Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40314) Teasüti válasza Hasaggymeg (#40308) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Attól, mert a légellenállás bekerül a képletbe, attól még fizikai tény marad. A gravitációs gyorsulás nem függvénye a tömegnek. :U Ahogy az a linkelt cikkben is szóba kerül.
Légellenállásban sem hinném, h sokat osztana szorozna az a pár centi átmérő különbség a keréken.

(#40309) ---Lasali---
Ugyanarra a bicajra raktad fel mindkét kereket? És lehetőleg azonos állapotban volt a gép a két teszt közben?
Környezeti változók? (azonos szakaszon, ugyanolyan időjárás, stb). Azonos gördülési ellenállás? (mintázat, nyomás)
Légellenállás? (lobogó ruházat, stb).

Önmagában a különbség erős becsléssel (nem számolva a gumi összenyomódásával) 7,7%-os különbséget jelent a megtett útban (kerület különbség). 80-as pedálfordulat mellett 44/11-es fokozatokban 26-os keréken nagyjából 40 km/h-t lehet elérni. 28-es keréknél ez 43 km/h-ra módosul (+- 0,2 mindkét esetben). 26-os keréknél 48/11-es fokozatokra lenne szükség a 43,5 km/h-hoz. Kicsit számolgattam, és az a 7,7% érvényes nem csak a kerék kerületeire, de a sebességre és még az áttételi arányra is. Vagyis ennyivel nagyobb fokozatba kell váltanod azonos pedálfordulat mellett, hogy tartani tudd azt a tempót, amit a 28-as kerékkel diktáltál. Másik fokozatban viszont módosul a lánc hatékonysága. És akkor más változókat még nem is vizsgáltam.

Kis tányér+kis lánckerék esetén keresztbe váltottál, ott már érezni a hatékonyságbeli különbséget.
Meg többet hajtogatod a láncodat a kisebb kerekeken, nagyobb súrlódási veszteség. De ezt sem gondolnám jelentősnek. :F Bár, ha azt nézem, h én most rozsdás és csikorgó lánccal közlekedek és úgy érzem nagyon nem mindegy a láncvonal, akkor de, szignifikáns különbség van. :))

Ugyan egy huszárvágással ráfoghatnánk, h mindez önmagában a kerékméret műve, h kifulladtál kisebb kereken.
De annyi tapasztalatom nekem is van az aszfalttal, h ott a fenti változók sokszor nagyon is jelentősek. Már attól is kikészülök, h egy kis szellő hátráltat és tartani próbálom az iramot. :N
Szóval 7-8% különbséget simán összehoznak neked az egyéb tényezők is. ;)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.