- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
blackmacs
senior tag
Van valami sémája a vágánytervezésnek,vagy valami szabálya?Mert nem igazán akarnak összeérni a sínek.
Úgy érzem még gyakorolnom kell -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4347 üzenetére
Nice!
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4346 üzenetére
Ezek 00 méretarányú modellek. 1:76 16,5 mm a nyomtávolság pontosan annyi mint a H0-ás vasutaké. Gyakorlatilag minden további nélkül összekapcsolhatóak akár sima H0-ás járművekkel is. Mondjuk a kapcsolószerkezetük teljesen más, mint a standard H0.
Én jelenleg H0-ban működöm, azon belül is a MARKLIN AC rendszerben. Háromsínes váltóáramú rendszer. "M" azaz metal, vagyis teljesen fémből készült vágányrendszer, ez volt a MARKLIN cég első H0-ás vágányrendszere. 1935-ben kezdték gyártani és kisebb módosításokkal a 70-es, 80-as évekig gyártották azt hiszem.
Az asztalon a MARKLIN járművek mellett akad pár 00-ás jármű is. Nem igazán lehet észrevenni a különbséget méretben, az ívekben a szűkebb helyeken esetleg, hogy picit közelebb van a valami a kocsik oldalához, mint a H0-ás modellek esetében.
[link]
Itt körül tudsz nézni a terepasztalomon. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4345 üzenetére
Ezek milyen méretek?Lehet hogy ott volt valahol de nem láttam.Amúgy te milyen méretben utazol?
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4344 üzenetére
Csinos kis darab mind a három készlet...
Annyit foglalkozunk itt ezzel a digi dologgal, hogy lassan kezd engem is birizgálni, kellene venni egy valami digi szettet, kicsit próbálkozni.
[link]
Ez egy olcsóbb variáció a digi témában. Ehhez valami PC-s vezérlőszoftvert adnak, egy laptopról lehet irányítani a vonatot gondolom.[link]
Ez már egy ütősebb készlet - árban is - szintén PC vezérléssel. Ha már belevágnék, ez lenne amit megvennék. Persze előzetesen a családot fel kell készíteni, mert ha szó nélkül elvillanyvonatozok 300 fontot valószínűleg megnyuvasztanak.[link]
Egy ilyen szettem már van. Csak én akcióban vettem 99L-ért. Ebbe csak bele kell cuppantani a dekódert és máris mehet a digi rendszerbe. Avval a duplaszerelvényes cuccal együtt már igen komoly motyó lenne. És egy laptopról dirigálni a vonatokat, az se kutya. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4342 üzenetére
Még nem tudom mikor fogom megvenni,kicsit még várat magára,ha az idén más nem is de egy olcsóbb digi kezdőkészlet belefér remélem.Meg még helyet kell keresnem az asztalnak,mert miért is ne,nem lesz kicsi!Ilyen dolgokban sajnos ha már lúd legyen kövér mondáshoz igazodom
.
Kb. 3m hosszút akarok a szélessége is 1-1,5m lessz.
Legalábbis így tervezem. -
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4341 üzenetére
Igen. A készletek egyetlen hibája, hogy gyakorlatilag fél szerelvényeket kap az ember. Az emeletes kocsik végére is illene egy vezérlő és hát a tehervonat is 7-8 kocsinál kezd komoly formát ölteni. Így viszont megfizethető árért adják és tényleg nagyon jó az a szett annyi pénzért. Teherkocsikat meg tényleg lehet egész jó árakon kapni ami kicsit húzósabb az az emeletes vezérlő, de ennyit be kell áldozni az élethűség oltárán. Ha megveszed a cuccot, várjuk a fényképeket és esetleges videót az első körökről a szerelvényekkel.
Ha nem ágyazatos síneket adnak a készletben akkor valami asztalszerűségen építsd össze mindjárt az első próbánál, hogy szőnyegről padlóról a hajszálakat, szöszöket ne szedje be a hajtás. Akár egy a földre fektetett osb vagy farost lemez is megteszi.
Közben az amerikai részen a pályán annyit változtattunk, hogy az ívek közepéről kikerültek az egyenes szakaszok így a pálya 10-10 centivel bejjebb került, biztos ami biztos, gondoljunk a látogatókra. 65 cm magasan lesz az az asztalrész, ami már támadási felület a fiatalabb korosztálynak is, mert felérik az asztalt. Próbálok arra a részre valami brutális plexi lapot újítani. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4340 üzenetére
Már nézegettem az aprókat is baráti áron lehet kocsikat venni személy,teher alig használtakat,szép lassan lehet bővíteni a szerelvényt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4339 üzenetére
Nagyon jó kis készlet! Kapsz két szerelvényt, egy egész komoly pályát, és ráadásul digitális a cucc. És az ára sem életveszélyes, én a mediker oldalán láttam ezt a szettet 99500 magyar forintért.
Ennyi cuccal már így alapból neki tudsz állni játszani. Néhány váltóval és egy külső pályakörrel, hogy két vonat mehessen egyidőben, már egy kisebb terepasztalt fel is építettél. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4336 üzenetére
[Erre] gondoltam kezdésnek.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4336 üzenetére
ja,és köszi
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4335 üzenetére
Terepasztal tervező program oldala. Ingyenesen letölthető, használható, igen sok vágányrendszert ismer. Nem túl csicsás, de legalább könnyű a kezelése. És be lehet állítani magyarra a szövegelést.
Terepasztal mérete:
Az alapasztal, amin a két ovál pálya van, az 98x198 cm. A fejállomás 185x45 cm és van egy kb 80x45 centis sarok elem ahol a tó meg a vár van a kis hegytetőn. Ez az állandó berendezés, begyűrve a szoba sarkába.
Ehhez jönnek még a kiállításon a többi, ideiglenesen hozzáépített bővítések.
A kiállításon ezt a pályát szeretném üzemeltetni. A teljes cucc Marklin M vágányból épül meg. A kék rész szintben a zöld alatt lesz 10-15 cm-el.
Az alap asztalmagasság 75 cm ez a zöld pálya magassága. Ehhez képest a piros pálya 8 centivel magasabban van, a kék meg alatta lesz elhelyezve. A kék asztalrész amerikai tájat fog utánozni, az amerikai szerelvénynek legyen hol közlekedni. A másik - belső - vágánykörön pedig csak a móka kedvéért egy német katonai szerelvény fog közlekedni.Így a teljes asztalméret 350x260 cm lesz. Persze középen lyukas az asztal, a személyzet ott tanyázok középen több napi hideg élelemmel és sörrel..
Itt helyezkedik el a 360 fokban körbeforgatható géppuskaállás is, mert ha valaki a kiállításon hozzányúl a cucchoz...
-
blackmacs
senior tag
Apropó!Tudtok valami progit esetleg amivel meg lehetne tervezni a terepasztalt,vagy valami ilyesmit?
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4333 üzenetére
Neked mekkora a mérete a terepasztalnak?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Firkaas #4331 üzenetére
Üdv! Részben készen. Lesz egy rész ami ott lesz felépítve természetes anygokból, kövekből, szikladarabokból, mohából, mini növényekből, stb. Ez ami a képen van a terepasztal alaprésze, ez már egy jó idelye egyben van. A fejállomáson kívül a többit ott helyben improvizáljuk. Ha minden a terv szerint megy, akkor jól fog kinézni a dolog. Legalább is szerintem.
WERMACHT TOURIST! Az igazi kalandjárat! Utazzon a frontra élményvonattal! Tigrisidomároknak a részvétel ingyenes!
Digi témához még annyit érdemes hozzátenni, hogy megint csak Temofeszt! Ha jól emléxem tavaly A Csíkos műhely is ott volt. De, hogy voltak páran digitális nagyágyúk kint a pavilon soron az biztos. A z21-el most tele van minden, arról biztos rengeteg adat, szóróanyag mifene lesz a kiállításon. Jártam a vasutmodell.com oldalon, ha valakinek kell a piros Roco vezérlőjére magyar nyelvű menü, mert nincs, most ott ingyenesen ráteszik a vezérlőre. Nem reklám, csak hasznos lehet.
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #4329 üzenetére
Jaj de frankó !
A terep is készen van már amin szaladgál a Termon ?
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4328 üzenetére
Ha mégsem müxik a dolog, amit nem hinnék, a motoros Szergej mögé még mindig tehetsz egy dummy-t. Ahol én laktam anno, Recskre jártak fel a köszállító vonatok. Üresen nem volt gond Szergej elvtárs felhúzta a szerelvényt a bányához, de visszafelé rendszerint ott volt a végén egy Bobó. Hogy tolt, vagy fékezett, vagy mit csinált, nem tudom, de rendszeresen így jártak a vonatok, amikor jártak.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4327 üzenetére
Az pedig szép lenne ha tényleg működne a két szergej,akár egymás után is a valóságban is szép látvány,egy jó hosszú szerelvénnyel!
Igazából az érdekelne mivel nyújt többet az a Z21-s vezérlő a mutlimaus-hoz(vagy mi a fene) képest?
Hátha akad itt majd valami szaki aki megmondja! -
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4326 üzenetére
A Z21-ről nem tudok neked mit mondani. A két szergejes dolog működhet szerintem. Én még csak Youtube-on láttam hasonlót, egy USA terepasztalon. Háron mozdony húzta a szerelvényt és hátul is volt egy tológép. Hogy az tényleg tolta e a szerelvényt vagy csak egy "Dummy" volt e az nem derült ki. De szerintem működött a mozdony, a mai digitális világban semmi nem lehetetlen.
-
blackmacs
senior tag
Lehet hogy hülyén hangzik,de szerintetek meg lehet valósítani azt mint a valóságban hogy két szergej,az egyik elől a másik hátul húz illetve tol egy hosszú teher szerelvényt?Úgy értem hogy mindkét mozdony aktív.
Mit gondoltok érdemes olyan kezdőkészlettel kezdeni amihez van ez a Z21-s vezérlő,vagy nem?Pro és kontra érdekelne.
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4324 üzenetére
2013-ban ha jól emléxem 2200 magyar forintért lehetett bejutni kopoltyúnként. VAn diákjegy ha jól tudom, meg kedvezmények. 1200 a sima parkbelépő, ha nincs semmi rendezvény a vasúttörténetiben. Arra még rádobtak egy 1000-est a kiállítás miatt. Ha a plusz dolgokat is ki akarod próbálni, Kerti vasút, hajtányozás, sínautó, fordítókorong, lóvasút, gőzmozdonyozás, stb. azért tételenként kimarnak a zsebedből pár száz forintot.
[link], itt meg tudod nézni az árakat. Hát nem egy kétforintos matiné az hétszentség.[link]
Webkamera a vasúttörténetiben. Na fogadjunk, hogy a rendezvényeken lekapcsolják. -
blackmacs
senior tag
Mennyi lehet a belépő?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4322 üzenetére
És már van is dátum..
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4317 üzenetére
Én azt javasolnám, a kiállítást semmiképpen ne hagyd ki. Mivel ott lesz a magyarországi vasútmodell kereskedések legtöbbje. Mondhatnám, aki számít valamit is a témában, az ott képviselteti magát.Tehát itt mindent egy helyen meg tudsz nézni, nem kell kereskedések tucatjaiba külön külön elmászkálnod, mindent egy helyen meg tudsz nézni venni. Sőt! Tavaly voltak kint olyanok akik kimondottan járműdigitalizálással és digitális rendszerek árusításával foglalkoznak, tehát ebben a témában is ott tudod a legtöbbet profitálni.
És hát hétvégi programnak sem rossz, hatalmas élmény. A modellvasút kiállításon kívül minden mást is ki lehet próbálni a parkban ami üzemel. Persze a látogatóknak ez sajnos mind külön pénzbe kerül, nekünk kiállítóknak van annyi löffünk, hogy a karszalaggal bárhová ingyen. Mondjuk amennyit kérnek a belépőért ilyenkor beleférhetne egy kertivasút, vagy gőzmozdonyon utazás vagy akármi pluszban. De maga a kiállítás is jó pár órás elfoglaltság mire végigböngészi valaki, az árusokat végigtúrni meg szintén. -
blackmacs
senior tag
Esetleg digitális témában van itt valaki,doki aki bővebben fel tudna világosítani hogy ki kivel van?
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4316 üzenetére
Nah igen..
Ha a kiállításra nem is,de egy komolyabb szaküzletbe el fogok látogatni.Sajnos még konkrét leírást nem találtam a neten,így meg még elég zavaros a dolog.Ezt az oldalt én is nézegettem csak mint minden webáruház semmilyen információval nem szolgál a termékkel kapcsolatban.
Én meg ilyen téren szeretem a szájbarágós tájékoztatást,az utolsó részletek is érdekelnek. -
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4315 üzenetére
No itt van amit mondtam volt. Marklinék félmilliós kezdőkészletei.
Csak erős idegzetűeknek! Ahogy mondani szokás...
[link]
Egy svájci szett...[link]
És egy német szett...De ez egy más világ. Három sínes rendszer, AC táplálás. Ha ezt a rendszert választod, akkor a DC járművek használatát vagy mellőzöd, vagy tényleg marad a digitális rendszer. Mert itt is van olyan, persze aranyárban. Viszont ezért az árért tényleg minőséget kapsz. Nekem van egy két 1950-ben és még a háború előtt készült Marklin mozdonyom, úgy járnak, mint a svájci óra.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4314 üzenetére
Megpróbálok elmenni a kiállításra már fűzöm az asszonyt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4313 üzenetére
Elég jelentős különbség tapasztalható a gyártók között. Elsősorban árban.
[link]
Ez egy Roco Taurus.[link]
Ez pedig ugyan az a Tau Piko gyártásban.Az árkülönbség gondolom szembetűnő. Olcsóbb nincs, de drágább kivitelek akadnak. Ha a boltban elég türelmes az eladó, akkor kérd meg, hogy hagy hasonlítsd össze a két modellt. Rengeteg apró különbséget fogsz találni, ami itt a fényképeken nem látszik. Kidolgozás részletessége, tamponozás(feliratok) minősége, stb, stb. Egyébként mindkét gép alkalmas digi üzemre is, tehát ha egyelőre analógban kezdesz ezek a mozdonyok később minden további nélkül beilleszkednek a rendszerbe.
Mindenképpen egy komolyabb boltban kezdd a vasútvásárlást, tehát ne a sarki játékboltban, vagy a piaci árusoknál, hogy legyen összehasonlítási alap.
Egy dolog viszont fontos a digitális világban. Úgy tudom, de ez nem biztos, hogy a különböző digi rendszerek nem nagyon kompatibilisek egymással. Vagyis, ha pl. a Roco digit kezde használni, akkor minden mozdonyban, kocsiban, stb roco kompatibilis dekódernek kell lenni vagy mifene. De vannak itt a topicon ebben járatosabbak, talán adnak tanácsot a témában. Én mint öreg Marklin fan elkötelezett vagyok az analóg rendszerek mellett. Bár az egész digitális dolog a Marklin találmánya volt kezdve a delta rendszerrel, ha nem tévedek.
Azt mondom, ha nem egetverően sürgős a terepasztal építés, akkor várd meg vele a Temofeszt utáni időszakot. Oda mindenképpen gyere el, ott hihetetlen mennyiségű információt, tapasztalatot szerzel és jónéhány árus is lesz, akár ott is elkezdheted a vasutazást. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4312 üzenetére
Nem igazán ismerem a gyártókat sem,van nagy különbség köztük?
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4311 üzenetére
Indulásnak nézz körül a [link] oldalon. Budapesten ez az egyik legjobban ellátott bolt. Nem a leg olcsóbb de ami itt nincs azt nem is nagyon érdemes keresni. Mondjuk a Marklin témában ez az állítás nem áll meg, mert ahhoz kutyaütők-saját tapasztalat. De DC-ben ott vannak a szeren elég rendesen.
Analóg - digitális. Itt elsősorban az árfekvés dominál. Ha megnézed az árakat egy Roco analóg kezdőkészletet már utánad hajítanak 21600 forintért. A legolcsóbb digi készletük 55000 körül sétál. Ha ez az elsődleges szempont akkor mindenképpen analóg, mert egy digi készlet árába úgy még belefér egy két kocsi, némi sínanyag és egy két kitérő. 50-60 ezerből el tudsz indulni egy kis analóg berendezéssel.
Ha vastagabb a buksza, akkor van digikészlet 55 ezertől több száz ezerig, sőt, ha körbenézel a Marklin kínálatban laza fél millióért is kínálnak vasútkészletet. Szóval ez teljesen Pénztárca függő.
Ha megelégszel a Piko minőségével, ott egy normálisabb analóg készlet, Taurus villanymozdony és egy normálisabb szerelvény 40-50 körül sétál. Jóval komolyabb mint a 21 ezer forintos Roco. És a Piko Tauk jó gépek, ha eltekintünk a pocsék tetőáramszedőktől és attól, hogy R440-esnél kisebb ívekben nem igazán ajánlott futtatni.
Tehát nézelődj, informálódj, Az analógot bár mikor tudod digitalizálni, tehát nyugodtan kezdj egy olcsóbb szereléssel. A kéttengelyes Piko gőzösök nem igazán jók modellvasúti üzemre. Bár azok a készletek is eléggé olcsóak, azokat nem ajánlanám.[link] Ez például egy egész használható készlet és az ára sem olyan, hogy nagyon földhöz vágná az embert. Analóg, de digitalizálható bár mikor.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4308 üzenetére
Különben úgy gondoltam először veszek egy kezdőkészletet aztán szép lassan bővitgetem ahogy engedi a büdzsé,csak még mindég nem tudom hogy analóg vagy digi legyen.Persze jól hangzanak a digiben rejlő lehetőségek,meg tetszenek is.Gondolom az több pénzt is igényel majd.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4308 üzenetére
Köszönöm igyekszem infót gyűjteni!
-
Quasi_modo
nagyúr
A Torst könyv nagyon jó, csak a benne lévő sínrendszerek már nem aktuálisak szerintem..
-
YanezTTrain
tag
válasz
blackmacs #4307 üzenetére
Első alapdolog amire oda kell figyelni, az utolsó gatyádat ne költsd a vasútra! Mert ez a hobbi is olyan, hogy az isten pénze sem elég.
A digitális üzem sokkal élethűbb, mint az analóg, több mindent tudnak a mozdonyok szerelvények. Analógban is megvalósítható ez az, de a digitális tudásban agyonveri. Persze ennek van negatív oldala is, a digi rendszert is meg kell venni a vasút mellett. Áthidaló megoldás, hogy analógban kezded el a vasutazást és ha nem vagy megelégedve a rendszer tudásával, akkor át tudsz állni digitális üzemre. A pályát nyilván modellsínből építed, ebben az esetben nem lesz akadálya a digi üzemnek.
Az új mozdonyokban már benne van a dekóder foglalat, régebbi mozdonyokat pedig tudsz digitalizálni, digitalizáltatni.
Vegyél egy alapkészletet és kezdjél el ismerkedni a modellvasúttal. Fentebb szó volt a Temofesztről októberben. Ki ne hagyd, hatalmas élmény és hatalmas mennyiségű információra tehetsz szert. A terepasztalépítéshez pedig rengeteg ötletet tudsz szerezni. Egy jó fényképezőgép és minél nagyobb memóriakártya elengedhetetlen! Ezen a kiállításon lesz egy pár digi asztal, ott a téma szakértőitől minden kérdésedre választ kapsz. Analóggal meg egyszerűen elkezd játszani az ember és rájön a dolgokra szép lassan.A fenti linken kicsit kotorászva le tudod tölteni Gerhard Torst Modellvasút c. könyvét PDF formátumban, magyar nyelven. Bár nem mai kiadás az analóg vasutazásról sok mindent meg tudsz belőle. A másik ilyen könyv Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyve, ezt Vaterán, antikvárosoknál keresd!
-
blackmacs
senior tag
Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok a témában,lenne egy-két kérdésem.
Tervezem egy terepasztal megépítését,de nem igazán jöttem rá mi alapján döntsem el hogy analóg vagy digitális kiépítést válasszak.Mik az előnyök és mik a hátrányok?
A H0-s méretarányra gondoltam,szeretem a részletes kidolgozottságot.
Vannak e valamilyen alap dolgok amikre mindenképp oda kell figyelni?Segítségeteket előre is köszönöm!
-
hapci59
újonc
Üdv Mindenkinek!
H0-s méretről szeretnék váltani TT méretre.Csere érdekel valakit?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
pirosvilamos #4301 üzenetére
Én is a dátumot kerestem rajta.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #4301 üzenetére
Naná ott leszek! Október 10-12 a dátum. 10-től nyit a kiállítás.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4300 üzenetére
Nem azért a zák apróf*szért, de rávéshették volna a plakátra, hogy mikor lesz...
Yanez, te ott leszel? Mert akkor kimegyek dumálni
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- 3320 MHz-ig skálázódnak az XFX Radeon RX 9060 XT kártyái
- Nintendo Switch 2
- Milyen routert?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Elden Ring Nightreign teszt
- Renault, Dacia topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest