fagy le, nem dermed meg annyira, hogy ne legyen kenése a motornak. Ha a pár másodpercnyi kenetlen járás ellen is óvni akarod a motort, vehetsz olaj adalékot, van többféle is, ami hártyaszerű filmréteget képez a henger falán, csapágyaknál, stb. A legrosszabb, amit tehetsz, ha hidegen alacsony fordulaton járatod egy helyben. Amint stabil a motor járása, indulhatsz.Az is jó, ha le van fagyva az ablak, stb, ha gázzal tartod 2000 környékén a fordulatot. A szívató csak annyira működik, hogy hidegen ne álljon le a motor, más szerepe nincs, melegíteni menet közben kell.
-
#10726912
törölt tag
Sikeresen túl vagyok a lengőkar szilentek cseréjén. Megérte, 2600 forint volt a kettő darab, a munkát én csináltam, az eredmény a tökéletes kormányzás és a dübbenés mentesség
-
#10726912
törölt tag
válasz #42667776 #34331 üzenetére
Nézd meg a gyújtás kapcsolót is, mert ha az érintkezés hibás, akkor nem fog soha áramot kapni a fűtő motor. Lehet, hogy a gyújtás kapcsolód kontaktos. Kerresd vissza odáig, és nézd meeg, hogy az, amit a biztosíték táblánál találtál áramot, azt a gyújtás kapcsoló vezérli e?
Végső megoldásképp adj direkt áramot a venti stekkerére, természetesen a megfelelő helyre a plusszt, a hálózatról ezt a vezetéket válaszd le, tegyél egy megfelelő (elvileg 5 amperos) biztosítékot, és máris lesz szabályzott fordulatú ventid. (ez utóbbi persze analóg fűtésbél érvényes). -
#10726912
törölt tag
válasz gabx76 #34758 üzenetére
Akkor magas az alapjárat és egyenetlen, ha benzin szegény a beszívott keverék. Az ugrálás is amiatt van, hogy annyira kevés a benzin a keverékben, hogy nem képes begyújtani.Nem tudom, milyen vezérlésű az autód, de a gázadásra felugró, de alapjárat helyett magas fordulaton pörgő erőtlen motornak ez a legvalószínűbb okozója. Ezt okozhatja légtömegmérő hiba, alapjárati motor hiba (ha van, ami hideg indításkor a szívató szerepét látná el, próbáld melegíteni a motort, ha kisimul a járása üzemi hőfokon, akkor ott keresgélj), próbálj utána nézni a fojtó szelep okozta hiba leírásnak, a neten megtalálsz pontosan mindent. De ha van pl olyanod, hogy vezérmű tengelyre szerelt jeladó, akkor azt is érdemes ellenőrizned... A WD 40-et pedig csak kis idejű kenésre használd, elektromos csatlakozások kontakt hibáit ne fújkálással javítsd, hanem első sorban csiszolással, amit csak lehet, csiszolj,, karistolj kés heggyel, ezután fújd be többször kontakt löttyel s járasd meg a csatlakozókat, sokszor dugd össze és húzd szét, közben többször löttyöt neki. Próbálj tájékozódni továbbá, hogy milyen alkatrészek vannak a kocsiban, s azoknak meghibásodása milyen tüneteket produkál. (a 1-esem kapcsán így tanítottam ki magam a lambda szonda és az alapjárati motor hibáinak jeleire).
Sok sikert! -
#10726912
törölt tag
válasz WolfLenny #34761 üzenetére
Próbáld kitalálni, honnan jön a menetzaj. Nem jól gondolod, az ajtó keret guminak semmi baja. Húzd le az ablakot menet közben, hátha okosabb eszel. Vizsgáld meg a kerék gumikat, a fékeket, kerékcsapágyakat, stb. Ha van ismerősöd, aki ért hozzá, szólj neki, hátha hamarabb kitalálja.
-
#10726912
törölt tag
KELLEMES ÜNNEPEKET MINDENKINEK!
-
#10726912
törölt tag
válasz imyourfriend #34778 üzenetére
Köszöni, de még sok minden hiányzik, üléshuzat, dísztárcsa, ha lehet alufelnit kap, no meg van pár műszaki probléma is vele, előbb azokat gyógyítgatom
rob210: Megszabadítottam fél köbméter sártól -
#10726912
törölt tag
Valószínűnek tartom, hogy valamelyik végállás kapcsoló ne működik, vagy épp mindig működik, emiatt megy le-fel. Ajtó kárpitot bontsd szét apróra, (szisztematikusan természetesen) és keresd meg a hiba forrását. lehet, hogy egy kis kontaktspray, vagy épp a WD-40 a szoruló rész ellen megteszi a hatását.
-
#10726912
törölt tag
válasz _Csaba_ #34910 üzenetére
Görgőt, szíjat, generátort, kizárnám, hisz ezek sebesség fokozattól függetlenek.
Ha üresben járatod 3000-en, vagy más fokozatban dolgozik a motor, azaz 2-ben, 3-ban, akkor nem hallod,csak 5-ben, s akár 2 ezres fordulattól? Váltás milyen, könnyed, kuplung hol fog, nincs kikopva? Keményen váltva viszi a kasztnit, s nem jelentkezik a hang? Pontosítsd, ne nekünk kelljen kitalálni, mely esetekben hallható. Hideg motornál ugyanígy megvan a jelenség, azaz motor hőfoktól független?
A rezonátorház definíciója engem is érdekel[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz _Csaba_ #34919 üzenetére
Javaslom, hogy emeld fel a kocsi elejét, bakold alá bármivel (pótkerék is jó, meg arra pár dolog), szólj egy ismerősnek, s így sebességben is tudod álló helyben vizsgálni, hátha így is produkálja a hibát. Az ismerős hallgatózhat is, vagy akár te is állhatsz a kocsi előtt miközben fel van nyitva a motorháztető.
-
#10726912
törölt tag
válasz Bjørgersson #34931 üzenetére
Ha beindítottad a motort hideg állapotban, nézd meg, hogy a motorral együtt langyosodik e a motor hűtő. Ha igen, akkor a termosztát a rossz. Ha nem, azaz a termosztátod jó, akkor járasd a motort álló helyben. Ha felmelegszik a víz annyira, hogy a hűtő ventilátor dolgozni kezdjen, akkor a hőmérséklet jeladó, aminek az értékét a műszerfalon látod, az a ludas. Egyébként ez a jelenség hogyan adódik össze az esetedben? Mert az egy megszokott jelenség, hogy nagy hidegben nehezen melegszenek át a motorok. Ezen is tudsz segíteni, ha csak ez a gond és jellemzően rövid távokat jársz, takard ki a motorteret az első lökhárító és a hűtő között egy darab karton papírral, vagy kartonplasttal, a menetszél a blokkot is hűti. Nulla fok alatt sok kocsi megszenved a melegedés hiányával.
-
#10726912
törölt tag
Nagyon nézd meg a rozsda miatt, küszöbök fertelmesen tudnak rozsdásodni, kellemes alku pozíció. Alvázat is nézd végig, vigyél nejlont vagy pokrócot, s feküdj le mellé a hátadra és tüzetesen nézd végig. Figyelj a kipuffra is, ha látsz valahol fekete foltot, akkor lyukas a kipuf rendszer.
Emellett minden működjön. Hideg motorral nézd meg, nyitás előtt legyél a telepnél és figyeld, nem e indítják be. Indítást meg tudod ítélni magad is, kérdezz rá, hogy milyen az llu benne, ha azt mondja, nem jó,gyenge, tedd bele a tiédet. Könnyen, stabilan forgasson. Pár másodperc után indítson. Stabil legyen az alapjárat hidegen is. Menjen és működjön a fűtő venti, ablaktörlő, ablakmosó, féklámpák, helyzet jelzők, minden, ami eszedbe jut. Központi zár, elektromos ablak is simán működjön. Ha főrészen (motor, futómű, kasztni) találsz hibát, akkor hagyd ott. Ha apró hibákra lelsz menet közben, vagy bármikor, akkor alkudj. Futómű legyen feszes, tartsa a kasztnit, 90-es tempónál ha előzöl, ne kóvályogjon az úton, bakkanóknál ne csattogjon nagyon (kicsi ronda hang belefér), s fékezéskor ne húzza félre a kormányt. Kéziféket is ellenőrizd, húzd be, indulj el vele, ha nem tudsz, az a jó, azaz fogjon, illetve utána engedd ki, s ellenőrizd, nem e ragad be valamelyik kerék.
Nézd meg alaposan az ablakokat, szélvédőket, nincs e sérülve az üveg. Az utastérben, de főképp a csomagtérben keress beázások nyomait. Kb ennyi hirtelen. -
#10726912
törölt tag
Az első linkeltednek a futómű baján túl nagyon jellemző az iszonyatos mértékű rozsdásodás, van ismerősömnek olyan ebből a típusból, aminek mindkét oldalán hatalmas lyukak tátongnak a küszöbön. De ha most rendben van. mikor megveszed és nem magad mész megnézni, hanem egy olyannal, aki ért is hozzá, fel tudja mérni a kocsi valós műszaki állapotát, és SZÜKSÉGED VAN egy ilyen nagy térre, akkor veheted, mint a többi hasonlót. Szomszédomnak is van, ő nem nagyon szidja, bár neki relatív a kocsi állapota, mert megcsinálja magának..s ha ezt megveszed, akkor mindig vigasztalhat a tudat, hogy van ettől rosszabb: A CITROEN XARA PICASSO
Ha Megane-t veszel, az jóval stabilabb lesz az utakon, nem háklis az oldal szélre, s sokáig hajlamos mindenféle különösebb gond nélkül üzemelni. Csak ezt is nagyon át kell vizsgálni, mert egyik fórumtárs nagyon bele szaladt a futómű felújításba (giigz). Sógoroméknak ez a típus van más színben, de m1-esük van 7 éve, olajcserére költenek évi 8-10 ezret mennek vele. Lehet jó darab, de bele nyúlhatsz a pár ezres kiadások vége láthatatlan hálójába. -
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
Kívánok kellemes estét és boldog új évet mindenkinek!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Akciókamerák
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Hallókészülék lett az Apple fülhallgatójából
- Mortal Kombat 1 (2023)
- Tudományos Pandémia Klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- Linux kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen