Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Maxell Retro DJ teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
msziszi19 #2924 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Azért a vasutazás nem állt meg, csak kicsit más dimenzióban folytatódik.(kb. 2000 km nyugati irányban)
A TT-ről H0-ra váltottam, no és az egyenáram helyett is a váltóáram játszik. Érdekes dolog a három sínes rendszer, vannak előnyei és hátrányai. Az előnye csupán annyi, hogy bármit építhetsz, akár milyen gubancos, hurokvágányos, deltás vonalvezetést, nem tudsz zárlatot csinálni, nem kellenek diódák relék a hurkokba deltákba. Viszont jóval bonyolultabb egy kapcsoló sínt építeni. És még egy előny, ami néha hátrány mert nagyon meg tud bolondulni, a mozdonyok elektromágneses irányváltója. Ez lehetővé teszi a mozdonyok egymáshoz képesti menetirányának megváltoztatását. Analógban ennyi az előny, a digitális oldalról nem tudok mit mondani, azon még csak gondolkodom, hogy foglalkozni kellene vele.
Viszont a váltóáramú digi rendszer teljesen ismeretlen számomra, itt meg aztán a marklint analógban sem nyomatják agyon, pláne nem digiben.
Én az M (metal) vágányrendszert kezdtem el használni, a Marklin H0-ban három féle vágányrendszert gyárt-gyártott, amik természetesen nem kompatibilisek egymással, csak ha megfelelő átalakítósínt használunk a két típus között.PIKO pályatervek, az oldalon egyelőre nincsen fent, de felrakom letölthetőre hamarosan. Átdolgozódik az oldal, most, hogy a terepasztal, ha még oly kicsi is már erősen készül. Ennek is örülök, hogy itt tudtam helyet csinálni legalább egy ekkora asztalnak.
Egyébként a marklin pályaterveket lehet pikoban használni, mert a piko a vágányrendszerét elég erősen a marklintől lopta, ívsugarak, egyenes mezők hossza, stb. Persze nem olyan bonyolult, mint a markliné, a piko nem gyártott anno tizen valahány fajta váltót sajnos. Illetve pilzben csináltak érdekes dolgokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Doctor Who (2005)
- Spórolós topik
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest