Hirdetés
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
A még dobozban lévő sínanyagból pedig egy kisebb tárolót tudok összerakni, ez még csak álom. A faanyagot kell elsőnek beszereznem majd ez megint nem olcsó mulatság. Bár ez a darab fele akkora mint az első asztalrész és csak egy szintes, tehát jóval kevesebb anyag szükséges. Viszont a hely szűke miatt ezt a darabot felnyithatóra, illetve felnyitott állapotban rögzíthetőre kell csinálni. Ennél fogva esztétikai okok miatt és helykihasználás céljából az asztalrész alját nem csak fedni kell valamivel, de egy szekrényke szerűséget is kell alkotnom rá.
A zölddel jelölt vágányokon tudok majd mozogni a szerelvényekkel, a piros sínszakasz csak optikai jelleggel bír, mivel egy egyszerű keresztező síndarabbal kapcsolódik a pályába, mivel nincs más. Kérdéses ebből mikor lesz valami, addigra talán találok valahol egy megfelelő keresztváltót, akkor azt építem a kereszt sín helyére. Ha nem, később is egyszerű a csere a megfelelő keresztváltóra.
-
Batman2
őstag
Öröm látni, ahogy alakulnak a dolgok !
-
jákob13
tag
-
YanezTTrain
tag
Batman2 feldobta a témát, nem is rossz! Ki mire készől a vasútján a hideg beálltával beköszöntő szobafogság alatt? Tervek, ötletek? Fényképek az állapotokról? Tervrajzok az elképzelésekről?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2943 üzenetére
Vannak, de még nem találkoztam velük. St. Maryban van egy hatalmas modellbolt, az N-től az LGB méretig minden. Ami szem szájnak ingere. Az olcsótól a csillagos égbe szökő árakig, kinek mit enged a pénztárca. Ez egy családi vállalkozás szerűség teljesen vonatőrült a tulajdonos. Aztán vannak olyan modell és hobby meg mediker szerű szintű boltok mindenfelé.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2941 üzenetére
Apropo, kerti vasútakkal találkoztál már odakünn ?
Elvileg kellene legyenek, legalábbis hallottam róluk.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2941 üzenetére
No, itt azért még szebb az idő,
ha más nem, legalább ez jobb Magyarországon !Én is még inkább szabadban végezhető dolgoimat intézem.
Már két éve szánom maga, hogy a decemberi modellvasút kiállításra végre átdolgozom a pályánkat és kicsit csinosítom, hogy szállítható, megmutatható legyen, de még mindíg nem jött össze.
Egyrészt, mert párhuzamosan egy csomó dolgot csinálok, másrészt sajnos az említett piszkos anyagiak is beleszolnak, folyamatosan csak össze kell magunkat húzni.Üdv.
-
YanezTTrain
tag
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #2939 üzenetére
Újra itt?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2937 üzenetére
Hali.
Anno a keletnémetek is gyártottak speciális vágányzatot. külön volt a talpfarács és abba kellett belehúzni a sínszálat. Rendes tömör profilsín volt. Vagyis kb. úgy építetted a pályát, mint az igazi vasúton először leraktad a talpfarácsot, ahogy a vonalvezetés kívánta, utána behúztad a sínszálakat.
Mondjuk a flexi sín elődjének tekinthetjük, a talpfarács ugyan nem volt hajlítható, de több ívsugárban készült és tetszés szerint darabolhattad, alakíthattad ezáltal az ívet.
Elég sok féle váltót, hármas és kereszt, illetve íves váltót gyártottak.
Egyetlen egy gond volt vele, Magyarországon, legalább is Budapesten, a Marklin bolt kivételével nem nagyon lehetett beszerezni. Ha kimentél NDK-ba ott tudtál venni, a határon meg szórakoztak a vámosok az emberrel miatta. Saját tapasztalat.
Ha vaterát nézed időnként fel tűnik egy egy pilz váltó ez az. Kisebbek voltak az állítóművek jóval, mint a piko váltókon, meg pofásabbak is. Igazából komoly terepasztalok építéséhez akkoriban azt használta aki hozzá tudott jutni, meg tudta fizetni. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2936 üzenetére
Szevasz
Mi az a pilz vágányrendszer ?
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2935 üzenetére
Hali.
Akkor mondjuk úgy inkább lemásolta, az szebben hangzik. Marklinék már több mint 150 éve csinálnak játék és modellvasutat, nem szégyen tőlük átvenni hasznos ötleteket.
A piko pályatervrajz füzet végén van néhány pilz vágányrendszerrel készült terv, Ezeket gondolom a mai peco, roco, stb. sínválasztékból nem gond megépíteni, az új rendszerekben már van mindenféle váltó, ív és ugye a flexi sín sem megvetendő találmány.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #2933 üzenetére
Szevasz
Üdvözöllek újra itt !
Csodálkozom, hogy a Piko lopott volna, mikor az szerintem igen régi cég, még a keletnémet időkből !
Egész jó kis ötlet adó pályatervek vannak !
No és milyen az élet odakünn' ?
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
Gyors vagyok mint a villám!
PIKO pályatervek [link] a rendező pályaudvaron a MARKLIN pályatervek alatt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
msziszi19 #2924 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Azért a vasutazás nem állt meg, csak kicsit más dimenzióban folytatódik.(kb. 2000 km nyugati irányban)
A TT-ről H0-ra váltottam, no és az egyenáram helyett is a váltóáram játszik. Érdekes dolog a három sínes rendszer, vannak előnyei és hátrányai. Az előnye csupán annyi, hogy bármit építhetsz, akár milyen gubancos, hurokvágányos, deltás vonalvezetést, nem tudsz zárlatot csinálni, nem kellenek diódák relék a hurkokba deltákba. Viszont jóval bonyolultabb egy kapcsoló sínt építeni. És még egy előny, ami néha hátrány mert nagyon meg tud bolondulni, a mozdonyok elektromágneses irányváltója. Ez lehetővé teszi a mozdonyok egymáshoz képesti menetirányának megváltoztatását. Analógban ennyi az előny, a digitális oldalról nem tudok mit mondani, azon még csak gondolkodom, hogy foglalkozni kellene vele.
Viszont a váltóáramú digi rendszer teljesen ismeretlen számomra, itt meg aztán a marklint analógban sem nyomatják agyon, pláne nem digiben.
Én az M (metal) vágányrendszert kezdtem el használni, a Marklin H0-ban három féle vágányrendszert gyárt-gyártott, amik természetesen nem kompatibilisek egymással, csak ha megfelelő átalakítósínt használunk a két típus között.PIKO pályatervek, az oldalon egyelőre nincsen fent, de felrakom letölthetőre hamarosan. Átdolgozódik az oldal, most, hogy a terepasztal, ha még oly kicsi is már erősen készül. Ennek is örülök, hogy itt tudtam helyet csinálni legalább egy ekkora asztalnak.
Egyébként a marklin pályaterveket lehet pikoban használni, mert a piko a vágányrendszerét elég erősen a marklintől lopta, ívsugarak, egyenes mezők hossza, stb. Persze nem olyan bonyolult, mint a markliné, a piko nem gyártott anno tizen valahány fajta váltót sajnos. Illetve pilzben csináltak érdekes dolgokat.
-
jákob13
tag
válasz
TESCO-Zsömle #2929 üzenetére
Ő dolga nem?
-
msziszi19
újonc
válasz
YanezTTrain #2843 üzenetére
Kedves YanezTTrain !
Szeretném letölteni a piko pályatervrajzokat amit a http://yanimarklin.atw.hu/ honlapodon jeleztél, de a bal oldali menüt nem látom. Az összes többit ,tehát a Maerklin katalógus pdf-ben, és az eredeti Maerklim pályatervrajzokat látom.
Kérlek, amennyiben tudsz segíts nekem, mert már hetek óta keresek piko pályatervrajzokat a 12 éves gyermekemnek.
Válaszodat előre is köszönöm. -
h.adam.92
őstag
Azóta már jobban utána néztem a témának, köszi a segítséget!
-
h.adam.92
őstag
Üdv!
Kezdő vagyok ezen a téren és érdekelne, hogy a terepasztalon a füvet és a hegyeket hogyan lehet ennyire élethűen megcsinálni. Gondolkodom egy terepasztal építésén, mert van rá pár H0-ás vonatom.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Valamennyi puffer kondi mindenképpen érdemes és elvileg kell is, mivel csak úgy tud stabilan működni a szabáylozó !
Talán már 1 mikó is elég hozzá, de én inkább legalább egy 10 mikrósat javaslok, de nyugodtan rakhatsz egy 47 mikrósat is, lehet már ugyanakkora méretben kapni.A híd egyenirányító lehet egy darab kocka is, de összerakhatod 4 darab egyszerű egyenirányító diódából, mint pl. az 1N4007.
Node ezt tudnod kéne, ha már jártas vagy az elektronikában !Sín pucolásra lehet kapni valami spéci sín radírt, de megoldható keményebb normál radírral és, fémradírral is és finom csiszolóval is (legalább P1000), de mindenek előtt tartanék egy alapos folt tisztító benzines törlést egy nem szöszöző ronggyal !!
Aztán nehohogy idő előtt nyugdíjba küldd a LEDeket, vagy a szabályozót, ha nekifogsz magad barkácsolni !
Üdv.
-
Soja
aktív tag
válasz
Batman2 #2917 üzenetére
Na ez tök jó, így már kézzel foghatóbb a dolog
Kérdés: Ha nem rakok C1...C5 pufferkondit, akkor csak nem fog világítani a led, ha nincs áram, ha jól értem, de kihagyható.
Ez a bizonyos D1-4 egyenirányító híd ez egy darab eszköz, vagy 4db?
Más kérdés: oxidálódott sínpályát mivel érdemes takarítani?
-
Batman2
őstag
Itt a kapcs rajz más formában:
R1: 295-305ohm
R2: 390ohm
(előtét ellenásokat végül is nem alkalmaztam)Legfeljebb ennek a két ellenállásnak az értéke lehet ismeretlen számodra.
A 390ohm az fix, a másikkal kell játszani, azzal lehet behangolni, hogy épp mennyit kapjanak a LEDjeid, így beméréskor érdemes egy 500ohm-1k ohm potmétert betenni helyette és azzal beállítani a kívánt értéket.Puffer kondit tetszőleges kapacitásban tehetsz bele, el isszórhatod, több, kisebb kapacitás formájában (ahogyan én tettem), de tehestz be a panel két végére egy-vagy egy-egy nagyobb értéküt is. A stabil világításhoz elég már 220 mikró is, de ha szeretnél egy kis állóhelyzeti világítást is, akkor minimum 1000- de inkább 2000mikró javasolt (16V-osban persze).
Minél nagyobb kapacitást tudsz belepaszírozni a kocsiba, annál hoszabb ideig lesz utóvilágításod, és persze minél kisebb fényerőre állítod a LEDeket.
Ledeket is tehetsz be 3-at is, 6-ot is, tőled függ, de valahol kompromisszumot kell kötni a kiscsi fogyasztás és a jó megvilágítás mellett.Ha így sem megy, állok rendelkezésedre !
Terveztem még egy olyan verziót is, amibe egy kis méretű NiMH puffer akkut teszek be, ami a pályáról töltődik és az a kondiknál többszörös hosszúságú utóvilágítást, állóhelyzeti világítást ad, de ezt még nem készítettem el, mivel nem találtam eléggé kicsi akut, ami még rendesen, esztétikusan bepakolható a kocsiba.
Üdv.
-
Batman2
őstag
A kocsi világításnál én az említett LM317 -es to92-es tokozású változatát használtam, ami kicsi, műanyag házas, tranyó kinézető, könnyen elfér és képes max 200mA-re.
Ez bőven elég, mert a LEDeket összesen pár milliamper árameflvételre terveztem, ami egy rövid ideig még képes világítani a bementre kapcsolt nagy méretű puffer kondiból.
Így a pályában bekövetkező rövid idejű megszakítás (pl. megsazkítás), illetve a pálya és a kocsi rossz kontaktusából eredő össze-vissza áramellátást szépen át tudja hidalni és gyak. a minimumtól folyamatos, vibrálás mentes a kocsi világítása.Mivel a LEDek kb. 3,1V-ról mennek, a szabályozó ennyire van beállítva, így már kb. 3,5-4V bemenetről teljes fényerővel világítanak, amikor még a mozdony meg sem mozdul !!
Kapcs rajzom:
A megépített panelom:A kapcs. rajz alapján akár már meg is tudod építeni, de készítehetek is ha igényled !
Üdv.
-
Batman2
őstag
Azonos polaritásoknál és azonos tápfeszültség esetén nem gond, ha össze kapcsolja egy
időre a két tápot, legfelebb a másik pályán, amit a másik táp lát el, azon is elindul valami egy pillanatra.
Ilyen nálam is van a szakaszok és a nyílt pálya között,mikor bemegy a szakaszra egy mozdony, akkor egy pillanatra az adott szakaszon levő másik mozdony is elindul, amíg e bemejárónak a valamelyik kereke még kapscolatban van a nyílt pályával.Üdv.
-
Soja
aktív tag
Egy érdekes kérdés. Talán ti ebben a kérdésben jobban otthon vagytok.
Van egy villanymozdony, aminek egy forgózsámolyon lévő két tengelyen lévő kerekei veszik az áramot a sínről. Mi történik, ha pályaszakaszolás miatt olyan helyre ér a mozdony, ahol az egyik pár kerék az egyik megtáplált sínről, a másik pár a másik megtáplált sínről veszi az áramot, és továbbítják ugyanabba az egy motorba?
A motort féltem igazából, de nem tudom, hogy féltsem-e ? -
Lidi
aktív tag
Sziasztok !
Érdekel itt valakit esetleg digitális DCC mozdony és kocsi funkció dekóder építés ?
Olyan emberkére gondoltam, akitől nem áll távol egy smd panel megépítése, pic mikrokontroller felprogramozása. Kapcs rajzot, és beégetendő .hex et tudok adni. (saját fejlesztésű a progi, ha valaki komolyan gondolja, és szeretné továbbfejleszteni, forráskódot is odaadom, de csak nem kereskedelmi felhasználásra )üdv,
Csaba -
Batman2
őstag
Éppen korábbi vasútmodell killításokon készült fotóimat nézegettem és elgondolkodtam ezen a motorkocsin
, hogy vajon hogyan oldották meg a nagyfesz. elektromos rendszerét, hogy veszély nélkül lejusson a tetőről kocsi alsó részébe, mivel középen csupa utastér a szerelvény és vajon hová tették a főtrafót, mivel aligha hiszem, hogy 25kV-tal mennének a motorjai !??
Üdv.
-
Ginimini
csendes tag
http://jatek.vatera.hu/kisauto_jarmu/vonat_vonatpalya/vasuti_terepasztal_1586778509.html
-
blazseko
újonc
Sziasztok!
Még itt új vagyok szeretnék pár nem használt modellt eladni.
Roco rokline síneket és váltokat.
Roco BR 215 digi elökészitésel esetleg piko mávos taurus csere érdekelne.
Roco BR 140 digitális új.
Érdeklödni a blazseko@freemail.hu -
Batman2
őstag
Jól tudom e hogy a nagyvasúti kocsikban Ni-Fe - lúgos akkukat alkalmaznak ?
Lehet valahol szerezni ilyeneket (a vasúton kívül) ?
Állítólag nagyon igénytelen, a legmostohább kezelést is túléli és rendkívül hosszú életű fajta !!
Jó lenne egy otthonra is áramtárolónak, mondjuk szolár, vagy szélgenerátoros rendszerhez !Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Samsung S23 128GB / normál állapotban / 12 hónap jótállásal
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest