- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- Mindent a StreamSharkról!
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
Nem lesz baja, jó az úgy is. Minél tovább töltöd az akkut, annál kevesebb ampert vesz fel, így a kezdetekkor egységnyi érintkezési felület meg kétszereződik, majd négyszereződik. Ha addig nem melegedett túl a csipesz, amíg az első egy-két órában max közeli töltőáramot adott át az akkunak, akkor később biztosan nem lesz baja.
-
#10726912
törölt tag
Finom darab a beígértek alapján, csak a kinézete ne lenne ennyire...izé (egyszerűen nem tetszik, nem tudom megszokni, nem ez a legjobban sikerült darabjuk) Az meg megint egy apróság, hogy vajon mi igaz a makulátlanságból, a kereskedő nem tulajdonos, csak viszont eladó...ha nem ért hozzá, az baj, ha ért a kocsikhoz, az még nagyobb baj. A felordító jeleket is hagyhatná, mert csak viccessé teszi a hirdetést. Minden esetre felszereltsége alapján kellemes darab, kiszolgálja a gazdáját.
-
#10726912
törölt tag
válasz PowerBuldog #35965 üzenetére
Érdemes lenne utána nézned, hogy a nem kabrióra való dob mennyiben különbözik, ha ugyan olyan (azonos motorkódhoz vagy teljesítményhez nézd) motorral szerelt meganhoz nézed. Lehet, hogy olcsóbban megúszod, volt már ilyenre példa. Nézni bárhol nézheted, illetve van még a Fékmester.hu, vagy a Kovács autóalkatrész webáruház.
-
#10726912
törölt tag
Azért írtam, amit, mert pl olaszoknál hatalmas különbség volt az 1.9 D és az 1.9 TD között. A sima D nem bírta volna el a turbót. ilyesmire gondoltam....elvileg a nagyobb teljesítmény leadásához erősebb alkatrészek, azaz erősebb motor is kell, s ilyenre volt példa a múltban.
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz abicska #35533 üzenetére
Nekem is ez a hang hallatszik a 19-esből. Nyisd fel a motorháztetőt. Mozgassa meg a kormányt valaki. Elvileg hangosabban fogod hallani. Nekem nem a torony csapágyból jön ez a hang, hanem a kormányműből. Mintha gumi lenne rátapadva valamire és az nyikorogna. A hang helye lent a kormány rudazat alján keletkezik.
Ott van egy gumi porvédő gömb. hallgatózz körbe alaposan a motortérben. Nem tudom, hogy lehetne megszüntetni a zajt, azért hallod közelről a kocsiban ülve, mert a kormány rudazat felerősíti a hangot. Szakival fogom én is megnézetni. De nekem nem torony csapágy okozza, ez biztos. Nézd meg te is alaposabban.
Az enyém 1992-es, biztosan eltérő konstrukció, nem lehet így ennyiből egyértelműen megállapítani a hibát.[ Szerkesztve ]
-
-
#10726912
törölt tag
A fizika nem csak arról szól, amiről ő beszél. A fizika arról is beszél,, hogy ha alacsony fordulaton járatja hideg motort percekig, sokkal több idő, hogy hamar átmelegedjen az olaj, illetve a nagyobb fordulat miatti nagyobb olajnyomás hamarabb jusson el mindenhová. A fizika nagyon szereti a kis fordulaton szivattyúzott sűrűbb olajat nem eljuttatni mindenhová. De biztos neki, nektek van igazatok. Az olajszivattyú meg nem fog azért nyüszíteni, mert 1500-as fordulat mellett több üzemanyagot égetek el a terhelés alatt, mint a z emelt hideg alapjárat miatti 1000-1100-as fordulattal. Ha párszázas fordulat miatt pedig a motor kopik szét (holott így jut el a nagyobb nyomás miatt több helyre a hideg olaj, s így lesz rövidebb idő alatt megtörve, melegítve, azaz így lesz kevesebb ideig minimális kenéssel használva az autó), akkor a fizika át van írva. De én még azt a fizikát nem tanultam.
(#35287) dhgm: Nem pumpálod, hanem szivattyúzod az olajat. Nagy különbség. Ha alapjáraton járatod a motort, akkor hamarabb átmegy az olaj azon a pici lyukon, mint 1500-2000 fordulaton több üzemanyagot, ezáltal több hőt termelve az olajnak?? (a hideg üzem miatti kopogás szűnőben van: azaz hidegen járatni 7-10 percig pár perc autózás helyett...Te tudod. )
Volt már hidegen indítva, folyamatosan használom a kocsit 15-20 másodperces alap járatás után. Nem nyüszít az olajszivattyú. Amit hallottál, lehet, hogy kopottabb volt, esetleg más olaj? (nem gúny, komolyan kérdem magyarázat keresésképp).. A vitát itt lezárom részemről, partalan és kissé személyeskedő hangulatú. Járasd a kocsid hosszú percekig, én meg indulok a kocsival, ahogy lehet és élvezem pár perc autózás után a melegedő fűtés leheletét. Meggyőzni nem fogjuk egymást, ebben biztos vagyok. Más meg döntsön saját eszére hallgatva, akik olvasták az okfejtéseinket. -
#10726912
törölt tag
A motor olaj témához: A flakonból kiöntés nem ugyan az, mint az olajszivattyú által generált nyomás. A szivattyú mindenképp dolgozik. Ha hideg az olaj, szerinted alacsony fordulaton jut el előbb a szűk keresztmetszeteken a kenni kívánt helyekig, vagy magasabb fordulaton? S ha hideg az olaj, akkor mi is történik a sűrűbb állagú olajjal szivattyúzáskor? S ugye ha hideg az olaj, akkor a motor tulajdonképp szinte kenés nélkül dolgozik szerinted, amíg fel nem melegszik az olaj? A 20 ezres csere periódust talán ne firtassuk, ez nagymértékben függ a használt olajtól, motor kopásól, a kocsi használatától... De nem akarok vitázni, Te járasd az autód, szerintem a fórumozók is hallottak ezt is azt is, döntsön mindenki belátása és ítélő képessége szerint. 7-10 percig járatni egy autót....szerintem ez logikátlan és indokolatlan, de a Te dolgod.
Ck: Ha le van jegesedve a kocsi, akkor muszáj járatni, mert a leheleted ráfagy a szélvédőre, de ha védett helyen vagyok, (pl garázs), akkor indulok járatás nélkül 15-20 sec után. A kocsihoz ki nem megyek csak azért hogy beindítsam, ha meg meg beöltözök, hogy kimenjek, akkor már indulok is inkább..bár nekem a napi rutin indulás hajnalban 5-6 perc a kocsiban. Kávé nélkül kimenni Brrr Túl kényes vagyok hozzá -
#10726912
törölt tag
A benzines másképp viselkedhet, de a dieselnél is megfigyelhető az a jelenség. Az a célszerű, ha 15-20 másodperc után mész az autóval, nem pörgetve, nem húzatva. Megvan az olajnyomás, pár Km megtétele után már mehetsz normál járatban. Nem értem annak a logikáját, hogy egy két percig hagy prötyögjön a motor. Minek? A blokk nem lesz számottevően melegebb egy-két perc alatt, az olaj nem lesz hígabb, és a váltó-futómű teszi hidegen a dolgát. Ha jól indulsz és mész a kocsival, akkor tulajdonképp ugyanazt a hatást éred el, mintha egy helyben álldogálnál. 2000 alatt elváltogatva, vagy üresben 1300-1400-on a szívató pörgeti a motort...ami pedig a hideg blokk történő haladás mellett szól, az pontosan az, hogy terheletlen állapotban minimális a hengerbe jutó üzemanyag, míg terhelés alatt a több üzemanyag miatt jobb lesz a kompresszió, azaz nem jut az üzemanyag a motor olajba. Ennyi a lényege. Illetve az is, hogy sokkal kevesebb ideig jár a motor HIDEG állapotban a több üzem anyag miatt.(alapjáraton prötyögtetve többszöröse növekszik a melegedési idő) Azt nem kéne elfelejteni, hogy ha megfelelő minőségű motor olajat használsz, akkor az pár másodperc alatt eljut mindenhová, és hideg állapotban is van kenő hatása. Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz a kocsival, hogy indít, csak a téveszméket nem kéne megrögzötten hirdetni, nem véletlen, hogy sem gyártók, sem rengeteg szakember nem javasolja a pár percig járatom hagy melegedjen a motor üzemeltetést. S ezt üzemanyagtól függetlenül nem javasolják.
-
#10726912
törölt tag
válasz feco6512 #35233 üzenetére
Ha nem zár le teljesen, akkor sajnos (ha nem tudod orvosolni a hibát) cserélni kell a karburátort. Bontóban nem túl vészes összeg, s azonnal látod, milyen állapotban van...csak legyen. De kezdj el keresni, az alapjárathoz teljesen zárt állásban kell lennie a pillangó szelepnek. (az alapjárati meg a szonda az enyémnél is volt, arra írtam, hogy emiatt tanultam ki az okoskodást ezen a téren, a futóműnél még nem tartok).
-
#10726912
törölt tag
válasz feco6512 #35230 üzenetére
Ebben nem tudok segíteni, süket vagyok a futóműhöz még. Csak abban adok tanácsot, aminek már utána olvastam, jártam, meg beszéltem szerelőkkel róla. Sajnos nekem is vannak, voltak alapjárattal és a túlzott fogyasztással problémáim, emiatt tudok ebben segíteni. (pl alapjárati motor nekem is kuka, lambdaszonda szintén, stb.).
Alaphelyzetben, ameddig visszazár a pillangószelep, még le tudja zárni a beömlőt?[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz feco6512 #35223 üzenetére
Más rendszer, mint az enyém, de a lényeg ugyan az. Ha az a hernyócsavar nem nyomja meg a rugós tagot, akkor sosem lesz üzemben az alapjárati motor. A szorulás gyógyítását neked kell megoldanod, legegyszerűbb az lenne, ha bontóból kukáznál egy jó állapotút. A csavart meg tekerd ki annyira, hogy mindenképp neki ütközzön a rugós tagnak, ez zárja rövidre a léptető motorban a mikrokapcsolót.
Másképp is működésre lehet bírni az alapjárati motort: Indítsd be a kocsit, és nyomd meg egy csavarhúzóval ezt a rugós tagot. Ez bekapcsolja majd a léptető motort, ami elkezdi a rugós tagot kifelé tolni mindaddig, amíg a hernyó csavarnak nem ütközik és nem tudja normalizálni az alapjáratot. Próbáld ki, ez elméletben így működhet, ha nem jó, akkor is ráérsz kijjebb szenvedni a hernyó csavart.
Még valami: ha nem működik az alapjárati motor, az ECU vészmódba teheti magát, lehet, hogy idő kell neki, mire újra tanulja az alapjárat kezelést, ha mindent sikerül megélesztened rajta, akkor szokták javasolni az ECU alapértékre állítását, reméljük, nem lesz rá szükség, de ez is egy lehetséges forgató köny.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz feco6512 #35209 üzenetére
Ezt inkább fordítva intézzük, neked kéne feltenni képet a problémás helyről. Nekem nincs elmentve kép. Egyébként komoly gond, ha az nem ér el odáig. Csinálj képet, azzal okosabbak leszünk.A pillagó szelep akkor sem szorulhat meg elvileg, ha alapállapotba kerül, sajnos ez nálam is szorul, kopás miatt, annyit tehetsz, hogy befújod-zsírzod a forgópontokat.
PHenis: Polgáron van egy szerelő, akinek van diagja régi Renaulthoz, pontos nevet-címet nekem sem mondtak, próbálj bemenni Polgárra és ott a helybeliek útba igazítanak. Egyébként 6 Km-re vagyok Tiszaújtól, végre valaki erről a környékről írkál[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35206 üzenetére
Nem. Az a csavar csak egy határoló. Mikor elengeded a gázpedált, annak egy nyúlványa megnyomja az ütközőt, ami egy csavar is egyben. ezt annyira kell kitekerni, hogy stabilan és teljesen megnyomja ezt az ütközőt. Ez az ütköző egy mikrokapcsolót működtet, ami bekapcsolja az ECU alapjárati mechanizmusát, azaz a motor fordulatának függvényében nyit vagy zár a pillangó szelepen és szabályozza a benzin mennyiségét. Az alapjáraton nem tudsz állítani, az teljesen elektronikus.
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35189 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem rogyhat úgy össze, hanem zt próbáltam elmondani, hogy képes úgy pusztulni a katalizátor,hogy nem veszed észre, ledugul saját magától és persze a koromtól, aztán megy a hiba keresés. Láthatatlan hiba.
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35187 üzenetére
A részleges törést sosem fogod meghallani, ellenben remekül ledugítja a kipufogót. És az a ritkább, hogy az egész össze szakad, általában a motor felőli oldala megég, elkezd szétmállani apró darabkákra, és betömíti a kis lyukakat a korommal együtt. Teljes dugulás nem valószínű a kipuf.gáz nyomása miatt, de akár felére is csökkenhet az átjárható rész.
-
#10726912
törölt tag
válasz PHenis #35184 üzenetére
Maradjunk ennél a két műszernél. Lehet ezek közül mindkettő, a szonda a jelingadozás miatt. Mivel takarítottad az FHP-t és jobb lett, így az is lehet hibás...bár kérdés, hogy évekig működik, s egyszer csak a kosz miatt pár hónap alatt szinte megszűnik létezni....de majd kiderül. Elvileg azt is lehet műszeresen ellenőrizni.
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35177 üzenetére
Tehát ha nem tudod, hogy ki lett cserélve a katalizátor, akkor az is okozhat összetört állapota miatt nagy fojtást, ami miatt minden baja van a motornak és sokat eszik. Ellenőrizd azt is, hogy a hátsó tag gyári, vagy valami kókány, az is lehet gond, ha egy sufni tuning zajtompítót kapott.
PHenis: FHP-t hagyhatod későbbre. Az sem ilyen jelenséget okoz (egy ellenőrzés nem árt, de nem valószínű, hogy az a rossz). -
#10726912
törölt tag
válasz PHenis #35158 üzenetére
Szerezz egy másik szondát, amit bele tettél, utángyártott, ezáltal hibás lehet, mint ahogy írod is a hullámzó jelet. A kocsi követi a lambdaszonda által küldött értékeket, emiatt jár össze vissza szerencsétlen. Nincs olyan üzemi állapota a motornak, ami nagy mértékű, ciklikus CO ingadozást tenne lehetővé, ez egyértelműen a szonda hibája. De biztonság kedvéért próbálj csere darabot szerezni.
(#35172) Amarth: Rakd bele, ha van, ha nem jó akkor nem fog változni a motor viselkedése, de tönkre nem tesz semmit. De műszerrel egy szaki ezt is megnézi.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35174 üzenetére
Húzd le a lamdaszonda vezetékét. Ha nem változik a motor járása, akkor valami baj van. Fel kell mennie az alapjáratnak, mert azt a jelet kapja az ECU, hogy magas az O2 szint, azaz alacsony a CO szint (mert a CO értéket méri a szonda, és ahhoz viszonyít az ECU), így több benzint ad be.
Amiket írta, azokat ne egyszerüsítsd le, a gyújtás kihagyása nem ellenőrizhető le azzal, hogy van itt gyújtás, hisz meg...szott, a szikra minősége sem ellenőrizhető le annyival, hogy szikrít ez, hisz látni, ellenőrizni kell a kiülő áram erősségét! Magas hőfokon nem úgy viselkedik nyomás alatt nedves közegben a gyertya, mint hidegen, szabad levegőn, ezért kell műszeresen ellenőrizni! Lángkép vizsgálata is ezért fontos, alap tájékoztatást ad, hogy hogyan viselkedik a motor különböző fordulat számokon. A teljes kipuf rendszer lett cserélve? KATALIZÁTOR is? Ha igen, mennyibe került? (érdekel,mert hasonlón gondolkozom én is), bár a katalizátort előbb megvizsgálom majd tavasszal, ki kell vágni, mert ugye hegesztett a csőrendszer, s meg akarom vizsgálni az elhasználtságát.
Értelmezd kérlek szó szerint, amiket írunk, a Te érdeked. Amiket írtam, azokat szinte egytől egyig csak szakember segítségével ellenőrizheted le, otthon esélytelen érdemben megállapítani. -
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35151 üzenetére
Üveg gyertyával nézesd meg a hengereket. A rossz fogyasztás oka lehet pl egy alacsony nyomás is az üzem anyagnál. Az üveg gyertyánál azt kell megnézni, hogy milyen a lángkép egy-egy hengerben, illetve ciklikusan nem e változik, azaz sötétül el. Ha igen, az jelentheti azt hogy egy egy ütemben több benzint kap, mint kéne, ami az injektor, azaz porlasztás elégtelensége miatt össze gyűlő üzem anyag bejutására utal, más felöl lehet a gyújtás hibád is, trafó, gyertya kábelek, gyújtásfedél elosztó, ezt műszerrel lehet kimérni, hogy megfelelő e a gyújtás erőssége, illetve állandó e a szikra megléte. Nem jut eszembe a neve a műszernek, a gyújtókábelen átfutó jelet méri és jelzi egy kis monitoron. Tehát nézni kéne egy üzemanyag nyomást (1.2, 1.3 bar között kell lennie), illetve gyújtást is nézni kell. Ha már az üveg gyertyát használja valamelyik szerelő, akkor a kompressziót is érdemes megnézetni, lehet, hogy kopott a motor (bár ennek azt hiszem más jele is lenne, pl magas kartergáz illetve esetenként olajfogyás). Alapjárati motor dolgozik? Az is okozhat túlzott fogyasztást.
A barna gyertya pedig nem nagyon hó, az a szerencsés, ha a pólusok között szinte fehérre ki van égve mindegyik gyertya, és a környéke világos, őz barna. Az ettől eltér eltérő már problémát okoz.
Lehet még ok az össze szakadt katalizátor. Megvan az üzemi kipufogó nyomás, amivel dolgoznia kell a kipufogó rendszernek. Szerelő ki tudja ezt is deríteni. Ha a motor túl magas fordulaton volt nagyon sokat használva, a katalizátor szétéghetett. Ilyenkor a kerámia ötvözet okoz részleges dugulás, ami szintén magas fogyasztáshoz vezet.
Azt hiszem egyenlőre ennyi elegendő, sajnos ezek kiderítése , ellenőrzése már autó szerelőt igényel, próbálj találni egy olcsóbbat. Sok sikert.
A benzin szivárgás is lehet kis mértékű plusz fogyasztás okozója, bár annak valóban szaga szokott lenni, de ekkora többlet fogyást nem okoz, mint ahogy fekete kipuffot és barna gyertyát sem produkál.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz FRENK1988 #35142 üzenetére
Vedd ki az akkut, és tekerd ki a zárókupakokat, ha jól sejtem ólomsavas akkud van. Nézd meg, hogy el lepi e a lamellákat a folyadék, ha nem, akkor desztilált vízzel töltsd fel annyira, hogy el lepje. Ezután kivett zárókupakoknál töltsd fel az akkut lehetőleg szoba hőmérsékleten 24 órás töltéssel. Esélyed van rá, hogy sokáig működni fog így, ha mégsem, akkor is ráérsz újat venni.
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz Andibaba813 #35124 üzenetére
Üzem anyag szűrő csere mikor volt? Tél van,ha ősszel nem volt, hidegben hamar ledugulhat. Az okoz ilyen jellegű problémát.
Szerk: Ez a hiba az alacsony üzem anyag nyomás hiba üzenetet generálja.[ Szerkesztve ]
-
-
#10726912
törölt tag
Kívánok kellemes estét és boldog új évet mindenkinek!
-
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
Az első linkeltednek a futómű baján túl nagyon jellemző az iszonyatos mértékű rozsdásodás, van ismerősömnek olyan ebből a típusból, aminek mindkét oldalán hatalmas lyukak tátongnak a küszöbön. De ha most rendben van. mikor megveszed és nem magad mész megnézni, hanem egy olyannal, aki ért is hozzá, fel tudja mérni a kocsi valós műszaki állapotát, és SZÜKSÉGED VAN egy ilyen nagy térre, akkor veheted, mint a többi hasonlót. Szomszédomnak is van, ő nem nagyon szidja, bár neki relatív a kocsi állapota, mert megcsinálja magának..s ha ezt megveszed, akkor mindig vigasztalhat a tudat, hogy van ettől rosszabb: A CITROEN XARA PICASSO
Ha Megane-t veszel, az jóval stabilabb lesz az utakon, nem háklis az oldal szélre, s sokáig hajlamos mindenféle különösebb gond nélkül üzemelni. Csak ezt is nagyon át kell vizsgálni, mert egyik fórumtárs nagyon bele szaladt a futómű felújításba (giigz). Sógoroméknak ez a típus van más színben, de m1-esük van 7 éve, olajcserére költenek évi 8-10 ezret mennek vele. Lehet jó darab, de bele nyúlhatsz a pár ezres kiadások vége láthatatlan hálójába. -
#10726912
törölt tag
Nagyon nézd meg a rozsda miatt, küszöbök fertelmesen tudnak rozsdásodni, kellemes alku pozíció. Alvázat is nézd végig, vigyél nejlont vagy pokrócot, s feküdj le mellé a hátadra és tüzetesen nézd végig. Figyelj a kipuffra is, ha látsz valahol fekete foltot, akkor lyukas a kipuf rendszer.
Emellett minden működjön. Hideg motorral nézd meg, nyitás előtt legyél a telepnél és figyeld, nem e indítják be. Indítást meg tudod ítélni magad is, kérdezz rá, hogy milyen az llu benne, ha azt mondja, nem jó,gyenge, tedd bele a tiédet. Könnyen, stabilan forgasson. Pár másodperc után indítson. Stabil legyen az alapjárat hidegen is. Menjen és működjön a fűtő venti, ablaktörlő, ablakmosó, féklámpák, helyzet jelzők, minden, ami eszedbe jut. Központi zár, elektromos ablak is simán működjön. Ha főrészen (motor, futómű, kasztni) találsz hibát, akkor hagyd ott. Ha apró hibákra lelsz menet közben, vagy bármikor, akkor alkudj. Futómű legyen feszes, tartsa a kasztnit, 90-es tempónál ha előzöl, ne kóvályogjon az úton, bakkanóknál ne csattogjon nagyon (kicsi ronda hang belefér), s fékezéskor ne húzza félre a kormányt. Kéziféket is ellenőrizd, húzd be, indulj el vele, ha nem tudsz, az a jó, azaz fogjon, illetve utána engedd ki, s ellenőrizd, nem e ragad be valamelyik kerék.
Nézd meg alaposan az ablakokat, szélvédőket, nincs e sérülve az üveg. Az utastérben, de főképp a csomagtérben keress beázások nyomait. Kb ennyi hirtelen. -
#10726912
törölt tag
válasz Bjørgersson #34931 üzenetére
Ha beindítottad a motort hideg állapotban, nézd meg, hogy a motorral együtt langyosodik e a motor hűtő. Ha igen, akkor a termosztát a rossz. Ha nem, azaz a termosztátod jó, akkor járasd a motort álló helyben. Ha felmelegszik a víz annyira, hogy a hűtő ventilátor dolgozni kezdjen, akkor a hőmérséklet jeladó, aminek az értékét a műszerfalon látod, az a ludas. Egyébként ez a jelenség hogyan adódik össze az esetedben? Mert az egy megszokott jelenség, hogy nagy hidegben nehezen melegszenek át a motorok. Ezen is tudsz segíteni, ha csak ez a gond és jellemzően rövid távokat jársz, takard ki a motorteret az első lökhárító és a hűtő között egy darab karton papírral, vagy kartonplasttal, a menetszél a blokkot is hűti. Nulla fok alatt sok kocsi megszenved a melegedés hiányával.
-
#10726912
törölt tag
válasz _Csaba_ #34919 üzenetére
Javaslom, hogy emeld fel a kocsi elejét, bakold alá bármivel (pótkerék is jó, meg arra pár dolog), szólj egy ismerősnek, s így sebességben is tudod álló helyben vizsgálni, hátha így is produkálja a hibát. Az ismerős hallgatózhat is, vagy akár te is állhatsz a kocsi előtt miközben fel van nyitva a motorháztető.
-
#10726912
törölt tag
válasz _Csaba_ #34910 üzenetére
Görgőt, szíjat, generátort, kizárnám, hisz ezek sebesség fokozattól függetlenek.
Ha üresben járatod 3000-en, vagy más fokozatban dolgozik a motor, azaz 2-ben, 3-ban, akkor nem hallod,csak 5-ben, s akár 2 ezres fordulattól? Váltás milyen, könnyed, kuplung hol fog, nincs kikopva? Keményen váltva viszi a kasztnit, s nem jelentkezik a hang? Pontosítsd, ne nekünk kelljen kitalálni, mely esetekben hallható. Hideg motornál ugyanígy megvan a jelenség, azaz motor hőfoktól független?
A rezonátorház definíciója engem is érdekel[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Valószínűnek tartom, hogy valamelyik végállás kapcsoló ne működik, vagy épp mindig működik, emiatt megy le-fel. Ajtó kárpitot bontsd szét apróra, (szisztematikusan természetesen) és keresd meg a hiba forrását. lehet, hogy egy kis kontaktspray, vagy épp a WD-40 a szoruló rész ellen megteszi a hatását.
-
#10726912
törölt tag
válasz imyourfriend #34778 üzenetére
Köszöni, de még sok minden hiányzik, üléshuzat, dísztárcsa, ha lehet alufelnit kap, no meg van pár műszaki probléma is vele, előbb azokat gyógyítgatom
rob210: Megszabadítottam fél köbméter sártól -
#10726912
törölt tag
KELLEMES ÜNNEPEKET MINDENKINEK!
-
#10726912
törölt tag
válasz WolfLenny #34761 üzenetére
Próbáld kitalálni, honnan jön a menetzaj. Nem jól gondolod, az ajtó keret guminak semmi baja. Húzd le az ablakot menet közben, hátha okosabb eszel. Vizsgáld meg a kerék gumikat, a fékeket, kerékcsapágyakat, stb. Ha van ismerősöd, aki ért hozzá, szólj neki, hátha hamarabb kitalálja.
-
#10726912
törölt tag
válasz gabx76 #34758 üzenetére
Akkor magas az alapjárat és egyenetlen, ha benzin szegény a beszívott keverék. Az ugrálás is amiatt van, hogy annyira kevés a benzin a keverékben, hogy nem képes begyújtani.Nem tudom, milyen vezérlésű az autód, de a gázadásra felugró, de alapjárat helyett magas fordulaton pörgő erőtlen motornak ez a legvalószínűbb okozója. Ezt okozhatja légtömegmérő hiba, alapjárati motor hiba (ha van, ami hideg indításkor a szívató szerepét látná el, próbáld melegíteni a motort, ha kisimul a járása üzemi hőfokon, akkor ott keresgélj), próbálj utána nézni a fojtó szelep okozta hiba leírásnak, a neten megtalálsz pontosan mindent. De ha van pl olyanod, hogy vezérmű tengelyre szerelt jeladó, akkor azt is érdemes ellenőrizned... A WD 40-et pedig csak kis idejű kenésre használd, elektromos csatlakozások kontakt hibáit ne fújkálással javítsd, hanem első sorban csiszolással, amit csak lehet, csiszolj,, karistolj kés heggyel, ezután fújd be többször kontakt löttyel s járasd meg a csatlakozókat, sokszor dugd össze és húzd szét, közben többször löttyöt neki. Próbálj tájékozódni továbbá, hogy milyen alkatrészek vannak a kocsiban, s azoknak meghibásodása milyen tüneteket produkál. (a 1-esem kapcsán így tanítottam ki magam a lambda szonda és az alapjárati motor hibáinak jeleire).
Sok sikert! -
#10726912
törölt tag
válasz #42667776 #34331 üzenetére
Nézd meg a gyújtás kapcsolót is, mert ha az érintkezés hibás, akkor nem fog soha áramot kapni a fűtő motor. Lehet, hogy a gyújtás kapcsolód kontaktos. Kerresd vissza odáig, és nézd meeg, hogy az, amit a biztosíték táblánál találtál áramot, azt a gyújtás kapcsoló vezérli e?
Végső megoldásképp adj direkt áramot a venti stekkerére, természetesen a megfelelő helyre a plusszt, a hálózatról ezt a vezetéket válaszd le, tegyél egy megfelelő (elvileg 5 amperos) biztosítékot, és máris lesz szabályzott fordulatú ventid. (ez utóbbi persze analóg fűtésbél érvényes). -
#10726912
törölt tag
Sikeresen túl vagyok a lengőkar szilentek cseréjén. Megérte, 2600 forint volt a kettő darab, a munkát én csináltam, az eredmény a tökéletes kormányzás és a dübbenés mentesség
-
#10726912
törölt tag
válasz Toobee #34089 üzenetére
Elsavasodik az olajtérbe jutó benzintől a motorolaj, s nagy mértékű kárt tud okozni az elégtelen kenés miatt. Ha hidegen járatod egy helyben alapjáraton, akkor túl lassan melegszik a motor, túl sok benzin kerül a henger falára és az bejut a motor olajba. Pár másodpercig járjon a motor magától, 5-10 másodperc, s indulj, 1000-2000 között váltogass el. Az olaj nem fagy le, nem dermed meg annyira, hogy ne legyen kenése a motornak. Ha a pár másodpercnyi kenetlen járás ellen is óvni akarod a motort, vehetsz olaj adalékot, van többféle is, ami hártyaszerű filmréteget képez a henger falán, csapágyaknál, stb. A legrosszabb, amit tehetsz, ha hidegen alacsony fordulaton járatod egy helyben. Amint stabil a motor járása, indulhatsz.Az is jó, ha le van fagyva az ablak, stb, ha gázzal tartod 2000 környékén a fordulatot. A szívató csak annyira működik, hogy hidegen ne álljon le a motor, más szerepe nincs, melegíteni menet közben kell.
-
#10726912
törölt tag
Jelentem, vannak fejlemények, a Renault 19-elkapcsolatban
Rob20 segítségének köszönhetően, sikeresen megjavítottam a gyújtás elosztó hibáját. Gyári állapot, pipa. Ma beszereltem a kormány gömb csuklókat. Holnap a jobb oldalon lesz cserélve a keresztlengőkar szilent, mindkettő. Aztán megy futóműveshez beállításra.
A kipufogó zörgött. Hozzá ért a hátsó kereszt merevítőhöz a kipufogó csöve. kicseréltem a gumi bakokat, ez is pipálva. Kap majd télre még egy kis rádió kötözgetést, egy alapjárati motort, meg egy normális antennát. Leszedegetem majd az ajtó kárpitokat, mert a hátsó ajtóknál nem mindig megy a központi zár, bejáratom, olajzom. 21 év kopását plussz az elhanyagoltságot kell eltüntetni. De már egyre szerethetőbb az autó -
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33897 üzenetére
Meg az injektorokat kicseréltette...jó kis benzines az a diesel (mielőtt megkövezne valaki, a dízelnél porlasztócsúcsokat illik emlegetni, az injektor kicsit más )
Tegnap is volt előre lépés a kocsinál. Megint volt egy kis időm, neki estem a kipufogónak, felemeltem a kocsit és alábújtam. A hátsó dob előtti illesztést rosszul rakták össze, eleve szárazon rakta bele a tömítést, s emellett el is volt csúszva, jó hogy röfögött szegény Sikerült tömítést csinálnom bele, hőálló szerelő pasztával ragasztottam, jó lett, oda a Ladás hang nagy része Majd akarok egy jobbféle hátsó dobot rá, de olyat, ami tompítja a hangot, semmi zörgés, meg hangoskodás. A felniket is lepucoltam, lekentem rozsda maróval, aztán le lett fújva matt feketére. Sikerült úgy megcsinálnom, hogy a gumikra nem ment semmi. Lefújtam az ajtó zsanérokat is, meg a zárakat, kulcsnyílásokat (jó öreg WD-40, nem működne a világ nélküle ) -
#10726912
törölt tag
Gondolom, nem az. De szépen töröl, s nem kellett bárhova mennem,ott volt az orrom előtt, kényelmes ember vagyok
Közben jelezném az előre lépéseket, fejleményeket az R19-el kapcsolatban:
Kicseréltem az olaj leeresztő alatti tömítést, mert csepegett, töltöttem fagyállót a rendszerbe, hűtő tömítő adalékkal együtt, a hűtő cserére most nincs pénz, s előbbre való a léptető motor. Nem folyik most hűtő, a kiegyenlítő tartály tele volt trutyival, azt is kipucoltam. Nagy taps a francia mérnököknek a briliáns és egyszerű használhatóságú hűtő rendszer miatt, minden magas pontra tettek légtelenítő csavart, így kényelmesen és gyorsan végeztem vele Kapott téli szélvédő mosót, meg 14 collos téli gumikat, zúgnak, hangosak, de olcsók voltak felnistűl együtt. 50 Km felett nem hallani. Letömítettem a csomagtér ajtó zsanérjai körül a réseket, beázás ellen. Be lett szerelve egy Alpine fejegység, ezzel még lesz dolog, kell neki állandó 12 volt, mert a gyári csatlakozón nincs. Bekerült a helyére a szélvédő alatti hangszóró, hátsók bekötése még folyamatban. A vákum jeladó jó, le ellenőrizve. Elölre bekerültek az Oscram super light izzók, és be lettek állítva, hogy ne az eget pásztázzák (ez régebben meg kett csinálva)
Ami hátra maradt: kipufogó rendszer tömítetlen a hátsó dob előtt, kéne a katalizátorral kezdenem valamit (idegesít a korom felhalmozódás lehetőségének tudata), a gyújtás elosztó fedelet ROB20 fórumtárs küldi , Jobb első lengőkarnál csúnya kopás van a szilentnél, bal első keréknél meg a kormánygömb van kikopva egy kicsit, azt is cserélni akarom. Van még tenni való, de haladok lassan -
#10726912
törölt tag
Jelentem, 160 Km-et tettem meg 9 liter benzinnel. Ennek nagy része hosszú táv volt, de kb 40 Km vegyes, városi, meg lakott terület, sebesség határokat betartva, 95 Km.-es utazóval, ahol csak lehetett. Tehát sikerült a nagy fogyasztást orvosolnom. Hibák a lambda szonda és a gyújtás elosztóban kitört szénkefe voltak. Eddig mást érdemben nem sikerült cserélni, javítani.
Nemrégiben 140 Km-et tettem meg 13 literrel, ugyanezen távon. Még jöhetne visszább, de egy 21 éves technika nem biztos, hogy fogja termelni a benzint -
#10726912
törölt tag
válasz Toobee #33525 üzenetére
Korom van a kipufogón? Mérni kéne egy CO értéket. Az kiadja, ha sokat iszik. Ezernyi ok lehet, nem érdemes találgatni, légtömeg mérő, lambdaszonda a leggyakoribb hibák, de ebből lehet első hátsó, azaz van választék, a tiéd ha jól sejtem, már nézi a kilépő értéket is. Szerelő kell, aki talán ki tudja olvasni a hibát a kocsi agyából.
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek.
Megvan a mai eredmény:
Az alapjárat léptető motor egyelőre nem csinál semmit. beszerelés előtt le kellett volna ellenőrizni 12 voltról a léptető motort, nem tettem meg. A mikrokapcsoló biztosan jó. Annyit tettem , hogy üzem meleg motornál adtam neki stabil 800-as értéket, egészen szépen,egyenletesen dolgozik,. ezzel a megoldással az a baj, hogy a hideg járathoz kijjebb kéne jönnie, ez adná akkor is az emelt alapjáratot, ez nincs meg. Tehát alkatrész nyomozás következik.
Van egy másik hiba is. A gyújtás elosztó. Az egyik hengernél nem volt a pólusok közt kiszürkülve a felület. A gyújtás elosztó volt a hibás: valami nagymester a szénkefét a bejövő ágon betolta, ezért az nem ért a rotor lemezéhez, hanem ívet húzott szerencsétlen Pesze hogy gyenge volt a szikra a gyertyáknál. Kibűvölni nem tudtam, meg van szorulva, tettem be szénkefét, most van kontakt, majd kicserélem kábelekkel együtt.
Elég csúnya hangja volt a kocsinak, hangos és zörgő a kipufogónál. Végig ellenőriztem, a hátsó dob előtt vagy lyukas, vagy az illesztésnél ment szét, ennek is után kell járni.
Holnap megyek vele kb 150 km-et, kíváncsi leszek, hogy hogyan alakul a fogyasztás. A lambdaszonda működik, ha le van húzva üzem meleg motornál, megemelkedik a motor alapjárata.Van még teendő bőven, ki akarok rajta méretni pár dolgot, hogy működnek e, aztán elvileg a motor térben végzek lassan. Kapott egy gyors műanyag-gumi tisztítást, ápolást, meg kiporszívóztam, illetve ablakok lepucolva...kellemesebb így utazni benne, csak nincs elég időm rá. De majd lassan a végére jutok.
-
#10726912
törölt tag
Még nem biztos a siker, holnap kiderül. Ha nem lesz jó, hétfőn felhívom őket, hátha van hűtőjük is, meg aztán az injektort még most akarom megnézni, simán lehet gond a porlasztás is, meg az injektornál is kéne nyomásokat nézni, belépő ágon kéne tudnia 1.2 bart...ha ez nincs meg, akkor csak csepegtet..szóval lesz mit tenni. A pillangó szelepen normális a benzin jelenléte? hogyan lehet az injektor helyss működését megnézni?
A szívó csonkba az egyik henger elé milyen szonda van beépítve, mit mér és mit okoz, ha már nem működik???
Berágat, ráreszelek egy lada karbit kézi szivatóval, az ECU meg mehet az ..nyjába a csiga zabáló kitalálójukkal együtt...[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Jelentem ki lett szerelve a léptető motor, kitisztítva, a motor tekercse megforrasztva, beállítva, mérés alapján most működik. Holnap lesz beszerelve, mert most végeztem, s rám sötétedett.
Giigz: veszekért minden van, ha erről szólna a kocsi tartás, akkor könnyű lenne a magyarok élete. De itt nincs semmi, ha bontóban érdeklődsz, telefonon vagy nincs, vagy azt mondja, van, de mire oda érsz, akkor ja, nem ilyet mondtál, ilyenhez niiincs, és leutaztál 80 Km-et potyára 8 liter benzinnel, mert még zabál a sárkány. s csak töltöd a telefonod meg a tankot. Próbálj az enyémhez Tiszaúj környékén találni ilyet. Együtt adják mindennel, mert ha megbontja, a többi a nyakán marad. Van küzdelmem már elég. Most úgy látszik, sikerül megcsinálni pár óra munkával. Jah, ha 5 ezerért van az a valami akárhol, akkor mire leküldi, az hatezer, mire letelefonálod, addigra a telefonszámlával 7 ezer. S 9 ezer az új, plusz posta. -
#10726912
törölt tag
Majd csinálok arról is. Megvan egy újabb hiba. Az alapjárat állító motor nem működik, most szedtem szét, el volt benne törve a tolattyús rúdon a rugó, meg be volt keményedve a zsír. Remélem sikerült a javítás. Ennek az alkarésznek a hibája pontosan azt csinálja, amit a videón is látni, a leírás ezt mutatja:
Az alapjárati motor hibája okozhat egyenletlen alapjáratot. A hibajelenség, hogy az alapjárat nem stabil, ciklikusan nő-, majd visszaesik, mint egy versenyautó a bemelegítési üzemben. Az ok, hogy az alapjárati motor nem képes finomszabályzásra. Így egyszer elszegényedik a keverék, mire az elektronika rádúsít, felszökik az alapjárat, erre az elektronika elveszi az üzemanyagot, esik a fordulatszám, mindeközben az alapjárati motor nem képes annyi levegőt juttatni a hengerekbe, hogy ideális legyen a keverési arány, csak kullog az események után. Jellemző, hogy hidegüzemben a hiba nem jelentkezik, hiszen ilyenkor emelt alapjárati fordulatszámon, dús keverékkel üzemel a motor.
[link] -
#10726912
törölt tag
[Renault 19 alapjárat hiba]
Üzem meleg a motor. A kötést pedig ne báncssátok a fejemen, ez a legújabb divat -
#10726912
törölt tag
17 ezerért van új hűtő Totál új. átszerelem, és mehet, nekem ettől olcsóbb kell. Bontóban biztosan találok, Kovácsnál 10 ezer alatt van (Kovács autó alkatrész). Kész a videó. Hamarosan nézhető, csak feltöltöm valahová.Szerintem youtube-ra.
U.i: hőgombát majd cserélek, ha bedöglik, hűtőtömítőt nem teszek bele, a motor hőfokát stabilan tartja, ezért nem fogom teledzsuvázni, így mosni sem kell. Kiegyenlítőm nem repedt, innentől minden csak a hűtőre korlátozódik.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Köszönöm a válaszokat.
Giigz: Ez nem az a kategória, amit maximálisan megbízhatóan hivatalosan jó megoldásokkal fogok javítani. Nem tákolás szint, hanem megoldás keresés szint minél olcsóbban. Hűtőjavítás ok, majd érdeklődök és számolok, mennyi az annyi, 3 ezer is pénz számomra. Ne feledd: 21 éves autó.
Most lehúztam az akku sarukat, kb fél órája, kaja után vissza teszem. Szívó csonkba tett érzékelőt kivettem, tisztítottam, vissza tettem.
Folyt köv. -
#10726912
törölt tag
Annyit kérnék segítséget, hogy ha tudtok, segítsetek már, mely más autó tipussal egyezik meg ennek a hűtője (Clio, Megane? ). Motorhűtőről van szó. (lyukas, hál istennek).
-
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33479 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Univerzális lambda szondát vettem, amióta az van fent, azóta csinálja ezt az alapjárat ingadozást. Megnézem a léptető motort, világosban átellenőrzök minden vákum csövet, akarok majd egy gyertya szikra ellenőrzést is csinálni, (kiveszem mindegyiket, testet adok neki, és indítózás közben figyelem, hogy minden gyertya gyújt e), le akarom venni a keverék képzőt is a helyéről. Emellett délután leveszem az akku kábelt és alapra állíttatom.
A 700-1300-as ingadozás üzem meleg motornál van. A régi O2 szondánál ez nem volt. Ha lehúztam a régi szondáról a kábelt, akkor sem változott semmi. Tehát RÉGI LAMBDASZONDA NEM SZABÁLYZOTT SEMMIT.
Ebben egyszálas, fűtetlen szonda van. Nem lett forrasztva, szorító csővel és zsugor csővel (rá kell melegíteni a szigetelést a vezetékre) lett a vezeték össze kötve. Az új szondánál jött elő ez a hiba, gondolom, ez ad jelet, de vagy az ECU van már kiakadva, vagy falsot szív...végig ellenőrzök mindent. Az alapjárat Állítót is. Köszönöm mindenkinek a tippeket. Délután vissza jelzek. Egyébként már a nevemre van íratva, és kapott is két év műszakit, megmentem a bontótól
U.i: Lenne még egy apróság: a távirányítós központi zár nagyon ritkán működik. Hol van a kocsiban a jel vevő? A kulcsban cseréltem gombelemeket, nagyon ritkán működteti a zárat, szeretném ezt is rendbe rakni.[ Szerkesztve ]
-
-
#10726912
törölt tag
Halló mindenkinek!
'), 1.4 KATALIZÁTOROS, KÖZPONTI INJEKTOROS 43 KWattos 92-es évjáratú 19-esről van szó.
Hiba jelenség az volt, hogy rengeteget fogyasztott az autó.kicseréltem a lambdaszondát, mert ha széthúztam a vezetékét, akkor is ugyanúgy járt a motor. Most viszont állandóvá vált üzem meleg motornál az a hiba, hogy 1300 és 700 között ingadozik a fordulat. Van valakinek erre valami ötlete? Mi okozhat ilyet? -
#10726912
törölt tag
válasz rob210 #33356 üzenetére
C3J. Karburátoros. Az a hiba jelenség, hogy hidegen hajlamos nem menni-berángat, melegen pedig elerőtlenedik. De aztán magához tér, s újra teszi a dolgát...nem tudom, mennyire kéne húznia, aránylag egészségesen tud menni, de sokszor érezni a gyengeséget. Simán 10 litert megeszi most, dől bele a benzin magyarán. Kipufogó feketén kormos, de nem füstöl sem kéken sem sehogy. Terhelés alkatt biztos jön belőle valami. Motor olajat nem eszi, vizet nem forral, kicsit ciripelős hangja van, szelepkopásra utaló, de 241 ezer km után szimplán belefér.Olaj, ami van benne, korom fekete, vettem hozzá már olajat és szűrőt is, (shell 15W40 fél szintetikus). Hűtővíz nem fogy.
Amikre gondoltam: kihagy az egyik henger. Van másik gyújtáselosztó, kábelek, gyertyák (4 pólusú Beru és 3 pólusú Bosch), majd kipróbálom a cserét, illetve megnézem a gyertyák kiégettségét, hogy egyforma e.
A karburátor alapjárat szabályzójára utaló hibáját a szerelő ismerősöm mondta, szerinte ez a baja (eléggé sokat javít autókat, dolgozott is szerelőnél pár évet, ismeri ezeket a típusokat állítólag).
Képeket hamarosan teszek fel. 85 ezerért vettük meg, beszámított autó. Van rajta egy csúnya rohadás a bal hátsó íven, több kicsi is van mellette, orvosolva lesznek. Emellett zúg a bal első kerékcsapágy, már meg van véve. 5400 forint volt. Működik benne minden kijelző, nem dohányzóé volt az autó (érezném, ha nem így lenne, nincs semmi szaga, s nyoma sem). Működik a fent említett hibával a motor, kuplung fék váltó teszi a dolgát, fék rendben, hatékonyak, el ablakok vannak elől, működnek a központi zárral együtt. Fűtés is kiváló, első hátsó ablaktörlők szintén, hátsó ablak fűtés is jó. 2003-tól egy tulajnál volt a kocsi. Belterén egyetlen helyen van a vezető ülésen egy kis foszlás, de egyébként gyári állapotban van az autó. Két hét műszaki van rajta. Két hátsó lengés csillapító oda van, két első még tart. Kb ennyi duóhéjban: ezt a karburátor (vagy egyéb) hibát, vezérmű szíj csere lesz, kerékcsapágy, motor olaj szűrővel, hűtővízcsere s ablakmosó tartály téliesítés. Megvan a gyári kerék kulcsa és az emelője is. Kipufogó nem lyukas, alvázon nincs látható hiba, festése gyárinak tűnik. Ablaktörlő lapátokat már lecseréltem, fejegységet megkapja a négykarikásból. Kap friss műszakit, és így két évet a bizonyításra
Képek a köv hsz-ben. -
#10726912
törölt tag
Sziasztok!
Régi autónk elhalálozott, megy a temetőbe, szert tettünk egy R19-esre. 1.4 43 Kilowatt, '992-es évjárat. Majd teszek fel képeket.
Van egy gond az autóval: ingadozik hidegen melegen az alapjárat, autó szerelő ismerős azt mondta, ez az alapjárat szabályzó szelep hibája. Újként eddig nem találtam ilyet, tudnátok segíteni új vgy bontott alkatrész ügyében? Képeket majd este teszek fel.
Köszöntem előre !
Új hozzászólás Aktív témák
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- PlayStation 5
- Hogwarts Legacy teszt
- Milyen processzort vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Spórolós topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...