Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
A kérdés valóban nem volt egzakt, de nem is volt annyira rossz, hogy úgy átlagosan ne lehessen megválaszolni, ha szabad úgy fogalmazni egy időtartománnyal.
Köszönöm HoTaZo-nak, valóban műszaki szempontvól kíváncsiság, érdeklődés, információkra éhség motivál, mikor felteszem kérdéseim a fórumtársaknak.
Remélem nem terhelem feleslegesen a topicot és többnyire jók a kérdések, nem csak a magam szemszögéből nézve, hanem azon fórumtársak részére is kiket szintén érdekel a műszaki téma.
Lenne egy kérdésem:
2003-ban volt Madridban tga-val teszt 495/45 R 22.5 gumikkal a húzón, aminek az eredménye kisebb tömeg(kb 200kg az árú javára) szélesebb nyomtáv, jobb úttartás, kisebb gördülési ellenállás-alacsonyabb fogyasztás.
Hogy hogy nem látni a vontatókon?
Ui: #11396 csibe1: Nem szoktam olyan sokszor feltenni kérdést, de ha valamit nem tudok, inkább kérdezek.
-
Somatom
veterán
válasz
csibe1 #11397 üzenetére
Külön igazolás olyan tevékenységhez kell, ami tachográf által nem rögzíthető. A pihenő nem ilyen. De, ezen kár rugózni, mert a cég miért ne állítana ki egy ilyen papírt? Ugyanúgy nem bizonyítható a pihenő megtörténte, mintha papír nélkül írom vissza a tachográfba. De, akkor egy ilyen papírtól válik legálissá, hogy a telephelyre kimenés után elindulok a kamionnal? Sztem semmivel sem hitelesebb, mintha csak visszaírom.
-
csibe1
addikt
válasz
Somatom #11395 üzenetére
A cég ad egy szabis papírt, amin igazolja, hogy te nem munkával töltötted a 45-öst.
Rajta az adataiddal, hogy ki adta ki a papírt, mettől-meddig tartott a pihenő, céges bélyegző.
Valahol akkor is adnak ha bent volt a kártya. Ha szervizelik, mozgatva van hétvégén a telepen a kamion akkor kivetetik a kártyát, és szintén szabis papír.
A kinti 45-ösnél passzolom a dolgot, mert az még szvsz elég képlékeny dolog; de elég érdekes lesz, ha tegyük fel csak bizonyos szállásról származó papírokat fogadnak el.
Ha meg bármilyen jó, akkor biztos örülni fognak a szállásadók a nyomtatványokkal rohangászó fuvarosoknak. -
csibe1
addikt
válasz
HoTaZo #11390 üzenetére
Nem bántom, csak jó lenne tudni, hogy miért teszi fel a kérdéseket.
Kicsit fura, hogy mindig van valami érdekes kérdése.
Azt biztos észrevenné, ha bántanám."Ha valaki már tud neki választ adni, akkor nem feleslegesen kérdezett."
Szóval teszteli a topikot, hogy tudja-e valaki a választ a kérdéseire?
Esetleg van egy legszakmaibbb kamionos topik verseny amiről nem is tudunk, és ő egy zsűritag?Ma már belépett, de ide a topikba nem válaszolt.
-
Somatom
veterán
Az a papír szted hogy néz ki, mi olyat tartalmaz, amitől nem lesz kamu a visszaírt pihenő? Leírom, hogy isten bizony pihentem a telephelyen és a portás aláírja? Ettől válik hitelessé a telephelyen töltött pihenő? Vagy, a főnök még ráüt az istenbizony-papíromra egy céges stemplit?
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #11393 üzenetére
Attól, hogy visszaírtad, még lehet kamu, mivel nem volt bent a kártya a pihenő alatt. Ezért kell egy írás a szállásról. Kb mint a nem töltöd a 45 órást a fülkében, kell egy szálloda, vagy akármi papír. Igazolnod kell a pihenőt. Ha bent lenne a kártya, és úgy lenne a kilences, az jó. Ha csak visszaírás van, kell egy papír is.
-
Somatom
veterán
válasz
HoTaZo #11392 üzenetére
Tőlünk távozott Chop. Két turnust csinált, a harmadik előtt felhívta a főnök, hogy ne menjen ki, mert nincs munka Schubbodenre. Ez persze kamu, mert egy másik új kolléga kezdett helyette. Magyarul a főnök úgy akart megválni tőle, hogy ha egyszer gáz lenne, akkor visszahívhassa. A háttérben az volt, hogy Petikének nem tetszett, amit csinált. Sajnos, szerencsétlenül jött ki neki mindkét turnus. Háromszor esett ki az ütemből szervíz miatt. Nem tehetett róla, dehát az ilyesmi Petit nem érdekli.
11390:
A kérdés azért volt rossz, mert az eredmény több tényezőtől függ (külső hőmérséklet, motor hőmérséklet, akku állapot, akku töltöttség, stb.), ezért nem lehet konkrét adattal megválaszolni.Zolás:
Ott a tachográfban a GPS. Kiolvasható belőle, hogy a telephelyen dugtam be a kártyát, onnan indultam el. Hogyan, mivel kéne külön igazolnom egy telephelyen töltött és utólag visszaírt pihenőt? -
fesii
aktív tag
válasz
peterattila #11370 üzenetére
Szerintem jobb ha ezeket el sem olvasod.
Én is rakodtam out-ban kétszer az kellett ahhoz hogy hazaérjek hétvégére én sem vagyok szent csak azt magamért tettem!!
Normális helyre kell menni ennyi... Nagyon fontos egy jó betanitò . Nagy cégeket én kerülöm de ez megin csak egy vélemény...
Lehet én vagyok nagyon puhány de amit hivatalosan ledolgoztathatnak velem azt sem bíromHa közeledek ne adj isten a 90 órához akkor csinálok minimum egy hosszú hétvégét.
Annyi hogy néha irigylem akik elmennek mondjuk két hétre a nagyvilágba. Ahhoz hogy 2-3 naponta otthon akarok lenni szerintem emiatt sokkal többet stresszelek mint az átlag. Volt itt egy Gyuri Bácsis kezdő aki átment Somatomhoz? Mióta ott van szegénynek egy karaktert nincs ideje leírnia ide.Ez csak annyi hogy kimaxolják minden percét de igazából szabályosan.
-
HoTaZo
addikt
válasz
csibe1 #11384 üzenetére
Ne bántsd! Joga van kérdezni, ha csak kíváncsi vagy vizsgázik is. Ha valaki már tud neki választ adni, akkor nem feleslegesen kérdezett.
(#11383) Somatom : Nem volt rossz kérdés ez. Őt érdekli.
(#11386) Zolás : Nem mindenki jár arra. Nekem is volt arrafelé tegnap egy kérdésem, ami jól elfajult a végére.
(#11388) zsid:
Banyek, nekem csak zenéből, zenei videókból 150 van. -
Somatom
veterán
"amire nem tudom a választ 100% biztosan, abba bele se szólok"
"külföldi beszállásnál nincs meg a pihenő, de még sosem baszogatták, tehát jól csinálja. Ezekből lesz a legenda"
Ebből két dolog következik.
1.: Csupán legenda, hogy jól csinálom, ha a telephelyre érkezés után elindulok.
2.: 100% -ban tudod a választ arra, hogy hogyan dőlhetek meg, hogyan bizonyítják, hogy a telephelyen visszaírt pihenő nem valós.
Megosztanád velem is ezt a 100% -os tudást, hogy ne csak legenda legyen? -
Zolás
addikt
válasz
HoTaZo #11382 üzenetére
Az itt felvetődő kérdések zömét már feltették egy Facebook oldalon, ahol egy volt kpm ellenőr válaszol, aki átállt a sötét oldalra, és a sofőröknek segít. Csak igyekszem visszaemlékezni a jó válaszra
.
Mondjuk ellentétben a parkolói megmondóemberekkel, amire nem tudom a választ 100% biztosan, abba bele se szólok. Roppantul nem érdekel az én így-úgy csináltam, és nem büntették meg érte dolog. Fentebb a példa, outban rakodik, külföldi beszállásnál nincs meg a pihenő, de még sosem baszogatták, tehát jól csinálja. Ezekből lesz a legenda. -
Somatom
veterán
válasz
csibe1 #11384 üzenetére
Én arra tippeltem, hogy vmi vizsgához kell neki az infó, de nem.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Teodor52 #11381 üzenetére
"Volna itt egy másik kérdésem:..." Behalok ezektől a kérdésektől! Abszolút ne vedd bántásnak! Csak felkiált bennem a tudatlan kisördög: Tököm tudja, sofőr vagyok, nem doktorandusz!
zsid meg Zolás szokott előjönni olyan adatinformációkkal, hogy csak lesek! Tisztelem, becsülöm a tudásotokat, információ éhségeteket, de nekem ilyen szintű gondolat még eszembe nem jutott. -
Teodor52
senior tag
CNG-vel kapcsolatban szerintem az LNG lesz a befutó, mert cseppfolyósított, így energiatartalma nagyobb, ennél fogva azonos térfogatú tartályok esetében hosszabb táv tehető meg kisebb a fogyasztással emisszióval.
Hogy bonyolultabb a rendszer, nem láttam még, de szerintem annyival nem lehet bonyolultabb a CNG-rendszernél, hogy TCO-t figyelembe véve ne érné meg alkalmazni főleg, ha bioLNG-ről van szó.Persze az infrastruktúra még nem olyan nagy mint CNG esetében, de pl Európa szerte LNG töltőállomás egyenlőre a fő közlekedési útvonalak mentén 400-nál is több van(PAN-LNG Projekt keretében Szigetszentmiklóson is van már egy) és kb 200 építés alatt áll gyorsan kitudják építeni.
Volna itt egy másik kérdésem: egy beindítást követően mennyi idő kell, hogy visszatermelje a generátor azt az elektromos energiát amit indítással kivontunk az akkumátorból?
-
Somatom
veterán
válasz
peterattila #11379 üzenetére
Mi is csak sofőrök vagyunk, de ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy az itteniek többsége is egyetért abban, hogy ha egy cégnél elvárás a túlmunka és a túlvezetés, az az álmoskönyv szerint nem jelent jót.
-
peterattila
aktív tag
Aki most kezdő és az elején rendesen megtanul mindent ahogy kell, nem halgat az ilyen parkolói egyetemet végzett kollégákra.
Bennem mindig van bozonytalanság, hogy hiába bújtam az okosságot, mert jön egy szaki 10 év múlttal és kiröhög, hogy ezt sem tudod? bevisz a málnásba, ahogy illik. Tanulópénzt meg kell fizetni. Meg kezdőként szól a főnök, hogy ezért vettelek fel? -
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
válasz
peterattila #11370 üzenetére
Nincs drákói szigor, pont ez a baj.
Van egy rakás szabály, aminek a fele rossz. Van egy erre nem minden esetben alkalmas infrastruktúra és van a jóvanazúgy hozzállásAki most kezdő és az elején rendesen megtanul mindent ahogy kell, nem halgat az ilyen parkolói egyetemet végzett kollégákra akkor szerintem kezdőként most jobb dolgod lenne, mint 15 éve. Akkor még teljesen normális volt a simliskedés, most meg azért már a fuvarozócégek nagyobb része tisztán csinál mindent.
-
HoTaZo
addikt
válasz
peterattila #11370 üzenetére
Amikor én kezdtem a szakmát, akkor pottyant több olyan ítélet, hogy a sofőrt felfüggesztettre és komoly pénzbírságra, a főnököt meg annak többszörösére és letöltendőre ítéltek (bealvás, házba rongyolás, halott is volt).
Ekkor megijedtek és nagyon visszafogták magukat a főnökök. Persze, egy-két szabispapír utána is elkészült, de igencsak rendet tettek a portájukon. Aztán jött a Kelet-Európai dömping...
Nemhiába kardoznak annyit a franciák... -
csibe1
addikt
válasz
Somatom #11371 üzenetére
"A fuvarozó cégek pofátlan hozzáállásának a következménye"
Pontosan, és néhol megy a kóstolgatás folyamatosan, hogy vállald már be, mert eddig mindenki megcsinálta, ne lógj ki a sorból blablabla; aztán ha gond van akkor meg akár le is tagadják, és a sofőr fizethet mindent, mert hiába mutogat(na) a cégre.
Utána meg csodálkoznak a cégnél, hogy elmennek máshová az emberek; és nem értik vagy nem akarják érteni, hogy miért. -
Somatom
veterán
válasz
peterattila #11370 üzenetére
A "drákói szigor" már egy következmény. A fuvarozó cégek pofátlan hozzáállásának a következménye (kivéve a fülkében töltött 45 -ös tiltását, mert az a gusztustalan lobbi következménye. Dehogy akar az EU tisztességes versenyt!)
-
peterattila
aktív tag
Bár egyelőre kívülállóként olvaslak benneteket, de talán az ennyire drákói szigor is közrejátszik abban, hogy kevesen vállalkák be ezt a melót. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ne legyen fegyelem, de sokszor azt érzem a történeteitekből, hogy a fürdővízzel együtt a gyereket is kidobták. Ilyenkor mindig elgondolkozok azon, hogy tuti biztosan kell ez nekem? Ezt akarom csinálni? Amilyen szerencsém van, kezdőként tuti beleszaladnék akkora pofonokba, hogy a fal adná a másikat
. Pedig magát a vezetést, fuvarozást szeretem, de a horror történetek elgondolkodtatnak erősen.
-
zsid
senior tag
válasz
Mcrazy #11368 üzenetére
A lényeget a végére elfelejtettem. Magyarországon ezek elmennek, még sok esetben az EUban is. Itt Svájcban pl már nem. Itt minden apró hülyeségért ugrik a jogsi és úgy megcsekkeznek, hogy sírva fakadsz. Itt úgy kell dolgozni, ahogy a nagy könyvben meg van írva és nem éri meg ilyen bohóckodásokba belemenni, mert hamar hajléktalan leszel.
Egyik ismerősöm most költözik haza, mert korábban már volt eltiltása most meg egy elbambulás miatt ( falu végén beleszaladt a trafiba 90-nel) eltiltották két évre a vezetéstől és az sem biztos, hogy utána újra vizsgázhat.. ( nyilván ennek komoly előzménye volt korábban).
Amíg otthon és az EUban ilyen himi-humi büntetések lesznek addig marad az örök igazság, miszerint "amíg lószar is van addig lesz veréb is" . Kicsit ott is szigorítanának akkor ezek megszűnnének. A pénzbírság az nem segít, meg amíg ilyen OUT-os dolgokkal ki lehet bújni a bünti alól. Ha súlyos szabálysértésért instant eltiltás járna, akkor hamar ritkulna a szakma.
Dolgoztam én is olyan cégnél, ahol felvételkor megmondták, hogy mi a matek, ha elfogadod jöhetsz, ha nem akkor ez nem a te leendő munkahelyed. A góré úgy lomizza össze a korongos autókat, mert belföldön a 60 koron/két menetlevéltömb még mindig egyszerűbb és kisebb rizikó, mint a két kártya/márgnes/kapcsoló buli - 30+ autós cég..
Szerintem lehet a tűzzel játszani, és a kis szabálysértéseket alkalmanként el lehet játszani ( kis túlvezetés, nyomtatással; két heti vezetési idő stb.. ). De ilyen OUTban meló után műszakot tolni... -
Persze, lehet a tűzzel játszani, de ki égeti meg magát? Az általad említett 2000-€ büntetés biztos, hogy 2 pontot is húz magával itt Ausztriában, ahol 3 pont után bevonják a jogosítványt min. 3 hónapra és újra kell vizsgázni. Melyik cég fog tovább alkalmazni jogsi nélkül?
Nincs olyan, hogy muszáj megcsinálni. Ahol ez az alapelv ott mind a sofőrök cseszték el. -
zsid
senior tag
válasz
Mcrazy #11366 üzenetére
Szerintem jelentős különbség van az EU/nem-Eu dolgok, de kelet és nyugat között is. Amíg nemzetköziztam apró stikliket mi is bevállaltunk, pl:
minimál túlsúlyt azt simán vittünk engedély nélkül, viszont a mi autóink erre voltak vizsgáztatva. Az én Scaniámnak 70t össztömegre volt eltérési engedélye, a pótkocsira már nem emlékszem, de asszem 52 tonnáig kaphattam úgy engedélyt, hogy nem vagyok sehol tengelyes ( úgy a legolcsóbb). Most ha 44 helyett 45 vagy 46 volt összben azzal nem foglalkoztunk, mert a 6 és 7 tengelyes szerelvényeknek ez nem volt gond. De azért ugyanezt bevállalni egy 40 tonnás, főleg retarder nélküli szerelvénnyel már picit másabb
Ha olyan helyre mentünk akkor ugyenezekre a szerelvényekre ki volt váltva az útvonalengedély..
Vagy épp én is elvittem a 45 lábas kontit kiváltott engedély nélkül, azzal meg már túlméretes voltam ( azt egyszer meg is kúrtak 2000 eurora),mert 16,5 méter helyett 17,4 volt a szerelvény ( nekem egy forintomba sem került).
Tök más az, ha ezt-azt picit megszegsz, de tisztában vagy azzal mit csinálsz, mint az ha ész nélkül csinálsz minden hülyeséget..
De azért mondjuk egy sok órás kiutazás után a f@szom se állna neki outban rakodni, hogy utána lenyomjak még 15 órát -
válasz
Somatom #11364 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy mit kap a cég, hanem az, hogy a sofőr még egy szemernyit se lehessen kapcsolatba hozható az adott szabálysértéssel.
Velem nem járna jól egyetlen nemzetközis cég sem. Hamar kirúgnának, mert nem vállalok el semmilyen szabályellenes munkát. Mint korábban írtam, engem is megkörnyékeztek a cégnél a túlsúllyal, de nem sikerült megtörni. Hivatkoztak másik cégnél lévő kollegákra, akik megcsinálják. Mondtam is, hogy akkor ilyen esetekben őket kell hívni. Volt olyan eset, hogy pár km-re voltam a cégtől és egy olyan áramfejlesztőt kellett volna elhozni, aminek a külső tankjában a megengedettnél több üzemanyag volt. Mondtam, hogy nem tudom elhozni, mert szabályellenes. A megoldás az lett, hogy leszívták az üzemanyagot és utána el tudtam hozni. Utólag mondtam a cégnél, hogy megoldható a jövőben az ilyen probléma is, ha elvégzek egy ADR tanfolyamot, de akkor 200-€ nettót kérek a fizetésemhez. Gondolom tudjátok a választ. Én is tudom, hogy mit fogok megint mondani a következő, hasonló esetnél.
Mielőtt bárki azt gondolná, hogy majd kirúgnak egyszer, azt mondom, hogy meglehet, de azzal a probléma nem oldódik meg. Feltéve, ha találnak egy bólogató kutyát. Én nem vagyok az és nem is leszek. Mivel a munkám gépszállítás, ezért nem elég csak bólogatni, mert abból könnyen baj lehet. -
Somatom
veterán
válasz
Mcrazy #11363 üzenetére
Az meg legyen a cég problémája! Én nem hullajtanék értük krokodilkönnyeket, mivel tudtak az egészről. Kihívhatták volna a sofőrt egy nappal korábban és fizethették volna azt a napját, vagy állíthatták volna rampára a pihenője után. De, nem tették, hát viseljék a következményeket!
-
válasz
Somatom #11362 üzenetére
"Ja és mi van akkor, ha kivisznek vasárnap este 18:00-kor,"
Én erre reagáltam, ez nem a telephely. Valahogy oda kellett jutni és az autót valakinek a rampára kellett tenni. Egyébként a port a cégen verik el, nem a sofőrön. A cég ezt később hogy rendezi a sofőrrel, az már egy másik kérdés. -
A napokban olvastam a Tacho Center oldalán, hogy két sofőrt tacho manipuláláson kaptak. Az egyik (vagy a cége) 10.000-€ a másik 18.000-€ körüli vagy több büntetésnek néz elébe.
Mikor jut el már az emberek fejébe az, hogy ez nem a "Lopjunk el egy almát, hátha nem veszik észre" történet?
A saját bőrömön tapasztalom itt Ausztriában, hogy ha nem lenne tacho az autóban, akkor nem lenne munkaidő vége és nem lenne ebédidőm se. Ez a berendezés és a hozzá tartozó szabályok tartják kordában valamilyen szinten a munkaadókat. Tessék megbecsülni! -
válasz
Somatom #11354 üzenetére
"A kártya behelyezése előtti tevékenységekért ő nem lehet felelős."
Ez igaz, de igazolnia kell neki, vagy a cégnek, hogy nem Ő, hanem a Gobbi Hilda lovasszobra vezette az autót egyik rampáról a másikra. Ahogy zsid is írta, addig megy ez a dolog, amíg egy "nagy hal" fogásában reménykedő ellenőr nem rúgja fel a szaros vödröt és egy telephelyellenőrzésen nem fingatják meg a céget.
Mindannyian tudjuk, hogy a korsótól függ a vízhordólány szüzessége. -
zsid
senior tag
válasz
KAMELOT #11352 üzenetére
Az a baj, hogy nem vagy tisztában az OUT jelentésével. Az OUT-ot mentes tevékenység végzésekor használhatod, pl billenccsel egész nap a bányában ( amikor nincs semmilyen közúti fuvarozás, ha van akkor nem lehet), forgalomba nem helyezett jármű esetén, nem 561-alá eső tevékenység végzése esetén, egyéb felmentés ( árvíz, fegyveres testület) esetén, 3,5t-s vonójárművel vontatmány nélküli közlekedésnél..
Telephelyen belül nem használhatod az OUT-ot és kártya nélkül sem vezethetsz OUTban, mert a rakodás az NEM MENTES TEVÉKENYSÉG. Ezért írtam, hogy ugyanaz a csalás, mintha mágneseznél.
Ezzel mondjuk út közben téged nem büntethetnek, de egy kontroll után kimehetnek telephelyellenőrzésre és ott a cégednek mindennel el kell tudnia számolnia, ha nem tud az egy nagyobb cégnél pár tízezer euró. Azért az ellenőrök sem hülyék, hogy ne vennék észre vasárnaponként a pár óra OUT-ot majd OUT ki, kártya be és go.. Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki a világon bekajálja?
Nem akarok tippeket adni:
aki már bent van betolja simán kártya nélkül a kocsikat rámpára, ha kell leáll, a végén nyomtat egy szalagot, az irodában lefénymásolja, a raktáros lebélyegzi, aláírja, a cég meg kijelöli a raktárost telephelyen belüli mozgásra és innentől minden kártya nélküli rakodás tiszta és védve van. Nyilván ugyanúgy illegális, mint az outos rakodás csak ezzel gyakorlatilag csak a helyszínen lehet lebukni, egyéb esetben nem és a cég is védve van.Az a baj, megint jött valami hülye aki kitalálta hogy az OUT az jó, a többiek meg bekajálták, mert mind átaludta a GKI-t.
-
-
zsid
senior tag
válasz
Teodor52 #11349 üzenetére
A gyorsítás független a domborzatkövető tempomattól. Ha nem az volt, hogy valakit meg kell előzni a fizetőkapunál, mert feltart akkor én a Scaniában 15km/h felett visszanyomtam a tempomatot és felgyorsított magának.. Ha ultra energiatakarékosan akarsz közlekedni akkor a helyi lehetőségeket kihasználva óvatosan felgyorsítasz ( közben szopatod a többieket a pályán ) és felnyomod a tempomatot.
A hosszú távú pályázós fuvaroknál nincs akkor jelentőssége ennek, mert kevés a nulláról felgyorsítás, ha meg valami városi terítós vagy hegyi melód van akkor meg úgy is tökmindegy..
Ezek a tankönyvé kétharmad-gázpedál lenyomásos dolgok jók, csak baro miessze vannak a való élettől.
Az lng szerintem nem lesz befutó, túl komplikált. CNG-s kúthálózat van, illetve Európában viszonylag egyszerűen létesíthető CNG kút, autók mellett buszok is jelentős számban gurulnak CNG-s motorral.
Svájcban van már néhány hidrogénkút, kell a hidrogén cellás hibrideknek, most étt a héten forgalomban az első 7 hidrogéncellás Hyundai teherautó ( más eddig is volt ) és két nagy üzletlánc is hidrogénesre akarja cserélni a teherautóflottáját.A CNG-nek és a hidrogénnek is több jövőjét látom, mint az LNGnek.
KAMELOT:
"OUT ebben az esetven segíség neked, mert így a munkaidő 21:00---12:00 van. Inkább így csinálják minthogy kifussanak a munkaidőből. "Ugyanolyan segítség, mint a mágnes vagy a kapcsoló...
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkpad L13 Yoga Gen4 X360 Érintős! Ryzen 7 Pro 7730U 16GB RAM / 256GB SSD Magyar
- Asus ROG Strix XG27ACDNG - Újszerű
- Intel Core i9-10900 processzort keresek megvételre MA
- HP Z840 workstation 1450W 2db XEON 2697 v4 36MAG,256GB DDR4, Quadro P6000 24GB/M6000 24GB/P5000 16GB
- Fujifilm GFX50S II Garis + GF 50mm F3.5 R LM WR + 3db akkumláltor + Urth Core nyakpánt
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest