Az akkutöltésre:
szerintem tökmindegy hogy töltöd, én mindig alapjáraton töltöttem. A normálisabb autókban van feszültségkijelzés, amikor elérte a 25,3-4-5V-ot a Scania akkor leállítottam. Amikben nem volt ilyen, azok meg ketyegtek. Gázolaj volt...
Ez a motorleállító ez egy beállítható opció minden autónál, igazi kretén aki nemzetközis nyergesbe ilyet kér.. ( nekem a DAF 3 perc után áll le - akkor is ha épp a katalizárot regenerálja ).
fesii:
A járművek és szerelvények hossza előírt, túllépni hivatalosan nem tudod. Ahogy írták hosszabb fülke nem fér bele a limitbe - kivéve ha billencsed, tartályod, konténeres félpótod vagy egyéb olyan vontatmányod van, ami nem maxolja ki a lehetőségeket.
A Volvonak volt egy hosszított fülkéje, EXL néven futott, valami 30 centivel volt hosszabb a sima fülkéktől:
Élőben egyszer láttam ilyet, az egy osztrák rakoncás pótos szerelvény volt.
Régebben a Scania gyártotta a Longline fülkéket, azt már abbahagyták valamikor jó rég, ahogy a csőrös T fülkék gyártását is. Viszont van egy holland cég a Vlastuin, ők a mai napig építenek csőröst ús alvázakból és nekem úgy rémlik csináltak már Longline-t is.
[link]
Van egy másik holland cég, ők megrendelésre Stalis fülkésalvázakból csőrös Stratort építenek - potom 200 000 euroért
A tengelytáv az lényegtelen, az én Scaniám is relatív hosszú volt és elmentem vele bárhol ( ugyanolyan alvázhosszra készültek a Loglineok is), ha meg van mellé kormányzott bogi is akkor meg tökmindegy..
Miért nincsenek ilyenek? Mert drágák, hosszúak és mert drágák..
A csőrösnek még úgy ahogy volt is értelme, a Steinernek és a Mobil-transznak sok volt ezekből, viszont a felhasználhatóság az korlátozott..
<tRucKdriFteR>