- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
válasz
Jorus #170561 üzenetére
Nem vol szép amit csinált, de langyinak pont nem tűnik.
Egyébként hányinger kerülget attól, ami a "Bp-i Autósok Közössége" címén működik... Mekkora tróger dolog otthon kiélni az aznapi dashcam anyagot, meg kikényszeríteni a szituációkat a tartalomgyártás végett. De a kommenteken is remekül tükröződik az követőik színvonala.
-
6030D
addikt
válasz
Jorus #170046 üzenetére
Az oktatóm haverom nevelőapja volt (sajnos tényleg múltidő), eljött értem, vitt a rutinpályára. Apámtól kérdezte: Vezetett már? Apám csak vigyorgott.
Végig kellett csinálnom az összes rutinfeladatot, azzal kész voltam 20 p alatt, akkor mondta, hogy a két jelölőoszlop között menjek át 50-nel, gázelvétel nélkül, az is megvolt. "Mikor vezettél egyedül először?" 12 évesen, de forgalomban sosem. "Jó, akkor megyünk forgalomba."
2,5 hónap alatt lett meg a vizsgám az első kresszoktatás óra után (ebből 1 hetet ő nyaralt, egyet a vizsgabiztos), a forgalomban 4 órákat mentem, hogy minél előbb végezzek. Most meg megkérdezem a tinédzser ismerősöket, hogy várják-e a jogsit? Hááát, ja, nem lenne rossz... aztán nyomja tovább a fészbükköt. -
válasz
Jorus #169146 üzenetére
Mindenhogy rossz.
Én most egyelőre metrózok, nyáron nem zavar, meg most úgyis kevesebben vannak BKV-n. De ősszel/télen már lehet én is inkább autóba ülnék.Lefelé OK, ha nem sietek, csak állok a féken. Felfelé szívás, de ott is igyekszem úgy araszolni 1-ben, hogy ne kelljen megállni.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Jorus #168858 üzenetére
Az autós simán megállhatott volna, ha nem a dashcam vadászat lenne a fő célja, a mixeres meg megállhatott ijedtében is az eszetlenül vert dudaszó miatt, irgalmatlan sok a holttere honnan tudná, hogy miért dudáltak neki. Az autósnak gyakorlatilag fékeznie se kellene, csak gázról levenni a lábat és simán nem keresztezik egymás útját.
Pontosan emiatt támogatom teljesen focvis nézeteit. Dashcam tiltás és csak egy bizonyos szintű casco fölött engedni, akkor sem nyilvánosan megoszthatóra. Kihullana az unatkozó uploaderek nagy része. -
Qru
MODERÁTOR
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Jorus #167329 üzenetére
Jó hát a Fóka pofázmánya vadorzó azt nem csodálom. Az OBK-t meg szvsz nem tudják hova tenni a legtöbben. Bubi olyan semmilyen karakter szemből 10-ből 9 Toyotának nézi simán messziről (és nem is tévednek nagyot mert közös fejlesztésű) ami megint nem a road presence-ről híres.
-
-
parandroid
félisten
válasz
Jorus #165908 üzenetére
Annyira vicces ez a jogi szőrszálhasogatás. Már megint az a prekoncepció, hogy holnaptól mindenhol 30 lesz 50 helyett, meg hogy nincs is olyan a kreszben, hogy mellékút.
Na mindegy, eddig évente max 2x jártam Mo-n, idén lehet, hogy el sem jutok, szóval nekem olyan mindegy, menjen mindenki amennyivel akar - többé-kevésbé most is ez történik. Mert ugye a sok korlátozás az oka a gyorshajtásnak, mint a ‘cikkből’ megtudtuk. Én továbbra is le fogok lassítani a 60-as, 70-es táblánál, sőt, a 30-asnál is, akkor is, ha a mögöttem közlekedő kolléga vöröslő fejjel üvöltve nyomja a dudát 12 cm-re a hátsó lökhárítómtól. Utóbbi eset ha csak egyszer történt volna meg, be sem írnám. Persze szeretném azt hinni, hogy a 84-es út Sopron és a Balaton között valami extrém shithole, de az a gyanúm, hogy még csak nem is tartozik a rosszabbak közé.p
-
kisza25
félisten
válasz
Jorus #165908 üzenetére
Nekem ez amúgy olyan fura, mert itt 90-95% 50-el mehetsz és még olyan helyen is csak 60-al, ahol az egyik oldal egy löszfal (Fonyód) és másik oldal kerékpárút+ Balaton a mellék utakon meg 40-el. A két város /falu között is simán visszaveszik 60-ra minden kereszteződésnél és 50- re a lámpás gyalogátkelőknél. Amúgy van olyan rész, ahol nyarat leszámítva 70-el mehetsz és nyáron 50-el (Balatonfenyves)
Én amikor Bp voltam, eddig még 50 felett nem igazán tudtunk közlekedni, mert mindenhol dugó volt, ahol meg nem, ott meg mindenki ment annyival, amit a forgalom engedett, de ez igen ritkán volt 60 felett. Van olyan időszak amikor 70-el át lehet menni a városon? -
kisza25
félisten
válasz
Jorus #164932 üzenetére
Ma voltam egy lakást mutatni, úton, üzletekben nyári forgalom (helyiekből ez nem tud összejönni)
És 10 db autó volt egy társasban ami kifejezetten nyaraló (nincs fűtés és le van víztelenítve márciusig)
Kint napoztak, sétálgattak... cukrászda elött vagy 20 méteres sor, aldi, lidl parkoló tele (ilyenkor 5-10 autó egyszere a max normál esetben)
Rendőröket egy darabot nem lattam -
grizlisandor
veterán
válasz
Jorus #164934 üzenetére
Megértem a büntit, hogy maradj otthon, de ugye valahol be kell vasalni a sok maszk és fertőtlenítő költségeit.
(#164936) sagesz93:
Talán az Autóápolás, karbantartás, fényezés(katt) topikban több sikerre jutsz.
(#164938) stickermajom:
Mi ez a nagy pálfordulás?
Eddig nyugodt embernek írtad le magad. -
#89309696
törölt tag
válasz
Jorus #164653 üzenetére
Háát. Az még 3 hónap mire lejár a jogsija, szerintem az okmánykitolós része meg lesz szüntetve addigra, pláne ha igaz az, hogy lejárt okmányokkal nincs biztosítás meg ilyenek.
Én bevállalnám a 3 hetet lejárt jogsival a születésnapig, nemcsak egy évet nyer vele, hanem onnantól élete végéig megnyeri minden ciklusban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Jorus #164572 üzenetére
Most ránéztem én is: a 30 km/h az 3-asban 1200 rpm (7-es DSG). Szépen kúszik, nem erőlködik érzésre a motor.
Oppenheimer: A legtöbb autóból kispórolják, nekem a Subaruban még vízhőfok mérő sincs. OBD-n persze látok mindent, még a beszívott levegő hőfokát is. Usert nem terhelik ilyesmivel pedig sztem hasznos, akit meg nem érdekel az max nem nézné...
-
Szada85
aktív tag
válasz
Jorus #164572 üzenetére
Direkt befecsis motorok, alapjárat közeli városi használat 30-50-nel való gurigázás..
Szakmát kell váltani gyorsan, pár év múlva a szerelök hugyosra kereshetik magukat a kettöstömegü-csere hullámmal és a diószórásos bulikkal..Ettöl egyébként a GTI-ben is @gyf@szt kapok, hogy normálban folyamat 1200-1500 körül röcögteti a motort, a 30-as zónában emelkedön is simán hagyja 4-esben 1100-on küzdeni a blokkot, lelki szemeim elött rendesen látom, ahogy minden alkalommal újabb réteg kox rakódik a szívóoldalra meg a szelepekre, aztán váltófüllel visszapofozom 3-ba, hogy kicsit jobb érzés legyen.
-
parandroid
félisten
válasz
Jorus #164572 üzenetére
Ha 1500-as fordulaton dadog a motor, akkor ott azért valami gond van. Én elég sokat megyek 30-cal, a 2-es 1500 nagyjából stimmel, tempomatot szoktam kapcsolni, akkor nem kell a gázra figyelni. A mi utcánkban amúgy 7 kmph a megengedett legnagyobb sebesség, szóval a 30 az tök laza.
p -
parandroid
félisten
válasz
Jorus #164504 üzenetére
Nem is annyira a menetidőkkel van a gond, inkább a minőséggel. Frankfurt kb feleakkora, mint BP, de itt 9 metróvonal van, elővárosi vonatok minden irányban, működő, civilizált villamos-rendszer, kulturált buszok (amiket majd megvesz BP, ha már belekerült néhány millió km, mint legutóbb), p+r parkolók, és a németeknek így is sír a szája, hogy minden késik (max 5-10 percekről van szó általában), meg drága. Ez utóbbi mondjuk tény, belső körös bérlet 100, agglomerációból 150 eur körül van havonta. Kb ugyanennyiért tudsz parkolóhelyet is bérelni frekventált helyen parkolóházban. Dugók így is vannak, persze, de alapvetően élhető a rendszer. Ja, és az összes kis utca 30-as, főbb utak 50-esek, 70-es, vagy afölötti az max az autópálya bevezető, vagy a zárt keresztülmenő, de azok mind 2-3-4 sávosok irányonként, és tényleg teljesen zártak.
p
-
válasz
Jorus #164504 üzenetére
Így van, nincs alternatívája. Megértem az embereket, hogy inkább ülnek a 25 éves klímás autóban, mint az 50 fokos héven. BKVztam elég sok éven át, nyáron mire kiértem Csepelre már nem kellett zuhanyoznom...
Másrészt a gyalogosok védelme érdekében lehet inkább ki kéne venni a telefont a kezükből és büntetni kéne a szabálytalanul közlekedőket, főleg azokat, akik pl:. gyerek kezét fogva rohannak át a piroson a hév előtt, hogy fel tudjanak rá ugrani...
-
parandroid
félisten
válasz
Jorus #164499 üzenetére
Elvileg a kisebb, de stabilabb tempó gyorsabb haladást, kisebb szennyezőanyag-kibocsátást, és kevesebb dugót jelent. Persze egy rakás másik forgalomszervezési dologgal együtt. Tök jó ötletek ezek szerintem, különösen az tetszik bennük, hogy _megvizsgálják_, _elemzik_, _felmérik_, meg hogy egy évre előre tervezi a bevezetést, és nem csak úgy nekiugrunk, mert a főnök azt mondta, hatástanulmány, felmérés nincs, ha valakinek nem tetszik, akkor az apja malomtulajdonos kulák szeretője volt.
p -
parandroid
félisten
válasz
Jorus #164491 üzenetére
A német géppark is túléli, hogy a települések főutcáin kívül az összes többi 30-as. Néha azok is. Szóval majd át kell programozni a chiptuningot, de szerintem menni fog. Ja, és tele vannak a falvak telepített trafikkal, plusz elég gyakran furgonból is mérnek, szóval az autósok nagyja be is tartja.
Én támogatom amúgy, persze ezzel együtt jó lenne valami ‘gyorsforgalmi’ úthálózat is 70-es, soksávos, kevés fel-lehajtós főbb utakkal, meg rengeteg elkerülővel. De lakóövezetekben a 30 az tök valid.
p
-
válasz
Jorus #164491 üzenetére
Ezhülye... Úgysem fogadják el, ilyen szerintem még Londonban meg a Hollandoknál sincs. Ez vagy az ő vagy valamelyik hülye félzöld agyszüleménye lehet (remélem az utóbbi). Milyen város az, amiben nincs gyorsforgalmi út? 20 meg 30km/h nem főúton? Képtelenség.
És ki tartatja be? Ráadásul a magyar alapból háklis az ilyen drasztikus megszorításokra.(#164497) peterkeT: Komolyan nem rémlik, hogy tavaly mikor a németek egy kis részén jártunk ennyire drasztikus lett volna a forgalomkorlátozás, de majd megkérdezem a Müncheni barátosnét... A behajtási korlátot értelmesebb dolognak tartom sokkal.
-
-
válasz
Jorus #163846 üzenetére
Igen, fogyasztják a vizet és az olajat, szerintem felhasználásfüggő és kicsit szerencse is, hogy éppen milyen motort fogsz ki. Nekem is van 1-1 flakon hűtőfolyadék és motorolaj itthon.
BBD: Biztos hogy nem 100%-osan zárt a hűtőkör, a Civic is megette szép lassan a vizet, csak ő 7 év alatt, nem 1-2 év alatt
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Jorus #163846 üzenetére
"...vízfogyás az EcoBoostoknál jellemző"
Mondjuk megértem, hogy csak ennyit mondanak (tudnak?), de azért kíváncsi lennék, hogy hol fogy el az a víz, ha a vízrendszer nyomáspróba alatt rendben van. De talán legalább az olajat nem csipegeti az EcoBoost, ha jól tudom. Semmi sem lehet tökéletes.
-
kisza25
félisten
-
guftabi96
addikt
válasz
Jorus #163629 üzenetére
Én is valami hasonlóban gondolkoztam. Egész pontosan abban, hogy amíg van műszaki / biztosítás, addig nem csinálunk átírást és ha nagyon szükséges rövid távokra használom (és imádkozom, hogy hazahoz), aztán mielőtt lejár valamelyik, megejtjük az átírást, forgalomból kivonatom és majd intézem a többit, amikor kész lesz.
Ugyanitt ha valaki tud ajánlani valami Peugeot (különösen 206) sámánt Békés Megyében, kérem ne tartsa magában. Sajnos nem ír be hibakódot. Menet közben volt rajta diagnosztika, de azzal sem láttak semmit, ami alapján biztosan meg lehetne tudni, hogy pontosan mi is a kínja.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Jorus #163647 üzenetére
Nem hirdetik feleslegesen, azt írja a net, hogy a 15 napon belüli átírási határidőben le tudod műszakiztatni a kocsit, elég az adásvételi és a megkötött biztosítás. Illetve lehet meghatalmazást is írni, a szerelők is azzal műszakiztatják le a kliensek autóit pl.
Csak ugye nem egyszerű beleférni a 15 napba. -
rbalint88
addikt
válasz
Jorus #163585 üzenetére
Mindezt azert, hogy megfogja a lampa. Vegre lehetne kellemesen gurulva folyamatosan haladni, de az a par nagygaznagyfek hulye pont megfogja a kellemes hompolygest... Tegnap elmentem bevasarolni, harman is le akartak tolni, hogy aztan a pirosnal meg kelljen allniuk. De legalabb az aldinal tudtam jol parkolni.
[kép]
-
válasz
Jorus #163585 üzenetére
Én már semmit sem értek... Kijárási korlátozás...szép eufemizmus. Miért nem mondjuk ki kereken, hogy kijárási tilalom van?! Igazából jelen kormányzati kommunikációban az hangzik el, hogy alapos indok nélkül nem lehet elhagyni a lakást. Nem merik kimondani a nyilvánvalót.
Ehhez képest majális. Én érzem rosszul magam, hogy kimegyünk vásárolni... két hetente. Tegnap voltunk. Tömeg...forgalom, sok hülye...
Ugyanakkor már a tököm tele az egésszel. Nem mehetek el kocsival csak úgy 200-km-re...mert ha pont a végén állít meg a rendőr akkor mit mondok, miért vagyok ott? Kocsikázok?! Mert már 10-12 napja nem jöttem ki a lakásból?! És jó lenne látni valamit nem csak a 4 falat... Aki minden nap jön megy és leszarja ezt a korlátozást az nem igazán van tisztában azzal, hogy ez mennyire rossz... Most tiltottak a környező erdők, meg zöld területek is a hétvégén... ez megint kevés hülye miatt a többség szív példája. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Jorus #162509 üzenetére
Majd a nyárra kíváncsi leszek de eddig a fólia miatt csak azért kapcsoltam be a klímát 10 percre, hogy ne rohadjon be a kompija. Mondjuk sötétben még nem mentem vele de van elképzelésem mennyit fogok látni... de legalább már nem kell 120 dodóért megvennem a fényre sötétedő belsőtükröt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- HomeAssistant és SolarAssistant Center - spórolj pénzt automatizálással!
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- Li-Ion 18650 cellák, Samsung, LG, stb. Akku pakkok készítése!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Akció! Sérült! Corsair Icue 5000X RGB Számítógépház! Olvass leírást!