Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#15501) zsolt19900 válasza dqdb (#15499) üzenetére
- Privát
- 2012-01-14 22:40:31
zsolt19900
őstag
hehe siker van megtaláltam, csak hirtelen nem értettem hogy 2001-től kell nézegetnem, azt hittem, hogy csak a 2001-es modelleket, de meg van róla lenne szó
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15502) dqdb válasza zsolt19900 (#15501) üzenetére
- Privát
- 2012-01-14 22:47:20
dqdb
nagyúr
Ha biztosan ez az, akkor jó hír: ez nem ugrálós, hanem sima XC bringa XC geometriával. Milyen hosszú a nyeregcső, ami most bent van? Mennyi maradna bent belőle, ha úgy állítod be, hogy a nyergen ülve a legalsó pedálállásban pont nem nyújtod ki a lábad?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
(#15503) zsolt19900 válasza dqdb (#15502) üzenetére
- Privát
- 2012-01-14 23:05:16
zsolt19900
őstag
ilyent még nem próbáltam, egy sima nagyon picike van benne csak, mert unokaöcsém ugratósnak szánta, de nem használta
amennyi belemegy első körben nyeregcső a vázba az majd' 30cm-er szóval jók vagyunk ezen a téren gondoltam veszek egy 40cm-est és akkor azzal le van tudva a dolog
másik kérdés: olyan gondom lenne az első váltóval, hogy 1-2-3 as fokozatok között a 2-3 asba beteszi, de az 1-esbe nem akarja "levinni" a láncot, ez kormányon lévő váltókar probléma lehet, vagy bovdenen kellene húzni, engedni valamit, vagy esetleg a lenti váltó hibája lenne ez a jelenség?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15504) fungeld válasza zsolt19900 (#15503) üzenetére
- Privát
- 2012-01-14 23:47:40
fungeld
aktív tag
A váltón van két csavar és azt hiszem a belsővel tudod beállítani.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
(#15505) zsolt19900 válasza fungeld (#15504) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 00:07:15
zsolt19900
őstag
az csak finom állításra való nem? de szerintem a váltókarnál lesz a gond, mert el sem akarja kapni úgymond az egyest, csak üresen nyomkodható, nem is kattan
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15506) csabi94 válasza zsolt19900 (#15505) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 00:12:23
csabi94
őstag
Ha nem feszül a bowden akkor nem is fog kattanni. Megnézném azt a csavart a helyedben.
(#15507) zsolt19900 válasza csabi94 (#15506) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 00:30:52
zsolt19900
őstag
és tekerjem ki vagy be amennyire lehet, melyik legyen?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15508) fungeld válasza zsolt19900 (#15505) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 00:50:01
fungeld
aktív tag
Nem, azzal a két végállást tudod beállítani. Fejből nem tudom, hogy merre kell. Próbáld meg mindkét irányba és az egyik jó lesz
Szerk: arra figyelj, hogy nehogy ledobja a láncot lánckerék és a váz közé váltásnál.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
(#15509) zsolt19900 válasza fungeld (#15508) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 00:53:17
zsolt19900
őstag
áhám jól van megnézem, igaz elvileg cserélve lesz az a váltókar és akkor majd a mesterember beállítja a dolgokat mindenhol
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15510) csabi94 válasza zsolt19900 (#15507) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 08:20:31
csabi94
őstag
Nincs feltűnően kicsavarva egyik sem? Mert ahhoz nagyon sokáig kéne csavarni (lehet, hogy nem is lehet), hogy egy teljes fokozattal el legyen állítva. Lehet, hogy nem ez a hiba.
rétisün
veterán
majdnem elfelejtettem.....
és hogy tervezed? ott alszol valahol, vagy reggeli indulással, még aznap haza is jönnél?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
rétisün
veterán
amúgy leesett az első hó az idei télen, ami (eddig) meg is maradt....ha enyhülne napközben 1-2 fokot, el is olvadna valószínűleg, annyi esett csak.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
szki
őstag
Mára 2 órás futást terveztem, de ahogy nézem ennek lőttek Vízszintesen esik a hó, és a 2 km-re lévő, szélvédett erdőig is gáz eljutni. Bár beöltözhetek a bicajos ruházatomba, és abban nem zavar a szél (5,5 kg a ruha súlya)
Holnap meg bicajozni kellene..
[ Szerkesztve ]
rétisün
veterán
itt süt a nap, a hó már el is olvadt az aszfalton, de a radarkép szerint mintha erre jönne tőletek a többi....
sebaj, ebédig még akármi lehet, úgyis csak utána akarok elindulni.
ilyenkor azért sajnálom kicsit, hogy a tegnapi napot ellustálkodtam
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
(#15515) zsolt19900 válasza csabi94 (#15510) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 11:29:20
zsolt19900
őstag
nem szinte mindkettő felesen van betekerve, ezért ecseteltem, hogy az finom állításra való, és ezt nem érzékelem finom állításnak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Teasüti
nagyúr
Én meg hóért rimánkodok egy ideje, de persze mi felénk vmi elszigetelt kis önálló klíma van, ami mindig eltér az országostól.
Djuree
félisten
5,5 kg? miből van az kevlárból?
ahol én vagyok ott sosem havazik, pedig szeretem a havat. se az alföldön nem esik, se északkeleten...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Teasüti
nagyúr
Jah pufi kabát overállal nincs ennyi. Hacsak nem bakancsban fut és az is számít.
fpeter07
veterán
Nem olyan kicsi az a zóna, Zala-megyében sem láttam havas tájat eddig.
rétisün
veterán
"Nem olyan kicsi az a zóna"
remélem, nem megyek túl a határain, semmi kdvem hóban bringázni
...már ha a szél vissza nem fordít
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
(#15521) csabi94 válasza zsolt19900 (#15515) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 13:14:52
csabi94
őstag
jogos, akkor mégis a váltókar lehet a hibás. milyen váltókar egyébként? mármint, hogy milyen kialakítású?
(#15522) zsolt19900 válasza csabi94 (#15521) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 13:42:40
zsolt19900
őstag
fékváltókarnak mondanám, de láttam (neten körbenézegetve), hogy van úgynevezett stream váltókar, ami v-fékkarhoz "ajánlott" oda helyezhető, na ez is azt hiszem v-fékkar független, linkelek egyet csak az enyémen a márka (az elsőről nem leolvasható, mert le van törve róla a burkolat, a másik a hátsó váltókar pedig shimano alvivo egyébként 3x8 -as rendszer van rajta
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15523) zsolt19900 válasza csabi94 (#15521) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 14:04:51
zsolt19900
őstag
no picit jobban ránéztem, amikor 1esbe kapcsolnék a bovden teljesen laza lesz, és lötyög, a váltó pedig nem moccan lefelé
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15524) ludsimon válasza zsolt19900 (#15523) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 14:22:23
ludsimon
veterán
Szerintem vidd be egy szervizbe.
undefined
(#15525) zsolt19900 válasza ludsimon (#15524) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 14:24:48
zsolt19900
őstag
az lesz
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
- Privát
- 2012-01-15 15:15:41
zsolt19900
őstag
vissza-vissza olvasgattam, rugós nyeregcső mennyire éri meg? mennyire jó rossz stb. olcsóbb kategóriára gondolok itt éppenséggel
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15527) Teasüti válasza zsolt19900 (#15526) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 15:25:57
Teasüti
nagyúr
Nehéz és cserébe alig jó vmire.
Paralelogramma rendszerűt érdemes venni, de az meg nem olcsó és csak egy átmérőben van, ahogy nézem.
[ Szerkesztve ]
(#15528) zsolt19900 válasza Teasüti (#15527) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 15:30:46
zsolt19900
őstag
okés akkor marad a sima nyeregcső
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
(#15529) Teasüti válasza zsolt19900 (#15528) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 15:37:46
Teasüti
nagyúr
Sztem csak végszükség esetén érdemes ezzel próbálkozni.
Ütéseket csillapítja csak, de közel sem olyan hatékonyan, mint egy hátsó felfüggesztés.
Egy merev vázas bringánál az egész bringa rugózatlan tömeg, az mindenképp odaver a nemesebbik felednek, ha nem emeled fel, használhatsz bármilyen nyeregcsövet.
Ami ehhez kapcsolódik, én azt nem értem, h az olcsó merev vázas bringáknál (meg úgy általában bármelyiknél) ha rajta ülök miközben ütés éri a kerekeket, akkor nem hajlik, törik a tengely, agy, felni, stb?
Mert azért nincs kedve sztem az embernek pl terepen folyamatosan kiállva hajtani, gurulni.
Még a fullymon is kiállok egy akadály előtt, h kíméljem a kereket és tengelyt.
Akkor ez merev váznál nem okoz gondot??
rétisün
veterán
"Még a fullymon is kiállok egy akadály előtt, h kíméljem a kereket és tengelyt."
öööö....ezt nem értem. miből gondolod, hogy ha kiállsz, kisebb súly nehezedik úgy általában a bicajra?
főleg a kerekekre, tengelyre, ami az egész bicajt (meg téged is mindenféle testhelyzetben) tartja.
(#15519) fpeter07: sikerült a zónán belül maradnom viszont baktól (inkább sárhidától) olyan szembeszelet kaptam, azt hittem sose érek haza. viszont hiába a 3 fok, meg a szembeszél, nem fáztam egy kicsit se, rendesen megizzasztott a hazajutás
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
sanzi89
addikt
Valószínűleg más fajta terhelés éri az alkatrészeket, mivel a térd rugózásával is elnyelődik vagy tompul, stb. az energia. Lesz plusz egy felfüggesztés. Mint egyébként a teleszkópok, azok is tompítanak valamit. Gondolom én...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
szki
őstag
Ne cikizz!
Tényleg 5,5 kg a téli bringás ruházatom (átizzadva nehezebb), mely -10 C fokig megfelelő 90 percig biztosan. És sisakot nem is viselek!
Elmentem futni dupla nadrágban, de nem volt jó ötlet, mert nehezen mozgott a lábam. Ez a hideg szél nem tetszik. De legalább nem síkosak az utak. Tehát holnap bicajozás jön!
#15530) rétisün: Ha szél van, akkor a Bak-Zeg. szakaszon mindig hatványozottan jelentkezik.
(#15534) rétisün: nem is írtam olyat, hogy fáztam volna dupla ruházatban Te meg neoprén kezeslábast húztál úgyis
[ Szerkesztve ]
Dirtyz
őstag
Sziasztok!
Nincs valakinek elfekvőben otthon egy pár "V" fék karral együtt?
Köszi
Védd a fákat, egyél hódot!
rétisün
veterán
hideg szél? én nem bírtam fázni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
fpeter07
veterán
Én a mai 15 perces etapomat is két részletben teljesítettem. És a szél is főképp oldalról kapott el a városban. Itthon furcsán néztek rám, mikor a téli bringás kabátom húztam fel pólóra, pedig így is sikerült kiizzadnom.
Teasüti
nagyúr
sanzi89: pontosan.
Ha ülsz a bringán, akkor egy döccenőnél a testsúlyod tehetetlenségéből eredő terheléseket is el kell viselnie az alkatrészeknek. Ha ezáltal mereven a bringán ülsz, akkor a súlyod hozzáadódik a rugózatlan tömeghez - merev váz esetén -, és nagyon nem mindegy, h az alkatrészeken közel 100 kg merev test energiái jelentkeznek, vagy ha kiállsz és rugalmasan felfüggeszted a súlyod a karokon és lábakon, akkor a rugózatlan tömeg töredéke (csak a bicaj és a végtagjaid tömege) az eredetinek. És ezek az energiák eloszlanak a végtagjaidban, ahelyett, hogy a tested tömegét is meg kellene emelni egy felfelé ható erő következtében. Ezzel jelentősen lecsökkentve a sérülés kockázatát a leggyengébb alkatrészen (nálam pl a hátsó tengely a leggyengébb láncszem, az piszok könnyen meghajlik, most is megvan kicsit - sajnos ez a menetes agyaknál szinte törvényszerű).
A felfüggesztés is elsősorban mechanikai védelemre szolgál, nem a kényelem miatt van.
szerk: pl a fullym is teljesen másképp viselkedik egy járdaszegélyre felhajtva ha ülök rajta, vagy ha kiállok. Amíg ülve hajtok fel, addig a rugóstagnak az én súlyomat is el kell viselnie, de ha kiállok és ellazult végtagokkal ugratok fel, akkor csak a bringáét. Kiállva hamarabb vissza is jön, koppan egyet visszaútkor, meg kevésbé is nyomódik össze.
Ülve viszont a szegély teljes magasságát ki kell mozognia a felfüggesztésnek és ekkora hirtelen igénybevételnél könnyen sérül vmi. Ha laposabbak a gumijaim, akkor minden éles úthibánál szegélynél kiállok, h még véletlenül se verjem oda a felnit.
Ezért is érdekel, hogy aki merev vázassal terepezik, ott hogy oldják ezt meg? Mert azért kiállva menni nem opció sztem, nagyon hamar el lehet úgy fáradni. Vagy olyan szinten túl van méretezve minden alkatrész, h elpusztíthatatlan?
[ Szerkesztve ]
hoffman_
nagyúr
Srácok,
Valaki ki tudna okosítani hajtókar/középrész témakörben? Nagyon rookie vagyok, szeretnék utánaolvasni, nem tudtok valami jó, linkelhető irományt?
Például hasraütök, egy kérdés: ha veszek egy tekerőt, amiben FSA hajtókar van, mondjuk ISIS Drive rendszerrel, akkor egy későbbi csere esetén egy Octalinkes, de inkább integrált csapis hajtókarra mehet a csere, mondjuk SLX-re?
Ilyeneket sajnos nem tudok, de szeretnék. Ha tudtok tippet adni, előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#15538) venember83 válasza hoffman_ (#15537) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 18:50:22
venember83
nagyúr
Manapság a legelterjedtebb az integrált hajtókaros megoldás. Ebben az esetben a hajtómű tengelye a hajtás oldali hajtókar szerves részét képezi, a csapágyakat (amin elforog a hajtómű tengelye) pedig csapágyházastól be kell csavarni a vázba, így a csapágyak a vázon kívülre esnek. Csak a Shimanot írtam, de kb. ugyanilyenek a Truvativ, FSA, RafeFace stb. integrált hajtóművei is.
Ezen kívül van még a BB30 szabvány. Ez abban tér el az előbbitől, hogy a csapágyakat nem a vázon kívülre teszed, hanem a vázba bele tulajdonképpen. Így elvileg merevebb a középrésze a váznak. Itt elég jól látható, hogy nem kívül vannak a csapágyak. Minden másban megegyezik ez a két integrált megoldás. Így (tudtommal) csapágyház csere esetén használható ugyanaz a hajtókar mindkét változatú megoldásban. A teljesítmény-orientált szegmensben már csak integrált megoldásokat használnak.
Az integrált hajtóművek előtt voltak a monoblokkos megoldások. Ott betettél egy monoblokkot a vázba, majd ennek a két oldalára erősítetted fel a hajtókarokat. Az ISIS, Octalink és négyszöges megoldás tulajdonképpen azt mutatja, milyen tengelyvég van ezeken a monoblokkokon, milyen hajtókarokat fogadnak. A Shimano jellemzően négyszöges és Octalink (Shimano szabvány) hajtóműveket gyártott, míg a Truvativ a nyílt szabványú ISIS megoldást preferálta. Egymás között ezek nem kompatibilisek, illetve integrált hajtóművekkel sem kompatibilisek.
Röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
(#15539) hoffman_ válasza venember83 (#15538) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 18:59:53
hoffman_
nagyúr
Hálás köszönet
Volt amit tudtam azért, de ez helyre tett nagyon. Köszönöm Akkor amennyiben egy nem integrált hajtás lesz a vásárolandó bringámban(amire sok sansz van), úgy a hajtókar körüli munkálatok így néznek ki:
- ha egy integrált SLX-et szeretnék egy Octalinkes Deore vagy ISIS-es Truva helyett akkor:
az egész cumó cserére érett ott középen, és ennyi, azaz új hajtókar, és új csapágyrendszer, régi hajtókar+monoblokk vagy apró, vagy kuka
Ami igazából még érdekelt, csak kihagytam, de fontos, az az, hogy ez mennyire úszható meg vázcsere nélkül.
Adott az SLX htk, és a bringám, ami XY vázra épül, és ISIS Drive/Octalink van benne. A cserét csak az befolyásolja, hogy találok-e olyan csapágyat az új hajtókarhoz, ami átmérőben és tengelytávban optimális a vázhoz, ugye? Tehát az új hajtókartól lényegében nem függ - ha azt veszem, hogy ennek a tengelyhosszát ideálisra tudom megválasztani.
Kapisgálom?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#15540) venember83 válasza hoffman_ (#15539) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 19:07:21
venember83
nagyúr
A csapágyat ne úgy képzeld el, hogy te kell beszerezz két csapágyat. Nem BB30-as hajtómű esetén ezek a csapágyak a hajtóműhöz járnak, csapágyházban vannak, amilyet linkeltem az előbbi hozzászólásban, és kompatibilisek is minden régebbi és jelenlegi (nem BB30-as hajtóműhöz készült) vázzal.
A tengelyhosszal sem kell variálj integrált hajtómű esetén, az is megoldható távtartókkal. Csak monoblokkos megoldás esetén kell a középcsapágyház szélességének megfelelő méretű monoblokkot venni.
(#15541) hoffman_ válasza venember83 (#15540) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 19:09:45
hoffman_
nagyúr
Akkor sokkal átjárhatóbb az egész, mint hittem. Újfent köszönöm
mod:
A csapágy külön beszerzésén nem gondolkodtam amúgy. Az járt a fejemben, hogy mondjuk az integrált esetben, ha elhalálozik a csapágy, akkor egy ilyet kell keresnem megfelelő méretben, és kikap, betesz, kész.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#15542) venember83 válasza hoffman_ (#15541) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 20:19:09
venember83
nagyúr
Az járt a fejemben, hogy mondjuk az integrált esetben, ha elhalálozik a csapágy, akkor egy ilyet kell keresnem megfelelő méretben...
Nincs többfajta méret.
Szívesen.
(#15543) hoffman_ válasza venember83 (#15542) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 20:24:35
hoffman_
nagyúr
Hm, nem akarok értetlenkedni, de akkor ez alapján még egy kérdés
Tehát ha nincs több méret, akkor egy integrált hajtókar csapágyának menete és egy Octalinkes monoblokk menete, amik ugye a vázba illeszkednek, ugyanakkorák? Elég egy tömör igen, vagy nem is.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#15544) venember83 válasza hoffman_ (#15543) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 20:28:49
venember83
nagyúr
Igen, a menet ugyanaz. Illetve régi vázaknál lehet másfajta menet, olasz, francia, angol usw. De egy ideje ez már standard, szerencsére.
rétisün
veterán
nem elég (egy igen vagy nem)
mert méretre (átmérőre) ugyan egyforma, de van olasz és angol menetes váz/monoblokk, illetve ahogy írta venember is, monoblokk esetében a hosszra azért figyelni kell.
mod: megint lassú voltam (nem mintha verseny lenne )
mod 2: a BB30-as szabvány pedig egy másik méret, de ez annyira még nem elterjedt, új(abb) bicajoknál van csak. még.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
(#15546) hoffman_ válasza venember83 (#15544) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 20:34:05
hoffman_
nagyúr
Ezt akartam hallani Köszönet, most már tényleg nincs több kérdésem
rétisün:
A szándék a fontos Neked is köszönöm Olasz/angol különbséget olvastam, de ahogy néztem errefelé nem jellemző az olasz, ha meg mégis van, majd nem olyat veszek
mod:
Igazából valami újabb monoblokkos bicaj van tervben(fér bele a keretbe), viszont az első monoblokk cserét már kiváltanám azzal, hogy integrált csapágyasra cserélem az egész hajtást, ezért is akartam pontot rakni az ügy végére. Köszi még egyszer mindkettőtöknek!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
rétisün
veterán
azért egy monoblokk (2-5-7k) csere jóval kisebb kiadás, mint teljes hajtást cserélni. persze bikemag aprón ki lehet fogni új hajtóművet (is) jó áron, d az is többe van, mint egy monoblokk. arról nem beszélve, hogy spéci szerszám kell a cseréhez (más a monoblokkhoz és más az integrálthoz), vagy szervízdíj, ha nem te cseréled.
(#15548) csabi94: éppen ma botlottam bele tegeyagd fórumtárs hirdetésébe. nem tudom, erre gondolsz-e, de BBB.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
csabi94
őstag
Üdv Mindenkinek! Ha valaki tud jó nyerget használtan, ne tartsa magában! Ilyen (újonnan) 10 ezres bbb ülésre gondoltam, barátaimnak olyan van, pontos típust nem tudok, de ha valaki lát ilyesmit, vagy más fajtát de jó áron, akkor linkelje legyen szíves.
hoffman_
nagyúr
Perszee, tisztában vagyok vele A monoblokkcserét ráhúztam a fejlesztés címszóra Aztán attól függ, hogy a várható időben hogy állok anyagilag, meg érzem-e szükségét. De lévén, hogy előttem van a bringa, amit szeretnék a fenekem alatt látni, de nem tudom megvenni, mert 2x annyi, mint amennyi van rá, így maradnak a kis(ebb) lépés(ek)
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
(#15550) venember83 válasza rétisün (#15545) üzenetére
- Privát
- 2012-01-15 20:54:34
venember83
nagyúr
Csak kényelmes tempóban válaszoltál.
Téma tudnivalók
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC