Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    addikt

    Sziasztok!

    Utána nézett már valaki esetleg komolyabban, hogy mennyire érheti meg a Skoda privát lízing (most már gondoskodás programnak hívják)? Én azért nem tudom megítélni olyan jól, mert nem tudom pontosan, hogy melyik modellnek mennyi a havi díja, és azt sem, hogy mennyibe kerül egy ilyen autó fenntartása.

    De mivel a Fabia-Superb vonalon 70-150 között mozognak a havi díjak, egy új Octavia 1.4 TSI/150LE Style havi bérlete 120-130 lehet, ami 3 évre mondjuk 4,5 millió. Cserébe benne van a szerviz, biztosítások, gumicsere, stb. És mégis csak egy új autót vezetsz, nem megy el időd-energiád az autóvásárlásra majd az eladásra, és nem futod egy használt autó megvételének a kockázatát sem. Viszont a futamidő végén továbbra nincs autód.

    Na most összehasonlítás kedvéért ezt össze lehet nézni azzal, ha mondjuk összesen 4,5 milliód van egy használt autó megvételére, ami legyen egy Octavia. Ha belekalkulálod a regadót meg járulékos költségeket, plusz az első "kötelező" szervizt egy használt autó megvásárlása után, akkor ennyiből egy 3-4 éves autót tudsz venni, aminél maga a vételár legyen olyan 4,2. Ehhez kellene hozzánézni, hogy tulajdonosként mennyibe fog kerülni 3 év alatt összesen fenntartani ezt az autót (ugyanaz, ami a lízingnél benne van), és hogy 3 év után mennyiért lehet majd eladni.

    Valószínűleg anyagilag még így is a vétellel jössz ki jobban, de vajon jelentős a különbség? Van olyan nagy az előnye, hogy megérje az utánajárás, a kockázat, és hogy régebbi modellt vezetsz?

    A fenti csak egy gyors agyalás lenyomata, ezért kérdezem, hogy van-e olyan, aki már jobban utánajárt ennek a témának.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés