- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
hzx0
aktív tag
Egyszerű mint a fa ék. Ha a motortérben a 2 fűtés cső meleg akkor szervó motor, vagy a klíma / fűtés vezérlő rossz amin vannak a gombok. Ezt egybe lehet cserélni. Bontottan 10 Mátyás. Kb 20perc a csere. A fűtés/terelő állító servómotorok fel vannak füzve 2szál kábellel egymás után a klíma / fűtés vezérlővel. 12v és azon a kom-vonal. Szerintem ez soha nem sérül meg. A fűtést állító motort a leg könnyebb cserélni. Utas oldalon a müszerfal alsó burkolatát kell levenni és ott van a fütés box oldalán. Kb 5 perc. 12 Mátyás az új motor 4 Mátyás rá a műanyag kar. Egyébkéntt diagnosztikával ki lehet olvasni, meg lehet működtetni egyesével a motorokat. Nekem pl a lábra fújás motorról tőrt le a kar. Az egész müszerfalat ki kellet pakolnom hozzá.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Pár napja írtam a "nem megy a fűtés" témában. A kolléganőm kapott egy árajánlatot, de kicsit drágának tűnt. Tudtok Budapest-Szentedre környékén megbízható Mercedes szerelőt ajánlani?
-
Batman2
őstag
válasz
bucihost #12616 üzenetére
Szevasz
Bár az előttem szólok már valszeg minden kérdésedre válaszoltak, azért én is megerősíteném a dolgokat a w123-as tapasztalatai alapján !
A 6L motorolaj töltés minden bizonnyal "száraz" töltést jelent, vagyis pl. mikor egy motor felújítás után összerakott motort töltenek fel először olajjal, vagy anno a vadi új motort töltötték fel először olajjal.
A 23-as esetében ez 7L körül van, a későbbi töltés pedig 5,5L körül,
így a Tiédbe kb. valóban a 4,5-5L mehet bele.Mivel már a 23-asba is javasolta a füzete anno a 10W40-es olajat, így a 24-esbe is azt tennék, pláne tél előtti cserekor !
Manuális váltó olaj 1,5L körül kell legyen, mint a 23-ason, spéci híg olaj,
Difi olaj pedig hasonlóan 0,9-1L körül, 80-, vagy 85W90.Hűtővíz a 23-asba teljes cserekor 10-11L, a gyakorlatban én a blokkból sosem tudom rendesen kiengedni a vizet, így 7-8L körül szokott lenni, Nálad sem lesz több.
Üdv.
-
barnam_
nagyúr
válasz
bucihost #12621 üzenetére
Aral 10W40-t szeretik ezek a régi dízelek, és nem is drága. Kb. 5 ezer a 4 literes kanna.
A "fél" meg "rész" szintetikus szerintem nagyjából ugyanaz a technológia. De valószínűleg az olaj topicban részletesebb magyarázatot tudnak adni -
lali81
tag
sziasztok! Tud valaki Bp-n (X, XIX,XVII, XVIII ker preferált) egy jó, megbízható Merci szerelőt, aki ért az A osztályhoz is (W169) köszi!
-
Zolom89
senior tag
HAli.
Egy 2007-es C 200 kompressor megvételén gondolkodom, valami ismert tipushiba? Mennyire ajánlottak ezek a benzinesek?
-
válasz
motoflug #12630 üzenetére
A fűtésállító lapokhoz tartozó mozgatókarok eltörhetnek, az csinálhat ilyet.
CR dízelekben, ha elromlik a kisegítő fűtés, akkor is lehet hasonló, bár akkor azért langyos.
Ha van a tiedben kisegítő keringető, az szeret elromlani (csere), annak pont ez az eredménye. Nálam pl. ez volt a gond.W203, W211-től nincs csap, ne keresd.
-
motoflug
őstag
válasz
molnarpeter #12629 üzenetére
Hűtőfolyadék? A csapot merre tudjuk megnézni?
@Jim Tonic: nem digitklímás, sima "tekerős".
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Egy 2004-es C220 cdi-ben nem megy a fűtés ma reggel óta. Van ilyen általános checklist amit át lehet nézni? Szériahiba ez? Nem saját autó, kollégámé.
-
p.csabi1987
csendes tag
Sziasztok!
A segítségedekre, tapasztalatotokra lenne szükségem.
Idén augusztusban vettem egy Mercedes-Benz E300Td-t 1998. W210, OM606.962-es mocival, 378.000km van benne.
Minden szép és jó volt az autóval teljesen addig amíg az adagoló fejszelepéből elnem kezdett folyni a gázolaj.
Elvittem egy adgolóshoz aki orvosolta a problémát, tömítést cserélt, megszűnt a folyás.
DE arra lettem figyelmes hogy a hazavezető úton kopog a motor, 99,99% hogy előtte nem kopogott (azért tartom fent ezt a 0,01%-ot, mert már lassan belehülyülök hogy mitől lehet ez, lehet ellőtte is volt kopogás, de erre csak 0,01% esélyt látok, tuti nem kopogott.) és ha a motor ejti vissza a fordulatot, akkor néha beremeg, ezt menetközben motorfékezésénél is tapasztalom, ill. ha kézzel adok neki gázt a motortérben akkor is, tehát nem egyenletesen esik vissza a fordulat alapjáratra.
Mikor megvettem a kocsit mentem vele kb.: 3000km-ert probléma mentesen, aztán lecseréltem a motorolajat ENEOS 5w40-re, én cseréltem, tuti ez került bele.
Mentem ezzel az olajjal 800km-ert kb amikor folyni kezdett a fejszelep, ugye ekkor jött a kopogás is a fejszelep javítás után.
Egyből felvettem a kontaktot az adagolóssal, mondtam hogy mi van, visszavittem, nem tudott vele mit kezdeni. Jó, elvittem egy másik adagolóshoz, elmondtam neki a sztorit, mondta hogy megnézi a fejszelepet, visszalazítja és meghúzza ahogy kell.
Ez meg is történt, rövid járatás után kopogás, alapjárat visszaesésnél néha remegés, vagy egyenletelen visszaesés.
Kínomba már csak az olajra tudtam gondolni, hogy lehet vékony ez neki és ezért kopog.
Felhívtam az előző tulajt milyen olaj volt benne, felhívta a szerelőt aki szervizelte neki (Nyíregyháza, Rozsrét, elég neves szerelő mi felénk), a szerelő elmondása szerint ezekbe a motorokba csakis Aral 10w40-enes való.
Jó mondom akkor lecserélem az olajat, Aralt nem tudtam szerezni, de Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W-40-el gondoltam nem nyúlhatok mellé nagyon.
Na ma ennek a cseréje meg is történt. Természetesen a kopogás, alapjárati szarakodás maradt (tudom az alapjáratot nem oldaná meg semmilyen olaj). Azóta kb.: 60km-ert mentem.
Van egy videó a Youtubén az én motoromról és a hangjáról, segítsetek kérlek hogy mi lehet a baja? Hidrotőke? Még erre tudok gondolni....
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ui.: Hidegen ha indítom a kocsit, akkor kb 1 perc után jelentkezik a kopogás, tehát melegedéssel jön.https://www.youtube.com/watch?v=JCQXyqFJizY
-
szilchi
őstag
Szép napot.Unokatestvérem kitalálta,hogy le szeretné cserélni a VI-os Golfját egy Mercedes-re.Kérdezte az én véleményemet is,de nem értek a
lovakhozcsillagokhoz,ezért ide továbbadnám a kérdést.Az ő elképzelése szerint az autó legyen sedan.Kombi nagy neki,A-Klasse meg kicsi.Napi munkábajáráshoz is kellene neki (50 km naponta).Meg kisebb-nagyobb túrákhoz.Benzines legyen,dízelt annyira nem szereti.De én próbálom arra is terelni,nekem is TDI van.A keret olyan 2,5-3 millió.Abból maradna 1-0,5 millió első átnézésre és szervízre.Három és fél literesnél ne legyen nagyobb az erőforrás.És kb. tizenegykét évesnél ne legyen idősebb.Esetleg ezekkel a paraméterekkel lenne valami ajánlott?Szervízre nem sajnálja a pénzt,mindent időben elvégeztet/cseréltet a kocsiján.Vagy még előbb.
Köszönöm a segítséget -
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
2.2-s 4 hengeres CDi-ben termosztátot cseréltem mert 70 foknál csak pályán ment feljebb a vízhőmérséklet. Az új termosztáttal már jobbak a hőmérsékletek, de még mindig kevésnek tartom. 5 fok körüli külső hőmérséklet esetén fél óra (város) után is csak 65 fok körül van, aztán pályán felmelegszik 85 -90 fokra, de amint visszaérek a városba visszahűl 75-80 fokra. Ez így normális?
-
bucihost
senior tag
válasz
barnam_ #12620 üzenetére
Köszi. Alkatrészeket mindenképp én szerzem be. Valamint "segítek" neki a cserékben. (Így olcsóbb lesz a móka). Viszont ahonnan rendelni készülök, egy adott márkából is van többféle. PL Mannol: Special, Defender, Classic, Molibden, Diesel extra. De leírásban nem sok eltérést látok. Max hogy fél vagy rész szintetikus. Van ezekben valami kirívó különbség, vagy csak "marketing" jelzés?
-
barnam_
nagyúr
válasz
bucihost #12619 üzenetére
Az olajnál arra figyelj, hogy kapacitást írnak, vagyis szerintem az száraz motorra vonatkozik. Először 4,5 litert töltenék bele, és nézném utána a szintet.
szerk.: olajat és szűrőket Te cseréld!!! Kiindulva a kontár szerelőkből, nem tudhatod mit, és mennyit fognak beletölteni. De minimum te vidd az olajat és szűrőt, és ott legyél, mikor csinálják.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
w201 2.0d
Találtam egy szakit, ki rendbe vágná az autót.
Kasznira 80-at kér, de csak dec végén jan elején tud neki állni. Addig rendbe raknák motorikusan. Szűrők cseréje, olajcsere, stb stb stb. Több oldalt is végig nyálaztam, elvileg 6 liter olajat kell bele tölteni, viszont mindenhol mást írnak. 10w40, 15w40. Valaki tudja melyiket érdemesebb venni? Van aki azt mondta, hogy mivel öreg autó meg a motorja sem mai, így "vastagabb" olajat kellene venni.
-
-
Faith
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Barátnőmnek néznénk autót és a 2013 utáni A osztály az ami tetszik neki. Az A180 dízel illetve benzines motorral szerelt változatokat nézem. Ezek mennyire élhetők autópályán (gondolok itt elsősorban a zajra) illetve van valami tipushiba amire érdemes figyelni? Mennyire bajos belőlük az automata? 60% városon kivül és 40% városi használat kb az arány.
Köszönöm mindenkinek aki szánt pár percet a válaszokra!
-
-
válasz
twinee1337 #12607 üzenetére
Nincs ahhoz kódkártya szerintem.
-
válasz
twinee1337 #12605 üzenetére
Audio 50. Amit megpróbálhatsz, hogy 1 percre leveszed az akksit. Vagy a rádiót szeded ki.
-
twinee1337
tag
válasz
twinee1337 #12604 üzenetére
-
válasz
twinee1337 #12602 üzenetére
Mondjuk CLK200-ból akad egy pár féle...
-
twinee1337
tag
Sziasztok. Segitségetek szeretném kérni. Adott egy Mercedes CLK 200 kompresszor. Megpróbáltuk Bluetooth-on összekötni a telefont a kocsival, de nem sikerült. Azt csinálja a rádió hogy mutatja, hogy telefon keresése de egyáltalán nem reagálnak a gombok semmire. A rádió szól, kormányról tudjuk vezérelni, de rádiót kikapcsolni se bekapcsolni nem tudjuk. Rá adjuk a gyújtást vissza állt ugyanabba a helyzetbe vayg fekete kép fogad vagy az hogy telefon keresése.. Valakinek volt e hasonló vagy ötlete van e?
Válaszokat előre is köszönöm.
-
bucihost
senior tag
válasz
Jim Tonic #12600 üzenetére
Lehet. Egyenlőre nem tudok árakat. Jövő héten nézi meg kasznis. De ha 200 bol meglehet oldani a kasznit meg az apróságokat, akkor 350 ből lett egy (viszonylag) egyben lévő autóm. Ennyiért mit veszek, amivel nincs gond...? Persze ha arany árat mind a kasznis akkor más téma...
Új hozzászólás Aktív témák
- DUPLA XEON GOLD 6134!!! HP Z8 G4 LEGNAGYOBB WORKSTATION 64GB 2x8 mag 2x16 szál gamer, szerver, munka
- 10% -tól elvihető. Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetés! Lenovo Legion Pro 7
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest