- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Elkészült az E-103 átalakítása. Egyenáramos LIMA gép az alap, kapott csúszószedőt a nem hajtott forgóvázba, némi plusz ballasztot egy irányváltót és két diódát. Egy kis furkálás a forgóvázon és a főkereten, hogy a csúszószedő vezetéke fel tudjon jönni és a forgóváz is elforduljon.
Tökéletesen működik a gép, szép egyenletesen fut, hibátlanul váltja az irányt. És még el is fértek a ketyerék a mozdonyban. A világítás megépítése még hátra van. LED-es világítást szeretnék belemókolni, az irányváltóra kapcsolva, hogy csak menetirányban világítsanak a lámpák.
A gyári LIMA tetőáramszedőket persze ki kell cserélni, mert sz**t se érnek, ha ráengedem őket a felsővezetékre össze vissza nyeklenek nyaklanak. Ezeknél talán még a PIKO TAU-k szedői is jobbak, bár áramszedésre azok sem jók. Majd kap a srác két normális MARKLIN szedőt is hamarosan. -
kispaTTi
újonc
válasz
Quasi_modo #4297 üzenetére
Ha azt vesszük figyelembe, hogy egy közvilágítási oszlop magassága 8800 mm, akkor a te méretarányodban a 5,5 cm-es oszlop még megfelelő is lehet.
-
kispaTTi
újonc
válasz
Quasi_modo #4293 üzenetére
Üdv!
Lámpák a vaterán is kaphatóak szinte folyamatosan. 4-5 fajta van a tagnak és 180-200 pénzért árulja (típustól függően). De érdemes szétnézni az e-bay-on is. Ott ha nagyobb mennyiséget rendelsz, akkor még a fenti potom összegtől is olcsóbban juthatsz hozzá. 5.5-7 cm között találsz magasságban ami jó lehet a TT-hez de a HO-hoz is. -
ccH2SO4
tag
A magyar vonatkozású modelleket gyűjti valaki?
EZT már nagyon várom.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4293 üzenetére
Vásárolt darabok. Magyarországon a vaterán árulta, de talán még árulja is egy fickó őket, valami nevetségesen olcsó pénzért.Talán 150-160 forint volt darabja..? Már nem emléxem. Anno vettem vagy 40 darabot, még mindig van a fiókban jópár felhasználatlan példány. Nagyon praktikus szerkezet, külön is lehet kapcsolni az égőket, négy szál vezeték jön ki a lámpából. Csinált másfajta lámpákat is az ember, valami 4-5 fajtát.
Mondjuk a lámpaoszlop elég gyengécske anyagból van elég könnyen eltörik, de ettől az apróságtól eltekintve nagyon jó anyag. Főleg az ára, mert egy gyári lámpa elég húzós pénz volt\van ehhez képest. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4292 üzenetére
Az utcai lámpákat csináltad, vagy vetted ?
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4289 üzenetére
Így van.Izlés dolga ki milyen gépet szerez,csináltat magának.
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4287 üzenetére
Az alap mozdony volt koszolva,ebből készült a Remot M47 187.
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #4284 üzenetére
igen mit az igazi !De remélem nem a maratott kasznit lesd éppen.
-
YanezTTrain
tag
Nyíár van és most az ember nem a terepasztallal vacakol, hanem kint van a szabadban amennyit csak lehet, azért némi városrendezés belefért az estékbe. Néhány ház "le lett dózerolva", hogy új, stílusban a városhoz passzoló épületek épüljenek.
A városba csupa "brick" azaz tégla ház került, fel a kis dombra pedig két Tudor stílusú épület.A csinosítás folytatódik, következik a tanya rendberakása és a fejállomás is átalakul némileg, persze előnyére, szándékaim szerint. Az állomás is át fog alakulni méghozzá komolyan. Új állomásépület, és új összekötőlépcső a felső megállóhellyel. Persze minden az alapstílushoz igazítva. Eltüntetem az összevisszaságokat.
-
Firkaas
újonc
Sziasztok !
végre elkészült a Remot M47 187 es mozdonykám
,amit Blackfalcon alakított,festett.
Az alapja egy Roco Br 294 volt.Ime a képek:
http://indafoto.hu/firkaas/h0_roco_br_294_bol_igy_lett_reremélem nektek is tetszik/ene a vas.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4279 üzenetére
Ha mikroszkóp nem is, de egy nagyító jogos lehet, sajna a szemem már nekem sem olyan, mint 18 évesen.
Üdv.
-
-
Batman2
őstag
válasz
Keeperv85 #4278 üzenetére
Szevasz
Meg van mindene hozzá, gyakorlom a technikát már egy ideje, csak az ilyen tized milliméteres vonalaknál nagyon könnyű elcsúszni mind a tervezésnél, mind a lakkozás-levílágítás-maratásnál, mind pedig az alkatrész felforrasztásánál.
Legutóbb egy hasonlóan kicsi kapcs üzemű táp IC-nek készítettem nyákot és forrasztottam fel rá.
Ez csak 2x5 lábú volt, de előte készítettem egy másikat ami 2x12 lábú volt, de talán egy lehelettel nagyobb közökkel.
Kicsivel nagyobb 2x4 lábú IChez kézzel is sikerült nyákot készíteni kétszer is.A nyomtatást egy régi Canon i320-as nyomtatóval végzem, képes a 10-ed milliméteres vonalra és lehet bele annyira pontosan tenni a fóliát, illetve képes kétszer tökéletesen ugyanoda nyomni, hogy a 3 tizedes hézagok már rendben vannak (2tizedes kivezetések a nyákon, 3tizedes hézagokkal).
Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Batman2 #4277 üzenetére
Az sem az, csak felszerelés kérdése. Én a fototechnikás maratásra esküszöm! Jó minőségű nyomtató kell csak hozzá, fotolakk, egy tervező progi és egy minőségi felülettel kialakított nyák és egy erősebb UW cső. A többi cucc fillérekért megvehető, gyakorlatilag háztartási vegyszerek: hidrogén peroxid, sósav, egy kevés mosószer vagy folyékony szappan... nagyjából ennyi. Ipari minőségű nyákokat lehet vele készíteni. Csak BGA-zni ne kelljen, mert ahhoz tényleg nem árt egy röntgen is...
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4275 üzenetére
Van SMD forrasztóm, amivel éppen hozzáférek az IC lábaihoz, de a rajzolatot elkészíteni, maratni és az IC-t pontosan ráforrasztani a művészet !
1 tized milliméter elcsúszás már probléma.Persze nekilátok, nem adtam fel, csak ez már nem megy kézi munkával, ehhez már gépen kell készíteni a fólia rajzot és nyomtatni kell, hogy pontos legyen,
Szoktam ilyet készíteni, csak nem ennyire vékony rajzolattal.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4273 üzenetére
A szuper kondi akkora mint egy szokványos 1000mikro 16V-os elektrolit kondi, az nincs kisebb méretben, a táphoz szükséges kondik, ellenállások, tekercs, schottky mind beszerezhető SMD-ben.
A kocsi világításom eddig is elektrolit kondenzátoros kapcsolással volt kiegyenlítve, azt el lehet helyezni pl. az egyik végében, legfeljebb a panelokat nehéz eldugni.
Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4273 üzenetére
Van belőle SMD is, de a hagyományos is elérhető. Mindkettő forrasztható hőéggel elég egyszerűen.
-
Batman2
őstag
Hú de elszaladt a topic...
A héten neki fogtam megint a modell vasúti kocsi világításának megoldásához szuper kondival.
A baj az, hogy azok a tép IC-k, amik alkalmasak a szuper kondi, mint áramforrás használatához, azok mind nagyon apró tokozásúak, némelyeket házilag nem is tudok forrasztani.
Így áll a dolog, pedig már nagyon ki akartam próbálni a kondikat.Üdv.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #4268 üzenetére
Közben megoldódott minden
"Tisztelt Vasútmodell és Vasút Barátok!
A technikai problémát megnyugtató módon sikerült kezelni, tehát az idei rendezvény előtt nincs akadály!"
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4268 üzenetére
Igen, épp ki akartam fejteni a "tisztességtelen technikai probléma" mibenlétét, de látom már megtetted.
-
YanezTTrain
tag
Friss hír a TEMOFESZT kiállításról.
Eredetiben az alábbi linken:
[link]Posted on 2014-07-14
Tisztelt Vasútmodell és Vasút Barátok!Aki ismer, az tudja, hogy ritkán írok személyesen internetes megjelenésekben! Most is csak azért teszem, mert sokan vagytok, akik szeretitek, készültök a TEMOFESZT rendezvényre. Nem szeretném, ha váratlanul érne titeket a döntésem!
Mint a TEMOFESZT főszervezője, megálmodója, szülő atyja, az alábbi közleményt szeretném felétek megtenni!
Sajnálatos események miatt, TISZTESSÉGTELEN technikai problémák merültek fel, ezért fontolóra veszem az idei TEMOFESZT VI. elmaradását!
Remélem, két héten belül, sikerül eredményes tárgyalásokat folytatni a partnerekkel és a rendezvényt a hozzá méltó, nemzetközileg is elismert színvonalon, TISZTESSÉGES körülmények között megtartani!
Itt a honlapon fogom közölni az eredményt, kérlek titeket, figyeljétek!A felmerült probléma megoldásáig türelmeteket és megértéseteket kérem!
Vasútbaráti üdvözlettel!
Pataki László
Megjegyzés a levélhez:
Tisztességtelen technikai problémák... Magyarországot ismerve, ez azt jelenti, hogy elindult a veszekedés a pénzen. Valaki túl nagyot akar meríteni a fazékból.
-
jákob13
tag
válasz
pirosvilamos #4266 üzenetére
Már jó ideje létezik analoghoz is. Füstolajból 1-2 csepp kell!
-
joe007
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy füstgenerátort (Piko 56161) és mi a müködési feltétele?
A papíron 16-22V és AC/DC-Digitalbetrieb.1lőre egy analóg öskövület Piko BR80-asra kötöttem és majdnem csurig töltöttem (Piko 56162-vel) Dampfdestillat 50ml+ Einfüllgerat.
A füstgenerator meleg ha már mentem vele kb 5 percet full sebességgel.
Szóval még sose volt ilyenem és ezért kérdezem, hogy mit rontottam el esetleg.
Segítségeteket előre is köszönöm.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4262 üzenetére
Igen, 200-as van a sebességbe, csak nem mph, hanem km/h, ami nagyon durván saccolva az 2/3-a csupán... Pedig abban igazad van, hogy az ottani hálózat elbírná a nagyobb sebességet is, én sem ezt vitattam. Ám üzemszerűen nem közlekednek 300 felett, de még a 200-as tempó is "ritka", inkább a 175-180km/h a megszokott. A 160-ast pár hazai fővonal is képes lenne kiszolgálni, az már más kérdés, hogy ahhoz kéne normális szerelvényezés, no meg akarat. Tervben van a bővítés, ha nem tűnik el a pénz, akkor még lesz belőle valami talán. Lehet itt is privatizálni kell, mint ott... Itt viszont a távolságok miatt azon a ~40km/h nem múlik túl sok...
-
br120
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4192 üzenetére
"A szerelvény tervezési sebessége 140 mph (230 km/h)"
-
br120
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4098 üzenetére
Aztán egy ideig volt a Marklin bolt mellett egy Trend Shop nevezetű próbálkozás, azok is elkezdtek vasútmodellekkel foglalkozni, de fasorban nem voltak a Marklin bolthoz. Csak drága modellekkel foglalkoztak, abból sem nagy választékkal és persze szakmailag teljesen kutyaütők voltak. Be is borult az egész nagyon hamar.
Azt a "próbálkozást" most MODELL KIT 1001 Kft-nek hívják és az Erkel utcába költöztek át a Váci utcából több mint 20 éve.
http://modellkit.hu/tools/ecommerce/index.php?homeinclude=content&content_id=11
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4258 üzenetére
Vonatok legalább 70 MPH-val. Akkor az nem fölötte ugye? Leg alább vagyis 70 és fölötte. Ezt most jól lefordítottad. Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy itt Európa nyugati végében lassabban mennek a vonatok, mint a balkán határán. Most én mondom, ne vicceskedjünk már. Lehet szőrszál hasogatni, lehet okoskodni, hogy egy mérföld mennyi méterben, egyébként az általánosan használt szorzó osztó az egyszerűség kedvéért az 1.6.
200 MPH-t írtam az Euro Star-ra, ami egyébként a TGV angol megfelelője. Ezen is lehet rugózni, valóban nem megy 200 MPH-val, csak 187,5-el (1.6-os osztóval.) Én elhiszem, hogy jó dolog a lexikális tudás. Csak ne annak próbáld a papírformát eladni, aki abban éli a mindennapjait amiről a vita szól.
Levezettem matematikailag egy tételt, azt hiszem abban nem vitatkozunk, a számok nem hazudnak.
Magyarországon valóban csoda, ha a vonat tud menni 160 Km\h sebességgel, de hidd el itt ez a normális, gyorsvonatok esetében és még kicsivel fölötte is. Van pálya és van vonat hozzá. Otthon a Flirt, Talent, Desiro a csúcs, a Tau és a Taxx kicsit más dolog, azok tényleg mennének, ha volna hol és mivel. Mert ugye a Bhv és Halbi kocsik sem éppen a nagy sebességről híresek. 160-200 km-es kocsija meg azért olyan rengeteg nincs a mávnak sajnos.
Itt viszont sokkal de sokkal komolyabb járművek közlekednek, még ha nem is olyan pofásak, mint a kontinens vonatai. A vágányhálózat komplexitásáról és minőségéről meg inkább ne beszéljünk, mert Mondjuk ha a két főváros vasúthálózatát összehasonlítjuk akkor a különbséget elég nehéz lezongorázni.
Mondjuk én A Victoryarol három féle útvonalon járok haza St. Mary Cray-ba, attól függ, hányas vonat. És a menetidő szinte ugyan az! 1-2 perc különbség. Na ezek a nagy dolgok. Szerintem ezen nem érdemes vitázni addig, amég mondjuk a ráckevei hév nem megy legalább 100 km\h utazóval. Sajnos csonkaországban a lelakott, lassújelekkel és sebességkorlátozásokkal, bezárt vonalakkal teli,magyar vasút mellett elképzelni is nehéz, hogy van olyan, hogy a vonat megy. Nagyon. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4256 üzenetére
A film elején az van kiírva, hogy "All doing at least approx 70MPH!", ami még merő tévedésből sem azt jelenti hogy "vonatok 70 mph fölötti sebességgel", hanem azt hogy legalább kb. 70MPH sebességgel! A kísérőszövegben írja, hogy van ami felette van és meg is említi, hogy van, ami 94MPH. Csak éppen még mindig 106 hiányzik a 200-ig,.. Nem véletlen mondtam, hogy gyorsnak gyorsak, de nem ennyire! Egyetlen vonat létezik az öreg kontinensen, ami 320km/h-val teker, az pont az említett TGV, de azt ne az angol vasutakhoz soroljuk át, mivel az Francia büszkeség...
-
YanezTTrain
tag
Témaváltás.
Elkészült két újabb épület.
Ez volt az egyszerűbb darab, csak vágni, hajtani és ragasztani kellett. Ebből a típusból készül még néhány az új asztalrészre, lesz ilyen egyszerű nyerstégla épület és lesz különböző színes homlokzatokkal is. A képen látható állapotában a kéményeket még nem fejeztem be. Jó hosszúra sikeredtek, azóta rövidebb és vastagabb kéménycsövek vannak a helyükön.
Ez volt a macerásabb épület itt az ablakokat is illett normálisan megcsinálni. Két napomba került. Nem mint ha olyan nagy meló lett volna, csak jelentkezett az öregszem effektus. Kezdek nem jól látni... fene egye meg. -
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4255 üzenetére
No.Egyfelől, a felirat a film elején az úgy nagyjából azt jelenti, hogy vonatok 70 mph fölötti sebességgel. Alább a kísérő szövegben írja a filmet készítő illető, hogy a film a harmadik része a sorozatnak ami az Angliát átszelő 70 mph feletti sebességgel közlekedő vonatokat mutatja be.
Más részről, a video messze nem adja vissza a sebesség érzését, lásd pl. Forma 1 közvetítések. Bár tegyük hozzá amióta hathengeres szutykokkal mennek...
Tovább nem ragozom a témát, végül is két éve itt tengetem napjaimat a szigeten, nyilván nem jól tudom, tapasztalom amit mondok... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4253 üzenetére
Ne ködösítsünk már!
"azt nem írtam, hogy a caliban megy 300-at, mert ott tényleg nem megy annyit" <> "200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
"
A videó elején ki van írva, hogy 70MHP, de te 200-at írtál! Az az 200 még mindig 314km/h, ezek jó ha mennek 160-180-at, de NEM MPH-t, hanem km/h-t! Az expressz tehát kiesett, mint szupergyors megoldás. Gyorsan mennek, de nem ennyire!
A TGV-t hagyjuk ki innen, mert annak egyrészt speciális szerepe van, másrészt az RFF 300km/h-ban korlátozza a sebességét, kivéve egyetlen szakaszt, ahol elérheti a 320-at is az LGV északi szakaszán. Ott is 320 a vége. Nem megy 500-al, hiába tudna annyit...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4253 üzenetére
Egyik szebb mint a másik.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4252 üzenetére
azt nem írtam, hogy a caliban megy 300-at, mert ott tényleg nem megy annyit, de a 20 MPH-s lassújel akkor is vicces lenne. A 320 meg TGV-nek simán menne, mivel ő tartja az adhéziós vasutak sebességrekordját 574.8 Km\h-val.
[link]Itt pedig egy másik kis film itt így mennek a nagysebességű gépek. Szóval nem szaroznak.
Ha nézed a videot érezhető, hogy ez nem egy 140-es sebesség.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4251 üzenetére
Na jó de te 200MPH-t írtál, ami 314km/h! Ráadásul a csalagútba, ahol SOHA nem ment még 200-al sem a szerelvény.
2010 június 6.-án emelték fel a pályasebességet 140-ről, 160-ra. Az azért erős közelítésben kb. a fele annak, amit írtál. A felszíni vonalakon persze hogy van gyorsabb is, de ott nincs!
Íme a hír: [link]
-
YanezTTrain
tag
válasz
YanezTTrain #4250 üzenetére
Közben eldobta agyát a rendszer, de legalább amit írtam megmaradt.
Na. A 192 km\h az pedig pontosan 120 MPH-s sebesség.
De másik példa, repülőtérről hazafelé, autópálya, Greenline busszal. Van benne utastájékoztató, folyamatosan írja a busz pillanatnyi sebességét. 91MPH-t mutat a kijelző és a mellettünk lévő vágányon lazán otthagy minket egy elővárosi szerelvény, majdnem mint ha állnánk. Tehát ott is keményen 100 MPH azaz 160 Km fölött tolta a vonatnak.
Egyébként muszály, hogy nagyobb legyen a sebesség, mert az ország is jóval nagyobb. egész pontosan kerek 10000 négyzetkilométerrel kisebb Nagy Britannia területe, mint Nagy-Magyarországé volt Trianon előtt. Vagyis képzeljétek el, hogy monduk Poprádról át akartok vonatozni Fiumébe, hogy hajóra szálljatok. Azért az 140-160 Km-es sebességgel eléggé vicces volna. -
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4249 üzenetére
Azért evvel egy kicsit vitatkoznom kell. Mivel naponta járok vonattal melóba. És bizony amivel én közlekedem a Victoryaról, minden további nélkül 100MPH-s utazót tart az állomások között mint gyorsvonat. És ez csak egy sima elővárosi vasút. A nagysebességű vonatok, amiből itt azért jóval több van mint Otthon, (Pl. Vigrinék Pendolinoja) minden további nélkül mennek 200 körüli tempót. Az Euro Star meg ugye az a TGV vonal ami összeköti Angliát a kontinenssel. A TGV utazója pedig biza 300 km\h. Különben nem lenne versenyképes a repülőgéppel.
Egyébként ez könnyen ki is számolható. Én 40 mérföldet azaz 64 kilométert jövök vonattal a Victoryaról. A gyorsvonat egyszer áll meg Bromley South-ban, utána már csak St. Mary-ban. 22 perc alatt teszi meg a 64 kilométert. Vegyünk le 2 percet az állomási tartózkodásra, fékezésekre, stb. ha a 64 et elosztom 20-al akkor kijön kerek 3.2 km\perces sebesség. Ha ezt beszorzom 60-al akkor megkapom Km\h-ban a vonat sebességét.
60 x 3.2 az pedig kereken 192Km\h-s sebesség. A számok nem hazudnak uraim! És ez csak egy elővárosi vasút, oldalsínes áramszedéssel! Tehát nem szuperexpressz, stb. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4247 üzenetére
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Nana, azért ne essünk át a ló túlsó oldalára!
Soha sem ment 200MPH-val egyik szerelvény sem ott, de még 200km/h-val sem. 2010-ben mértek egy sebességet és a 140km/h felemelték 160-ig. Ez pedig pont annyi, mint az itteni fővonali sebesség...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4247 üzenetére
másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát...
Ez a módszer itt is beválna... -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4246 üzenetére
Szerintem is-is. Pl. 1-es vonalon, -mikor otthon voltunk átmentünk Bécsbe Rail Jettel- van pár belassulás Tatabányáig szépen. Kérdeztem vasutasokat és azt mondták, a pálya az oka. Azért legalább arra az egy vonalra odafigyelhetnének. Tiszta röhely, hogy egy olyan vonattal, ami minden további nélkül tud 200 km\h sebességgel menni utazóban időnként 80-100 as tempókkal bóklásztunk a sinen.
Itt ilyet előadnának tartósan, mehetne utcát söpörni a vasúttársaság vezetése. Itt is előfordul, hogy lassan megy a vonat, de olyankor ott is van a sínek mellett a sok pályamunkás, gépek, stb. Nem csak úgy leszúrnak egy táblát, hogy "lassan paraszt!" oszt jónapot.
Elgondoltam pillanatra, mi történne, ha egy ilyet előadnának mondjuk az Euro Star pályáján...
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Szerintem másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #4244 üzenetére
..vagy azt, hogy lusták kimérni mennyit bírna, inkább megadott idő után kitábláznak...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4243 üzenetére
hogy tele a pálya sebességkorlátozással
Azt gondolom nálunk ez a pocsék minőségű pályát jelenti... -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4225 üzenetére
A fekete\sárga gépre gondoltál? Az egy dízel motorvonat. Megy mint a vadállat 100MPH fölött van az utazója. Itt olyan értelemben vett vezérlőkocsi mint a MÁV-nál nincsen. Legalább is én nem tudok róla, pedig végig jártam már London szinte összes pályaudvarát. Motorvonatok vannak, amiknek értelem szerűen mindkét végén van vezető állás, vagy ha ingavonat és nincs lehetőség, vagy kedvük a mozdonnyal körüljárni, akkor a vonat mindkét végére tesznek egy mozdonyt. Sokszor van, hogy gőzmozdonyos vonat végén ott figyel egy dízel gép, hogy ne kelljen szerkocsival előre visszajönni a gőzmozdonynak a vonattal.
Itt a vasút nagyon profin működik - végül is ez az őshazája - nem nagyon találkozni olyanokkal mint M.o-n, hogy tele a pálya sebességkorlátozással, lassújellel. -
YanezTTrain
tag
Pár kép az elkészült terepről.Persze épületek, növényzet, stb. még sehol. Az majd most jön. Viszont épül az egyenáramos pálya. Méghozzá jó öreg papírtalpas Piko sínekből! Először Peco flexiből akartam csinálni, de ha már régi cuccból van a Marklin, legyen valami régi cuccból az egyenáramos is. Elővakartam a dobozok aljáról az ott porosodó, rozsdásodó sínkupacot, gatyába ráztam és indulhatott a retro építés. Egy részen már az ágyazat is rajta van a síneken, nem is olyan rossz az eredmény. Én gyengébbre számítottam.
Egyszer valamikor a felsővezeték is elkészül a teljes pálya fölé, az egyenáramos kört is beleértve, de ahhoz nagyon sok felsővezeték tartót le kell gyártani. Talán jövőre meglesz, a tél beálltával lesz idő mókolni az oszlopgyártással. Most csak annyit fogok fejleszteni a felsővezeték rendszeren, hogy a villanymozdonyok felengedett áramszedővel ki tudjanak jönni és visszamenni a felsővezetékes részre a még nem felsővezetékes részről a Marklin pályán. -
-
jákob13
tag
válasz
Keeperv85 #4238 üzenetére
Nos Én sem úgy értettem, hogy nem kapcsolja ki az áramot.Hanem pont az a baj, hogy a csúszú kis réz lemezke ami a negatív pólust(nevezzük most így) át kapcsolja a tekercsre. ez nem érintkezik vagy csak néha és ezért nem vált át csak búg a tekercs. Meg mutatnám de nem találtam képet róla a neten szétszedve. Ami nekem van az pedig be van építve már.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
jákob13 #4237 üzenetére
Javíts ki, ha tévedek, de egy tekercsben nem igazán van minek érintkezni...
Ha maga a tekercs melegszik és mellé nem működik, akkor ott bizony zárlat van, de ahogy írtam is ki lehet árammérővel könnyen mérni ezt. Nem az a gond itt, amire most gondolsz, hogy meghúzza a váltót, de nem kapcsolja ki a tekercset, hanem az hogy ez meg sem próbálja átállítani. Legalábbis nekem a leírásból úgy tűnt...
-
Baden001
újonc
Igazad Piko és nem Pico.
Azt hiszem ezek már így jutottak hozzám..
Ahogy próbálgatom a tekercs része hamar forrósodik..
Hány V az ideális ezeknél??
Köszönöm előre is.. -
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4233 üzenetére
Jogos a meglátás a szakadásvizsgálattal kapcsolatban! Mentségemre szóljon, hogy nálam ez már jön, hogy ha nem szakadt akkor zárlat lehet. Meg még néhány más.
Másik ötlet ami eszembe jutott, bár nem valószínű, a régi ZEUKE váltókban, meg a Fugert váltókban volt\van a tekercsmag időnként olyan műanyagból, ami hőre lágyul, deformálódik. Ezekben előfordult, hogy megszorult a vasmag egyik, vagy mindkét irányban. Olyankor reszelő és a tekercsmag belsejét és a vasmagot is megdolgoztuk kicsit. Százból kilencven kilenc esetben bevált a sufnituning. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4232 üzenetére
"Utána megmérném egyenként a tekercseket szakadás vizsgálóval."
Tekercseket nem mindig célravezető szakadásvizsgálóval mérni, mert pont a szakadás nem jellemző hibájuk, még akkor sem, ha 0.2-es huzalozásuk van. A legtöbb esetben éppen ellenkezőleg: csodás menetzárlat alakul ki a túlmelegedés következtében. Akárcsak előtte közel 0 ohm értéket lehet mérni, csak éppen az induktivitása is közel van ehhez... Tehát tekercsben célszerű feszültségesést mérni vagy ha lehet és bontható a kör, akkor áramot.
"Ha van forrasztási pont, rámelegíteni és egy csöpp cinnel felújítani a kötést."
Cin...
Forrasztóón...
A hiba leírása alapján nekem amúgy úgy tűnik, hogy egyik ilyen szerkezet sem vált a másik irányba. Nem tudom hogy van a bekötésük, de ha aszimmetrikus tápkör van, akkor ott bizony megnézném gyorsan nem-e szakadt pont az egész tápkör, ami az ellenkező irányt megvalósítaná.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Baden001 #4231 üzenetére
Üdv!
A Roco rendben. A Pico az Piko, avagy Peco akar lenni?
A probléma lényegét tekintve nagy jelentősége nincsen. Ha az állítóművek végállás kapcsolósak én először ott néznék körbe. Utána megmérném egyenként a tekercseket szakadás vizsgálóval. Ha van forrasztási pont, rámelegíteni és egy csöpp cinnel felújítani a kötést.Hirtelenjében több ötletem nincs...
-
Baden001
újonc
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van kb. 15 db. Roco és Pico elektromos váltóm (kitérő).
Kb. a fele jól működik, de a másik fele csak sajnos az egyik irányba tud átváltani..
Szét is szedtem már őket, de nem találom a hibát..
Valakinek valami ötlet??
Előre is köszönöm! -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4228 üzenetére
Keskeny nyomközre is van itt éppen "jó" példa. >> [link]
Kibírt csaknem 100 évet, de az emberi gyarlóságra nincsen megoldás. Itt nem ismerik azt a szót, hogy "gazdaságossá tenni", vagy "felújítani"... itt csak az megy, hogy "lebontani, szétszedni, rekultiválni, megszüntetni".
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4227 üzenetére
Esetleg megoldás lehetne a nyomvonalat átépíteni keskeny nyomközűre. Csak Magyarország környékén több példa van ilyenre. Kimondottan személyforgalomnak ott a szlovák példa, Poprád - Tátralomnitz. Milyen keskeny nyomközű cucc megy ott? És azt se tegnap építették, plusz elég rendesen hegyi pálya. Vagy az Osztrák keskeny nyomközű. Ahol még nagyvasúti teherkocsikat is cipelnek. És az se az alföldön gurul. Szóval lenne megoldás, csak akarni kéne.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4226 üzenetére
Az "szép" az egészben az, hogy ez nem mellék vonal... Vagyis nem az volt. Ez a Pécs-Kiskunhalas összekötő fővonal, az egykori 64-es. Persze előbb mellékvonali státuszba sülyésztettek, most pedig hivatalosan üzemszünet van. Mindörökre... Mert itt már nincsen mit rendbe hozni. Baromi sokba kerül egy ilyen szintből újraépíteni. Már magában a kavicságy drágább, mint az a nevetséges közűt felújítás, amit évente kiszurkolnak. Egy 48 fm nehézségű sín alá illik alátenni 3 t/m kavicsot. Tudomásom szerint a 64-esben voltak az ország legnagyobb ívei, oda még többet, mert ugye kell alátámasztás. Végig kellene víztelenítő árkokkal menni mellette az egykori leghosszabb egyenesben is, mert egyik oldalt völgy, a másikon homokfal, a kettőt összekombinálva pedig kijön ami ennek a végzete lett. A homok hamar helyet cserélt a völgybe távozó kaviccsal, ha jött egy nagyobb vihar.... A másik ami a felső szakasz sorsát is megpecsételte: HÉV-nek épült. Még volt igény a teherforgalomra, addig virágzott. Ahogy a cégek elmentek, már nem volt értelme. Főként a szénbányák halála volt lesújtó, mivel azokra hosszú szakasz támaszkodott az elővárosi vonalból.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4224 üzenetére
Hát eszem faszom megáll. Lenne Magyarországon vasúthálózat, ha szánt szándékkal nem baszták volna tönkre a sok mellékvonalat. Meg Kalányos Ármándóék nem lopnák el a síneket.
Ha jól emlékszem a 80-as években találták ki azt a baromságot, hogy a vasút nem gazdaságos, mindent gyerünk a közútra. Gratulálok. A vízi szállítás után a vasút a leg olcsóbb megoldás.
Na és panaszkodnak, hogy nincs utasforgalom? A mellékvonalakon? Hát talán fejleszteni kellett volna, a pályákat rendbetenni, új motorvonatokat venni. És most ne Bz-ben meg Uzsgyiban gondolkodjunk könyörgöm!
Ja, hogy nem kellett volna szétkúrni a Ganz Mávagot, stb...
Versenyképessé kellett volna tenni a vasutat a közúttal. Nem csak árban, hanem idő és konfort vonalon is!
Sajnos ez nem megy ott az elvtársaknak.
Ahol mi laktunk, Verpeléten 2007-ben állították le a vasutat. Onnan volt vonatpótló busz. Na kérem. Pontosság az nem volt, jött amikor és ha jött egyáltalán. Csatlakozást Kál-Kápolnán el lehetett felejteni a fővonalhoz. És télen még rosszabb dolgok is történtek, busz karambolozott, elakadt a hóban, stb. Ennyit a közútról.
Itt a leg eldugottabb mellékvonalon is különb járgányok kószálnak, mint otthon. Van is utasforgalom rendesen, pedig itt is van busz, méghozzá jó pár cég. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4218 üzenetére
Az ott a felső képen nagyon dögös. El is fogadnám az asztalra. Motorvonat vagy vezérlő kocsi ?
-
Keeperv85
nagyúr
A szép képek után egy kis magyar valóság.
Nem én készítettem a képeket, ezért egyben linkelem az eredeti szerző hozzászólásával...
-
YanezTTrain
tag
Orient Expressz jegyár. HA forintban nézed egy átlag keresethez, akkor brutális. Euroban, Fontban az itteni keresetekhez, -na nem a minimál bérhez- viszonyítva nem is annyira életveszélyes. Ha van egy normális állásod, normális fizetéssel, simán megtreheted, hogy elmész evvel a vonattal egyet utazni egyszer. Én valami ennél is brutálisabbra voltam elkészülve.
Amit mi fényképeztünk, az nem nemzetközi Orient volt, inkább olyasmi lehetett, mint a MÁV Nosztalgia vacsora vonatai, mert csak étkező kocsikból állt, illetve két pakli kocsi volt a konyhacuccoknak rákapcsolva. Az meg lehet még ennél is olcsóbb.
-
YanezTTrain
tag
Ez ugyan nem vasút, de a két mini rohadt jól néz ki. Itt dolgoznak a gazdik a helyi szeméttelepen.
Ez is valami vonatnak az oldala...
Tiszta igénytelen a kocsibelső nem?
London legszebb parkja. Őfelségének is van itt egy kis saját parkocskája, persze megnyitva a köznép előtt, szabadon be lehet menni nézelődni, sétálni. Hát nem piti. Baromi jól megközelíthető, rengeteg metró és pár vasútállomás a környéken.
Az ott a leg újabb busz típus ami közlekedik. Kicsit marha jól néz ki, és nem egy hanem két lépcső van. Ez a lépcsődolog időnként mókás, mikor az ember az emeleten rájön, hogy neki abban a megállóban kell leszállni ahol a busz áll. A sofőrők rutinosak, mert ha hallják, hogy egy ménes dübörög lefelé a lépcsőn, akkor nem indulnak el, hogy le tudjál szállni.
Ez véletlenül egy tök jó kép lett.
Emeletes kavalkád a Hyde Park Corneren...
Ennek mi köze a közlekedéshez? Hát a kikötőben áll. Annyira hangulatos, hogy muszály volt bemenni inni egy sört. Meg mégegyet. Na a gondok a kifele közlekedéssel kezdődtek, a két skót sör kicsit odavágott... -
YanezTTrain
tag
Ismét a föld alatt. Mondom nem tudok metrót fényképezni.
Itt a piros Ferrari a poén. Olyat indult a lámpától...
A buszon. Segítség! Nincs vezető!!!
Mi az emeleten az első üléssorban, előttünk egy egyszintes busz.
Ez az igazi kétéltű. Temzébe be, temzéből ki egész nap.
Kicsit elmosódott a kép, de itt a híres\hírhedt 9.3\4-ik vágány! -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #4219 üzenetére
Ha esetleg érdekel: Orient Express jegyárak.
-
YanezTTrain
tag
Ezt egy csavargós napon fényképeztük a Victoryan. Leszállunk a vonatról, a szomszédos vágányon meg ez a szerelvény áll. Fényképgép, videokamera, elő és hajrá.
Gyönyörű szép Pullman kocsik. Csupa étkező, ez egy nosztalgia járat ami ment fel egészen Vales-ig meg vissza. Gondolom egy jegy egy kisebb vagyon lehet.
Dízel vitte, pedig egy Flying Scotshman, vagy egy Mallard dögösebb lett volna az elején.
A szerelvény belátható része a vontató mozdony felől.
Az Orient Expressz exkluzív várója. Tuti nem 5 font a jegy a bulira. -
YanezTTrain
tag
Szerintem dízel-elektromos motorvonat. Legalább is a hangja olyan volt, szedő meg nem volt rajta...
Kings-Cross pályaudvar.
Ez is valami dízel-elektromos gép.
Két egyforma gép. Fölöttük a vágánytábla a poén! 0-ik vágány!
Leugrottunk a föld alá. Nem túl jó a kép, metrót nem tudok fényképezni az istennek se.
Ez a tetőbe nyíló ajtó nekem marhára bejön. Teljesen űrhajó feelingje van tőle a szerelvénynek. -
YanezTTrain
tag
Na. Ez is egy vonatos kép. Fent azon a szép magas téglaviadukton mennek a vonatok, négy vágány van. A kép közepén a fából készült emeletű épület pedig egy cseszett nagy vasútmodell bolt, új és használt, a Z-től a kertivasútig minden. Igazából a kerti vasútra van ráállva főprofilként, a többi csak játék nála. Olyan cuccokat lehet látni-kapni, huhhh...
A viadukt kicsit közelebbről. Balkéz felé van az állomás.
Ezek a személyvonatok errefelé. Kicsit gagyibb mint a fehérek, nincs utastájékoztató és légkondi, de van HÉV M-IX feeling!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4215 üzenetére
Az állomás névtáblája...
Gyorsvonat érkezik Gatwick felől. Ilyennel járunk be a Victoria-ra. Valszeg Siemens gyártmány, mert gyorsulásnál szolmizál mint a Taurus.
Beérkezett a vonat.
Beszóltál? Nekem..?A kép májusban készült! Szállingózott a hó időnként...
Vonattalálkozás a Victorya után. Én a Vicről jövő vonaton ülök, a másik oda tart.
Megérkeztem St. Mary Crayba, a vont pedig tovább haladt. Bal oldali közlekedés, tehát a vonat megy, nem jön! -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4214 üzenetére
A járművekről nincs képed ?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4213 üzenetére
Kb. Valami ehhez hasonló. Ezt a képet nem én csináltam. Ez St Mary Cray állomása. Itt lakunk egyébként. Ez amolyan hév szerű dolog, bár járnak tehervonatok és időnként az itteni Orient expressz is elhúz erre, mikor valami nosztalgia járatban van nagyongazdagékkal.
Azért a magyar hévnél kicsit másabb. Oldalsínről mennek a vonatok, amik a gyorsvonatok azok csak oldalsínesek, van business class, ami az 1. osztály megfelelője, a személyek általában régebbi gépek, azokon van tetőszedő is. Itt van sima személy és gyorsvonat is. A gyorsvonat a Victoryaról egy megállással St. Mary-ig a 40 mérföldet(64km) 20-22 perc alatt teszi meg, attól függően a három féle variációból merre megy a vonat. Rendesen megy itt még a személyvonat is. Autópályán busszal mentünk 92 MPH-val
(itt szinte mindenben van utastájékoztató) és a régi tetőszedős szerelvény igencsak ott hagyott bennünket. A régebbi gépeken azért érezni hogy nem ma készültek, ha egy ilyenen utazik az ember tökre olyan érzése van mint ha egy M-IX szerelvényen lenne, az egésznek a belső hangulata, sőt, nem vicc, még a vonat szaga is hasonlít a magyar hévre. Beszállsz egy vonatba, van egy légkör, légkondis, nem légkondis, az áporodott ülésszag, stb. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4211 üzenetére
Akkor ez olyan lesz mint mondjuk a HÉV megálló Szentistvántelepen.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4210 üzenetére
Bezony!
A bográcsot úgy hoztam otthonról, mert itt nincs egy tisztességes példány. Elképzeltem a repülőtéren a csomagvizsgálók arcszerkezetét, mikor kinyitották a dobozt és egy 12 literes bogrács figyelt benne...
A tűzhelyes bográcsállványt meg egy ledurrant Ford felniből és némi vasanyagból heggesztettük, mert itt nem díjazzák, ha tüzet raksz a kertben, de az ilyen zárt dolgok, mint a B.B.Q sütő meg ez, ezekért nem balhéznak.
HA meg jó pincepörit akarok főzni, akkor magyar, lengyel, meg török boltba kell menni, rendes vöröshagymáért, tisztességes paprikáért, paradicsomért, hogy valami barátságos magyar vörösborról már ne is beszéljek ugye... Pl. 3-4 üveg Bikavér, ha lehet szekszárdi, de az egri is jó! -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4209 üzenetére
Nos egy elég érdekes környék épül fel. Állomás épület nem lesz, csak egy perontető és egy szolgálati épület. A házak pedig nagyjábol egyforma háromszintes épülettömbök lesznek.
Na valami ilyen. Kicsi a kép, de szemlélteti a stílust. Több féle homlokzattal lehet elkészíteni ezeket az épületeket. Ingyenesen letölthető az oldalról. Mivel Jó néhány darabra szükség lesz - kb 12-15 ezért jelenleg ez a leg költséghatékonyabb megoldás.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4208 üzenetére
Jó bográcsos pince pöri... hmm...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4208 üzenetére
Gondolom érkezik egy állomás épület meg néhány lakóház.
-
Eltomi
tag
Üdv! Tegnap kicsit buhera mátrixot játszottam, és beleraktam az egyik Tillig Am kocsimba a világítás mellé egy kiszuperált ESU LokPilot V3-mast F0-lal az irány szerint váltakozó végzárfény, F1-gyel pedig a belső világítás kapcsolható. azóta kapott egy párt is, ami egy ABm kocsi. A kettő között fix kapcsolat létesült, a feszültséget 3 db vezeték viszi át (későbbiekben szétkapcsolható lesz, de ahhoz még meg kell vennem a Roco 4 portos kupplungját.
Videó:
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4205 üzenetére
Valóban be kell férnie. A két gép összekapcsolva plusz a két végén a kapcsolószerkezet, nagyjából 50 cm. lehet H0-ban. Egy ilyen gépért mindenképpen érdemes nekiállni felsővezetékesíteni a felső pályát is, ami nem kis meló lesz.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4204 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4203 üzenetére
Ha esetleg van ilyen géped N méretben annak a hosszából gyorsan megtudom, kb mire számítsak. A használható vágányhossz a kis állomásokon kb 60 cm a váltók között. Ide kell beférni a két kocsinak.
Elég szép hosszú jármű, lehet H0-ban 30 cm körül van... -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4202 üzenetére
Ez a páros azért nem kér nagy helyet. Ha nem fér be az állomásra, az nálam már méret alatti.
Igaz én mindig N-ben gondolkodom. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4201 üzenetére
Igen, de lehet nem fér be az állomásra. Legelső körben a modell paramétereit kell megtudni. Mivel forgóvázak a kis íveken is el tud futni gondolom. Tehát csak az állomási vágányok hossza a kérdéses. Minden esetre szép és látványos darab, az biztos.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
hanzohattori #4197 üzenetére
Na ezt sárgában még nem láttam. Pirosat meg szürkét ismertem.
#4196) YanezTTrain Én at ET88-at nem magában képzelném el, hanem a hozzá való ES88-cal együtt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest