- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
MurdR
veterán
Nnna, egy óra múlva indulunk. Próbálom legyőzni a gyomorgörcsöt, de elhatalmasodott rajtam
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
barnam_
nagyúr
Erre még reagálni akartam, csak elfelejtettem.
Klímásként volt meghirdetve. Barátom kérdezte, hogy hol a klímakapcsoló, mert a középkonzolon nincs.
Erre az volt a válasz: - a klíma az szerintem folyamatosan megy, és neked kell leállítani.Lehet, hogy egy büdös bunkó paraszt ez a nepper, de ebben az egyben igaza van
Ahol EC (azaz Economy) gomb van, ott azzal kapcsolod ki a klímát. Vagyis folyamatosan megy. (nyilván hőmérséklet függő, télen nem fog menni) -
tailor13
csendes tag
válasz Batman2 #11086 üzenetére
Köszönöm, mindenképp megnézem, bár az elsődleges terv az otthon figyelő bontott darab felszögelése, de ez alapján azt is szét fogom szedni, és megpucolom. Nem volnék nagyon szomorú, ha -15 fokban hajlandó lenne beindulni
Az akksim kb 12.8-at tud nyugalmi feszültség címén, a tapasztalatok azt mutatják, hogy annyira még nem vészes.'82 240D
-
Batman2
őstag
válasz barnam_ #11082 üzenetére
Szevasz
Hanyas 24-esed van?
A váltó olajcsere is hasonló munka a difiéhez, talán még könnyebb is.
Én mindkettőt magam csináltam többszőr is, igaz aknából.
A módszerem az, hogy van egy 1,5m-es 8-10mm belső átmérőjű szilikoncsövem és egy tölcsér, amibe a csövet bele dugom. Én az aknában a cső végét belógatom a diffibe, fent meg valaki tölti a löttyöt a tölcsérbe.
Jó idő míg le csorog a lé, türelem kell hozzá.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tailor13 #11081 üzenetére
Ha még nem takarítottad az indítómotorodat, akkor érdemes bele nézned, a lassú tekerés, nagy akku terhelés mellett a kommutátor lemezek közötti réseinek szénkefe porral való berakódásának eredménye is lehet, puha vörösréz drótkefe, esetleg valami keskeny hegyes eszköz kihozhatja.
Nekem anno úgy nézett ki a kommutátir, mintha egy darab fémgyűrű lenne az egész, annyira tele voltak a hézagok, bele volt kövesedve a rezes kefe por. Gyengén tekert és cella zárlatossá tette az akkut.
A koszos fogaskerék kiemelő szerkezet illetve koszos csúszócsapágyak sem előnyösek.Mindezektől eltekintve -10 fokban ezek az indítómotorok lassan forognak, a dízel motornak pedig kell a fordulatszám a hidegindításhoz.
Én az elmúlt 2 telet az öreggel csináltam végig, napi két indítás teljes hideg állapotban és bár sántán járt a motor a hideg indítás után, de 3-4 fordulat után indult.
Igaz, bár kicsit öreg, de minden tél elején csurig töltött bika akku volt benne.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
válasz Graphics #11084 üzenetére
Üdv!
Ha gyári a rádió (mmint az autó ezzel a konkrét rádióval gördült ki a gyárból), akkor a Pappas alvázszám alapján kb 5 rugóért megmondja a kódot. Ha nem ezzel a példánnyal jött ki, mert mondjuk a gyári elköszönt, és vettek bele egy bontottat, akkor lehet, hogy rá van írva az oldalára, de ehhez ki kell rángatni a helyéről. Van az oldalán egyébként egy gyári szám, az alapján kis ügyességgel vissza lehet fejteni a kódot, vannak rá honlapok, programok, akár ingyenesen is, más kérdés, hogy a konkrét típust például viszik-e.
'82 240D
-
Graphics
Jómunkásember
Üdv!
Hátha itt tudtok segíteni. Alapvetően Mercis a család egyik fele
Szóval ismerősnek van egy A190-ese. Németből vették még tavaly, idén télen az aksi megadta magát.
Rádió kódot viszont nem talált a szervizfüzetben / persze minden egyéb ott van, de kód nincs /
Tud valaki, nem warez megoldást erre / mondjuk ha már én meg tudnám oldani, az is perfekt lenne.
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
MurdR
veterán
válasz barnam_ #11082 üzenetére
Nézegetem őket
Visszatérve a Nyíregyházi Mercire: az eladónak mondtam, hogy csinálja meg a fűtést, és elhozom az autót. Fűtés nélkül nem tudok 300km-t megtenni.
Tegnap csöng a telefonom, a nepper hívott:-szia, kész a ventillátor
-milyen ventillátor? Fűtést beszéltünk.
-én a ventillátort csináltattam meg, jössz érte?
-nézd meg kérlek, hogy megy e a fűtés
-és mégis hogy nézzem meg?
-gondolom úgy, hogy beindítod az autót.
-neharagudj, de nem foglalkozok vele, ha kell, jössz, ha nem, akkor nem.Itt van az a pont, hogy hanyagolom ezt az autót, valami nem stimmel nekem vele.
Tudom, 3kilót megérne, de vannak érdekes dolgok, ami nem hagy nyugodni.1. Mire leértünk a nepperhez, az autó fűtött garázsban állt. Nem tudtuk, pl. hogy hogy indul hidegben, teljesen át volt melegedve a motor is. Ez egy dízel autónál nem éppen szerencsés.
Klímásként volt meghirdetve. Barátom kérdezte, hogy hol a klímakapcsoló, mert a középkonzolon nincs.
Erre az volt a válasz: - a klíma az szerintem folyamatosan megy, és neked kell leállítani.Tehát vagy nem értett hozzá, vagy hülyének akart nézni.
Rossz előérzetem van, lakatolás 350e, klíma nem biztos hogy jó (kompresszor benne van, tehát v.színűleg elkezdték betenni), de inkább elengedem.
Barátom is vezette, azt mondta hogy rendben van, de utólag belegondolva amikor én vezettem, olyan volt, mint ha fékezésnél balra húzott volna az autó.
[ Szerkesztve ]
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
barnam_
nagyúr
Ezek esetleg?
300D turbó, 599e
300D turbó, 585e250D, elvileg már E-classe, 650e
250D, E-classe, 690e
300D, szívó, kombi, külföldi papíros, 399e
300D, szívó, kombi, magyar papíros, 467e
300D, kicsit csúnya, 590e
300D, kombi, 4Matic, 695eLehet válogatni
Persze biztos, hogy mindegyiknél kell némi kompromisszum.(#11079) Batman2: nekem könnyen indul a 124-es, de a váltó elég nehézkes, míg be nem melegszik. Ez mondjuk városban annyira nem jó.
Nyáron lett a váltóban meg a difiben olajcsere (Liqui Moly Top Tec ATF 1100, meg Liqui Moly GL5 SAE 85W-90), de sajnos nem voltam ott, mikor bele lett töltve... Megbízható ember csinálta, de a lelkiismeretem megnyugtatása céljából lehet, tavasszal újra lecserélem(tetem). A difiben még le tudnám cserélni, de vajon a váltó olaj csere mekkora meló?
Akna nincs a garázsban, de bak van. -
tailor13
csendes tag
válasz Batman2 #11080 üzenetére
Üdv!
-11-ben sikerült valamelyik nap bekurblizni, de az önindító kész van teljesen, ilyen időben csak kb 20. fordulatra kapja el, mert lassan teker. Tudok róla jó fél éve (ősszel is lassan tekert), azóta is sikerült feltenni egy bontottat, ami otthon figyel Igaz, előtte az akkut behoztam a szobába éjszakára, meg másfél órát töltőn is volt.Előtte -13-ban csak tolás és önindító együttes használatával sikerült életre kelteni(önindító sacc 40-es fordulatot tudott produkálni), de akkor állt a nagy minuszokban 4 napot, az akku meg benne volt végig. Tavaly -9-ben kb második fordulatra indult, akkor még jó volt az önindító
'82 240D
-
Batman2
őstag
Hétvégén ber akartam indítani az Öreget, kiváncsi lettem volna, hogyan indul ez a motor -13 fokban.
30 másodperc izzítás, majd indítanám, de még egy kattanás se jön a motortól !!
Valszeg a mágnes kapcsolójában az érintkezések annyira össze húzódtak a hidegre, hogy már nem kapcsolt.
2 évvel ezelőtt, már előfordult télen, hogy nem akart kapcsolni.
Amíg ilyen hideg lesz nem is cserélem, odafagy a kezem, pedig úgy emlékszem meg is vettem már vagy 2 éve a csere darabot, csak közben rendben működött, így megfeledkeztem a cseréjéről.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
Éppen hatszámjegyű összegért vettem a 123-ast, most kicsit több, mint a 10szeresébe van. Akkoriban annyiért volt jó 123-as, amennyit költöttem rá összesen, de mechanikailag azok sem voltak ilyenek, akkor viszont nem volt annyim egyben. Most ennyiért sincsen ilyen...
300ért ha jó a motor-váltó és a mechanika, és nincs szétlakva belül, nem biztos, hogy rossz ajánlat.
Persze, a lakatolás drága, de tervezhető, és ha jól csinálják, utána egy ideig nem lesz vele baj.'82 240D
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Október óta vagyok egy 2002-es W208 CLK 200 kompresszor automata tulaja.
Egy pár napja vettem észre, hogy 1600-1700-as fordulatszámtól hallatszik egy kis kopogás, ami fordulatszám emelésre gyorsul. Ha elengedem a gázpedált, a kopogás megszűnik, üresben ugyanennél a fordulatszámnál nem hallani semmit, menet közben lehúzott ablaknál se hallani.
A vásárlás óta mentem kb. 3e km-t, volt cserélve olajszűrő, levegőszűrő, polleszűrő és motorolaj, ami Valvoline 5w30 lett. Benzint csak OMV-nél tankolok, a sima 95-öst és mindig ugyanannál a kútnál.
Mivel az előző autómat motorkopogás miatt adtam el (szerelő szerint dugattyú hangja volt), ezért félve kérdezem, hogy szerintetek mi okozhat itt kopogást? Ha lesz időm, még ebben a hónapban megyek a szerelőhöz egy váltóolaj cserére, meg pár futóműalkatrész cseréjére és akkor mondom majd neki ezt is, de hátha valaki tud rá mondani valamit.
Előre is kösziUi: amikor bemelegszik a motor, akkor is hallani, de mintha egy fokkal halkabb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
MurdR
veterán
Megnéztem az autót, de közel sem olyan állapotban volt, mint kéne.
Hibák:
-fűtés nem ment
-klímát elkezdték beszerelni, de nincs kész, nincs kiépítve a középkonzolon
-ablaktörlő végálláskapcsoló rossz
-jobb küszöb csere
-bal küszöb javítandó
-jobb első padlólemez csere
-bal hátsó doblemez csere
-izzítógyertyák csere
-Ha lepadlóztam akkor nem váltott vissza (mondjuk ez a kegkevesebb, mert beteszem 3ba és kész)Viszont, ami a javára szól:
-mennettulajdonságai rendben
-futómű rendben. Nem imbolyog az autó, úgy megy ahogy kell.
és ami a legfontosabb: a váltó olyan mint a vaj.Beszéltünk közbe egy elég komoly lakatos szakival, küldözgettük a képeket, kb 300ból tudná helyretenni, de akkor az ~15évre szólna
A bosszantó hibák kb egy 100asba kerülnének.
(Fűtés, hibás gyertyacsere, ablaktörlő, ékszíj, stb, tehát hogy napi használatra okés legyen az autó)
Olyan szerkezeti hiba, amit azonnal orvosolni kéne nincsen (torony, stb.)300-ért elhozhatnám. Amondó vagyok, hogy alszom rá egyet....
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
batmanéhes
tag
válasz FulopBe #11050 üzenetére
ennek az adagolóján van ilyen kézi pumpa? ha azt nyomogatod, amíg érezhetően nehezebben pumpál, akkor se röffen be?
biztos, hogy sok állás után is _rögtön_ beröffen az indítóspraytől?
(amúgy saját tapasztalat alapján ez a kézipumpa nagyon ritkán kell, de olyankor nagyon nagy szívás, ha rossz. egy szerelő szerint folyamatosan hullanak, de valami 1700-ért vettem, érdemes rászánni az időt a cserére, mert amúgy minden melónál szívás van mire feltölti üzemanyaggal a csöveket).
-
MurdR
veterán
Nem voltak eddig olyan nagy távolságok, vagyisháááát.. Olvastam olyat is, hogy az illető kb 15 w124-est nézett meg az ország különjböző pontjain, na ő sokat költött rá.
Én eddig egyet helyben néztem meg (Szigetszentmiklóson), a többi: 2x Ráckeve, Csepel (w140), Sülysáp és most Nyíregy. Jó lenne ha összejönne, nagyon rá vagyok görcsölve. Rendesen gyomoridegem van.
Bár lényegesen könnyebb dolgom lenne, ha fél millával többet tudnék rákölteni
De köszönöm szépen, reméljük a legjobbakat.
[ Szerkesztve ]
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
MurdR
veterán
Mercedes W124 vásárlás csapó 4:
w124 300D (sima szívó)
automata, 1994.Pici szundi így munka után, és irány Nyíregyháza
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
Batman2
őstag
válasz FulopBe #11060 üzenetére
A 23-as adagolójának motor felöli oldalán, ahol jön vissza az üzemanyag felesleg az adagolóból, van egy nyomástartó szelep, ha ez meg van a Tiédben is, ennek a hibája okozhat olyat, hogy hoszabb állás után esetleg nincs azonnal rendes tüzelőanyag ellátás.
De valóban, én az izzítász kifelejtettem, az nagyon fontos, pláne ilyen hidegekben, annak teljesen rendben kell lennie!
Legalább annyit kellene mérjél, hogy vezet e minden gyertya, vagyis ép e benne a fűtőszál, és kapnak e áramot, van rajtuk legalább 10-11V izzításkor!Ezt egy egyszerű multiméterrel meg tudod tenni, az elsőt ellenállás, vagy dióda tesz/szakadás vizsgáló állásban, a másodikat pedig feszültség mérés állásban.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
válasz FulopBe #11060 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy lelevegősödik, akkor lehet. Meglesném még az üzemanyagpumpát is, hátha valami szutyok van benne. Mennyi gázolaj van az autóban?
Az izzítás lényeges, ha egy-két gyertya(vagy a relé) elköszön, akkor nemigen szeret beindulni, főleg, hogy ahogy írtad, eddig indult.
Ha az adagoló nem nyomna eleget, akkor utána sem menne jól, sőt, lehet, hogy el sem indulna.
'82 240D
-
FulopBe
újonc
válasz tailor13 #11058 üzenetére
A gyorsítás, az rendben van, nyomatékos. Izzításról nem tudok nyilatkozni, sajnos én Budapesten, az autó otthon és édesapám szereli most.
A mért végsűrítési értékek elvileg nyomás, tehát bar. Ezeket az értékeket mérték, otthon szerelővel.
Igazából, mi azt feltételeztük, hogy az adagoló valahol elengedi a nyomást. Ezért nem akar indulni mikor sokat, többet állt. Ez lehetséges? -
tailor13
csendes tag
válasz Batman2 #11056 üzenetére
Hidrotőkés, kb 88 óta az OM601 emlékeim szerint.
De hidegindítózni nem illik, csinosan ki lehet vele olvasztani a dugattyúkat...
Amikor megy, akkor jó erőben van, nyomatékból gyorsít 4.-ben 50 környékéről?
Próbáltál egymás után kettőt izzítani ilyen hidegekben? Mennyi idő alatt izzanak fel a gyertyák?'82 240D
-
Batman2
őstag
válasz FulopBe #11050 üzenetére
A kompressziót bar-ban mutatja a skála, illetve a műszer, amivel mértétek?
W123-as esetében a 25-30 bar a megfelelő tartomány tudtommal, e szerint ezek maximális értékek lennének, a 35 meg egyenesen sok, ilyen értelemben!
Ha viszont ez esetleg százalékot jelentene, akkor egyértelműen baj van, mert az bar-ban, a maximum 30-at alapul véve már csak 10-11 körül van, ami egy benzinesnek tökéletes, de ezeknek a dízeleknek már a vége, ezzel már normál módon nem indul be.
18bar körül tudom a kopáshatárt, amivel még rendesen indítható.Az hogy rendes izzítás és feltételezett rendes indítózási tempó mellett hidegben indulási hajlamot sem mutat a motor, de indító srpray-jel igen, erősen arra utal, hogy nincs elég kompresszió a motorban.
Az enyém is így végezte anno, az utolsó útján sem érződött a járásán semmi, hogy legközelebb már nem fog beindulni, amíg járt, addig jónak tűnt.
Azért a szelep vezérlést és a szelep hézagokat is ellenőrizném, megfelelő időben nyitnak-zárnak e, nem nyúlt e el a lánc (10 fok nyúlás már csere), illetve, hogy nem támasztanak e ki.
Ez is okozhat kompresszió veszteséget.Az adagoló működő képesnek tűnik abból, hogy bespray-zés után azonnal harap, vagyis a tüzelő rögtön ott van, nincs komoly kopás.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
barnam_
nagyúr
Hát csak a két küszöb rohadása miatt nem kellett volna kihagyni... 50-100 ezerből meglehet, akár.
A forgalmi és lekérdező közötti eltérés, meg a törzskönyv nélküliség ami gáz.Szintén 300D, csak manuálban: most, hogy csak hosszabb utakra használom a kocsit, és csak 90-100-al jövök a pályán, rohadt jó a fogyasztása télhez képest... az előző is csak 6,8 lett (előtte 7,5 körül október óta), most 300km-n áll a számláló, és 3/4-ig a tank.
Nem emlékszem már, milyen keretből gazdálkodnál?
-
MurdR
veterán
Nnah, ma sem lettem merci tulaj.
W124 300D
Automata váltó csúnyát ütött 3-4 között, fűtőventi nem ment, két küszöb sz.rrárohadva, középkonzol tiszta ragacs.
Forgalmiban 300D, lekérdezve 230E, törzskönyv az előző tulajnál...
Nagyon olcsó volt, taci is volt, de ha nem lett volna problémás a küszöb, akkor megveszem.
[ Szerkesztve ]
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
Templomegere
senior tag
válasz FulopBe #11050 üzenetére
kompresszió hiányos az a drága szerintem , vagy lassú önindító . Nézd meg húzásra hogyan indul . Na meg azt is megpróbálhatnád hogy a végtelensége tekerteted az önindítóval , hogy legalább pöfögetni elkezd vagy sem .
Volt nekem ilyenem , a világ legjobb motorja volt szerintem , csendes selymes járású volt , ment mint a barom , alig evett , tényleg egy csoda volt minden szempontból , kivéve a telet . ott az istennek nem akart beindulni , pöfögött majdnem be be indult de mégsem . húzásra az első méteren már járt .
-
FulopBe
újonc
Sziasztok!
Vettem egy Mercedes 190D, 2000 szívó diesel, 1992-es évjárat.
Az autó 5 évig állt egy hangárban. Augusztusban elővették, és megvette egy személy. Ő használta idáig. Elmondása szerint, azért adta el, mert nem fér bele, ami reálisnak is tűnt ott, a helyszínen, a súlya és nem a magassága miatt.
A mikor megvettem, mondta, hogy az utóbbi időben nehezen indult (elmúlt 4 nap). Tehát idáig izzítás, és pöffent is.
A próbléma az vele, hogy most mikor reggel, vagy sok állás után indítanám, akkor végig izzítok (van hogy többször is) és forgatja az önindító, de nem indul, nem is pöffen, semmi. Azonban, ha kap egy nagyon pici fújásnyi hidegindítót, akkor azonnal beindul, szépen egyenletesen jár. Ha az indítás, úgy történik, hogy előtte járt a motor, de már a hengerfej, kézzel érezhetően hideg, akkor is elsőre, minden gond nélkül indul.
Az üzemanyagszűrők nagyon ganésak voltak, ki lettek cserélve, előszűrő, és főszűrő is. A tankból folyik a gázolaj, nem csak csorog.
Az izzítógyertyák közül, 3 jó volt, a végén izzít (porlasztó levételével kiderült). Elvileg, ettől indulnia kéne, a rosszat most kicseréltük.
Az előtöltés 17-re van állítva (gyári érték 18+-1), tehát elvileg az is jó. A porlasztó csúcsok meg lettek mérve, 110-en nyitnak, szép a porlasztási kép, nem csak hugyozik.
A kompresszió 30 30 30 35. Ezek az értékek is rendbe vannak.
A motor szépen, egyenletesen jár, nem dadog, semmi rendellenes hanga nincs.Valakinek, lenne bármi ötlete, amitől ezt a hibát produkálhatja?
Nem szeretném felmondani a szerződést (8 napos pénz visszaadás...), mert az autó nagyon szép, nincs sehol egy deka rozsda, eredetiség vizsgán körbemértük, a gyári értékekre van fújva, nem volt törve.
Esetleg létezik, Békés megyében, vagy környékén, valaki aki nagyon ért hozzá, esetleg akihez az adagolót érdemes elvinni, és nem megy rá a gatyám is?
Előre is várom a válaszotokat!
(elnézést a hosszáért)
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Benzinesbe valóban fölösleges 100-as akku, viszont nekem a 200D-be mindíg 95-100-as akku volt, az egyik 6,5 a másik 9,5 évig dolgozott. Igaz sajna az enyém motorja gyenge volt mínusz fokban hosszan és sokszor többször kellet indítózni, mire stabilan járt, ezek ezt is bírták. A 9,5 évet szolgáló közben ugyan 1,5 évet állt üzemen kívül, aztán már kicsit könnyebb munkája volt, mert közben felújításra került a motor és bár továbbra sem volt teljesen jó, de mindenesetre többségében elsőre, rövid indítózás után indult.
Az utolsó két éve pedig napi szintű használat volt, télen napi kétszet, kora reggel és este teljesen hideg indítás és rövid menet, de heti kétszet viszont volt benne 230km is, így időnként azért vissza is töltődött, de azért a 20-25 másodperces izzítások a régi hurkos gyertyákkal bizony igényelték a nagy kapacitású és különösen nagy indítóáramú akkut.
Közben egyszer volt egy polaris 88-as akkum, 680-as indító árammal, valszeg túltárolt is lehetett már a boltban, azzal kezdettől fogva gyengén muzsikált az indítómotor, 3 évet kínlódtam vele végig, aztán csere.
Az első 100-as akku 750A-es volt, a másik 95-ös akku és 850A-es volt.
Jelenleg megint 100-as van benne, 850 vagy 900A-rel.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
válasz !Overdose! #11044 üzenetére
1.8 benzinesbe 100as akkut?
A 240D-mben 80-as van, 5. éve (legalább 6 éves az akku), köszöni, jól van.
'82 240D
-
atee
őstag
válasz !Overdose! #11044 üzenetére
Köszönöm! Sajnos a 100 as vagy pont befèrt volna vagy pont nem. Határeset ebből a típusból!
Inkább maradtam a kisebbnèl. Az inditòáram így is 760A amit cserèltem annak 680A volt.
Az ajánlottak pedig eezeknèl is kicsit kisebbek.[ Szerkesztve ]
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Sziasztok!
Egyszer volt egy 124 2.6 - hat hengeres benzineses Mercim amiből gyakorlatilag szerelem lett a márka felé!
Aztán gazdasági kényszerből 9 évig nélkülöztem a márkát.
Most újra beléptem, igaz már kicsit kissebb kicsit újabb típusba!
Ha más nem, legalább újra válság közeli állapotba tudom magam tenni Persze ez nem áll fent szerencsére. Ennyire felelőtlen nem lennék!
Szóval 2005 C 180 kompressor, automata. Sajnos "csak" a classic felszereltség.
Valahol még ebben is érzem azt mint annó amikor az első Mercimet hajtottam, megszerettem.
Remélem ha gondos gazdája leszek akkor feleslegesen nagyobbra nem rúgnak majd a fenntartási költségek sem!Valakinek valami jó szervízese a fővárosban aki ért ezekhez is és át tudná rendesen nézni? Csak egy állapotfelmérés ,mert látszólag, eddig minden rendben van vele!
Akkuból milyen teljesítményűt érdemes használni? Igaz ez már késő mert már beszereztem egy Exide Premium 77 es akkut. A benne lévő 74Ah volt Mercis/Varta de nem bíztam benne (kicsit köhögött egy reggeli hideg indításnál) és viszonylag sokat állok vele egy helyben napokig is akár. Nem szeretnék meglepetést egy hosszabb hideg hullám után.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
D-day 2002-01-04 01:54
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek!
Az öreg járgányom már ma meg kapta a karácsonyi ajándékát, egy vadiúj vízhűtőt!
Régóta fenegettem már rá a fogam, hogy veszek egy új hűtőt, amíg még egyáltalán kapható.
Végül is nem tudom ez a hűtő miből van, általában alut írnak, de ezen jól láthatóan forrasztottak a lemezek a csövekkel és a kerettel, mintha az egész tűzihorganyozva lenne.
A régi hűtő lehet vastagabb kicsit, és vízszintesen futnak hosszú vékony lemezek, az biztos alu, a csövei is, ez 28mm-es és széles lapított csövei vannak, közöttük cik-cakkban futtatva lemez. Lehet, hogy ennek a felülete kisebb, mint a másik fajtáé, de ennek viszont kevésbé hajlamosak sérülni a lemezei.
No mindegy, ez még megfizethető volt, vadi új, csak jobban fog hűteni, mint a régi, koszos, részben sérült bordázatu.Boldog Karácsonyt minden kedves fórum és márkatársnak!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Formaster
addikt
válasz molnarpeter #11038 üzenetére
Igen. Sajnos az első tulajnál 1 kimaradt. A 60 ezres megvolt, de a 120ezrest már nem csinálta meg és a merci szalonban nem vették észre. 180ezerig ment még ezzel az olajjal, vagyis egy dupla ciklust, de nem érzek rendellenességet.
-
batmanéhes
tag
üdv. van valakinek tippje hol keressek A168 ablaktekerő kurblit? köszi.
-
Formaster
addikt
Üdv!
X204 GLK 220CDI-nél mire kell odafigyelni? Automata, 2009-es évjárat, eddig semmi gondom nem volt vele, minden szervizt megkapott a mercinél. Most járok 190-e km-nél...
-
barnam_
nagyúr
Áhá, mivel neked van gombos központi zárad, a kulcsra csak az egyik ajtót nyitja. Nekem zárja az összeset, de csak kulccsal működik a központi zár, nincs távirányító.
(#11029) MurdR:
Ha megjön a telefonom, akkor az újon fog menni a Waze, a régi meg jó lesz menetrögzítő kamerának, csak majd ki kell találnom valamit a rögzítésre. -
aero.
veterán
válasz barnam_ #11027 üzenetére
Működik szépen a zár, a gombbal csukja nyitja gyönyörűen. Csak a gomb nem működik a kulcson. Kicseréltettem a kapcsolót benne, de 1 hétig működött, már oda van a nyák. Egy uni szett 4-6e ft, nem vesztek vele sokat, ha bekrepál. Most kulccsal nyitom, de manuálisan kell az összes többit kinyitni. Vagy gombbal, de ha azzal bezárom a vezetőoldali nyitása után kinyitja mindet, így bezáráskor is manuálisan le kell őket nyomkodni.
KillHates: Köszönöm a segítséged! Komfort modulom nem tudom van-e, VIN listában nem láttam, ki lehet ezt deríteni máshogy is? Ha nincs akkor csak nyitós zárós kulcsot veszek. Riasztóra nincs szükségem, Angliában élek, casco-t magában foglalja a biztosítás. Na meg aki ellop egy 20 éves Mercit, ami kevesebb, mint a minimálbér az magára vessen. Igaz sajnálnám kicsit, mert jó állapotú.
Plusz kitakarítottam kicsit a verdát belül, majd lövök pár képet ha nem lesz ilyen retek idő.
-
barnam_
nagyúr
Én is néztem ezeket az univerzális központi vezérlőket, de végül egy kis WD40 helyretette a zárakat, utána meg nem foglalkoztam vele.
Kulccsal nem lehet nyitni? Én inkább afelé hajlanék, és nem erőltetném a távirányítóst, a kulcs nem nagyon tud elromlani (feltéve ha néha kap egy kis olajozást a zár).
Én ma autóztam egyet, Pest - Dobogókő - Esztergom - Zsámbkék - Pest volt Fenn Dobogókőn volt egy kis hó, lehetett kicsit csúszkálni Sajnos képet nem készítettem, de gyönyörű volt, ahogy haladsz felfele, egyre inkább havas lesz minden.
-
nagyúr
A műszerfalon az ajtón nyitó gombnál, mert az a vezérlés nem szabotázs védett. És a riasztó beszereléséhez, úgyis ki kell bontani a fél lábteret! Ja igen! Akkor már tényleg immobilizeres riasztót rakj a vasba. Egyszerű megszakításosat semmi bonyolult motorelektronika blokkolósat (csak szopás lesz később ha beszarik) mert ha már feltörik a kecskét akkor ne lehessen default módon elkötni (sajna a régi merciket elég könnyű, a kormányzáruk az erősségük) A szirénára ne költs; a duda reléje megteszi, olyan hangos, hogy összekiabálja az a szomszédságot egy perc alatt!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
bucihost
senior tag
válasz KillHates #11022 üzenetére
A helye megvan. csak az érdekes, hogy eddig működött. Aztán arra lettünk figyelmesek hogy hoppá +45 fok ??!!! azt hittük tönkre ment a mérő, rendeltünk, hogy kicseréljük de nézzük sehol semmi.... szóval a helye megvan, de a motortérben hol keressük a csatlakozót? Ennyire nem értek hozzá, neten kerestem de semmi siker
-
nagyúr
Persze! A jobb és baloldali zárban, továbbá a csomagtér nyitómechanikában is van elektromos vezérlése a központi zár szivattyújának, de van vezérlés a műszerfalról is. Bárhová rá lehet patkolni a távirányító kimenő jelét.
Sőt, a villanyablak vezérlést is tudja, ha van benne komfort modul!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
Az öreg járgányom ilyen hideg, fagyos időben mindíg mindenféle érdekes különféle visító hangokat produkál menet közben.
Mi a fene tudhat befagyni benne, ami akkor zenél, mikor megy az autó??
Mit nézzek meg benne ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
aero.
veterán
válasz barnam_ #11017 üzenetére
Jo hir, majd beszelek egy villamossagival. Gombot csereltunk benne, 1 hetig birta, oda vannak mar a forrasztasok a nyakon. Köszi.
4e ft amugy egy ilyen dobozka, abba megy egy kabel + a led ami egyben az erzekelo is talan. Fogalmam sincs hogy kell ezt rakotni de majd megkerdezem.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok. C200 2002 cdi-nél hova csatlakozik a külső hőmérséklet mérő? Rendeltünk új mérőt, de kábel nélkül küldtèk. De a régi kábelt nem lelem a motortérben
-
aero.
veterán
Sracok, ki tudja veletlenul hogy fl w202-hoz extra opcio volt-e a kulso homerseklet kijelzo?
-
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
Azt hiszem nekem is legalul van, így nem log bele a hajam a tetőkárpitba. Amúgy nincs nagy belmagasság a 124-ben
Én mostanában a deréktámasszal nem vagyok kibékülve, sehogy sem találom a kényelmes pozíciót, akárhogy döntöm a háttámlát, nyomja a derekamat. Kéne a felfújható deréktámaszos ülés... -
-
Batman2
őstag
Mit látok reggel...
hát a hírdetésben szereplő "bűzös borz" mercit egy Újfehértói autókereskedésben!
Élőben sem szebb.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#48613632
törölt tag
válasz bucihost #11003 üzenetére
Szia
203-as coupe-ban tudom, hogy jobb oldalon, a kerékjárati burkolat eltávolítása után kihúzható, az első lökhárítóból. Arra pontosan nem emlékszem, hogy mkivel van odafogatva, de mintha valami bajonettzáras cucc lenne, vagy hasonló. De erre ne vegyél mérget.
Remélem tudtam segíteni.
Ha benne ülsz, úgy jobb oldal, nem pedig ha szemben állsz vele. -
barnam_
nagyúr
válasz KillHates #11001 üzenetére
Igaz nem én bütyköltem, de ma talán pontot sikerült tenni a szivárgó gázolaj problémámra.
Az adagoló alatt/mellett (nem tudom pontosan) lévő üzemanyag termosztáton kellett tömítést cserélni. Remélhetőleg nem lesz már gázolaj a kocsi alattBízva abban, hogy nem fogja elfolyatni, kapott a kocsi egy tank OMV Maxxmotion dízelt , meg egy mosást is
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott Mercedes-benz c200 cdi w203 2002-es évjárat.
2 kérdés:
- Külső hőmérséklet érzékelő melyik oldalt található, hova csatlakozik, mennyire macerás kicserélni?
- Gyári rádió: Ha "fontos" hír van akkor CD-ről átkapcsol rádióra, majd vissza. Ezt hogy lehet kikapcsolni?Köszi előre is
Új hozzászólás Aktív témák
- Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AI társ és butább S Pen a friss Galaxy S25 morzsái között
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AliExpress tapasztalatok
- 2025 - Íme a 3. héten megjelenő játékok listája
- CES 2025: társnak tervezett robotokat prezentált a Realbotix
- iPhone topik
- EAFC 25
- További aktív témák...