- Asszociációs játék. :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz MPowerPH #12689 üzenetére
Erről van szó?
Múltkor volt téma valamelyik FB-s csoportban, hogy elég régóta fenn van. Szerintem hacsak nem akarsz régi, erős, ritka Mercit; túlárazott. Kíváncsi lennék, hogy milyen a difi, milyen állapotban van a futómű, mit cseréltek eddig rajta... mert különben mindene 25 éves.Nekem is W124 van (igaz dízel), nagyon szeretem.
-
-Solt-
veterán
Az, hogy nem mutatja a fogyasztást még feldolgozom... spórolós paraszt matekozzon tankolás után. De, hogy egy ennyire fontos információ rejtve legyen, ez számomra nonszensz, mint ahogy a részecskeszűrő regenerálására figyelmeztető jelzés hiánya is.
Nagy buszon jelzi a műszerfalon, hogy regenerálás jön, elfogadod? Ha nem jó, mert éppen a városban pöfögsz, akkor el lehet halasztani... Értem én, hogy átlag autósnak nem tesznek fel ilyen kérdéseket, de azért egy haszonjárműben a vízhőfok kijelzés elhagyása elég arcátlan húzás.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Mulderpapa #12693 üzenetére
Ez tök jó, csak nekem a kormányon nincsenek kezelő gombok... Átbújtam már a kézikönyvet párszor, ez a verzió nem jelzi ki a vízhőfokot...
@Batman2: Én is ezt csináltam, ennek köszönhetően vettem észre, hogy nem melegszik fel rendesen...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Batman2
őstag
válasz -Solt- #12683 üzenetére
Nekem sincs kijelezve a műszerfalon a vízhőfok a céges autóban.
Vettem ebay-en egy 1500Ft-os OBD2 olvasót, ami blútúszon keresztül a telefonra telepített programmal olvasható, ott jelzi a vízhőfokot, onnan tudom, hogy hogyan melegszik!Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-Solt-
veterán
válasz Jim Tonic #12688 üzenetére
Ez nekem sem túl szimpatikus... az, hogy extra funkciók tiltva vannak még elmegy, de, hogy egy vízhőfok kijelzés alapból nem elérhető az elég gáz. Ilyenkor nem számít a káros anyag kibocsájtás? Egy átlag felhasználó ki tudja hány ezer kilométert elmegy mire valakinek feltűnik, hogy nem melegszik be a motor rendesen.
www.smart-bus.hu
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata W124 -es Mercedessel? 1993/8 -as, 400 E.
Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz -Solt- #12687 üzenetére
Szerintem akkor le van tiltva. Sajnos manapság ez megy. Ha magasabb felszereltséggel veszed, akkor engedélyezik. Fillér@%s.
Kedvencem a Mercinél a slusszkulcsoknál volt. W203-nál van pl., hogy a távolról nyitható csomagtartó feláras volt. Nem tudom hány száz Euró. Aztán egyébként annyi volt a sztori, hogy vettél egy háromgombos házat a kulcsra, és már működött is. Sem programozni, sem nyomógombot forrasztani, sem semmi egyéb. Csak egy burkolat. Utángyártottan 1-2e Ft...Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-Solt-
veterán
válasz Batman2 #12681 üzenetére
Annyira megvoltunk győződve arról, hogy a termosztát a szar, hogy mással nem is foglalkoztunk... visszamegyek és ránézünk még, hogy mit lát a kisokos, mert emlékeim szerint mintha lett volna benne egy hibakód ami a kiegészítő fűtéshez volt köthető.
Gyűlölöm, hogy nem látom benne a vízhőfokot és úgy kell ilyen OBD-s szarokkal sasolni...
www.smart-bus.hu
-
Batman2
őstag
... Az öreg 23-assal csak megkerülöm a háztömböt és már van is meleg víz a motorban, meg fűtés !!!
Annak inkább nyáron van gondja, ha nagyon hajszolom, hőemelkedése lesz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz -Solt- #12677 üzenetére
A céges autó, amivel járok az szintén egy CDI motoros, annak is sok időbe telik, míg eléri az üzemi hőfokát.
Rövid városi menet, lámpáknál ácsorgás, majd országút, ebből kel neki kb 20km mire üzemi hőfokon van !
De fűteni már hamarabb tud, legfeljebb szolidan, maxra kell tekerni a gombot, ahhoz elég olyan 10-15km.Viszont előtte semmi, időben legalább 20 percbe telik, míg fűteni kezd, nemhogy 1-2 percbe !!
Nálad mindenképpen valami fűtési segéd melegítő lehet, ha 1-2 perccel indítás után már van meleg az utastér felé, és valszeg annak a kikapcsolása után megy csak a fűtés a motor hőjéről szólóban, aztán a motor vagy túl lassan melegszik, mert mondjuk esetleg még mindig nem jó a termosztát, vagy a fűtési segéd kapcsol ki túl hamar !!Ismerősömnek az autójában 3szor cseréltek termosztátot, mire valóban jó lett, a vadi új csere darab is hibás volt !!
De erre ráment a váltója és még nem emlékszem hogy mije, a túlhevüléstől, így szép kis költsége lett egy vacak termosztát miatt !
Szerintem nézetsd át még egyszer, akár más helyen is, ha a korábbi szerviz nincsen a helyzet magaslatán !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz barnam_ #12675 üzenetére
Biztosan jó a hangja, megértem, hogy zene füleidnek !Nálam a leömlő cső rozsdamentes, évekkel ezelőtt vettem, mindössze négyezer valamennyi volt és tényleg nem rohad azóta sem !!
A mostani új rész, a Ferroz bizonyára nem rozsdamentes, nagyon olcsó volt, de egyelőre nem tudom, mert tökéletes szín fém, még lehellet, felületi rozsda sincsen rajta !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-Solt-
veterán
válasz molnarpeter #12678 üzenetére
Nekem is annak hangzott, cseréltük is, ráadásul gyárira, de a jelenség ugyanaz maradt amit leírtam.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Batman2 #12676 üzenetére
Megnézem ezeket... annyira új még nálam a vas, hogy abszolút nem vagyok képeben vele. 2.2-s 4 hengeres CDi, 160 LE, ennyit tudok róla!
Amíg plusz 15 fok körül volt a külső hőmérséklet addig semmi gond nem volt, de amióta hidegebb van, azóta itt a városban nagyon nehezen melegszik fel, fél óra után is 55 fok körül van és max 65 fokig melegszik fel. Amikor kiérek a pályára és nagyobb tempóval megyek akkor eléri a 90 fokot, de amint lejövök a pályáról és megszűnik a komolyabb terhelés, azonnal visszahűl. Kivétel, ha regenerál, akkor 90 fok fölé is megy a víz...
Reggel indítás után 1-2 perccel már meleget fúj, fel is melegszik az utastér, viszont a hűtővíz nem éri el az üzemi hőfokot, és ebből következően a mínuszokban a fogyasztásom is megnőtt 0,5-1 literrel.
www.smart-bus.hu
-
Batman2
őstag
válasz -Solt- #12673 üzenetére
A motor hűtésében működik közre állandó, főtengelyről hajtott, fix ventilátor, vagy csak elektromos, szükség esetére ?
Ha nincs állandóan működő venti, és nem ad le hőt a rendszer az utastér felé sem, akkor tényleg érdekes a helyzet, valami hiba van !
Jó, cseréltél termosztátot, de azért nézd meg, hogy a vízhűtő előremenő csöve ilyenkor meleg e, vagy sem !?Addig rendben van, hogy a CR dízeleknek nagyon kicsi a hulladék hőjük, de azért hőleadás nélkül még alapjáraton is csak fel kell melegedjen a víz a blokkban, plusz fűtő nélkül is !
Sőt, előbb utóbb muszály le is adnia hőt a vízhűtő, vagy a fűtőradiátor felé, mivel az égés hője itt is messze sokkal magasabb, mint a víz forráspontja, tehát idővel fel kellene hevüljön hőleadás nélkül a rendszer !
Valahová csak van hőleadás.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
barnam_
nagyúr
válasz Batman2 #12671 üzenetére
Én Polmo rendszert rakattam fel múlt héten, 43600 Ft volt a három dob, kérés nélkül küldtek hozzá szerelékcsomagot is. Galvanizáltatni akartam, de lebeszéltek róla, miszerint mind a cink, mind a festék leég róla, a rendszer első 2/3-ad részéről biztosan.
Szívem szerint én is legalább hőálló festékkel befújtam volna, csak hogy ne lássam a felületi rozsdát majd rajta. A hátsó dobon van egy pici luk, ahol a kondenzvíz kifolyik. Ha a kipufogó mégis előbb elrohadna mint az autó, veszek rá újatHangban ég és föld a különbség... azóta is lehúzom az ablakot gyorsítás közben, hogy hallgassam a sor hatos dízel hangját
-
Batman2
őstag
válasz -Solt- #12669 üzenetére
No várjatok, mert lehet, hogy nem egyről beszéltek !
A CR dízelekben valóban van elektromos vízmelegítő a blokkban, de ez nem utas kényelmi funkció, hanem a motor mihamarabbi üzemi hőmérsékletre hozását segíti, ez valami izzítógyertya formájú dolog lehet a blokk oldalában, ez minden ilyen motorban kell legyen !
Van másik melegítő is, az valóban külön egység, a fotókon az lehet, az valóban utaskényelmi berendezés.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-Solt-
veterán
-
Batman2
őstag
Múlt héten vettem az Öregre Ferroz kipufogót (a két dob a csövekkel) és tökéletesen illeszkedik, nem kellett semmit sem alakítani, és rendkívül olcsó volt, pedig nem is vékony anyagból van !
A dobokat még átfújtam hőálló ezüsttel, hogy legyen egy kis rozsdavédelme is, így elég sokáig el kell tartson.
Egyetlen hibája annyi volt, hogy a középső dob elülső csövén is van egy támasz, ami nem kell oda, helye sincs és a gyárin sincs, azt le kell vágni, mert igen közel esik a padlólemezhez !
Ez csak akkor derült ki, mikor már összeraktam a rendszert, nem volt kedvem már lebontani a vágáshoz, egyelőre egy kis gumikorongot tettem közéjük, hogy ne kocogjanak össze.
Mindenesetre ajánlani tudom a márkát, jobb, mint javíttatni a megrohadt rendszert !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz lacka111 #12661 üzenetére
Neked is az lehet akkor. A kiegészítő fűtés tönkrement. Gyakori. CR dízelek hatásfoka annyira magas, hogy ha nincs magas fordulaton járatva a motor, akkor nem tudja átmelegíteni a hűtővizet, így pl. dugóban vagy álló helyzetben nincs rendes meleg.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
lacka111
csendes tag
válasz Jim Tonic #12660 üzenetére
Igen erre voltam kívánics. Igazából akkor télen nyáron megy a víz benne folyamatosan. Az a nagy problémám, hogy csak 2000-es fordulat felett jön meg a fűtésem, de akkor se olyan intenzív mint régen. Át lett mosva a rendszer szépen megy rajta a víz, ellenállás nélkül. Termosztát tökéletes, víz fullon és nem eszi.
Kiegészítő keringtetőm viszont nincs.
Nem igazán értem így miért nem jön a meleg csak fordulaton. Így hogy csak a vízpumpa forgatja a vizet lehet vele probléma szerinted? -
nagyúr
válasz lacka111 #12658 üzenetére
Semmi. Terelőlapátok a műszarfalban szabályozzák a hideg és meleg levegő keverékének arányát, annak fényében, milyen meleget szeretnél. A motor az utastéri hőcserélőt folyamatosan fűti, nyáron is. Ha erre voltál kíváncsi. W202-ig volt csap, azóta nincs.
Viszont dízelben van kiegészítő fűtés, ha az tönkremegy, akkor nem lesz elég meleg a hűtővíz.[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Batman2
őstag
válasz Mulderpapa #12656 üzenetére
A generátor állapot, töltés meglétének ellenőrzése jogos felvetés,
ha már megüti a 13,6V-ot a feszültség az akkun járó motor mellett, akkor már van töltés, persze jobb, ha ennél magasabb a feszültség !
Hivatalosan felkapcsolt tompított fényszóró mellett is meg kell legyen legalább a 13,6V, terheletlenül (minimális terhelés) illik 14V körül lennie.A kis akku 12,6V-ja biztosan jó akkut feltételez, a nagy akku 12,4V-ja kicsit alacsonynak tűnik, de ha zokszó nélkül indít, akkor azzal sem lehet gond szerintem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lacka111
csendes tag
Sziasztok! Adott egy Mercedes w203 220cdi 2006. Mi szabályozza a fűtésem hőfokát? Mi indul meg a rendszerben ha mondjuk melegebbre állítom? Nincs kieg fűtésem és fűtéscsap se.
-
nagyúr
válasz Mulderpapa #12656 üzenetére
Figyelj, nehogy a generátor legyen. Én nem rég újíttattam fel. Mérj feszkót töltés alatt, 14,4 V körül kellene lennie.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Mulderpapa
aktív tag
válasz Batman2 #12655 üzenetére
Igen, rosszul írtam... 12V, 12Ah, 200A. Ez a kis akku, ami az SBC rendszerhez kell. Viszont most rámértem és 12,6V, amk szerintem jó. A hátsó nagy akksi is 12,4V körül van, de mégis kiírja a "malfunction electrical consumers switched off" hibaüzenetet és pl. a hátsó ablakfűtés sem megy, csak villog a kapcsolója. Ezek szerint mégis a nagy akksi gyengélkedik, hiába indítja rendesen az autót. Ha hosszabb utakat megyek vele, akkor eltűnik a hibaüzenet, de sajnos napi szinten rövidtávon használom (2x15km), amit gondolom nem szeret annyira.
"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"
-
Batman2
őstag
válasz Mulderpapa #12653 üzenetére
Ho-hó !
Ne keverjük az A-t, az Ah-ával, nagy különbség !!!
Egy 200Ah-ás akku az kb. 100kg, vagy 60x30x20cm-es téglatest, buszokba teherautókba kell, az indító árama pedig 1000-1300A !
Amit Te írtál, az az indító áram, az lehet 170-200A, egy tizen-x Ah-ás akkunak.
Viszont amit linkeltél az valóban indító akkunak néz ki, annak írják az indító áramát, amilyen funkcióra pedig Neked ott az autóba kell, az nem az indítás, hiszen azt a fő akku végzi, hanem hosszú távú áram tárolás, áram ellátása egy kisebb áram felvételű fogyasztónak, ami inkább szünetmentes jellegű működést jelent, arra meg a szünetmentesekbe való akkuk a megfelelőbbek, azok bírják pl. a folyamatos töltést, illetve a folyamatos, akár 0-ig való kimerítést, az indító akku viszont nem folyamatos áramforrás, amit hosszú ideig állandóan lehet szipókázni, csak arra szolgál, hogy hirtelen, rövid időre leadjon nagy áramot, beindítsa a motort, majd kapja a töltést és be is fejezte a munkát.
Szerintem ennek nézz utána !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz Mulderpapa #12653 üzenetére
Ha elfér, akkor persze.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Mulderpapa
aktív tag
válasz Jim Tonic #12650 üzenetére
Ez pl. jó lehet bele? Annyi a különbség, hogy 170Ah helyett 200Ah.
"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"
-
nagyúr
válasz Mulderpapa #12649 üzenetére
Zselés, gondozásmentes akut vegyél oda. Természetesen nem kell gyári.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nagyúr
válasz Mulderpapa #12647 üzenetére
Ha a fő akkut rajtahagyod, akkor nincs gond. A kettőt egyszerre ne.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Mulderpapa
aktív tag
Valaki tudja esetleg, hogy mi történik az SBC akkumulátor (motortérben a kis 12ah-es) cseréjénél W211 Mercedesnél? Úgy értem házilag kivitelezhető? Nem tilt le az autó, nem kell kiütni semmit belőle utána?
"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"
-
hzx0
aktív tag
Egyszerű mint a fa ék. Ha a motortérben a 2 fűtés cső meleg akkor szervó motor, vagy a klíma / fűtés vezérlő rossz amin vannak a gombok. Ezt egybe lehet cserélni. Bontottan 10 Mátyás. Kb 20perc a csere. A fűtés/terelő állító servómotorok fel vannak füzve 2szál kábellel egymás után a klíma / fűtés vezérlővel. 12v és azon a kom-vonal. Szerintem ez soha nem sérül meg. A fűtést állító motort a leg könnyebb cserélni. Utas oldalon a müszerfal alsó burkolatát kell levenni és ott van a fütés box oldalán. Kb 5 perc. 12 Mátyás az új motor 4 Mátyás rá a műanyag kar. Egyébkéntt diagnosztikával ki lehet olvasni, meg lehet működtetni egyesével a motorokat. Nekem pl a lábra fújás motorról tőrt le a kar. Az egész müszerfalat ki kellet pakolnom hozzá.
-
Batman2
őstag
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Pár napja írtam a "nem megy a fűtés" témában. A kolléganőm kapott egy árajánlatot, de kicsit drágának tűnt. Tudtok Budapest-Szentedre környékén megbízható Mercedes szerelőt ajánlani?
-
Batman2
őstag
válasz bucihost #12616 üzenetére
Szevasz
Bár az előttem szólok már valszeg minden kérdésedre válaszoltak, azért én is megerősíteném a dolgokat a w123-as tapasztalatai alapján !
A 6L motorolaj töltés minden bizonnyal "száraz" töltést jelent, vagyis pl. mikor egy motor felújítás után összerakott motort töltenek fel először olajjal, vagy anno a vadi új motort töltötték fel először olajjal.
A 23-as esetében ez 7L körül van, a későbbi töltés pedig 5,5L körül,
így a Tiédbe kb. valóban a 4,5-5L mehet bele.Mivel már a 23-asba is javasolta a füzete anno a 10W40-es olajat, így a 24-esbe is azt tennék, pláne tél előtti cserekor !
Manuális váltó olaj 1,5L körül kell legyen, mint a 23-ason, spéci híg olaj,
Difi olaj pedig hasonlóan 0,9-1L körül, 80-, vagy 85W90.Hűtővíz a 23-asba teljes cserekor 10-11L, a gyakorlatban én a blokkból sosem tudom rendesen kiengedni a vizet, így 7-8L körül szokott lenni, Nálad sem lesz több.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
barnam_
nagyúr
válasz bucihost #12621 üzenetére
Aral 10W40-t szeretik ezek a régi dízelek, és nem is drága. Kb. 5 ezer a 4 literes kanna.
A "fél" meg "rész" szintetikus szerintem nagyjából ugyanaz a technológia. De valószínűleg az olaj topicban részletesebb magyarázatot tudnak adni -
lali81
tag
sziasztok! Tud valaki Bp-n (X, XIX,XVII, XVIII ker preferált) egy jó, megbízható Merci szerelőt, aki ért az A osztályhoz is (W169) köszi!
-
Zolom89
senior tag
HAli.
Egy 2007-es C 200 kompressor megvételén gondolkodom, valami ismert tipushiba? Mennyire ajánlottak ezek a benzinesek?
“LG C2 + Samsung Q990B” Asus Rog Strix G17
-
nagyúr
válasz motoflug #12630 üzenetére
A fűtésállító lapokhoz tartozó mozgatókarok eltörhetnek, az csinálhat ilyet.
CR dízelekben, ha elromlik a kisegítő fűtés, akkor is lehet hasonló, bár akkor azért langyos.
Ha van a tiedben kisegítő keringető, az szeret elromlani (csere), annak pont ez az eredménye. Nálam pl. ez volt a gond.W203, W211-től nincs csap, ne keresd.
[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
motoflug
őstag
válasz molnarpeter #12629 üzenetére
Hűtőfolyadék? A csapot merre tudjuk megnézni?
@Jim Tonic: nem digitklímás, sima "tekerős".
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Egy 2004-es C220 cdi-ben nem megy a fűtés ma reggel óta. Van ilyen általános checklist amit át lehet nézni? Szériahiba ez? Nem saját autó, kollégámé.
[ Szerkesztve ]
-
p.csabi1987
csendes tag
Sziasztok!
A segítségedekre, tapasztalatotokra lenne szükségem.
Idén augusztusban vettem egy Mercedes-Benz E300Td-t 1998. W210, OM606.962-es mocival, 378.000km van benne.
Minden szép és jó volt az autóval teljesen addig amíg az adagoló fejszelepéből elnem kezdett folyni a gázolaj.
Elvittem egy adgolóshoz aki orvosolta a problémát, tömítést cserélt, megszűnt a folyás.
DE arra lettem figyelmes hogy a hazavezető úton kopog a motor, 99,99% hogy előtte nem kopogott (azért tartom fent ezt a 0,01%-ot, mert már lassan belehülyülök hogy mitől lehet ez, lehet ellőtte is volt kopogás, de erre csak 0,01% esélyt látok, tuti nem kopogott.) és ha a motor ejti vissza a fordulatot, akkor néha beremeg, ezt menetközben motorfékezésénél is tapasztalom, ill. ha kézzel adok neki gázt a motortérben akkor is, tehát nem egyenletesen esik vissza a fordulat alapjáratra.
Mikor megvettem a kocsit mentem vele kb.: 3000km-ert probléma mentesen, aztán lecseréltem a motorolajat ENEOS 5w40-re, én cseréltem, tuti ez került bele.
Mentem ezzel az olajjal 800km-ert kb amikor folyni kezdett a fejszelep, ugye ekkor jött a kopogás is a fejszelep javítás után.
Egyből felvettem a kontaktot az adagolóssal, mondtam hogy mi van, visszavittem, nem tudott vele mit kezdeni. Jó, elvittem egy másik adagolóshoz, elmondtam neki a sztorit, mondta hogy megnézi a fejszelepet, visszalazítja és meghúzza ahogy kell.
Ez meg is történt, rövid járatás után kopogás, alapjárat visszaesésnél néha remegés, vagy egyenletelen visszaesés.
Kínomba már csak az olajra tudtam gondolni, hogy lehet vékony ez neki és ezért kopog.
Felhívtam az előző tulajt milyen olaj volt benne, felhívta a szerelőt aki szervizelte neki (Nyíregyháza, Rozsrét, elég neves szerelő mi felénk), a szerelő elmondása szerint ezekbe a motorokba csakis Aral 10w40-enes való.
Jó mondom akkor lecserélem az olajat, Aralt nem tudtam szerezni, de Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W-40-el gondoltam nem nyúlhatok mellé nagyon.
Na ma ennek a cseréje meg is történt. Természetesen a kopogás, alapjárati szarakodás maradt (tudom az alapjáratot nem oldaná meg semmilyen olaj). Azóta kb.: 60km-ert mentem.
Van egy videó a Youtubén az én motoromról és a hangjáról, segítsetek kérlek hogy mi lehet a baja? Hidrotőke? Még erre tudok gondolni....
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ui.: Hidegen ha indítom a kocsit, akkor kb 1 perc után jelentkezik a kopogás, tehát melegedéssel jön.https://www.youtube.com/watch?v=JCQXyqFJizY
[ Szerkesztve ]
-
szilchi
őstag
Szép napot.Unokatestvérem kitalálta,hogy le szeretné cserélni a VI-os Golfját egy Mercedes-re.Kérdezte az én véleményemet is,de nem értek a
lovakhozcsillagokhoz,ezért ide továbbadnám a kérdést.Az ő elképzelése szerint az autó legyen sedan.Kombi nagy neki,A-Klasse meg kicsi.Napi munkábajáráshoz is kellene neki (50 km naponta).Meg kisebb-nagyobb túrákhoz.Benzines legyen,dízelt annyira nem szereti.De én próbálom arra is terelni,nekem is TDI van.A keret olyan 2,5-3 millió.Abból maradna 1-0,5 millió első átnézésre és szervízre.Három és fél literesnél ne legyen nagyobb az erőforrás.És kb. tizenegykét évesnél ne legyen idősebb.Esetleg ezekkel a paraméterekkel lenne valami ajánlott?Szervízre nem sajnálja a pénzt,mindent időben elvégeztet/cseréltet a kocsiján.Vagy még előbb.
Köszönöm a segítségetHonda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
2.2-s 4 hengeres CDi-ben termosztátot cseréltem mert 70 foknál csak pályán ment feljebb a vízhőmérséklet. Az új termosztáttal már jobbak a hőmérsékletek, de még mindig kevésnek tartom. 5 fok körüli külső hőmérséklet esetén fél óra (város) után is csak 65 fok körül van, aztán pályán felmelegszik 85 -90 fokra, de amint visszaérek a városba visszahűl 75-80 fokra. Ez így normális?
www.smart-bus.hu
-
bucihost
senior tag
válasz barnam_ #12620 üzenetére
Köszi. Alkatrészeket mindenképp én szerzem be. Valamint "segítek" neki a cserékben. (Így olcsóbb lesz a móka). Viszont ahonnan rendelni készülök, egy adott márkából is van többféle. PL Mannol: Special, Defender, Classic, Molibden, Diesel extra. De leírásban nem sok eltérést látok. Max hogy fél vagy rész szintetikus. Van ezekben valami kirívó különbség, vagy csak "marketing" jelzés?
-
barnam_
nagyúr
válasz bucihost #12619 üzenetére
Az olajnál arra figyelj, hogy kapacitást írnak, vagyis szerintem az száraz motorra vonatkozik. Először 4,5 litert töltenék bele, és nézném utána a szintet.
szerk.: olajat és szűrőket Te cseréld!!! Kiindulva a kontár szerelőkből, nem tudhatod mit, és mennyit fognak beletölteni. De minimum te vidd az olajat és szűrőt, és ott legyél, mikor csinálják.
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
w201 2.0d
Találtam egy szakit, ki rendbe vágná az autót. Kasznira 80-at kér, de csak dec végén jan elején tud neki állni. Addig rendbe raknák motorikusan. Szűrők cseréje, olajcsere, stb stb stb. Több oldalt is végig nyálaztam, elvileg 6 liter olajat kell bele tölteni, viszont mindenhol mást írnak. 10w40, 15w40. Valaki tudja melyiket érdemesebb venni? Van aki azt mondta, hogy mivel öreg autó meg a motorja sem mai, így "vastagabb" olajat kellene venni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Faith
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Barátnőmnek néznénk autót és a 2013 utáni A osztály az ami tetszik neki. Az A180 dízel illetve benzines motorral szerelt változatokat nézem. Ezek mennyire élhetők autópályán (gondolok itt elsősorban a zajra) illetve van valami tipushiba amire érdemes figyelni? Mennyire bajos belőlük az automata? 60% városon kivül és 40% városi használat kb az arány.
Köszönöm mindenkinek aki szánt pár percet a válaszokra!
-
-
nagyúr
válasz twinee1337 #12607 üzenetére
Nincs ahhoz kódkártya szerintem.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nagyúr
válasz twinee1337 #12605 üzenetére
Audio 50. Amit megpróbálhatsz, hogy 1 percre leveszed az akksit. Vagy a rádiót szeded ki.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
twinee1337
tag
válasz twinee1337 #12604 üzenetére
Ezt látom a kijelzőn és nem reagál semmi gombra. Valakinek ötlet? Ki se birom kapcsolni a rádiót. Újrainditáskor is ez a üzenet jön elő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz twinee1337 #12602 üzenetére
Mondjuk CLK200-ból akad egy pár féle...
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
twinee1337
tag
Sziasztok. Segitségetek szeretném kérni. Adott egy Mercedes CLK 200 kompresszor. Megpróbáltuk Bluetooth-on összekötni a telefont a kocsival, de nem sikerült. Azt csinálja a rádió hogy mutatja, hogy telefon keresése de egyáltalán nem reagálnak a gombok semmire. A rádió szól, kormányról tudjuk vezérelni, de rádiót kikapcsolni se bekapcsolni nem tudjuk. Rá adjuk a gyújtást vissza állt ugyanabba a helyzetbe vayg fekete kép fogad vagy az hogy telefon keresése.. Valakinek volt e hasonló vagy ötlete van e?
Válaszokat előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
válasz Jim Tonic #12600 üzenetére
Lehet. Egyenlőre nem tudok árakat. Jövő héten nézi meg kasznis. De ha 200 bol meglehet oldani a kasznit meg az apróságokat, akkor 350 ből lett egy (viszonylag) egyben lévő autóm. Ennyiért mit veszek, amivel nincs gond...? Persze ha arany árat mind a kasznis akkor más téma...