Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
titán
-
dízelracer
őstag
válasz lujó55 #22992 üzenetére
Nekem egy ismerősöm törte rommá az autóját autópályán pár éve. A nagy büdös semmi közepén elé szaladt egy nagytestű kutya. Elhúzta a kormányt de a kutya is pont abba az irányba próbált menekülni, visszarántotta megforgott és a szalagkorlát szépen körbetörte az egészet. És még a szerencsétlen kutya sem úszta meg élve. Azóta úgy van vele, hogy satufék + kormányon kitámaszkodni és nyíl egyenesen át kutyán macskán vaddisznón bármin, ő nem kockáztatja még egyszer az életét senkiért/semmiért.
-
sasa311
veterán
válasz deicide #22988 üzenetére
Ilyesmire nem lehet felkészülni, de valljuk be, ilyesmi nem is gyakran történik...
Amúgy el kell ütni a pitsába a rókát, ha jön mögötted valaki és ráblokkolsz majdnem biztos, hogy csattantok, ha meg elrántod a kormányt akkor az árok se sokkal bizalomgerjesztőbb.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
deicide
veterán
válasz Khelben #22979 üzenetére
2éve az olaszországi utunk majdnem elég rövid lett, mert Ajkánál a 8ason átfutott előttünk egy róka. Hajnali 4 óra volt, töksötét, 70-el mentem, a lámpa kb 100m-t világít be. A róka kb 20m-el előttem indult el az út bal oldaláról lendületből (ezt a távot 70-el 1mp alatt teszi meg az autó) és mire odaértem, már át is futott. Mire átraktam a lábam a fékre, addigra vége volt a szituációnak. Ebben az esetben mit tehettem volna? Az én megítélésem szerint szinte semmit, mert azért egy főúton, ahol 100 a megengedett, nem szívesen megyek 40-50, max ha meglátom, nem rántom el és átmegyek rajta.
Volt ennél is jobb élményem, télen, hóban egy beláthatatlan kanyarban mentem kb 20-30al, amikor kb a kanyar közepén egy csattanást hallottam, a kocsi bal hátuljának nekiütődött egy átfutó őz, amit én már nem is láttam, csak párom, amikor elnézett jobbra...kicsi karc lett a kerékdobon, de semmit komoly, viszont majdnem összeszartam magam a csattanástól a semmiből...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
lujó55
addikt
-
tomcsi23
veterán
válasz jozefgucci1 #22982 üzenetére
Kézifékre is világít a féklámpa
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
jozefgucci1
addikt
Nálam amúgy reggelente rendszeresen adódik hasonló szitu , hogy a barom vagy le akar tolni a belsőben , mikor 70-el megyek , vagy a másik véglet , mikor anyuka 40-el megy a belsőben.Mindkettő nálam kiüti a biztosítékot.A nyomulós barmokat legtöbbször amint tudom elengedem ,de mikor nem tudom , mert pl sor van és ő mégis tol le na akkor villantgatom és is a féklámpát.Úgy lőttem be a kéziféket ,hogy már világít a lámpa , de még nem fog .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
zoo8800
veterán
válasz philoxenia #22978 üzenetére
Talán csak elírta, rossz napja van, stb.
rip and tear, until it is done
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22975 üzenetére
Azért kaptál jogosítványt, hogy ezeket kb. meg tudd ítélni...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A kommentek az érdekesek...[link]
Ja és az illető kocsira vette fel a hitelt ergo találkozhatunk vele az úton... Ezután már nemcsak a bömösöket kell figyelnem, hogy nem-e dragon jön szembe/mögöttem....[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
lujó55
addikt
válasz philoxenia #22975 üzenetére
Wazze, olyanon megy a vita már megint amire nincs megoldás.
1.) Vannak közlekedési szabályok, amiket be kell tartani, mert nem véletlenül alkották meg őket szakemberek. Ugyanakkor egy picit túl is vannak méretezve, mert beleszámolták, hogy nem mindenki úgy tartja be. Pl. ha egy kanyar előtt 40 van, azt általában még havas úttesten is be lehet venni 45-tel.
2.) Mindenki úgy vezet amekkora rutinja van. Feleségem ritkán vezet, ő inkább döcög a külső sávban. Én meg szlalomozni is tudok, mert érzem, hogy beférek (erre nem kérek kommentet).
3.) Ha idegen helyen járok és bonyolult a közlekedési szitu akkor nem hajtok, mint egy állat, hanem figyelek ezerrel. Ha csak helyben kell kocsikáznom ahol naponta többször járok, még a kátyukat is ismerem névről.
4.) Vannak esetek amik szinte elkerülhetetlenek. Erre nincs szabályozás, mert nem is lehet alkotni. Na pont egy ilyen eset történt ott is. A kanyarba nem úgy hajt be senki, hogy hú, ott áll valaki, mert ott egyértelmű, hogy nem szabd megállni, csak belátható helyen. A vonat sem úgy megy, hogy jé, jön Ohatpusztakócs és lehet, hogy Józsi bácsi a teheneket most hajtja át a sorompót megkerülve. Egyszerűen van egy valószínűségi változó. Kinek mennyi vér van a pucájában úgy hajt a beláthatatlan helyeken.
Nekem a szervíz állította be a tompítottat. Ha úgy hagyom ahogy ők csinálták, akkor max. 60-nal mehetnék. A kátyuk miatt egy kicsit emelnem kellett. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz plömplöm #22968 üzenetére
Igazából, ha Veled csinálja ezt más, akkor Neked is idegesítő lett volna. A nagyon tapadót, ha van rá lehetőség, hagyom előzni, ha nincs, az előttem lévő mögött tartok nagyobb távolságot, hogy neki ne lökjön egy esetleges fékezésnél....
Ma is mentek el mellettem városban úgy, hogy én 60/70 között mentem és a belsőben jól megelőztek, most ez miért idegesítsen? Ha ő vállalja az esetleges büntetést, érjen oda hamarabb., én előbb indulok inkább mindig....
Az más, mikor veszélyt okozó módon előzget valaki a szabályosan haladó forgalomban, az engem is idegesít....
Ezek felénk ellenben általában román rendszámmal közlekednek, .....Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #22966 üzenetére
Akkor Szerinted sötétben és autópályán mennyivel mehetsz?
Mennyi a féktávolságod az adott szakaszon és időjárási körülmények között? Csinálsz fékpróbát minden sebességmódosítás előtt? Mit jelent a belátható útszakasz például?
Mennyire kell belátnod? Egy átfutó egeret már észre kell venned? Vagy csak egy átfutó elefántot? Nappal és ragyogó napsütésben például mi az a méretű tárgy/élőlény, amit már észre kell venned, hogy megállhass? Egy úton heverő gerenda, vagy egy úton lévő üvegcserép? Próbáld ki egyszer, hogy milyen méretű akadályt látsz magad előtt sötétben tompított fényszórónál, mi az ami előtt még meg tudsz állni, mi az ami előtt már nem.
A KRESZ a kerékpárosra is vonatkozik. Sötétben és forgalomban kerékpároztál már országúton? Mekkora a kerékpáros fékútja adott sebességnél? Mert belátni a legtöbbször szó szerint szinte nullát lát be, lévén a kerékpárok első lámpái alig világítanak meg akkora mértékben és olyan nagy területet, hogy ha nincs forgalom az úton, akkor is csak pár méter a távolság, ha jönnek szembe, nincs az a szem, ami alkalmazkodhatna annyira a szemből jövők fényszóróinak vakítása után, hogy az úton lévő gödör/kő stb. észrevehető legyen egyáltalán. akkor a kerékpárt sötétben csak tolni lehet? Akkor persze gyalogos leszel és a szemből érkezők sávjában tolod, ahol csak néznek, hogy mi az a fény?
Leírva sok minden szépen mutat a Fórumon, de a valóság azért más....Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22969 üzenetére
Sokkal prózaibb dologra gondolj: álló kocsisor a kanyar mögött. Ki lesz a hibás, ha beléjük szállsz?
A másik: útra került kő/fatörzs/stb. sötétben. Ki szívja meg, ha nem veszed észre időben?Nem azért találták ki ezt a paragrafust, hogy szívassanak, hanem hogy megvédjenek. Azt a hülyét is, aki magától nem látja be, miért nem mehet sötétben tompítottal 130-cal.
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #22969 üzenetére
jaja. akkor rosszulértelmeztem. bocs
az alap gondolat, hogy lehülyézte azokat akik áthajtottak rajta. továbbra azt mondom, hogy ha az első gázol, a mögötte lévő is átmegy rajta. Nem egy ilyen gázolás volt már pályán.
De ő nem sok ilyen tapasztalattal bir, mint irta , városon belül vezet és csak nappal.
Természetesen a gázolókat nem akartam védeni. -
lujó55
addikt
válasz plömplöm #22968 üzenetére
Sajnos ismerős a szitu. A szar ügy akkor van, amikor nincs is tanu, hogy lezúgatott egy sallert. Tanu nélkül meg magyarázkodhatsz, hogy mi történt. El kell a hülyéket kerülni. Mondjuk vannak embertípusok, akikről lerí messziről, hogy bűnöző.
Nem, Khelben. Nem Bp, hanem Magyarország. Miskolc, Debrecen, Eger, Veszprém, Győr, Pécs, Szombathely...[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #22965 üzenetére
Olvastad? Pont támogatólag írtam....
Autópályán gyalogosra vadveszélyre nem kell számítanod, sőt kerékpárosra és traktorra sem. De egyéb úton sem kell, vadra és gyalogosra sem, ha nem jelzik táblával. Kerékpárosra/traktorra/lovaskocsira sem kell, ha az adott útról le van tiltva.
De. Nincs olyan szabály, amely minden veszély lehetőségét leírhatja. Például az út szélén várakozni gépkocsival csak főútvonalakon tilos, a normális ember mégis úgy próbál megállni, hogy minél messzebbről észrevegyék a közlekedők. Persze nem minden sofőr normális....
Khelben megfogalmazása nekem se stimmel, inkább úgy mondanám, hogy olyan sebességgel, hogy a jelentkező veszély lehetőleg elhárítható legyen.
Mert mi van akkor, ha megy egymás után tíz kocsi ötven méterenként sötétben 90-el, majd a nyolcadik elé ugrik ki a vad? Nem gyakori, de előfordulhat. A nyolcadik kocsi ötven méterre lát, ha az előtte haladót nézzük.
Vagy egyedül mész az úton, szembe folyamatosan jönnek, tehát tompítottal, majd a Te sávodban találkozol egy útra dőlt fával? Nem tudod elhárítani a veszélyt, bármilyen óvatos voltál. Vagy Te vagy az első a sorban és Khelben módjára 60-al mész, folyamatosan előzgetnek, az előző gépkocsik közül valamelyik azért szenved balesetet Veled együtt, mert a szembejövő sávban jön egy kivilágítatlan kerékpáros például és visszarántja a kormányt, majd ütközik Veled...
Tehát a tartós tötyörgés sem jó nyilván, de nem mehetsz mereven kilencvennel sem, csak azért mert szabad, ha például helyi lévén tudod, hogy az adott szakaszon valószínűleg ott lesz Józsi bácsi a kivilágítatlan biciklijével az adott időszakban.....
Ha nincs ott éppen, legfeljebb kicsit később érsz haza, de ha ott van....Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
plömplöm
őstag
válasz AMD Power #22949 üzenetére
csak szólok, hogy ilyenért már akartak engem megverni. villantottam egy féket, lemaradt, visszatapadt, villantottam mégegyet, már nem maradt le, azután fékeztem is egy picit, de persze figyeltem, hogy csatt ne legyen, nem is lett, aztán meg az első pirosnál mellém jött és céklafejjel reklamált, rövid piroslámpa volt, forgalom is volt, de utána végig mutogatott mindenfélét és a következő pirosnál már ki is szállt és ott ugrabugrált nekem
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22964 üzenetére
Az értelmezéssel van baj.
"A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül"
Pont. Új gondolat: "és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.".
Ha az lenne, amit itt a kollégák mondanak, akkor nem lenne ott az "és" és így nézne ki a jogszábály: "A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül minden olyan akadály elõtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
De nem ez van a jogszabályban, hanem ott van az a fránya "és"...
[ Szerkesztve ]
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #22964 üzenetére
jaa autópályán , vadveszély meg gyalogos meg kerékpáros
hát ezt kár volt irni -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #22958 üzenetére
Jogszabály.
Tompított fényszóró vetítési képe.
130km/h:3,6=36m/s azaz a belátható úthossz 3 másodperc nagyjából....
Fékútra vonatkozó adatok.
Ismeretlen úton vezetsz. Mire kell számítanod? A táblákkal jelzett veszélyekre, /vadveszély, gyalogosok stb./ de kérdés, kell-e számítanod kivilágítatlan kerékpárosokra például, hiszen a KRESZ azt írja:
26§(4): A jármû sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezetõ jármûvét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály elõtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.Kell és nem lehet....
Úton keresztben fekvő embert például milyen távolságban észlelhet a járművezető sötétben, tompított fényszóró használata mellett.....
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
-
lujó55
addikt
Én meg az út mellett álló autó visszapillantóját is nézem, hogy van-e a kocsiban valaki, vagy csak parkol. Ez is sokat segíthet. Mondjuk én amúgy is keresem vezetés közben a szemkontaktust. Jó tudni, hogy nem csak a fejét forgatja valaki, hanem lát is és felfogja, hogy jövök. Általában munka után 16-17 óra között annyira fáradtak az emberek, hogy hú. Majd nézzétek a gyalogosok szemét, alig fogják fel, hogy mi van, mert a gondolatuk teljesen máshol jár.
-
Khelben
nagyúr
válasz dragonfx #22953 üzenetére
Olvasni tudsz? Belátható távolságon belül. Ha 100-ról 70m alatt állsz meg, de a kanyar/bukkanó/köd/sötétség miatt csak 50m-t látsz előre, akkor nem mehetsz 100zal, hiába annyi a megengedett.
A kitétel meg arra vonatkozik, hogy ha mész egy iskola előtt, ahonnan gyerekek rohannak ki a keskeny járdára, akkor hiába látsz el 2 km-re, nem mehetsz 50-nel, mert számítanod kell rá, hogy esetleg eléd kerül egy.De azért jó tudni, hogy vannak olyan emberek, akik nem látnak be egy bukkanó mögé, de azért átrongyolnak rajta, aztán ha áll ott valami, legfeljebb összetörik.
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
addikt
válasz dragonfx #22953 üzenetére
Na nehogy már!
Arra nem lehet felkészülni, hogy egy Being pont kényszerleszállást hajt végre, sőt arra sem, ha a szarvastehén átugrik a vadkerítésen. De arra igen, hogy ha valami van az út mellett akkor ott bármi meg történhet. Amikor a leállósávban van valaki én még át is megyek a belsőbe, mert bármi történhet.
A követési távolságjelző nem arra van kitalálva, ha az M7-en dugó van a Balcsi felé, hanem ha tekersz 130-al, ne fuss rá az előtted hajtóra. Amúgy a 2 csíkot úgy határozták meg, hogy bárki meg tudjon állni, ne csak a jó reflexű cowboyok.Más: Khelben profi! Minden szabályt betart és ezért még semmi retorzió nem érte. Sőt, még szeretik is érte, hogy 30-al megy, ahol ilyen tábla van. Ugye, Khelben? Mi már ezt megbeszéltük és kiderült, hogy én vagyok a s.ggf.j.
-
dragonfx
veterán
válasz lujó55 #22946 üzenetére
és aki 5méterr emegy a másik félig a másik sávba átlógva és még mutogat is villog?
ez a bármi előtt megállni hülyeség.ilyne alapon 10zel menjél, mert a világűrből beesik eléd egy meteor és nem fogsz tudni megállni.
A 2 ellenröző nyilacskáét nem tudja senki betartani mert álló forgalom, dugo lenne minden pályán.-kiba sok aza táv.még egy is sok.ez a féklámpás tényleg mükődik.és ténylega biztosítós papírozás meg ameddigre pénzt látsz belőle...áéhhh nem szabad.
én sárgánál még gázt adok.khelben te egy idiota vagy, majd 1x bekapsz magad mögé egy krómcsöves x6ot és akkor lehet te fogsz xarul járni.pláne ha 3 ukrán 2 ajtós szekrény vezeti.lehet nem fognak xarozni hanem megtolnak, ugyis tellik a 300+lóból pár átadása, ha nem hajlandó a kolléga értelmesen a forgalom ritmusát felvéve autozni.ne tartsd fel a forgalmat, csak mert de deffenzíven vezetsz, ésugy érzed ettől neked jó, és kevesebb veszély forrása vagy.!!!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lujó55
addikt
válasz tomcsi23 #22950 üzenetére
Na ez az! Tapasztaltátok már? Lámpa visszavált és még 100 m-re vagy. Ilyenkor már nem nyomom neki (a múltkor már kisebb vagyont fizettem a fékbetétre meg tárcsákra), erre a mögöttem lévő kivágódik a másik sávba és beelőz elém. Majd ott áll a pirosnál ő is. Amikor meg elindulunk szépen letér az útról jobbra.
-
lujó55
addikt
válasz AMD Power #22947 üzenetére
Egy örök frászban élek mikor a nyakamon van egy másik kocsi, pedig nem vagyok nagyon tökölős típus. Ha kell nyomom én is, de ha látom, hogy visszavált a lámpa és meg tudok állni, hadd ne űzzem már magam bele a pirosba, mert egy s.ggf.j fél méterre van mögöttem! Tudom, hogy ő a hunyó, de akkor is kész cirkusz, míg a szakadó esőben papírozol és egy sávot emiatt elfoglalsz.
-
lujó55
addikt
-
lujó55
addikt
válasz philoxenia #22942 üzenetére
Vagy jól elkülöníteni egy külön erre való részt:
-
Khelben
nagyúr
válasz dízelracer #22933 üzenetére
Az elsőt még megértem, kiszaladt elé, oké. De a többi? Van egy olyan a kreszben, hogy csak annyival mehetsz, hogy a belátott úton meg tudj állni. Ha ott egy teherautóról leesett betontömb vagy egy elektromos hibás, kivilágítatlan autó áll, akkor mit csináltak volna? Idióták.
-
AMD Power
titán
válasz Winner_hun #22935 üzenetére
De ügyesek!
-
lujó55
addikt
válasz philoxenia #22939 üzenetére
Na akkor ez is olyan dolog, hogy biztosító és biztosító nem egyforma.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lujó55 #22936 üzenetére
Ha már nevesítünk, nekünk az Aegonnál van a casco, megnézte a kárszakértő, /független cég a megbízásukból/, majd a számlára egyszer csak beérkezett az előleg, a számla után, a maradékot elszámolták. Nem volt feltétel, hogy hová vihetem....
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
lujó55
addikt
Most értünk haza, az asszony vezetett. Vatta és Miskolc között 30-as seb. korl. van, mert a belvíz a fél utat nyaldossa.
-
lujó55
addikt
válasz Winner_hun #22935 üzenetére
A Yarisos kegyetlen!
De akkor még nem láttál olyat, hogy csapatépítő tréninget szervez az egyik bank a Thermal Hotel Visegrád-ban. Na azokba a prkolókba amúgy is jó beállni, de képzeld el, mikor megérkezik negyven fekete mondeo, mindegyik csak egy emberrel és gyorsan ki hol talál helyet. Mintha ejtőernyővel dobálták volna le a járgányokat. -
lujó55
addikt
válasz philoxenia #22934 üzenetére
Előre utalt? Mármint neked a számládra?
Nekem egy fillért nem adott, megnevezte, hogy a Full Autóhoz kell vinnem a gépet, mert velük áll a Generali szerződésben és kész . Nem tehettem mást. Ha lehetett volna megveszem bontóból. -
Winner_hun
titán
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
philoxenia
MODERÁTOR
Üvegkárnál csak a százalék játszik, az önrész összege nem, /nálam az már 100k lett volna.... 10% mellett/ én se tudtam, de örömmel konstatáltam... A cserét végző műhelyben hívták föl erre a figyelmemet, igaz, hogy nagyon megnéztem, hová menjek, egy napig csak tájékozódtam.....
Ráadásul a biztosítóm előre utalt 40k körül, utána számoltunk el, tehát nem is kellett sokat és hirtelen fizetnem.....[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
-
dragonfx
veterán
válasz philoxenia #22923 üzenetére
30k.ból benne van egy vadiúj szélvédőm.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
AMD Power
titán
Román az M5 milyen durva volt...
-
-
lujó55
addikt
Már rájöttem: a biztosító és a márkaszervíz soha nem jár rosszul...
Azóta igyekszek mindent magam megcsinálni. Ha valami nem világos, vagy nem merek hozzányúlni akkor megkérdezem itt a fórumokon. Tegnap pl. benzinszűrőt cseréltem az Astrán. Kispénzű ember magának főzi az ebédet. -
lujó55
addikt
válasz philoxenia #22923 üzenetére
20%-os önrésszel kötöttem a cascot (hitel ). 100000-be került, de azt mondták a szervízben, hogy a biztosító csak a szélvédőt fizeti, de a gumiszalagot nem, márpedig ők nem bíbelődnek a régivel, csak újat tesznek vissza. Így jött ki ez az összeg. Még valahol meg is vannak a szervíz papírok, mert nem dobtam ki semmit sem.
Megszivattak? Meg hát! Amikor megnéztem a km órát +10 km-t mentek vele. Azt mondták, hogy minden javítás után próbaút kötelező.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #22923 üzenetére
mit nem értel ezen? a 10% vagy 50.000Ft (alapbeállítás) esetén egy 70k-s üvegnél 50k az önrész.
még jól is járt ígyElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mezis
félisten
Üdv.!
Tegnap estefelé majdnem "találkoztam" egy régi motorossal. (35-ös út, Pród felől H.Böszörményhez közeledve.) Sikerült a környezetbe tökéletesen illeszkedő terepszinbe öltöznie. Továbbá egy ilyen lassú, régi motoron ha volt is valamikor fényvisszaverő prizma, az ma már fekete lyukként működik. A hátsó világítás meg talán csak pislákol. Vagy még azt sem.
Mint létfontosságú világítást nem kellene a motorokon is kötelezően duplázni az égőket ? (Akár egyetlen búrában). Mert menet közben is kiéghet. Vagy ha nem akar ekkora költséget, akkor legyen kötelező a fényvisszaverő, sárga mellény.
(Kerékpáros is előfordult az úton, az ő 300 Ft-os villogóját fél km.-ről észre lehetett venni. Esetleg valami ilyesmit ajánlanék az "öreg motorosoknak" is. A saját érdekükben is.)
Lehet, hogy kellene ilyet tartanom a tartalék izzókészlet mellé és ilyenkor ingyen osztogatni...
[ Szerkesztve ]
mezis
-
lujó55
addikt
Nem, szerintem sem. Bár esete válogatja. Ha pl. látható, hogy a teherautóról szóródik a rakomány akkor nagy bátroság cirkuszolni, mert azért szerintem amúgy is kemény büntetés jár. A mi esetünkben azért nem lehetett egyértelműen mondani, mert a billencs földet szállított, tehát nem követ. Szóval még mindíg az a helyes, ha rátartunk egy tisztes távolságot az előttünk haladóra.
A visszapillantó viszont szerintem más tészta. Az kivédhetetlen és ugyanúgy nehéz bizonyítani. Kivéve, ha a másik kocsi tükre üti le. Akkor vannak nyomok, de ha nincs tanu, nem fogod tudni bizonyítani, hogy te a sávodban haladtál és a másik jött át. (Megjegyzem, én erre a közlekedési szitura vagyok a leginkább berágva: a kanyarban veszed észre, hogy a süket veled szemben jön. Fúúúú. Izzasztó tud lenni.) -
lujó55
addikt
Hát itt az a lényeg, hogy hogyan bizonyítod.
A régi Feliciámmal nekem is megtörtént, mikor a 35-ös főutat építették, hogy egy kavics a billencsről lerepült és a csattanás után már a rianást hallottam az üvegen. Pont az egész család a kocsiban volt. Megállítottuk a sofőrt, azt mondta, hogy nem ő tette. Felhívtam egy kollégámat, hogy mit tegyek, ő ugyanígy járt. Azt mondta, hogy ne engedjem el a fuvarost, mert utána már cseszhetem az egészet. Erősködtem a betétlep miatt. Megjött egy másik sóderszállító aki üresen érkezett visszafelé. Megállt, hogy mi a gond. Elmondtuk, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy ha feltartjuk őket, akkor a szállítmányozó cég fog kötbér pert indítani ellenünk amiért hátráltatjuk az építkezést. Ő hívta ki a rendőröket, azok megállapítoták, hogy nem lehet megállapítani semmit. Szonda itt is, ott is, megkérdezték van-e casco a kocsin, mondtam, hogy van. Tanácsolták üljünk be a kocsiba és jó utat. Így is tettünk. 30000 Ft volt az üvegkáros önrész.
De legalább nem vertek meg minket és sikerült az utat megépíteni. -
Timocicu
senior tag
Járt már így Valaki?? [link]
Bár megvan az ürge telefonszáma, de gondolom már nem lehet tenni semmit. Akkor azt mondta, menjünk be a telephelyre Kétpóra, mindjárt jön vissza. Mi be is mentünk, meg is találtuk a cégét, beszéltünk a főnökével is, de az embert nem volt türelmünk megvárni, 2,5 óra várakozás után eljöttünk ( hátsó ülésen a kisfiammal ) .
Talán tanulságos lehet másnak is, hogy ilyen esetben mi lehet a teendő??
Mi belegondoltunk, hogy meg sem találtuk mi okozta a tükör letörését ( az út mellett jókora árok, tele vízzel ). Így vettünk egy tükröt jó pénzért.„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
runner 125
nagyúr
válasz philoxenia #22915 üzenetére
Akkora is krva nagy fail.
Ha pilóta, ha nem, 5 méterről a büdös életben nem olvas el egy újságcikket.
Fogadni is merek rá."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dragonfx
veterán
válasz tomcsi23 #22821 üzenetére
meg ha betalál egy olyna rendőrt a legvége még sitt is lehet.annyit nem ér.figyelni kell.vagy detektor.,ott érdemes megoltni ahol tudod nem tudnak lekapni.ilyne ekvés van.ismert helyen.már sok cselt bevetnek.
persze lehuzás az egész.és igazságtalan elég sokat. a kreszen kéne módósítani.átlagsebbességet kéne megadni .
50km\h az tartható városban"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Ramius
őstag
válasz Khelben #22910 üzenetére
Nekem tavaly pont a születésnapomon volt olyan esetem, hogy kis híján frontálisan karamboloztam. Ha nem megyek fűre kitudja most hol lennék...
Szerintem a mostani rendszer sem elég visszatartó erő. Apu pici fia a kölcsön audival száguldozhat, veszélyeztethet másokat, úgyis megússza. Ki szív? A kisember, a "kintfelejtett" 30-as táblánál.
Szóval..aki röhögve kifizeti a büntetést, az leszarja a trafipaxok hatékonyságát. És sajnos ők azok akik túlélik a baleseteket.gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22909 üzenetére
Felvétel indul: sebesség: 90-80-70-60-55-50. Ez 10 mp és akkor még nem is satufékkel. Akkor most mennyi lesz az annyi? 90, vagy 50? Vagy átlagot mondanak a 15 mp időtartamra? Na ez nem volt világos.
Egyértelmű, hogy 90-ért fognak megbüntetni.
Én továbbra is azt mondom, hogy ha mindenhol előre lehet tudni/látni, hogy mérnek, akkor jóval kisebb hatékonysággal tennék. Ne felejtsük el, hogy az objektív felelősség óta évente 400 ember marad életben. Ha te vagy az egyik, akkor mindjárt másképp gondolkodsz a mérésekről.
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
addikt
válasz Khelben #22908 üzenetére
Azt hiszem félreértesz. Soha nem volt összetűzésem rendőrökkel. Ha valamikor kapcsolatba kerültem velük, tettem amit mondtak. Ja, és nem dobáltam őket a Kossuth téren. De ez az elbújunk és pénzt szedünk. Egyszerűen nem tetszik és kész. Tessék kiállni, hogy figyelem emberek, ez egy veszélyes zóna, kérem lassítani. Na ez a hozzáállás kérdése.
"Nem a gyorshajtasnak hanem a felvetelnek kell 15 masodpercesnek lennie."
Felvétel indul: sebesség: 90-80-70-60-55-50. Ez 10 mp és akkor még nem is satufékkel. Akkor most mennyi lesz az annyi? 90, vagy 50? Vagy átlagot mondanak a 15 mp időtartamra? Na ez nem volt világos. -
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22907 üzenetére
Nem a gyorshajtasnak hanem a felvetelnek kell 15 masodpercesnek lennie.
Amugy meg igen, a rendorok ertunk vannak. Sokszor kerultem mar kapcsolatba veluk, (pl. idegen helyen sokkal szivesebben kerek infot rendortol, mint jarokelotol) volt, hogy meg is buntettek, de soha semmilyen panaszom nem volt rajuk. Biztos ez is csak a szerencsem, de csak korrekt rendorokkel talalkoztam. Vagy nem is szerencse, hanem hozzaallas kerdese? Talan ha mindenki normalisan allna hozza es normalisan beszelne veluk, akkor mindenkivel normalisak lennenek? -
lujó55
addikt
Jó kis összeállítás.
Engem ez fogott meg a legjobban: "A másik sarkalatos pont a sebességmérés kapcsán az, hogy egy GKM rendelet szerint a nem fixen telepített pillanatnyi sebességmérő berendezéssel legalább 15 másodperc időtartamú felvételt kell rögzíteni."
Nyugodtan hátra lehet dőlni, 15 mp alatt mennyit lehet lassulni?
Egyébként nem értem az emberek felháborodását. Miért kell azzal foglalkozni, hogy miért van ott a tábla, vagy ki hagyta ott? Valami oka csak van annak! Nem megérteni kell, hanem betartani a sebességkorlátozást!
Jól nyomom a véleményt, ugye?
Tessék már megérteni végre, a rendőrök értünk vannak, nem a pénzért csinálják amúgy pedig velejéig rendes, csupaszív, érző emberek ők is (#22895) -
Rick4
félisten
Sebességtúllépéshez kapcsolódik, és ez már brutál: [link] érdemes végigolvasni...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
lujó55
addikt
válasz Winner_hun #22903 üzenetére
Okés: jöhet a tegnapi napod. Nem történt semmi az úton veled? Engem érdekel, nem tapasztaltál-e valami érdekeset.
-
lujó55
addikt
válasz Winner_hun #22898 üzenetére
???
"Személyes esetre van ebben a topikban is példa, de gondolom nem néztél utána, csak beírtál valamit."
Most miről van szó? Mi nem tetszik már megint? -
lujó55
addikt
Tisztelt Khelben!
A többiek szerint nem mondtál semmi sértőt rám vonatkozóan. Ha a többség így látja, akkor fejet hajtok.Elnézést kérek tőled, ha megsértettelek!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Zalman ZM650-EBT (hibás) eladó
- Újszerű ASUS OLED Zenbook! Csak 1 kg! 13,3 coll/i5-1135g7/512SSD/16GB 4267Mhz RAM
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest