- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fecogame: A csámcsogás
- sziku69: Szólánc.
Aktív témák
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
burgatshow #4399 üzenetére
Hazárd Megye Lordjai Autósiskola!
-
burgatshow
veterán
Magunk közt szólva, nem rajongok a dieselekért, mert itthon csak benzines kocsi volt/van mióta az eszemet tudom, másrészről pedig, szeretem, ha lehet az autót picit húzatni! Annak meg van a filingje, mert úgy tudom, hogy a dieseleket nem nagyon lehet pörgetni. De lehet h rosszul tudom.
Of course, legyek túl mindenen és legyen kezemben a rózsaszín plasztikkártya.
Az utak meg no comment.
DM-Fan: Ha nálatok két kocsi közé be kell farolni, akkor kérném az iskola nevét!
[Szerkesztve] -
DM-Fan
nagyúr
válasz
sasa311 #4395 üzenetére
Nem feltétlen arra gondoltam, hogy nem 15 cm-re állsz meg a járdától, hanem mondjuk 25-re, mert ugye ez nem igazán nevezhető hibának, hiszen a 30-as tűrésbe bőven belefér.
De mikor én tanultam anno, akkor egyesek úgy mentek át a rutin vizsgán, hogy igazából be sem tudtak farolni két autó közé, csak mákjuk volt, mert nem azt húzták.
Na mondjuk én ezektől félek, mert nagyon nem szeretném, ha majd az én autómnak nyomná meg a lökhárítóját, mikor már az utakon garázdálkodik.
Arról nem beszélve, hogy egy csomóan nem tanulják meg rendesen kezelni a váltót és szenved alattuk a kocsi.
A kormányfogás meg úgyis kialakul mindenkinél, valakinél túlzottan is lazára sikeredik.
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
válasz
burgatshow #4394 üzenetére
Akkor hajrá!
Rájöttem, hogy ma Budapesten az aszfalt felszedése nem egy nagy művelet, még egy Trabant is meg tudja csinálni, annyira szarok az utak...
Azért irigyellek is a dízel Polo miatt. Szerintem bele fogsz szeretni, ha nem zavar a traktorhang.
Múltkor sikerült úgy kilőnöm elsőként egy zöld lámpánál, hogy amikor visszanéztem azt hittem a többiek megint pirosat kaptak. Ahhoz képest hogy még tök amatőr vagyok, szerintem a váltás 1-es és 2-es között nem tartott 1mp-nél több ideigNa jó, 1000-ből 1x összejöhet ilyen jól...
[Szerkesztve] -
burgatshow
veterán
Hát nem tom! A leges legelső pedálkezeléstől eltekintve, egész jól megy. Jó nem azt mondom, hogy úgy megy mint apámnak aki több mint 20 éve vezet, de például már gond nélkül megy a váltás, úgy, hogy nem bőg fel a motor. (Az már más kérdés, hogy az új autóknál 1 pici felpörgés váltásnál normális, mert a computer így stabilizálja a fordulatszámot, de van rá kiskapu!
1 hangyányit előbb kell levenni a lábad a gázról, mint hogy lépsz bele a kuplungba!
)
-
sasa311
veterán
Hát attól függ mit nevezel járműkezelési gondnak...
Azt, ha nem tud váltani vagy 2 kézzel kapaszkodik a kormányba vagy azt, ha nem érzi pontosan, hogy hol a kocsi eleje-hátulja?
Amúgy én emlékszem, hogy még a 20.órám környékén is görcsösen 2 kézzel kapaszkodtam a kormányba, aztán ez hopp, elmúlt. Akkor bennem most nincs meg a célzóvíz? -
DM-Fan
nagyúr
Jó, nyilván kézség kérdése is, de hidd el, hogy nem felejted el 1 hét alatt, amit akkor tanultál. Ez pont olyan, mint a biciklizés. Az oktatóm is azt mondta, hogy általános tapasztalat, hogy akinél a 10. óra után még fennállnak a járműkezelési gondok, az később sem fogja tudni rendesen megtanulni, mert valami ''hiányzik''. Vezeti fog tudni, csak nem olyan biztonsággal, mint akinél megvan a ''célzóvíz''.
Gondolom érted, hogy értem. -
amargo
addikt
Én is kulacsozom haverommal szerintem elég annyi, bár elsőnek olyan helyekre akart beparkoltatni.. leizzadtam!
Amúgy bőven elég az a 10 óra rutin, aki annyi alatt nem tanulja meg érezni az autót, az inkább ne is akarjon jogosítványt.
Ezzel nem értek1et én Kb 16órát vezettem, hetente tudtam elmenni oktatásra sőt volt, hogy 2hét volt 1-1 oktatás között, azt ne akard bemesélni, hogy így pikk pakk ráérzel a kocsira. Nem órához kell kötni, hanem idő intervallumhoz. -
amargo
addikt
Igen láttam is, GRAT hozzá!
Én most filozóm, hogy egy fullos 1,5ös 90' es Lancert ~400alatt
Vagy ezt, amit fentebb említettem. Igazából nemtudom mit ér egy ilyen Colt 600-650környékén mennek az autó piacon.. annyit tuti nem tudnék adni érte. De erőssen fontolora vettem, mert ha 500-600közé sene, amit elkérnek (elvileg valami 580nyi hitel van még rá és ha egybe lenne fizetve, akkor kevesebb is lenne gondolom).
Szal nem mind1 az a 6év..
No most ezen agyalom, meg hogy jöv héten kitalálják e már végre, hogy fizete a megrendelő, ha nem akkor nincs kocsi -
Brumi
senior tag
Hát igen. Már régóta olvasgattam a topikot és láttam, hogy szeretnél egy ilyen kocsit. Remélem sok örömöd lesz benne és meghálálja a törődést! Annyira jó érzés, mikor valakinek egy régi álma teljesül. (Nekem egy új Jaguar XJR az álmom, de arra úgy érzem még sokat kell várni
)
Én is már régóta vágytam autóra, de ''vén'' fejjel, csak 24 évesen lett jogsim. Aztán utána jött a gondolat, hogy 25. szülinapomra megveszem magamnak ezt a csodát. És azon a napon szépen meg is rendeltem
Nekem nagy élvezet, hogy ha szépen lemosom, akkor utána csillog-villog, és mindig le is törölgetem mosás után viledával, hogy nehogy rászáradjon valami és foltos legyen. Már alig várom, hogy a héten rátegyem a szép nagy kerekeket a felnivel (na azért mindenki jól lehülyézett amikor megvettem). -
tildy
nagyúr
Értem én, hogyne érteném. Hát remélem nálam is beválik ez a ''vén'' csotrogány. Avagy serdülő tinilány
Évek óta ponyt akartam. És most, msot végre van... Remélem minden úgy jön be az életemben a későbbiek soán is, ahogyan itt a fejemben kialakul róla a gondolat. (Upsza a végén még loganem lesz valamikor
)
-
Brumi
senior tag
Persze tök igazad van, de annyira fantasztikus érzés, amikor tudod, hogy Te használod először az autót. Igazából az is az új autó mellett szólt, hogy hosszútávon meg akarom tartani, akkor pedig jobb, ha nálam van a születésétől kezdve. Ugyebár ki tudja, hogy hogyan járatták be... pl lehet, hogy állandóan pörgette a motort, miközben az első 1500 km-en 3000 fölé nem nagyon szabad húzni. Vagy hogy kerülgette-e a kátyúkat, vagy letojta és mindbe belement. Ilyeneken nem kell filóznom és legalább jár rá a 2 év gari. Vagy hogy olyan színű e, és hogy benne vannak e azok az extrák amik nekem fontosak. Ebben van tempomat, mert nekem kellett, de ilyen kicsi autókban ez nem igazán szokás. Meg én kértem a sportfutóművet gyárilag, ami szintén nem egy sűrű dolog.
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
válasz
Kis Fraky #4374 üzenetére
Mázlista
A Totalcaron egy csomó ember írta, hogy az ablakemelő elromlott, van aki egymás után 3x vitte vissza. Bár erre azt mondom, ez legyen a legnagyobb baja az autónak! Ott még nem hagyott sehol a másik sem, és a teljesítménnyel sem volt semmi gond. Ugyanezzel a motorral megpakolva ment 190-et, ami elég becsületes teljesítmény, de ha kell, akkor nyugisan vezetve elmegy alig több mint 5 liter benzinnel.
-
tildy
nagyúr
Miért nem vettél akkor egy még garis 1-2 éves használtat?
Árban is jobb.
Huh nehogy félreértsd, csak én pl. azt tenném, ha gondolkoznék viszonylag új autó vételén.
Kis fraky :'' mert német márka és a német egy nagyon megbízható kényelmes autó!''
Na tudnék mesélni a ''német'' minőségről... (na nem autógyártás terén... De azért mert valami német, még nem biztos, hogy mag a a tökély.)
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
Ennyi lúzert...
Még mindig Fraky-n pörögtök?
Szánalmas... -
Brumi
senior tag
Bevallom őszintén használt autót nem akartam venni, mert régen egy ilyennel már nagyon befürödtünk. 200k-ért megvettük és utána még az árának a többszörösét költöttük rá, de még így is hulladék volt. Ez volt a 90-es évek közepén.
Én nagyon ragaszkodtam emiatt ahhoz, hogy új autót vegyek, és hát mielőtt ezt megrendeltem nagyon elgondolkoztam az új Passaton (mert megalomán vagyok), de a biztosításra elment volna a fizum nagy része. Másrészt nem fért volna be a garázsunkbaHa ezzel megtanulok vezetni rendesen, akkor nagyon szuper lesz, aztán majd ha lejár a hitel sok év múlva, akkor veszek mellé egy új Passat Variantot családi autónak ez meg megy a páromnak. (Addigra felépítünk egy másik garázst is.) Egyébként nem tehetek róla de VW mániás vagyok (csak azért nem Audi mert az brutál drága).
KisFraky-nak:
A családban már van egy Polo, amit újonnan vettünk és most 5 éves. Eddig semmi baja nem volt (csak az ablakemelő romlott el 2x, de az minden VW-nél elromlik).
[Szerkesztve] -
Kis Fraky
aktív tag
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
burgatshow #4363 üzenetére
A vizsga előtt nézz szét a neten! Pl. javaslom:
[link]
Itt a középső oszlopban találsz teszteket! Ezeket csináld meg párszor, koppra ugyanezek a kérdések vannak a vizsgaprogramban is, csak a felület más.
Anno én is 0 hp-set írtam. 10 percig se voltam benn. Meg is kérdezték, hogy ugyan normális vagyok-e?
A diesel-től meg ne félj, sokkal könnyebb azon tanulni. Elindulásnál még gázt sem kell adnod, csak jön föl a kuplung és már gurul is az autó. Úgymond le se tudsz vele fulladni, ha nem kapod le hirtelen a lábad a kuplungról. Ha viszont diesel, akkor ugyebár ne nagyon húzd 2500 fölé a Polo-t! De ezt majd fogja mondani az oktató is.
[Szerkesztve] -
KrAt
veterán
válasz
burgatshow #4363 üzenetére
Hajrá, nem kell félni, úgyis sikerülni fog
Én is úgy mentem oda, hogy úristen, mi lesz most, aztán kijöttem 0 hp-al -
-
Brumi
senior tag
válasz
burgatshow #4363 üzenetére
Bár én 2004-ben még a rég rendszer szerint csináltam a kreszt, de szerintem ez a számítógépes vizsga sem különb. A trükk annyi, hogy 10szer végig kell csinálni a tesztkönyvet és törekedni kell a gyorsaságra. Asszem én 2 hibapontot csináltam akkoriban
A dízeles az marha jó, odalépsz neki és felszedi az aszfaltot (bár nyílván nem ezzel fogod kezdeni). Én azért nem vettem azt mert ritkán használom a járgányt és nem érte volna meg a fél millió pluszban.
Mindent bele! -
burgatshow
veterán
Igen, az iskolánál mind a 12 autó diesel. Szóval kicsit félek, mert egyenlőre még csak az itthonihoz volt szerencsém, az meg benzines és kicsit máshol van a kuplung - gáz egyensúlya, de csak belejövök.
A kreszhez meg köszönöm, nagyon nagy szükségem van rá, mert ugyan tudom, de félek 1 kicsit tőle. -
Brumi
senior tag
válasz
burgatshow #4361 üzenetére
Sok sikert a kreszhez! És persze utána a kis Polohoz! Annyit tudok tanácsolni, hogy próbálj mjad később úgy váltogatni, hogy a fordulatszám 2500 környékén legyen, mert alatta elég vérszegény a motor. A másik dolog a fék amivel vigyázni kell, mert eléggé be kell nyomni. Sokáig nem nagyon fog, aztán hirtelen elég erős lesz. Nekem az 1,4-es 75 lovas benzines van, de az oktatóknak inkább az 1,4-es dízel szokott lenni. Az elég komoly szerkezet. A kormány nagyon pehelysúlyú, túl sok visszajelzés nincs az útról, úgyhogy észnél kell lenni. Aztán vigyázz az oktató autójára!
Ahogy korábban leírtam, egy kezesbárány, szerencsés vagy ha ilyenen tanulsz. Én egy 9 éves Suzukin tanultam, amiben még szervókormány sem volt.
-
burgatshow
veterán
Nincs is jobb annál egy frankó téli nap reggelén, amikor a motor még hideg, esik az alapjáratod és fékezésnél 2 lábbal nyomod a 3 pedált, hogy lassulj, ne fulladj le és közben tartsd a fordulatszámot!
Na de gonosszág kikapcs, ügyes vagy te!
Brumi: szép autó, én is ilyenen fogok tanulni nemsokára (jövőhéten ha szerdán kreszből átmegyek).
-
Brumi
senior tag
Nekem van jogsim, sőt kocsim is, ahogy fent már be is linkeltem. Én csak 1-2 dolgot akarok majd gyakorolni, de igazából a páromat szeretném kicsit tanítgatni, hogy tudja vezetni az autómat. Neki 10 éve van jogsija, de még nem vezetett egyszer sem.
Azt hiszem tényleg ez a palackos-parkolós megoldás marad, mert ez a legegyszerűbb. Én most már lenyomtam kb 1200 kilométert, úgyhogy bizonyos szinten már rutinosan mennek a dolgok, de ez az emelkedőn való elindulás azért is idegesít, mert nálunk szinte csak dimbes-dombos utcák vannak. Nem akarom hogy egyszer véletlenül belecsússzak valami büdös bunkóba aki rámáll. Sokszor ha már észreveszem hogy túl közel jönnek, akkor a lámpánál elkezdem a pedálokkal való játszadozást, hogy zöldnél ki tudjak lőni és ne kelljen mással foglalkozni.
A vizsgáim nekem elsőre meglettek (minden), így annyira nem érzem elveszettnek magam.
A következő utam egyébként kedden a Sportaréna lesz, megyek a Mode koncertre.Csak tudjak megállni a mélygarázsban valahol. Megnéztem, hogy csak 160 férőhely van...
[Szerkesztve] -
DM-Fan
nagyúr
Amikor én tanultam, akkor a hivatalos, oktatóval való vezetés mellett eljártam privátban is, csak úgy poénból. Kerestünk egy jó nagy parkolót (csomó ilyen van), ahol a kutya se jár, kivittünk pár műanyag ásványvizes flakont, megtöltöttük vízzel. Azok voltak a bólyák. Leraksz belőlük párat, simán lehet velük szimulálni a két autó közé betolatást, célmegállást, stb. Nem kell ezt túldramatizálni.
Amúgy bőven elég az a 10 óra rutin, aki annyi alatt nem tanulja meg érezni az autót, az inkább ne is akarjon jogosítványt.
Amúgy sztem alkalmas helyet sok helyen találsz, pl. Hajógyári Sziget. Keresel valakit, akinek van jogsija, kiviteted magad, keresetek egy nyugis és helyet cseréltek, aztán mehet a tolatgatás, parkolgatás. Sokan csinálják, nincs is ezzel semmi baj.
Én hál' istennek eléggé érzem az autó szélét. Az oktatóm mindig aggodalmaskodott, hogy nagyon merész vagyok, és mindig kb. 5 centire állok meg a padkától. Miért, nem így kell? - kérdeztem. Azt mondta, hogy de, csak nem nagyon szokott menni ez a kezdőknek így és csodálkozik. Mondom: sorry.
Vizsgám után is mondta, hogy majdnem belenyúlt a kormányba, mert azt hitte, hogy lekapom a tükröt a másik autóról a parkolásos feladatnál. Mire mondtam, hogy ne nézzen már lúzernek, volt még 3 centi a két tükör között.
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
Az még csak-csak megy hogy tolatva beálljak két kocsi közé, de a járda mellé parkolás már abszolút nem megy. Még akkora helyre sem tudok beállni, hol 3 kocsi elférne. (Erre nagyon nem vagyok büszke). Ilyenkor jön az elő, hogy baromira féltem a kocsit és nem merek közel menni a másikhoz. Remélem előbb utóbb belejövök, mert már unom a bénázást... Amikor hoztam el a szalonból, akkor legalább 5 évet öregedtem, annyira féltem.
És gratulálok az autódhoz! Tudom mekkora dolog, ha az embernek van saját járgánya.
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
Köszi! Hát az is jó messze van
Tényleg ez a probléma, hogy a legtöbb pálya az zárt, általában az iskolák tulajdonában van és senkit nem engednek be. Ahova én jártam, annak a Kén utcában volt telepe, de az le van lakatolva, ha nincs ott senki. Ami a pályaudvar előtt van az tök szabad, megvan minden kellék, és bárki használhatja. Azon gondolkoztam, hogy ilyen célra mennyire jó egy Auchan parkolója? Ha este mennék akkor kevesen lennének és biztos csomó üres hely lenne (és még a csíkok is fel vannak rajzolva
). Hozzám a solymári Auchan van közel, lehet hogy az jó lenne... Bár ott nincs olyan emelkedőn elindulós rész...
-
amargo
addikt
Én az Alfát (ahol én is tanultam) csak nem tudom, hogy idegen bemehet-e oda? Az Albertfalvai kitérőnél van (Kondorosi uszoda arra van).
Más ma én is voltam kocsit nézegetni.
96' os Mitsubishi Colt 1,3 130e km.
Csak az árával vannak gondok. Na de majd ez is kiderül, ha meglesz valami én is linkelek.. legalább azért, hogy mire figyeljetek az utakon -
Brumi
senior tag
Ja és lenne egy kérdésem: nem tudja valaki, hogy hol vannak Budapesten (elsősorban Budán) olyan gyakorlópályák, ahol a rutinhoz szükséges dolgokat lehet megcsinálni? (Parkolás, gyorsítás stb.) Egyről tudok a ferencvárosi pályaudvar előtt, de az túl messze van nekem.
[Szerkesztve] -
Brumi
senior tag
Köszi!
A kocsit gyakorlatilag 0 kilóméteres jogsival vettem (értelemszerűen ez az első autóm), így majd összesz...tam magam mire hazahoztam. A probléma ilyenkor csak az, hogy nekem kell bejáratni a kocsit és a kocsinak meg engem kell bejáratni.De nagyon készséges jószág. Az volt a legnagyobb baj, hogy amikor átvettem be volt kapcsolva a tempomat rajta és nem tudtam miért rosszalkodik és nem megy olyan dinamikával. Aztán pár nap után jöttem rá, és azóta hasít rendesen.
Tudom, sokan lehülyézik, aki friss jogsival vesz 0 kilóméteres autót, de úgy gondoltam bevállalom a kockázatot, és inkább óvatos leszek. Mostanra kezd az autó is és én is belejönni a dolgokba, bár még mindig előfordul, hogy bénázok.
És ha már a topic fő témáját is figyelembe veszem, szerintem az a legnagyobb gond, hogy eléggé elhanyagolják az emelkedőn való elindulást. Nekem nagyon nagy problémát okoz még most is, hogy egy meredekebb úton ne kézifékkel induljak el, hanem a pedálok közötti gyors váltással. -
Brumi
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam belinkelek 3 fotót az autómról. Bár a képek sajtófotók voltak a VW-nél (kivéve az utolsó), de az enyém egy az egyben így néz ki, csak más alufelnik vannak rajta (illetve csak lesznek mert jelenleg még téli gumikkal gurulok és a 16-os alufelnire lesznek rátéve a nyári gumik).
[link]
[link]
[link]
Nagyon szeretem ezt a járgányt, mert hihetetlenül kényelmes. Még sajna túl sokat nem mentem vele, mert nagyon kevés a szabadidőm és munkába meg nem ezzel járok.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
KrAt
veterán
Műszakin tudom, h nem megy át, csak az még 1 év, azért mondta fater, h ráér..
Rendőr nem lényeg, mert apu is az(csak halkan jegyzem meg, még a papírokat se szokták elkérni igazoltatáskor, apu megmutatja a rendőrigazolványát, azt helló
) Szal ez se indok.. Akkor asszem elviszem én a verdát, ha már fater nem akarja. Mert akkor meg csöcs van, ha továbbreped.. Azt nemkéne...
Amúgy köszi a választ! -
KrAt
veterán
válasz
jerry311 #4340 üzenetére
Áá el is ment a kedvem a kérdezősködéstől
Amúgy csak annyi, hogy a szélvédőnk tetején van egy kb 4 cm ághosszú, 5 ágú félcsillag alakú repedés (azért félcsillag, mert totál a tetején van) Namármost ez repedhet tovább, azaz vigyük minnél hamarabb üvegeshez cserére, vagy maradhat még? (mert apum azt mondja, hadd maradjon, de sztem csak a lustaság beszél belőle)
-
jerry311
nagyúr
Az új M5 100 km/h-ról vészfékezve 36 m távolságot tesz meg, onnantól kezdve, hogy a fékek elkezdenek fogni. (totalcar valamelyik adásában volt)
Ez ugye azt jelenti, hogy a mozgási energia nullára csökken.
mozgási energia = 1/2 * tömeg * sebesség négyzete
Ha jól tévedek akkor ez kb 90 m-es fékutat jelent 160-ról.
Reakciódővel meg mindennel együtt a féktávolság kb. 130 m lesz.
Nem kell hozzá matekzseninek lenni, általános iskolában ilyen alap tudás nélkül kettest se szabadna adni. -
KrAt
veterán
Jajj srácok lécci!
Egyszer már zárták a topicot, most kell mégegy?
Koty te meg lécci ne köss bele mindenkibe. Tudom, te leszarod, h itt mi történik, te csak az igazad véded. De egy kicsit figyelemmel lehetnél ránk, akik normálisan akarnának fórumozni (pl én) de bejövök, hogy feltegyek egy kérdést, és mit látok? Már megint az anyázást..
Lécci hagyjátok abba!!!! -
biker
nagyúr
biker mert biciklizek.
mellesleg akkor a képeket kurvára nem nézted meg. vagy ennyit tudsz észrevenni egy álló képen, amit másodpercekig nézel? akkor mi a helzet a 160-al elsuhanó képekkel?
az egy személyautó volt, amibe egy 250-el menő motoros úgy beleszállt, mikor kigurult elé, hogy az utastérbe 1:1-ben berakta a motort+vezetőt+a kocsi két utasa.
mellesleg szánalmas a hisztid
160km/h = 45m/sec. mire a fékhez nyúlsz, már mentél legalább ennyit. utána úgy 60m megállni.
ez nekem nem pikk pakk.
ellenőrízd már az összes képet, hogy mit is látsz rajtuk?
[link]
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
válasz
burgatshow #4333 üzenetére
Valahogy úgy, feladata, hogy csökkentse (megakadályozza) a kerék pattogását.
Összenyomáskor kicsi az ellenállása, széthúzáskor meg nagy. Így amikor ''kifelé'' rugózik éppen, akkor nem akarja ''elrúgni'' az autót az útról.
[Szerkesztve] -
padee
tag
Ez a fékút dolog nem olyan egyszerű, függ az útviszonyoktól, a gumitól, és az autó tömegétől, a fékezés módjától. csúszó gumival tovább tart a megállás, mint gördülővel.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
burgatshow #4328 üzenetére
Annyi azért nincs, de 25-30 méter simán van 40 km/h-ról.
-
DM-Fan
nagyúr
válasz
burgatshow #4326 üzenetére
És ez a 16 m-es fékút ideális út- és látási viszonyok mellett értendő, és még a reakcióidő és a fék működési késlekedése ebben nincs is benne, mert akkor ugye már féktávolságnak és nem fékútnak mondjuk.
[Szerkesztve] -
DM-Fan
nagyúr
válasz
qestion #4322 üzenetére
Szerintem olvasd el a kresz-könyvet és mindenre választ kapsz! Minek írjuk le még egyszer, ha már egyszer megvan?
Az összes általad felsorolt dologra megvan a részletes szabály, mikor, hogyan, mire kell figyelni. Nincs itt konkrét sorrend, azt az adott szituáció határozza meg.
[Szerkesztve] -
qestion
aktív tag
Össze tudnátok foglalni, hogy megy a figyelem sorrendje?
J.kézszabály,
lámpa,
macisajt,
főút tábla mettől meddig, köv.kereszteződéstől...
egyirányú,
kanyarodás ilyenről, amolyan útra, gyalogosok lelépése-mikor kell elengedni, zebra...
LTB, LTK, országút,
Szóval a lényeg érdekelne. Röviden, tömören! -
biker
nagyúr
válasz
Kis Fraky #4317 üzenetére
nem mondtam mást a sebességedről, olvastam mit írtál.
épp eléggé tudom, mire lehetsz képes a leírtak alapján. nem biztos hogy meg tudnál győzni az ellenkezőjéről akármennyit is nézlek.
az okokat már leírták előttem, mennyi olyan dolog történhetett volna, amire ti nem gondoltatok, és nekem zavaros a szépítgetés, hogy
- először ketten ültök a kocsiban, mert te vezetsz, más kamerázik
- aztán a haver már az utca elején áll, jelezve ha baj van
- aztán az is kiderül, hogy folyamatosan mobiloztál közben, mert csak így tudott volna jelezni
- és akkor ki kamerázott?
szerintem hagyjuk már. már magad sem tudod, mit is mondj...
mellesleg nem tudom miért kell itt görcsölni, egy olyan társaságban szeretnél tíz körömmel bent maradni, aki kiútál magából a saját fa..god miatt.
de miért? -
biker
nagyúr
most látom, mi folyt itt, és szánalmas...
gondolom Koty, aki ''pikk pakk megáll 160-ról'' nem nézte meg tiv61 képeit, amin láthatja, mit lehet tenni motorral pikk pakk.
és az utcában 250-el menni dologról meg leírta más a véleményét.
de azt azért szép látni, ogy van, aki pár hónap alatt eljutott a jogsis tanuljunk vezetni topikon át az autós talin keresztül oda, hogy über autóversenyzői rutinja van.
gratulálok, majd küldök virágot...
minap nálunk is volt egy kedves eset, kolléga übermájernak érezte magát, csak jött egy másik autó.
Itt felénk 40-es korlát van, jobbkezes rendszerrel.
mennyivel megy az az autó, ami 17m féknyomot hagy, majd a másik autóval 90fokban találkozva feltolja a parkolón és a járdán át a kertbe, majd a szomszéd hár teraszáig további 20m-t??? matekozzunk? -
tiv61us
őstag
-
jerry311
nagyúr
válasz
sasa311 #4305 üzenetére
Ha így gondolod, ám legyen.
Minden jogod megvan hozzá, hogy saját magad módján értelmezd vagy magyarázd (félre), amit írtam. Sem kedvem, sem kötelességem, támadhatatlan, egyértelmű formában postolni, magyarázkodni.
Ha már itt tartunk teszek rá még egy lapáttal. Mobiltelefon vs vezetés. Egyértelműen elítélendő, headset vagy kihangosító nélkül (de még akár azzal is). Akinek van pénze autóra annak legyen pénze headsetre vagy kihangosítóra. Minél drágább az autó annál inkább. Mégis nekem van headsetem, aki egy 10 éves koreai csodát vezet, nem a szomszédnak, aki vett egy zsír új Passatot (és vezetés közben szépen kézzel a füléhez szorítja a telefont). -
sasa311
veterán
válasz
jerry311 #4304 üzenetére
Hát igen.
Mert ha ülsz egy olyan helyen, ahol ''tipikus'' szabálytalanságot szoktak az emberek elkövetni (mittudomén megfordulnak a záróvonalon) ott is az alig feltűnő, hogy napjában 10-15 ember átlagos kocsival megfordul, de az rögtön szemet szúr mindenkinek és megjegyzi, hogy a kötsög mercis, audis, bmws, jaguáros. És akkor már rögtön hozzáköti ==> biztos bűnöző.... -
-
Aktív témák
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- PS5(DS5) Hall effect és Xbox Series TMR analóg analóg csere
- Xbox Series TMR analóg és PS5(DS5) Hall effect analóg csere
- Dell Latitude 5421 - i5 11500H/16GB/256GB SSD/Windows 11 ÁFÁ-s TOUCH
- Dobozos gamer MSI Prestige 14 /i7-1185G7/16GB/512 SSD/GTX 1650 4GB GB/FHD/IPS/Gari/
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB Cooler Master CMP 510 Seasonic850W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest