Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#24101) Thunderzolee válasza tknof1871 (#24097) üzenetére

Jótanács: NE vegyél 250W-os motorral rollert, akármire is akarod használni, pláne ekkora súlyhoz.

Használt nem jó, ha csak ennyit akarsz rákölteni?

F25 kifutó. Utódja F25i amin már indexek is vannak, viszont nem lett egy sikeres darab, lévén annyiért adják, amennyiért F2 sorozatba tartozó rollereket lehet már kapni.
Nem az a baj, h kifutó, hanem, h az F sorozat legkisebb tagja volt, ennek még a kerekei se zselések - (bár ez nézőpont kérdése, h ez rossz-e, vagy jó).
F25 250W 7650mAh
F30 300W 10200mAh
F40 350W 10200mAh
F25i 300W 7650mAh
F40i 350W 10200mAh
F2 400W 10200mAh
F2 Plus 400W 12800mAh
F2 Pro 450W 12800mAh

Okai Neon Lite nem jó? Akciós egy jó ideje, 115-120ezer, ugyanazt tudja, mint egy Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül. Bár ekkora magassághoz tény, h jobb egy magasabb roller, (mint amilyenek a Segway rollerei pl).

Nagyjából vízállóak, pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön tengelyig vízbe.

Lehet a vonaton tölteni, ha épp tudod olyan helyre tenni a rollert, h van szabad töltő a közelében. Amúgy is tökjó egy töltőt meg a kábeleket cipelni, ahelyett, h nagyobb akksis rollert vennél. ;]

Ami az emelkedőket illeti, 350W-ost, vagy nagyobbat keress emelkedőkhöz. A 350W-os is belassul, de legalább értelmezhető sebességgel felvisz.
Bár az érintett útszakasz nem meredek. :N

De nem tudsz kölcsönkérni, kipróbálni egyet? Nincs ismeretségi körben egy Xiaomi? Akkor már tudnál viszonyítani, hogy megy pl egy 300Wattos Pro 2 az adott úton.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24102) polo493 válasza Streetwise (#24099) üzenetére


polo493
tag

milyen töltő van hozzá eu-s? kikapcsolt állapotban töltöd?
én is a töltő aljzatot nézném meg ami a rollerbe van,húzd szét dugd össze,biztit is ,az aksi kábelt is és nézd át őket nincs-e sérülés égés a vezetéken,esetleg van a kábelen gyors kötöző ami szorosra van húzva,a másik meg a töltő csavarozd szét nézd meg a forrasztást a pcb-n ahol a poz negatív kábel csatlakozik mindkét oldalon.

ha ezek után sem jó és nincs semmi mérőd,szerszám..akkor vidd be szervizbe Pesten.

[ Szerkesztve ]

(#24103) Streetwise válasza Peaceliker (#24100) üzenetére


Streetwise
újonc

Kérdés: De akkor a vonaton miért töltött csont nélkül? (Próbáltam azóta megint több konnektorben, esetleg megmozgatni a töltő-csatit a roller csatlakozásánál, stb-stb, de semmi...)

(#24104) GoodSpeed


GoodSpeed
őstag
LOGOUT blog (1)

Helló, két Xiaomi elektromos rollerem van itthon, a 2020-as M365 és a tavalyi PRO 2. Most vettem egy új Samsung Galaxy A54-et, a Xiaomi 11 Lite 5G NE mellé, és a gyári Xiaomi alkalmazás nem érzéki egyáltalán a sima M365-ot miközben az m365 Dashboard applikáció minden további nélkül kapcsolódik rá. A PRO 2-t látja A54-en a gyári Xiaomi applikáció is és az m365 Dashboard is. Ezután megnéztem a Xiaomi 11 Lite 5G NE-n is, de a gyári Xiaomi app ott sem látja a kisebbik és régebbi rollert.

Valakinek valami ötlet esetleg?

be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP

(#24105) Streetwise válasza Streetwise (#24103) üzenetére


Streetwise
újonc

Igen, EU-s, nincs hozzá átalakító, a töltőfej pedig ami a rollerbe megy, úgy néz ki mint egy régi koax-dugó: kis, fém fejű henger, benne egy tüskével - de ezen nincs csavar vagy bajonettzár, csak simán rá kell dugni. (Másik vége eu szabvány konektor).

Igen, kikapcsolt állapotban töltöttem, mind a sikertelen, mind a sikeres alkalmakkor - ugyebár a töltőn van visszajelző led, meg rövid leírás hozzá. (1-1 pillanatra kapcsoltam csak be a rendszert, hogy vajon a roller kijelzője visszajelez -e a töltésről, de a hibás-nem-töltés esetén nem láttam semmi ilyet, ezért vissza ki is kapcsoltam a cuccot.)

Amikor a vonaton sikerrel töltöttem, ment minden mint a karikacsapás. Bár a töltő melegedett ugyan, de nem volt megfoghatatlanul forró és se amperszagot nem éreztem, se a működést szavatoló füst sem szállt fel sehonnan...

Annyira nem értem mi lehetett más az ottani aljzatban, mint amik a lakásban vannak. Arra gondoltam még hogy az adott helyiségek kismegszakítója esetleg vagy nem bírja az azt hiszem 2A-t (de akkor le kéne vágnia a rendszert a rollernek!), vagy valami ilyesmi lehet esetleg a gond... De sajnos nem értek hozzá.

(#24106) polo493 válasza Streetwise (#24105) üzenetére


polo493
tag

nekem is ilyen rollet van,azokat nézd át amit mondtam a fedelet pár csavar fogja szedd le ,a gumi taposót a szélén szedd fel amíg meglátod a csavart nem kell leszedni az egészet.
vagy ezekkel van a baj amit írtam vagy a aksi pakkban a bms szarakodik és letiltja a töltést el sem indítja,a konnektorhoz semmi köze a hibának,valami kontakt hiba lehet ,vagy a töltő fej vagy csatlakozó ment szét megolvadt stb..ezeket csak mérni lehet be kell vinned szervizbe akkor

[ Szerkesztve ]

(#24107) ZS3NI


ZS3NI
őstag

Sziasztok,

Mi Scooter 3-am van, scooterhacking utilityvel cseréltem rajta FW-t, kicsit túlhúztam, lejtőn felfelé többször lekapcsolt a motor amikor nyélgázon mentem. Eddig nem volt különösebb gond, kb 1000 km-t mentem így. Tegnap este ismét toltam neki, a motor leállt lekapcsolt a kijelző stb. Azóta pedig nem tudom bekapcsolni, se kép, se hang. Fel van töltve a gép, a gyári töltőt bedugva zöld LED világít rajta. Hogy érdemes kezdeni a diagot? van valamilyen factory reset trükk? akksi lehúz?

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#24108) DigitXT válasza ZS3NI (#24107) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha megolvadt a motor, azon már nem fog segíteni a szoftveres trükközés.:D
Ugyanez van akkor is, ha a vezérlőben köszönt el két MOSFET... Azért kettő,
mert egy hibája esetén még bekapcsolható, kettőnél peches esetben már a
motoron keresztül rövidzárlatban van az akku, és azért tilt le, hogy védjen...
(Ilyenkor ha széthúzod a motor kábeleit, és csodák csodája, bekapcsolható,
akkor meg is van a zárlat. Csak utána ne dugd vissza javítás nélkül, mert ha
zárlatos, lesz nagy pukkanás, és utána lehet csatlakozókat is cserélni...:R)

Ui: a zöld LED nem azért világít, mert fel van töltve, hanem azért mert nem
folyik áram: ez lehetne feltöltött állapot, de inkább egy tiltott BMS lesz az...
Ha lehúzod az akkut, vissza fog kapcsolni*, ha annak nincs baja. Nézd meg.
(Aztán multiméterrel tudsz ellenállást mérni az vezérlő felől az akku csatin:
szakadásnak kellene lennie, de ha két MOSFET halott, akkor lehet zárlat.:K
Ha pedig ez bebizonyosodott, akkor vezérlőjavítás... Ha meg itt jó, akkor a
motorba kell belenézni. Ha feketére égett a vezeték, akkor ott is lehet baj.)

*: mármint az akku. Ha zárlat van, lekapcsolja a kimenetét, ha elmúlt vissza.

[ Szerkesztve ]

(#24109) Peaceliker válasza ZS3NI (#24107) üzenetére


Peaceliker
őstag

Fizikai sérülés lesz, hagy DigitXT is írja. Bele kell nézni a gépbe. MosFet vagy alatta vezető réteg szokott szénné égni meg amúgy kábelek is. Az hogy mennyit ment el eddig így, az sokat nem jelent

"Oh my Goa'uld!"

(#24110) tknof1871 válasza Thunderzolee (#24101) üzenetére


tknof1871
őstag

Használtat nem szeretnék.
Okai Neon Lite-ról semmit se tudok mondani mert nem rollereztem. A cégnél az egyik középvezető elektromos rollerrel jár az üzemben. Azt megpróbálom kipróbálni, vagy marad a telefonos appal kölcsönözhetők, amik az utcákon állnak.
A zselés gumit nem értem. Ha én teszek bele tömlő folyadékot, amit a kerékpárokhoz használnak az nem jó?
Emeltem a max. áron. Ezekkel a keresési feltételekkel az árukereső ezeket dobta ki:
Max 180 000 HUF, Max hatótáv 25 - 45 km, minimum terhelhetőség 80 kg, Kerekek átmérője 250 - 254 mm,

Techsend Cyber A Pro 129 990 Ft-tól

MS Energy Neutron N3 149 990 Ft

UMAX City Racer 36 (UB921) 152 990 Ft-tól

NAVEE N40 164 990 Ft-tól

Segway KickScooter D28E 165 990 Ft-tól

Xiaomi Mi Electric Scooter 4 167 900 Ft-tól

Bee Free 1 169 990 Ft

Segway KickScooter D38E 177 000 Ft-tól

A D28E jó választás lenne?
A Segway kódjai annyira semmit mondanak, hogy E, D, F, G, stb. Ezek mit jelentenek.

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#24111) Reggie0 válasza ZS3NI (#24107) üzenetére


Reggie0
félisten

Mondom en a diagot: nem kellett volna tulhuzni, visszabb kellett volna venni, amikor elkezdett lekapcsolgatni, nem kellett volna 1000+ km-en keresztul eroltetni.

(#24112) ZS3NI


ZS3NI
őstag

Köszönöm a tippeket! Úgy néz ki nem murdelt meg. :D Leszedtem az alját, átnéztem égett alkatrész nem volt. Lehúztam az akksit, feltettem töltőre üresben 30 mp-re, majd akksi vissza. elindult. ;] Neten olvastam, hogy ez valamilyen reset.

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#24113) Peaceliker válasza ZS3NI (#24112) üzenetére


Peaceliker
őstag

Akkor bms tiltott le.
Motor kábel csatlakozókon van egy szilikon szigetelés. Az nem szenes még? ;]

"Oh my Goa'uld!"

(#24114) GoodSpeed válasza GoodSpeed (#24104) üzenetére


GoodSpeed
őstag
LOGOUT blog (1)

Ma frissült a Xiaomi Home, és egyből engedte párosítani!

be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP

(#24115) Sebaj Fóbiás válasza Thunderzolee (#24086) üzenetére


Sebaj Fóbiás
aktív tag

Nem is huzamosabb ideig gondoltam, csak hogy ne kelljen egyből kézben vinni a 20 kilóját, ha valamikor úgy járnék, hogy terepen merül le. Ha ~fél km-t el lehet rúgni agyérgörcs nélkül, az már oké. Muszáj ebben az ársávban maradnom, szóval erősebb modellre minimális esélyt látok.

Köszi megint a segítséget! DigitXT, neked is!

Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.

(#24116) polo493


polo493
tag

na tömör gumi nem vált be :D

(#24117) Thunderzolee válasza polo493 (#23701) üzenetére

LOL
Én is ezt csináltam.
Azt munkahelyemen kiszúrták kollégák, h le vannak a lengéscsillapítókon a csavarok jelölgetve, és mivel a mintavételes nyomaték-ellenőrzés is hozzánk tartozik a mérnökségen, és korábban évekig nyomaték-ellenőr is voltam, ezek komolyan azt hitték, h ez nálam biztosan ilyen munkahelyi ártalom, h lejelölgettem a csavarokat, (kicsit se néztek bolondnak, megkérdezni meg nem merték), pedig egyáltalán nem azért csináltam, csak pont ugyanígy gondolkodtam, h elmozdulásnl meglátnám a filcen, így nem kell áthuzogatni a csavarokat. ;]
Keréknyomás szenzor is ezért lenne jó, 2 tized bar hiánynál jelezne, azt nem kell nézegetni, vagy épp elfelejteni megnézni. :K

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24118) PociAti válasza polo493 (#24116) üzenetére


PociAti
senior tag

Mesélnél róla kicsit bővebben!

Pedig te hinni akartál benne, és a lengéscsillapítók miatt a rollereden még akár működhetett is volna.

(#24119) Peaceliker válasza PociAti (#24118) üzenetére


Peaceliker
őstag

Etwow on működik... Már persze kérdés működés alatt mit értünk ;]
Van nálunk egy út, mart aszfalt, de vagy 20 éves ha nem több... Ha ott az agyad is kirázza :DDD de azon kívül elég élhető. Persze azon is van némi csillapítás, ha azt a két kemény rugót annak vesszük

"Oh my Goa'uld!"

(#24120) polo493 válasza PociAti (#24118) üzenetére


polo493
tag

1 nem volt rá teljesen jó a méret kb 2cm több volt belül oldal iranyba a gumi rá tudtam rakni hosszabb csavarokkal az oldal deknit de pl kanyarban mozdult a gumi oldal irányban gondoltam 3d nyomtatóval lehetne csinálni olyan oldal deknit ami beül a gumit belső barázdáiba és lefogná azt ,nem forgott el a motor a gumiban azért eléggé meghúztam a csavarokat,nem működött rajta rendesen a kényelem nem érdekelt engem csak lett volna jó.

2 igazából hangosabb lett és lassabb a roller sokkal nehezebb a tömör,jobban melegedett a motor jobban merült egymotoros eléggé észre vettem, büdös gumi szag volt mert a motoron ült a gumi
,egy kicsit kényelmetlen lett pluszba hátsó lábam előbb érezte meg, a kerék súlypontja is eltolódott egyik oldalra jobban nagyobb volt az oldal mozgás is nagyobb sebességgel
Lehet egy kisebb keréken ami nem megy 30 többet még működik vagy dual motoros ami elosztja a terhelést kerekeken és eleve jól passzol a gumi a felnire ott jobban helytálló a tömör de így utólag 4e km,bírt defekt nélkül a tömlős inkább annál maradok.

Thunderzolee igen elég jó a tpms van 2 kerekes gumi szenzor is elég jó rollera is .

[ Szerkesztve ]

(#24121) sgabor válasza Pano (#23903) üzenetére


sgabor
csendes tag

Írtad, ha majd lezárul az ügy, leírod a teljes sztorit. Annyit megírnál egyelőre, hogy hajtogatós lakatról kiderült-e, hogy elvágták-e? Mert nekem is hasonló van...

(#24122) Pano válasza sgabor (#24121) üzenetére


Pano
addikt

Igazából nem tudok sokkal többet a legutóbbi összefoglalásom óta.
Sajnos nem tudom, hogy a lakatot miként bűvölte meg, nem derült ki (és azóta se került elő).
Annyit elmondtak nekem, hogy az szerencse volt, hogy a tolvaj bevallása szerint nem tudta mit kezdjen az e-rollerekkel.
Lehet nem igen éri meg ellopni (remélem).

(#24123) Kowi84


Kowi84
aktív tag

Sziasztok!
Beárazásban szeretnék segítséget kérni, mert ahogy nézem a piacot elég nagy a szórás.

Mennyiért lehet most eladni (nem árulni, hanem eladni!) egy jó állapotban lévő F40E-t?
Nincs lelakva, sosem estem vele.
Szeptember végén volt garanciális szervízben, ahol kapott zsír új motort és vezérlőt illetve egy új első gumit (gondolom komplett cserélték az első kereket). Azóta ment bele kb 20km.

Milyen áron tudnám eladni szerintetek?

(#24124) Thunderzolee válasza Kowi84 (#24123) üzenetére

130-140 körül szoktak lenni.
De ez mondjuk többet ér, viszont hiába, ha 170-ért meg nem lehet eladni.

Hogyhogy javíttatni kellett? :F
Nem jellemző ezekre a motorcsere, vagy vezérlő csere.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24125) Streetwise válasza ZS3NI (#24107) üzenetére


Streetwise
újonc

Hali!

Végiggondoltam amit mondtál, nézegettem videókat is a szereléshez, ám végül úgy döntöttem, inkább kifizetem a tanulópénzt, de mérőműszer híján inkább szervizre bízom a dolgot. És milyen jól tettem!

A hibát a töltőfej kábele okozta - nem égett el semmi, egyszerűen csak kontaktos volt; 2-5 másdperc alatt meg lett oldva a dolog. Azóta boldogság van. Szóval igazad volt (illetve a másik fórumtársnak, aki erre tippelt elsőre!)

Nagyon szépen köszöntem a jótanácsokat, és biztonságos rollerezést Nektek / Mindenkinek!

( Egyébként nem akarok nagy reklámot csinálni a szervizes úriembernek, de azért így halkan megjegyzem, hogy a gondomat végül pesten, a Wesselényi utcai roller szervizben oldották meg pikk-pakk! (Sőt, még a keréknyomás is be lett lőve, első tárcsafékre is rá lett állítva, valamint a szervizes úr ellátott egy halom igen hasznos tanáccsal!) Sőt, még egy pár órányi töltést is kaptam! Mindezt olyan potom pénzért, hogy már nekem égett a pofám, hogy nem hagyhattam ott nagyobb összeget. Szóval ha olvassa ha nem, ezúton is ezer köszönet neki, és csak ajánlani tudom mind a profizmus, mind a pozitív stílus miatt!! :R )

(#24126) Thunderzolee válasza tknof1871 (#24110) üzenetére

Ezek noname rollerek, nem ismerem őket, vagyis némelyiket igen, de véleményt az ilyen rollerekről nem akarok mondani.

Naveenek nem is tudtam, h van ez a modellje is, köszi a tippet. Az a Xiaomihoz tartozik, korábbi modelljei is jól sikerültek, a topicban találsz róluk ismertetőt.

A zselés kerékben nincs belső. Annyira azért nem "ugyanaz", mintha slimeot töltesz a belsős kerékbe. Például vastabb a zseléréteg, hosszabb tüskékhez hatékonyabb.
De tulajdonképpen mindegy, mivel a zselés kerekűek drágábbak egy kicsivel, én csak a használt rollerek miatt javasoltam, de mivel használtat nem akarsz, így nincs jelentősége.

Nem tudom a Segway milyen nevezéktant használ, egyszerűen különféle betűkkel jelöli az adott szériáit.
A listában láthatod a főbb tulajdonságaikat, nem olyan bonyolult kiigazodni közöttük.
A D és az F együtt jelentek meg.
A D az olcsóbbik, az F a drágábbik sorozat volt.
Az F árcsafékes, nagyobb akksik, zselés kerék
A D dobfékes, kisebb induló akksi méretek, belsős kerék, egy fokkal gyengébb motor(ok). (Pl: 350/600 vs 350/700)

A "Max" meg a legnagyobb pálcikarollert takarja, G30, illetve picit kisebb akksival a G30L. Ezért a névválasztás gondolom. ;]

És hát idén megjelent az F sorozat utódja, F2 néven. Megcserélték a hajtást, hátsókerekesek lettek, index került rájuk, és az akksik nagyobbak, motorok is erősebbek. Sajna a kisebb motoros verziókat kihagyták, mintha azokra már nem is nagyon lenne szükség. :/
F25i, F40i meg olyan árban van, h inkább hagyjuk. :/

A Z a Zing, azok gyerek rollerek.

A korábbi E, ES meg régiek, inkább ne is keverjük ide, (a kormányon, ill. kormányrúdban voltak az akksik), akkoriban még a Segway is csak kereste az utat. ;]

Korábban kérdezted még, akasztót a kormányra lehet venni rájuk, illetve újabb modelleken már van.

Lengéscsillapítót lehet venni valóban hozzájuk, Monorimet, de nem egy olcsó dolog, arra azért számítsál. :(

D38 a nagyobb akksi miatt jobb, D28 ugyanakkora akksis, mint az F25.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24127) Pano válasza Pano (#24122) üzenetére


Pano
addikt

Ja, ehhez még szeretnék annyit hozzátenni, hogy lehet én voltam a gondatlan és csak azt hittem sikeresen lezártam a lakatot, pedig nem.
De lehet már túl agyaltam minden ezzel kapcsolatos dolgot.

(#24128) Kowi84 válasza Thunderzolee (#24124) üzenetére


Kowi84
aktív tag

Akkor reálisan 150-et tudhat?

Elszakadt a motor áramkábele. Kidörzsölődött. Ott ahol kilép a műanyag burkolat alól. Nem egyik pillanatról a másikra történt és nem vettem észre mi a hiba, csak azt tapasztaltam, hogy szarakodik meg búg a motor. Amikor már majdnem teljesen el volt szakadva csak akkor vettem észre, mert egyszer egyszer dobott ott egy szikrát.
Gondolom, hogy a kontakthiba szép apránként kinyírta...

(#24129) Thunderzolee válasza Kowi84 (#24128) üzenetére

Ohh, hát ez szomorú.
Bosszantó apróságon múlt. Kb kábelelvezetés hiba következménye. :(

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24130) Thunderzolee válasza Pano (#24127) üzenetére

Azért fxszság ez így, h nem képesek megmondani.
Ha esetleg nem is tartalmazta a nyomozás, h hogyan nyitotta ki, de attól még meg lehet kérdezni a tolvajtól.
Egyáltalán nem mindegy, h véletlenül nyitva hagytad, vagy van valami mód, amivel ki lehet seperc alatt nyitni ezeket a zárakat.

Én is jártam már úgy, h mellézártam a rollert, kétszer is volt, h kifelé menet vettem észre mikor nyitottam a zárat, h a korlát utolsó rögzítési pontján túl zártam le, emiatt oldalirányba simán lehúzhatta volna egy szemfüles ember a zárat a csőről. És ezt már kétszer megcsináltam. Nem vagyok normális. :W

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24131) balintka válasza Thunderzolee (#24126) üzenetére


balintka
addikt

Nekem volt E45E, hát valóban kísérletinek tűnik most a Max G30 mellett, pedig ez se friss modell... Ég és föld a különbség köztük, nem gondoltam volna.

A G30 fékkarját állíthatom lejjebb? Nem okoz semmilyen gondot? Gyárilag majdnem vízszintesre van állítva, ez nem kényelmes annyira, bringán is vízszintesnél lejjebb néz nekem a fékkar.

(#24132) Peaceliker válasza balintka (#24131) üzenetére


Peaceliker
őstag

Kábel (fék szenzor) megy be kormánycsőbe. Ha enged annyit akkor nem gond. Majd én is ránézek, mert ez így botrány :W

"Oh my Goa'uld!"

(#24133) Pano válasza Thunderzolee (#24130) üzenetére


Pano
addikt

Visszakaptam a rollert, de sajnos nem nagyon válaszoltak a kérdéseimre. Nagyon éreztették velem, hogy "itt a rollered, mit akarsz még?!".
Őszintén szólva nem is igen vártam mást. A városunkban évek óta (főleg az utóbbi 1 évben) nagyon durván megszaporodtak a kerékpár lopások. Van egy olyan érzésem, hogy a rendőrség hozzáállása is rásegített. Ha el is kapják őket, nem hiszem, hogy túl elrettentő büntetést kapnának. Lehet nagy részük kap egy felfüggesztettet aztán csókolom.

Kérdeztem, hogy miként tudnám jobban megelőzni ezt. Azt mondták, hogy én jól jártam el, ennél többet nem is nagyon lehetne tenni a mindennapokban. 100%-os megoldás pedig nincs és minden lakat leszedhető, főleg, hogy sok tolvaj már akkus erővágóval mászkál.

Állítólag majd ha megszületik végre a rollerek szabályozása és meghatározása, tervezik, hogy lehessen jelöltetni, mint a kerékpárokat. De hogy ez mikorra lesz, a jó ég tudja.
Megakadályozni az se fogja a lopáskat, de talán növeli a "'nem éri meg" faktort.

[ Szerkesztve ]

(#24134) balintka válasza Peaceliker (#24132) üzenetére


balintka
addikt

Köszi a segítséget, akkor meggondolom, hozzá nyuljak-e.

(#24135) Reggie0 válasza Pano (#24133) üzenetére


Reggie0
félisten

Vidd magaddal a rollert, ne zard le az utcan.

(#24136) Pano válasza Reggie0 (#24135) üzenetére


Pano
addikt

Sajnos ez nem mindig kivitelezhető.
Pár helyen már biztonsági őrök szóltak rám, hogy nem vihetem be semmilyen formában.

(#24137) PociAti válasza Reggie0 (#24135) üzenetére


PociAti
senior tag

Ez a legtöbb esetben nem kivitelezhető.
Van amikor igen, de ott se lenne kedvem lépcsőzni vele, vagy akadályozna a szabad mozgásban.

Ilyen elven inkább ne menj rollerral. Csak pont az ellenkezőjéről van szó. Rollerral szeretnénk menni, és annak biztonságos lezárását szeretnénk megoldani.

(#24138) Miikee


Miikee
csendes tag

Sajnos tegnap rá kellett jönnöm, hogy van hasonlóság a fejlesztés és a rollerezés között.
Fejlesztésnél szokták mondani, hogy gyorsan, olcsón, minőséget szállítunk, de a megrendelő csak kettőt választhat.
Roller esetében, roller, vizes út, kanyar.
Jobban tettem volna ha csak kettőt választok belőle....

(#24139) Thunderzolee válasza Miikee (#24138) üzenetére

Ajjajj, ez nem hangzik valami jól. :(

Itt négyből kellett volna választani hármat:
roller, vizes út, kanyar, nagy sebesség

Vizes úton, pláne kanyarban nagyon le szoktam a sebességet venni. Fogalmam sincs róla, mekkora sebességgel tudnék kanyarodni, de nem nagyon merem próbálgatni, még 25-el sem, azzal is akkorát lehetne esni, h inkább dudáljanak rám, h akadályozom a forgalmat, de éles kanyaroknál óvatos vagyok.
Nem mintha annyi kanyar lenne azokon a szakaszokon, ahol járok rendszeresen.
A körforgalmak azok, amiket inkább kerülök pont emiatt, nem merek gyorsan haladni bennük, viszont az autókat meg nem akarom feltartani, ugye irányt jelezni is illene kikanyarodás előtt, így inkább ha tehetem, másik útvonalon megyek, a körforgalmakat kihagyom.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#24140) PociAti válasza Miikee (#24138) üzenetére


PociAti
senior tag

Nekem az ónos eső volt tanulságos. Bár kerékpáron történt, de a roller is némileg hasonlóan viselkedik.

Egy körforgalomnál kellett bevennem egy olyan kanyart, ami ráadásul kifelé lejtett.
A kerékpáron a kanyarodást főként 2 tényező határozza meg:
- a kormányzás szöge,
- és a kétkerekű jármű bedöntésének mértéke.
Ónos eső esetén ez utóbbira rendkívül érzékeny lett a kerékpár. Olyan lassan haladtam ahogy csak tudtam, éppen csak gurultam, de alig pár fokos bedöntésre kicsúszott alólam a bicaj. Ezt eljátszotta még párszor, így meg kellett tanulnom, hogy csúszós úton nem nagyon szabad bedönteni a járművet és csak olyan tempóban szabad haladni ami kormányzással megoldható.

Sok évvel ezelőtt volt annyira hideg telünk, hogy nappal is -10˚C környékén lehetett a hőmérséklet, és 5-6 órára az egyetem előtt hagytam a vékony felnis bicajomat. Hazafelé menet azért szálltam el egy kanyarban, mert a gumi megfagyott. Nem volt semmi jegesedés, száraz volt az aszfalt, de a gumi teljesen elvesztette az eredeti tulajdonságát. Ez utóbbi veszély az akku miatt a rollert kevésbé fenyegeti, de előfordulhat hogy a gumi összetétele magasabb hőmérsékletre van hangolva, így emiatt érzékenyebb lehet kis hőmérsékletre.

(#24141) Miikee válasza Thunderzolee (#24139) üzenetére


Miikee
csendes tag

Hááát, nem is "esett" valami jól .... :N

A lényeg, hogy okulásnak írtam le, tanuljatok a hibámból, vigyázzatok magatokra.

(#24142) Bibby


Bibby
addikt

Sziasztok!

Xiaomi roller ( konkrétabban 1s a típusa) hátsó sárvédőjének a két oldalrögzítője lazult és zörög. Nem látom hol és mit kellene meghúzni, valahol a kerékagynál. [kép] hogy mire is gondolok.
(egyszer járt már szerelőnél, ott megcsinálták, de ezért nem vinném be...)
Valaki tudja?

Ελευθερια η θανατος

(#24143) kcsa válasza Bibby (#24142) üzenetére


kcsa
veterán

Első keresési találatom, gyanítom válaszként jó lesz.

(#24144) Reggie0 válasza Pano (#24136) üzenetére


Reggie0
félisten

Ja, oda nem kell menni vagy megkerdezni oket, hogy hova teheted. Pl. foposta szokott ilyen lenni, de ott vigyaznak ra.

#24137PociAti: Tobb, mint 90%-ban kivitelezheto.

[ Szerkesztve ]

(#24145) DigitXT válasza Miikee (#24141) üzenetére


DigitXT
félisten

Egyetértve az előttem szólóval azért be lehet venni a kanyart rolleren akkor is, ha vizes az út, csak értelemszerűen kisebb lesz a kanyarcsúcsponti sebesség. Feltéve, ha száraz aszfalton határon fordultál, ami mondjuk közúton azért ritka.:)

Persze léteznek olyan ótvar guminak nevezett kemény műanyag/nylon hulladék abroncsok, amivel ez szinte állóra fékezést jelent: olyat nem kell használni.:R Ha "gyorsan" akarsz menni esőben is (nem ajánlott), jobb tapadású gumi kell... (De akármilyen jól tapad a gumi, jön az ősz, ha rámész egy falevélre, már meg is szűnt a tapadás, szóval vannak körülmények, amikor nem opció a száguldás, adott esetben tényleg le kell lassítani lépésben haladásra, úgy nem lehet esni.:K)

Ui: jobbulást, ha történt sérülés! Mindenképp tanulságos lesz a történet, amiből tanulni kell, aztán lehet (ésszel) hajtani tovább. FB-on több ember épített csuda masinákat, aztán az első esés/gázolás/rommá törés után sajnos mennek piacra, amikor kiderül, hogy nem igazán biztonságos játékszerek lettek. (Valóban nem.:()

[ Szerkesztve ]

(#24146) ridiculous válasza Reggie0 (#24144) üzenetére


ridiculous
aktív tag

Tobb, mint 90%-ban kivitelezheto.

Eléggé el vagy tévedve. Max a kis zsebrollereknél, de még azoknál se ilyen az arány. :)

[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]

(#24147) PociAti válasza ridiculous (#24146) üzenetére


PociAti
senior tag

Amilyen rövid időn belül (kb. 9 hónaponta) duplázódnak a rollerek száma, szép is lenne, ha annak a 90%-a mindenhová bevinné magával a rollert!
Még belegondolni is szörnyű!

(#24148) pescara válasza Bibby (#24142) üzenetére


pescara
aktív tag

Nekem egyszer szervizben csinaltak, ha nincs jo sok meretu kulcsod, inkabb ne allj neki!

(#24149) pescara válasza PociAti (#24147) üzenetére


pescara
aktív tag

Pedig pl. Gorogorszagban igy van, mindenhova beviheted es vigyaznak ra az ajton belul. Nem eri meg nekik elkuldeni a vasarlokat mashova, ennyire senki nem hulye. Amugy nem foglalnak ezek el sok helyet, ha meg majd annyi lesz, akkor gondolom kitalalnak nekik valami kulso tarolot. Ez nagy uzleteknel, mint szupermarketek, stb, nem jelenthet gondot, 2 auto helyen elfer 20 roller. Kis uzleteknel szinten nem lesz gond, mert oda egyszerre keves vasarlo megy, ugyhogy szinten elfer par roller.

(#24150) ridiculous válasza pescara (#24149) üzenetére


ridiculous
aktív tag

Azért azt vegyük figyelembe hogy nem minden roller egyforma méretű.
A kisebb darabokat könnyebben beengedik, de azt sem mindenhova. (Debrecenben)

[ Szerkesztve ]

[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.